Haavevauvat todeksi 2011-2012

Kiitos naiset tuestanne!
Nyt on miehen kanssa puhuttu ja itketty, itketty ja puhuttu...
Eroamme! Ystävinä...Ja kaikessa rauhassa katsomme mitä maailma tuo tullessaan! Eihän sitä ikinä tiedä, jos...mutta tokkopa enään yhteen palaamme. Itse jään asumaan tähän nykyiseen kotiimme ja hän katsoo itselleen kämpän.
Vauva pysyy matkassa ja mieskin haluaa oppia tuntemaan lapsensa, vaikka onhan se hiukan hankalaa, kun emme yhdessä asu.
Toista naista ei ole kuvioissa,enkä tätä epäilekkään...
Mutta nyt jo vähän valoisimmin mielin, kun olemme saaneet juteltua...ja toki juttelu jatkuu vielä pitkään!
 
heissan..:)

Ihanaa ansis että sinä olet taas odottajissa...:hug: yksi ovi aukeaa,toinen sulkeutuu,niin se joskus menee. Hienoa että olette saaneet keskustelua,eikä riitaa vain koko ajan,hyvät perustat jatkolle,voimia!

tänne ei ihmeempiä,seurailen tätä ketjua,harvemmin kirjoittelen:ashamed: puoliväli häämöttää,rakenneultraan 13 vuorokautta...cant wait:heart:
vatsa on hurjan iso,saapi nähdä kuinka vielä paisuu. vauva on liikkuvaista sorttia,,hymyn saa huulille kun iltaisin kommunikoimme,hän potkii meitä pikkupikku jaloillaan kun käden laittaa masun päälle...:heart:
voinut olen kohtuullisen hyvin,päänsärkyä oi helteiden aikaan kovasti,mutta nyt ei enää.

hankinnat on suurimmaksi osaksi tehty,jotain pientä aina tarttuu mukaan,hoitopöydän tarvikkeet hankimatta ja vaipatmkestävää kehitystä,kierrätystä meilläkin harratetaan,vain vaunut halusin uusian...pulloja kyllä ostan,koska vaikka imetän aion myös pakastaa maitoa,jotta isä voi myös ola ruokkimassa lastaan ja minä saan välillä vapaat kädet,tein näin myös edellisten kanssa kun olin yksin lasten kanssa (tulevsalla lapsela siis erii isä kuin edellisillä)lypsin aina toisen rinnan ja syötin toisen ja seurava syöttö saatoikin hoitua pullosta antamalla. maitoa riitti pakkaseen hyvin...:) meillä kuitenkin tullaan käyttämään kertiksiä,en jaksa kestojen kanssa,hoitolasten kanssa ollut mutta omille en ota.

jessille onnea! itse synnytin 4,230kg vauvan ja oli aikasta rankka ekaksi synnytykseksi,toinen olikin vain 3,060kg ja oli helppoa kuin heinän teko..:)
 
Viimeksi muokattu:
ansis hyvä että ootte saanu puhuttua ja rauhallisissa tunnelmissa ja ystävinä erootte. ikävä tietysti tulevan kannalta mut hyvä et isä haluu lapsensa elämässä olla. uskon että saatte asiat järjestymään näinkin :) voimia ja jaksamista!

eeva kiitos :) ei tossa koossa muuten mitään mut luomuna ikävä ponnistaa, jak!

mein vauva edelleen ihana ja rauhallinen :heart: toivottavasti ei oo tyyntä myrskyn edellä... tänään ois ikää tasan 2 vkoa ja d-vitamiinit alotettava. samalla otan käyttöön myös disflatylin, ihan vaan varoiks. nyt kuuluu ähinää sängystä, meen --->

jasminin kuulumisia kaipailen :wave:
 
Tänään mies ilmoitti,ettei haluiskaan erota :O :headwall: Sanoin,ettei olla 15kesäisiä teinejä jotka hyppii on-off-suhteessa ja hain eropaperit täytettäväksi! Ota noista miehistä selvää!!! No tulevaisuus on kaiken suhteen avoin, mutta paperit lähtee vetämään joka tapauksessa, katsotaan mitä harkinta-aika tuo tullessaan!

huomena eka neuvola :)
 
ansis,ei noista miehistä ota koskaan selvää:D älä kuitenkaan miestä helpolla päästä,ei se voi miten vaan käyttäytyä...On totta että vauvan tulo on aina kriisinpaikka ,kuten muutkin mutostilanteet,mies ilmeisimmin säikähtänyt asiaa,varsinin kun teillä on huonoja kokemuksia raskautumisessa,mutn mies on vasta nyt tajunnut että vauva tulee,ihmettelee jatkuvasti mielialanmuutoksia,pesänteko vimmaa sun muita juttuja,pyöritteli päätään viikoille 11 asti kun ei pysynyt mukana juonen käänteissä....päivä kerrallaan..:)
 
Eevan juu en todellakaan päästä! kyllä hän saa hommata sen kämpän itelleen (itse jään tähän kotiin lasten kanssa) ja katsotaan tosiaan päivä kerrallaan! Eihän sitä tiedä tosiaan miten asiat lähtee eri osoitteissa rullaamaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN
Iltaa! :wave:

Viime viikko oli siis miehellä kesälomaa ja olimme reissussa koko viikon.
Alennusmyynneissä tuli kierrettyä ja viimeisiä puuttuvia tavaroita osteltua. (no meiltähän nyt tosiaan puuttui vaikka mitä ja edelleen pikkuroinat on kaupan hyllyllä!)
Mutta nyt on hoitopöytä ja kylppärissä jalustallinen amme/hoitopöytä-yhdistelmä elikäs ne suurimmat jutut mitä puuttui. Voitte uskoa että taas on hieman stressittömämpi olo!
Juu eihän se vauvan/lapsen kasvatus mitään välineurheilua ole, tosi vähällä selviää kun haluaa mutta ei kaikki halua! =)
Mä en tiedä jääkö tämä meidän viimeiseksi vaaviksi ja senkin takia olen halunnut hankkia paljon esim uusia vaatteita tulokkaalle vaikka esikoiseltakin on hyvät varastot. Kaikkea muutakin krääsää on ostettuna ja ihasteltuna ja se kuuluu minun vauvan odotukseen ja -hoitoon =)

Ansiksella on ollut kurjia hetkiä miehensä kanssa, onneksi ootte pystyneet asioista puhumaan! :hug: Ja tosiaan, toi että haluaa erota ja sit ei haluakkaan on ihan vihonviimeistä hommaa, ei se avioliitto ole liitto vain paperilla vaan kyllä naimisiin mennessä on ymmärrettävä mihin sitoutuu ja ettei tuollasia voi puhella kun tuntuu pahalta ja sit kun on parempi olo niin mielikin muuttuu. Sellasesta empimisestä kärsii luottamus tosi paljon jos ei voi olla varma että toinen kestää mukana.
Voimia toivotan sun tilanteeseen, hienoa kuitenkin että mies haluaa olla osa teidän vauvan elämää, varmasti kaikki järjestyy!

Jessi Toivotaan että tytsy pysyy rauhallisena pakkauksena, eikös se temperamentti rupee pariviikkosena todenteolla löytymään ja maholiset mahavaivat ja kolikki-itkut ala niillä main jos on alkaakseen?
Nyt on tullut paljon uusia lasten d-vitamiinivalmisteita joissa on esim. mukana maitohappobakteereja, pitäsköhän testata oisko sellanen hyvä. Esikoisella oli iltaisin mahanpuruja ja itkuisuutta, yöt nukkui silti onneksi suht hyvin.

OMAA NAPAA: Mulla oli tai piti siis olla se kasvukontrolli/synnytystapa-arvio eilen maanantaina. No kun päästiin paikalle niin kätilöt siellä pyöritteli silmiään että ei näy missään että ois aika varattuna tai mitään muutakaan :headwall: Sitten rupesivat purnaa että neuvolan on tapana tehdä lähete sinne että ei niitä itse varailla. (kun itse joskus rv33 sinne soitin ja varasin sen) Juu tiedän mutta kun neuvolaterkka on pistänyt mut varaa ne kontrollit itse kun se lähete on kuulemma ultralääkärin itsensä laatima niin neuvolan ei tarvii enää tehdä toista vaan riittää että itse soitan ja varaan ajan.
Kaiken lisäksi se lääkäri joka on tehnyt mulle ne ultrat tähän asti oli poissa ja joku virolainen sijainen korvasi sen. Suostuivat sit lopuksi ottaa nopeasti vauvasta mitat kun olin sinne asti tullut mutta ei puhettakaan kohdunsuuntilanteen tutkimisesta tai mistään muustakaan arvioista. Jepjep :kieh:
Eli jäi siis loppuraskauden lääkärineuvola multa väliin.
Pakko soittaa sinne neuvolaan ja kysyä että mitäs nyt sitten? Vielä kun tuntuu että vauva putoaa kohta kyydistä kun punkeaa niin kovin ja kaikki paikat on muutenkin kipeinä :(
Liikkuminen on tosi hankalaa näiden kipujen ja kipeiden suppareiden takia, ihan tuskaa yrittää tuon pojanvesselin perässä pysyä!
Ketuttaa kun energiaa ja motivaatiota olis kyllä tehdä kaikkea kuntoon ja valmiiksi mutta on niin kipeä liikkeissään että ei oikein pysty :headwall:

Sairaalakassia en ole pakannut, ruutinenko siitä kirjotti. Kai sekin homma pitäs tässä kohtapuoliin hoitaa.

EevaN Lykkyä rakenneultraan kun se päivä koittaa, niin lähellä ja kuitenkin niin monen pitkän päivän päässä! =) Tuu sitten kertoo uutisia mitä mahaan kuului!

Voivoi, piti mennä toi oman kuunkin pino kurkkii kuinka monta viime viikon aikana on syntynyt mutta kello on jo sen verran että parempi mennä jumittumaan unimaailmaan kuin odotuspalstalle! :D

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!!

Jasmin ja aarre 36+2
 
Voi vitun vitun vitun vitun vittu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyl nyt selvis miksi mies ei halua olla mun kanssa, vaikka siis eilen taas haluskin! Sillä on klassisesti toinen nainen!!!! Luin siis hänen tekstiviestinsä, kun oli poikien kanssa saunassa! :headwall: :headwall: Siis olisin voinut vaikka miehestäni uskoa,et se pystyis tappamaan ihmisen, mutta en TÄTÄ!!! Juttelin jopa tän muijan kanssa puhelimessa :whistle: Pointsit mulle kotiin,etten huutanut sanaakaan, keskustelin ihan asiallisesti! Sit ripitin mieheni ja kirjoitin hyvin nopsaan avioeropaperit valmiiksi ja ilmoitin,et päivääkään tässä ei tartte asua! Selitti kyllä,etteivät oo seksiä harrastaneet ikinä (uskoo ken tahtoo)...Voi vittu!!!!!!!! Sanoinkin sille toiselle muijalle,et toivoisin sen pitävän (toistaiseksi nykyistä pian ex) miestäni siellä mahd.paljon tästä lähtien!
Mies kyl yritti,et miksi ihmeessä luin viestit, mut selitin asian mielestäni aika hyvin...
 
Voi vitun vitun vitun vitun vittu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyl nyt selvis miksi mies ei halua olla mun kanssa, vaikka siis eilen taas haluskin! Sillä on klassisesti toinen nainen!!!! Luin siis hänen tekstiviestinsä, kun oli poikien kanssa saunassa! :headwall: :headwall: Siis olisin voinut vaikka miehestäni uskoa,et se pystyis tappamaan ihmisen, mutta en TÄTÄ!!! Juttelin jopa tän muijan kanssa puhelimessa :whistle: Pointsit mulle kotiin,etten huutanut sanaakaan, keskustelin ihan asiallisesti! Sit ripitin mieheni ja kirjoitin hyvin nopsaan avioeropaperit valmiiksi ja ilmoitin,et päivääkään tässä ei tartte asua! Selitti kyllä,etteivät oo seksiä harrastaneet ikinä (uskoo ken tahtoo)...Voi vittu!!!!!!!! Sanoinkin sille toiselle muijalle,et toivoisin sen pitävän (toistaiseksi nykyistä pian ex) miestäni siellä mahd.paljon tästä lähtien!
Mies kyl yritti,et miksi ihmeessä luin viestit, mut selitin asian mielestäni aika hyvin...
:hug: Ei sulla helppoa ole! Musta tuntuu niin pahalta sun puolesta... Ei käy järkeen tämä.
Mitä tämä nainen sulle sano ku soitit sille? "Miksi luit viestit" Niin jos et olis lukenu niin et mies olis asian varmaan salannu ja jos olisittekin yhteen palannu niin sä olisit ollu täysin tietämätön mitä se on sun selän takana puuhaillu :(


Kyllä vetää mielen matalaksi vaikka en irl tunnekkaan sua... Ei muuta tällä kertaa...


Talvicci ja Torsti rv.28+5 :heart:
 
talvicci yritti eka sepitellä,et juttele miehes kanssa asioista..:Totesin vaan,et sen takia soitinkin sille, kun se mies ei ite suostu mistään puhumaan...Kyl se sit jotain kertoikin...

Just kerroin toiselle tytöistäni erosta (en toisesta naisesta) ja hän oli kovin surullinen, mutta sovittiin,et voi soittaa ex-isäpuolelleen koska vain. Sit jutustelin itekkin sen kanssa puhelimessa...Siis tulevan ex:n!Kuulosti kans aika apealta, mutta niin makaa kuin petaa, sanotaan! En aio suostua kynnysmatoksi!
Eropaperit vein tänään, miehen kanssa puhuttiin,et tulee sunnuntaina hakemaan kamppeensa...vie sit sen uuden naisen tykö tai mihin viekään...Sit sovittiin,et jutellaan sit lisää sillon sunnuntaina muutenkin näistä kuvioista! Siis laina yms. asiat! : /

Mutta rv8+0 :heart: Jos jotain iloa siitä miehestä mulle on ollut, niin tämä lapsi jota odotan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN
Voi ansis mienkä mies teki,mut täytyy sua tsempata ja sanoa että mahottoman rohkee olet! itsellä meni 5 vuotta siitä kun sain tietää toisesta naisesta,että uskalsin lähteä suhteesta! selviät kyllä ja ja lapset antaa voimaa! ASais vetää munat tollasilta ukoilta..onnea vaan uudelle naiselle,kun pettää kerran tekee sen ylensä toistamiseenkin ,vielä helpommin jopa! ja muista että jos et muualle voit tunteistas purjautua,nään palstat on juuri sitä varten...voin niin samaistua sun mahdollisiin oloihin,mitä edessä voi tulla olemaan. Viha,suru,inho kaikki mahdolliset. Onneksi sinulla on tuo pieni masussa antamassa toivon mukaan voimaa...iso halaus! En jostain syystä sääli,mutta todella,todella hienoa että uskallat ottaa askeleen ja vetää pisteen tuollaiselle!
 
EevaN kolme asiaa mitä en parisuhteessa anna anteeksi! Väkivalta, pettäminen ja lapsiin kajoaminen! Viimeinen aihe on semmonen,et sit vetäisin jo nirrin pois monelta monelta jos lapsiini kajottais...Ja näissä olen ehdoton!
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN
Ansis: hyvä, että pääset tollasesta miehestä eroon! jos se ensin tekee sun kanssa - vaikeuksien kautta kaiken lisäksi - lapsen ja sitten on pettämässä niin ei kyllä ansaitse sua! :kieh: karmeeta toimintaa! toivon sulle ja masuasukille paljon voimia ja onnea odotukseen ja tulevaisuuteen! :hug:

mulla on karmee kiukkupäivä tänään, ja jotenkin hirveet pelot taas lapsen tulemisesta... eikö missään valmennettais äidiksi tulemisessa? tai poistettais pelkoja? oiskos jossain joku lääke minkä vois napata ja sit oisin rento ja onnellinen tulevasta lapsesta? :ashamed: ärsyttää nää epävarmuudet! :(

voikaa hyvin!
tömpsis ja super 30+6
 
kiitos Tömpsis :)

Juuri lähti miehen paras kaveri mun tyköä...siis olen tuntenut hänet kauemmin, kuin mieheni ja hän aikoinaan esitteli meitit toisilleen...Juteltiin juteltiin ja juteltiin...Kiva saada myös miespuoliselle purkaa tunteitaan ja luotan häneen niin paljon,ettei hän kerro miehelle mitään mitä me juteltiin...Oli kans ihan ihmeissään,et ootan lastan, tais sieltä tulla miehestä pari valittua sanaakin...Hän sattuu tuntemaan knas "uuden naisen", koska on heitin firman palkanlaskija! Ja yhdessä sit haukuttiin sit se uus muija samal pataluhaksi :whistle: Ah niin lapsellista, mutta rentouttavaa!! :saint:

Eilen oli mulla muuten eka neuvola...Paino oli hiukan tippunut ja hb oli hyvä ja kaikki muuteskin hyvin...mitään sydänääniä ei yritettykkään kuunnella, mutta muuten oli kivat keskustelut neuvolatädin kanssa...=)

Ansis ja alkueläin 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jomi
Voi Ansis mitä se sun ukkos meni tekemään ja teidän liiton ryssimään! :|
Olen kyllä tosi pahoillani ja raivona sun tilanteen takia! Niin kyllä se eukkokin ties että rengastetun miehen kans vehtaa, hitsi maailmassa on kyllä ihania ihmisiä! Vaikka mieheshän tuosta salasuhteesta on päävastuussa. Tosi kurja tilanne anyway, on hienoa kun tiedät mitä tahdot etkä jää tuollasta kattelemaan. Ja tosi hyvä kun sulla on siellä ihmisiä joiden kans asiaa puida, älä jätä itteäs yksin miettii tota juttua :hug:
VOIMIA toivotan kovasti! Ja pura vaan tännekkin niin kauan kun vaan on tarvetta!

Tömpsis Nyt rauhotut siellä ja lakkaat miettimästä liikoja! Muista aina että olet paras äiti omalle vauvallesi. Täydellinen ei ole kukaan eikä aina mene putkeen kaikki vauvanhoidossa kellään mutta ei tarvitsekkaan! Kun teet parhaasi, se riittää ja joka päivä susta tulee "parempi" äiti kokemuksen kautta. Sehän nyt ois kummallista jos et kertaakaan jotain mokais! Susta tulee oivallinen äiti, luotat isteesi vaan hiukkasen enemmän!
 
Jasmin kiitos! Tänä aamuna kun heräsin, niin oli semmonen haikea fiilis, mutta eikös ne tunteet tule aina aaltoina! Nyt vaan täytyy oppi hillitteen ittensä,ettei soita/viestitä sille mulkulle (kun semmonen se on) näinä haikeina hetkinä!

Tömpsis jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen! Olikos tää eka lapsi teillä?
 
juuuuuh, ekaa odotetaan. ja sen takia se jännitys on niin kamalaa. mä en omaa juurikaan kokemusta vauvojen hoidosta, ja oon myös ennen pelänny vauvoja ihan hulluna... :ashamed: oon muutenkin kauheen epävarma ihminen ja tää uudelle alueelle astuminen pelottaa ihan hulluna välillä. Sit vielä sairastaminen vaikeuttaa odotusta, pelkään että sairastun pahaan masennukseen synnytyksen jälkeen... mulla on paha tapa murehtia asioita etukäteen, joo :p Onneks välillä on päiviä, että tuntuu varmalta ja helpolta tuo tulevaisuus :) Kiitos kun saan täällä vähän purkaa mieltä, muuten mulla ei oo ketään muuta kuin tuo mies kenelle puhua näistä asioista. Oon yrittäny vähän anopille ja omalle äidille kertoa peloista, mutta ne vaan sanoo "höpö höpö" :( Että eipä paljon ymmärrä tai kuuntele. Toivotaan, että suurin osa peloista olis vaan hormoonien aiheuttamaa, että ehkä tää tästä helpottaa. Kiitos teille kannustuksesta :)

Jaksaiskohan tänään tehä jotain? Taitaa olla aika kuuma ulkona...

Kuka on seuraava synnyttäjä? :) Kuinka paljon jännittää? ;)

Voikaa hyvin ihanat naiset! :)
tömpsis ja super 31+0
 
Tömpsis voi sua! Susta tulee varmasti hyvä äiti! tekemällä sen oppii ei muuten :) Muistan kun esikoisen sain ja se piti ennen lähtöä sairaalasta niin kylvettää, kun minulla valui tuskahiki, kun pelkäsin,et hukutan tai taitan niskat tms. siinä kylvettäessä :D Ihan hyvä lapsi siitä silti tuli!
Mut tuo on ikävä jos on taipuvainen masennukseen...Jos sellaista tapahtuu, niin pitää osata hakea apua ajoissa! Vaikka täältä meiltä...mehän tiedämme kaiken :LOL:
 
Heissan!
Kylläpäs täällä on sattunut ja tapahtunut! Ansikselle tsempitystä - tosin, vauvafoorumihan tämä on...
Täällä on mennyt masun kanssa ihan rauhakseen. Kovia liitoskipuja on ollut tällä viikolla - eilinen megasiivous kyllä auttoi :) Vielä noin kuukausi töitä ja sitten kesälomalle ja siitä äitiyslomalle. Huh! pitkä pätkä lomaa tulossa siis. Täällä töissä vaan olisi niin kiva olla ja touhuta näitä kokeita (vielä pitäisi muutama ehtiä tekemään kun viruksetkin vielä kondiksessa) joten... NOh! ei se mitään :) kaikesta selvitään! :) Hemppa oli viime neuvolakäynnillä ihan huimissa lukemissa (viimekertaiseen raskauteen nähden) mutta silti aloitettiin syömään rautaa ennaltaehkäisevästi (neukkarin sanojen mukaan) tulevaa synnytystä ajatellen. Esikoinen on alkanut nyt paremmin pottailemaan! JEi! :) ehkä tuo tyttö saadaan vielä kuivaksi ennen uutukaisen tuloa :)
Hauskaa viikonvaihdetta kaikille! :)
 
Ansis voi että mikä tilanne! Tuli siun puolesta ihan kamalan paha mieli, voin vaan kuvitella miltä siusta pitää tuntua.. Mie varmaan olisin jossain hullujen huoneella jos noin kävis. Käsittämätöntä mikä noita miehiä vaivaa!! Jaksamista sinne, oot kyllä vahva nainen! :hug:

tömpsis Kaikki kyllä menee hyvin! Siusta tulee maailman paras äiti, usko tai älä :) Mulla on kyllä vähän samanlaisia tuntemuksia..
Mulle on kaikki aina hokenu, että lapsia ei pidä nuorena tehdä, pilaa elämänsä. Oon aina ollut sitä vastaan, sanonut että lapset on parasta maailmassa, ja haluun ne nuorena tehdä.
Nyt nää hormonit saa miettimään, et entä jos muut on oikeessa? Entä jos joskus kadunkin, että en "elänyt nuoruuttani".. (Vaikka olen kyllä sitä mielestäni saanut elää ihan tarpeeksi, ei kiinnosta mitkään ryyppäämiset ym. enää).
Tää on raivostuttavaa, mut kai tää kuuluu tähän äidiksi tulemisen "prosessiin" :)

Varoitus valitusta edessä.. Meillä on makkareiden iso remontti käynnissä. Oon tän viikon rehkiny suunnilleen aamusta iltaan, ja päälle hoitanut kodin ym. kun mies töissä.
Koko ajan supistukset pahentuneet rasituksessa. Kävellessäkin supistelee.
Torstai iltana tilanne oli jo siinä, että vaikka olin jo rauhassa maannut sängyssä useamman tunnin, supistukset vain jatkuivat. Yli 3h seurasin kellosta, supisteli säännöllisesti 3-5min välein, noin minuutin kerrallaan.
Soittelin neuvolaan eilen perjantaina, neuvoi soittamaan äitiyspolille.
Kätilö konsultoi lääkäriä, joka passitti lepoon, remontti hommat jää muille. Töihin lomalta paluu olisi maanantaina, ei kuulma sinnekkään asiaa, kun niin helposti supistelee ja työ niin fyysistä. Maanantaina onkin sit aika omaan terv.keskukseen, saikkua ja kohdunkaulan tilanne pitää varmistaa..

Kaiken lisäks tää helle ajaa miut hulluuden partaalle, varsinkin yhdistettynä tähän remonttiin. Sisällä illalla kuumempi kun ulkona, eikä meinaa viiletä. Täällä näyttäs ennusteen mukaan viilenevän vasta tiistaina, sitä odotellessa.

Koittakaahan jaksaa helteistä huolimatta! Mukavaa odotusta =)

Niiskuneiti ja tyttönen(?) 25+1
 
Niiskuneiti: voi että teilläkin remppaa! meillä ei onneksi ole vielä mitään aloitettu, mutta kaikki mitä piti saada tehtyä ennen vauvan tuloa on nyt uhattuna... ei tule kylpyhuonetta, tai pesukonetta sisälle, ei varmaan saada edes vaatehuonetta siivottua tai vauvan tavaroita paikoilleen, saatika uutta lattiaa, jota olisi helpompi pitää puhtaana kun miehen piti kesälomansa aikana tehdä ihan hirmupaljon... nyt se on niin masentunut ja burn-out, että jää varmaan kaikki tekemättä :'( Rahaakaan ei ole hankkia noita remonttijuttuja... No me pärjätään kyllä vaikka vauvaa joutuisikin kylvettämään pihasaunassa, tai suihkukaapissa... mutta ei tule olemaan kauhean helppoa... ja minä en pysty mitään tekemään ilman että mahaan sattuu, niin on tässä hirveä stressi ja huoli.. :( minä vaan itken enkä pysty miestä mitenkään auttamaan... se on tehnyt koko kevään niin hulluna töitä että nyt sitten lomalla se kostautuu :( ja kun minä vielä pelkään, että tihuttaa lapsivettä niin ei ole yhtään hyvä olla nyt... :( huomenna koitan ehkä soittaa neuvolaan, jos ne lähettäisi sieltä sairaalaan tarkistukseen, enhän minä voi noin 10 viikkoa pelätä jatkuvasti, että onko toi nyt vettä vai ei! :headwall: no se on nyt tavallaan pienempi murheista, tärkeämpää ois saada mies kuntoon.... en kestä kun sillä on noin paha olla... :'(

anteeksi tilitys! mulla ei ole ketään kenelle puhua, äidille eilen vähän itkin tätä asiaa, mutta eipä sekään oikein ymmärrä...

kai mun on pakko tehdä noi siivoukset ja järjestelyt itse... kunhan vaan ensin saisin tietää, että tihuttaako lapsivettä niin voisin vähän reippaammin alkaa siivoomaan...

ja Niiskuneiti vielä: mä oon vanha ensisynnyttäjä, eikä tää ainakaan tunnu kauheen luontevalta - kun on tottunut olemaan ilman lapsia näin kauan niin noi pelot äitiydestä on vieläkin isompia... ja kaduttaa täälläkin välillä, kun en ole nuorempana halunnut lapsia ollenkaan, niin tässä tulee mietittyä miljoona kertaa että miten käy... ja nyt varsinkin kun mieskään ei jaksa, sen piti olla mun tuki ja turva ja se joka jaksaa kun minä en jaksa... mitenköhän meidän oikein käy. :'(

anteeksi tää valivalivali. voikaa hyvin ja syökää paljon jätskiä ;)
tömpsis ja super 31+3
 
Tömpsis :hug: Voi muruseni! Kovasti voimia teille! Toivottavasti mies tulee pian paremmaksi ja sinullakin olisi kaikki hyvin!! Rankkaa rankkaa! :hug: Ihan rohkeasti vain apua hakemaan, niin helpottaa! Yksin ei kannata yrittää selviytyä!

Ansis ja Alkueläin 8+4 (huimat :heart:)
 
heissa.. täällä taas hertty viiden maissa mutta tosin ihan hyvällä mielellä.. nukuin aikas hyvin siihen asti..ja heräsin närästykseenmutta sekin meni ohi. vtsa jotenkin sekaisin.
Isommat muksut lähtevät tänään mummulaan,ja mulle se on aina vähän hankala paikka,toisaalta olen iloinen että he pääsevät sinne kun tykkäävät olla,mutta smalla tunnen huonoa omaa tuntoa jostain syystä,mutta tiedän etä tää on hyväksi meille kaikille,kun ei tuota omaa aikaa todella ole liikaa,enpä muista milloin olin ilman lapsiani,oliskohan ollut toukokuussa kun lapset tapasivat isäänsä. Mutta tää tekee hyvää meille aikuisille,lapset kun eivät ole rauhallisimmasta päästä. mene itse viikon päästä perässä ja ollaan ainakin viikko vielä siellä eläinten vahtina sitten kun pitää hevosille ja muillekkin eläimille kantaa vettä tarhoihin. Toivottavasti pääsee mustikkaankin.

Omassa olossa ei ihmeempiä,suonikohjut on pahentuneet ja nyt niitä on todella tuolla alapäässäkin,tuntuu hurjalta,kuin jotain tulisi pakaroista ulos paineella
Ensi maanantaina ultra! jeij!!
Pesänrakennusviettikin iski ja vaihdettiin huoneiden paikkoja tai siis päittäin meidän makkaria ja lasten makkaria,nyt mahtuu muksut,kolmaskin nukkumaan samassa huoneessa ja leikkitilaakin on kivasti...happyhappy!

Ilmat on olleet aika raskaat,nää viimeiset helteet on olleet hurjat kun yölläkään ei tuule,mut tää loppuu niin äkkiä ettei hirveesti uskalla valittaa,kun mulle talvi on vielä kauheempaa.

EevaN ja Pieni 19+3
 

Yhteistyössä