Haaveena vauva 2020

Kuinka paljon te ootte juonu greippimehua päivässä että kuinka monta litraa sitä on ostettava varastoon? Taitaa lähteä minulla homma ihan lapasesta :ROFLMAO:

En tunne ovulaatioita, mutta tarkkailen kiertoa ja yritän edelleen oppia tunnistamaan vuotoja ja limoja. Thank good joku on keksiny siihen ne testit :D Oikeastaan oireita ovulaation jälkeen alka tulla vasta n. viikon jälkeen.

@W.we ihana aloitus viikonlopulle :love:
 
Viimeksi muokattu:
Tiesin kaikista, raskauksia yht. 5 joista 2 saatu syliin asti. Edellisimmät oireet on vielä tuoreessa muistissa, alkoi ennen dpo10, mahakivut, nipistelyt, kiinnittymiskipu hetkellistä kovaa kipua, lämmöt jäi koholle, flunssainen olo, päänsärky, raudan maku suussa, tissit kipeet, jatkuva horkka ja palelu..mutta näistä kahdesta oireista oon aina viim. Tiennyt, jatkuva pissahätä myös öisin ja pissa tummaa ja haisee makeelle :D Muoks. Ja jotenkin se "tunne" tulee et nyt vois olla :LOL:
Siis @Alinna86, mulla on ollut tässä kierrossa nuo kaikki muut oireet, paitsi lämpöjä en oo seurannu. Tissit oli neljä päivää aivan tuhottoman arat ja voimakkaasti turvonneet. Kunnes sitten menkat alkoi kp. 27 toissa päivänä. Menkat oli normaalia lyhyemmät, 1 1/2 vuorokautta vuosi enemmän ja nyt ei enää vuoda, pikkuhousun suoja riittää. Testi ennen menkkoja selvä nega ja eilen aamulla, menkkojen alkamisen jälkeenkin nega. Tuli sellainen fiilis, et oli ovuloimaton kierto ja lähes kaikki oireet päätty menkkojen alkuun.

Muoks. Nii ja rintojen arkuutta on noin 2 kertaa vuodessa, n. 1 vrk ajan. Ja tässä kierrossa kipu oli voimakas. Päänsärkyyn otin burana 800 mg. Oon käyttänyt monivitamiini Raskaus, d-vitamiinia ja foolihappoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liityn tänne joukkoon, eli taustaani;

Minä kohta 20, mies 26, esikoinen toiveissa.
Yk 5, kp 23, dpo 8. Kiertoni on säännöllinen, 28 päivää ja ovuloin normaalisti tietämäni mukaan.

Ekat 4 kk stressasin hirveästi, ramppasin lääkärissä ja mittailin lämpöä ovulaatiota kytätessä. Huolenaiheena oli kilpirauhasen vajaatoiminta joka minulla on niin olematon ettei hoideta, tsh oli siis 3,44. Toinen huolenaihe oli munatorvien kunto, sillä olen sairastanut kuumeellisen lantion alueen tulehduksen. No lääkärit käskivät vähentää stressaamista ja yrittää vielä huoletta, enkä pääse tutkimuksiin ikäni takia. Onnistuin tässä kuussa unohtamaan koko yrittämisen, ja sillä tavalla kaikki on sujunut paljon helpommin. Katson tietysti Flo:sta ovulaation ja seksiä on omasta tahdosta joka toinen-joka päivä.

Lisäravinteina kalanmaksaöljy, raskausvitamiinit ja maca-jauhe.

Rinnat ovat kipeytyneet viimepäivinä kosketusaroiksi ja uskon sen olevan vain pms-oire, sillä viimekuussa sama juttu. Ei mitään sen erikoisempaa. (n)
 
Musta tuntu että kaikki munarakkulat lähti irti kerralla, et toivottavasti edes yksi tärppää :D:confused:
Ooo! Tsemppiä! Toivotaan et tärppää!
Mua ärsyttää ihan hirveästi etten päässytkään nyt aloittamaan letroja tällä viikolla kuten alun perin suunnittelin.

Mietin et olisko mun flunssa voinut vaikuttaa siihen että terolutit ei sit toiminutkaan niin hyvin tässä kierrossa... en tiedä. Soitin kuitenkin polille hoitajalle tänään ja palaavat asiaan ens viikolla kun lääkäriä on päästy konsultoimaan.
Tätä kirjoittaessani alkoi pitkästä aikaa kipua alavatsassa. Toivotaan et se on merkki menkoista! :barefoot:
 
@Viennna tervetuloa! :) Meillä lapsettomuuslääkäri sanoi, että tsh pitäisi saada 2 paikkeille, että päästään hoitoihin. Ehkä jos teilläkin pitkittyy yritys, niin lääkäri ottaa uudestaan kantaa, tai toinen lääkäri? Mutta tiedän, että noilla sinun arvoillasi on kavereitani lapsia saaneet (y) Ehkä ei vielä ole syytä huoleen, mutta netistä löytää tietoa noiden arvojen merkityksestä raskauden kannalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Viennna
Siis @Alinna86, mulla on ollut tässä kierrossa nuo kaikki muut oireet, paitsi lämpöjä en oo seurannu. Tissit oli neljä päivää aivan tuhottoman arat ja voimakkaasti turvonneet. Kunnes sitten menkat alkoi kp. 27 toissa päivänä. Menkat oli normaalia lyhyemmät, 1 1/2 vuorokautta vuosi enemmän ja nyt ei enää vuoda, pikkuhousun suoja riittää. Testi ennen menkkoja selvä nega ja eilen aamulla, menkkojen alkamisen jälkeenkin nega. Tuli sellainen fiilis, et oli ovuloimaton kierto ja lähes kaikki oireet päätty menkkojen alkuun.

Muoks. Nii ja rintojen arkuutta on noin 2 kertaa vuodessa, n. 1 vrk ajan. Ja tässä kierrossa kipu oli voimakas. Päänsärkyyn otin burana 800 mg. Oon käyttänyt monivitamiini Raskaus, d-vitamiinia ja foolihappoa.
Vois olla kiinnittymis yritystä, ns. Kemiallinen raskaus..mul oli sillon tosi kovat tissi kivut, himotestaajana onnistuin saamaan r.testiin hailukan viivan joka olikin seuraavassa testissä jo nega.
Suosittelen kyllä tekemään uuden testin jos epäilyttää :)
 
ON:
Tänään kurkkukipee heti aamusta, hirvee hedari ja lämmöt 37.3 ja ruskeat limat aamupissilläo_O
Testit suht samois ku eilenkin.
Olo ei oo yhtään raskautunut tai ehkä murto-osa sekunnin ajattelin niin kunnes tulin taas takaisin järkiini ja mulle on tulossa ehkä vaa ihan oikee flunssa:ROFLMAO:
 
Mä otin nyt käyttöön tähän kiertoon vehnänalkioöljyn greippimehun lisäks. Vielä kun keksis et miten sen öljyn saa alas yökkimättä, onko kellään vinkkiä? o_O:D
Oon nyt ottanut öljyn greippimehulla:LOL::ROFLMAO: toivottavasti molempien vaikutus ei kumoudu kun ottaa yhtä aikaa:LOL: tykkään greippimehusta mutta tuo öljy on kamalaa!

Ihanaa @W.we kun saitte jo ajan!:love:

@Ananas90 greippimehua oon ottanut 1-2dl/pvä ovikseen asti. Ja vehnänalkioöljyssä oli annostuksena 1tl päivässä. Sitä aion jatkaa kyllä oviksen jälkeenkin päivittäin. Gelee royalesta ei kokemusta.
 
Mulla oli viime kierrossa @W.we ovulaatiokivut aivan järkyttävät. Jokainen askel sattui ja illalla sit makasin kaksinkerroin sohvalla. Kivut kesti yhteensä 9h. Ajattelin, et superovis ja nyt pakko tärpätä, mut ei niin ei :(
Mulla alkaa oviskivut yleensä 3pvä ennen ovista. On sellaisia ihme kipuja silloin tällöin (oisko kasvuvaihe) ja sit toisinaan se irtoaminen tuntuu todella pahalta ja joskus sit lievempänä.
Mulla nyt 2pvä ollut oletettuja ovislimoja, aika laimeat kuitenkin (flo ennustaa huomiselle ovista) , mutta minkäänlaisia kipuja ei ole, eli oisko nyt sit kuitenkin ovuloimaton kierto. Mulla on ollut ovis aika tarkkaan kp 13-14 nyt jo pidempään ja huomenna ois tuo kp13. Niin ja hienoa, että aika vihdoin sinulle tuli (y)

Sit pms-oireista. Mulla on kyl kaikki mahdollinen mitä vain voi olla. Mielialanvaihtelut, väsymys, palelu, huono olo/oksentelu, turvotus, rintakivut ym. mahdollinen :ROFLMAO: Välillä lievempänä ja välillä sit aivan järkyttävät.

Sit aiemmista raskauksista. Mä en tarkkaan muista oireita, mistä osasi päätellä, paitsi yhdestä lapsesta. Silloin mulla kupli mahassa, ihan ku joku ois pillillä puhaltanu kuplia esim. Kaakaoon :D Silloin soitin heti äidille, että taidan olla raskaana ja äiti sano, että ethän sä sellaista voi tietää. No näköjään voin, kun testi näytti plussaa jonkin ajan päästä. Mut sen muistan, että jokaisesta alkoi piakkoin plussan jälkeen etova olo, mutta muita oireita ei kyllä ollut :)

Mulla ollut vähän fiilikset alhaalla, kun tuntuu, etten ole tänä koko aikana päässyt oikein juttuun mukaan ja tekis mieli poistaa tunnukset. Enkö osaa keskustella vai mikä vika. Kovasti yritän kuitenkin tsempata, onnitella ja vastailla, jos osaan :)
 
Mulla ollut vähän fiilikset alhaalla, kun tuntuu, etten ole tänä koko aikana päässyt oikein juttuun mukaan ja tekis mieli poistaa tunnukset. Enkö osaa keskustella vai mikä vika. Kovasti yritän kuitenkin tsempata, onnitella ja vastailla, jos osaan :)
Sinähän olet täällä yksi aktiivisimmista keskustelijoista, ja jaat tukea ja neuvoja lähes aina :eek::love:

Itse syyllistyn kyllä huonoina päivinä ignooraamaan kaiken positiivisen mitä täällä lukee ja yritän muistaa seuraavana päivänä tulla paremmalla asenteella, mutta usein juttu muuttanut suuntaansa, koska täällä voi tulla yhden työvuoronkin aikana kolme sivua tekstiä :whistle:
 
@Kasikuus tuo pillillä ilman puhaltaminen kaakaoon, ihana kuvaus - tykkään kaakaosta :X3: toivottavasti pysyt mukana! Välillä huomaa itsekin, että ei kaikkea hoksaa kommentoida tai joku viestini jää kommentoimatta. Mutta sitten toisena päivänä taas enemmän tulee juttelua (y)
 
@marrrsipaani onko sulla aina näin pitkä luteaali?
Listan mukaan dpo17 tänään.
Teitkö testiä? :D
Eipä ole ei! 14 päivää keskimäärin, mut on nyt myöhässä. Ja nega oli aamun testi. Otti koville kyllä, itkinkin sitä ihan. Mutta nyt taas parempi fiilis. En tiedä pelkäänkö enemmän, et ne alkaa vai et ne ei ala. :LOL: Toisaalta toivoa vois olla, jos ovis on ollut myöhässä (Googlen ihmeellisessä maailmassa taas pyörin. Ovis piti olla 24.12. mutta kuulin silloin suru-uutisen, mikä saattoi kyllä pistää kropan sekaisin, tajusin tämän vasta äsken) , mut sit taas, kun negaa näyttää niin...
Mulla on tiistaina gyne, varasin sen ennen kun menkat jäi pois. Katotaan, alkaako enne sitä. Siellä sitten varmasti saa jotain tietää. :)
Rintoja aristaa, harvinaista sekin. Taitaa olla ainoa "oire"... Vähän ahdistaa, mut koitan nyt olla ihan rauhassa.

Esikoisesta siis tein testin 4-5 päivää ennen menkkoja ja sain ihan tosi vahvan viivan ja digiin 2-3. Oireita (kun niitä joku kyseli) oli järkky väsymys, ällötys yllättäviä ruokia kohtaan, hemmetin kipeet rinnat, jatkuva pissahätä ja jano. Kauhee turvotus ja tuntu, ku ois ollu kivi vatsassa. :)

Ainiin ja se The Tunne!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @fr11da :)
Ihana yllätys kun astui kotiin niin oli tullut aika hoitojen suunnitteluun :love:
Ehkä sillä oli jotain painoarvoa että yksityiseltä tuli lähete :)
Maaliskuun alussa jo, turhaan pelkäsin puoltavuotta (y)
Tosi ihana kuulla!! :love:

Ja mulla oviskivut on kyl aika kovat. Kestää pari tuntia tai puoli päivää.


@Kasikuus höpöhöpö, muistan sun nimimerkin täällä pyörähtävän useastikin. :love:
Mäki Luen aina kaikki ja vähintään yritän reagoida. Pahoittelut myös, kun omanapailen tosi paljon nyt. Hämmentää tämä vain. (n)

Ja tervetuloa uusille! :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: W.we
Minäkin luen kaikkien viestit mut aina ei ehdi kommentoimaan tai tiedä asiasta jos vaikka joku kysyy jotain. Välillä on tullut niin paljon kommentteja päivässä et ei muista kelle piti kommentoida mitäkin ja tyydyn usein vaan toivottelee kaikille tsemppiä tms. :) Meitä on täällä niin paljon et tosiaan ei voi muistaa kaikkien tarinoita ja nimimerkkejä. Pääasia että tunteita saa purkaa, saa vertaistukea ja kai tarkoituskin on just omanapailla myös, ainakin itseä kiinnostaa kovin muiden jutut ja oon itekin kova kirjottelee omista asioista. Kiitos kaikille vertaistuesta tosiaan, ihanaa kun on tämmönen paikka mihin voi rauhassa purkaa tuntoja ja ajatuksia ❤

Mullakin välillä tosi alakuloinen fiilis tän yrittämisen kanssa, ja välillä se viesteissäkin näkyy. Mut niin kauan kuin täs vielä yritetään, tuun luultavasti pyörimään tässä keskusteluryhmässäkin. Monet nimimerkit tulleet tutuiksi tässä vajaassa puolessa vuodessa jolloin tänne liityin ja jännää seurailla teidän matkaa. Kiva kun tulee koko ajan myös uusia mukaan (y)
 
@W.we Yritän olla aktiivinen ja vastailla/neuvoa, kun kokemusta on. Mutta myönnän, että voisin vastata paremmin ja välillä jää omista tyhmistä vastauksista paska maku suuhun ja tekis mieli poistella monta tekstiä.
Ja varmaan aika moni ignooraa tiettyjä juttuja, eli tuskin olet ainut :love:

@minttuni Tuo on ainut "oire" minkä muistan ja tietty jokaisesta on myös ollut se tunne, että nyt ollaan raskaana :love: Sitä tunnetta odotellessa.
Niin ja toki kun pidemmälle raskaus eteni, niin tokasta himona oli kebab ja sen kanssa turkinpippuri, kolmannesta energiajuoma :unsure: ja neljännestä suklaa (inhosin suklaata ennen poikaa.)

@marrrsipaani omanapailu on sallittua ja mä kyl tykkään lukea muiden jännityksiä ja oireita ovulaation jälkeen ja tietysti hoitokertomuksetkin on mukava lukea. Aina ei vain osaa vastata :(

Listoilta mä nyt ainakin putoan pois. Hyvin sitä pärjää ilman sitäkin :) Nyt yritän keskittyä tsemppaa teitä ja ittessäni keskityn edelleen taloprojektin etenemiseen, joka ei tunnu etenevän :LOL::ROFLMAO:
 
Mulla jäi taas soittamatta sinne lääkäriin mutta laitoin sen kalenteriin maanantaille.

Mulla oli nuorempana selkeemmät ovisoireet kuin nyt mutta edelleen on tiettyjä juttuja jotka toistuu joka kierrossa, varma en ole että onko ovis vai pms. Mutta tosiaan 10v sitten sain aina maailmanlopun migreenin ( 2pv oksentelua ja helvetillinen pääkipu) 2vk ennen menkkoja, ihan kellontarkasti. Nykyäänkin sattuu päähän puolessa välissä kiertoa mutta en tietenkään voi ottaa särkylääkettä, ja pärjään kivun kanssa. Sitten on nää mahakivut. Yleensä tulee repiviä kipuja ja ne on aina vasemmalla puolella. Alkavat oviksesta ja jatkuvat menkkojen tokaan päivään. Tänään alkoi tosiaan tuonne vasempaan nivuseen sattumaan todella ikävästi. Testeihin en saa sitten koskaan ovista kiinni.
 
@Koodikissa kuulostaa tutulta, tikkuun en ovista saa, mutta puolessa välissä kiertoa päänsärkyä, repivää kipua ja pistelyä vatsassa ja nivusessa - ja lähes aina oikealla puolella! Yhden kerran vuoteen aikana tainnut tuntua vasemmalla. Miksihän näin.
Mulla sama. Kivut tuntuu oikealla puolen ja ainoastaan kerran olen tuntenut vasemmalla puolen. Oisko sit, että toinen puoli ei vain toimi kunnolla? (n)
 
@Viennna tervetuloa! :) Meillä lapsettomuuslääkäri sanoi, että tsh pitäisi saada 2 paikkeille, että päästään hoitoihin. Ehkä jos teilläkin pitkittyy yritys, niin lääkäri ottaa uudestaan kantaa, tai toinen lääkäri? Mutta tiedän, että noilla sinun arvoillasi on kavereitani lapsia saaneet (y) Ehkä ei vielä ole syytä huoleen, mutta netistä löytää tietoa noiden arvojen merkityksestä raskauden kannalta.
Olisiko sinulla tai jollain mulla vinkata jotain sivua, mistä löytyisi luotettavaa tietoa vajaatoiminnan merkityksestä ja vaikutuksista? Mulla on tänä syksynä siis todettu vajis. Lokakuussa TSH oli 80 ja T4-V 4,6, joulukuussa TSH 4,26 ja T4-V 18,2. :ninja: Hyvin on siis lähtenyt lääkitys puremaan, ja toivottavasti tuo TSH on nyt taas jo kuukauden takaiseenkin verrattuna parempi.

Tänään kp 11/32-36 ja alkaa oviksen metsästys. :D Oletan että ovulaatio osuu ensi viikolla ke-pe akselille, jännä nähdä.
 

Yhteistyössä