Haavevauvat todeksi 2011-2012

niin ja mitat oli 4124g ja 52cm

jasmin mua kai tarkotit vaikka jomi siinä luki :whistle: en olis itekää luomusynnytystä valinnu jos vaihtoehtoja ois ollu, sen verran kivuliasta hommaa. mut olihan se äkkiä sit ohi. en mä nyt omasta mielestä kauheen kauan kotona käiväilly, puol seiskan maissa tuli ekat kivuliaat supparit jotka laantu välillä, yhentoista maissa lähettii sairaalaa. en tuntenu tarvetta lähtee aiemmin, pärjäilin kotonaki. ja sit mein piti oottaa se munäiti lapsenvahdiks ni sikski lähtö vähä veny. tosin en silti tuntenu itteeni niin kipeeks etten ois kotona pärjänny. nopeesti sit auko kuiteski.
 
Jessi :heart: :heart: Niin nopsaan teillä kävi kaikki ja ihana, nopsa synnytys oli! Ja iso neitonenhan siellä olikin :D Itse en sais tollasta luomusti kyllä maailmaan!

Jasmin
Kiitoksia :D Josko nyt sais olla loppuun asti täällä muiden seurana!
Juhannussuunnitelmia ei ole...ite oon vielä perjantain töissä ja sit alkaa neljän viikon LOMA!!! :D Mies aloittaa lomailun vasta viikko siitä,et jää sentäs yhteistäkin aikaa!
Minä ostan vauvalle tarvittavat jutut vasta, kun vauva on syntynyt! Ehkä ainoa mitä ostetaan heti on turvakaukalo! Rattaat ja muut ostetaan sit heti seuraavana päivänä...tai pistän miehen asialle... :D
 
Jessi
On kyllä ollu hyvänkokonen pikkuemäntä :)

Mulla oli tänään neuvola ja toinen neuvolalääkäri...
Verenpaineet ok
Pissa puhas
Kohdunsuulla kaikki kunnossa
Sf-mitta 23cm (rv.22+0 21cm)
Hb 135
:heart:-syke 135krt/min
Liikkeet +

Sf-mitan otti lääkäri, esikoisesta sai pienempiä mittoja ku neuvolantätit. Eka mitta huiteli yläkäyrällä nyt tipahti vähän keskikäyrän alapuolelle.
Sydänääniä kuunnellessa pari kolme kertaa monotti sitä anturia.
Tarjonnasta ei sanonu mitään ku kysyin, sano ettei sillä näillä viikoilla ole mitään merkitystä ku kääntyvät ja pyörivät paljonki...

Minkä perusteella teillä korttiin merkataan liikkeet kuinkakin monella plussalla?

Lääkäri totes mulla kuulemma olevan löysät vatsan peitteet :ashamed: ja kehotti kiinnittämään huomiota vatsalihasten vahvistamiseen synnytyksen jälkeen... Että ku huomas ylösnoustessa mulla tuossa keskellä jotain tyrämäistä pullistumista vatsalihaksissa... Millanen teijän maha on ku selältään nousette ylös?
Kysy paljonko tuli painoa esikoisesta kun raskausarpiakin on tullu (esikoisesta kommentoi noita arpia "Vähän on tää mahakin kyllä revenny... ) Sanoin että 17kg.
Seuraava kysymys olikin että mitä liikuntaa harrastan? Sanoin että oon käyny uimassa, muuta en kerenny sanoa ku totes et joo mikään kävely ei riitä, vaan pitää kohdistaa liikuntaa enemmän ihan vatsalihaksiinki, uinti on kuulemma hyvä harrastus...
Totes sitten että ku en mä kuulemma miltään bodariltakaan näytä :O :ashamed:
Ekasta neuvolasta laskien painoa tullu 6kg, nyt 63,5kg näytti neuvolan vaaka...

En nyt tiiä miten nuo kommentit olis pitäny ottaa :confused: On toki musta hyvä et opastavat liikunnan harrastamisessa ja muutenki mut jotenki tuli vaan semmonen olo että tää lääkäri varmaan kuvitteli mun vain makaavan sohvalla ja mässäävän jotain karkkia kilotolkulla... :ashamed: Tiiän kyllä että varmaan nää hormoonitki tekee et tuli paha mieli...
Lääkäriki ite tais sen huomata ku totes sitten et millaset mielialat mulla on ollu, et onko jotain masennusta ku tunnuin niin liikuttuvan noista vatsalihasten harjottamis jutuista...
Sano kyllä ettei tää mun tilanne nyt niin huono ole mutta kun olen nuori niin kannattaa nyt yrittää tää asia korjata ja että kuulemma muillaki tämmöstä ollu...

Sitten kysy et onko muuta mielen päällä... Synnytyksestä sitten sanoin ja pillahin itkuun :'(
Pelkopolille lähti nyt sitten lähete, saa nähä miten sinne saa aikoja ja vaikuttaako nää kesälomat jotenki siihen. Sen puolesta helpottunu olo vaikka itkun kanssa mä sieltä kotiin lähin...
Hyvä kyllä et tää lääkäri otti mut tässä asiassa tosissaan ja neuvolantätikin oli sitä mieltä et laittaa lähetteen sinne...


Talvicci ja Torsti rv.26+5 :heart:
 
Talvicci :hug: Oi miten törkeesti lääkäriltä! Olisi sanansa voinut "hiukan" paremmin asetella!! Kyllä minäkin olisin pahoittanut mieleni! : / Mutta hyvä kuitenkin,et sait pelkopolille lähetteen! Yksi murhe vähemmän!
Teeppä semmosia vatsalihasliikkeitä,et menet makaan lattialle jalat koukussa ja kädet tonne takaraivolle(kämmenet). Nosta kyynerpäät kohti kattoa (pää vielä lattiassa!), koetat saada selkärangan pysymään silleen lähellä lattiaa,et saat just ja just kämmenen selän ja lattian väliin, piukennat siit noita "synnytyslihaksia" ja suolen kohtaa...Siten nostat päätä pari senttiä lattiasta ja sit rupeat nostamaan vuorotellen kumpääkin kyynärpäätä kohti kattoa, ihan kuin niissä olis narut kiinni joista joku vetäis! Tuntuu kuin mitään ei tekis, mutta tekee oikeesti hyvää eikä ole raskas!!
Ymmärsitkö yhtään mitä selitin? :whistle: Oon kova selittään ja kukaan ei varmaan ymmärrä puoliakaan :xmas:

Ansis ja Alkueläin 6+1 (edelleen huimat viikot:D )
 
Tänään takana varhaisultra! Pieni sydän sykki näytöllä :heart: Mitta vastasi vasta viikkoja 6+3, mutta laskettua aikaa ei siirretty. Ainut,et gynen mukaan viikot olis nyt 7+2.

Helpottunut ja onnellinen

Ansis ja Alkueläin 7+1(oman laskuopin mukaan)
 
kurkin tännekki välillä :) kiitos onnitteluista! meillä kaik lähteny hyvin sujumaan, tyttö on rauhallinen eikä turhia itke. ainoo et yksin ei viihdy vaan pelkästään sylissä tai kainalossa. omaan sänkyyn ihan turha ees yrittää vaan vieressä nukkuu mut helpompi niin syöttöjen kannalta. ja onhan se niin ihana kainaloinen :heart:

ansis ihania uutisia! :heart:

talvicci kyselit niistä liikkeistä et millä perusteella ne plussat merkitään. mun käsityksen mukaan ne plussat tulee dopplerista yksi ja sit 2 jos itekki tuntee liikkeet. tätäköhän tarkotit?

jessi ja pikkuakka 10 päivää :heart:
 
Heippa taas piiiitkästä aikaa! Pulisen täällä niin monessa pinossa, että en meinaa muistaa, minne oon milloinkin kirjoittanut :ashamed:

Ensimmäisenä pitää onnitella isosti Jessiä tyttösen syntymän johdosta! :heart: Kiva kuulla, että arki on lähtenyt soljumaan hyvin.

niiskuneiti90 Onnea tyttölupauksesta! :flower: Mä voisin kans ottaa farkku-Passatin :p Tosin on tuo meidän Volvokin kiva, vaikka onkin jo vähän iäkäs. Tuon koiralauman takia on vähän pakko olla farkku.

jasmin Voi kun säkin oot jo noin pitkällä, ihanaa!

Ansis Onnea ihanista ultrakuulumisista!

(.) Täällä vähän meinaa räiskähdellä… Oon ollu kuin perseelle ammuttu karhu tänään ja itkin sohvannurkassa, kun katsoin Bonesia. Muuten oon tähän asti ollut aika hyvällä tuulella, mutta tänään tympii ihan kaikki. Kokeiltiin taas doppleria miehen kanssa ja vähän niin kuin olis jotakin kuulunut, mutta ei mitään varmaa. Lähemmäs tunti me sillä leikittiin, kunnes kyllästyin niin, että napsautin virrat pois ja nakkasin koko vehkeen kaappiin mätänemään taas vähäksi aikaa. Se dopplerin suhinakin on niin hiivatin voimakas, että on vaikea kuunnella vaimeita ääniä sen ”läpi”. En tiedä, onko ihan normaalia, että se noin kovasti suhisee vai olisko siitä patteri menossa…

Vajaat kaksi viikkoa vielä nt-ultraan. Hitaasti kuluu päivät, hohhoi.

Jomi & Samu-Sirkka 10+4
 
Jomi: juu se pitää ihan kamalaa suhinaa! ja meteliä! rasittava ääni. Me aluksi etsittiin sillä ensin istukan suhina ja sitten siitä läheltä löytyi se sykekin. Mutta tosiaan meille toi laite tuli siinä vaiheessa kun olin jo... ootas... melkeen 14 vk raskaana. Eli malttia vaan! :hug:
 
tömpsis Hyvä tietää! Mulla tuntuu suolisto kans pitävän niin älytöntä metakkaa, että välillä sattuu oikein korviin, kun joku pulputus kuuluu yhtäkkiä :LOL: Täytyy kokeilla taas vaikka tossa rv 11+ ...
 
Jessi hienoa,et arki on lähtenyt sujumaan :heart: Itselölä on vielä hiukan matkaa tuohon vaiheeseen :)

Jomi itsellä kanssa räiskähtelee mieliala miten sattuu! Kotona yleensä potuttaa, kuin pientä oravaa, mutta kavereiden kanssa jaa "kylillä" oon ihan hyväntuulinen :xmas:
Täytyy mennä vihan hallinta kurssille :LOL:

ON: Ensi tiistaina on eka neuvola...eilinen ultra helpotti niin mieltä,et pitäis oikeesti olla vain hyvällä tuulella...Täytyy lähteä salille hiukan hikoileen, josko mnieliala pysyis pirteämpänä!
 
Hei naiset!

Täällä tiputtiin tänään kovaa ja korkealta :'( Siis edelleen ollaan hyvinkin raskaana, mutta mies ilmoitti, että haluaa eron. Pakeni ilmoituksensa jälkeen baariin ja sanoi,et jutellaan huomena lisää...On aika hölmö olo, kun itelle se tuli kuin puun takaa :'(
 
Ansis: no johan on mies! :headwall: Ehkä sille iski paniikki raskaudesta? tai joku muu hulluus? voi että miten kurja tilanne! toivottavasti asiat selviää parhain päin tai ainakin hyvin sun ja lapsen kannalta! :hug: :hug:

Voi hitsi kun on kuuma, jokohan sitä kohta jaksais liikkuakin...

tömpsis ja super 30+2
 
Kiitos toivotteluista! Aika masis fiilis, mutta ei oo mies tullut kotiin selitteleen mitään! Maanantaina käyn hakemas eropaperit...eipä tässä kai kannata enää mitään muita keskustella, kuin käytännön asiat...sitten kun kotiutuu!
Lapsen pidän, kunhan vaan tässä stressissä pysyy matkassa!
 
ansis ootte siis naimisissa? ootteko kauan ollu? voisko tosiaan olla joku raskauspaniikki eikä nyt oo ihan loppuun asti aatellu? jospa hän sieltä kohta kotiutuis ja jotain selittäis. vähän ikävästi kyllä vaikuttaa siltä et eilinen on jatkunu tänäänki mut varmahan ei voi olla. mulla oli kauhee stressi alkuraskaudessa ku oli ne järkyt pahoinvoinnit ja sit tuli vielä kenkää töistäki mut vauva pysy kyydissä, sitkeitä kavereita ne onneks on. jaksamista vaikeeseen tilanteeseen :hug:
 
jessi ollaan oltu naimisissa huimat 9kk.tta...En tiedä niin sit mikä sitä vaivaa, mutta itse en taida olla niillä fiiliksillä,et asiaa enää sovitaan! Siis tottakai haluaisin pysyäkkin naimisissa, mutta ei taida enää olla vaihtoehto...

Sori nyt kaikille, kun täällä masistelen!
 
Moikka kaikille haavevauvojen odottajille! :)

Kirjoitin pitkän pätkän tuonne syyskuisiin ja taidan tökerönä vaan kopsata sen tähän kun laiskottaa niin :ashamed: Jotkut jutut voi olla vähän :confused: kun niistä ollaan tuossa toisessa ketjussa puhuttu, mutta tuleepahan lisää puheenaiheita tähänkin ketjuun :D

Täällä olaan kesälomalla ja siitä alkaakin sitten äitiysloma suoraan. Tää on kyllä ihanaa =)

Edellinen neuvola
mulla oli 7.6. Rv 26+3. Painoa oli tullut 25gr/vko , verenpaine 125/75, hemoglobiini 124 ja kohdunpohjankorkeus 25cm. Vauvan syke oli 140 ja liikkeet ++.

Neuvolalääkärissä kävin sitten viikolla 27+3 ja lääkäri oli kirjoittanut seuraavanlaisen tekstin: " Virkeä vauva, painoarvio 1175 ja RT. Syke 146, liikkeet ++"

Nyt vauva on kyllä kääntynyt selkeästi perätilaan, koska pää puskee koko ajan kylkiluihin oikeelle ja samalla tuntuu kantapäitä vasemmalla alhaalla. Venyttelee vissiin itteensä siellä Laittoivat myös äitipolille synnytystapa-arvioon kun esikoinen jouduttiin tosiaan perätilan takia sectioimaan. Tai ei siis sen perätilan takia vaan siksi koska hänellä oli napanuora kaulan ympärillä. Aika sinne arvioon olisi 17.8.

Seuraava neuvola on ensi viikolla ja sen jälkeen alkavat käynnit tihentyä kahden viikon välein Neuvolassa on mun mielestä niin hauska aina käydä kun th:kin on niin kiva.

Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut. Ensi kuussa sitten :) Meilläkin on synnytysmatka vain sen 15min joten ei haittaa vaikka tyhjin käsin menisinkin. Iskä voi sitten tuoda mitä tarvitaan jos siis kiire lähtö jostain systä tulee.

Raskausmaha mulla on tosi nätti, eikä vain muiden mielestä Tämä on aivan eri mallinen kuin esikoisesta. Ihan tyylipuhdas poikamaha. Takaapäin kun katsoo niin ei raskaus näy ollenkaan vaikka vatsanympärys on jo 106cm. Kommentteja on tullut kumpaakin suuntaan. "Ihanan iso massu" ja "Voi ku sulla on pieni maha" Eli epäloogista tarkkailua ja riippuu aina katsojasta. Ja ehkä myös vaatteistakin. Tykkään kyllä pitää ihonmyötäisiä toppeja ja tuubimekkoja. Onkin mukava nyt odottaa kesäaikaan kun voi olla vähemmillä vaatteilla ja esitellä muhkeita muotoja Oon kuitenkin aika pitkä nainen (178cm) niin herätän usein muutenkin jo huomiota. Varsinkin kun miehen kans kävellään (joka on jotain 163cm)

Hankintoja
on vielä joitain tekemättä mutta paljon on jo tehtykin. Kestävän kehityksen elämäntapa on tässäkin näkyvissä. En osta paljonkaan uutta, vaan kaikki mikä vain mahdollista, ostetaan käytettynä. Ainoa juttu mikä on ehdoton ostaa uutena, ovat vaunut. Niitä kun tiedän että käytetään vielä useammalla lapsella

Hankittuna on jo:

- Kaikki vaatteet 0kk-6kk (saatiin kaverilta neljä muovikassillista ), joitain yksittäisiä vaatekappaleita olen ostanut myös kirppikseltä sekä ihan uutena jos on alennusrekistä jotain fantsua löytänyt. Niin ja miehen siskolta tuli kans pari laatikollista
- Pinnasänky (ilmaiseksi työkaverilta. Hyvässä kunnossa, pitää vain maalata)
- Pinnikseen patja (ilmaiseksi kaverin äidiltä joka lopetti perhepäivähoitajan hommat. Yksi lapsi nukkunut siinä vain päikkyjä n. puoli vuotta)
- Turvakaukalo (naapurin sukulaiselta pari kertaa käytetty Gracon telakkakaukalo, ihanan turkoosi)
- Matkarattaat (kaverin äidiltä ostettiin, siltä perhepäivähoitajalta)
- Rintapumppu (miehen siskolta ilmaiseksi)
- Kävelyhäkkyrä (ei ehkä ihan heti käyttöön tarvita mutta ompahan valmiina )
- Leikkimatto joka jäi esikoiselta. Hän ei kyllä siinä viihtynyt mutta saas nähdä tämän kanssa.

Vielä pitäisi ostaa:

- No ne vaunut ORA
- Itkuhälytin (näytti olevan realisointikeskuksessa aika uuden mallisia tarjolla. Ja halvalla!!)
- Kestovaipat (Ostan varmaan jonkun verran uusina nallevaipoilta tai jostain vähän niin kuin malliksi ja sit loput tehdään itse vanhoista vaatteista yms.)
- Kertisvaippoja ihan paketti vain näin aluksi jos jostain syystä tarvii
- Harsoja ja hahtuvahousuja (niihin kestovaippoihin siis)
- Kestoliivinsuojia
- Mahdollisesti kantoliina tai rintareppu (käytettynä)
- Imetystyyny (todennäköisesti teen itse, mutta jos esim. huutonetistä öytyy siisti ja suhteellisen edullinen niin voisin kyllä tilata sieltäkin)

Mitä EN aio hankkia:

- Tuttipulloja (koska imetän)
- Tuteja (mielestäni täysin turha keksintö koska mulla on rinnat)
- Mitään turhakkeita (siis minun mielestäni turhakkeita :D)
- Sitteriä, pomppukiikkua (mulle turhia. Pidän lasta kuitenkin sylissä aina kun on tarve)

Aion siis mennä tän lapsen kans mahdollisimman vähällä tavaralla ja tilpehöörillä. Oikeesti en vaan ymmärrä äitejä jotka luulevat että kaikki, mitä esim. vauvojen hoitoon mainostetaan, täytyy hankkia. Tyrskähdin vähän tuolla toisessa ketjussa sille, että Liberolta pitäis ostaa pusseja mihin voi pakata likaiset vaipat :D tyhjät leipä- ja hedelmäpussit menee meillä siihen tarkoitukseen. Se vauvan tulo on kuitenkin ihan luonnolinen juttu eikä se ole mun mielestä mitään välineurheilua. Vauva tarvitsee kuitenkin vain rakkautta, läheisyyttä, ruokaa, kuivat vaipat ja rauhallisen paikan missä nukkua. :heart:

Tämä helle tekee mut välillä hulluksi kun viileistä paikoista alkaa tulla ihan tosissaan pula. Sisällä meillä on +32 astetta tälläkin hetkellä Mut toivottavasti se ukkonen alkaisi tulla tännepäin että viilenisi tuo ilma. Näyttää jo tuulevan siihen malliin että kohta alkaa rytäkkä :) Mä rakastan ukkosta!

Vointi on ollut tosi hyvä poislukien selkäkivut, harkkasupistukset ja unettomuuden. Mieliala on korkealla ja tuntuu että kaikki menee kuin meneekin hyvin. On useempaan kertaan aikaisemmin tullut tunne että ei tästä mitään tuu! En tiedä miksi, hormoonit kai Tosin takana on ollut aika rankka kuukausi. Saatettiin haudan lepoon nuori (25v) ystävä joka kuoli auto-onnettomuudessa. Sitten yhdellä koiralla todettiin paha nivelrikko joka kylläkin yksityisellä lääkärillä käydessämme osoittautui vääräksi diagnoosiksi ja koiralla onkin jonkin sortin tulehdus päällä joka on saanut sen tosi huonoon kuntoon. Toivottavasti menee nyt tällä tuhdilla antibioottikuurilla ohi. Nuorin koira juoksi kolme viikkoa sitten kirveeseen (meni etukämmen aika silpuksi) ja toipuminen on nyt vasta lähtenyt kunnolla käyntiin siitä. Sille kerkesi tulla tosi paha verenhukka ja oli ihan minuuteista kiinni että joutuuko verensiirtoon. Mut ensi viikonloppuna pääsen laittamaan avomiehen valmistujaisia :) Oon niin ylpeä siitä :heart:

Synnytyksestä ja kivunlievityksestä olen miettinyt paljonkin mutta siihen sairaalan esitietolomakkeeseen en tohtinut kovin tarkkoja vaatimuksia laittaa. Kattovat kuitenkin että jahas, tämä on taas "niitä" äitejä Laitoin ihan vain että vesisynnytys olisi kiva kokea ja/tai synnytysjakkara. Kivunlievitystä otan vastaan jos tarve tulee ja että haluaisin mahdollisimman rauhallisen synnytystilanteen jossa edetään mun tuntemuksien mukaan. Tämä viimeinen varsinkin saattaa olla vaikea toteuttaa jos synnytyksessä tulee jotain odottamatonta eteen. Toivon kuitenkin että muksu kääntysi takaisin raivotilaan ettei taas jouduttaisi sectioon. Voin kyllä synnyttää perätilavauvankin alakautta, se ei pelota. Luotan ehkä vähän liiankin sokeasti kätilöiden ja lääkäreiden ammattitaitoon :LOL:

Hieman pomppii ajatus tässä ja tuntuu että olen tainnut kirjoittaa huoman novellin kun ei ole tosiaan tullut kirjoiteltua kovin ahkerasti. En edes uskalla luvata että skarppaisin tässä kirjoittelussa kun vedän siitä sitten jonkun älyttömän stressin kuitenkin Oon vähän tällainen stressiherkkä tapaus.

JESSILLE
paljon onnea vauvasta! Ihanaa, itsellä enää 10 viikkoa :)

ANSIS ihanaa että olet täällä :) Anteeksi etten ole saanut aikaiseksi lisätä sua pinoon. Teen sen heti kun olen tämän lähettänyt! Niin ja tosi paljon pahoitteluja tästä miehesi ilmoituksesta :( On kyllä vähän epäreilua vain sylkästä tuollainen tieto toisen naamalle ja sitten vain häipyä. Toivon sydämeni pohjasta että saatte välinne vielä kuntoon ja puhuttua asiasta.

Lopuksi sitten pyyntö: Voisiko joku muu alkaa päivittämään tätä pinoa? :ashamed: Kun mä oon jotenki erakoitunut niin että tulee tännekin kirjoiteltua tosi vähän. Huono omatunto tulee kun on tällainen vastuutehtävä ja mielelläni tämän luovuttaisin jollekin joka olisi aktiivisempi ja motivoituneempi :) Tää on aikasta helppo juttu kuitenkin :)

Ihanaa kesää kaikille!

Ruutinen ja Leo 30+0 POKSISTA
 
Viimeksi muokattu:
ruutinen kiitos onnitteluista! :) ja sit noista tavaroista vielä mitä siis et aio hankkia. toi pullohomma meinaan, mulla on kaikille ollu pulloja varuilta ja jokaisen kanssa niitä on tarvittu. no kakkosen kanssa ei ois tarvinnu periaatteessa mut oli käytössä et ite pääsin välillä jonnee ja mies hoiti myös jotain yösyöttöjä. muuten siis täysimetin ja maitoa tuli virtaamalla. esikon kanssa maitoa tuli kanssa kivasti ja sain pakastettuaki sitä aika paljon mut poika hylkäs tissin 4kk ikäsenä ja siihen loppu imetys ja korvikkeella jatkettiin. tän kolmosen kohdalla olin varma et imetys onnistuu taas mut eipä se mennykkää niin, typyllä huono imuote eikä maitoa tuu hirveesti ku ei ime tarpeeksi tehokkaasti eli synnäriltä asti on jouduttu lisämaitoa antamaan. nyt toivon et tissihylkyä ei tapahtuis mitä pahoin pelkään. tää nyt siis vaan esimerkkinä et aina ei asiat mee niinku suunnittelee eikä aina onnistu imetys vaikka muitten lasten kanssa ois onnistunu. toivotaan kuitenki et teillä onnistuu täysimetys tänkin kohdalla :)
toi raivotila oli muutes aika hauska :D
 
Se raivotila on ihan oikea termi vaikkakin aika hauska :D

Mulla oli esikoiselle pullot valmiina odottamassa mutta eihän siitä mitään tullut. Neiti yökki ja oksenteli kun yritti pullon tutin laittaa suuhun :) Kyllä mä voin jonkun pullon ostaa jossain vaiheessa jos siihen tarvetta ilmenee, mutta jotenkin en vaan usko että niitä tarttee. Siksi en niitä turhaan ostele pyörimään ennen kuin vauva syntyy. Imetys ei ollu mulle tosiaankaan alussa mitenkään helppoa mutta tukea oli saatavissa niin paljon että loppujen lopuksi se asia alkoi sujumaan mainiosti ja uskon vahvasti että samalla linjalla mennään tämänkin kanssa :)

Ai joo ja siis jos joku muu syöttää vauvaa jostain syystä, hänelle varmaan syötetään hörpytystekniikalla kuten esikoistakin :)
 
Viimeksi muokattu:
Ansis
Ihanaa että ultrassa kaikki oli hyvin :heart:
:hug: Onko mies tullu vieläkään kotiin? Koittakaan kuitenki puhua... Olisko sille voinu yhtäkkiä iskee sitten joku paniikki... Kuitenki aika outoa et yhtäkkiä vaan ku salama kirkkaalta taivaalta sanoo haluavansa eron : /


Tänne ei kuulu kummempia.
Perjantaina vaihtu viikot ja 3kk enää laskettuunaikaan! :heart:
Vauvan vaatteita ajattelin ehkä alkaa tässä kuussa jo laittamaan kaappiin :) Puklutahroja niihin vaan oli ilmestyny niin pitää koittaa niitä jollain hinkata pois (sappisaippualla ei lähe vaikka muuten onki mahtava keksintö) mut pitää varmaan sitä aurinkoa kokeilla ku joku siitä vinkkas...

Talvicci ja Torsti rv.28+2 :heart:
 

Yhteistyössä