Haaveena vauva 2024

Mä mietin pitäskö tilailla ulkomailta noit kiina ovistestejä.. sais puolet halvemmalla..mut millon ne saapuis, ehk kuukauden päästä?
Eikös EU ulkopuolelta tilatut tavarat myös pitäisi tullata? Jäävätkö sittenkään edullisemmiksi? 🤔

Asiasta muuhun. Kolmena aamuna huonovointisuutta, lauantaina kahvin jälkeen pahaolo, eilen söin pitsaa ja se kävi etomaan. Tänään aamupuuroa en meinannut millään saada alas. Hämmennys on suuri, mikä nyt on. Niin ja raskaus testi aamulla nega. Nyt ois maltettava on vaan enää yksi testi jäljellä. Alkava vatsatauti?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Täälläpä oli monta sivua tekstiä! Mutta uintikeskustelusta; itse olen käynyt muutamia kertoja tänä syksynä avannossa (tai eihän se vielä avanto ole) enkä aiemmin ole moista harrastanut. Olen myös miettinyt, onko sillä vaikutusta negatiivisesti yrittämiseen. Mutta kun ihan kaikkea ei tekisi mieli rajoittaa, kun ei myöskään yhtään tiedä kauan tässä yrittämisessä menee, ja onnistuuko koko homma enää edes. Olen siis pyrkinyt elämään ”normielämää”, mutta kyllä se vaan mielessä on, että mitä uskaltaa suunnitella. Ostin ensi kesälle PMMP:n konserttiin liput, mutta jos tässä kierrossa tärppää niin jää kyllä keikka välistä. 😅

Tänään kp 3 ja aloitan letrot. Viime kierrossa oli joka päivä pää kipeä ensimmäisestä letrosta ovikseen, toivotaan nyt että ei tulisi taas sitä, sillä minulla on loma 😅 En haluaisi kärsiä läpi loman jäytävästä päänsärystä.
 
Mä kävin ennen raskautta, raskaana ja heti vauvan synnyttyä uimassa.. ei vaikuttanut mun mielestä mihinkään. Eikä edes se että poltin röökiä, toki lopetin siis kun raskaustesti näytti plussaa mutta ennen sitä poltin. Kesti kuitenkin yli 2v tulla raskaaksi.. Mulla on muuten woman logissa merkinnät siitä kun yritettiin meijän tytärtä sillon, kaikki kierrot ja pupuilut on sen kahen vuoden aikana vaihdelleet eli toisin sanoen kaikkia mahdollisuuksia oli käytetty.. ei sitä vauvaa vaan silti kuulunut ennen kuin oli jo toivo menetetty.
 
Olen tuo 35v toista lasta yrittävä joka nyt sai luotua nimimerkin.

Onko moni jo pitkään yrittänyt käynyt lääkärissä, testeissä yms? Onko löytynyt vikaa? Ja hoidot auttaneet?
Mä annan masentavan vastaukseni, oon itse 32v. Kaksi vuotta tehty lasta, ei kummassakaan mitään vikaa. 3 inseminaatiota, yks kemiallinen raskaus. Nyt ootetaan ivf-hoitoon. Me päästiin taysiin ihan parissa kuukaudessa kun hommat alko rullamaan. Tsemppiä yritykseen❤
 
Omaa napaa. Täällä dpo6 ja usko raskautumiseen nolla 🙄 toki tiedän, että aikaiset päivät mutta luulis jotain tuntemuksia olevan jos oisin raskaana 😁 muistelen, että esikoisesta tiesin todella varhaisessa vaiheessa plussaavani, vaikka olevinaan myöhästyttiin ovulaatiosta.

Miten aikaisin teillä jo plussanneilla tuli olo, että olette raskaana? 🥹
 
uip
Omaa napaa. Täällä dpo6 ja usko raskautumiseen nolla toki tiedän, että aikaiset päivät mutta luulis jotain tuntemuksia olevan jos oisin raskaana muistelen, että esikoisesta tiesin todella varhaisessa vaiheessa plussaavani, vaikka olevinaan myöhästyttiin ovulaatiosta.

Miten aikaisin teillä jo plussanneilla tuli olo, että olette raskaana? 🥹
Kahdesta lapsestani oli vain tunne että nyt tässä ollaan paksuna. Sama tunne oli myös raskaudesta joka päättyi keskenmenoon. Nämä tuntemukset on tulleet paljon ennen kuin on voinnut mitään testiä ajatellakkaan.
Lisäksi olen nähnyt kaikista raskauksistani unta jossa teen plussa testestin ja plussannut oikeasti myöhemmin. Edellisestä kierrosta näin myös unta, että tein raskaustestin ja testi oli unessa negatiivinen. Tein sitten ihan oikeassa elämässä negatiivisen testin.
 
Omaa napaa. Täällä dpo6 ja usko raskautumiseen nolla toki tiedän, että aikaiset päivät mutta luulis jotain tuntemuksia olevan jos oisin raskaana muistelen, että esikoisesta tiesin todella varhaisessa vaiheessa plussaavani, vaikka olevinaan myöhästyttiin ovulaatiosta.

Miten aikaisin teillä jo plussanneilla tuli olo, että olette raskaana? 🥹
Täällä sama dpo 6 menossa eikä mitään tuntemuksia. Ehkä eilen pari kertaa alavatsaa nipisti ja yskiessä (flunssa jatkuu edelleen) tuntuu alavatsassa asti. En kyllä jaksa uskoa tärppiin.
 
Omaa napaa. Täällä dpo6 ja usko raskautumiseen nolla toki tiedän, että aikaiset päivät mutta luulis jotain tuntemuksia olevan jos oisin raskaana muistelen, että esikoisesta tiesin todella varhaisessa vaiheessa plussaavani, vaikka olevinaan myöhästyttiin ovulaatiosta.

Miten aikaisin teillä jo plussanneilla tuli olo, että olette raskaana? 🥹
En oo nyt plussannut, mutta mulla ainakin raskaana ollessa vuonna 2021-2022 ei ollut mitään sellaista tunnetta, että olisin raskaana. Oltiin siinä kierrossa vähän huonosti hyödynnetty ovulaatio, mitään oireita ei ollut ja usko raskauteen 0%. Tein kuitenkin aina mielelläni testin menkkojen odottamisen sijaan. Niinpä tein testin, menin suihkuun siksi aikaa kun odottelin testin ”valmistumista”. Muistan vieläkin sen tunteen kun puolihuolimattomasti vilkaisin testiä, valmiina nakkaamaan sen roskiin ja siinä olikin ilmiselvä plussa!! Sitä hämmennyksen, ilon ja ällistyksen määrää🥹
Eli siis sanoisin, että voi olla että ei oo mitään oireita eikä oloja raskautumisesta. Tai sitten voi olla, molempia olen kuullut. Tsemppiä 💕
 
okei! iiks! ajattelinkin, että teen uuden testin iltasella. mie vaan olen tooosi kova juomaan nesteitä (lähinnä vettä) päivän aikana niin mietin että kuinka laimea pissa sitten vaikuttaa testituloksiin. no, pitää yrittää nyt juoda vähemmän ja pidätellä 😅
Mä oon kans kova juomaan nesteitä ja pitää ihan rajoittaa etten juo liikaa. Tosin mulla yks lääkitys vaikuttaa asiaan ja saankin juoda vähän enemmän ku normisti 😁 mut aina ovis- ja raskaustestejä tehdessä vaikeeta saada pitkään rakossa ollutta virtsaa kun vessahätäkin sit tietty usein🙈

Täällä kp8, ovis luultavasti taas siellä kp 15-17. En tiedä tikutanko tässä kierrossa. Ollaan nyt oltu muutenkin joka päivä vällyjen välissä, et mietin oisko välillä tikuttamatta ja harrastas vaan seksiä normisti ja ainaki yrittäs ottaa tän kierron rennommin. On niin paljon nyt koulujuttujen lähestyvistä deadlineista ja työntäyteisistä päivistä stressiä, et ehkä yritän yhen kierron välis ottaa iisimmin tän asian suhteen 🙏
 
Omaa napaa. Täällä dpo6 ja usko raskautumiseen nolla 🙄 toki tiedän, että aikaiset päivät mutta luulis jotain tuntemuksia olevan jos oisin raskaana 😁 muistelen, että esikoisesta tiesin todella varhaisessa vaiheessa plussaavani, vaikka olevinaan myöhästyttiin ovulaatiosta.

Miten aikaisin teillä jo plussanneilla tuli olo, että olette raskaana? 🥹
Mä oon kerran ollut raskaana ja tein testin kun ostin ihottumaan lääkekuurin, ja farmaseutti sano et ei saa raskaana syödä kuuria. Mies sano sillon, et otetaan testi, ja mä nauroin et mitä turhaan. Mun menkat oli tuolloin epäsäännöllisemmät enkä pitäny niin tarkkaa kirjaa niistä. Iso ällistys oli, kun testi olikin positiivinen, ja olin jo rv 5. Ei ollu hajuakaan eikä mitään oloa et olisin. Muistan iltaisin miettineeni testin jälkeen hämmentyneenä, et ei mitään oloa raskaudesta, et ihanko oikeesti mun vatsassa kasvaa joku😁 rv 6 alkoi pahoinvointi, rintojen turvottelu ja särky sekä järjetön väsymys. Rv 10 km.

Sitten taas oon näiden vuoden ajan lähes joka yk:lla kuvitellut pms-oireita raskausoireiksi😁 ja ollu muka jo kerran pari se tunne et nyt on tärpännyt. Mut pyh. Ihmismieli on jännä.
 
Omaa napaa. Täällä dpo6 ja usko raskautumiseen nolla toki tiedän, että aikaiset päivät mutta luulis jotain tuntemuksia olevan jos oisin raskaana muistelen, että esikoisesta tiesin todella varhaisessa vaiheessa plussaavani, vaikka olevinaan myöhästyttiin ovulaatiosta.

Miten aikaisin teillä jo plussanneilla tuli olo, että olette raskaana? 🥹
Tälleen nyt viimeisimpien 4 raskautumisen perusteella mulla tärppikierto on ollut se missä olen jo heittänyt hanskat tiskiin, ei mitään oireita mihinkään suuntaan ja usko tärppiin hyvin olematon. Ja sitten se plussa on yllättänytkin ☺ Muossa kierroissa on ollu "oireita" ja toiveista ja haamujakin testeissä välillä mutta tärpit on tulleet yllätyksinä eikä yhtään haamuakaan ennen dpo12. Raskausoireet on sitten alkaneet 6+ jälkeen vasta. Ainoastaan se pari pv ennen menkkoja tuleva "itkupäivä ilman syytä" on jäänyt pois, tosin se on just se dpo12 jolloin olen plussannut kolmesti joten mitä itkeäkään (neljännessä nyt tein vasta dpo15 testin kun olisi ollut aika lopettaa cyclogest). Muuten pms ja alkuraskauden oireet on olleet ihan samoja.
 
Negatiivinen testattu tähänkin aamuun, dpo 10 tänään.

Mulla ainakin on mennyt niin, että oli oviksen jälkeen oireita tai ei, ihan sama mitä oireita ja kuinka paljon, oli tunne raskautumisesta tai ei, niin lopputulema on sama: ei raskaana. 🤡😅 Tässä kierrossa kokemus hyyyyyvin vähäisistä oireista, eikä siltikään kahta viivaa testiin…
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1.
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3.


★★★★★★★★★★★★★★★

31.10.2023 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@heltsuli kp 31/28
@haaveillen kp 27/25-28
@Noups kp 26/25-28
@meinaas kp 24/28-34
@tesssa__ kp 24/27
@Heinis2017 kp 21/27-29
@Jonna_83 kp 21/26-28
@rimpsukka84 kp 21/?
@Cara-mel kp 18/24-27
@heidisofia kp 17/28-32
@Sunsetcoast kp 17/26-30
@aida91 kp 16/25-28
@Cherrymint kp 16/26
@Dinaas kp 12/27-33
@Leonida kp 10/28-29
@tamuli kp 10/27
@syksynsävel_ kp 9/28
@marik91 kp 9/28-31
@Masunen kp 8/24-28
@Frija kp 6/28-30
@esparsetti kp 5/32
@pikkuhaave kp 4/30
@Päivänsäde84 kp 3/25-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Noups DPO 13
@haaveillen DPO 10
@meinaas DPO 10
@heltsuli DPO 9
@Jonna_83 DPO 9
@Cara-mel DPO 7
@Mamiks DPO 6
@aida91 DPO 2
@rimpsukka84 DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja Jonna_83
Miten se nyt on kun eilen tein sen positiivisen ovistestin mutta tänään se testi oli ehkä vielä vähän tummempi, niin onko täänään sitten DPO0? 🤔
Joskus kun mulla käynyt noin, ni seuraavana päivänä tai samana iltana jopa ovistesti on ollut sitten jo paljon haaleampi eli nega, joten oon päätellyt että se on tapahtunut sit sinä päivänä, et oon vaan sen "ekan" positiivisen bongannut hyvissä ajoin eli 24-48h ennen ovista. Eli olisko se sit tänään juurikin DPO0😊 Nyt tuli itellekin semmonen olo et pitäiskö kuitenkin hakee kaupasta ovistestejä ja koittaa tässäkin kuussa tikuttaa se..🤭🤗
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Esikoisesta tein positiivisen raskaustestin ihan puskista hoitoihin jonottaessamme jotakuinkin kp 70. Tein testin, unohdin sen vessaan ja tunteja myöhemmin löysin sen positiivisena. Hain apteekista varmaan 50€ edestä erilaisia testejä ja tein ne kaikki yhdeltä istumalta: kaikki positiivisia ja olin jo viikolla 6 menossa. Mitään oireita ei ollut, kun vasta ihan loppuraskaudesta liitoskivut. 😅

Ainiin muoks; tänä aamuna heräsin tuttuun päänsärkyyn ja vatsakipuihin, en muistanutkaan että näihin liittyi myös nämä vatsavaivat. Hohhoijaa. 😅
 
Olen tuo 35v toista lasta yrittävä joka nyt sai luotua nimimerkin.

Onko moni jo pitkään yrittänyt käynyt lääkärissä, testeissä yms? Onko löytynyt vikaa? Ja hoidot auttaneet?
Ollaan käyty, meillä yk24 meneillään. Meillä selkeä syy , siittiöitä nolla. Nyt niitä oli viime katsauksella jo 27miljoonaa🥳
Hoitona pistettävät lääkkeet oman testosteronituotannon avuksi.
vielä odotellaan tulosta 🥰
 
vierailija
Olen tuo 35v toista lasta yrittävä joka nyt sai luotua nimimerkin.

Onko moni jo pitkään yrittänyt käynyt lääkärissä, testeissä yms? Onko löytynyt vikaa? Ja hoidot auttaneet?
36v nainen ja 34v mies, perusterveitä ja tervein elämäntavoin.
Meillä yritys kestänyt nyt 32kk ja lääkäreissä on käyty yksityisellä, lääkäri on myös vaihdettu - harvinaisemmatkin tutkimukset on tehtynä ja vasta hetki sitten alkoi löytymään syitä lapsettomuushaasteille.
Toivoa vielä on, vaikka lapsettomuuden hoitovaihtoehdot rajautuivatkin hyvin pieneen.
Henkinen jaksaminen on silti isoin haaste.

Suosittelemme hoitopolun aloitusta heti lapsen yrityksen alkuun, perustutkimukset kannattaa käydä, mm. ovulaatio tapahtuu ja veriarvot kunnossa.
Mitä nopeammin on tiedossa mahdolliset haasteet niin sitä paremmin jaksaa. Pitkittynyt yritysaika on aina henkisestä jaksamisesta pois.
 
Mulla ei kahdessa raskaudessa ollut semmosia oireita jotka olisin voinut varmuudella pms oireista erottaa. Molemmilla kerroilla olin epäuskonen kun testi näytti plussaa. Joten sanoisin et koskaan ei voi tietää oireista onko vai eikö. Ellei nyt olisi raskaus mennyt vaikka viikolle 6 asti jolloin itellä ainakin oli paha olo jo aika pahana ja jatkui molemmat raskaudet loppuun asti.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: idapieni ja marik91
36v nainen ja 34v mies, perusterveitä ja tervein elämäntavoin.
Meillä yritys kestänyt nyt 32kk ja lääkäreissä on käyty yksityisellä, lääkäri on myös vaihdettu - harvinaisemmatkin tutkimukset on tehtynä ja vasta hetki sitten alkoi löytymään syitä lapsettomuushaasteille.
Toivoa vielä on, vaikka lapsettomuuden hoitovaihtoehdot rajautuivatkin hyvin pieneen.
Henkinen jaksaminen on silti isoin haaste.

Suosittelemme hoitopolun aloitusta heti lapsen yrityksen alkuun, perustutkimukset kannattaa käydä, mm. ovulaatio tapahtuu ja veriarvot kunnossa.
Mitä nopeammin on tiedossa mahdolliset haasteet niin sitä paremmin jaksaa. Pitkittynyt yritysaika on aina henkisestä jaksamisesta pois.
Meillä takana yritystä yli vuosi ja olin niin ajatellut, että tästä loppusyksystä päästäis tutkimuksiin viimein, mutta takana kohdunulkoinen alkuvuodesta, jonka vuoksi lähetteen voi saada vasta ensi vuoden puolella. No muutaman kuukauden odottelu vain siihen, mutta sitten pitää odottaa lähetteen hyväksymistä ja aikaa polille ja siihen menee vielä muutama kuukausi eli keväällä aikaisintaan. Tuntuu ihan hirveän pitkältä ajalta odottaa turhautuneena ja epätietoisena onko kaikki kunnossa, munanjohtimet enää edes auki. Oviksen kyllä saan testeihin joka kierto ja uskoisin, ettei siinä oo ongelmaa. Mietin kyllä jo sitäkin, että kävisin yksityisellä gynellä, kun seuraava kierto alkaa. Onkohan siitä mitään hyötyä ja kannattaako maksaa?
 
vierailija
Meillä takana yritystä yli vuosi ja olin niin ajatellut, että tästä loppusyksystä päästäis tutkimuksiin viimein, mutta takana kohdunulkoinen alkuvuodesta, jonka vuoksi lähetteen voi saada vasta ensi vuoden puolella. No muutaman kuukauden odottelu vain siihen, mutta sitten pitää odottaa lähetteen hyväksymistä ja aikaa polille ja siihen menee vielä muutama kuukausi eli keväällä aikaisintaan. Tuntuu ihan hirveän pitkältä ajalta odottaa turhautuneena ja epätietoisena onko kaikki kunnossa, munanjohtimet enää edes auki. Oviksen kyllä saan testeihin joka kierto ja uskoisin, ettei siinä oo ongelmaa. Mietin kyllä jo sitäkin, että kävisin yksityisellä gynellä, kun seuraava kierto alkaa. Onkohan siitä mitään hyötyä ja kannattaako maksaa?
Meillä meni ensimmäisen "hoito-vuoden" osalta vuosi aikaa ja pari tuhatta euroa rahaa hukkaan, koska menimme vain kokeneelle gynekologille jolla osaamiskuvauksessa myös lapsettomuusongelmista kokemusta. Hänen tutkimukset ja selitykset olivat pintapuolisia ja hoitona turhia lääkkeitä joihin ei ollut aidosti tarvetta - asiakkaana ei tälläisia osannut siinä vaiheessa edes kyseenalaistaa.

Tällä kokemuksella valitsisin suoraan lapsettomuusasioihin opiskelleen ja lapsettomuushoitojen kanssa päivittäistyötä tekevän naistenlääkärin. Emme suosittele F-klinikkaa yli vuoden kokemuspohjalta useammasta lääkäristä, mutta Dextra Ruoholahtea voimme suositella vahvasti - siellä useita osaavia lääkäreitä ja monessa lapsettomuushaasteessa alan johtava osaaminen ja monipuolisimmat hoitokeinot ja kustannustehokkaasti asiakasta huomioiden.

Lisäksi kertoisi heti alkuun lääkärille, että haluaa kustannustehokkaasti tutkimukset ja perusselvitykset oman jaksamisen vuoksi odotellessa kunnalliselle hoitoon pääsyä.
Lisätieto yksityiseltä kuunnellaan ja huomioidaan myös ainakin HUS:illa.

Itse emme kunnalliselle ole jaksaneet jonottaa.

Meillä on rahaa mennyt tähän projektiin valtavasti, mutta olemme ajatelleen asian niin, että lapset maksaa ja lapsettomuus se näköjään vasta maksaakin...
Huumoria on pakko viljellä <3
 

Yhteistyössä