Haaveena vauva 2022

Toivon niin kovin,että pääset plussa-aaltoon mukaan

Ei viime kierrossa tainnut olla tällaista aaltoa

Mitenhän se nykyään menee,että mikä kuukausi syntyy eniten vauvoja? Joskus oli kevät kuukaudet, kun kesällä ihmiset ehkä enemmän jaksavat yrittää, valon määrä ja jne...
Sitten ajattelisi että ennen vanhaan syntyi paljon loppukesän tai syksyn vauvoja kun maatilan töissä oli vähemmän työtä: ja enemmän aikaa makkarissa

Täällä alkaa epätoivo nostamaan päätään,myös siksi kun kukaan viime aikoina plussannut ei ole tainnut olla ikäiseni tai vanhempi:/
Täältä on lähiaikoina plussannut mun lisäksi ainakin yksi yli 40v Toki itsellä tuli se kkm, mutta kuitenkin normaalisti raskauduin.. Ja nykyään näkee paljonkin iäkkäitä odottajia. Eli toivoa on ♡
 
Ymmärrän @Alinna86 mitä tarkoitat epäonnistumisella :(

Tämä tuntuu ehkä väärältä sanoa,mutta kun yhtään plussaa tässä vuoden aikana ei ole tullut, niin ainakin tietäisi että vielä on mahdollista raskautua, jos edes pienen hetkenkin tikku olisi näyttänyt plussaa :( missään nimessä en kadehdi kenenkään kemiallisia tai myöhempiä keskenmenoja. Uskoisin, että ymmärtätte mitä tarkoitan.
 
Nyt tää toka letrokierto on ollu helpompi kuin eka. Mitään muita oireita ei ole, kuin kauhea väsymys. Huomenna vika naamariin ja jos tiistaina-keskiviikkona kävisi tikuttaa ovista. Nyt jo nippailee suht kovin, jotain siellä taas kasvanee. :)

Miulla on ollu nyt henkisesti helpompi vaihe, auttoi paljon se töihin paluu hoitovapaan jälkeen. En oo kerennyt niin paljon vatvoa ja murehtia. Toki mielessä on, muttei enää koko ajan. Ihanaa et on ees hetken helpompaa, jatkuva murehtiminen on tosi kuluttavaa. :( Mut eiköhän se huonompi vaihekin taas kohta nosta päätään. Miulla on vielä tässä vaiheessa "harhat" et kyllä tässä induktiolla onnistutaan. Muutama kierto eteenpäin niin eiköhän totuus taas valkene, kun ei tärppiä kuitenkaan kuulu.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tsemppiä en oo ihan perillä, oliko sulla nyt joku hoidonsuunnitteluaika tulossa?
Kiitos❤
Me oltiin viime vuonna yksityisellä ja tehtiin 3x ovulaation induktio josta kolmannella jäin raskaaksi kunnes keskeytyi vk11. Mulla useampi km taustalla. Nyt ollaan menossa julkiselle ekaan käyntiin parin viikon päästä.
Tervetuloa listoille, onko teillä haaveissa toinen? :love: Muistan kun tiirailin sun vahvistuvia testitikkuja silloin, öö, vajaat pari vuotta sittenkö?
@minttuni Juurikin näin. Toivon iteki nauravani taas näille tunteille joku päivä, luultavasti oviksen lähestyessä, onhan näitä huonoja mut onneks hyviäkin päiviä.
Tulee hölmö olo että muut tost vaa suitsait ja oho raskaana ollaan, ei siis täällä mutta omissa piireissä, ja ootteko kokeillu olla yrittämättä ja sitä ja tätä vitamiinia, huoh. Kyllä tässä yritetty on kaikkia. Ja kaikille ei viiti ees mainostaa et hoitoja täs ootellaan. Hirveen vaikea asia käydä läpi sellaisten kanssa joilla ei oo mitään hajua mitä läpi käy.
Onneksi tämä ryhmä, ootte kultaa:love:
@petronella09 Ymmärrän kyllä et joku merkki olisi hyvä ja antaisi toivoa tilanteeseen.
 
Tsemppiä sinne, teillä ei vielä inssejä tms ollut?
Meillä oli icsi eka ja ainoa hoito ja tuoresiirrosta tuli vauva.
Joo meillä ei oo vielä mitään oo ollu.. päästiin vuoden yrittämisen jälkeen edes tohon perhesuunnitteluneuvolan lääkärille käymään.. sieltä lähete yksityiselle jossa tehtiin aukiolotutkimus ja lähete lapsettomuuspolille koska mitään lapsettomuuden syytä ei löytyny.. Nyt siis yritystä 1v 3kk.. Eikä kertaakaan edes haamua.. yk 1 tuli menkat viikon myöhässä ja sen jälkeen kohtutulehdus.. laitoin sinne polille viestiä just siitä tulehduksesta et mua pelottaa et onko kohdun bakteeritasapaino yms kunnossa..
 
Aivan ihana on ollut lukea viikonlopun plussa aaltoa! Täällä on olllut kiireitä niin ei ole kerennyt kirjoitella, olen yrittänyt reagoida kuitenkin viesteihin.
Menkat on jatkunut nyt kuudetta päivää. Ennätyspitkää kiertoa seurasi ennätys pitkät menkat. Päätin olla laskematta 12pvä ennen näitä menkkoja ollutta yhden päivän vuotoa kuukautisiksi. Kirjasin sen flowhun tiputteluksi. Joten edellinen kierto olisi ollut 48pvä. Huomenna aloitan oviksen tikuttamisen uudelleen.
 
Toivottavasti saatte pian apua ja tulisi plussa! Meilläkin meni monen monta vuotta ilman yhtäkään haamua edes! Onneksi icsillä sitten onnistui vaikka usko ei meinannut riittää!
Itellä on kovin ristiriitaset mietteet hoidoista. Toisaaltaan toivois että otettais järeet konstit heti käyttöön et aikaa ei kuluis loputtomasti, mut sit taas on kova pelko siitä että konstit on sit kerrasta käytetty.. :( mut kai se alotetaan sillä inseminaatiolla.. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla oli myös, siksi meillä menikin se 7v ennenkuin hakeuduttiin hoitoihin. Lopulta oli kyllä aika helpottunut, että se raskautuminen on ns. Lääkärin harteilla! Teillä varmasti hyvä mahdollisuus insseilläkin onnistua! Ainakin toivon näin
no kyllä se yksityisen lapsettomuuteen erikoitunu lääkäri sano ainakin suoraan ettei usko hetkeekään että jäätäis lapsettomiks.. painoo käski hommata 5kg josta on noin 4-4.5kg saatu jo :)
 
Hurjasti onnea @wbä ja tarrasukkia matkaan!

@Alinna86 ja @minttuni tiedän tuon tunteen, kun ahdistaa se et muut tuntuu vaan onnistuvan ja itse ei millään ja ihmettelee miten muut onnistuu. Tsemppiä ja voima halaukset molemmille! Toivon niin, että teille pian se plussa suodaan! ❤

Itsellä hoitoihin hakeutuminen oli helpotus, vaikkakin pelotti että mitä siellä löytyy. Oli kuitenkin jotenkin helpompaa noudattaa hoitokiertoa ja että se plussa oli lääkärin käsissä, kuin ilman yrittäminen. Tuntui että tehtiin sen plussan eteen parhaamme. Toki ei sekään mitään helppoa ollut, mutta oli jotenkin päälle helpompaa.
 
Paljon onnea kaikille plussanneille! ❤ Mulla on vihdoin tiedossa hoidonsuunnittelukäynti 9.6. ja toivottavasti siitä sitten ehtii heinäkuussa siirtoon. Varmaan tarvitsen jonkun lääkkeen, että saan seuraavan kierron alkamaan sopivaan aikaan, tässä nykyisessä kun on menossa jo kp51. Raskauden mahdollisuus tässä iässä ja mun taustoilla olematon, mutta tein nyt kuitenkin testin kun huomenna on koronorokote. No ei ole mikään ihmeraskaus saanut alkuaan ja se yksi viiva oli just niin tympeä näky kuin muistelin. Plääh.
 
Primolutit tai vastaat vois saada kierron käyntiin!
Ihanaa että teillä on siirto pian edessä!
No siis jos sektioarpi on parantunut hyvin, kroppa vastaa vielä lääkitykseen ja alkio selviää sulatuksesta. Ei auta kuin toivoa parasta! Jotenkin luulisi, että yhden sektion jälkeen olisi vielä paikat kunnossa kun joillakin on viisikin sektiota, mutta se taitaa olla aika yksilöllistä.
 
Unohtui aiemmasta viestistä, että @Wintersun olen niin iloinen, että saitte pienen syliin sen pitkän odotuksen ja vastoinkäymisten jälkeen! Myös se, että kun vihdoin pääsitte aloittaa hoidot niin onnistui heti! ❤

Onko muuten teillä muilla, jotka olette hoidoilla onnistunut, tausta ja pitkä yritys vaikuttanut raskauteen ja vauva-aikaan henkisesti?
Itse olen huomannut, että vaikutti todella paljon!
 
Mahtava plussa-aalto ollut kyllä, toivottavasti jatkuu pitkälle ensi viikkoonkin ja pidemmällekin, että täältä tulisi helmikuisiin perässä paljon muitakin :D Onnittelut kaikille jo plussanneille! Ja mukava nähdä, että täällä on tuttuja nimimerkkejä myös -19 vuodelta jo seuraavasta haaveilemassa. Mä itse oon nyt eri nimimerkillä, mutta muistan tosi monet n-19 vuoden keskusteluista, kun ite plussasin esikoisesta elokuussa -19.
Nyt tuntuu, että aika matelee… vielä koko ensi viikko pitäisi jaksaa odottaa, ennenkun kannattaa ensimmäistäkään testiä tehdä. Mulle oli tänään ilmestynyt jättimäinen finni selkään ja toinen leukaan ja aiemmissa kierroissa ne on ainakin olleet aivan selvä menkkoja edeltävä oire onko kellään tullut plussakierrossa finnejä?
 
Minua kiinnostaa myös plussakierron finnit. Yleensä finnit minulla merkkaa kierron päättymistä. Nytkin niitä on useita, yleensä vähemmän.

Btw viljelen tuota ihastu vai mikä lie rakkaus -reaktiota, tarkoitan sillä myös sellaista myötätunto, halaus ym. reaktiota, ehkä ymmärrätte ❤

Mukavaa, kun tulee porukkaa lisää, ja sellaisia joihin "tutustunut" täällä palstalla! Jossain kohtaa se täytyy meilläkin onnistua, ehkä jo tämä kierto!?

Mitähän piti vastata johonkin kysymykseen. En ole tosiaan testannut ovitrellen poistumista ja taidan odottaa testipäivään. Kertokaapa te, jotka olette plussasta yllättyneet, tai siis että joilla oli ihan negafiilis ja tulikin plussa. Niin oliko teillä esim menkkakipuja tai muuta. Yritän tässä saada jotain luottoa ja toivoa, että ei joka kierto tarvitsisi pettyä, vaikka bongaisi tutut pms-oireet.

Te joilla alkioita pakkasessa, monta on? Meillä kaksi tämän jälkeen. Luo toivoa, josko joku onnistuisi. En tosin heitä vielä hanskoja tiskiin, yritän pysyä toiveikkaana. Vaikka negaolo onkin.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
Mulla oli jo ennen testipäivää menkkakipuja ja välillä tosi koviakin! Uskoa ei ollut plussaan ja mähän testasin jo 1vrk ovitrellesta lähtien.
Meillä 1 pakkasessa! 2 selvisi 2 päivän ikään (8 hedelmöittyi) ja siis 2 päiväinen pakkasessa. Mä uskon että teidän vuoro vielä tulee! Toivotaan että jo tässä kierrossa ❤
Ihanaa! Ja lohduttavaa kuulla, että kipuja voi ollakin ja silti kaikki hyvin! Muistelen, että olen nähnyt kuvan niistä sun testauksista, ehkä laitoit vielä myöhemminkin johonkin näistä haaveiluryhmistä. Meillä viljetiin 3vrk ikään, kun oli pyhäpäivä välissä.

Nyt jotenkin innnostunut olo, että toivoa vielä on!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Owlet ja Wintersun
Hei te ketkä ootte käyny yksityisellä gynellä. Varsinki ne jotka on mennyt kun ei ole menkkoja tullut! Mitä teille on käynnillä tehty ja paljonko on maksanut? Mietin että jos julkisella gynen aikaa saa odotella monta kuukautta niin varaisin sitten yksityiselle ellei maksa ihan hirmusesti
 
Jonnekin mä niitä plussakuvia laittelin! Täällä tapahtui jotain, kun enää ei pysty laittaa muuta kuin linkkinä kuvia ja vanhat ei näy!
Mullahan oli myös vuotoja pitkin raskautta n. Kerran kuussa puoleen väliin asti ja kaikki meni silti hyvin!
Sekin oli, nyt muistan! Herättikö huolta vuoto? Mutta onneksi hyvin kävi ❤

Tämä palsta uudistui jossain kohtaa. Ja meni vähän oudoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Kiitos paljon onnitteluista te ihanat yhdessähaaveilijat! Tämä plussa oli kyllä yllätys, kun ollaan melko kauan jo yritetty ja talletus oli vain dpo-2. Eikä edes oikein mitään oireita ole ollut, vain kaiken pms-masistelun ja kiukkuamisen ihana puuttuminen. Ja muuten finnejä on ilmestynyt naamaan, ei tavallisesti niitä mulle tule kuin ihan joskus yksittäinen!

@petronella09 ja @minttuni ymmärrän niin hyvin tuon pelon ettei pääse plussa-aaltoon mukaan! Itselläkin on useampi aalto ollut, johon olisin mielelläni hypännyt mukaan, mutta aina ne menkat on tulleet :( Oidän jokaisen sormen nyt ristissä että plussaisite myös!

@sofialiina totta, uhkaavasti näyttää siltä että loppuvuoden juhliin täytyy tilata ylipaistettua lohta! :LOL:
Mulla ois la joko 30. tai 31. tammikuuta, neuvolan mukaan varmaan tuo jälkimmäinen. Mun aiemmat lapset ovat syntyneet lasketun ajan jälkeen, joten mietin että pitäiskö suosiolla ujuttautua helmikuisiin.
Mut voi pistää plussanneeksi ❤Valtava huoli on, että pysyykö tämä mukana, mutta koitan nyt täysillä nauttia talvivauvamahdollisuudesta.
 
@Wintersun kyllä, se menettämisen pelko! Itse jälkikäteen oon tajunnut, että juuri tuosta syystä en vain antanut itseni kiintyä vauvaan odotusaikana. Toivoin kokoajan et voisin jo synnyttää, jotta ainakin näkisin onko kaikki kunnossa.

Oli myös kovin huijari olo koko raskauden, koska "en ollut raskaana". Muistan kuinka haettiin äitiyspakkaus ja totesin miehelle, että mulla on ihan sellainen olo, et ollaan huijattu KELAa ja pian ne käskee palauttaa sen pakkauksen, koska en olekaan raskaana.

Raskaus oli fyysisesti helppo, henkisesti ihan kauheaa... Kyllä se vähän loppua kohti "helpotti", mutta toivon, jos vielä raskaaksi tulen, että seuraava on korjaava kokemus.
 

Yhteistyössä