Haaveena vauva 2024

Siis kihomadot tästä nyt vielä puuttuu, saadaan ne varmaan joululahjaksi kun nyt vuorossa on täit. Yhdellä lapsella löytynyt ja huomenna käydään neuvottelua josko vedetään tukka pois. Pojasta kyse 🫠

Soisi testin näyttävän aamulla haamua niin olis jotain ”positiivista” tähän viikkoon.
Siis kihikset on kyllä nii sieltä jostain😅. Ja se siivous, jotenki ois kiva ku ois ees pakkasta kunnolla nii vähä helpottais pyykkirumbaa jne mut ääh🫨.
 
Täällä ei vieläkään mitään vuotoa tai tuntemuksia tullu 😒 testi lähes negatiivinen. neuvolasta laittoi lähetteen siihen hcg-mittaukseen mutta eipäs ollu aikoja verikokeisiin vasta ku ens viikolla. No onneksi on semmoinen ajaton- verikokeidenottopaikka johon voi mennä ilman ajanvarausta mutta toki ei tiedä millaiset jonot siellä on. Menen varmaan huomenna tai perjantaina viimeistään jos ei vuoto ala itsestään. toivon niin että vuoto alkais niin pääsis taas uuteen kiertoon ja yritykseen ❤ eikä tarvis mitään lääkitystä saati kaavintaa 😨
 
Tein taas hätähousuna early testin vaikka vannoin itelleni etten tee enää, tänään dpo9 vasta. Seuraavaksi teen dpo13, mutta varaudun jo pettymään kun ei hailuran hailuraa. Noh vielä yks kierto sitte ennen ivf-palaveria.
 
Viimeksi muokattu:
Tääl kans yks hätähousu testailija, dpo 9 ja ei mitään, ihan puhdas nega, en tosin esikoisestakaan saanu ku dpo 11 haalean viivan..
Mut sit kysymys, ootteko kukaan tunnustellu kohdunnapukkaa kierron aikana? Mua on jotenki inhottanut koko ajatus Mut eilen koitin ja oli siis illasta sen verran alhaalla että ylsin siihen (aamulla en yltänyt) ja se tuntui tosi napakalle. Eli kysymys nyt lähinnä se et miltä se tuntuu ennen kuukautisia tai onko kokemusta miltä tuntuu jos raskaana.
Muuten mulla vaihteleva olo, välillä olen varma et nyt olen raskaana ja sit taas välillä en
 
vierailija
Jos ette ole ihan varmoja oviksen ajankohdasta, pitäydyttekö silti oletettuna aikavälinä joka-toinen-päivä-tekniikassa, vai onko yhdyntöjä joillain varuiksi joka pv? Hämmentää tää että tosiaan osa suosittelee (lääkärit) tuota että yhdyntöjä joka toinen pv, ja osa sanoo että joka pv jos vain onnistuu. Netis kuiteki lukee paljon siitä että yksi satsi siittiöitä kehkeytyy noin 3vrk, ja joka toinen pv suositellaan yhdyntöjä, ja että joka pv jos niitä on, ei kerkiä uudet uimarit latautumaan 🤭😂 niin mitä tästä nyt pitäis ajatella...
 
Tää epätietoisuus kun ei tiedä odottaako menkkoja vai ei. Flo merkkasin et se yks päivä ois ollu menkat ja P.C. Ettei olisi ollu menkat. Ois sit kp 29 tai kp 11. Menkkamaisia jomotuksia ei ole havaittavissa. Useampana aamuna on ollu huonovointisuutta, mutta ei mitään mahdotonta. En jaksa riemuita, raskaustestit ovat negatiivisia. Olenkin tänään miettinyt entäpä jos olisi kohdun ulkoinen.. Näkyykö esim. kohdun ulkoinen raskaustesteissä? Oireileeko se miten? Niin ja tosi ikävää jos menkat alkavat esim. huomenna kun viikonlopuksi lähdetään reissun päälle niin tosi ikävästi sattuu kun nimittäin aiemmin reissua varatessa oli puhe et menkat on sitä ennen loppunut.
 
Tää epätietoisuus kun ei tiedä odottaako menkkoja vai ei. Flo merkkasin et se yks päivä ois ollu menkat ja P.C. Ettei olisi ollu menkat. Ois sit kp 29 tai kp 11. Menkkamaisia jomotuksia ei ole havaittavissa. Useampana aamuna on ollu huonovointisuutta, mutta ei mitään mahdotonta. En jaksa riemuita, raskaustestit ovat negatiivisia. Olenkin tänään miettinyt entäpä jos olisi kohdun ulkoinen.. Näkyykö esim. kohdun ulkoinen raskaustesteissä? Oireileeko se miten? Niin ja tosi ikävää jos menkat alkavat esim. huomenna kun viikonlopuksi lähdetään reissun päälle niin tosi ikävästi sattuu kun nimittäin aiemmin reissua varatessa oli puhe et menkat on sitä ennen loppunut.

En osaa vastata kuin omasta puolestani tuohon kohdunulkoisen kysymykseen. Mulla näkyi kummallakin kerralla ihan normaalisti testeissä jo ennenkuin menkat oli myöhässä. Toisessa tummui vaan kovin hitaasti samalla tuhruvuotaen ja toisesta ei ollut mitään syytä epäillä kohdunulkoista, kaikki näytti hyvälle 5+viikolla tehtyyn ultraan asti.
Voisiko kohdallasi tuo kp 11 olla todennäköisin vaihtoehto jos ei kuukautistuntemuksia...
 
vierailija
Hei vaan kaikille 👋🏻 Olen lukenut tätä palstaa sivusta ja saannut täältä sellaista hiljaista vertaistukea.

Työpaikallani on monia sikiölle vaarallisia altisteita ja olen tästä syystä pakon edessä joutunut testaamaan mahdollisimman varhain. Viimeksi kerkesin saada sikiölle vaarallisia altisteita ja sainkin sitten varhaisen keskenmenon. En jaksa usko että asioilla oli yhteyttä, mutta nyt kun eletään taas piinapäiviä tuntuu äärimmäisen paskalta tehdä näitä altistetöitä. Kieltäytyäkkään en voi ennen kuin olen plussannut. Mikäli plussaan niin joudun tunnustamaan isolle osalle työkavereista heti ja loput arvaa kun en teekkään enää samoja hommia. Sitten erikseen joutuu sanomaan ”voinkin taas palata tekemään näitä hommia kun sain keskenmenon”

Onko teistä kukaan muu vastaavassa tilanteessa eli töissä on sikiölle vaarallisia altisteita?
 
Tää epätietoisuus kun ei tiedä odottaako menkkoja vai ei. Flo merkkasin et se yks päivä ois ollu menkat ja P.C. Ettei olisi ollu menkat. Ois sit kp 29 tai kp 11. Menkkamaisia jomotuksia ei ole havaittavissa. Useampana aamuna on ollu huonovointisuutta, mutta ei mitään mahdotonta. En jaksa riemuita, raskaustestit ovat negatiivisia. Olenkin tänään miettinyt entäpä jos olisi kohdun ulkoinen.. Näkyykö esim. kohdun ulkoinen raskaustesteissä? Oireileeko se miten? Niin ja tosi ikävää jos menkat alkavat esim. huomenna kun viikonlopuksi lähdetään reissun päälle niin tosi ikävästi sattuu kun nimittäin aiemmin reissua varatessa oli puhe et menkat on sitä ennen loppunut.
Onpa kinkkinen tilanne. Harmi kyllä, jos sitten reissussa alkaa menkat. Itsellä ei kohdun ulkoinen näkynyt kuin vasta joskus kp 35 tehdyssä testissä, mutta vuotoa oli kyllä jatkuvasti kp 25 alkaen. Ja oli selkeästi toispuoleinen jomotus. Nämä kai ne yleisimmät oireet onkin eli vuotelu, toispuoleiset kivut ja se, että hcg nousee hitaasti.
 
  • Tykkää
Reactions: hermoilija_
Hei vaan kaikille Olen lukenut tätä palstaa sivusta ja saannut täältä sellaista hiljaista vertaistukea.

Työpaikallani on monia sikiölle vaarallisia altisteita ja olen tästä syystä pakon edessä joutunut testaamaan mahdollisimman varhain. Viimeksi kerkesin saada sikiölle vaarallisia altisteita ja sainkin sitten varhaisen keskenmenon. En jaksa usko että asioilla oli yhteyttä, mutta nyt kun eletään taas piinapäiviä tuntuu äärimmäisen paskalta tehdä näitä altistetöitä. Kieltäytyäkkään en voi ennen kuin olen plussannut. Mikäli plussaan niin joudun tunnustamaan isolle osalle työkavereista heti ja loput arvaa kun en teekkään enää samoja hommia. Sitten erikseen joutuu sanomaan ”voinkin taas palata tekemään näitä hommia kun sain keskenmenon”

Onko teistä kukaan muu vastaavassa tilanteessa eli töissä on sikiölle vaarallisia altisteita?
Miulla ei nyt ihan 100% sama tilanne ole, mutta myöskin työssäni on tehtäviä, joita ei raskaana ollessa saa tehdä. Myöskin joudun siis heti plussasta töissä kertomaan, ja samoin arvaahan sen sitten muutkin. Valmiiksi jo vähän harmittaa, että työkaverit tietää ennen esim omaa perhettä. 😅 Muiden raskauksiin on kuitenkin suhtauduttu ihan sensitiivisesti, eikä niistä ”huudella” oman tiimin ulkopuolelle tai oikeastaan edes kysellä, eli kohdellaan kuin ei raskaana olisi, jos ei sitä itse sen kummemmin esille tuo. 😊

Aion myös yrittää päästä varhaisultraan julkiselle (jos nyt joskus meille vielä vauva suodaan) että pääsisi varmistamaan sikiön olevan oikeassa paikassa, ennen kuin tarvitsisi töissä kertoa. En kyllä tiedä riittääkö perusteeksi, mutta yrittää aion kuitenkin. 😂
 
  • Tykkää
Reactions: hermoilija_
Onpa kinkkinen tilanne. Harmi kyllä, jos sitten reissussa alkaa menkat. Itsellä ei kohdun ulkoinen näkynyt kuin vasta joskus kp 35 tehdyssä testissä, mutta vuotoa oli kyllä jatkuvasti kp 25 alkaen. Ja oli selkeästi toispuoleinen jomotus. Nämä kai ne yleisimmät oireet onkin eli vuotelu, toispuoleiset kivut ja se, että hcg nousee hitaasti.
Nuo toispuolooset kivut on kyl pelottavia. Ei oo raskauksista tosin kokemusta mutta nyt kun inssistä kulunu 7 päivää ja välistä vihiloo toispuoleisesti, tosin molempia puoli mut eri aikoihin, niin meinaa peljättää 😅 mulla on kyl joka kierrossa hyvinkin toispuoleisesti vatta kipiä mutta silti kyl nousoo niskakarvat pystöhö et jos on käyny niin hyvä tuuri et on hedelmöittyny ni onko niin paska tuuri jokatapaukses et sit koittaa väärään paikkahan kiinnittyä 🙈 Ei toivo kenellekkää tuata tilannetta kyl. Oliko sulla kovat kivut tuolloi?

Mut voi tosiaan lisätä tonne kiertolistalle ja piinailijoihin takasi kp19/25-27 ja DPO7 oliko @pikkuhaave päivittäjänä? 😊
 
vierailija
Hei vaan kaikille Olen lukenut tätä palstaa sivusta ja saannut täältä sellaista hiljaista vertaistukea.

Työpaikallani on monia sikiölle vaarallisia altisteita ja olen tästä syystä pakon edessä joutunut testaamaan mahdollisimman varhain. Viimeksi kerkesin saada sikiölle vaarallisia altisteita ja sainkin sitten varhaisen keskenmenon. En jaksa usko että asioilla oli yhteyttä, mutta nyt kun eletään taas piinapäiviä tuntuu äärimmäisen paskalta tehdä näitä altistetöitä. Kieltäytyäkkään en voi ennen kuin olen plussannut. Mikäli plussaan niin joudun tunnustamaan isolle osalle työkavereista heti ja loput arvaa kun en teekkään enää samoja hommia. Sitten erikseen joutuu sanomaan ”voinkin taas palata tekemään näitä hommia kun sain keskenmenon”

Onko teistä kukaan muu vastaavassa tilanteessa eli töissä on sikiölle vaarallisia altisteita?
kyllä on. Itse olen puhunut jo esimiehen kanssa aiheesta ja hänelle täytyy sitten ilmoittaa jos tikku näyttää plussaa. Meillä on töissä erittäin vaarallisia aineita sikiölle. Joten saisin siirron niistä kauemmaksi. Työskentelen siis laboratorio-olosuhteissa.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

12.10.2023 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Miima81 kp 39/30
@nonnaam kp 35/34
@heidisofia kp 30/28-32
@aida91 kp 27/25-28
@Dinaas kp 22/27-33
@Cherrymint kp 22/26
@Cara-mel kp 20/24-27
@Leonida kp 20/28-29
@hermoilija_ kp 20/25-27
@esparsetti kp 19/32
@syksynsävel_ kp 19/28
@marik91 kp 18/28-31
@tamuli kp 15/27
@pikkuhaave kp 15/?
@Frija kp 15/28
@heltsuli kp 12/28 (kp 27)
@Päivänsäde84 kp 12/25-31
@haaveillen kp 8/25-28
@meinaas kp 5/28-34
@Heinis2017 kp 2/27-29
@Jonna_83 kp 2/26-28
@rimpsukka84 kp 2/?

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Mamiks DPO 13
@aida91 DPO 10
@Cara-mel DPO 9
@Dinaas DPO 9
@hermoilija_ DPO 8
@pikkuhaave DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Nuo toispuolooset kivut on kyl pelottavia. Ei oo raskauksista tosin kokemusta mutta nyt kun inssistä kulunu 7 päivää ja välistä vihiloo toispuoleisesti, tosin molempia puoli mut eri aikoihin, niin meinaa peljättää 😅 mulla on kyl joka kierrossa hyvinkin toispuoleisesti vatta kipiä mutta silti kyl nousoo niskakarvat pystöhö et jos on käyny niin hyvä tuuri et on hedelmöittyny ni onko niin paska tuuri jokatapaukses et sit koittaa väärään paikkahan kiinnittyä 🙈 Ei toivo kenellekkää tuata tilannetta kyl. Oliko sulla kovat kivut tuolloi?

Mut voi tosiaan lisätä tonne kiertolistalle ja piinailijoihin takasi kp19/25-27 ja DPO7 oliko @pikkuhaave päivittäjänä? 😊
Ei ollut kovat kivut tai sitten oon jo unohtanut. En tiedä voiko sitä kivuksi edes sanoa, mutta oli sellaista outoa jomotusta oikealla puolella alavatsalla tai melkein nivusessa. Luulinkin, että on jotain kiinnikkeiden venymistä tms. Mullahan ei mitään pahempaa ehtinyt tapahtua eikä tarvinnut piikkiä tai leikkausta ja mentiin hcg-seurannalla vain. Mutta sen jälkeen joka kierrossa oviksen jälkeen ja menkkojen aikaan tuntuu samassa paikassa jotain ja joskus myös vasemmalla puolella. Nuo toispuoleiset tuntemukset voi kai myös olla munasarjoista tai keltarauhasesta johtuvia. Ja siis en koskaan huomannut mitään tämmöistä ennen tuota kohdunulkoista tai en kiinnittänyt mitään huomiota ainakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hermoilija_
vierailija
Huomenna pitäisi alkaa uusi kierto. Tässä menkkoja edeltävänä päivänä on ainakin aamuisin jäänyt paperiin jotakin tuhruvuotoa mutta tänään ei. Tää oli eka letrozol kierto. Johtuukohan lääkkeistä, en uskalla elätellä toiveita raskauden suhteen kuitenkaan. Yritän malttaa olla testailematta ja odotan kiltisti että menkat alkaa tai on myöhässä muutaman päivän.
Edelleen menkkoja odotellessa, ei tuhruakaan vielä. Maha on aran tuntuinen ja tuntuvia menkkajomotuksia jatkuvasti. En uskalla edelleen testiä tehdä sillä en halua nega pettymystä. Pisimmillään kierto on ollut tänä vuonna 28 päivää ja tänään kp 27, ovis plussa tuli kaksi viikkoa sitten keskiviikkona. Edellisessä kierrossa menkat alkoi tasan kaksi viikkoa ovis plussan jälkeen.
 
Täällä alkoi tyhjennysvuoto/menkat eilen ja olen kyllä niin helpottunut ettei tarvinut tosiaan mitään lääkkeellistä aloittaa saati kaavintaa 🥰 nyt vaan uutta kiertoa ja mahdollisuutta kohti! saapa nähdä kuinka pitkä tästä kierrosta tulee 🤪

@haaveillen jos sinä päivität listaa niin minulle voisi päivittää kp2 ja varmaan voi ottaa pois tuolta plussanneista..?🥰
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut kovat kivut tai sitten oon jo unohtanut. En tiedä voiko sitä kivuksi edes sanoa, mutta oli sellaista outoa jomotusta oikealla puolella alavatsalla tai melkein nivusessa. Luulinkin, että on jotain kiinnikkeiden venymistä tms. Mullahan ei mitään pahempaa ehtinyt tapahtua eikä tarvinnut piikkiä tai leikkausta ja mentiin hcg-seurannalla vain. Mutta sen jälkeen joka kierrossa oviksen jälkeen ja menkkojen aikaan tuntuu samassa paikassa jotain ja joskus myös vasemmalla puolella. Nuo toispuoleiset tuntemukset voi kai myös olla munasarjoista tai keltarauhasesta johtuvia. Ja siis en koskaan huomannut mitään tämmöistä ennen tuota kohdunulkoista tai en kiinnittänyt mitään huomiota ainakaan.
Onpa huojentavaa kuulla että ei satavarmasti oo merkki kohdunulkoisesta nuo toispuolooset kivut ja että vaikka oliski ni ei heti tarkota munanjohtimien räjähtmistä. Huhhuh kyllä helpotti kiitos! 😅 Pittää nyt koittaa malttaa vielä viikonlopulle ku ois dpo10-11 ees ennenku testaaloo 🙈
 
Täällä alkoi tyhjennysvuoto/menkat eilen ja olen kyllä niin helpottunut ettei tarvinut tosiaan mitään lääkkeellistä aloittaa saati kaavintaa nyt vaan uutta kiertoa ja mahdollisuutta kohti! saapa nähdä kuinka pitkä tästä kierrosta tulee

@haaveillen jos sinä päivität listaa niin minulle voisi päivittää kp2 ja varmaan voi ottaa pois tuolta plussanneista..?
Siirsin sut plussanneista takaisin ekalle listalle 😊 toivottavasti siellä tulee tärppi nopeasti uudelleen 🤞🏼
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84

Yhteistyössä