Haaveena vauva 2022

Ihanaa lukea plussauutisia! ❤ Onnea Töppönen ja muutkin plussanneet!

Täällä kp 32 ja menkkoja ei kuulu. Kauheasti tulee kyllä valkovuotoa ja kunnon "klimppejä" seassa, lisäksi alavatsalla nipistelee ja vihloo. Mitä lie oireita. Olen vuoroin tikutellut ovista ja r-testiä, mutta negaa aina kaikki. Kierto varmaan vaan kovin sekaisin vielä...

Vähän harmittaa, kun mies tekee ens kuussa tosi paljon reissuhommia. Tarkoittanee sitä, että voi olla ettei ovista saa optimaalisesti hyödynnettyä :-/ noh, onneksi mulla on töissä ja esikoisen kanssa niin kiire että on jotain mikä vie ajatukset pois vauvahaaveista.
 
Mä luulen, että vilkuttelu on yksilöllistä ja vaihtelee myös joka kierrossa. Itsellä on ollut kiertoja, joissa saattaa vilkuttaa 8 päivää ja yhdeksännellä pysyvä hymynaama. Toisaalta on ollut kiertoja, joissa ei tule ollenkaan vilkkuvia vaan suoraan pysyvä, eli hyvin nopea lh-nousu. Useimmiten on ollut 3-5 vilkkuvaa päivää ennen pysyvää.
Menkoista: mulla kierto n. 29 pvää, kesto n. 6. Iän myötä (olen yli 40v) huomaan, että vuoto on ehkä hieman vähäisempää (mulla on ollut aina suht runsaat). Mutta vielä olen iloinen, että kierto on tasainen ja vuotoa on, tässäkin iässä! Eli vois olla vielä toivoa.
Miehistä: on ymmärrettävää, että he eivät varmastikaan voi milloinkaan kokea tätä samalla voimakkuudella ja tavalla kuin naiset. Toivon kaikille silti kannustavia, ymmärtäväisiä, empaattisia miehiä ja kumppaneita!
Lopuksi vielä tuhannesti onnea kaikille plussanneille! Ihanaa! Tämä antaa aina jotenkin toivoa ja tsemppiä, että kyllä minäkin vielä jonain päivänä! Tahkottu on -19 joulun km:n jälkeen jo huhtikuusta -20...
Onko sulla kuitenki aina tullu pysyvä hymynaama vaikka vilkkuu monta päivää? Hain nyt pc ovisliuskoja kun noi cb loppu ja tein nyt 4h pidätyksellä eikä tullut kun yksi viiva näkyviin. Ostin myös cb niitä mitkä näyttää ne kaksi korkeaa päivää kun noita vilkkuvia ei oikein mistään saa. Kokeilen vielä pari päivää noilla kahdella ja testaan 2krt päivässä ja maanantaina taidan soittaa lääkäriin
 
Paljon onnea @Ilihc @sofialiina ja @Töppönen_ , ihana plussa-aalto! ❤

Mä oon vaan taustaillut tämän kierron, nyt menossa oletettavasti dpo10. Ei oo mitään negakierrolle tyypillisiä oireita, ei nännien arkuutta eikä mahanippailuja. Odotan siis vaan ensi viikkoa, josko kierto palautuis siihen normaaliin 35 päivän paikkeille ja pääsis uutta kiertoa alottamaan. Seitsemäs yritys lähtis käyntiin, toisaalta mieli on jotenkin rauhallinen ja toisaalta taas tosi pettynyt, kun ei puolessa vuodessa tärppiä tullut.

Onneksi on tulossa kaikkea kivaa kesään, niin harmitus negakierroista vähän pienempi kun voi huoletta mennä omia menojaan ilman että tarvii kärsiä raskauspahoinvoinnista tai selitellä holittomia terassikierroksia kenellekään. (Kirjotan nää kaikki nyt sillä, että kun suunnittelee kaikkea mahdollista, niin yleensä ne jotenkin menee mönkään eikä tässä tapauksessa haittais vaikka plussatesti "pilais" suunnitelmia :D)
 
@Töppönen_ ehdin jo unohtaa, oliko sulla mikä dpo? Niin hienot viivat!

Minä täällä googlailen raskausoireita ja mietiskelen. Oikealla tuntuu kipuiluq, onko keltarauhanen? Siellä oli varmaan 10 follia sitten loppujen lopuksi, ei tosin munasolua kaikissa. Mutta voisiko kivut liittyä siihen, kun niitä oli niin paljon. Vaikka kaikki selviäisi testaamalla, mutta en tiedä milloin tekisin. Odotanko viralliseen testipäivään. Tänään ei haluttanut tehdä, ja huomenna en uskalla kun on töitä ja pelkään, että nega pilaa koko päivän ja sitten töissä vaan ahdistaa. Maanantai voisi olla ihan ok, koska silloin kiva päivä tulossa, nega ei ehkä sellaisena aamuna olisi niin musertava. Torstai varmaan olisi järkevin, kun se testipäiväksi annettiin.
 
Onnea kaikille plussanneille ❤
Lisää vaan plussia kaikille toivojille!

Meillä on punktio keskiviikkona, 7 follia näkyi perjantain ultrassa + kolme tosi pientä toisella puolella, mutta se puoli ei välttämättä ole edes punktioitavissa, kun on pahasti kohdun takana. Mutta tuo 7 kuulostaa kyllä tosi hyvältä, eli positiivisin fiiliksin kohti punktiota. Limakalvokin oli jo yli 11 mm, mikä on kai hyvä. Jännittää kyllä aika paljon ja pelottaa, että karkaako ne munasolut sieltä, mutta se ei kai ole kovin yleistä...

@minttuni hurjaa, että maltat olla testaamatta. Mä ajattelin ottaa himotestaajatyylin, jos saadaan kyytiläinen mukaan, eli testaan ensin ovitrellen laimenemisen ja sitten joka päivä viralliseen testipäivään asti. Ostin jo läjän halpistestejä ja toivottavasti en sitten hajoile niiden mahdollisten viivanpaikkojen yms kanssa Tähän mennessä testaamani varmistusnegat on kyllä noilla halpiksillakin olleet ihan puhtaita negoja.
 
Onnea kaikille plussanneille ❤
Lisää vaan plussia kaikille toivojille!

Meillä on punktio keskiviikkona, 7 follia näkyi perjantain ultrassa + kolme tosi pientä toisella puolella, mutta se puoli ei välttämättä ole edes punktioitavissa, kun on pahasti kohdun takana. Mutta tuo 7 kuulostaa kyllä tosi hyvältä, eli positiivisin fiiliksin kohti punktiota. Limakalvokin oli jo yli 11 mm, mikä on kai hyvä. Jännittää kyllä aika paljon ja pelottaa, että karkaako ne munasolut sieltä, mutta se ei kai ole kovin yleistä...

@minttuni hurjaa, että maltat olla testaamatta. Mä ajattelin ottaa himotestaajatyylin, jos saadaan kyytiläinen mukaan, eli testaan ensin ovitrellen laimenemisen ja sitten joka päivä viralliseen testipäivään asti. Ostin jo läjän halpistestejä ja toivottavasti en sitten hajoile niiden mahdollisten viivanpaikkojen yms kanssa Tähän mennessä testaamani varmistusnegat on kyllä noilla halpiksillakin olleet ihan puhtaita negoja.
Tsemppiä punktioon, hienoa että sinullakin asiat etenee ❤
 
  • Tykkää
Reactions: PiP83
@PiP83 oi, ihanaa että jo tuossa vaiheessa, tsemppiä punktioon! Kerro sitten, miten kävi! ❤

Maltan olla testaamatta, koska pelkään niin paljon sen negan näkemistä. Olen myös edellisessä ryhmässä lähtenyt mukaan dpo15-haasteeseen, eli testaan vasta dpo 15 (poislukien hoitokierrot, joissa pitänyt testata aiemmin, kun vuoto alkanut lääkkeiden läpi ja varmistus kuitenkin pitänyt tehdä). Dpo15 olis keskiviikkona :D
 
Mikä ihana plussa-aalto täällä on!

@sofialiina tuhannesti onnea!

@Ilihc oikein paljon onnea, ja tuohon etiäiseen liittyen, jospa sieltä tuleekin tammikuinen . Mutta älä lähde laivalle, ainakaan silloin tammikuussa enää .

@Töppönen_ ihanaa että pitkän yrityksen jälkeen plussa! Olikos teillä jotain apuja tai kikkakolmosia tässä kierrossa? Meillä myös neljäs täällä haaveissa ja pidempään on jo kestänyt yritys kun aiemmin.

Kikkakolmosiin liittyen, täällä DPO 3 menossa ja parin täysin alkoholittoman kierron jälkeen eilen avasin punaviinin, ja tänäänkin ajattelin uhrautua ja ottaa lasillisen . Sitähän sanotaan että auttais kiinnittymiseen, miksikäs ei

Päivät menee nyt niin hitaasti ja mielessä lähinnä, että miks muka nyt onnistuisi kun ei aiemmissakaan kierroissa vaikka ajotukset aina hyvin osunut ja kierroissa ei vikaa. Samalla kun ei malta odottaa että pääsis jo testaan, sitä koittaa jo itselleen pohjustaa pettymystä ajattelemalla, että ehtiipä saamaan rokotteen, ja saapahan ottaa muiden mukana viiniä kesälomareissulla jne. Voisin kokeilla vertaistukea piinailussa, koten lisäiskö joku mut huomisen päivitykseen, en taida uskaltaa itse sohrata:

Mozart DPO 4
Kiitos ❤ Meillä oli tässä kierrossa nyt toista kiertoa gelee royal ja macajauhe käytössä. Samalla reseptilla viime elokuussa plussa. Kannatan kokeilemaan :D
 
@Töppönen_ ehdin jo unohtaa, oliko sulla mikä dpo? Niin hienot viivat!

Minä täällä googlailen raskausoireita ja mietiskelen. Oikealla tuntuu kipuiluq, onko keltarauhanen? Siellä oli varmaan 10 follia sitten loppujen lopuksi, ei tosin munasolua kaikissa. Mutta voisiko kivut liittyä siihen, kun niitä oli niin paljon. Vaikka kaikki selviäisi testaamalla, mutta en tiedä milloin tekisin. Odotanko viralliseen testipäivään. Tänään ei haluttanut tehdä, ja huomenna en uskalla kun on töitä ja pelkään, että nega pilaa koko päivän ja sitten töissä vaan ahdistaa. Maanantai voisi olla ihan ok, koska silloin kiva päivä tulossa, nega ei ehkä sellaisena aamuna olisi niin musertava. Torstai varmaan olisi järkevin, kun se testipäiväksi annettiin.
No mullahan nyt loppui ne ovistestit ennen kuin sain plussaa niihin, mutta tuntemusten perusteella olis jo dpo16 vissiin. Kp29/26. Otin tuon kuvan ehkä 15sec. Kohdalla kun se heti alkoi siihen piirtyä ja se vahvistui vielä tuosta huomattavasti. Ja olin kuitenkin jo ehtinyt aamulle kahvia hörppiä ja vettä ja useamman kerran käydä vessassakin :D Huomenna testaan toisen kun siinä paketissa oli kaksi. Sitten en testaa enempää kun tiiän ettei ne testit kuitenkaan takaa onnellista loppua.

Toivon niin kovin, että teillä olis nyt onnistanut ❤
 
Heippa taas parin viikon jälkeen!

Ensinnäkin taas lämpimät onnittelut plussanneille, tsemppiä jokaisen matkaan!

Hyvin kuvaa omaakin tuntemusta kun joku mainitsi, että menkkojen alussa käy aina pohjalla. Mutta parissa päivässä sitä on taas toivoa täynnä ja uutta ovulaatiota odottamassa.

Itse kävin torstaina lapsettomuusgynellä. Olipahan ihana paikka ja ihana lääkäri! Kp oli silloin 14. Kaikki näytti taas hyvältä ja hedelmälliseltä. Parissa aiemmassa kierrossa olen tikuttanut ovisplussat kp15. No nyt ei osannut ihan varmaksi sanoa, olisiko vasta tulossa. Mahd johtofolli oli vasta 1,2mm, mikä lasjennallisesti ajoittaisi oviksen vasta kp18-19 tienoille. Se olis mun kierroille vähän myöhään jos luteaalia katsoo.. Käski tikuttaa, että tuleeko ovista ja kirjoitti terolutit tukemaan loppukiertoa. Ne on ihan uusi tuttavuus mulle. Mutta yksi tarkentava kysymys. Jos saisin plussan esim huomenna kp17, milloin aloitan terot? Kp18 vai 19?
 
vierailija
Onko sulla kuitenki aina tullu pysyvä hymynaama vaikka vilkkuu monta päivää? Hain nyt pc ovisliuskoja kun noi cb loppu ja tein nyt 4h pidätyksellä eikä tullut kun yksi viiva näkyviin. Ostin myös cb niitä mitkä näyttää ne kaksi korkeaa päivää kun noita vilkkuvia ei oikein mistään saa. Kokeilen vielä pari päivää noilla kahdella ja testaan 2krt päivässä ja maanantaina taidan soittaa lääkäriin
Muistelen, että ei ole tullut aina pysyvää hymynaamaa, silloin kun on ollut vielä kierto sekaisin tai menkkakierto ei ollut vielä käynnistynyt edellisen raskauden ja imetyksen jälkeen, vilkutteli vaan kymmenenkin pöivää tai yli ilman pysyvää hymynaamaa. Ehkä sullakin vielä käynnistymässä? Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Heippa taas parin viikon jälkeen!

Ensinnäkin taas lämpimät onnittelut plussanneille, tsemppiä jokaisen matkaan!

Hyvin kuvaa omaakin tuntemusta kun joku mainitsi, että menkkojen alussa käy aina pohjalla. Mutta parissa päivässä sitä on taas toivoa täynnä ja uutta ovulaatiota odottamassa.

Itse kävin torstaina lapsettomuusgynellä. Olipahan ihana paikka ja ihana lääkäri! Kp oli silloin 14. Kaikki näytti taas hyvältä ja hedelmälliseltä. Parissa aiemmassa kierrossa olen tikuttanut ovisplussat kp15. No nyt ei osannut ihan varmaksi sanoa, olisiko vasta tulossa. Mahd johtofolli oli vasta 1,2mm, mikä lasjennallisesti ajoittaisi oviksen vasta kp18-19 tienoille. Se olis mun kierroille vähän myöhään jos luteaalia katsoo.. Käski tikuttaa, että tuleeko ovista ja kirjoitti terolutit tukemaan loppukiertoa. Ne on ihan uusi tuttavuus mulle. Mutta yksi tarkentava kysymys. Jos saisin plussan esim huomenna kp17, milloin aloitan terot? Kp18 vai 19?
Mulla oli aina kolmantena päivänä plussasta Terojen aloitus. Tärkeintä siis on et se ovulaatio kerkeää varmasti mennä ohi. Terolut kun kai voi vaikuttaa liian aikaisin aloitettuna siihen munasolun irtoamiseen. Kp19 tai 20 aloittaisin jos plussa tulis 17. Vähän sen mukaan et olisko ovisoloja. Semmoisessa kierrossa missä nähtiin ultralla et ovis oli just tapahtunut aloitin kans terot sit ovulaatiota seuraavana päivänä ja ehkä uskaltaisin aloittaa plussasta kaks päivää (eli päivä ovulaation jälkeen), jos tuntisin plussasta seuraavan päivän selkeästi sen oviksen. (mulla on selkeät kivut silloin)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla oli aina kolmantena päivänä plussasta Terojen aloitus. Tärkeintä siis on et se ovulaatio kerkeää varmasti mennä ohi. Terolut kun kai voi vaikuttaa liian aikaisin aloitettuna siihen munasolun irtoamiseen. Kp19 tai 20 aloittaisin jos plussa tulis 17. Vähän sen mukaan et olisko ovisoloja. Semmoisessa kierrossa missä nähtiin ultralla et ovis oli just tapahtunut aloitin kans terot sit ovulaatiota seuraavana päivänä ja ehkä uskaltaisin aloittaa plussasta kaks päivää (eli päivä ovulaation jälkeen), jos tuntisin plussasta seuraavan päivän selkeästi sen oviksen. (mulla on selkeät kivut silloin)
Minulla myös oli 3. päivä ovisplussasta, tosin lugesteron, mutta samaan asiaan. Ja tämä ajatus, että ovis on varmasti mennyt jo.
 
Kirjoittelin tänne (eri nimimerkillä) esikoista odottaessa 2017 ja itselläni on kauhea vauvakuume. Mies ei ole järin innostunut mutta silti ei ole ottanut kondomia käyttöön vaan ollaan menty keskeyteyllä. Kuten viimeiset 10 vuotta. Esikoinen tärppäs yk5 muistaakseni ja häntä kyllä tekemällä tehtiin.

Nyt tilanne on se, että meillä on ollut tasan yksi vehtailuhetki ja katselin sen jälkeen kalenterista, että jaa osuu kyllä ihan ovikslle ja testasin uteliaisuuttani tikuilla, joita oli kaapin pohjalla. Eli näytti ovisplussan viikko sitten lauantaiaamulle ja illalla tuli kivut ja limatulpat, joka on merkki että ovis tapahtui silloin.

**Limavaroitus**

Muuten en nyt tästä innostuisi, koska realiteetit (ikää 37v ja keskeytetty), mutta dpo 6 aamusta tuli kahteen otteeseen pyyhkiessä reilusti kirkasta limaa, jossa tuoretta ihan punaista verta. Otin vielä kuvankin, et en kuvittele asiaa *nolo*, en kuitenkaan aio sitä tähän liittää :D

Dpo 7 vielä vähän rusehtavaa vv:tä ja sen jälkeen vuoto loppuu. Rinnat on poikkeuksellisen kipeät, harvemmin pms:ssä on. Tämä samanlainen vuoto tuli esikoisesta, eikä ikinä muutoin, joten kieltämättä alkaa mieleen nousta, että olisko siellä ollut joku meganopea uimari kuitenkin…

Muitakin oireita on olevinaan mutta oon myös ihan älyttömän taitava kehon tarkkailija ja oireiden kuvittelija.

Mutta pudottakaahan mut nyt takas maan pinnalle, et dpo6 ei vielä tulis kiinnittymisvuotoa ja että keskeytetystä on kuitenkin tosi tosi epätodennäköistä raskautua.
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

23.5. Sunnuntai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1.lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandrab, ya 10/20, 2. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4.lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1.lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, ya 4/21, 1. lapsi
Suikku1, 5/21, 2.lapsi
Summer2021, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Skidi................................kp 33/35-36
Sinisilmät....................kp 33/29
Piipaa93.......................kp 29/?
Krippis..........................kp 28/25-28
Wbä..............................kp 28/27
Minttuni........................kp 26/25
Ewa87..........................kp 26/30
Heidisofia.................kp 25/29-32
Wintersun.............kp25/?
Petronella09.............kp 22/27
SandraB....................kp 22/26
Daisy01.........................kp 20/35
Toiveikas1992............kp 19/28
Mozart.............................kp 18/28
Suhveli............................kp 17/27-29
Meemuli.........................kp 16/35-43
Eimy.................................kp 16/30
Gisella..............................kp 13/30
Leonida..........................kp 10/28-29
Jonna_83....................kp 9/27
Mamtobe...................kp 7/28
Eeva650…………………kp 7/28-36
Iinanen...........................kp 6/23-24
Alinna86.......................kp 6/26
Scarletta......................kp 6/28
Keksi82...................kp 6/28
Esikoishaaveita..........kp 4/29
Apustaja.............kp1/?

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Krippis...........................dpo 17
Wbä..............................dpo 15
Minttuni.......................dpo 12
Petronella09..........dpo 10
SandraB..................dpo 9
Toiveikas1992...……dpo 6
Ewa87............……………dpo 6
Mozart..........dpo 4
Summer2021...........dpo 3
Eimy..............................dpo 2


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä