Haaveena vauva 2024

Täällä odotellaan vaan menkkoja alkavaksi, että pääsis seuraavaan kiertoon. Kp25 ja 11-13dpo. Ruskeaa pienen pientä tiputtelua ja pms oireita riittää 🥲 tein eilen vielä herkän testin heikkouksissani ja negahan se oli.
 
Ei kestänyt tämäkään ilo kauaa. Kolmas keskenmeno peräkkäin. Tai tämä kai virallisesti kemiallinen, koska viikkoja olis tnä ollut vasta 4+6. Aamulla vähän tiputteli ja tein testin, joka lähes plankko negatiivinen. Eli tosi nopeesti lähtenyt hormoni laskemaan sunnuntain tosi selkeän plussan jälkeen. Nyt tiputtelee koko ajan vähän enemmän, mutta ei kovin runsaasti vielä. Vaikka tätä vähän pelkäsinkin niin aivan p*skaa.

Onko jollain tietoa, pääseekö niihin tutkimuksiin kolmen km jälkeen, vaikka ennestään olisi jo kaksi lasta? Ei siis lapsettomuushoitoihin/tutkimuksiin, vaan tutkimuksiin miks keskenmenoja tapahtuu?
Oon pahoillani ❤

Mä en päässyt tutkimuksiin, koska yksi oli niin aikaisin, eli 5+2. Tässä on toki paikkakohtaisia eroja.

Ihan epäreilua 😓
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

6.10.2023 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Miima81 kp 33/30
@nonnaam kp 29/34
@Karvakorvat kp 28/28
@meinaas kp 27/28-34
@Heinis2017 kp 26/27-29
@heidisofia kp 24/28-32
@aida91 kp 21/25-28
@Dinaas kp 16/27-33
@Cherrymint kp 16/26
@Cara-mel kp 14/24-27
@Leonida kp 14/28-29
@esparsetti kp 13/32
@syksynsävel_ kp 13/28
@marik91 kp 12/28-31
@tamuli kp 9/27
@pikkuhaave kp 9/?
@Frija kp 9/28
@heltsuli kp 6/28 (kp 25)
@Päivänsäde84 kp 6/25-31
@haaveillen kp 2/25-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Karvakorvat DPO 15
@meinaas DPO 13
@Mamiks DPO 7
@aida91 DPO 4
@Cara-mel DPO 3
@Dinaas DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 09/23
 
Alkaa ahdistaa taas niin paljon tämä lapsettomuus, kun taas yksi kierto lopuillaan. Itkin eilen miehelle tätä pettymystä ja hän vain sanoi, että älä ajattele sitä koko ajan. En tiedä miten saisi sen ajatuksista pois. Helpompi se on miehelle olla ajattelematta, kun ei ole hänen kehossaan kaikki tapahtumat ja tuntemukset koko ajan läsnä. En haluaisi joutua hoitoihin. No ei pitäisi miettiä liian pitkälle, mutta se on mun yksi heikkous, että mietin liikaa etukäteen. Tästä aiheesta on niin vaikea puhuakin kenellekään ja sitten pyörittelee kaikkea omassa päässä. No ollaan nyt puhuttu miehen kanssa, että yritetään päästä tutkimuksiin. Soitan tk:hon ensi viikolla, kun uusi kierto alkaa.

Ootteko @heltsuli saanut vietyä eteenpäin tutkimuksiin pääsyä?
 
Täällä niin paska kierron loppu ku olla ja voi 😵 oon kolmatta päivää kuumeessa ja aivan kauhea kurkkukipu, en muista tämmöstä koskaan ennen olleen! Mulla harvoin edes kuume nousee ja joka puolelta oon kipeä jo ku mittari näyttää 37. Nyt lämpö pysytelly 37.5-38 välillä. Korviin sattuu ja nieleminen vaikeutunu. 😫 Oon lähes tulkoon nukkunu keskiviikosta asti niin että selkä jo kipeä makaamisesta. Kaiken maailman kipulääkkeet käytössä, ei varmaan kovin hyvää tee jos mahdollinen kyytiläinen olis mutta oma olo on niin kamala että pakko vähän helpottaa noilla. Aamupäivällä kävin nieluviljelyssä ja pikatestissä A-streptokokin varalta mut pikatesti näytti negaa eikä nieluviljelyn vastaus oo vielä tullu. En muista että koskaan oisin näin kipeä ollu 😒
Alamaha on välillä tosi arka ja viime yönä kihelmöi tosi paljon toista nänniä.
 
Alkaa ahdistaa taas niin paljon tämä lapsettomuus, kun taas yksi kierto lopuillaan. Itkin eilen miehelle tätä pettymystä ja hän vain sanoi, että älä ajattele sitä koko ajan. En tiedä miten saisi sen ajatuksista pois. Helpompi se on miehelle olla ajattelematta, kun ei ole hänen kehossaan kaikki tapahtumat ja tuntemukset koko ajan läsnä. En haluaisi joutua hoitoihin. No ei pitäisi miettiä liian pitkälle, mutta se on mun yksi heikkous, että mietin liikaa etukäteen. Tästä aiheesta on niin vaikea puhuakin kenellekään ja sitten pyörittelee kaikkea omassa päässä. No ollaan nyt puhuttu miehen kanssa, että yritetään päästä tutkimuksiin. Soitan tk:hon ensi viikolla, kun uusi kierto alkaa.

Ootteko @heltsuli saanut vietyä eteenpäin tutkimuksiin pääsyä?
Ei olla. Poden aivan samoja tuntemuksia kuin sinäkin, samaistun niin viestiisi. Olen itseeni pettynyt ettei asia ole vieläkään edistynyt eteenpäin. Toki ensiksihän se vaatisi siihen luuriin tarttumisen ja soittamisen jotta asiat kävisivät etenemään. Ahdistusta ja pelkoa lisää jos toteavatkin et jommassa kummassa on vikaa tai et yrittäkää vielä vuosi ennen kuin on hoitoihin asiaa. Koen myös et oma työni vaikeuttaa hoitoihin hakemista, miten saan sovitettua oman ja puolison työt ja mahdollisen ajan kaikille osapuolille sopivaksi. Puolisoni käy toisella paikkakunnalla töissä ja itse teen kaksivuorotyötä. Toki varmasti ollaan vielä normi yrittämisen rajoissa kun kuitenkin keskimääräinen yritys taitaa olla vuoden molemmin puolin. Mutta tuntuuhan tämä epäreilulta kun toiset raskautuvat parissa kuukaudessa ja sit ollaan me joilla menee vuosi ellei useampi. Miten pahalta se tuntuu kun joku tulee kertomaan miten on raskautunut lyhyessä ajassa.

Siskoni näkee asiassa sen positiivisuuden et kun en raskaudu niin voisin ensiksi hoitaa masennukseni alta pois. Tämähän tuntuu melkoiselta sivallukselta. Masennuksesta ei välttämättä parane sormia napsauttamalla yms. Siitäkin paraneminen voi olla useamman vuoden viivästys raskauteen joten ei kiitos. Kello tikittää, ikää kuitenkin yli 30. Ensi vuonna taas yksi vuosi lisää.. Siskoni myös tuntuu olevan katkera meidän vanhemmille. Vanhemmillamme on omat terveydelliset haitat ja sukurasitteet, joten hän on monet kerrat manannut miksi meitä sisaruksia on pitänyt tehdä niin monta, ei ole hyviä geenejä ja muuta kuraa. Itsestäni tämä tuntuu pahalta, välillä tuntuu et en olisi ollut tervetullut maailmaa, olen kuitenkin pikkusisko hänelle. Hän on kuitenkin kerran saanut kokea äitiyden, joten on hämmentävää ettei hän oikein suo sitä minulle. Anteeksi kun hiukan poikkesin aiheesta, mutta juolahti nyt mieleen.

Mutta tosiaan pitäisi olla yhteydessä neuvolaan, jotta asia lähtisi eteenpäin. Mut jotenkin siihen ajatukseen vaan turtuu et katsotaan nyt tämä kierto et jos se olisi tärpännyt. Ikuinen noidan kehä mikä vaan jatkuu ja jatkuu, turtuu vaan osaansa. Olin ihan hirveen toiveikas edellisessä / tässä kierrossa et nyt se tärppäsi, sit jo kävinkin pelkäämään et entä jos se onkin kohdun ulkopuolinen (en tiedä mistä moinen ajatus). Olin vielä silloinkin toiveikas kun ovulaatiosta oli se 5-6 päivää kun alkoi tiputtelu, ( uskoin ja toivoin olevan kiinnitymisvaiheessa), mut se romuttui kun vuoti sen yhden päivän. Maailma tuntui murenevan. Sen jälkeen olen tehnyt useamman raskaustestin sillä ajatuksella entäpä jos, mutta ei. Kaikki on negatiivisia. Toki se yhden päivän vuoto nyt härnää kiertoani, alkoivatko menkat vai ei, mut ensi viikolla näen alkaako vuoto kunnolla vai päädyinkö uuteen kiertoon kahden päivän tiputtelulla sekä yhdellä vuoto päivällä. On tämä vaan niin vaikeaa ja puoliso ei käy asioita samalla tavalla läpi. Pitäisi vain rohkaistua ja ottaa yhteyttä, siitähän se asia lähtisi sitten etiäpäin. Huoh…
 
Ei olla. Poden aivan samoja tuntemuksia kuin sinäkin, samaistun niin viestiisi. Olen itseeni pettynyt ettei asia ole vieläkään edistynyt eteenpäin. Toki ensiksihän se vaatisi siihen luuriin tarttumisen ja soittamisen jotta asiat kävisivät etenemään. Ahdistusta ja pelkoa lisää jos toteavatkin et jommassa kummassa on vikaa tai et yrittäkää vielä vuosi ennen kuin on hoitoihin asiaa. Koen myös et oma työni vaikeuttaa hoitoihin hakemista, miten saan sovitettua oman ja puolison työt ja mahdollisen ajan kaikille osapuolille sopivaksi. Puolisoni käy toisella paikkakunnalla töissä ja itse teen kaksivuorotyötä. Toki varmasti ollaan vielä normi yrittämisen rajoissa kun kuitenkin keskimääräinen yritys taitaa olla vuoden molemmin puolin. Mutta tuntuuhan tämä epäreilulta kun toiset raskautuvat parissa kuukaudessa ja sit ollaan me joilla menee vuosi ellei useampi. Miten pahalta se tuntuu kun joku tulee kertomaan miten on raskautunut lyhyessä ajassa.

Siskoni näkee asiassa sen positiivisuuden et kun en raskaudu niin voisin ensiksi hoitaa masennukseni alta pois. Tämähän tuntuu melkoiselta sivallukselta. Masennuksesta ei välttämättä parane sormia napsauttamalla yms. Siitäkin paraneminen voi olla useamman vuoden viivästys raskauteen joten ei kiitos. Kello tikittää, ikää kuitenkin yli 30. Ensi vuonna taas yksi vuosi lisää.. Siskoni myös tuntuu olevan katkera meidän vanhemmille. Vanhemmillamme on omat terveydelliset haitat ja sukurasitteet, joten hän on monet kerrat manannut miksi meitä sisaruksia on pitänyt tehdä niin monta, ei ole hyviä geenejä ja muuta kuraa. Itsestäni tämä tuntuu pahalta, välillä tuntuu et en olisi ollut tervetullut maailmaa, olen kuitenkin pikkusisko hänelle. Hän on kuitenkin kerran saanut kokea äitiyden, joten on hämmentävää ettei hän oikein suo sitä minulle. Anteeksi kun hiukan poikkesin aiheesta, mutta juolahti nyt mieleen.

Mutta tosiaan pitäisi olla yhteydessä neuvolaan, jotta asia lähtisi eteenpäin. Mut jotenkin siihen ajatukseen vaan turtuu et katsotaan nyt tämä kierto et jos se olisi tärpännyt. Ikuinen noidan kehä mikä vaan jatkuu ja jatkuu, turtuu vaan osaansa. Olin ihan hirveen toiveikas edellisessä / tässä kierrossa et nyt se tärppäsi, sit jo kävinkin pelkäämään et entä jos se onkin kohdun ulkopuolinen (en tiedä mistä moinen ajatus). Olin vielä silloinkin toiveikas kun ovulaatiosta oli se 5-6 päivää kun alkoi tiputtelu, ( uskoin ja toivoin olevan kiinnitymisvaiheessa), mut se romuttui kun vuoti sen yhden päivän. Maailma tuntui murenevan. Sen jälkeen olen tehnyt useamman raskaustestin sillä ajatuksella entäpä jos, mutta ei. Kaikki on negatiivisia. Toki se yhden päivän vuoto nyt härnää kiertoani, alkoivatko menkat vai ei, mut ensi viikolla näen alkaako vuoto kunnolla vai päädyinkö uuteen kiertoon kahden päivän tiputtelulla sekä yhdellä vuoto päivällä. On tämä vaan niin vaikeaa ja puoliso ei käy asioita samalla tavalla läpi. Pitäisi vain rohkaistua ja ottaa yhteyttä, siitähän se asia lähtisi sitten etiäpäin. Huoh…
Voimia! Vähän ehkä itseä lohduttaa, että on joku muukin samassa tilanteessa, vaikkei tätä kenellekään toivo. Omille siskoille en ole oikein saanut kerrottua, kun nähdään niin harvoin välimatkan vuoksi.

Tuon ensimmäisen askeleen ottaminen kohti hoitoja tuntuu niin isolta asialta. Ehkä kun viimeiseen asti toivoisi, että onnistuisi ihan itse. Toivottavasti saat tehtyä aloitteen pian niin ehkä se siitä sitten helpottaa.

Täällä sama, että testejä tullut tehtyä. En tiedä onko niiden negatiivisten testien tuijottaminen vain pahentanut ahdistusta. Mutta jos ei tee niin kuvittelen kaikki oireet hyviksi merkeiksi ja toivon turhaan. Päivä kerrallaan sanoi mies mulle, kun tänään taas itkin.
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
@RLiisukka ja @heltsuli ymmärrän jotensakkin teitä. Itellä oli aivan samat ajatukset silloin esikoisen yrityksen aikaan, pelotti ottaa se ensimmäinen puhelu. Ja toisaalta nytkin ollut hieman samaa esim. Kieltäydyin kahdesta lääkehoidosta kun kummankaan aikana ja toisessa ainakin 6kk jälkeen ei saa raskaaksi tulla joten siinä olisi mennyt 1v "hukkaan". Nyt jälkeen päin ajateltuna noista on jo 2 vuotta aikaa joten olisin hyvinkin voinut ainakin toisen aloittaa kun siitä olisi voinut omaan terveyteen olla positiivisia vaikutuksia mutta silloin toiveet oli kovat että eiköhän kohta jotain tapahdu. Harmittelen vieläkin etten tarttunut tilaisuuteen ja nyt taas tuntuu että aikaa on kulunut jo liikaa että tässä vaiheessa aloittaisin. 🙈😭
 
  • Surullinen
Reactions: RLiisukka ja Mamiks
@Mollama tosi paljon tsemppiä sinne!❤

Mä luulen, että me ei odoteta enää ens kuuhun, vaan aletaan yrittämään jo tästä seuraavasta kierrosta! Ei jaksa enää odottaa. Hui miten alkoi jännittämään! Eli menkkoja odotellessa, nyt kp 22/27.
Pitää laittaa tilaus raskauskeijulle, ovistestejä ja parit raskaustestit valmiiksi.❤☺
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
vierailija
Ei olla. Poden aivan samoja tuntemuksia kuin sinäkin, samaistun niin viestiisi. Olen itseeni pettynyt ettei asia ole vieläkään edistynyt eteenpäin. Toki ensiksihän se vaatisi siihen luuriin tarttumisen ja soittamisen jotta asiat kävisivät etenemään. Ahdistusta ja pelkoa lisää jos toteavatkin et jommassa kummassa on vikaa tai et yrittäkää vielä vuosi ennen kuin on hoitoihin asiaa. Koen myös et oma työni vaikeuttaa hoitoihin hakemista, miten saan sovitettua oman ja puolison työt ja mahdollisen ajan kaikille osapuolille sopivaksi. Puolisoni käy toisella paikkakunnalla töissä ja itse teen kaksivuorotyötä. Toki varmasti ollaan vielä normi yrittämisen rajoissa kun kuitenkin keskimääräinen yritys taitaa olla vuoden molemmin puolin. Mutta tuntuuhan tämä epäreilulta kun toiset raskautuvat parissa kuukaudessa ja sit ollaan me joilla menee vuosi ellei useampi. Miten pahalta se tuntuu kun joku tulee kertomaan miten on raskautunut lyhyessä ajassa.

Siskoni näkee asiassa sen positiivisuuden et kun en raskaudu niin voisin ensiksi hoitaa masennukseni alta pois. Tämähän tuntuu melkoiselta sivallukselta. Masennuksesta ei välttämättä parane sormia napsauttamalla yms. Siitäkin paraneminen voi olla useamman vuoden viivästys raskauteen joten ei kiitos. Kello tikittää, ikää kuitenkin yli 30. Ensi vuonna taas yksi vuosi lisää.. Siskoni myös tuntuu olevan katkera meidän vanhemmille. Vanhemmillamme on omat terveydelliset haitat ja sukurasitteet, joten hän on monet kerrat manannut miksi meitä sisaruksia on pitänyt tehdä niin monta, ei ole hyviä geenejä ja muuta kuraa. Itsestäni tämä tuntuu pahalta, välillä tuntuu et en olisi ollut tervetullut maailmaa, olen kuitenkin pikkusisko hänelle. Hän on kuitenkin kerran saanut kokea äitiyden, joten on hämmentävää ettei hän oikein suo sitä minulle. Anteeksi kun hiukan poikkesin aiheesta, mutta juolahti nyt mieleen.

Mutta tosiaan pitäisi olla yhteydessä neuvolaan, jotta asia lähtisi eteenpäin. Mut jotenkin siihen ajatukseen vaan turtuu et katsotaan nyt tämä kierto et jos se olisi tärpännyt. Ikuinen noidan kehä mikä vaan jatkuu ja jatkuu, turtuu vaan osaansa. Olin ihan hirveen toiveikas edellisessä / tässä kierrossa et nyt se tärppäsi, sit jo kävinkin pelkäämään et entä jos se onkin kohdun ulkopuolinen (en tiedä mistä moinen ajatus). Olin vielä silloinkin toiveikas kun ovulaatiosta oli se 5-6 päivää kun alkoi tiputtelu, ( uskoin ja toivoin olevan kiinnitymisvaiheessa), mut se romuttui kun vuoti sen yhden päivän. Maailma tuntui murenevan. Sen jälkeen olen tehnyt useamman raskaustestin sillä ajatuksella entäpä jos, mutta ei. Kaikki on negatiivisia. Toki se yhden päivän vuoto nyt härnää kiertoani, alkoivatko menkat vai ei, mut ensi viikolla näen alkaako vuoto kunnolla vai päädyinkö uuteen kiertoon kahden päivän tiputtelulla sekä yhdellä vuoto päivällä. On tämä vaan niin vaikeaa ja puoliso ei käy asioita samalla tavalla läpi. Pitäisi vain rohkaistua ja ottaa yhteyttä, siitähän se asia lähtisi sitten etiäpäin. Huoh…
Voimia sinulle. Huomasin, että olette aloittaneet yrityksen samaan aikaan kun mekin. Eikä yhtään plussaa ole näkynyt täälläkään. :( Oletko milloin viimeksi käynyt gynen tarkastuksessa? Olisiko sinne helpompi mennä ekaksi ja katsoa onko kaikki kunnossa?
Meillä kun vuosi tuli täyteen, niin varasin gynekologille ajan ultraan. Siellä sitten selvisi, että kaikki on ok (pieniä munarakkuloita paljon jäljellä, hormonitoiminta normaali, säännölliset ovulaatiot). Meillä siis ehkä miehessä vika ja hän ei suostu tutkimuksiin..
 
vierailija
Minulle hoitoihin hakeutuminen oli myös kovan kynnyksen takana. Iän puolesta tutkimuksiin olisimme voineet hakeutua jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, mutta reilusti yli vuosi aktiivista yritystä oli takana, kun lopulta eräs raskausuutinen sai minut toimimaan. Julkiselle soittaminen ja tilanteen selostus puhelimessa sekä sitä seuraava odotus tuntuivat liian hankalilta, joten varasin suoraan yksityiselle gynelle ajan. Hoitui näppärästi netissä! Valitsin tosi kokeneen gynen ja mies oli luonnollisesti myös käynnillä mukana, ja hänetkin siinä samalla ultrattiin. Lähete siitä julkiselle ja muutaman kuukauden päästä pääsimme sinne ensikäynnille. Noin 9 kk tuosta ekasta yksityisen gynen käynnistä olinkin sitten raskaana. <3

Eli vaikka hoitoihin hakeutuminen pelottaa ja tuntuu tosi isolta asialta, kannattaa toimia! Suurin osa hoitoihin hakeutuneista pareista kuitenkin saa lapsen, niin mekin. <3
 
Täällä niin paska kierron loppu ku olla ja voi oon kolmatta päivää kuumeessa ja aivan kauhea kurkkukipu, en muista tämmöstä koskaan ennen olleen! Mulla harvoin edes kuume nousee ja joka puolelta oon kipeä jo ku mittari näyttää 37. Nyt lämpö pysytelly 37.5-38 välillä. Korviin sattuu ja nieleminen vaikeutunu. Oon lähes tulkoon nukkunu keskiviikosta asti niin että selkä jo kipeä makaamisesta. Kaiken maailman kipulääkkeet käytössä, ei varmaan kovin hyvää tee jos mahdollinen kyytiläinen olis mutta oma olo on niin kamala että pakko vähän helpottaa noilla. Aamupäivällä kävin nieluviljelyssä ja pikatestissä A-streptokokin varalta mut pikatesti näytti negaa eikä nieluviljelyn vastaus oo vielä tullu. En muista että koskaan oisin näin kipeä ollu
Alamaha on välillä tosi arka ja viime yönä kihelmöi tosi paljon toista nänniä.
Pikaista paranemista sinne 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Heinis2017
@Mollama tosi paljon tsemppiä sinne!

Mä luulen, että me ei odoteta enää ens kuuhun, vaan aletaan yrittämään jo tästä seuraavasta kierrosta! Ei jaksa enää odottaa. Hui miten alkoi jännittämään! Eli menkkoja odotellessa, nyt kp 22/27.
Pitää laittaa tilaus raskauskeijulle, ovistestejä ja parit raskaustestit valmiiksi.
Tilaa ihan reilusti vaan r testejä 😂 Täällä meidän seurassa saattaa tarttua testihimot ja siihen ei pari riitä 😂😂

ihanaa ja kuinka jännittävää päästö yrittämään 🥰
 
vierailija
Voimia sinulle. Huomasin, että olette aloittaneet yrityksen samaan aikaan kun mekin. Eikä yhtään plussaa ole näkynyt täälläkään. Oletko milloin viimeksi käynyt gynen tarkastuksessa? Olisiko sinne helpompi mennä ekaksi ja katsoa onko kaikki kunnossa?
Meillä kun vuosi tuli täyteen, niin varasin gynekologille ajan ultraan. Siellä sitten selvisi, että kaikki on ok (pieniä munarakkuloita paljon jäljellä, hormonitoiminta normaali, säännölliset ovulaatiot). Meillä siis ehkä miehessä vika ja hän ei suostu tutkimuksiin..
Tsemppiä ❤

Voin samaistua kirjoitukseesi.Myöskään meillä mies ei ollut halukas ensin tutkimuksiin, yli 2v yritettiin kunnes hän sitten alkoi puhumaan että voitaisiin hänetkin tutkia Valitettavasti "vika" löytyi hänestä eikä mitkään hoidotkaan auta meidän tilanteessa 😔 Onneksi meillä on lapsia ettei jääty kokonaan lapsettomiksi.

Koeta saada miehesi tutkimuksiin, epätietoisuus on kurjaa vaikka toisaalta tietokin viasta voi lisätä tuskaa.
Onneksi aika usein hoidoilla voi saada hyviäkin tuloksia aikaan 💕
 
Voimia! Vähän ehkä itseä lohduttaa, että on joku muukin samassa tilanteessa, vaikkei tätä kenellekään toivo. Omille siskoille en ole oikein saanut kerrottua, kun nähdään niin harvoin välimatkan vuoksi.

Tuon ensimmäisen askeleen ottaminen kohti hoitoja tuntuu niin isolta asialta. Ehkä kun viimeiseen asti toivoisi, että onnistuisi ihan itse. Toivottavasti saat tehtyä aloitteen pian niin ehkä se siitä sitten helpottaa.

Täällä sama, että testejä tullut tehtyä. En tiedä onko niiden negatiivisten testien tuijottaminen vain pahentanut ahdistusta. Mutta jos ei tee niin kuvittelen kaikki oireet hyviksi merkeiksi ja toivon turhaan. Päivä kerrallaan sanoi mies mulle, kun tänään taas itkin.
Ensimmäinen askel se suuri ja pelottava, mut kai se on jossain vaiheessa otettava. Olin silloin pari kiertoa taaksepäin valmis ottamaan yhteyden, mutta sitten tuli muuttuvia tekijöitä ja asia vain jäi. Puolisokaan kun ei asiasta puhu niin en myöskään halua häntä painostaa asialla.

Voimia sinulle. Huomasin, että olette aloittaneet yrityksen samaan aikaan kun mekin. Eikä yhtään plussaa ole näkynyt täälläkään. Oletko milloin viimeksi käynyt gynen tarkastuksessa? Olisiko sinne helpompi mennä ekaksi ja katsoa onko kaikki kunnossa?
Meillä kun vuosi tuli täyteen, niin varasin gynekologille ajan ultraan. Siellä sitten selvisi, että kaikki on ok (pieniä munarakkuloita paljon jäljellä, hormonitoiminta normaali, säännölliset ovulaatiot). Meillä siis ehkä miehessä vika ja hän ei suostu tutkimuksiin..
Voimia myös sinulle! Kävimme maaliskuussa ovumialla ja hän teki samalla käynnillä tutkimuksensa ja kaikki näytti hyvältä, ainankin minun osaltani. Miehen spermassakaan ei ollut valittamista. Siltä osin ei olisi esteitä raskautua.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

7.10.2023 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Miima81 kp 34/30
@nonnaam kp 30/34
@Karvakorvat kp 29/28
@meinaas kp 28/28-34
@Heinis2017 kp 27/27-29
@heidisofia kp 25/28-32
@aida91 kp 22/25-28
@Dinaas kp 17/27-33
@Cherrymint kp 17/26
@Cara-mel kp 15/24-27
@Leonida kp 15/28-29
@esparsetti kp 14/32
@syksynsävel_ kp 14/28
@marik91 kp 13/28-31
@tamuli kp 10/27
@pikkuhaave kp 10/?
@Frija kp 10/28
@heltsuli kp 7/28 (kp 25)
@Päivänsäde84 kp 7/25-31
@haaveillen kp 3/25-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Karvakorvat DPO 16
@meinaas DPO 14
@Mamiks DPO 8
@aida91 DPO 5
@Cara-mel DPO 4
@Dinaas DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 09/23
 

Yhteistyössä