Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Milas
Mulla kans vähän sama fiilis kuin sulla Meep että se sairaala ympäristö tuo turvaa kun hätä iskee. Tietää että kaikki apu on nopeasti saatavilla.
Mulla tehtiin ekassa synnytyksessä eppari, parani nopeesti. Toisessa synnytyksessä sekä repes että jouduttiin tekeen eppari, imukupilla syntyi. parani vielä nopeemmin kuin eka kerralla. Seuraavassa varmasti aikankin repeää, koska väliliha on nyt tosi ohut ja heikko, esim jo pelkkä yhdyntä aina aiheuttaa nirhaumaa. Keljua.
Miten se akupunktio auttaa? ja vyöhyketerapia? Miten niitä raskaana ollessa annetaan ? en oo koskaan kokeillut mutta kiinnostaisi kyllä =)
 
Kääkkis Onpas hurja toi sinun kiertosi!! Toivottavasti nyt pian täti tulee tai sitten testi saisi näyttää plussaa. Inhottava tialnne.

Vyöhyketerapiasta ja homeopaattisista Itselleni nämä olivat hyvin vieraita ennen viimeistä raskautta. Kuitenkin kerran kävin kovista selkäsäryistä akupunktiossa ja se todellakin auttoi! Päätin sitten kokeilla ja Milas vyöhyketerapiassa hierotaan tiettyjä pisteitä kehossa, yleensä jaloista niin kun kärsin kovasta synnytyspelosta niin hieroi sellaista pistettä jonka pitäisi laukausta pelon pois...pelkäsin kyllä edelleen. Ennen synnytystä myös yritettiin käynnistää synnytystä niin homeopaattisilla kuin vyöhyketerapialla mutta ei heti lähtenyt synytymään (olisi ollut muuten käynnistys edessä kun vauvaa epäiltiin niin isoksi). Sanotaankin että jos ei lähde homeopaattisilla tai vyöhyketerapialla syntymään niin ei ole oikea aikakaan vielä. Parin kerran jälkeen sitten lähti syntymään ja synnytys meni tosi luonnollisesti ja helposti.
Vyöhyketerapiasta sain apua myös muihin vaivoihin kuten polvikipuun jne...eli suosittelen lämpimästi vaikka nyt ei ole itse taas tullut käytyä. On myös tosi rentouttavaa :)

Milas ja kääkkis Sama vika täällä jos makuulle menen synnytyksessä ei ylös ole enää pääsyä. Myöskään kalvoja en enää koskaan anna puhkaista keinotekoisesti, se kun tehdään tulen todella kipeäksi..viimeksi kun kieltäydyin kaikesta "keinotekoisesta" ,niin vaan hoisi luonto koko homman ja hienosti puhkesi kalvot itsellään juuri ennen ponnistusta (meinasin jo antaa periksi mutta onneksi mies piti puoliani ja sanoi et kalvoja ei puhkasta ja piste) ja oli paljon kivuttomampi avautuminen kuin silloin kun mentiin aikaisemmilla kerroilla kalvot puhkomaan liian aikaisin..seurauksena et toinen synty ihan väärässä tarjonnassakin kun ei varmaan ehtinyt laskeutua kunnolla kanavaan.

Voi tätä vauvakuumeen määrää :'( Miten mä pystyn odottamaan tuonne syksyyn!!?

Varsinkin kun nyt pitäisi käydä ottamassa kierukka pois. Mulla on hemoglobiini noussut tosi korkeaksi kun ei ole täti käynyt 2vuoteen ja suvussa niin paljon veritulppia jne..et alkaa olemaan riskirajoilla, tietysti pelkkä veren luovutuskin auttaisi.

Mut joka tapauksessa täytyy toi kierukka jossakin välissä ottaa pois niin eiköhän sen voisi jo tehdä :D
Ainoa ongelma on se et vielä ei oikein voisi raskautua...joten sitten täytys syödä vaikka pillereita muutama kuukausi kun en jaksa kumin kanssa alkaa pelata. Toisaalta olisi NIIN ihanaa jo heti alkaa yrittämään ja sitten ehkäpä raskautua kun päätös neljännestä on tehty :D Mutta kun haluaisin NIIN pikkuisen kesällä ja myös ikäeroa vähän enemmän tuohon meidän nuorimpaan.
 
Kiitos kaikille mukaan tulo- toivotuksista =)

Itselle tää vauva-asia tuntuu vielä jotenkin hirveän kaukaiselta, vaikka tässä ollaan jo kohta vuoden päivät haaveiltu, että "sitten häiden jälkeen" :) Mutta siihenkään ei loppupeleissä ole enää kauaa aikaa ja kun tää aika tuntuu muutenkin menevän todella nopeesti..

Mutta joka tapauksessa musta on tosi ihana lukee näitä teidän kirjotuksia ja yritän jatkossa osallistua enemmän!
 
Voi kääk.. Jo toinen koulukaveri raskaana, itsellä vain kuume siis nousee ja nousee. :D Vielä on täälläkin odotettava, ei uskalla näin heikkoon rahatilanteeseen vauvaa tupata, lapsihan siitäkin sitten "kärsisi".. Mukava lukea näitä kokemuksia, tuntuu että vähän voi edes täällä parantaa kuumetta :)
 
jenkkivaimo
Kuten sanottua, en mäkään Suomessa edes harkitsisi kotisynnytystä. Jenkeissä kun ei oikeesti voi luottaa siihen, että äidin annetaan synnyttää toivomallaan tavalla. Käteen isketään tippa heti kun ovesta astuu sisään, ja siihen loppuu sitten se liikkuminen, joka auttoi myös mua. Oksitosiinitippa on myös täysin rutiinikäytäntö, ja se heitetään hyvin nopeasti maksimiin, usein myös yli. Kalvot puhkastaan kanssa tosi aikaisin. Ja sehän on sitten tiedossa, että hyvin usein näillä keinoin supistuskivut on niin kauheita, ettei ilman epiduraalia pärjää mitenkään. Ja kun kroppa on täynnä lääkeaineita, sikiön sydänäänet alkaa helposti heitellä, ja sit onkin lääkärin helppo tehdä päätös että sektioon mennään. Ja kun ihan oikeasti äitejä ei kuunnella! Oon lukenut nyt niin paljon noita juttuja missä äiti on oikeesti pakotettu toimenpiteisiin, joita ei halua, ja tilastoja, jotka puhuu puolestaan - Suomessa tehdään vuosittain keisarinleikkaus noin 16 %:lle kun Jenkeissä missään osavaltiossa luku ei ole alle 21 % ja useimmissa sairaaloissa luku on 30-40 %. Että onko ihme jos mua pelottaa? Onko ihme, jos en usko, että voin luottaa "sairaalan turvaan"?

Mutta siis mä vielä mietin tota kotisynnytystä, koska kyllä mäkin luonnollisesti haluan, että vauvalla (ja mulla) on kaikki apu saatavilla, jos tarve niin vaatii. Jos saadaan se talo jota oon katellut (tai edes talo siltä alueelta) niin lähin sairaala olis 13 min ajomatkan päässä, ja siinä sairaalassa on koko osavaltion alhaisin sektioprosentti (21 %). Lisäksi synnytysosasto on kätilöjohtoinen eikä lääkärivetoinen, joten sekin on plussaa. Eli varmaan teen niin, että oon mahdollisimman pitkään kotona, liikun, rentoudun, ja sit kun ei todellakaan enää pärjää yksin niin mennään siihen sairaalaan. Doulan otan varmasti, saa sitten pitää mun puolia, jos kohdataan vastarintaa. Kauheeta, kun pitää miettiä synnytystä kuin jotain sotasuunnitelmaa!

Ja mähän en oo vielä edes raskaana... :whistle: :LOL:
 
Tervetuloa Naive88 ja Mivian =)

On ihanaa jos joku ystävä on samaan aikaan raskaana. Mulla on molemmissa raskauksissa näin ollut, vieläpä varsin läheiset ihmiset ja se oli kyllä iso asia :heart: . Sai jakaa ajatuksia, joku jaksoi kuunnella loputtomasti niitä vauvaan liittyviä juttuja B) . Ja edelleenkin on sitten ystävät joilla tosi samanikäiset lapset, itse saa jutella lapsiin liittyvistä asioista ja toisaalta lapsillakin on leikkikaverit.

Matkasängystä. Niin kuin joku jo sanoikin niin rankkaa vauvaa nostaa sinne kun pohjaa ei saa säädettyä, on aina ihan alhaalla. Toiseks en tiiä kuinka kauan kestää, sen verran hepposia puiseen sänkyyn verrattuna, siinä vaiheessa kun lapsi alkaa siellä jo enemmän touhuta, seisoa laitaa vasten jne. Kesällä voi olla todella kuuma nukkua kun reunat sellaiset "umpinaiset", paksua kangasta, ilma ei kierrä samalla tavalla.. Lisäks noissa on yleensä aika surkeet patjat kun ei ole tarkoitettu joka yö nukuttavaksi (pieneen tilaan menevä littana patja), vähintäänkin sitten kannattaa ostaa kunnon patja..

Voi kääkkis kun joudut kärvistelemään siellä! Tulis nyt ratkaisu tuohon pitkään kiertoon, mieluiten tietysti se plussa! *peukuttaa*

Jaahas, nyt ei näköjään ehdikään enempää...
 
On tosiaan ihanaa kun joku on samaan aikaan raskaana :) Kaikissa aikaisemmissa raskauksissa on joku hyvä ystävä ollut samaan aikaan raskaana...mutta nyt tietääkseni kukaan ei edes haaveile perheenlisäyksestä...mukavaa se kyllä olisi!!

Matkasängystämeillä ei ole koskaan lapset tykänneet nukkua matkasängyssä..jotenkin kun reunat on umpinaiset ja pohja niin matalalla eivät ole siellä hyvin viihtyneet joten melkein aina on nukuttu äidin tai isän kainalossa kun reissussa on käyty. Muuten sitten tietysti pinnasängyssä ja aika aikaisin olen siirtänyt lasten sänkyyn niin että snky on kiinni meidän sängyssä ja toinen laita seinässä...siihen on helppo sitten siirtää vaikka imetyksen jälkeen ja yöllä ei tarvitse nousta ylös kun pystyy omalta paikaltaan vauvaa silitellä ja rauhoitella :) Mummilassa onkin sitten vanha pinnasänky joka on kuitenkin nopea koota eikä paljon tilaa vie ja huomattavasti parempi. Kaverin poika tykkäsi taas nukkua matkasängyssä kun oli niin levoton nukkuja ja öisin kopisutti päätänsä pinnasängyn laitoihin. 6kk matkasänky kesti ennen kuin reunat alkoivat repsottamaan ihan mahdottomasti, eli kestävyys ei varmaan ihan parasta luokkaa. Samoin patja on huono, eli vaatii kyllä oikein kunnon patjan.

Täällä nyt sitten nähty eka vauva uni...sain pienen pojan joka osasi heti puhua kun syntyi ja sillä oli kauheat hampaat suussa. :LOL: :LOL: Uni oli kyllä aika painajaismainen :/

Nyt on sitten jo helokkiöljykapselit ostettu :) Enää ei tarvitsisi kuin varata aika kierukan poistoon!
 
Jenkkis Kuulostaa aivan hirveältä tuo Amerikan meininki synnytyksissä. Nyt osaa kyllä arvostaa sitä, että täällä koto-Suomessa saa aika paljon vaikuttaa omaan synnytykseen.

Mivian Nuo vauvaunet ilmeisesti tarttuu. :LOL: Itse näin nyt viime yönä sitten unta, että olinkin taas lapseton ja biletin jossain baarissa. Eipä kyllä oo baareihin yhtään ikävä. Ahdistaa kaikki päityneet ihmiset. :$

Voih, tuttava oli saanut eilen vauvan! Itsellä pyörii koko ajan vauva ja synnytys mielessä, kun esikoinen täyttää kohta puoliin yhden vuoden. Ja joka aamu on tullut katsottua Vauva tulossa, vaikka nuo uusinnat on tullut katsottua jo moneen kertaan. :saint:
 
kääkkis
Johan oli rentouttava päiväkävely meillä tänään. Otin ton mun uroksen tyttöjen lisäksi mukaan ja stigan, kun tykkäävät tytöt istua siinä ( yleensä ) Halusivat vielä lapiot mukaan. Kumpikaan ei pysynyt stigan kyydissä, esikoinen juos kuin päätön kana autoteille eikä kuunnellut yhtään. Sitten tuli suoraan kohti pitkällä fleksillä sekarotuinen sakemanni räksyttäen ja fleksin toisessa päässä oli pokkaa huudella että kumpaa sukupuolta mun koira mahtaa olla ( luuliko, että päästän todellakin " tutustumaan" tuollaiseen...? ) Sanoin, että pysy kaukana, mutta siinä se koira kävi hillumassa metrin päässä nuoremmasta tytöstä, joka seisoi haavi auki keskellä tietä. Mentiin sitten metsäpolulle ja esikoinen karkasi aina niin pitkälle, etten välttämättä edes nähnyt. Nuorempi jumitti edessä ja kaatuili vähän väliä lisänä kamala karjuminen, lisäksi sain itse kantaa niitä lapioita, kun kumpaakaan ei kiinnostanut kaivella lunta. Kotona auttoi pienempi sitten tiskikoneen tyhjennyksessä, vaikka kielsin että laseihin ei kosketa, niin tietenkin neiti viskasi sitten lasin sirpaleiksi lattiaan. Ihanaa, kun sain nuo maate, tuntui että aivot räjähtää :kieh:
Eikä kyllä auttanut yhtään se, että vähän väliä on tunne, että mun kohdusta tulee joku läpi. Aamupäivällä tuntui, että olisi jatkuva supistus päällä, mutta ehkäpä tämä tästä. Ensi maanantaina pääsen sitten luontaishoitajalle, ellei tapahdu mitään ennen sitä.

Matkasängystä pitää kommentoida, että meillä on ollut toimiva yökyläilyillä, samoin mökkireissuilla yms. Olihan se käytössä tuolla esikoisellakin ihan vakituisena sänkynä hetkenaikaa, kun tuli pinnasängystä pää edellä alas ja normaalisänkyä ei vielä ollut. Oli sen verran korkeampi reuna ettei ylttänyt sieltä pois ja laitettiin lisäpatja ettei ollut niin kova alusta.

Tästä tuli nyt vähän tälläinen valituskirjelmä, ensi kerralla ehkä paremmalla fiiliksellä :whistle: Odottelu jatkuu...
 
Kääkkis, kuulostaa melkein oikein unelmalliselta ja idylliseltä päivältä kotona lasten kanssa :LOL: Mua kans ärsyttää nämä, jotka on heti usuttamassa niitä koiria tutustumaan..ei varmasti minun koiria lähelle tule. Noissa vielä tarttuu kaikki nenäpunkit ja muut, kivakiva!
 
Milas
Nyt jaksoin nousta koneelle. Eilinen meni ihan sohvan pohjalla maatessa, mutta nyt alkaa elämä voittaa. Oikein kunnon flunssa tästä kehkeytyikin lämpöilyn kera. Silmät turvoksissa ja nenä ruvella silmien ja rään vuotamisen takia. Ja mun tuurilla käy sitten niin, että lapset sairastuu seuraavaksi :/
jenkkivaimo sä joudut tekemään aika paljon salapoliisintyötä löytääksesi hyvän paikan synnyttää. Toivottavasti onnistut tehtävässä ja saat sitten aikanaan sellaisen synnytyksen jota itse toivot ja jossa saat olla tilanteen herrana =) jenkeissä nää kuviot on sun kirjoitusten perusteella täysin erilaiset kuin tääll suomessa. Kiva lukee näistä eroista.
On tosiaan ihanaa kun sattuu olemaan ystävä samaan aikaan raskaana. Mulla kävi niin esikoisen kanssa, että kolme hyvää ystävää oli yhtä aikaa ja lapsetkin ovat saaneet olla keskenään ystäviä syntymästään lähtien =) Pampulaa odottaessa ei sitten ollut yhtä hyvä tuuri. Kukaan kaveri ei silloin odottanut. Mutta minusta on olut ihana jakaa ajatuksia lasten kasvuun liittyvissä asioissa koko ajan, ei vain odotus ja vauva-aikana. Aina tulee eteen asiota joita tulee pohdittua ystävien kanssa. Eskariin ja kouluun lähdöt, tulevaisuudessa sitten varmasti murkkuikä ja muut myllerrykset =) Parhaiten näissä tukee ihminen jolla on sama tilanne päällä tai juuri ollut. ja vaikka tällä palstalla ei varsinaisia ystäviä olekaan niin vertaistuen merkitys on suuri, näin sitä vaan jännätään, odotetaan ja haaveillaan yhdessä ja jotain apua siitä aina on.
 
Milas Pikaista paranemista! Mulla on ollut pientä flunssanpoikasta, toivottavasti ei tule pahempaa tautia...

On kyllä totta, että vertaistuki on aivan ehdotonta. Sekä "livekavereitten" että näitten palstojen. Täällä tulee mietittyä ja kyseltyä sellaisia asioita, mitä ei kavereitten kanssa tule mietittyä. Ja kun tää vauvakuume on vielä salaisuus, niin eipä tästä kavereille vielä puhuta. Sitten kun yrittäminen on ajankohtaisempaa niin sitten voi puhua kavereittenkin kanssa. =)
 
Meep, mulla taas on ehkä semmoinen ongelma että on Salainen Projekti tämä meidän vauvayritys. Vaikka kyllä kai se aika vähemmä nsalainen on, kun tässä naimisissakin ollaan :D Mutta siis..osa kun kavereista on vielä semmosia meneviä sinkkuja (jotka eivät halua lapsia..tai siis pentujahan ne oli eivätkä edes pysyvää parisuhdetta oikein ole löytäneet/halunneet) ja osa on niitä, joilla on jo ihan pieni lapsi ja eivät vielä suunnittele lisäystä. Yksi hyvä ystävä mulla on,että oon alkanut epäileen onko yritys päällä..mutta ei viittis oikein kun muuten möläytän tämän meidän jutun..että ehkä se sitten jos jompi kumpi raskautuu, niin tulee esille. Minusta ois kyllä mukava, vaikka kaikki kaverit ois yhtä aikaa paksuna :LOL: Vaikka eri kaupungissa asuvatkin, mutta oispahan ainakin tukea.

Ilman näitä palstoja sitä sitten olis ties minkälaisia oletuksia lapsen yrittämisestä ja muusta. Sitä kun minutki on kasvatettu koulussa ehkäisytunneilla uskomaan siihen, että kertalaakista se käy B) Mikä on toki ihan hyvää ehkäisyvalistusta, mutta jotenkin kuvittelin ennen vauvapalstoihin tutustumista, että vain aniharva joutuu odottelemaan enempää kuin yhtä yrityskertaa :ashamed: Valistustakin siis :D
 
Milas
Meillä on myös vielä "ihan oma juttu" tää vauvahaaveilu =) Ainoastaan pari ystävääni tietää, että jossain vaiheessa toiveissa olis perheenlisäystä, mutta ajankohdasta ei olla puhuttu. Ärsytti vaan, kun tää toinen kaveri möläytteli yksissä juhlissa, joissa oli mun ja miehen äidit ja mun sisko, että jokos teillä on vauva tulossa....yritä siinä sitten olla että "ei toki, ei missään nimessä edes suunnitteilla..." Ois tehnyt mieli työntää kaverille pulla suuhun, että olis hiljaa |O tulee vaan mietittyy, että miks se on jotenkin kaikkien mielenkiinnon kohde pariskunnan lasten hankinta. Minäkin oon kova juomaan kahvia, ja jos satun sanomaan, että ei nyt maistu niin heti ollaan kyselemässä ollaankos sitä pieniin päin kun ei kahvi maistu!!! tai jos on päällä löysempi paita niin kysellään joko maha pyöristyy, kun on äitiyspaita päällä :headwall:
Joutuuko muut kärsimään tällaisesta tenttaamisesta?
 
Milas, noin minullakin pari ystävää tietävät..että siis joskus aloitetaan yritys. Minä en kyllä tommosta tenttaamista onneksi joudu "kestämään", mutta asun eri kaupungissa kuin perhe ja suurin osa ystävistä. Ja ehkä se on sekin, kun lähimmät ystävät eivät ole lapsellisia vielä..niin ajatuksetkin kyllä pyörii ihan muissa jutuissa. Kaipa he ovat niin innokkaita tuosta vauvautumisesta ja muusta, että sillä niin kovasti toivovat ja kyselevät sinulta? Mulla kyllä äiti tenttas suoraan meidän häissä, että saako alkaa kestovaippoja ompelemaan :LOL: Sanoin, että ie nyt vielä B)

Mulla ois tältä päivältä työt sitten ohi. Hirveesti väsyttää ja tekis mieli itseasiassa tehdä lasagne, mutta maito ei riitä..päh. Jännä muuten eilen tuli ihmeellinen ahdistus, että mitä sitten kun se lapsi on isompi..niin voiko sitä enää miehen kainalossa pötkötellä ja niin edelleen B) Mitä nyt pieni itsekkyyskohtaus iski :LOL: Tänään taas on semmonen olo, että oispa jo raskaana ja vois käydä ostamassa jonku kivan paidan tai jotain. Kai se on kun on niin kauan kuumeillut ja muuta, niin välillä iskee sitä toistakin puolta sitten..nyt kun on oikeasti yritys päällä. Saiskohan sitten plussattua käydä ostamassa edes jotain..mua vähän pelottaa, että sitten mulla on joka paikka täynnä tavaraa..eikä meille mahdu :ashamed: Mutta varmaan tommosen jonku raskauspaidan tai jotku tämmöset vois käydä ostamassa..kun sehän voi iaka yllättäin tulla tarpeeseen sitten..tai jotku kivat oleskeluhousut kotiin, jossa se vyötärö antaa periksi ettei paina...jooh, millonkahan pääsis ostelee :D

Jahas, se pitää lähteä täältä piinaamasta ja mennä kokkaileen ja piskien kanssa pihalle =)
 
Meillä kans esikoisen yrittäminen alkais syksyllä -2010 :)) En ihan malta odottaa, nyt ei vielä oikein pysty kun koulu pahasti kesken ja tulisko sitä sit loppuun käytyä jos vauvan sais aikaisemmin, ei varmaan malttais :)
Itse en oo joutunu tentattavaks, päinvastoin!? Kukaan ystävistä ei ole kyselly mitään vauvoista, ja kun olen heille jotain vihjaissut että alettaisiin yrittämään syksyllä niin vastaus on vain et "kiva!" Mitä ihmettä? Mustasukkaisuutta vai mitä??! Itelle ei kovin kiva tunne kyllä tullu :(
 
kääkkis
Tervetuloa mukaan VauvaSuunnitteilla86 :)

Tein tänään taas negatiivisen testin ja päätin, että nyt tämä loppui :snotty: Kiertopäivä 86 ja en jaksa testata enää yhtään. Tänään pääsi jo ihan itku tämän asian takia. Mulla on maanantaina aika luontaishoitajalle ja katsotaan saisiko menkkoja alkamaan ihan niillä keinoilla. Jos ei se auta, niin sitten menen kyllä sinne lääkäriin. Olen niin mahdottoman pettynyt ja surullinen, ettei sitä marrasvauvaa meille ainakaan tule, enkä tiedä tuleeko joulukuussakaan. Aion tilata ovistestejä seuraavaan kiertoon, koska haluan nähdä ovuloinko ollenkaan ( mistä sen tietää, vaikka taas venyisi kierto näin pitkäksi ). Alkoi jo vähän pelottaakkin, jos kyse onkin jostain oikeasta ongelmasta ( kysta yms...) Täytyy nyt vaan taas kerätä itsensä ja tsempata. Toivottavasti se mun ystävä plussaa ensi viikolla, kun multa meni huti =)
 
jenkkivaimo
Mulla tietää pari kaveria että yritetään mutta ei mitenkään jutella siitä. Mun perhe myös tietää että haluttais suht pienellä ikäerolla lapset että kyllä nekin varmaan arvaa että yritys on päällä, en oo kyllä mitään myöntänyt.

Katoitteko Martinan synnytystä? Ihanan rauhallinen. Varmasti se puudute siinä vaikutti kans, mutta tosi ihana tunnelma jotenkin koko synnytyksen ajan. Ei hirveesti helpottanut tätä omaa kuumetta. :D Voi kun pääsiskin jo synnyttämään!

Täällä kp 17 eli tärpit tulossa varmaan ens viikolla näillä mun kiertopituuksilla. Kummasti meillä elävöitynyt seksielämä tässä ihan ittestään vaikkei edes ovis vaikuta haluihin. ;) Jotenkin hirveen vahva fiilis että tässä kierrosssa onnais. Katotaan. En pissaa yhteenkään tikkuun ennen kp 36. :D
 
Eli kakkonen olisi toiveissa vuodelle 2011.. Meillä on yksi lapsi siis ennestään, mutta kakkonen olisi sitten ensimmäinen minun ja mieheni yhteinen lapsi, eli nykyinen lapsi on edellisestä suhteesta.

Tarkoituksena olisi käydä kierukka poistamassa syksyllä 2010 ja silloin sitten aloittaa yrittäminen.. Mikäli kaikki nyt menee suunnitelmien mukaan. Molemmat jo kovasti kuumeillaan, ollaan vaatteita katseltu kaupoissa (ei kuitenkaan ostettu ;), vaunuja ihasteltu ja nimiäkin mietitty..
 
Tervetuloa VauvaSunnitteilla86 ja anniina84 :flower:

VauvaSunnitteilla86, veikkaan että se liittynee siihen ettei meidän ikäsistä kaikkia se lisääntyminen vielä kiinnosta. Joten eivät silleen ole kiinnostuneet aiheesta sen enempää keskustelemaankaan, varsinkaan jos ei itselle ole ajankohtaista. Mutta varmaan sitten myöhemmin siitäkin keskustelu kiinnostaa, kun on tavallaan jotain konkreettista mistä puhua (maha, vauva, tavarat jne). En usko, että välttämättä sen kummemmin mitään mustasukkaisuutta on. Mulla on paljon sinkkuystäviä, joilla ei ole mitään kiinnostusta edes sitoutua vielä. Ovat siis iloisia minun naimisiinmenosta jne, mutta ei sen kummempaa. Se on vaan kun on erilaisessa tilanteessa, niin ei sitten ole mitään jutun juurtakaan =) Ja osa toki voi hieman kateellisia olla, mutta harvemmin jos hyvä ystävä on, niin näin on.

Kääkkis, voithan varata sen lääkäriajankin jo ja käydä siellä. Niitä aikojahan ei saa edes heti, menee jopa kolme viikkoa joskus. Ja toisekseen sitten ei ole pakko sitä tuotetta apteekista hakea, jos menkat tuleekin..se säilyy kuitenki se resepti. Mulla ei ole mitään käsitystä noin pitkästä kierrosta ja siitä turhautumisesta, tai jotain pientä, mutta kyllä sitä varmaan hulluksi tulisi. Mulla jo pelkästään tyhjennysvuotoa 30 päivää odotellessa tuntu järki menevän, tilasin heti ovistikutki että saan tässä yk1sessä suoraan alkaa ovista tikuttelemaan. Suosittelen ainakin, tosin mulla se ovis näytti ainakin tulevan ok-ajassa..mutta noitahan myydään myös isoja pakkauksia.

Jenkkis, en ole vielä ehtinyt katsoa..oon subin verkkosivuilta aina kattonu nuo martinat jälkikäteen. Siellä on vielä kätsy, kun voi pomppia kun tulee tylsempää juttua :D Pitänee käydä katsomassa, jos kerta se on hyvin menny..mitään huonosti menneitä juttuja en halua nähdä enkä lukea B)

Mulla olis fertilityfriendin mukaan kierron alkamispäiväksi lätkästy ensi viikon tiistai. Nyt olisi kp 25/28 (hyvä ku joudun tämän käymään aina katsomaan tuolta kun en muista ulkoa :saint: ) Jännittää jo etuktäeen, että kauanko saan pidettyä näppini erossa testeistä. Löytyis erittäin herkkiä liuskoja sekä clearbluen digitaalinen viikkonäytöllä (tuon käytän vasta sitten jos liuskat ovat antaneet ymmärtää jotakin). Tuo on jotenkin hassua, kun toisaalta nythän ois ihan sama odotella vaikka päivä yli..eli keskiviikkoon asti. Mutta toisaalta tiedän, että viimestään sunnuntaina tekis mieli testata. Mutta onhan se ihan turhaa..voi että! B) Yritän odottaa tuohon menkkapäivään ainakin. Tämä ei kyllä ollut lupaus :D

Tuosta ehkäisystä vielä, että millon sen kierukan esim. saa laitattaa synnytyksen jälkeen? Laitetaanko se siinä jälkitarkastuksessa, joka oli joskus muutama viikko jälkeen (en muista millon)? Vai jo aiemmin?
 
VauvaSuunnitteilla86: Muistan itsekin esikoisesta haaveillessani, ettei ystäväpiirini juuri reagoinut juttuihini. Olin silloin 20-vuotias, tyttö syntyi sitten samana vuonna kun täytin 22-vuotta. Kaveritkin alkoivat olla kiinnostuneita vauvan tulosta kun masu kasvoi, ja heistäkin oli ihan hauska käydä yhdessä vauvanvaatteita katsomassa. Aika paljon kaveripiirini laajeni esikoisen synnyttyä sellaisilla henkilöillä, joilla itselläänkin oli vauva. Lapsettomia kavereita ei aina jaksanut kiinnostaa vauvajutut, ja toisaalta he olivat myös niin eri elämäntilanteessa (useimmat sinkkuja, lapsettomia), että itsekin kaipasin vertaistukea ja juttuseuraa myös samassa elämäntilanteessa olevilta. Mutta edelleenkin ovat silti myös vanhat ystävät säilyneet, ja he ovat itse asiassa myös tyttäreni kummitädit, ja todella tärkeitä tyttärelleni.

Itseäni jännittää todella moni asia, kun nyt on kuitenkin niin erilaisessa tilanteessa kuin viimeksi. Tämä uusperhetilanne tuo niin monenlaisia asioita mieleen, että niissä on pohdiskeltavaa. Mietityttää esimerkiksi se, miten mieheni vanhemmat suhtautuvat lapsiimme, tekevätkö miten selvää eroa "oman biologisen" lapsenlapsensa ja minun biologisen tyttäreni välillä, jolle heidän poikansa on isäpuolena. Mietityttää myös se, miten nykyinen lapsi tulee suhtautumaan siihen, että olisi toinen tässä jakamassa huomiota.. Ja tietysti tämä vauva tulisi kutsumaan isiksi miestäni.. Nykyään tyttäreni kutsuu miestäni x-isiksi (x:n paikalla mieheni nimi). Tyttäreni on siis nyt 4-vuotias.. Lisäksi askarruttaa se, miten tasapuolisesti mieheni osaa kohdella lapsia, kun toinen on biologinen ja toinen ei. Uskoisin, ettei ongelmia synny, koska heillä on muodostunut todella hieno suhde tyttäreni kanssa ja tyttäreni suorastaan palvoo miestäni
:heart: Mutta kaikenlaista pyörii mielessä.... Tällaista tuli nyt mieleen :)
 
Leli, kiitos tiedosta. Hyvä kun minä mietin jo valmiiksi jotain, mikä ehkä tapahtuu tällä vuosituhannella :D On tosiaan jo nyt aika jännää, vaikka on kyllä nyt ollu semmonen fiilis että menkat tulis. Mutta tuli mitä tuli, kunhan se ois mielellään ne kaks viivaa testissä eikä missään muualla :saint:
 

Yhteistyössä