Haaveena vauva 2020

Oon ihan uus näitten ovulaatiotestien kanssa niin mitä mieltä mahtaako olla lähellä vai voiko antaa noinkin tummaa vaikka ei olis lähellä nyt siis kp11 ja tummeneeko tosta vielä o_O
Ite käytän one stepejä ja mulla tommonen viiva tarkoittaisi että ovis on tuloillaan, luultavasti lähipäivinä. Jatka vaan testailua vielä, itse testaisin vielä illemmalla uudelleen tänään ja seuraavinakin päivinä pari kertaa päivässä.
 
Tässä vielä kuvina mun tämän kierron ovistestit. Toki testit ei käyttäydy samalla tavalla kaikilla mutta itseni kohdalla näin. Sitten kun olet käyttänyt testejä vaikka muutaman kierron ja oppinut tuntemaan miten ne sinun kohdallasi käyttäytyvät, niin pystyy vielä paremmin tulkitsemaan viivoja. :) Onko sulla ovisoireita, limoja tms vielä?
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tässä vielä kuvina mun tämän kierron ovistestit. Toki testit ei käyttäydy samalla tavalla mutta itseni kohdalla näin. Sitten kun olet käyttänyt testejä vaikka muutaman kierron ja oppinut tuntemaan miten ne sinun kohdallasi käyttäytyvät, niin pystyy vielä paremmin tulkitsemaan viivoja. :) Onko sulla ovisoireita, limoja tms vielä?
Joo on mulla hiukan oireita mut ne on aina ollu aika vähäisiä et limatki tuntuu vaan hiukan lisääntyvän paitsi viimekierto oli joku super lima kierto:ROFLMAO: mut siis yleensä ainoa oire on tosi kova kipu mut sitä ei oo kahdes viime kierrossa ollu siksi testit halusinkin et tietää että tuleeko sitä ollenkaan. Edellispäivänä tein ekan ovistestin ja se oli ihan tyhjä ei siis tullu mitään viivaa ni siks ajattelin et olis lähellä
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Tässä vielä kuvina mun tämän kierron ovistestit. Toki testit ei käyttäydy samalla tavalla kaikilla mutta itseni kohdalla näin. Sitten kun olet käyttänyt testejä vaikka muutaman kierron ja oppinut tuntemaan miten ne sinun kohdallasi käyttäytyvät, niin pystyy vielä paremmin tulkitsemaan viivoja. :) Onko sulla ovisoireita, limoja tms vielä?
Ai sulla katoaa viiva tolleen ennen plussaa o_O Taidan ehkä sittenkin vielä testata, koska tänään testi oli juurikin tommoinen tosi vaalea, lähes valkoinen. Äh, vaikeita juttuja nää ovistestit, digiovistestit ois helpompia mutta kun on niin kalliita niin ei raaski ostaa :LOL: Mulla tosiaan edelliskierron plussa näkyi märkänäkin selvästi tummempana mutta tässä kierrossa toissapäiväinen testi muuttui tasavahvaksi vasta kuivuttuaan eli testiajan (10min) jälkeen (n) No mutta talleteltu on kuitenkin kp 11, 13 ja 16 joten ei haittaa jos ovis on kp 16 tai sitten vasta tulossa esim kp 18 :D
 
Viimeksi muokattu:
Kp 17 enkä oo saanut ovisplussaa o_O ja testit loppui kesken. Olo on sellanen että ovis on kohta tapahtumassa tänään tai huomenna toivottavasti. En ymmärrä miksi se ei enää tuu kp 13-15 välillä kuten ennen (n)
Viime kierrossa oli kp 17.

Äsken tuli verensekaista limaa, alamahalla nippailee sekä selässä juilii. Jostain syystä epäilen, ettei ovis vielä kuitenkaan tapahtunut kun nippailut jatkuu, ja alapää on turpean oloinen. Yleensä päivä ennen ovista on tullut verensekainen lima, paitsi viime kierrossa sitä ei tullut. Ja eilen illalla ovistesti oli edelleen nega :/ tänää varmaan ois saanut jo plussan, mut ei oo testiä millä testata :D
 
Kp 17 enkä oo saanut ovisplussaa o_O ja testit loppui kesken. Olo on sellanen että ovis on kohta tapahtumassa tänään tai huomenna toivottavasti. En ymmärrä miksi se ei enää tuu kp 13-15 välillä kuten ennen (n)
Viime kierrossa oli kp 17.

Äsken tuli verensekaista limaa, alamahalla nippailee sekä selässä juilii. Jostain syystä epäilen, ettei ovis vielä kuitenkaan tapahtunut kun nippailut jatkuu, ja alapää on turpean oloinen. Yleensä päivä ennen ovista on tullut verensekainen lima, paitsi viime kierrossa sitä ei tullut. Ja eilen illalla ovistesti oli edelleen nega :/ tänää varmaan ois saanut jo plussan, mut ei oo testiä millä testata :D
Ajattelitko hakea lisää testejä vai lopetatko testaamisen? Voihan se olla että tänään myöhemmin se plussa tulisi testiin (n) Millä olet testannut ja miltä viimeisin testi näytti? :)
 
Ai sulla katoaa viiva tolleen ennen plussaa o_O Taidan ehkä sittenkin vielä testata, koska tänään testi oli juurikin tommoinen tosi vaalea, lähes valkoinen. Äh, vaikeita juttuja nää ovistestit, digiovistestit ois helpompia mutta kun on niin kalliita niin ei raaski ostaa :LOL: Mulla tosiaan edelliskierron plussa näkyi märkänäkin selvästi tummempana mutta tässä kierrossa toissapäiväinen testi muuttui tasavahvaksi vasta kuivuttuaan eli testiajan (10min) jälkeen (n) No mutta talleteltu on kuitenkin kp 11, 13 ja 16 joten ei haittaa jos ovis on kp 16 tai sitten vasta tulossa esim kp 18 :D
Ei mulla aina katoa tuo viiva, mutta nyt katosi. Luulinkin, että olin missannut lh-huipun ja oviksen, mutta plussa tulikin vasta seuraavana päivänä ja sitä seuraavan päivän oviskivut olivat niin selkeät ettei voinut erehtyä. Kannattaa jatkaa testailua. Ite tykkään käyttää noita one stepejä kun ne on niin halpoja että voi testailla vaikka kolme kertaa päivässä.
 
Heipä hei.
Ensinnäkin Onnea kaikille plussanneille! Antaa toivoa, että jospa se joskus kävisi myös mulle.

Itselläni nyt tilanne, että on ollut pakko hidastaa tahtia. Siis monen asian kanssa. Sairastuin nyt viikonloppuna keuhkokuumeeseen ja oon ollut tosi korkeassa kuumeessa pari päivää. Luultavasti tuo tauti ollut kuumeettomana jo 1-2 vko. Henkeä ahdistanut mut en tajunnut mennä lääkäriin.

Me mentiin tosiaan kesäkuussa naimisiin ja samassa kuussa ostettiin omakotitalo ja muutettiin. Vanha asunto myymättä ja siellä pyöritetty Airbnb-juttuja koko kesä. Sit mulla on vielä toisessa kaupungissa oma asunto vuokralla ja siellä ollut isot ongelmat vuokralaisen kanssa ja pitänyt nyt etsiä uusi. Sit päälle vielä uusi työpaikka, eka kertaa vakituinen ja tietysti stressi siitä. Oon ihan älyttömän väsynyt ollut. Tämä vauvan teko myös on ollut suoraan sanottuna henkisesti tosi raskasta mulle. On tuntunut, ettei ole resursseja ja kykynä käsitellä niitä pelkoja ja epävarmuutta mitä siihen liittyy. Että saanko ikinä uuden aviomieheni kanssa lasta. Ja että entä jos me ei saada lasta. Oon ollut myös tosi katkera ja tunteellisesti jotenkin lukossa. En pysty seuraamaan blogeja tai Instaa jossa on kuvia vauvoista tai pienistä lapsista jne.

Mulle eilen kuitenkin kuumeen ja ihan hirveän olon keskeltä kun en saanut nukuttua yhtäkkiä valkeni, että kyllä tästä selviää. Vaikka me ei saataisi ikinä lasta niin kyllä siitä selviäisi, kyllä se olisi mahdollista hyväksyä. En tarkoita, että lopetetaan yritys, mutta mä tajusin, että pitää hidastaa ja suhtautua tähän asiaan niin, ettei se kuluta loppuun ja vie kaikkea iloa elämästä. Me aloitettiin yritys marraskuussa 2018 eli aika tasan 9 kk sitten. Tämän saman ajan sisällä on tapahtunut ihan älyttömästi muutoksia elämässä ja stressiä on ollut ihan koko ajan. Mietin myös, että ehkä tää keuhkokuume on myös kehon tapa ilmaista, että nyt tapahtuu liikaa. Voi olla, että nyt ei vaan ole ollut oikea aika vielä vauvalle. Tää kaikki on jotenkin lohdullista.

Mies on menossa siemennesteanalyysiin ensi viikolla. Siinä pitää olla 2-5 pv selibaatissa ennen sitä. Voi olla että ovis osuu samoihin aikoihin joten on mahdollista että nuo päivät jää ns. käyttämättä tässä kierrossa.

Onko muuten kellään tietoa sellaisesta, että jos me päätettäis yksityisellä "teettää" esim. 1-2 inseminaatiota ennen kuin julkisella päästään hoitoihin, niin ottaako ne silti meidät julkisella hoitoihin ja saadaan se sama määrä yrityksiä kuin muutkin? Vai katsooko ne et jos on yksityisellä aloittanut hoidot niin julkisella ei pääse enää ollenkaan? Meillä ei ole varaa yksityisellä teettää kuin ihan näitä perustestejä ja mahdollisesti 1-2 inssiä (jos miehen spermasta löytyisi jotain niin inseminaatio olisi silloin hyvä vaihtoehto).
 
Nyt kokeneemmat tarvitsen apua, olen hämilläni:eek:
Tein äsken "huvikseni" pc:n ovulaatiotestin kun tuntui, että himot ovat vähän normaalia kovemmat ja yleensä tällaiset vain ovulaation aikoihin. Mulla on kuitenkin nyt kiertopäivä 23/28. Tikutin aiemmin ovulaation noin 12/28 ja sillon sain melkein tasavahvat viivat, kunnes oli pakko ottaa niskajumiin lääke, jossa lihasrelaksanttia ja panadolia. Mietin, että veikö tuo ovulaation pois vai oliko huippu jossain kohtaa, koska mulla on huippu todella nopea, enkä aina saa sitä selkeästi edes tikkuun. Vai tuliko ovulaatio myöhästyneesti vasta nyt tuon lääkkeen takia? What(n) Tässä kuva äsken tehdystä ovulaatiotestistä https://aijaa.com/70kb36
Mikä olisi teidän paras arvaus? Olen ihan ihmeissäni.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@lilja1234 Ohoh, selvä ovisplussahan tuo on! Et siis aiemmin tässä kierrossa ole ovisplussaa saanut? Tietyt kipulääkkeethän voi siirtää ovulaatiota jos juuri ennen ovulaatiota tai ovulaation aikaan syö, mutta en tiedä että miten paljon ovulaatio voi sen takia siirtyä (n) Oletko raskaustestiä tehnyt? Ettei vaan reagoisi raskauteen? :geek: Jos myöhemmin on raskaustestit negaa ja menkat myöhässä niin luulisin että ovulaatiosi on sitten vasta nyt (n) Eikai sun auta muuta kuin odottaa että alkaako menkat, tuleeko plussa vai alkaako menkat myöhässä.
 
Haluaisin kysyä teiltä, jotka olette useamman kerran tulleet raskaaksi. Onko teillä ollut raskausoireita jo ennen plussatestin tekemistä, ja ovatko oireet olleet eri raskauksissa erilaisia?
 
Ajattelitko hakea lisää testejä vai lopetatko testaamisen? Voihan se olla että tänään myöhemmin se plussa tulisi testiin (n) Millä olet testannut ja miltä viimeisin testi näytti? :)
Pc:n ovistestiliuskoilla testailin. Enempää en aatellut testata. Eilen tuli lähelle plussa, mut ei tarpeeksi, mut epäilen että tänää olis tullut plussa. Yleensä plussa ja verilima samana päivänä ja sit seuraavana päivänä tulee oviskivut.(paitsi viime kierrossa ei tullut näin, vaan oviksen jälkeen 4 päivää vaaleanpunaista vuotoa, mikä oli outoa, nyt aiis normaalimpi ovis)
Tosin nyt on iltaa kohden alkanut kipuilla enempikin, että voi olla et ovis onkin jo tänään :) lisäksi kutittelua vasemman munasarjan kohdalla.
 
@lilja1234 mulle tuli kans mieleen raskauden mahdollisuus, jos ovis ollut yleensä siellä Kp12. Vois näkyä jo ovistestin vahventuneena viivana. Mullahan oli hcg vain 15 ja R-testi just haamu mut ovistesti melkein plussa.
 
  • Tykkää
Reactions: lilja1234
@lilja1234 Ohoh, selvä ovisplussahan tuo on! Et siis aiemmin tässä kierrossa ole ovisplussaa saanut? Tietyt kipulääkkeethän voi siirtää ovulaatiota jos juuri ennen ovulaatiota tai ovulaation aikaan syö, mutta en tiedä että miten paljon ovulaatio voi sen takia siirtyä (n) Oletko raskaustestiä tehnyt? Ettei vaan reagoisi raskauteen? :geek: Jos myöhemmin on raskaustestit negaa ja menkat myöhässä niin luulisin että ovulaatiosi on sitten vasta nyt (n) Eikai sun auta muuta kuin odottaa että alkaako menkat, tuleeko plussa vai alkaako menkat myöhässä.
No on, todella selkeä, tuli todella nopeasti, enkä oo noin tummaa viivaa saanut koskaan. Silloin kp 12 tienoilla sain lähes tasavahvat, mutta ei ihan ja sitten illalla piti ottaa se lääke ja seuraavana päivänä oli jo haalea viiva. Mutta kuten sanoin, mulla on tosi nopea se huippu, niin ihan varmaksi en voi sanoa, ettei olisi ollut ovulaatio silloin.
Tein one stepin raskaustestin aika pian tuon perään kun muistelin, et jollain on ovistesti näyttänyt plussaa ennen raskaustestiä. Se näytti negaa mut pissa oli tosi vaaleeta, kun tuota ovistestiä varten pidättelin muutaman tunnin ja harmikseni kaasin sen pissan heti pois. Nyt ei ole ollut limoja tai muita ovisoireita, ehkä vähän nippailuja mut ei selkeää. Mies ei ole vielä kotona, mutta täytyy hyödyntää tämä mahdollinen ovis vielä tänään. Toivottavasti ei olla myöhässä.
@Haavejuttu kiitos kun vastasit :)
 
@lilja1234 tässä mun testailut. Mulla oli kohdunulkoinen, mutta mun kierto pyöri taustalla normaalisti eli kuukautiset alkoi kun niiden piti, vaikka hcg oli veressä vielä 100-200. Testailin sitten itse kotona testien käyttäytymistä, kun labrassa hcg mitattiin lopuksi viikon välein.
Tein sitten Ovistestit myös kokeeksi kun hcg oli 15,8 eikä tuossa rsfu:ssa mitään oikein paljaalla silmällä näkynyt. Mutta ovistesti oli melkein plussa. Ja kun hcg laski, haaleni myös ovistestit notmaaliin kierron alkuun.
 
  • Tykkää
Reactions: lilja1234
@Apustaja Kerran oon ollut raskaana vaan ja mulla oireet alkoi tosi varhain. Olin tosi väsynyt ja huonovointinen pitkään ennen kuin äkkäsin et Hei mähän voin olla raskaana. Esikoiseni syntyi siis ilman mitään suunnitelmia ja "vahingossa". Toki siinä mielessä ei voi vahingosta puhua että pari kertaa ehkäisystä huolehdittiin huonosti. Mutta tosi yksilöllisiä on nää oireet kaikilla.

@Veevavi Meillä kans tilanne et mulla on lapsi mutta miehelläni ei ole. Yhdessä on silti päätetty pysyä. Ei vielä olla mietitty vaihtoehtoja jos lasta ei meille tulisikaan. Koen että vielä liian varhaista ajatella asiaa niin pitkälle kun kuitenkin alle vuoden yritys takana vasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Veevavi
@Veevavi voimia! Itsellä paljon samoja ajatuksia vaikka yritystä takana vain vähän. Älä lannistu vielä, saatikaan mieti eroa! Onko teillä joku takaraja jos kerran sitten tulee ero jos vauvaa ei saada?


Mulla on ollu naurettavan vahva tunne että olis tärpännyt. Siis ihan sellanen "se tunne". Myös oireita on kaikenlaisia jotka periaatteessa vois laittaa raskauden piikkiin, mutta kuitenki sen verran voimakkaita että jos menkat alkaa niin meen lääkäriin että mikä mua sitten vaivaa.. yks kaveri meni lääkäriin kovien vatsakipujen kanssa, lääkäri laitto verikokeisii hcg arvo ja sanoi jo että jatkot sitten neuvolasta. Myöhemmin selvisi ettei hän tosiaan ollut raskaana vaan kärsi kivuliaista virtsatiekivistä. :unsure:
 

Yhteistyössä