Haaveena vauva 2020

@Tammityttö kiitos esittäytymisestä. Pitkä "ura" teilläkin takana. Toivottavasti pian tärppää!

Omaa napaa: miten mulla on nännit ihan kosketusherkät? Siis en muista tällästä ennen. Nyt siis dpo3 eli ei voi todennäköisesti vielä mikään raskausoire olla.. Onks muilla heti oviksen jälkeen nännit kunnolla kipeät?
@Kiemura Täällä!!!:LOL: Ihan ihme juttu mitä oon ihmetellyt ja mieskin ihmettee, mulla ei oo tämmöstä normaalisti. Mulla dpo2 ja ollu maailman kipeimmät nännit jotka koko ajan ihan terhakkaat ja hipasukin sattuu. Tätä pari päivää kestänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiemura
Tänään alkoi menkat. Ensimmäiset sitten Cerazette pillerien lopetuksen, n. 3 viikkoa lopetuksesta. 3 päivää lopetuksen jälkeen alkoi kyllä parin päivän tyhjennysvuoto.

Oppii taas tuntemaan kehon uudelleen. En kyllä ikinä ois muistanu että nännit on olleet arat ja rinnat turvonneet ennen kuukautisia o_O

En tiedä oliko mulla ovista tässä "kierrossa" mutta tosi isot limat ja kovat halut oli parina päivänä + nippailuja mutta ovistestit ei näyttäneet mitään selkeää kuin vain vähän jonkinlaista viivaa silloin kun tuo oli... näyttäispä ens kierrossa :p mulla on onestepin tikkuja raskauskeijulta tilattu, oon kyll kuullut ettei kaikilla näyttäisi oikein :confused:

Tsemppiä kaikille! :) ja ihanaa päivää :love:
Harmi että alkoikin menkat:unsure: positiivista että uuteen yritykseen pääsee nyt alkamaan(y) ikävää on kun testi on nega eikä menkkoja kuulu...

Ite suosittelen pregcheckin ovistestejä, viiva vahvistuu niin selkeästi niissä:) ja clear blueta, mutta ne on tietysti tyyriimpiä.:LOL:

Aurinkoista päivää:love:
 
Mielikuvitusmaasta moi! Tää kierto ollaan kesäloman takia oltu enimmäkseen reissussa; sukulaisissa ja mökeillä. Siksi en ole ehtinyt ovulaatiotakaan niin tarkkailla. Vähän tuli sellaista oiretta kuitenkin, että pitkästä aikaa sellainen saattaisi tapahtua. Noh, seksiäkin oli siihen ikkunaan sopivasti vaan kerran, ja Flon ennusteen mukaan sekin liian aikaisin. Mun normaaliin kiertoon kuitenkin melko oikeaan aikaan. Joka tapauksessa olen nyt parina päivänä hämmästellyt etovaa oloa ja kipeitä tissejä. Mulla ei normaalissa kierrossa oo koskaan tällaista. Suussakin maistuu välillä pahalta ja sylkeä erittyy tosi paljon. Jos ovis oiskin ollut joskus silloin kun ekan kerran mietin että jee se taitaa tulla, niin nyt ois noin dpo9.

Vaikea silti uskoa että tää ois muuta kuin mielikuvitusta. Kaikki oireet saa helposti selitettyä reissailulla, ollaan syöty mitä sattuu ja nukuttu miten ja missä sattuu. Tai niin, näinhän mää kyllä untakin, että olin ultrassa ja näkyi selvästi tyttövauva <3 Joka tapauksessa tilasin testejä, mutta silleen etteivät tuu vielä alkuviikosta toivottavasti, niin voin sitten loppuviikosta testailla. Huh, kertokaa mulle että yhdestäkin kerrasta voi tärpätä ja oireita voi olla näinkin aikaisin? Ekaa tehtiin oikein tekemällä...
 
@Tammityttö kiitos esittäytymisestä. Pitkä "ura" teilläkin takana. Toivottavasti pian tärppää!

Omaa napaa: miten mulla on nännit ihan kosketusherkät? Siis en muista tällästä ennen. Nyt siis dpo3 eli ei voi todennäköisesti vielä mikään raskausoire olla.. Onks muilla heti oviksen jälkeen nännit kunnolla kipeät?
Mulla on ollu joissakin negakierroissa kipeät nännit muutaman päivän ajan oviksen jälkeen. Nyt parissa viime kierrossa ei oo tisseissä ollu mitään tuntemuksia. Marraskuun plussakierrossa nännit oli tosi kipeät muistaakseni heti dpo 1 lähtien eikä se kipu hävinny mihinkään päivien kuluessa ja plussa tuli. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kiemura
Täällä aika matelee... viikko vielä niin pitäisi alkaa menkat, mutta lääkäri suositteli testaamaan vasta 1.8 :cautious:
Vähän tekisi mieli testata aiemmin, mutta jos hoidot ei olekaan toimineet niin petynkö pahemmin jos kiusaan itseäni toiveillani :cry:
 
Mulla on ollu joissakin negakierroissa kipeät nännit muutaman päivän ajan oviksen jälkeen. Nyt parissa viime kierrossa ei oo tisseissä ollu mitään tuntemuksia. Marraskuun plussakierrossa nännit oli tosi kipeät muistaakseni heti dpo 1 lähtien eikä se kipu hävinny mihinkään päivien kuluessa ja plussa tuli. :)
@Apustaja Okei eli siis erona se että kipu ei plussa kierrossa hävinnyt? :LOL: kun en ekasta raskaudesta muista muun kuin vasta menkkojen jäämisen jälkeen alko nännikipu. Viime kierrot ei oo kyllä tämmöstä ollu ja ne on ollut negakiertoja...:eek:
 
Täällä aika matelee... viikko vielä niin pitäisi alkaa menkat, mutta lääkäri suositteli testaamaan vasta 1.8 :cautious:
Vähän tekisi mieli testata aiemmin, mutta jos hoidot ei olekaan toimineet niin petynkö pahemmin jos kiusaan itseäni toiveillani :cry:
Suosittelen malttamaan. Ettei tule monia negatestejä testailtua jos niin kävisi, ainakin itse jälkikäteen koin olevani uupunut siihen negatestien määrään. Tai sitten teet silloin kun et malttaisi enää odottaa ja seuraavan kerran lupaat itselles testata vasta useamman päivän jälkeen uudelleen. Itselläni ekassa raskaudessa ei näyttänyt r testi dpo 10 vielä posia (aivan puhdas nega) mutta dpo 14 plussa oli erittäin vahva:D
 
Täällä aika matelee... viikko vielä niin pitäisi alkaa menkat, mutta lääkäri suositteli testaamaan vasta 1.8 :cautious:
Vähän tekisi mieli testata aiemmin, mutta jos hoidot ei olekaan toimineet niin petynkö pahemmin jos kiusaan itseäni toiveillani :cry:
Mikä dpo sulla on menossa? Kai se riippuu vähän omasta fiiliksestä...itse oon hätähousu enkä osaa olla testaamatta. Nega kirpaisee aina mut toisaalta mulle taas ”sopi” se että testasin suht varmoilla päivillä. Eipä se nega koskaan siitä muuttunu plussaksi. Plussa taas ollu plussa aikaisin, haamu tosin tietty. Mut osa taas haluaa testata sen kerran tai kaks ja piste ja sit varmaan paras oottaa just dpo12 asti ainakin :love:

Joku kysy nänneistä. Mulla on vaihtelevasti. Raskaana ollu ja ei, joskus suoraan oviksesta kipeyty ja olin raskaana. Joskus kipeytyny samalleen ja en oo ollu (n) et mulla vaihtelee ihan raskaudesta toiseenkin
 
Hei. Minä palaan taas jossain vaiheessa tänne. Olin helmikuisissa, mutta eilen rv 9+3 ultrassa sikiön todettiin menehtyneen (vastasi 8+5). Ei ollut enää sykettä eikä verenkiertoa . Joudun ensi viikolla sairaalaan tyhjennykseen, uskon sen olevan rankka kokemus. Suuri toive meillä oli vauvasta, joten kun henkisesti ja fyysisesti pystyy, niin yritämme uudelleen. Plussaonnea kaikille❤.
 
Pahoittelut @mursutin kkm :cry: Nämä on aina isoja asioita ja herättää monenmoisia tunteita. Tsemppiä myös tyhjennykseen toivottavasti olisi nopeasti ohi (y)

Näyttää edelleen olevan monenmoista suositusta tuossa terolut asiassa sillä ajattelin ottaa puheeksi, että voisi niitä käyttävät kysyä lääkäriltä lisä tietoa niistä.
Niistäkun ollaan montaa mieltä.
Toiset lääkärit sanovat ettei vaikuta ja toiset taas sanoo, että vaikuttaa.
Jollain olikin ohjeistettu aloittaan vasta oliko kp 30 siihen mennessä jo luulisi ovulaation olleen, jos on tullakseen. Unohdin jo nimimerkin :whistle:
Hankalahan näitä on tavallisen ihmisen tietää, itsekin tein vuosia niinkuin neuvottiin, vaikka olin paljon lukenutkin näistä.

Täällä tänään testattu nega, ei sillä että olisin sen odottanut muuta olevankaan.
Mutta ärsyttää vain tää, ettei kierto ole vielä palautunut kkm.
Tyhjennyksestä tuli siis eilen 5vk. Ja jotenkin aattelin, että kun tää oli näinkin alussa verrattuna aiempiin, tasoittuis kierto pikemmin ja vähän tälle viikolle odottelin jo kk :cautious:

Ja @Tammityttö ei se ole tyhmyyyttä, vaan asia mille ei mahda mitään :love: silloin kun toivoo jotain oikein kovasti, ei vaan voi ajatuksilleen ja mietteilleen mitään. Ne tulee ihan itsellään,vaikka kuinka koittaisi olla ajattelematta asioita. Ja älä ihmeessä lähde pois täältä, sulla tuntuu olevan paljon tietoa asioista, monelle iso apu :love:
Toki sitten pitää, pitää pientä taukoa palstailusta, jos tuntuu että oikein alkaa pää hajoilemaan näihin juttuihin.
 
Viimeksi muokattu:
@W.we koita jaksaa:love:
Mä oon täällä kans hengessä mukana :ROFLMAO:
Ite oon huomannut että odotan heti oviksen jälkeen hirveesti niitä dpo10+päiviä, jos vaikka testailis. Mut sit kun ne tulee, joko unohdan tai jännitän/pelkään sit niin paljon etten edes haluu tietää.:whistle:
Tässä kierrossa on pakko testaa jos ei ala ajallaan heti, meillä on nimittäin reissu just sillon ku menkat alkais. Ja jos tulee plussa niin kyl kerrotaan heti kaikille. Mä en osaa olla puhumatta asioistani ja meidän lähipiiriin tarvitaan nyt paljon hyviä uutisia.

Kaikki puhuminen keventää omaa oloa ja jos kaikesta tästäkin puhuttais avoimemmin, niin moni huomaisi että on aika yleisiä nää tilanteet ja tunteet minkä kanssa painitaan. Oon löytänyt jo kaksi kaveria jotka on ihan samassa tilanteessa kuin me. Ihanaa kun on tuttuja joiden kanssa puida kaikkea tätä:poop::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: mom_89
Pahoittelut @mursutin kkm :cry: Nämä on aina isoja asioita ja herättää monenmoisia tunteita. Tsemppiä myös tyhjennykseen toivottavasti olisi nopeasti ohi (y)

Näyttää edelleen olevan monenmoista suositusta tuossa terolut asiassa sillä ajattelin ottaa puheeksi, että voisi niitä käyttävät kysyä lääkäriltä lisä tietoa niistä.
Niistäkun ollaan montaa mieltä.
Toiset lääkärit sanovat ettei vaikuta ja toiset taas sanoo, että vaikuttaa.
Jollain olikin ohjeistettu aloittaan vasta oliko kp 30 siihen mennessä jo luulisi ovulaation olleen, jos on tullakseen. Unohdin jo nimimerkin :whistle:
Hankalahan näitä on tavallisen ihmisen tietää, itsekin tein vuosia niinkuin neuvottiin, vaikka olin paljon lukenutkin näistä.

Täällä tänään testattu nega, ei sillä että olisin sen odottanut muuta olevankaan.
Mutta ärsyttää vain tää, ettei kierto ole vielä palautunut kkm.
Tyhjennyksestä tuli siis eilen 5vk. Ja jotenkin aattelin, että kun tää oli näinkin alussa verrattuna aiempiin, tasoittuis kierto pikemmin ja vähän tälle viikolle odottelin jo kk :cautious:

Ja @Tammityttö ei se ole tyhmyyyttä, vaan asia mille ei mahda mitään :love: silloin kun toivoo jotain oikein kovasti, ei vaan voi ajatuksilleen ja mietteilleen mitään. Ne tulee ihan itsellään,vaikka kuinka koittaisi olla ajattelematta asioita. Ja älä ihmeessä lähde pois täältä, sulla tuntuu olevan paljon tietoa asioista, monelle iso apu :love:
Toki sitten pitää, pitää pientä taukoa palstailusta, jos tuntuu että oikein alkaa pää hajoilemaan näihin juttuihin.
Kiitos❤. Niinpä, kyllä sen tietää että näin voi tapahtua, mutta kohdalle osuessa se sattuu kyllä paljon ja mietityttää, miten käy mahdollisesti seuraavalla kerralla. Ei auta kuin toivoa parasta ja mennä päivä kerrallaan ❤.
 
@mursutin ja @em85 pahoillani oon teidän Km:sta :unsure: jos nämä puhtaat negat on pyllystä niin noi on vielä rumempia elämän iskuja. Se että moni sanoo et hienoo että kuitenki tarttu kiinni ja sulla on mahis tulla raskaaks, nii ei ne siinä jossain kohtaa kyl enää lämmitä :(

@Wintersun joo. Hoidot on kyl oma :poop:.. kun lääkkeet tekee vielä omat kivat lisänsä ja olo on niin raskautunu joka kerta. Sit alkaa kuulostella joka nippaisua ja nappaisua. Vaikka ne on todennut jo tuhanteen kertaan asioiksi mistä ei voi mitään päätellä (n) Silti tyyliin pp5 jälkeen alkaa se vainoharhainen olojen kyttäys. Hyi ja oih. Musta ei ollut lungiksi piinailijaksi koskaan. Toivon kyllä et nyt olis sit teidän vuoro ja hoidot menis lungimmin. Onks sulla mitään pco taustaa tms?

Ääh. No kaikenlisänä nää ketun kovat menkkakivut ja PMS :mad: Joskus sitä miettii että miks kuukautiset on keksitty kun ei kerran lapsetkaa tule ”tosta vaan”. Ja se että mua sitte ärsyttää että mä en osaa ”vain olla”!! Tiesin ku menkat alko synnytyksen jälkeen että alan taas kyttäämään joka asiaa. Tulee niin raskaaksi nää kuukaudet tällä tyylillä :cry::oops:
 
Nyt pelkään et kuukautiset alkaa "liian aikaisin"! Tää on niin raivostuttavaa, kun on mennyt näin pitkään alkamatta ja se määränpää häämöttää lähellä, että lääkkeet voi aloittaa... Sitten ne sata varmasti alkaa liian aikaisin ja sitten siirtyy ja tulee toinen tälläinen kierto... Ärsyttävää!!!:mad::(:cry:

Ja sitten pohdin, että kun tuo eka lääke on jääkaapissa säilytettävä, mutta ohjevihkossa lukee et säilyy alle 25 asteessa kuukauden (?). Meillä on siis yön yli reissu ens viikolla ja pohdin et säilyiskö yksi ruisku repussa, mutta sit taas jos onkin joku helle päivä tai se ruisku ei toimi... (n):notworthy:
 
@mursutin joo siis mulla on nyt km 5vk aikaa. Laskettu aika olis ollu tammikuussa. Mulla kans tarkistus ultrassa 8+5 huomattiin, että kehitys oli loppunut 7+4.
Tää oli mulle jo kolmas keskeytynyt keskenmeno.
Ensimmäinen 2011 (ja sen jälkeen 2 onnistunutta raskautta) ja sit viime kesänä oli yks km ja nyt tää.
:poop: tuuriahan se on, että kaksi kertaa tuli peräkkäin. Mutta haluan silti ajatella, että ensi kerralla sitten paremmalla onnella.
Ja kun itsellä on jo noita lapsia, ne kantaa eteenpäin tässä hommassa :love:
Kunhan vaan tuo kierto nyt palautuisi, niin pääsisi yrittämään edes uudestaan.

@Tammityttö tämä, ei se paljoa lohduta, kun toiset sanoo, että ainakin raskaudun.
Enemmänkin ärsyttää, vaikka yritän ajatella, että hyväähän he vain tarkoittavat o_O
 
@mursutin joo siis mulla on nyt km 5vk aikaa. Laskettu aika olis ollu tammikuussa. Mulla kans tarkistus ultrassa 8+5 huomattiin, että kehitys oli loppunut 7+4.
Tää oli mulle jo kolmas keskeytynyt keskenmeno.
Ensimmäinen 2011 (ja sen jälkeen 2 onnistunutta raskautta) ja sit viime kesänä oli yks km ja nyt tää.
:poop: tuuriahan se on, että kaksi kertaa tuli peräkkäin. Mutta haluan silti ajatella, että ensi kerralla sitten paremmalla onnella.
Ja kun itsellä on jo noita lapsia, ne kantaa eteenpäin tässä hommassa :love:
Kunhan vaan tuo kierto nyt palautuisi, niin pääsisi yrittämään edes uudestaan.

@Tammityttö tämä, ei se paljoa lohduta, kun toiset sanoo, että ainakin raskaudun.
Enemmänkin ärsyttää, vaikka yritän ajatella, että hyväähän he vain tarkoittavat o_O
Olen pahoillani keskenmenoistasi❤ Vielä kaksi peräkkäin . Kaikkea hyvää, toivottavasti seuraava raskaus päättyy onnellisesti ❤. Myös minulla on jo lapsia, se on totta että se kantaa ja pitää arjessa kiinni ❤.
 
Mikä dpo sulla on menossa? Kai se riippuu vähän omasta fiiliksestä...itse oon hätähousu enkä osaa olla testaamatta. Nega kirpaisee aina mut toisaalta mulle taas ”sopi” se että testasin suht varmoilla päivillä. Eipä se nega koskaan siitä muuttunu plussaksi. Plussa taas ollu plussa aikaisin, haamu tosin tietty. Mut osa taas haluaa testata sen kerran tai kaks ja piste ja sit varmaan paras oottaa just dpo12 asti ainakin :love:

Joku kysy nänneistä. Mulla on vaihtelevasti. Raskaana ollu ja ei, joskus suoraan oviksesta kipeyty ja olin raskaana. Joskus kipeytyny samalleen ja en oo ollu (n) et mulla vaihtelee ihan raskaudesta toiseenkin
Kiitos vastauksesta @Tammityttö
Hei. Minä palaan taas jossain vaiheessa tänne. Olin helmikuisissa, mutta eilen rv 9+3 ultrassa sikiön todettiin menehtyneen (vastasi 8+5). Ei ollut enää sykettä eikä verenkiertoa . Joudun ensi viikolla sairaalaan tyhjennykseen, uskon sen olevan rankka kokemus. Suuri toive meillä oli vauvasta, joten kun henkisesti ja fyysisesti pystyy, niin yritämme uudelleen. Plussaonnea kaikille❤.

Voi ei!! Olen niin pahoillani tuo on niin rankkaa:cry: paljon halauksia<3
 

Yhteistyössä