Haaveena vauva 2023

Ihanaa kun on tullut listoille porukkaa:love:!

Mä näin joskus jaettavan tän linkin ja siellä on kuva hedelmällisimmistä päivistä: https://www.terveyskyla.fi/naistalo/lisääntymisterveys/hedelmällisyys/raskauden-alkaminen

Sillä ajattelin, että ovulaatiotesti jos näyttää esim. päivän -1 niin silloin on vielä hyvä hetki ja DPO 0 on vielä mahdollinen (eli varmaan kannattaa harrastaa seksiä), mutta todennäköisimmät päivät ovat jo menneet :unsure: . Mut sit jos ovulaatiotesti näyttää -2 päivän niin seuraava on vasta -1 ja super todennäköinen edelleen. Tiedä näistä. Itsehän en ole ikinä edes tikuttanut ovulaatiota, että aika etupeltoon täällä näitä pohdin ja ilman mitään sen varmempaa tietoa :D 🙈
 
Joo samaista oon lukenut myös. Ja ollaan kyllä puuhailtu ennen ovisoireitakin tai ennustettua ovista. Kunhan nyt menkoista pääsee. :D Esikoinen tarrasi matkaan yhdestä kerrasta, useampi päivä ennen ovista. Ei se itse ovispäivä siinä suhteessa niiin maaginen ole. Mut jos syystä tai toisesta harvemmin pystyy tai jaksaa seksiä harrastaa, niin siinä on hyvä sitä ovista katsoa tarkemmin. :)
 
Heippa. Olen käynyt täällä lueskelemassa, mutta ei tunnu hyvältä liittyä listoille, koska toivoin etten joutuisi enää yhteenkään yritys ketjuun mutta tässä sitä ollaan.
Täytän tänä vuonna 40v ja ollaan yritetty iltatähteä nyt 2v ilman yhtäkään plussaa.Tänään kp21 dpo8 eli joulu vauva vielä mahdollinen.
Tänään sain kumminkin kuulla että lantioni on virheasennossa kun kävin jäsenkorjaajalla ensimmäistä kertaa, kun ollut selkä vaivaa.Epäilen että voi mennä kauankin että virheasento saadaan korjattua sekä raskaus ei välttämättä suostu alkamaan sen virheasennon vuoksi :/ Meillä 4 lasta mutta silti iltatähti olisi kovin toivottu ❤❤
 
Muutkin voi lisätä listalle eli YA 2/21 ja toinen toiveissa. Laitoin nyt et helmikuussa, kun en muista oliko vielä tammikuu kun kunnolla aloitettiin. Oli sitä ennenkin jo näitä "otetaan riski" kertoja 🤭 Ja kierron päivistä ja ovulaation ajankohdasta en tiedä. Mulla on niin epäsäännöllinen kierto, että ne kk pääsee aina vähän yllättämään. Asia mihin toivoin parannusta raskauden myötä.
 
vierailija
Ihanaa kun on tullut listoille porukkaa!

Mä näin joskus jaettavan tän linkin ja siellä on kuva hedelmällisimmistä päivistä: https://www.terveyskyla.fi/naistalo/lisääntymisterveys/hedelmällisyys/raskauden-alkaminen

Sillä ajattelin, että ovulaatiotesti jos näyttää esim. päivän -1 niin silloin on vielä hyvä hetki ja DPO 0 on vielä mahdollinen (eli varmaan kannattaa harrastaa seksiä), mutta todennäköisimmät päivät ovat jo menneet . Mut sit jos ovulaatiotesti näyttää -2 päivän niin seuraava on vasta -1 ja super todennäköinen edelleen. Tiedä näistä. Itsehän en ole ikinä edes tikuttanut ovulaatiota, että aika etupeltoon täällä näitä pohdin ja ilman mitään sen varmempaa tietoa
Ovulaatioplussa tulee usein 12-24h(36?) ennen ovista (munasolun irtoamista).
Eli esim. Jos ovisplussa tulee tänään vaikkapa klo 10.00, silloin on laskennallisesti dpo - 1/ dpo 0. Ovulaatio tapahtuu siis todennäköisesti 22.00 - 10.00 välisenä aikana.
Munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12-24h irtoamisen jälkeen.
Eli käytännössä viimeinen mahdollinen hedelmöittyminen olisi maanantaina klo 10.00.

Tässä toki pitää ottaa vielä huomioon pari asiaa:
1. siittiöt eivät ole hedelmöittämiskykyisiä heti; niiden pitää ensin päästä munatorveen ja vähän lähteistä riippuen menee 6-12h ennenkuin kykenevät hedelmöittämään.
2. Kyse on keskiarvoista. Jotkut saavat ovulaatioplussan samana päivänä, toiset 1,5vrk ennen jne..
3. Mitkään kivut, nippailut ym. Eivät kerro ovulaatiota tai tapahtuuko se kummalta puolelta.
4. Ovisplussa ei kerro irtoaako munasolu, se kertoo vain lh-huipusta joka voi irroittaa munasolun.

Näin ollen, parhainta olisi pitää huoli, että siittiöt ovat asemissa koko ajan, jolloin seksiä kannattaa harrastaa 2-3vrk välein.

Sitten toki raskautuminen vaatii vähän muutakin ja hitosti onnea. Jos molemmilla osapuolilla on kaikki ok, on n. 20% mahdollisuus onnistua/kierto.

Jos taas jotain vikaa, se tietenkin pienentää mahdollisuuksia.

Ikää jos naisella on yli 35, mahdollisuudet on pienemmät ja esim. 40v + irtoaa vain n. 1 terve munasolu / 15 kiertoa.
 
Muutkin voi lisätä listalle eli YA 2/21 ja toinen toiveissa. Laitoin nyt et helmikuussa, kun en muista oliko vielä tammikuu kun kunnolla aloitettiin. Oli sitä ennenkin jo näitä "otetaan riski" kertoja Ja kierron päivistä ja ovulaation ajankohdasta en tiedä. Mulla on niin epäsäännöllinen kierto, että ne kk pääsee aina vähän yllättämään. Asia mihin toivoin parannusta raskauden myötä.
Ootko säkin siis jo vuoden yrittäneitä? Onko ollut mitään tärppejä välissä?
 
@Hopeanopea mut voi lisätä kans listoille

Marilainen, 2 lapsi, ya 2/2022, tänään kp 6/30-31

Mä oon kans ymmärtänyt, että paras päivä talletella on kun ovis testi on positiivinen ja sit seuraavana päivänä, koska testihän näyttää vasta irtoamassa olevan munasolun Mut me ollaan pyritty siihen, että oviksen ympärillä talletellaan joka toinen päivä.
Just näin, tätä tarkoitin, että onneksi aikaa on hyvin vielä sen testin jälkeen, koska se näyttää huipun, eli ei suoraan irtoamishetkeä.
 
Heippa. Olen käynyt täällä lueskelemassa, mutta ei tunnu hyvältä liittyä listoille, koska toivoin etten joutuisi enää yhteenkään yritys ketjuun mutta tässä sitä ollaan.
Täytän tänä vuonna 40v ja ollaan yritetty iltatähteä nyt 2v ilman yhtäkään plussaa.Tänään kp21 dpo8 eli joulu vauva vielä mahdollinen.
Tänään sain kumminkin kuulla että lantioni on virheasennossa kun kävin jäsenkorjaajalla ensimmäistä kertaa, kun ollut selkä vaivaa.Epäilen että voi mennä kauankin että virheasento saadaan korjattua sekä raskaus ei välttämättä suostu alkamaan sen virheasennon vuoksi :/ Meillä 4 lasta mutta silti iltatähti olisi kovin toivottu
Seuraile mukana minkä jaksat, jos siitä on mitään apua. Mä kattelin melkein vuoden näitä keskusteluja kun a) toiset tuntuu saavan plussan ilahduttavan nopeasti ja luonnollisesti ja se herätti kateutta minussa b) en kokenut olleemme vielä yrittäneemme niin kauan, että olis voinut mennä mukaan johonkin pitkään odottaneet -ketjuun, vaikka tiedostin, että meidän spekseillä luonnollinen raskauden alku on vaikeampaa kuin monella muulla.

Nyt joulun alla tuntui, että on pakko saada jotain vertaistukea ja paikkaa missä purkaa odotusta, päivien laskemista ja niitä pettymyksiä kanssa.

En tiedä antaako sulle yhtään toivoa se, että jos virheasento saadaan korjattua niin se lisäis taas mahdollisuuksia toivoon?
 
Seuraile mukana minkä jaksat, jos siitä on mitään apua. Mä kattelin melkein vuoden näitä keskusteluja kun a) toiset tuntuu saavan plussan ilahduttavan nopeasti ja luonnollisesti ja se herätti kateutta minussa b) en kokenut olleemme vielä yrittäneemme niin kauan, että olis voinut mennä mukaan johonkin pitkään odottaneet -ketjuun, vaikka tiedostin, että meidän spekseillä luonnollinen raskauden alku on vaikeampaa kuin monella muulla.

Nyt joulun alla tuntui, että on pakko saada jotain vertaistukea ja paikkaa missä purkaa odotusta, päivien laskemista ja niitä pettymyksiä kanssa.

En tiedä antaako sulle yhtään toivoa se, että jos virheasento saadaan korjattua niin se lisäis taas mahdollisuuksia toivoon?
Kiitos ❤❤

Kyllä se luo lisää toivoa onnistumiseen jos lantion virhe asento saadaan kuntoon :) Se voi olla pitkä prosessi eikä välttämättä pysy oikeassa asennossa :/ Toki tämä oma ikä on myös syy siihen ettei kovin suuria mahdollisuuksia ole enää raskautua tai että kaikki menee loppuun asti hyvin mutta edelleen jatketaan yrittämistä ja toivotaan ihmettä ❤
 
vierailija
Kiitos

Kyllä se luo lisää toivoa onnistumiseen jos lantion virhe asento saadaan kuntoon Se voi olla pitkä prosessi eikä välttämättä pysy oikeassa asennossa :/ Toki tämä oma ikä on myös syy siihen ettei kovin suuria mahdollisuuksia ole enää raskautua tai että kaikki menee loppuun asti hyvin mutta edelleen jatketaan yrittämistä ja toivotaan ihmettä
Toivottavasti tää Jäsenkorjaaja ei huijaa ja saa helppoa rahaa kun väittää tuollaista ja toki "pitää" köydä useat kalliit hoidot eikä lupaa että korjaantuu.
Kuulostaa vaan vauvankaipuisen huijaamiselta :(
 
Eadni1992
Hei!
Voisin kans liittyä listalle. Yritys aloitettu 10/21. Ja tänään kp 25/26-28. Periaatteessa piinapäivät menossa, mutta tässä kierrossa ei suuria toiveita onnistumisesta. Eka toiveissa. Ja tekstin punaaminen ei onnistu, syystä tai toisesta.
 
Toivottavasti tää Jäsenkorjaaja ei huijaa ja saa helppoa rahaa kun väittää tuollaista ja toki "pitää" köydä useat kalliit hoidot eikä lupaa että korjaantuu.
Kuulostaa vaan vauvankaipuisen huijaamiselta :(
Ainakin hän on suosittu ja kovasti kehuttu käsittelijä.Kun tässä on 2v mennyt ilman yhtään plussaa niin on tartuttava jokaiseen oljenkorteen .Kokeiltuna jo vyöhyketerapia ja akupunktio, lisäravinteet, homeopatia, tumma suklaa, vihreä tee, punaviini..lista on loputon :/ Gynelläkin tutkittu 2 kertaa tänä yritys aikana. Aiemmat lapset tulleet n.puolen vuoden yrittämisellä ilman tikutteluja, kuopuksen sain kolme kymppisenä ❤
 
Minäkin voisin siirtyä tuolta vuoden 2022 ketjusta tähän uuteen 😊 Meillä yritys aloitettu 10/2020 eikä koko yritysaikana ole minkäänlaista plussaa testiin saatu, siksipä meillä aika lapsettomuuspolille toukokuussa tulossa 😊 ikää meillä molemmilla tänä vuonna 39 mittarissa, haaveena ensimmäinen yhteinen lapsi, minulla esikoinen edellisestä suhteesta. Kiertolistalle tulen vähän myöhemmin, mutta muuten voi lisätä ya 10/20, 2.lapsi (1.yhteinen)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
@Sipiriina joo yli vuosi ollaan nyt yritetty ilman plussaa. Esikoista yritettiin se vähän vajaa 2 ja puoli vuotta ilman plussan plussaa ja kuukautta vajaa vuosi oltiin hoidoissa, kun sitten todella pitkästä välikierrosta sain ensimmäisen plussan ikinä ja se onneksi kehittyi meidän esikoiseksi. Sillä en toisaalta odota plussaa ennen tuota samaa aikaa, vaikka joka kerta se tuntuu niin pahalta et ei tärpännyt tässäkään kierrossa. Tällä hetkellä on kyllä niin turhautunut olo tähän, koska toivoin aikoinaan et kun vaan onnistun tulemaan raskaaksi niin se korjaa sen mikä ikinä olikaan ongelmana... Ei korjannut 🤬

Esikoinen on nyt viimeaikoina kovasti alkanut puhumaan siskosta ja veljestä (lähinnä siis käynyt meidän sisaruksia) ja aina pohtinut onko joku hänen sisko tai veli. Vaikka hän on kaikkea mitä oon koskaan toivonut ja unelmoinut, silti toivon niin kovasti pystyväni vielä antamaan hänelle sisaruksen.
 
Noniin siirrytäänpä seuraavalla vuodelle tuolta -22 toiveista. Tammikuun lapsi ois kyllä jotain mahtavaa 🤩 ja uutta!

Täällä perinteinen: eka lapsi tuli heti enneku tiesi edes käsitteitä dpo, yk tai täti... Tätä toista saa sitten odottaa. Oon myös onnellinen, että tätä toista alettiin yrittämään todella aikaisin eli ei tarvi miettiä myöhemmin sitäkään miksei aloittanut aiemmin kun tässä nyt kestää.

Eka kertaa 9 kuukauteen näin viime kierrossa dpo 6 hailakan viivan, joka katosi. Koko ajan olen nyt vahvistanut rauta-arvoja ja lääkärin kehottamaan d-vitamiinia syönyt sillä se oli alarajoissa. Toivo on kova, että keho alkaisi olla taas kunnossa uudelle raskaudelle ja haaveilu on myös edelleen ihanaa, vaikka karvaasti joka kk viime kesästä asti onkin pettynyt.
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

3.4.2022 Sunnuntaina

Nimi ★ yritys aloitettu monesko lapsi

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen)
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@jemppu123 11/2021 2.
@Neeppu 11/2021 2.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@3milia 3/2022 2.
YKSINMATKASSA 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@Hopeanopea 5/2022 1.

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@3milia kp 26/24-28
@vauvakuume7 kp 25/?
YKSINMATKASSA kp 23/32
@Neeppu kp 20/27
@Selis kp 17/28
@senya kp 16/28-30
@Mimerkki kp 15/30
@Laurenzia kp 14/31
@mimmi92 kp 12/26-32
@Marilainen kp 8/30-31
@Lumihiutale_ kp 6/27
@Kirahvi-Koo kp 3/30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@3milia DPO 13
@Siikli DPO 9
YKSINMATKASSA DPO 2
@senya DPO 2
@Neeppu DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu monesko lapsi ★ plussa <3
 
Viimeksi muokattu:
@Hopeanopea Mäkin voisin tulla listoille, punaiseksi en saa niin millään tätä värjättyä.
mimmi92, 5., Ya 10/21. Kp 12/26-32. Tjottailu aloitettiin heti edellisen lapsen syntymän jälkeen, mutta nyt yrittämällä yritetty 7 kiertoa. Imetän edelleen reilu 1 vuotiasta ja sitä tarkoitus tässä pikkuhiljaa vähentää/lopetella jos vaikka auttaisi asiaa. Edelliset tärpännyt vaihtelevasti 3kk-reilu 2v yrityksellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Toivottavasti kaikki tuli nyt lisättyä listalle :) . Listan päivittäminen pitäisi olla koneella helppoa, joten toivottavasti monet voivat osallistua listan päivittämiseen. Tai jos lista ei tahdo pysyä ajantasalla niin sitten voidaan harkita, että listataan vaan yrittäjät ja plussanneet. Katsellaan miten lähtee homma etenemään :) .

Aiotteko @3milia tai @Siikli testailla? Mä en tiedä muista, mutta mun mielestä muiden testikuvia on kyllä kiva katsella :D .

Täällä tylsää odottelua. Antibioottikuuri aloitettu, toivottavasti auttaa. Vielä tuntuu alamahalla vihlontaa.. Noh, meillä pääsee työterveyden kautta gynekologille, että jos ei poistu niin pitää yrittää kinuta sitä kautta lähete. Kuukautiset alkaa alkaa näillä näkymin 21.4. eli ei montaa päivää enää :) .
 
Toivottavasti kaikki tuli nyt lisättyä listalle . Listan päivittäminen pitäisi olla koneella helppoa, joten toivottavasti monet voivat osallistua listan päivittämiseen. Tai jos lista ei tahdo pysyä ajantasalla niin sitten voidaan harkita, että listataan vaan yrittäjät ja plussanneet. Katsellaan miten lähtee homma etenemään .

Aiotteko @3milia tai @Siikli testailla? Mä en tiedä muista, mutta mun mielestä muiden testikuvia on kyllä kiva katsella .

Täällä tylsää odottelua. Antibioottikuuri aloitettu, toivottavasti auttaa. Vielä tuntuu alamahalla vihlontaa.. Noh, meillä pääsee työterveyden kautta gynekologille, että jos ei poistu niin pitää yrittää kinuta sitä kautta lähete. Kuukautiset alkaa alkaa näillä näkymin 21.4. eli ei montaa päivää enää .
Mä ootan varmaan sinne keskiviikkoon millon viimeistään pitäis menkat alkaa 🙈 Vähän kyl jännittää🤭 Jotain samoja oireita on, kun ennen esikoisesta saatua plussaa, mut toisaalta samoja voi hyvin olla ennen menkkoja. Alavatsan juilimista, kylmä-kuuma vaihtelua/kylmiä väreitä, alaselän pientä kipua, vessahätää, runsas vv, itkettää aika helposti.

Edit. Enemmän kuitenkin luulen, et kierto on taas se normaalimpi eli pidempi ja alkaa alkuviikosta 🤭
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Hopeanopea

Yhteistyössä