Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

kääkkis
sansu86: Mä tein myös siistijän töitä joskus 4 vuoden ajan, kun en saanut oman alan hommia :) Tykkäsin kyllä tosi paljon, että en yhtään pitäisi ihmeenä, vaikka niihin hommiin joskus palaisin.
Metsätähtönen: Ei ole kyllä mulla ainakaan kokemusta tuosta nenäpunkkilääkityksestä, ikinä ei olla tarvittu :) Tolle urokselle pitäisi kyllä kysellä hormonipiikkiä, että mitä mieltä eläinlääkäri olisi. Vasta 10 kk ja pullistelee muille uroksille, kuseksii usein vanhemman tytön sänkyyn ja mun vaatekaapin eteen. Lisäksi nylkyttää välillä itsekseen :kieh: Hitto se on noloa jollain yleisemmällä paikalla... Laitoin sen nyt tollaiseen pitkään liekaan, ettei pääse kun olkkariin ja keittiöön. Alkaa oikeesti pyykkääminen riittää. Muuten onkin aivan liian täydellinen koira, mut noi hormoonit...
Mä sain lääkärille jo perjantaiksi ajan, kun pidettiin aika kiireellisenä tätä mun juttua. Ihmeiden aika ei ole ohi, olin varma että menee pitkään ennenkuin sinne pääsen. Jospa saisi vähän selvyyttä tähän :) Tänään kiertopäivä 90 ja mielenkiinnolla odotan, että kuinka pitkäksi venyy.
 
:wave: :wave: :wave:

Pomppaan tännekin jo tuolta vauvautuneiden puolelta, haaveissa olisi kolmas lapsi vuodelle 2011.

Kotona siis kaksi lasta, tyttö 8v ja lokakuussa syntynyt poika joka kohta 5kk <3 Meillä olisi tarkoitus aloittaa seuraavan yritys syksyllä, menemme heinäkuussa naimisiin eli sitten häiden jälkeen.
Molemmat lapset ovat tärpänneet yk2, joten jos näin helposti lähtisi myös seuraava alulle niin meille tulisi sitten kesävauva 2011.

Alankin tästä kahlaamaan pinoa läpi, niin pääsen mukaan juttuihin.







 
Milas
Hei ninja85 ja tervetuloa =)
Metsis erikoiset kyllä kuulostaa sun menkat olevan. Mutta jos nyt ei vielä tärpännyt niin jospa sitten häämatkalla :D Moni on sieltä tullut vauvanalku vatsassa.
Oli tuossa aikaisemmin keskustelua opiskelun, raskauden ja vauvan yhdistämisestä. Monilla aloilla varmasti onnistuu ja mullakin onnistui aika pitkälle, mutta mun opiskelema ala oli sellainen, että etänä ei voinut tehdä paljoakaan. Ja sit kun reissaaminen kolmensadan kilsan päähän vauvan kans kävi raskaaksi jouduin lopettaan opinnot. onneksi se olisi ollut jo toinen ammatti mulle, joten sinänsä ei haitannut ja nyt teen kuitenkin töitä, jotka liittyy kesken jääneisiin opintoihin. (tosi selkeesti selitetty :D ) Ja sit tuosta milloin on oikee hetki perustaa perhe. siihen voi todeta vain sen että silloin kun se itestä oikealta tuntuu. Eli meidän suhde oli kestänyt reilun vuoden ja asuttiin 300km päässä toisistamme kun esikko ilmoitti tulostaa eikä ole kaduttanut kertaakaan :p
 
Terveiset Meksikon lämmöstä! B)

En jaksa kahden viikon asioita lukea, mutta pikaselailusta (tän vikan sivun :ashamed: ) päätellen toisia sopii onnitella ja toisa toivottaa tervetuloa joukkoon :flower:

Ostin matkalta Bola-korun...Mikäs se niiden periaate olikaan? Eikös ollut joskus täällä vissiin juttuakin? Mutta nyt muita asioita toimittamaan... Kiva olla kotona :xmas:
 
Tervetuloa ninja85 palstalle ja Ansis takaisin koto-Suomeen! Oliko teillä mahtava reissu? :flower:

Bola-korun periaate on, että kun se raskauden ajan roikkuu siinä masun päällä ja helisee, niin vauva tottuu siihen helinään ja mahdollisesti rauhottuu siihen sitten, kun on maailmassa. :) Sama on, kun lauleskelee tai kuuntelee (klassista) musiikkia, kun vauva on masussa.

kääkkis Onneksi pääset kiireellisenä sinne lääkärille, niin selviää sun tilanne. Mistä tuollanen kierto oikein johtuu...

Metsis Itsekään en juonut ollenkaan alkoholia raskaana ollessa, mutta tutut joivat vähän viiniä. Joten jokainen tekee, miten itsestä tuntuu hyvälle. :)

Kävimme esikoisen kanssa tänään neuvolassa ja siellä odotushuoneessa oli pieni n. 3kk tyttö. Oli niin suloisen näkönen pinkeissä vaatteissaan! :heart: Nyt on muuten vähän rauhottunut tuo vauvakuume, vaikka nää suloset pikkuset kyllä aina nostattaa sitä. Mutta kun esikoinenkin on vielä pieni ja sulonen niin haluan vielä rauhassa nauttia hänestä. Joten tällä hetkellä pieni yrityksen odottaminen ei tunnu pahalta. :)
 
Ninja85, tervetuloa :flower:

Milas, tuli mieleen että mulla löytyy kaveripiiristä jo eronneita pariskuntia..ovat sitten hitsautuneet yhteen kun on tullutkin yllätysvauvaa. Että kyllä sitä parisuhteista voi oikeasti tulla hyviä ja huonojakin tietysti perheenlisäyksen vuoksi =) En tietysti mitenkään suosittele, että eroamispisteessä tehdään lapsia, ei varmasti toimi kovin monella :LOL:

Sansu86, ite oon kans tehnyt opintojen ohessa siistijän hommia. Nyt ei tosin enää paikat kestä sitä, on tosi kuluttava ammatti. Mutta mun mielestä tekee sitä työtä mitä saa ja sitten välillä voi kouluttautua lisää, jos alkaa kyllästyttämään. Ei kaikki viihdy siinä ammatissa, mihin ovat kouluttautuneet tai voi olla vaikea saada töitä. Mulla on muutama ystävä, jotka ovat ihan akateemisesti koulutettuja, mutta opiskelleet itselleen sitten itselleen toisen asteen ammatin kun eivät ole saaneet alansa töitä. Ei sillä koulutuksella siis ole merkitystä, vaan sillä että viihtyy. Ja sillä, että tietää voivansa vaihtaa sitä, jos siltä tuntuu. Nykyään ei onneksi tarvi ajatella, että tässä nyt ois pakko sitten viihtyä seuraavat 50 vuotta..tuli mitä tuli =) Tosiaan ite opiskelen sairaanhoitajaksi ja ei siinä mitään vakipaikkoja jaella, määräaikaisilla mennään mikä on mun mielestä ihan positiivistakin. Oppii eri osastoilla olemaan jne.

Kääkkis, kuulostaa tosiaan siltä että pitää tehdä ja pian pallit pois-tyylisiä ratkaisuja koiralle :LOL: Toivotaan, että kemiallinen riittää. En ole siihen niin perehtynyt. Mullakin on kummatki nartut leikattu, kyllä ne rauhottu ja semmonen turha valtataistelu tässä talossa on ohi tosiaankin. Ei tartte itekkään olla koko ajan tarkkana miten rapsuttelee. Lisäksi ne juoksut on ohi eikä tarvi miettiä kohtutulehduksia, kun sitä ei ole. Eikä munasarjojakaan enää. Ovat paljon onnellisimpia rakkeja nykyään, että suosittelen näitä ratkaisuja =)

Täällä olis jo nälkä, joten pitää iltapalalle lähteä. Mukavaa päivää huomiselle kaikille! :flower:
 
Mä haluaisin lähteä myös opiskelemaan lähihoitajaks, mutta ensimmäisel yrittämäl en päässyt. nyt alkais taas haut mut en tiedä uskallanko hakea kun kumminkin tuolt tyks keittiöst sain sijaisuuden. mut katsoo mihin elämä menee. tällä hetkellä menee suht hyvin. kaikin puolin.
 
Itse valmistuin sairaanhoitajaksi vuonna 2007 ja sen jälkeen oon tehny töitä määräyskirjoilla eli kohta jo 3 vuotta. Eikä vakkaripaikkaa oo näkyvissä. Tosin täältäkin jos vakituisen työpaikan haluaisi niin kyllä vanhuspuolelta sellaisen saisi varmasti heti kun haluaisi. Itse tykkään enemmän yliopistosairaalan hektisestä menosta ja haasteista.

Oon tosin ollu äitiyslomalla nyt elokuusta ja jo kesäkuusta lähtien sairaslomalla kun työ on sen verran raskasta, ettei sitä pystynyt silloin viimeisillään raskaana enää tekemään. Ystävällisesti kuitenkin jatkavat määräystä ä-loman yli vaikkei vakituinen paikka olekaan. Mukavaa kun on työpaikka mihin palata heinäkuussa.
Tosiaan meillä seuraavan lapsen yritys olisi tarkoitus alkaa ensi syksynä, joten menen töihin tässä välissä taas hetkeksi. Täytyy vaan toivoa että seuraavankin ä-loman yli jatkavat sopparia.

Ootteko kukaan törmänny missään sellaiseen masukipsi- pakkaukseen? Näin mainoksen jossain lehdessä ja haluaisin tällä kertaa kyllä tehdä sellaisen muistoksi.
Ymmärsin että kipsimuotti tulee rintojen alta ja tuonne puoleen reiteen saakka. Ihana muisto sitten isompana lapselle.

Alkoholin käytöstä raskauden aikana. Itse en ota yhtään. Viime juhannuksena kun ootin tuota nuorimmaista, join puolen litran tölkin alkotonta kopparbergia. Mutta niin oli kauheeta kuraa ettei tarvi enää ens kerralla koittaa sitäkään. :x

Kyllä mullekin maistuis meksikon lämpö. Täällä kateudesta vihreänä. :saint:
 
jenkkivaimo
Tosta koulunkäynnistä raskaana/pienen vauvan kanssa vielä sen verran, että ei se kyllä helppoakaan ole. Riippuu tietysti monesta asiasta, esim. siitä onko opintojen alussa vai lopussa, voiko just tehdä etänä jne. Mulla opinnot loppusuoralla ja voin tehdä aika paljon etänä mut silti tää on todella rankkaa. Varsinkin nyt kun on työharjottelu vielä tässä. Onneks sentään poika nukkuu jo vähän paremmin, viime syksynä mentiin 4-5 h pätkittäisillä yöunilla ne koulupäivät. Ei paljon naurattanut. Eikä naurata vieläkään. Kyllä mä välillä oikeesti mietin, että olis pitänyt odottaa valmistumiseen asti ennen lapsen hankintaa. Lasta kun ei kiinnosta, pitääkö seuraavana päivänä herätä aikaisin tai jos on kotitehtäviä hirvee läjä. Vastasyntyneet vielä nukkuu niin paljon päivisin, että ehkä ehtiskin jotain tehdä, mutta heti kun vauva alkaa kiinnostua ympäristöstään ja harjoitella liikkumista, se ei juurikaan viihdy yksin. Eli päikkäriaika on ainut tehokas työaika - ellei sitten ollut huono yo ja äitikin tarvii unoset. Että ei tää herkkua ole. Odotan niiiin paljon, että tää kevät on ohi! Sit vielä se oppari ja sit saa koulunpenkki jäädä muutamaksi vuodeksi. :p

Mäkään en ottanut ollenkaan alkoholia ennen kuin ihan loppuraskaudessa. Olin kuullut, että pieni määrä alkoholia voi käynnistää synnytyksen ja maistoin sitten muutaman huikan skumppaa kaverin synttäreillä rv 38 tienoilla. Ei kyllä tehonnut kun poika syntyi 41+4. :LOL: Taisin mä pari kertaa maistella siideriäkin loppuraskaudesta. Niinhän se vissiin usein menee, että sitä on tosi tiukka periaatteistaan niin kauan kunnes sitä lasta alkaa oikeesti kasvattaa. Ei meidänkään pitänyt antaa pojalle ollenkaan sokeria ennen kuin osaa itse pyytää mutta niin se vaan sai pari palaa keksiä 11-kuisena ja synttärikakkua 1v juhlissaan. Ja jäätelöäkin on saanut pari kertaa maistaa. Ja ihan on hengissä vieläkin. :p Mut muuten kyllä ihan terveellistä itse tehtyä kotiruokaa saa päivittäin ja erittäin kasvispainotteistakin. Liharuokaa oikeestaan vaan, jos joku muu tekee (esim. kun ollaan kylässä). Ja +2-käyrällä (ja välillä ylikin) on mennyt koko ikänsä, vaikka sai pelkkää rintamaitoa ekat 6 kk. Ja Hb:kin 1-vuotiaana oli 130. Että kyllä niistä terveitä tulee, vaikka välillä vähän äiti odotusaikana maistais sidukkaa tai vaikka lapsi joskus saa vähän herkkuja. :D Mutta kuten sanottua, kasvatusasiat on perhekohtaisia ja jokainen tekee omat päätöksensä. Aika pahasti saa kyllä mokata, että lapsi kasvaa kieroon.

Saatoin ehkä bongata ovisvuodon tänään, tilanne käytettiin hyväksi. ;)
 
jenkkivaimo
Selvennykseksi nyt vielä, että meidän poika siis EI ole ylipainoinen tai edes pullea vaikka menee +2-käyrällä. Pitkä, vankkarakenteinen ja sopusuhtainen kolli. Lähinnä nyt itseni takia selvennän, tuskin tohon kukaan muu edes kiinnitti huomiota. :LOL:

Äidit kun tuppaa olemaan vähän herkkänahkaisia omien lastensa suhteen. :p
 
Kääkkis Mink'ä rotuinen koira sulla on? Varsinkin pienillä koirilla on usein tuollaista kun tulevat "äijä" ikään. Kannattaa rajata kulkua kun on ilman vahtimista, kun jää esim.yksin kotiin ettei pääse kulkemaan ja ruikkimaan mihin sattuu. Joillakin auttaa sellainen koira karkote ja sellainen merkkaussuoja voi olla hyvä. Itsellä kun pieniä koiria ja kennel niin välillä noi nuoret urokset vähän innostuu...silloin otetaan pieni kurin palautus eli merkkaus pöksyt jalkaan jos on vahtimatta ja rajaan kulkua niin ettei pääse kulkemaan miten sattuu ilman vahtimista(säästää omia hermoja kun ei tarvitse koko ajan siivoilla). Yleensä toi helpottaa siinä reilun vuoden iässä kun hormonit tasoittuu. Mut tietty kastrointi on sitten myös se yksi ihan kätevä vaihtoehto!
Hienoa et sait itsellesi lääkäri ajan!! Toivottavasti nyt saat apua super pitkään kiertoosi.

KoulunkäynnistäTäällä yksi joka on opiskellut lasten kanssa. Pääsin kouluun sisälle juuri kun aloin odttaamaan ensimmäistä. Otin opiskelupaikan ja kaikki meni ihan hyvin..vaikeasta raskaudesdta huolimatta(raskausmyrkytys,diabetes ja lopulta sitten oltiin sairaalassa) tietty joitakin kurssejas täytyi sitten hieman karsia jne.. Äitiysloman jälkeen menin takaisin koulun penkille ja siteen tehtiinkin heti toinen perään. Ainoa mikä tuossa on niin vaatiihan se aika paljon mutta itsestä se on kiinni ja taloudellisesti oli todella tiukkaa aikaa!! Olin sitten 3/4 vuotta kotona lasten kanssa ja opiskelin iltaisin. Olihan se aika yhdistelmä kun kaksi alle 2v ja pitäisi ehtiä lukemaankin!

Metsätähtönen Siellä nyt ainakin tapahtuu jotakin!! Tuliko täti lopulta oikein kunnolla?
Kuulostaa hyvältä toi sun lopputyön tekeminen jos raskaudut!

Nyt näin nopeasti!!
 
Mihinhän kaikkeen piti vastailla :D No, joskohan sitä muistais kaiken..

KIITOS tervetulotoivotuksista :) Ihanaa alkaa palstailla taas :)

Opiskeluista Mä hain kouluun kun esikoinen oli pari kuukautta, pääsin pääsykokeisiin, mutta jätin menemättä. Hain uudestaan viime syksynä, kävin pääsykokeissakin kokeilemassa ja nyt keväällä pitäis sitten taas hakea. Mutta kun tuli nyt tämä kolmas lapsi suunnitelmiin niin.. Saa nähdä. Tarkotus olis siis kätilöksi opiskella. Tosin, niitä töitä ei taida kovin paljon olla tarjolla, joten mietin sitäkin, haluanko sitten opiskella 5v ammattiin jota en sitten saa tehdä.. Onneks on jo yks ammattipohjalla, joka on hyvinkin yleispätevä moniin eri paikkoihin, joten ei pitäis sen puolesta olla työpulaa.. Katsotaan nyt, onhan mulla vielä aikaa opiskella myöhemminkin. Tosin, sit kyllä jossain vaiheessa olis kiva omakotitalokin saada ja lainan saamiseen ei paljon auta, jos on pienituloinen opiskelija.. :/
No, en jaksa sitä miettiä sen enempää. Näillä mennään nyt ainakin toistaseks. Varmaan kuitenkin kouluun haen nyt, 100% varmuudella pääsen pääsykokeisiin, voishan siellä taas käydä vähän kokeilemassa.. Mut sitten jos paikan saiskin niin muuttuis kyllä suunnitelmatkin täysin.. Vaikeeta..

Alkoholista sen verran, että mä en kyllä ymmärrä miks sitä pitäis juomalla juoda raskausaikana. Mun tuttuni joka on neuvolan th:na sanoi mulle tän kuopuksen odotusaikana, et kokeile juoda lasi siideriä, sillä voi olla käynnistävä vaikutus synnytyksen suhteen.. No, kokeilin sitä sit lasketun ajan kunniaksi ja ei toiminu joten se siitä. Eikä mun oo kyllä raskausaikana koskaan tehny oikeen mielikään mitään alkoa, joten ei oo ollu tarvetta juoda :)
 
Sansu86, kannattaahan se hakea jos sinne haluat opiskelemaan. Voit sitten laittaa sen paikan vaikka jäihin vähäksi aikaa. Näin sulla on sitten paikka vlamiina, kun oot valmis opiskeluihin. Tietysit näissä ontietyt rajoitteet, kuinka pitkälle voi varattuna paikkaa pitää. Kannattaa siis yrittää. Ja niihin pääsykokeisiin sen verran, että kannattaa nähdä vaivaa jonkin verran miettiessä niihin haastatteluihin. En kyllä tiedä miten tuolla lähihoitajien puolella tehdään, mutta meillä oli ainakin yksilö- ja ryhmähaastattelu ja niihin mietin etukäteen just nämä ihan vakiotärpit eli miksi just minut pitäisi valita ja mitkä on tulevaisuuden ammattihaaveet (siinä ammatin sisällä) sekä ryhmässä pitää olla tosi aktiivinen ja kokoava mutta ei tietysti liian määräilevästi vaan rakentavalla tavalla. Meillä ei päässyt yksikään jatkoon, joka ei ryhmähaastattelussa koonnut sitä tehtävää kasaa..eli käytännössä meidän ryhmästä pääsi vain kaksi. Yleensä yks. Oli vissiin kaks hyvää siinä sit B) Mutta miettii noita etukäteen. Sitten jos on koe, niin siihenkin voi yrittä äetuktäeen valmistua tutkimalla opintojen rakennetta ja tämmöstä. Pitää muistaa, että saattavat yrittää haastattelussa sekottaa ja vähän hämmentää, eli kysyä vaikkapa yhteiskunnallisista kiinnostuksista yhtäkkiä :LOL:

Suan, olisitkohan vähän väärin ymmärtänyt tuon juomalla juomisen raskausaikana. Suomessa ei varmasti kehoteta juomalla juomaan raskausaikana =) Noissa kätilöopinnoissahan on se, että onhan siinä suoritettuna sairaanhoitajan pätevyys. Kätilöitä tosiaan ei niin mahdottomasti tarvita, niitä on liikaa koulutettu tosi pitkään mutta toisaalta kyllä nuo suuret ikäluokat jää tässä eläkkeelle että siinä voi tulla sitten taas tarvetta. Mun mielestä kannattaa hakea noihin, koska voi olla että menee useammankin kerran ennen kuin pääsee sisään. Ja jos ei pääse sisään, niin onpahan aikaisemmin selvillä ettei ilmeisesti ole sitten sopiva alalle ehkäpä. Nuo on varmaan tuuristakin kii, minkälaiset pääsykokeet ovat, mutta minusta tuntu nuo haastattelut tosi helpoilta. Ja eihän sitä paikkaa ole taaskaan heti pakko ottaa vastaan.

Mivian, kyllä täällä ihan kunnon täti on käymässä. Eikä ole kyllä oikeen menkkakipuja, joten on kiva fiilis tässä ollut. Minustakin tuo kastrointi on melkeenpä paras vaihtoehto, jos ei meinaa käyttää suunnitelmallisesti jalostukseen urosta. Meillä en ole noita narttuja varmasti pennuttamassa, viakka tiedän että kasvattaja varmaan vähän harmitteli tuota narttua kun en halunnut pennuttaa. Mutt anyt on sopuisa elämä piskien kanssa kotona, seo n tärkeintä =)

Täällä onkin kummallinen työpäivä menossa, kun ensimmäinen asiakas perui kun pääsin paikan päälle. Tais vähän muisti heitellä reppanalla, oli tosi kipeänä. Joten pitäis tässä jossain vaiheessa taas mennä takas seuraavalle.
 
Metsätähtönen, en toki ymmärtänyt väärin enkä tarkottanut tota kellekään mitenkään henk.kohtasesti. Ehkä valitsin sanat väärin, tarkotus oli lähinnä sitä sanoa, etten ymmärrä et jos jonkun on "pakko" juoda useamminkin. :) Lasillinen sillon tällön ei tee vauvalle haittaa, mut ei nyt kuitenkaan varmaan ihan päivittäin tarvitse :) Enkä siis edelleenkään suunnannut tota kommenttia kellekään teistä :)
Ja juu, sairaanhoitajan pätevyys tulee toki myös, mutta en "tavallisia" sh:n hommia niinkään haluaisi tehdä.. :/ Tai tietty riippuu paljon siitäkin, mitä se "tavallisuus" sitten olisikaan. Kouluun varmasti haen joka vuosi, itse Metropoliaan Helsinkiin tähtään. Siellä viimeksi pääsykokeet koostui kirjakuulustelusta, ennakkotehtävästä ja haastattelusta. Itse en pahemmin kokeisiin lukenut, joten arpapelillä menin kokeilemaan.. Kauas ei pisteissä paikka jäänyt, mutta sijotus oli silti jonossa yli sadas :D se on siis pienestä kiinni. Haastattelu meni kyllä tosi nappiin, siitä sain pari pistettä vajaat täydet :) Ja saahan snä en 2v pitkittää opintoja, mutta mutta.. Saas nähdä :)
 
Meksikon lämpö teki ihan hyvää tällasena talvena, mutta kyllä oli ihana tulla kotiin :heart:

Kun odotin esikoista muutimme uuteen kotiin ja otin sen kunniaksi yhden 0.33 siiderin, mutten ottanut, kuin 3kulausta (pientä), kun ei lainkaan maistunut! Sitten valmistuin ammattiin loppuraskauden tietämillä ja join lasillisen kuoharia, kun koulu tarjosi.
Kuopuksen odotusaikana join pienen lasillisen siideriä, eikä sekään oikein uponnut, et helppo pitäytyä ilman alkoa (ainakin minulla) raskaana ollessa.

Niissä Bola-koruissa oli semmonen värikooditus...Ymmärsin, et minkä värisen sit ottaa niin se tuleva lapsi saa sit kyseistä asiaa elämäänsä paljon...Valitsin "rakkauden" värisen...Sitten olis ollut tyttö/poika toivomus bolakoruja yms. Niitä oli paljon ja olisin ostanut varmaan kaikkea mutta eiköhän yksi riitä :D

Eikös muuten omista lapsista saa kouluun haettaessa pisteitä? Mielestäni sain pisteitä, kun oli lapsia...
 
Kaippa tässä voisi mukaan ilmoittautua! :ashamed:
Sylissä istuu tyttö 10 kk, eikä kuumetta tarttisi olla kyllä yhtään, kun töihinkin pitäisi välissä ehtiä, mutta minkäs teet!
Yritetään kuitenkin malttaa mieli ja aikaisintaan 2011 aloitetaan minkään sortin yrittämistä! Jos tässä vaikka vuoden verran kuumeilis ilman tekoja :D

Eli etusivulle voisi laittaa riviä Amy86................?.............2.
 
Onpas täällä uusia, tervetuloa kaikille tasapuolisesti! Ihan vasta-aloitellut olen minäkin.. Tänne kuuluu vähän hassuja.. Tänä aamuna tein raskaustestin, kun menkkoja ei oo kuulunu ties millon viimeks, testi oli kuitenkin hyvin selvä nega. (joka edelleen meidän tilanteessa oli varmaankin ihan hyvä) Silti oli ehkä vähän "haikea" olo :D sitä se kuumeilu teettää. Jokatapauksessa, nyt sitten pelkään, että kierto on heittänyt ihan häränpyllyä tai hävinnyt kokonaan, kun noita minipillereitä popsin. :(

Työtilanteet on edelleen kummallakin heikot, mulla nyt onneksi vielä koulua toukokuuhun asti.. Sitten kesällä olisi tarkoitus alkaa yrittämään. Mun on siis tarkotus ehtiä olemaan 6kk töissä, jotta äippärahat kertyy, mutta mies on edelleen työtön... Sanokaas nyt fiksummat, että onko mitään mahiksia pärjätä lapsen kanssa, jos mies on työtön? Olis niiin kova halu vauvalle.. Ymmärrän kyllä senkin, että rahaa tarvitaan. Töitä ois jostain saatava, mutta mitään ei kuulu. Firmat eivät edes vastaa sähköposteihin, kun ollaan oppisopimusmahdollisuuksia kyselty. :(
 
kääkkis
Mivian: kääpiöpinseri on tuo uros ja niillähän on ihan taipumus jo rodun puolesta tuohon sisälle kusemiseen. Aiemmilla uroksilla on purrut tuo narussa muutaman viikon elely, joten kokeilen nyt sitä. Pissaliivi oli aiemmin jo käytössä, mutta jostain syystä tuo hormooniveikko tykkäsi kuseksia sitten sen sisälle :LOL: Vaikka laittoi pikkuhousunsuojan sen sisälle, niin silti kusi sen läpimäräksi. En viitsisi vielä leikkauttaa sitä, kun on aika näpsäkän näköinen ja haluasin saada jonkin näyttelytuloksen sille, jos saisin siitä joskus vaikka agilityvalion. Meidän perheessä on kyllä jouduttu joka ikinen kääpiöpinseri leikkauttamaan jossain vaiheessa, ovat paljon helpompia silloin. Tuo mun kääpiöpinseri-narttu on myös leikattu, mutta sitten tuo toisen rotuinen narttu ei ole, mutta sillä onkin juoksut menneet aina tosi siististi ilman ongelmia. Minun koiriani ei myöskään käytetä ikinä siitokseen, sen olen päättänyt jo ajat sitten, kun olen joutunut läheltä seuraamaan kaikenlaista " jalostusta ". Eiköhän maailmassa ole ihan tarpeeksi koiria =)

Tuohon juomiseen, niin kyllähän minäkin kummankin kohdalla olen loppuraskaudessa ottanut satunnaisesti pienen lasin viiniä esim. ruuan kanssa ja joskus saunan jälkeen ykkös-oluen. Oluesta kun tykkään ja ne alkoholittomat maistuvat ihan kamalilta :$ Alkuraskaudessa on ollut aina niin huono olo, että ei ole kyllä tehnyt mieli tippaakaan. Kyllähän jokainen sen oman rajansa tietää. Enemmän olen huolissani niistä, jotka vauvasta välittämättä polttavat raskaana, eivätkä edes yritä lopettaa. Itsellä pistää raivoksi kyllä, jos jossain yleisellä paikalla näkee selvästi odottavan naisen vetelevän tupakkaa |O

Nyt on uusi tukka ja uudet kujeet =) 4 vuotta olin kasvatellut hiuksia ja tänään napsattiin oikein kunnolla. Nyt ovat muutaman sentin pituiset ja ihanan räikeät. Tuntui että olo olisi keventynyt monta kiloa :LOL: Viimeyönä näin unta että ilmestyi se plussa testiin ja ajattelin että nytkö se pikku-kolmonen sai alkunsa :LOL:

Naive88: Ei ole tuollaisesta tilanteesta omaa kokemusta, mutta uskoisin, että kyllä sitä aina pärjää =) Täytyy vain laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Meilläkään ei mitkään hyvät tulot ole, kun mies vain toissä ( duunari), mutta silti tullaan toimeen ja pystytään lyhentämään omaa taloa. Olen tässä miettinyt, että vaikka menisin itse töihin, niin silti meillä menisi lastenhoitoihin sen verran rahaa, että ihan sama vaikka tällä hetkellä olen kotona. Sitten kun ollaan saatu lapset isoiksi, niin keskitytään omiin juttuihin ja aletaan matkustella yms.

Hyvää illan jatkoa kaikille :wave:
 
Naive88, mineillä tuota varsinaista kiertoa ei ole suurella osalla käsittääkseni ollenkaan. Joten se ei sinällään heitä häränpyllyä, vaan kuuluu kyseisen ehkäisyn luonteeseen =) Joillakin tulee esim. kerran vuodessa tyhjennysvuoto, se on ihan ok.

Noihin oppisopimushommiin, niin e itaida riittää sähköpostikyselyt. Vaan laittaa oman cvn+hakemuksen ja soittelee sitten perään =) Eli vähän kuin hakee töitä. Se on aika inhottavaa hommaa aluksi, mutta jos on aktiivinen ja vielä tulossa harjottelemaan, niin se kertoo jo työntekijästä paljon.

Tervetuloa Amy86 :flower:
 
Tervetuloa uusille. :flower:

Naive88 Toivottavasti kierto palautuu normaaliksi pian. :hug: Saas nähdä, miten itsellä menkat taas käynnistyy kuukauden päästä, nyt on reilut yksi levyä minipillereitä jäljellä...
Kyllä varmaan työttömänäkin pärjää lapsen kanssa, varsinkin jos sinä ehdit tienaamaan korkeamman äitiyspäivärahan. Ja jos on mahdollisuuksia saada sukulaisilta/tutuilta vauvan tavaroita ja vaatteita ilmaiseksi, niin aina vain helpottaa. Ei vauvaan ole pakko laittaa paljoa rahaa, vaikka kyllähän sitä saa kulumaan, jos on mistä kuluttaa. ;)
Oletteko katsonut tätä sivua? Mietin aiemmin itsekkin oppisopimuskoulutusta, niin silloin tuli katsottua täältä paikkoja: http://www.oppisopimus.net/index.html

Ansis Ilmeisesti niihin Bola-koruihin voi myös liitää tuollaisia toivomuksia. Ihana ajatus kyllä. :)

Opiskelusta oli ollut puhe... Itse olen nyt alkanut haaveilemaan just kätilön ammatista. Olen jo lukion jälkeen hakenut terveydenhoitajakouluun, mutta silloin luokanopettajan ammatti oli vielä ykkösenä, minkä sanoin myös haastattelussa, joten sen takia en päässyt silloin opiskelemaan. En päässyt myöskään lukemaan luokanopettajaksi... Edellisessä työpaikassa olin sitten terveysalan yrityksessä ja siellä alkoi terveysala uudestaan kiinnostamaan. Ja kun synnytin niin aloin kiinnostumaan kätilön työstä. Jännää sinäänsä, että aiemmin ajattelin, ettei se ole sellaista työtä mitä haluaisin tehdä, mutta jotenkin tuo synnytys muutti suhtautumista. Ja kätilökoulussa olisi just se hyvä puoli, että eikö siinä valmistu samalla sairaan- ja terveydenhoitajaksikin. On sitten paljon valinnanvaraa kun etsii työpaikkaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naive88:
Sanokaas nyt fiksummat, että onko mitään mahiksia pärjätä lapsen kanssa, jos mies on työtön? :(
On mahiksia, itse esikoisen kanssa pärjäsin pelkällä minimi äippärahalla, toki tiukkaa silloin oli mutta hengissä molemmat ollaan yhä.
Jos teillä ei suurempia pakollisia menoja (esim. lainoja) ole paljon, niin kyllä vähemmälläkin rahalla pärjää. On vain oltava valmis tinkimään.
Niin ja sittenhän saa kaikenlaisia muita tukia, esim. asumistukea tai jos tulot jää kovin alhaiseksi niin on mahdollisuus toimeentulotukeen.
Ensimmäisenä elinvuotenaan vauva ei tule kalliiksi, jos teillä vaan on mahdollisuus saada tavaroita lainaan esim. tutuilta. Oikeastaan rahaa menee vaan vaippoihin, kotona ollessa soseetkin kannattaa tehdä itse ja pakastaa.



 
Meep, ensin siis opiskellaan sairaanhoitajan opinnot ja sitten erikoistutaan esimerkiksi kätilöksi. Tai vaikkapa terveydenhoitajaksi. Sairaanhoitajan opinnot ovat ohjeajaltaan 3.5 vuotta ja kätilön opinnot muistaakseni vuoden päälle. Terveydenhoitajan noin puoli vuotta, jos oikein muistan. Voin muistella vähän väärin ohjeaikoja, kun ne yleensä esitetään opintopisteinä niin eihän niitä muista. 60 op on sellainen per vuosi jos pääsääntösesti vetää, voi olla enemmän tai vähemmän. Mutta samalla ei ymmärtääkseni valmistu terveydenhoitajaksi, vaan ne ovat erillinen juttu. Näin oon ite siis ymmärtäny, mutta voihan se olla että tossa jotain samoja opintoja ois. Huomaa kyllä, että näist äei oo hirveesti vielä meillä juteltu.
 
Juu, terveydenhoitaja on terveydenhoitaja ja kätilö on kätilö. Ne on siis ihan eri juttuja. Kätilön hommassa ei saa pätevyyttä terveydenhoitajaksi (edes neuvolaan mun ymmärtääkseni ei kätilöitä pahemmin nykyään palkata, vaan terveydenhoitajia.. sijaisuudet tms on sit eri juttu) ja terkkari ei voi toimia kätilönä. Molemmat voi kuitenkin olla sairaanhoitajia :)

Mä en kans ikinä olis voinu kuvitella (tai en koskaan ainakaan edes harkinnut) kätilön hommia.. Mutta synnytys mullakin muutti kuviot ja niinpä vaan kävi että haaveammatti siitä tuli. No, meiltä menis koulumatkoihin n. 1,5h / suunta junalla kulkiessa, joten jää tuo koulujuttu ainakin sen puolesta tulevaisuuden haaveeksi. Olen kyllä miettinyt, että opiskelisin terveydenhoitajaksi (koulu samassa kaupungissa, jossa itse asutaan..) ja sitten myöhemmin lukisin vielä kätilön pätevyyden.
Sh koulu kestää 3,5 vuotta, terveydenhoitaja 4v ja kätilö 4,5v :)

Ja mitä tupakointiin tulee.. Onhan se aika harmillisen näköstä kun ison mahan kanssa vetää tupakkaa jossain kaupan edessä.. Jos polttaa niin polttais sit edes muiden katseilta suojassa. Vaikka se ei siitä yhtään sen oikeutetumpaa teekään.. Mä poltin 5v ennen kuin plussasin esikoisesta ja sitten lopetin heti. Ei ollut vaikeuksia kyllä yhtään kun oli hyvä syy lopettaa.. :)
 
Ja toivon ettei kukaan nyt oikeesti ymmärtäny tota mun alkoholikommenttia väärin.. En tod. ole asian suhteen mitenkään ehdoton. Tietty, jossain menee raja, mutta ei lasillinen sillon tällön mun mielestä pahaksi ole. :) Itse en ole vaan edes pahemmin himoinnut mitään lonkeroa tai siideriä raskausaikana, joten en osaa siihen sen enempää sanoakaan. :)
 

Yhteistyössä