Haaveena vauva 2020

Kiitos, kun jaoitte kokemuksia alkuraskauden oireista tai vihjeistä. Hyvin yksilöllistä tietenkin. Sitä niin kovasti toivoo ja haluaisi, että onnistuu. Mutta nytkin on niin tutut menkkaoireet päällä ja paha mieli. Kun vaan voisi unohtaa hetkesti tämän yrityksen. Eilen meni hyvin päivä, tänään putkahtelee mieleen heti kun on vähänkään taukoa. Ja tietenkin, kun fyysiset tuntemukset, muistuttavat koko ajan.
 
Moikka taas!
Mulla nyt meneillään kp 28/30. Sain Rtestiin haamun kp 23 ja siitä parin päivän päästä puhdas nega. Eli ei kannattais liian ajoissa testailla..
Gynellä kävin eilen ultraamassa munasarjat ja niistä pystyttiin päättelemään että tässä kierrossa ei ole luotettavasti ovulaatio tapahtunut. Loppukiertoon sopiva limakalvo näkyy ym. Enskierron 22-23 päivä mentävä verikokeisiin josta selviää ovuloinko vai en. Jos ovulaatiota ei tapahdu saisin jonkun lääkkeen käyttöön? En oo paljoa näihin perehtynyt niin saa nähä mikä lääke kyseessä:D
 
Moikka taas!
Mulla nyt meneillään kp 28/30. Sain Rtestiin haamun kp 23 ja siitä parin päivän päästä puhdas nega. Eli ei kannattais liian ajoissa testailla..
Gynellä kävin eilen ultraamassa munasarjat ja niistä pystyttiin päättelemään että tässä kierrossa ei ole luotettavasti ovulaatio tapahtunut. Loppukiertoon sopiva limakalvo näkyy ym. Enskierron 22-23 päivä mentävä verikokeisiin josta selviää ovuloinko vai en. Jos ovulaatiota ei tapahdu saisin jonkun lääkkeen käyttöön? En oo paljoa näihin perehtynyt niin saa nähä mikä lääke kyseessä:D
Mulla sama, ei näkynyt ovulaatiota ultrassa, mutta ei ole vielä puhuttu verikokeista. Pitäisi saada ensin kilpirauhasen vajaatoiminta aisoihin. Hyvä että pääset jo seuraavassa kierrossa verikokeisiin (y) Odottaminen on niin turhauttavaa :alien:
 
Mulla sama, ei näkynyt ovulaatiota ultrassa, mutta ei ole vielä puhuttu verikokeista. Pitäisi saada ensin kilpirauhasen vajaatoiminta aisoihin. Hyvä että pääset jo seuraavassa kierrossa verikokeisiin (y) Odottaminen on niin turhauttavaa :alien:
Aivan:unsure: kävitkö julkisella vai yksityisellä? Mä kävin yksityisellä niin ehkä sen vuoksi toiminta vähän nopeempaa kun vakkari gyne ja tietoinen että ehkäsy jätetty pois 5/2019. Oon itseasiassa ihan varma että hormonitoiminnassa on jotain häikkää enkä yhtään ihmettele.
 
Kuinka moni tuntee ovulaation ? :eek:
En tiedä johtuiko letroista vai mutta kierisin kaksi tuntia työpaikan lattialla huutaen työkaverille ja sitten loppui kuin seinään..
Edes kohtutulehdus ei ollut näin kivulias :confused:

Normaalisti tuntuu siis vain pientä pistävää kipua 20min mutta ei tosiaan tarvi ottaa mitään särkylääkkeitä
 
@W.we Mä tunsin nyt ekan ovulaation kkm:n jälkeen, vihlasuina munasarjojen kohdalla (tai epäilen ainakin et ois ollu ovulaatiokipua). Mutta ei ollut mitään voimakasta kipua. Aiemmin siis en oo tuntenut mitään. Oon kuullut että jollain ollu plussakierrossa erityisen voimakas ovulaatiokipu, joten jospa tuo lupais hyvää? :love:(y)
 
@W.we Mä tunsin nyt ekan ovulaation kkm:n jälkeen, vihlasuina munasarjojen kohdalla (tai epäilen ainakin et ois ollu ovulaatiokipua). Mutta ei ollut mitään voimakasta kipua. Aiemmin siis en oo tuntenut mitään. Oon kuullut että jollain ollu plussakierrossa erityisen voimakas ovulaatiokipu, joten jospa tuo lupais hyvää? :love:(y)
Musta tuntu että kaikki munarakkulat lähti irti kerralla, et toivottavasti edes yksi tärppää :D:confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Kardemum
Tänään dpo 6 ja "tuskaa, piinaa" :confused: On se kun ei mitään muuta pysty ajattelemaan :whistle:
Naisihmisen pääkoppa on kovin etevä tulkitsemaan kroppansa oireita toivomaansa suuntaan...Olin jo viime kierrossa ihan varma että heti tärppäs (ehkäisykapseli poistettiin marraskuussa, kyseessä oli eka kierto poiston jälkeen) :ROFLMAO:
Tällä hetkellä alavatsalla nipistelee ajoittain (ilman liikkeitä vai kiinnittymistä?), juoksen vessassa (mielestäni) tiheämmin (olen myös 1.tyypin diabeetikko), toissailtana palelin kun katsottiin televisiota (istuin ikkunan edessä ja ikkunassa tuloimaventtiili/vetoa?), väsyttää (useita perussairauksia jotka väsyttävät + 1v 2kk kuopus hoidettavana)...
Onko mahdollista, että pms -oireet vahvistuisivat iän myötä? Itselläni ei kovin voimakkaina ole toistaiseksi ollut ikinä, mutta viime kierron lopulla oli ärsytyskynnys todella matala (yksi puoltava tekijä lisää että olisin ollut raskaana) ja nalli napsahti hyvin herkästi :censored:
Meillä kello tikittää nyt vauhdilla, ikää minulla tänä vuonna loppuvuodesta 40 ja puolisolla 43. Kaksi lasta, joista kuopus yhteinen. Jos yksi rakkauspallero saataisiin vielä aikaiseksi niin meillä olisi lapsiluku täynnä. Kuopus sai alkunsa ekasta kierrosta kemiallisen raskauden jälkeen joka oli ekasta yrityskierrosta. Julkisella taitaa olla hedelmöityshoitojen rajana 40 (PKS)? Joten nyt jännittää onnistuuko ilman apuja vai joudutaanko turvautumaan yksityiseen hoitoon/ehditäänkö saada tarvittaessa apua julkiselta.
Su ajattelin kokeilla RFSU:n violettia herkkää testiä joka lupailee että jopa 6pv ennen menkkoja voisi jo havaita raskauden. Su on dpo 8 kun luteaali on 12pv. Ei olis pitänyt ostaa testejä valmiiksi mutta minkäs sitä itselleen mahtaa :LOL:
Kovin monelle ei ole yrittämisestä kerrottu, yksi ystäväni tietää samoin kuin minun ja puolison siskot (molemmilla yksi) :)
 
Mulla ei ole ollut mitään oireita aiemmissa raskauksissa ennen raskausviikkoa 6. Ei nipistelyä tai nippailua, ei ikinä.

Mutta tässä kierrossa on eroa aiempiin: hikoilen kuin possu eikä tosiaankaan palele eikä ihoa kuumota. Toki nämä kaksi mulla tulee energiavajeestakin, jos oon syönyt huonosti ja ollut pitkä päivä.
Ja toinen tuo oviksesta jatkunut kevyt menkkajomotus. Voi toki olla myös suolistosta. Tai lisääntyneestä urheilusta.
Mutta toki mä nyt aattelen että ovuloinko sittenkään. Progesteronihan sen palelun aiheuttaa ja voi kuulua vakiona luteaalivaiheeseen, minulla ainakin kuuluu.
Paitsi siis tässä kierrossa, kun olen töissäkin hihattomassa aiempien villapaitojen ja - sukkien sijaan o_O

Nyt siis dpo 4 ja tämä oli varsin sekava viesti :poop::ROFLMAO:
 
Missä @marrrsipaani testitulos?! :X3:

Ja hurjaa että oma äiti saa lapsen 48v, hui! :barefoot:

Plääh on tää kyllä hankalaa ku ei tiiä tärppäsikö vai ei, alamasu on aivan turvoksissa paitsi aamulla herätessä ei. Entiiä pitäiskö vähentää tuota kahvin juontia jo varalta, mahaa alkaa kyllä vääntämään ihmeellisesti heti ku juo mutta normaalisti juon 6-8kuppia päivässä, mutta sit taas tuntuu että pläääh turhaan oon juomatta jos ei tärpännykkään :LOL: Menee testauski maanantaille kun herkempiä testejä ei näy postissa ja vieraita tulee kylään viikonlopuksi. Eikös testi kannata tehä aamuvirtsasta vai? Jos maanantaina dpo13 tulee nega niin pääsee piinailemasta (n)

Itellä viime raskaudessa huomasin paperissa hieman kiinnittymisvuotoa, pms oireet on aina ollu aikamoiset ja aika samanlaiset kuin raskausoireet. oviksen tunsin ennen ekaa raskautta mutta en enää, vaikka gyne katto että olin ovuloinut toissa kierrossa.
 
Kuinka moni tuntee ovulaation ? :eek:
En tiedä johtuiko letroista vai mutta kierisin kaksi tuntia työpaikan lattialla huutaen työkaverille ja sitten loppui kuin seinään..
Edes kohtutulehdus ei ollut näin kivulias :confused:

Normaalisti tuntuu siis vain pientä pistävää kipua 20min mutta ei tosiaan tarvi ottaa mitään särkylääkkeitä
Mulla eka ovulaatio keskenmenon jälkeen oli tosi kivulias, meinasin päivystykseen lähteä kun luulin että on esim umpisuolen tulehdus. Koskaan ennen ei ole ollut tommosta eikä sen jälkeen. Pientä vihlontaa saattaa olla mutta ei aina.
 
@Fifiella kävin yksityiselle, mut ymmärtääkseni sen takia ei vielä tutkita, kun pitää saada perusterveys (kilpparit yms.) kuntoon. Meillä tulee nyt vuosi yritystä. Sit ku se kilpirauhasen vajaatoiminta on ok, niin taas varmasti jatketaan selvittelyä (y) kerrohan sit täällä tutkimuksista ja lääkkeistä, mukavia oppia muilta lisää :geek:

@W.we kahdessa edellisessä kierrossa ollut muutaman tunnin ihan järkky kipu. Tai no ei niin paha kuin esim. umpisuolen tulehdus. Mut kuitenkin poikkeava aiempiin. Olispa sinulla merkki superovulaatiosta ;)

@Momon hyvä tietää, että noinkin voi käydä. Mulla oli ilmeisesti niin, että ei ollut tarpeeksi rakkula ja limakalvo kasvanut tms. En ihan tarkalleen nyt muista. Menkat tuli viikon myöhässä ja normaalia pidemmät.

Pääsin töistä ja enää ei ole niin ärsyyntynyt olo kuin aamulla. Olen ihan höperöksi tullut :ROFLMAO:
 
Vielä hetki sitten mietin että en tilaa ovistestejä tähänkään kiertoon mutta oho hups, tuli tilattua 30kpl ja 12kpl raskaustestejä :D Viime kierrossa tein vain yhden ovistestin ja enempää en testannut kun tuli joulu ja kyläteltiin kaikki pyhät. En stressannut yhtään, mutta tiesin myös että mahdolmisuudet raskauteen on nollissa kun ovulaatiota lähinnä oleva talletus oli dpo -4. Tässä kierrossa on taas gelee royalet käytössä sekä verigreippimehu ja ovistestit :)
 
Yksi uusi vauvakuumeilija täällä taas(y) ❤

Mä oon 29v ja mies on 32v pariskunta, meillä yritys alkanut 9/19 ja Yk 4 nyt menossa. Oikeastaan elokuusta lähtien olen ollut täällä ja lueskellut keskustelua takajoukoissa mukana

Kierto ja ovut säännölliset. Stressistä kierrot välillä pitkittyy normaalista max. parilla päivällä. Ovulaatio tässäkin kierrossa yritetty hyödyntää, CBn hymynaama ovulaatiotesteillä plussat haravoitu talteen:)

Tänään on kiertopäivä 28/30, menkkamaista kipua ja tunnetta on alavatsalla, välillä pahoinvointia, rinnat kipeät ja turvoksissa.
Niinkuin joka kuukausi tähänkään mennessä ei kantti pitänyt ja siis tänään arvatenkin tuhlattu raskaustesti nega.Testejä tuleekin lisää vasta maanantaina.:geek:

Palstan innoittamana myös alkuviikosta olisi tulossa paketti vehnänalkioöljyä ja gelee royal kapseleita, maca uutena käytössä ja sitä on muutamana päivänä jo ottanut. Myös monivitamiini ja foolihappo jo käytössä. Pitäisköhän alottaa myös tuo greippimehun juominen:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla välillä ovis kipuilee todella voimakkaasti, just repivänä kipuna. Sitte toisella kertaa en tunne mitään. Tiedä sitte onko silloin tapahtunu ovista sit ollenkaan. Edellisistä raskauksista en muista miten tunsin oviksen, en ole sitä merkinnyt mihinkään ylöskään
 
Mulle voi huomiseksi laittaa kiertopäivä 2/30-31. :cry::poop: Täällä alkaa jo yk12. Gynellä on käyty ja kaikki pitäisi olla ok ja lisäksi saan ovulaatiotestiin joka kerran plussan. Seuraavaksi varmaan pitää ottaa verikokeet ja siemennestetesti :unsure:

Täällä oli puhetta ovulaation tuntemisesta, niin mulla ainakin nykyään sattuu alavatsaan aina ovulaation aikana. En muista että ennen olisi, mutta voihan olla että nykyään tarkkailee enemmän tuntemuksia.(n)
 

Yhteistyössä