Haaveena vauva 2024

Täältä taustalta taas huutelen heippa! Kuinka luotettava tuo rfsu herkkä testi on? Kuullut siitä niin paljon huonoa aina että näyttää vääriä positiivisia ym. Täällä kunnassa ei vaan ole muita herkkiä testejä ollut ja apteekkiin en oo kerennyt aukioloaikoina..
Eilen tein testin aamulla ja se oli täys nega. Nyt äskön päiväpissasta tein allaolevan testin ja ihan selvä haamu.
Uskaltaiskohan tähän luottaa, todella kovasti toivottu olis tämä raskaus en salli itselle vaan vielä yhtään iloa kun tiedän että monille näyttää turhaan viivaa. Onko teillä siis tullu samanlaisia viivoja ilman että ootte oikeasti ollut raskaana?

Mulla ainakin just tuolta näyttänyt kun olen ollut raskaana ihan alussa 😍
 
uip
Täältä taustalta taas huutelen heippa! Kuinka luotettava tuo rfsu herkkä testi on? Kuullut siitä niin paljon huonoa aina että näyttää vääriä positiivisia ym. Täällä kunnassa ei vaan ole muita herkkiä testejä ollut ja apteekkiin en oo kerennyt aukioloaikoina..
Eilen tein testin aamulla ja se oli täys nega. Nyt äskön päiväpissasta tein allaolevan testin ja ihan selvä haamu.
Uskaltaiskohan tähän luottaa, todella kovasti toivottu olis tämä raskaus en salli itselle vaan vielä yhtään iloa kun tiedän että monille näyttää turhaan viivaa. Onko teillä siis tullu samanlaisia viivoja ilman että ootte oikeasti ollut raskaana?

Mulla se on näyttänyt aina oikein. En ole yhtäkään haamua saannut tohon rfsu:n herkkään ellen ole ollut raskaana. Varovaiset onnittelut 😊
 
uip
Onko teillä käytössä mitään vippaskonsteja yrittämisen aikana? Otin nyt ensimmäistä kertaa käyttöön greippimehun kävin ostamassa upikinonia ja latasin flown. Foolihappoa, rautaa ja d-vitamiinia olen jo ennestään syönnyt. Kofeiinin ja alkoholin olen jättänyt kokonaan pois kuukausia sitten ja aloittanut ylipainon pudotuksen. Niin kova toive raskaudesta että otan kaikki konstit käyttöön.
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
Täysin uusi tähän maailmaan! En malttanu vaa seurata tätä palstaa enää
Tarkotus olis jättää tammikuussa minipillerit pois ja alkaa yrittämään. Mama vitamiinit ajattelin alottaa nyt marraskuussa. Vaikka vauvakuume on ollu krooninen monta vuotta jo nii nyt ku lähestyy yrittäminen nii kaikki komplikaatiot yms pelottaa ihan sikana.
kuinka nopeesti teillä tärpänny (mini)pillereitten lopettamisen jälkeen? Ite syöny pillereitä nyt 6 vuotta ja toivon että kroppa palautuis aika nopeeta hormoonien kaa
Tervetuloa! Lopetin minipillerit niin, että kesäkuusta -23 menty ilman. Tätä ennen käytin niitä 5 vuotta. Vielä ei ole tärpännyt. Tuntuu että kroppa alkaa kunnolla heräillä nyt vasta, ehkä 2 edellistä kiertoa nyt olleet sellaisia enemmän normaalilta tuntuvia.
 
Täältä taustalta taas huutelen heippa! Kuinka luotettava tuo rfsu herkkä testi on? Kuullut siitä niin paljon huonoa aina että näyttää vääriä positiivisia ym. Täällä kunnassa ei vaan ole muita herkkiä testejä ollut ja apteekkiin en oo kerennyt aukioloaikoina..
Eilen tein testin aamulla ja se oli täys nega. Nyt äskön päiväpissasta tein allaolevan testin ja ihan selvä haamu.
Uskaltaiskohan tähän luottaa, todella kovasti toivottu olis tämä raskaus en salli itselle vaan vielä yhtään iloa kun tiedän että monille näyttää turhaan viivaa. Onko teillä siis tullu samanlaisia viivoja ilman että ootte oikeasti ollut raskaana?

Selkeältä haamuviivalta näyttää!! 😍 Mä en oo kyllä tuolla testillä koskaan saanut vääriä positiivisia. Ja muutama tässä vuosien varrella on tullut tehtyä🙈
 
vierailija
Kiitos vastauksista! Toivon todella että näyttäis oikein 🙌🏻. Nyt menossa kp 29/31-32. Tullut jo aloitettua testailu pari päivää sitten joten tuntuu nyt niin oudolta kun yhtäkkiä näkyykin kaksi viivaa testissä ja vielä päiväpissasta. Miksi pitää aina olla niin malttamaton.. 😅
 
Liityn myös tuohon plussan pelkoihin. Kkm jälkeen itsellä kans pelko, että mitä sitten kun taas vihdoin pärähtää plus testiin. Tulen varmaan olemaan super pelokas loppuun asti, toki toivon, että tulen pystymään nauttimaan uudesta raskaudesta, mutta pahoin pelkään.
Me käytiin myös kaks kertaa varhaisultrassa 6+ ja 8 viikolla ja kaikki oli hyvin kunnes nt-ultrassa ei ollukkaan. Joten ainakin sinne nt-ultraan asti tulen olemaan varmaan ihan hysteerinen. Kätilökin sanoi silloin, että seuraava raskaus tulee olemaan varmaan alkuun ainakin aika stressaavaa.
Onneksi on kuitenkin maailman ihanin ja tukevin puoliso rinnalla.
Tässä kierrossa kun tein nega testin niin olo oli haikea mutta samanaikaisesti helpottunut Joten aika ristiriitaiset tunteet

@Noups Itsellä myös migreeni, mutta en ole kuullutkaan, että ubikinoni auttaisi migreenin estoon kuulisin mielelläni lisää tästä
Joo, joskus sen migreenin esto vaikutuksen satuin jostain bongaamaan 🤩 toi ubikinoni on mainittu käypähoito suosituksessa: https://www.kaypahoito.fi/nix01215 (koentsyymi q10). Kävin just joku aika sit neurologilla ja kerroin tätä syöväni. Hän ei vannonut millään tapaa itse tän valmisteen nimeen, mutta sanoi, että saan sitä syödä jos siltä tuntuu 😆 joskus aikoinaan söin 200mg/vrk ja silloin se auttoi ja migreenit väheni. Sit oon ollut välissä ilman ja nyt sit migreenit paheni niin on mennyt tuo jonkin aikaa mut vaihdettiin myös estolääkkeitä, niin en tiedä onko se vai mikä nyt auttanut. Joka tapauksessa migreenin kanssa tuntuu nyt valoisammalta 🙏 mulla linkittyy kohtaukset vahvasti kiertoon ja hormonien vaihteluun. Ja työterveyslääkäri mainitsi, että rautavalmiste voi auttaa migreenin estossa ja kehoitti sen syömistä jatkamaan. En ollut tätä kuullut itse koskaan aikasemmin, pitäis googletella 😁

Mulla on taustalla ennen esikoisen raskautta varhainen km + kkm joka todettiin 10+0. Ja meni kyllä esikoisen raskaus ainakin sinne rakenneultraan asti pelätessä pahinta 😔 sen jälkeen pikkuhiljaa pystyi alkamaan luottaa tulevaan ja miettimään tulevaisuutta vauvan kanssa, mut en kyllä oikeen koko raskausaikana uskaltanut silleen kiintyä vauvaan. Kävin omakustanteisesti ultrissa alkuraskaudessa, että sai vähän mielenrauhaa ja olin aina ihan hermorauniona niissä. Nytkin on käynyt mielessä se ajatus, että mitä jos raskautuu ja tulee taas keskenmenoa, mut oon koittanut olla ajattelematta sitä. Että saa nähdä, jos tässä nyt raskautuisi, että nouseeko pelot sitten miten pintaan.
Mutta ihanaa, että sulla on siellä puoliso, joka tukee! Se on tärkeää.
 
  • Rakkaus
Reactions: Dinaas
Onko teillä käytössä mitään vippaskonsteja yrittämisen aikana? Otin nyt ensimmäistä kertaa käyttöön greippimehun kävin ostamassa upikinonia ja latasin flown. Foolihappoa, rautaa ja d-vitamiinia olen jo ennestään syönnyt. Kofeiinin ja alkoholin olen jättänyt kokonaan pois kuukausia sitten ja aloittanut ylipainon pudotuksen. Niin kova toive raskaudesta että otan kaikki konstit käyttöön.
Mulla on kans pari sovellusta käytössä, helpottaa kyllä paljon kierron ja oireisen seuraamista.
Ja täällä on muutama lisäravinne käytössä 🙈 eli rauta+d-vitsku+ubikinoni ja b6+vehnänalkioöljy+foolihappo+sinkki. Alkukierron syön aina maca jauhetta aamuisin jogurtin seassa. Mä koen, että toi maca on tasoittanut itsellä hormoneita.
Kofeiinia oon rajottanut. Sit yritän vähä rajottaa turhaa sokeria ja turhia hiilareita, mut tulee kyllä herkuteltuakin. Ja alkoholia en kans käytä. Liikun viikottain ja joka päivä koitan tehdä jonkin mindfullnes harjoitteen, että stressitaso ei nousisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83 ja uip
Täältä taustalta taas huutelen heippa! Kuinka luotettava tuo rfsu herkkä testi on? Kuullut siitä niin paljon huonoa aina että näyttää vääriä positiivisia ym. Täällä kunnassa ei vaan ole muita herkkiä testejä ollut ja apteekkiin en oo kerennyt aukioloaikoina..
Eilen tein testin aamulla ja se oli täys nega. Nyt äskön päiväpissasta tein allaolevan testin ja ihan selvä haamu.
Uskaltaiskohan tähän luottaa, todella kovasti toivottu olis tämä raskaus en salli itselle vaan vielä yhtään iloa kun tiedän että monille näyttää turhaan viivaa. Onko teillä siis tullu samanlaisia viivoja ilman että ootte oikeasti ollut raskaana?

En oo saanu koskaan tolla turhia viivoja mutta olen todennut että pregcheckin "ei herkällä" testillä tulee plussa aiemmin ja vahvempana kuin tolla. Eli jos tolla saa plussa viivan niin pc ehkä näyttäisi vahvempaa ja/tai aiemminkin. Eli mun kokemuksen mukaan rfsu on luotettava mutta ei mikään herkkä mitä lupaa. Ja vissiin monella on tolla viivat vahvistunut hitaasti myös mikä on turhaa huolta aiheuttanut.
Eli toivotaan parasta että muodostuu kunnon viivaksi ja testailehan lisää 😏
 
vierailija
En oo saanu koskaan tolla turhia viivoja mutta olen todennut että pregcheckin "ei herkällä" testillä tulee plussa aiemmin ja vahvempana kuin tolla. Eli jos tolla saa plussa viivan niin pc ehkä näyttäisi vahvempaa ja/tai aiemminkin. Eli mun kokemuksen mukaan rfsu on luotettava mutta ei mikään herkkä mitä lupaa. Ja vissiin monella on tolla viivat vahvistunut hitaasti myös mikä on turhaa huolta aiheuttanut.
Eli toivotaan parasta että muodostuu kunnon viivaksi ja testailehan lisää
Kiitos kokemuksista! Aamuksi onkin pc odottamassa niin laitanpa sitten tietoa mitä se näyttää 😊
 
@Dinaas ja @Jonna_83 sekä muut aihe peloista.
Mekin aloitettiin yritys 6/21. Mulla on ikää nyt 38v ja mies on 39v. Kipuilin oikeastaan melkein koko suhteen alusta asti asiaa, mulla on kaksi nyt jo täysi-ikäistä lasta ja puolisolla ei yhtään. Jaksanko, haluanko, ihan kaikki tämä, kestääkö suhde jos ei saada lasta, entä kestääkö jos saadaan? Tein päätöksen että yritetään, järjellä, joten mulla ei mitään vauvakuumetta ole ollut edes. Kipuilu jatkui itseasiassa hyvin pitkälle tähän menossa olevaan raskauteen, osin myös "mielen suojana" koska keskenmenot oli niin rankkoja että oli turvallisempaa ajatella "enhän mä edes tätä halua".

Syksyllä -21 eka kkm nt-ultrassa, syke nähtiin 6 ja 8 viikoilla, sitten ei enää ollutkaan. Toinen plussa 6kk päästä ja km viikolla 8+, syke nähtiin kahdesti mutta kasvu jätätti ja hiipui kokonaan. Kolmas plussa 5kk päästä, vähän lääkeapuja oli mukana, kasvu normaalia kunnes 8 viikolla vuoto (veristä ja vetistä, lapsivettä), syke on, sikiöpussi lytyssä, viikkoa myöhemmin syke lakannut ja lapsivesi sakeaa -> mahdollisesti bakteeritulehdus syynä keskenmenoon. Jokainen on jouduttu kaapimaan, lääkkeillä on tyhjentyminen jäänyt vajaaksi ja ekassa sain myös kohtutulehduksen.

Tässä kohtaa kirjoittaessa tiedostan että tämän asian kertaaminen taitaa olla terapiaa itselle, tarkoitus ei saada ketään pelokkaammaksi, surulliseksi kateelliseksi tai sääliä. Kaikkea tästä voi kummuta mutta tarinalla on onnellinen loppu (ainakin tähän asti) ja toivottavasti se luo toivoa.

Neljäs plussa saatiin toukokuussa -23 kolmannesta ovulaation induktiosta. Sitä ennen käytiin km tutkimukset -> ei selittävää, vain ohut kohdun limakalvo joka voi selittää miksi kesti raskautua, useampi kemiallinen ja mahdollisesti selittää ettei kiinnity ja istukka ehkä kahdessa ekassa kasvanut kunnolla. Muttei mitään varmaa. Hormonipiikeillä kasvatettiin limakalvoa ja tuettiin kiinnittymistä, keltarauhashormonilla raskauden jatkumista, antibioottikuurilla ja estohoidolla bakteerivaginoosia vastaan, verenohennuslääkitys istukan verenkierron avuksi.

Nyt mennään viikolla 26+1. Nt-ultraan asti raskautta ei uskaltanut edes ajatella. Kävin sitä ennen ultrassa kolmesti joissa kasvu näytti hyvältä, myös kriittisellä viikolla 9. Silti nt-ultraan mennessä tärisin pelosta ja melkein lähti taju kun kätilö sanoi täällä on syke, hyvältä näyttää, olin itse silmät kiinni. Rakenneultraa ja liikkeitä odotellessa käytiin vielä kerran ultrassa. Sillä välillä mieli alkoi olla "ehkä tää nyt voi mennä hyvin, ehkä". Nyt r-ultran jälkeen ja kun liikkeet tuntuu olo on aika neutraali. En ole onneni kukkuloilla, mutta en enää aktiivisesti pelkää. Eli sanoisin olosuhteisiin nähden aika hyvä tilanne. Ajatukset etten lasta haluaisi on häipyneet. Vähän olen tarvikkeitakin jo hankkinut, itseasiassa yllättävän ajoissa, en uskonut että ennen 30 viikkoa olisin uskaltanut mitään ostaa.

Eli toivottavasti tuon toivoa muille, tunnelin päässä voi olla valoa vaikka joskus matka sinne on pitkä ja vaikea. Sen verran on puhuttu jatkosta että vaikka mies toivoisi varmaan toistakin niin tämä jää(nee) ainoaksi. Jos tästä nyt terve lapsi syntyy, en uskalla enää ottaa riskiä olisiko seuraavalla sitten iän takia down tms. Enkä jaksa samaa toivoa ja tuskaa tai edes riskiä siitä uudelleen.

Noista mun lääkkeistä ja lisäravinteista jos on kiinnostuneita niin mun viesteistä lapsettomuushoito ketjussa jossain kesäkuun tienoilla on niistä enemmän ja saa kysellä täällä tai laittaa yksityisviestiä, ehdin tuossa parissa vuodessa tonkia melko monta tutkimusta aiheesta pohjalle siihen mitä itse käytin sitten.

Onnea, jaksamista ja plussia ihan kaikille, mieluiten ihan heti jokaiselle
Meillä oli sinun kanssa samat DPO:t menossa toukokuussa ja plussattiinkin aika samoihin aikoihin!😍 Aktiivisesti seurailin jo silloin sinun tilannetta ja olin sekä olen suuuuuuper onnellinen, että teillä raskaus mennyt niinkuin pitää😍❤
Oon pahoillani, että teillä kesti tässä kauan ja, että piti mennä monen mutkan kautta mutta lopputulos on mitä ihanin! Paljon tsemppiä loppuraskauteen 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimerkki
Joo, joskus sen migreenin esto vaikutuksen satuin jostain bongaamaan toi ubikinoni on mainittu käypähoito suosituksessa: https://www.kaypahoito.fi/nix01215 (koentsyymi q10). Kävin just joku aika sit neurologilla ja kerroin tätä syöväni. Hän ei vannonut millään tapaa itse tän valmisteen nimeen, mutta sanoi, että saan sitä syödä jos siltä tuntuu joskus aikoinaan söin 200mg/vrk ja silloin se auttoi ja migreenit väheni. Sit oon ollut välissä ilman ja nyt sit migreenit paheni niin on mennyt tuo jonkin aikaa mut vaihdettiin myös estolääkkeitä, niin en tiedä onko se vai mikä nyt auttanut. Joka tapauksessa migreenin kanssa tuntuu nyt valoisammalta mulla linkittyy kohtaukset vahvasti kiertoon ja hormonien vaihteluun. Ja työterveyslääkäri mainitsi, että rautavalmiste voi auttaa migreenin estossa ja kehoitti sen syömistä jatkamaan. En ollut tätä kuullut itse koskaan aikasemmin, pitäis googletella

Mulla on taustalla ennen esikoisen raskautta varhainen km + kkm joka todettiin 10+0. Ja meni kyllä esikoisen raskaus ainakin sinne rakenneultraan asti pelätessä pahinta sen jälkeen pikkuhiljaa pystyi alkamaan luottaa tulevaan ja miettimään tulevaisuutta vauvan kanssa, mut en kyllä oikeen koko raskausaikana uskaltanut silleen kiintyä vauvaan. Kävin omakustanteisesti ultrissa alkuraskaudessa, että sai vähän mielenrauhaa ja olin aina ihan hermorauniona niissä. Nytkin on käynyt mielessä se ajatus, että mitä jos raskautuu ja tulee taas keskenmenoa, mut oon koittanut olla ajattelematta sitä. Että saa nähdä, jos tässä nyt raskautuisi, että nouseeko pelot sitten miten pintaan.
Mutta ihanaa, että sulla on siellä puoliso, joka tukee! Se on tärkeää.
Itse myös olen käynyt vaikka kuinka monella lääkärillä migreenin takia mutta aina vaan vaihdetaan esto sekä täsmälääkityksiä. Estolääkkeet eivät minulle sovi ja täsmälääkkeet taas saavat olon niin sekaisin, että olen yrittänyt minimoida niiden ottamisen🙈 Pitääpä silti vielä kokeilla tuota. Kiitos paljon tiedosta 🥰

Kiitos myös siitä, että jaatte teidän tarinoita. Se todellakin luo toivoa ja itsellä ainakin tulee se fiilis, että on ok jos joskus raskaudun uudestaan ja pelkään tai en uskalla kiintyä niin on ihan ”normaalia”.❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Noups ja tähkä94
Täällä kp1 tänään.

Kävin perjantaina kemiallisen jälkeen tarkistamassa yksityisellä ultrassa et onko kaikki kunnossa, koska jäi todella oudot kivut. Kahden viikon kuluttua ultrataan vielä uudelleen. Vähän ollut hiljaista täällä suunnassa, kun kulutti kuitenkin jaksamista noi kivut/epätietoisuus.
 
  • Surullinen
Reactions: pikkukakkonen24
Hei arvon leideit, KP 1. Sorry, ei mitään raportoitavaa, kohti uutta kiertoa. On se jännä et vaikka olen kaksi lasta saanut maailmaan ja ainakin 40 yrityskiertoa käynyt läpi ennen näitä kahta onnistunuttu raskautta niin silti se ihmismieli ja keho on niin ihmeellinen että onnistuu huijaamaan meitä. Sen takia en enää kyllä luota mihinkään. En oireisiin enkä edes siihen että tiedostaisin ovulaation ilman apukeinoja yms. Mulla kun kierrot vaihtelee, nähtävästi 27-31 päivää niin on täysin mahdoton tietää et mihin se oviskaan tippuu.. no mutta kai se oli tiedossa, että ei näin vajaa 4 kymppisenä voi sitä raskautta heti saada.. eiks meil ole joku 5% mahis raskautua, ehkä yksilökohtasia eroja jos tietäis et itellä kaikki kunnossa mut en ole mennyt tarkistuttamaan kun ei tässä ole vielä kovin pitkään tai hartaastikaan yritetty. Nyt vaan pidetään mieli positiivisena, vaikka täl hetkellä ihan tylsä mieli.
 
vierailija
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83 ja marik91
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.


★★★★★★★★★★★★★★★

23.10.2023 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@hermoilija_ kp 31/25-27
@esparsetti kp 30/32
@tamuli kp 26/27
@pikkuhaave kp 26/?
@Frija kp 26/28-30
@heltsuli kp 23/28
@Päivänsäde84 kp 23/25-31
@haaveillen kp 19/25-28
@Noups kp 18/25-28
@meinaas kp 16/28-34
@Heinis2017 kp 13/27-29
@Jonna_83 kp 13/26-28
@rimpsukka84 kp 13/?
@Cara-mel kp 10/24-27
@heidisofia kp 9/28-32
@aida91 kp 8/25-28
@Cherrymint kp 8/26
@Dinaas kp 4/27-33
@Leonida kp 2/28-29
@syksynsävel_ kp 1/28
@marik91 kp 1/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@hermoilija_ DPO 19
@pikkuhaave DPO 10
@Noups DPO 5
@haaveillen DPO 2
@meinaas DPO 2
@heltsuli DPO 1
@Jonna_83 DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Minäkin tulen tänne kirjoittamaan, vaikka fiilikset onkin aika ristiriitaiset.

Meillä on juuri vuoden täyttänyt esikoinen ja mietteissä oli, että ehkäpä joskus ensi keväänä voisi seuraava saada luvan tulla, jos on tullakseen. Nyt kuitenkin päälle viikko sitten kävi ns. klassinen vahinko ja tajusin vasta myöhemmin, että nyt ajoittui kyllä suoraan ovulaation kohdille suojaamaton seikkailu sängyssä. Tuntuu tosi epätodennäköiseltä, että yhdellä kerralla olisi hedelmöittymistä tapahtunut (taaperovuoden alku on vielä pitänyt vanhempien oman ajan ja jaksamisen aika vähäisenä, joten sen enempää kertoja ei tuohon osunut), mutta samaan aikaan huomaan, että tunnistan ihan samoja asioita kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa (toinen päättyi keskenmenoon), joiden kohdalla olen tiennyt olevani raskaana jo aika aikaisin - ja ollut oikeassa.

Testaus tulisi siis kyseeseen vasta tämän viikon lopulla, mutta nyt jo olen havainnut ihmeellistä hengästymistä, kovaa palelua iltaisin ja vilkastuneet jokaöiset unet. Nämä kaikki olen kirjannut oireiksi jo ennen plussaa myös aiemmissa raskauksissa. Eilen illalla ja tänään tuntui myös viiltävää kipua alavatsalla. Muutakin toki on, mutta se voi myös olla ihan normaalia kiertoon liittyvää meininkiä - tämän analysointia vähän vaikeuttaa se, että kierto käynnistyi uudestaan vasta toukokuussa ja on ollut aika erilainen oireiden ja muun puolesta kuin ennen raskautta. Eli en välttämättä nyt oikein tunnistakaan, että mikä on normaalia ja mikä ei. Näitä mainitsemiani ei kuitenkaan ole nyt viimeisimmissä kierroissa ollut.

Fiilikset vaihtelee nyt aivan jatkuvasti laidasta laitaan, enkä osaa yhtään sanoa, että mitä toivoisin loppuviikosta tapahtuvan. Keskenmenon myötä on opittu ikävää kautta, ettei lapsen saaminen ole mitenkään itsestäänselvää ja onkin selvää, että näin "helppo" raskautuminen olisi tosi onnellista ja etuoikeutettua. Samaan aikaan kauhistuttaa ajatus lapsista alle kahden vuoden ikäerolla. En ikinä ajatellut, että miettisin uuden raskauden mahdollisuutta vielä edellistä imettäessä ja haaveissa oli ensi kesän vietto taaperon kanssa puuhaillen. Ja olisin kyllä niin mielelläni pitänyt kehoni edes hetken ihan vaan itselläni, kun tästä vähitellen imetystä lopetellaan - saatika saanut keskityttyä töihin taas kunnolla.

Selvää on tietenkin myös se, että kun aikuiset ihmiset harrastavat seksiä ilman ehkäisyä, on tämä aina mahdollista - ja varmasti siis vähintäänkin alitajuisesti molemmat olemme ajatelleet, että tämäkin lopputulema on ihan ok. Mun mies onkin onneksi ollut asian kanssa ihan tosi rauhallinen ja tukenut ihanasti.

Mutta huh, on tämä kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa, kun joka toinen hetki kuulostelen, että kunpa tulisi lisää oireita ja joka toinen hetki toivon, että kuukautiset vaan alkaisivat normaalisti.
 
MAMARSKI uskon että aika näyttää, todennäköisesti jos olet raskaana niin sopeudutte siihen tilanteeseen ja jos et olisikaan niin ainakin nämä tämän viikon aikana läpi käydyt tunteet selventävät ajatuksianni siitä haluatteko vielä pienokaisen vai vähän myöhemmin. Joka tapauksessa toivon, että onni on mukananne ja tuo juuri teille parhaan lopputuloksen. Tsemppiä! On hyvä, että täällä pystyy jakamaan myös tämmöisiä tunteita koska on luonnollista näin suuhen elämänmuutoksen kohdalla myös tuoda esiin näitä tunteita, me varmasti jokainen ollaan tuossa tilanteessa joko oltu tai tullaan olemaan. Itsekin olen ollut. Se on hyvin ristiriitaista mutta täysin fine, kaikki menee hyvin loppujen lopuksi. Haleja!
 
Hei arvon leideit, KP 1. Sorry, ei mitään raportoitavaa, kohti uutta kiertoa. On se jännä et vaikka olen kaksi lasta saanut maailmaan ja ainakin 40 yrityskiertoa käynyt läpi ennen näitä kahta onnistunuttu raskautta niin silti se ihmismieli ja keho on niin ihmeellinen että onnistuu huijaamaan meitä. Sen takia en enää kyllä luota mihinkään. En oireisiin enkä edes siihen että tiedostaisin ovulaation ilman apukeinoja yms. Mulla kun kierrot vaihtelee, nähtävästi 27-31 päivää niin on täysin mahdoton tietää et mihin se oviskaan tippuu.. no mutta kai se oli tiedossa, että ei näin vajaa 4 kymppisenä voi sitä raskautta heti saada.. eiks meil ole joku 5% mahis raskautua, ehkä yksilökohtasia eroja jos tietäis et itellä kaikki kunnossa mut en ole mennyt tarkistuttamaan kun ei tässä ole vielä kovin pitkään tai hartaastikaan yritetty. Nyt vaan pidetään mieli positiivisena, vaikka täl hetkellä ihan tylsä mieli.
Tsemppiä teille 💕 toivotaan pikaista tärppiä 🙏🏻
ON: Voin samaistua tuohon, että kierrot vaihtelee ja ovulaation ajankohtaa vaikea ennustaa.. Itse siis imetän vielä ja kierrot ei oo (ainakaan vielä) tasoittuneet ja oon huomannut, että en voi päätellä ovulaatiota oireista. Laitoinkin tonne edelliselle sivulle, että sain eilen selkeästi ovisplussan, mutta siinä vaiheessa suurin osa ovisoireista oli mulla jo loppuneet. Haluja oli selkeästi ehkä jotain 5 päivää ennen ovista ja limojakin silloin runsaammin. 😅 Taidan tilata ens kiertoon reilusti testejä ja ehkä vois niitä digitaalisiakin koittaa, jospa ne olis vielä selkeämpiä, niin ei tarvitse arpoa.
 
Onnea plussanneille täältä taustalta🥰!!

Tosi mielenkiintoista kuulla että ubikinoni auttaa migreeniin🤔. Äkkiseltään luettuna ei voi raskauden aikana syödä, ois ollu kiva testata auttaisko tähän alkuraskauden migreeneihin, viikon sisällä kolme kohtausta🙄, tuttua juttua toki.

Ei sais valittaa kun niin odotettu raskaus tämä ja toistaiseks kerta kaikki hyvin🤞🏻. Vuotelut aikalailla loppu, harvakseltaan silloin tällöin tulee kerran kaks pyyhittäessä. Neuvolaan en kuitenkaan oo vie aikaa varannut, huomenna soitan kyllä 😇! Huomenna vaihtuukin sit 8+0, eli ainakin pidemmällä päästy tämän kanssa kun kkm kanssa🤗!
 

Yhteistyössä