Haaveena vauva 2020

@Mohan mä tajuan sun pointin. Mä itse pyrin tekemään raskaustestin aina vasta aikaisintaan sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Mulla vaan kierto vähän epäsäännöllinen, ja siksi välillä vaikea tietää milloin ns. pitäisi alkaa. Olen myös pari kertaa sortunut tekemään aiemmin (jos oireet olleet vahvat ja mennyt tosi hankalaksi odottaminen ja oon halunnut edes jotain "faktaa"). Kaikki tekee toki silti juuri niinkuin haluaa. Mulle itselleni jotenkin kaikesta piinasta huolimatta on helpompi odottaa mahdollisimman varma tulos kuin arvailla onko joku viiva esim. kemiallinen raskaus vai oikea. Mutta joitakin taas voi oikeasti helpottaa oloa se, että saa testailla ja seurata esim. vahvistuuko joku viiva. En pidä kumpaakaan huonompana tai parempana tapana. Olemme kaikki erilaisia.

Raha on toki myös yksi syy, mutta toisaalta jos netistä tilaa isomman erän niin ei ne kovin paljon maksa. :)

Itselläni ei merkkiäkään vuodosta, mutta oireet tismalleen sellaiset kuin kuukautisten ollessa just alkamassa. Uskon vuodon alkavan siis lähipäivinä. Periaatteessa kuukautiset nyt päivän myöhässä mut oon vissiin laskenut kierrot vähän väärin ja muutenkin epäsäännöllinen kierto eli eiköhän se vuoto pian ala. Testi oli kuitenkin eilen selkeä negatiivinen. Tilasin jo Raskauskeijulta ison paketin ovistikkuja, joten toivon et ne menkat pian alkaisi...
 
Viime viikolla täällä kirjottelin, että harmittaa, kun mies jarruttelee lapsentekopuuhia, ja keskusteltiinkin sitten aiheesta parina päivänä ja kuinka kävikään! Asia sai vihdoin vihreää valoa:love::love::love:

Piinailen tosin jo nyt, sillä menkkojen jälkeen kp 10 ja 11 oltiin ilman ehkäisyä ja ovulaatio oli ehkä kp 13 tai 14 jo. Joten tänään olisi sen mukaan dpo 9 tai 10. Viikonloppuna mulla juili oikealta alaselästä inhottavasti välillä ja nyt eilen ja tänään ollut vihlaisuja alavatsassa. Toki voivat enteillä tulevia menkkojakin. Kävin sitlti jo rfsu:n herkän testin ostamassa ja ajattelin sen ehkä huomenna aamulla tehdä kun en kestä tätä epätietoisuutta... Vaikka arvelenkin, ettei se vielä mitään näytä. Toivoisin silti, että seuraisin @StellaMom sua plussanneisiin :) Olisi kyllä koomista, että lapsi saisi alkunsa tavallaan ennen, kuin siitä on edes sovittu, tavallaan siis vahingossa?

Parasta on kuitenkin, että yritys on viimein aloitettu ja saan luvan kanssa alkaa kuumeilla esikoista, jos menkat tulee niin ensi kierrosta alkaen sitten :love:
Toivottavasti tulet kohta perässä :) mutta tärkeintä on että molemmat ovat mukana hommissa ettei tule riitaa näin ihanasta asiasta :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: kaikai
Omaa napaa kun oon ihan shokissa.. sain papakokeen tulokset. Hpv positiivinen ja papakokeessa solumuutoksia mitkä vaatii jatkotutkimuksia :cry:
Kutsu sairaalasta jatkoon tulee 6kk sisään..
tää on aivan uus juttu mulle. En tiedä yhtään mitään mistään :unsure:
Pitääkö lopettaa nyt yritys, saako raskautua, onko pahakin tilanne kun 6kk sisään pitää päästä jatkotutkimuksiin?? :notworthy:

Mulla oli useasti papassa muutoksia ja laitettiin jatkotutkimuksiin puolen vuoden päähän. Sillon lääkäri muistaakseni sanoi, että ei vaikuta tutkimuksiin vaikka olisi raskaana. Tehtiin alkukeväästä kolposkopia ja siitä kuukauden päästä sähkösilmukkahoito. Kontrolli marraskuussa ja lääkäri sanoi että mahdollinen raskaus ei haittaa kontrollinäytteiden ottoa jos lasta yrittää.
Noiden toimenpiteiden jälkeenhän ei ole hyvä yhdynnässä niin kauan kun tulee vuotoa ja varsinkin sähkösilmukkahoidon jälkeen mulla meni neljä viikkoa ennen kuin pystyi mitään hommailemaan.

Sun tilanne selviää tarkemmin kun on jatkotutkimukset tehty, mutta koita olla stressaamatta asiaa. Tiedän omasta kokemuksesta että on kuumottavaa odotella tutkimuksiin pääsyä ja niiden tuloksia.
 
Teillä oli keskustelua noista syistä miksi tehdä aikaisin raskaustestejä. Oon joo itekki pari kertaa sortunu. Kuitenkin nyt oon lukenu enemmän, ja tiedän et herkimmätkin testit näyttää raskauden yleensä vasta kun kuukautisten ois pitäny alkaa, tai ainakin paljon selvemmin. Luin yhdestä kirjasta, että jopa yli 50% alkaneista raskauksista päättyy varhaiseen keskenmenoon, jota kai kemialliseksikin kutsutaan, eli hirveän monet saa noita "vääriä" positiivisia. Ite itkisin varmaan silmät päästäni jos useamman kerran näkisin noita vääriä positiivisia.
Eli pyrin nyt siihen, et menkat olis myöhässä ja sitte testaan.:barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: kukapakuka
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

13.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Kolava........................kp 69/28
Naarassusi.................kp 46/33
-Brita-.........................kp 42/31
FaBuu.........................kp 40/28
Tingeli..........................kp 33/34-36
kukapakuka.................kp 32/24-30
mom_89......................kp 30/32-38
Hellu__.........................kp 27/28
VernaMaria..................kp 26/28-30
nieve30.........................kp 25/28
Karvakorvat..................kp 23/28
Amadecasa..................kp 22/34-55
Haaveilija-31.................kp 20/39
Hipposka.......................kp 19/30
Vauvahaaveilija2396.....kp 18/28-30
Eevee1..........................kp 18/31-98
Poreilevalimu................Kp 17/26
Keltasirkku-...................kp 16/27-32
taikinatonttu..................kp 16/28
W.we.............................kp 16/25
mimmik.........................kp 16/28-32
Vauvameille..................kp15/28-35
Pilvinentaivas...............kp 14/28-30
Addison.........................kp 12/xx
Minic..............................kp 12/28
Ilonetsijä........................kp 12/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 11/xx
Veevavi.........................kp 10/28-30
Ehka2020......................kp 10/28
Mammakatri..................kp 9/22-41
Helmiina1978...............kp 8/30
Apustaja......................kp 7/30-35
Persikka123.................kp 6/34
Titi-Love........................kp 5/28-30
EnkeliRinkeli.................kp 4/28
satsuma13....................kp3/29-31
Mahaotus.....................kp 2/xx
Greeneye.......................kp 2/29-34
★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


FaBuu......................dpo 26
Mom_89.....................dpo 10
Nieve30.......................dpo 11
Karvakorvat................dpo 9
Poreilevalimu............. dpo 3
Lastunen.....................dpo 2
Vauvameille.................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

13.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Kolava........................kp 69/28
Naarassusi.................kp 46/33
-Brita-.........................kp 42/31
FaBuu.........................kp 40/28
Tingeli..........................kp 33/34-36
kukapakuka.................kp 32/24-30
mom_89......................kp 30/32-38
Jjuu..............................kp 28/26
Hellu__.........................kp 27/28
VernaMaria..................kp 26/28-30
nieve30.........................kp 25/28
Karvakorvat..................kp 23/28
Amadecasa..................kp 22/34-55
Haaveilija-31.................kp 20/39
Hipposka.......................kp 19/30
Vauvahaaveilija2396.....kp 18/28-30
Eevee1..........................kp 18/31-98
Poreilevalimu................Kp 17/26
Keltasirkku-...................kp 16/27-32
taikinatonttu..................kp 16/28
W.we.............................kp 16/25
mimmik.........................kp 16/28-32
Vauvameille..................kp15/28-35
Pilvinentaivas...............kp 14/28-30
Addison.........................kp 12/xx
Minic..............................kp 12/28
Ilonetsijä........................kp 12/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 11/xx
Veevavi.........................kp 10/28-30
Mammakatri..................kp 9/22-41
Helmiina1978...............kp 8/30
Apustaja......................kp 7/30-35
Persikka123.................kp 6/34
Titi-Love........................kp 5/28-30
EnkeliRinkeli.................kp 4/28
satsuma13....................kp3/29-31
Mahaotus.....................kp 2/xx
Greeneye.......................kp 2/
★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


FaBuu......................dpo 26
Jjuu.............................dpo 17
Mom_89.....................dpo 10
Nieve30.......................dpo 11
Karvakorvat................dpo 9
Poreilevalimu............. dpo 3
Lastunen.....................dpo 2
Vauvameille.................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★
Mulle voi päivittää kierron pituudeks 29-34, kiitos :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Kyllä se nyt on uskottava: mut voi siirtää plussanneisiin!

Digissä tänä aamuna pregnant 1-2.

Oireita oli viikon jatkuneet ovislimat, turvotus, menkkamaiset jomottelut alavatsassa ja kipeät rinnat. Nekin kyllä ihan normaalilla aina ennen kuukautisia -tavalla kipeät.

Toivotan kaikille paljon plussia ja tsemppiä hankaliin tilanteisiin! Luultavasti käyn täällä vielä lukemassa, mutta toivottavasti ei tarvitse varsinaisesti enää palata :)
 
Kiitos kun vastasitte, helpotti paljon mun oloa :love:

Mä itse testaan koska oon liian malttamaton, tiedän että näkyy jo ennen menkkoja sekä mulla on lääkitys mitä pitää säätää ja kontrolloida heti kun raskautuu :)

Tervetuloa uudet, teitä oli ihanan monta :love:


Ovulaatio lähestyy, jos vanhat merkit pitää paikkaansa tulee plussa testiin 24h sisällä :love: tässä kierrossa ollaan talleteltu joka toinen päivä kp 10 eteenpäin ja greippimehu käytössä. Saa nähdä onko näistä apua :)
 

Attachments

Kiitos kun vastasitte, helpotti paljon mun oloa :love:

Mä itse testaan koska oon liian malttamaton, tiedän että näkyy jo ennen menkkoja sekä mulla on lääkitys mitä pitää säätää ja kontrolloida heti kun raskautuu :)

Tervetuloa uudet, teitä oli ihanan monta :love:


Ovulaatio lähestyy, jos vanhat merkit pitää paikkaansa tulee plussa testiin 24h sisällä :love: tässä kierrossa ollaan talleteltu joka toinen päivä kp 10 eteenpäin ja greippimehu käytössä. Saa nähdä onko näistä apua :)
Pakko kommentoida tähän, että mulla on kanssa sellainen sairaus, joka vaatii lääkityksen nostoa plussauksen jälkeen. Tällä hetkellä muutenkin on lääkitys pienellä säädöllä, joten kuumeilen jo senkin takia tota testaamista :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Onnea hirmuisesti plussanneet! :love:

Luulin, että ovistikut on lähteneet punertumaan mutta ei. Onhan tässä toki kiertoa jäljellä runsaasti, mutta turhauttaahan tämä. Viime kierrossa monena päivänä tikkuun tuli haalean vaalea viiva (selkeästi väriä), ovista edeltävänä päivänä reuna oli kontrollin kanssa tasavärinen ja plussapäivänä tasavahvat viivat. Ehkä tässä kierrossa ei sitten tulekaan ovista. :(
 
Hurjasti onnea plussanneille❤❤❤

Tänään dpo 11 ja aamulla testattu nega. Piti odottaa perjantaille mutta eihän siitä taaskaan mitään tullut.

Mahatuntemusten lisäksi eilen alkoi flunssa mikä mulla tullut jokaisen raskauden alussa. Lapsi tosin oli just kipeä että voihan johtua siitäkin... limoja taas ei oo ollut oviksen jälkeen mitä yleensä plussakierrossa ollut reilusti. Tämän hetken fiilis ei siis ole kovin luottavainen, josko malttaisi pari päivää olla testaamatta... katsotaan
 
Onnea plussanneet :love: ihanaa kun tulee näitä yk1 plussia :love::love::love:

@Wintersun täällä peukut pystyssä et pääsette seuraavasta kierrosta alottamaan hoidot :love:

Aattelin et nyt otan rauhas tän vauva projektin et ei oo mikää kiire ni nyt jo sellanen olo et loppus jos menkat ja olis jo ovulaatio et tapahtus jotakii :ROFLMAO: tällänen ei vaan sovi mulle et pitäs rauhassa ootella ja homma vaa lähtee keulii aina kuukaus kuukaudelta enemmin. Mut ehkä alotan foolihapon syömisen ja koitan rauhottua :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus ja addison
Minäkin liityn taas keskusteluun, olen vain seuraillut sivusta. Onnea plussanneille :love:!
Meillä yritystä takana nyt vuosi, juuri saatiin lähete hedelmällisyyspolille. Aikaa sinne siis odotellessa! Selkeän oviksen bongasin, nyt dpo 7 ja pyyhittäessä rusehtavaa tuhrua. Kaipa ne menkat sieltä nyt sitten tulee, vaikka jotenkin olin "ihan varma" että nyt olisi tärpännyt:(
 
Minäkin liityn taas keskusteluun, olen vain seuraillut sivusta. Onnea plussanneille :love:!
Meillä yritystä takana nyt vuosi, juuri saatiin lähete hedelmällisyyspolille. Aikaa sinne siis odotellessa! Selkeän oviksen bongasin, nyt dpo 7 ja pyyhittäessä rusehtavaa tuhrua. Kaipa ne menkat sieltä nyt sitten tulee, vaikka jotenkin olin "ihan varma" että nyt olisi tärpännyt:(
Kiva saada tänne joku joka on noin lähellä omaa tilannetta! Meillä tulee pian kans vuosi täyteen.

ON: Mielialat vaihdelleet tänään, mutta joka päivä ahdistaa tai itkettää. En oikein tiedä minkä tähän keksisi avuksi... Vitkuttelen ajan soittoa tutkimuksiin, koska ne menkat ei ole vielä ollut. Turhauttaa kun pitää syödä terokuuri vasta näin kp 30-> vielä olis 5 päivää jäljellä.. :unsure:
 
Tännehän on tullut paljon porukkaa parin viikon aikana, jonka olen pitänyt taukoa. Tervetuloa kaikille ja isot onnittelut plussanneille! :)

Mulla menkat alkoi kp 54 ja nyt ollaan menossa kp 13. Kevyt yritys meillä tässä kierrossa päällä, mutta koitan olla stressaamatta ja painostamatta miestä asian suhteen. Ovista en vielä ainakaan tässä kierrossa tikuttele, mutta otin Flo-sovelluksen käyttöön Clue-sovelluksen rinnalle.
 

Yhteistyössä