Haavevauvat todeksi 2011-2012

jasmin--, Kiitoksia ja juu jouduinhan minä käymään esikoisestaki sokerirasituksessa mutta vain kerran, tässä raskaudessa joudun kaksi kertaa käymään.

Talvicci, niinhän sitä onneks tuli hyviä uutisia ultrasta, voi huokasta helpotuksesta että siellä tosiaan kaikki on hyvin :)

Nyt tää mamma kärsii kurkkukivusta ja flunssasta, flunssa varmaan johtuu tuosta siitepölystä kun on koivuallergia :/

Minna ja nyytti rv 13+4
 
Voi vitsi miten moni on jo pitkällä! :heart: Ja taas vastapainona, ihanaa kun tulee uusia odottajia mukaan. Tässähän alkaa tuntua, ettei itekkään nyt ihan alussa enää ole. Hui, kyllä se puoliväli häämöttää, huomenna alkaa jo rv 18 :O

Jasmin voi kun se oliskin niin helppoa, ette ei vertailis lukuja keskenään. Suurimmalla osalla se luku on monia kymmeniä tuhansia, ja mulla sitten 1:1500. Eniten kummastuttaa se, että miun mielestä alle 25 vuotiailla, iän ei pitäis yhtään sitä riskiä suurentaa. Ja jos mulla ei kerta ikä siihen vaikuta, niin mikä hitto sen luvun aiheuttaa sitten. Pakostikkin miettii, että voiko siellä jotakin häikkää sillon todennäkösemmin olla. Argh! Tää tekee miut kohta hulluks :D

Kolmio pahoittelut :hug: toivottavasti pian tärppää ja pieni pysyy matkassa!

Minnuska ihania ultrakuulumisia ja kuvia :heart: Hyvä, että kaikki kunnossa. Meillekkin vissiin hujoppi tulossa, meidän kaveri oli rv 12+3 69mm pitkä :D

( . ) Alaselkä sanoo kohta sopimuksen irti lopullisesti, vähän kun vaan kotona yrittää tehdä jotain, palkkana on ihan armoton särky alaselässä. Siihen ei auta mikään. Nyt oonkin ollut viimesen 3vk:n aikana vähän väliä pois töistä. Ärsyttää, kun oon sitä mieltä, ettei raskaus ole sairaus, ja nyt oon niin rampa, etten mitenkään voi edes yrittää sinnetellä töissä : /
Lääkärit vaan sanoo, että kuuluu asiaan, eikä sille voi mitään. Luin netistä, että ne voisi olla hormonaalisia liitoskipuja lantioliitoksessa... Tiiä hänestä. Mutta koskoo ja kovasti!

Niiskuneiti ja 16+6
 
Hassunhauskaa perjantaiaamua kaikille! :) Täällä Emeriinin perhe seuraa tiiviisti jääkiekkoa ja kovasti illan ottelua odotetaan (vaikkakin norjaa vastaan oli aika säälittävää peliä..) ja kannustetaan Suomea jopa meidän kaksivuotiaan neidin voimin :) tosin tuo peli taitaa tulla vasta illalla, eli neitonen on jo unten mailla silloin.

Sikiöseulonnan tarkoituksena oli meillä selvittää se oliko vauva terve. Mikäli siellä olisi ollut jotain ongelmaa, olisin keskeyttänyt raskauden. Maailma on mielestäni jo liian vaativa ja kylmä paikka. Mielestäni (ja kyllä se minua harmittaa) vain vahvimmat pärjää. Ja kun tuota ikääkään ei ole vielä kovasti, niin olisin luottanut siihen, ettei se ollut vielä ainoa mahdollisuus. Saatan kuulostaa todella jyrkältä - pahoitteluni siitä kaikille heille, joille tuli paha mieli :hug:

Äitiyspakkauksen taidan ottaa, kuten tuolla edellä Ruutinen totesi, siihen rahaan on hankala saada yhtä kattavaa settiä itse osteskelemalla. Pakkaus on minusta myös liian poikamainen, mutta onneksi mukaan mahtuu paljon neutraalejakin sävyjä. Itse en tiedä kumpaa odotamme.

No, iloista viikonvaihdetta ihan kaikille :)
 
ihanaa, äitiysloma :cool:

noista riskiluvuista ni kakkosesta tuli kotiin kirje missä ne oli ylhäällä mut nykyään se käytäntö et jos ei riskiä oo ni ei ilmoteta mitään. eli mäkään en riskilukuja tiedä, en ainakaan muista et siitä ois mitään puhetta ollu. ja vaikuttaahan noihin muukin kun ikä, se vaan lisää sitä mahdollisuutta.

eilen neuvola, jäi vähä paskan maku suuhun mut pääasia et kaik kuitenki ok. vkon päästä sit kontrolli äitipolilla ja vähä saa osviittaa tosta tän hetkisestä painosta.

tänään kampaaja ja ens vkolla meen laitattaa geelikynnet, vähä luxusta :) tukisukat ostin eilen tän järkyn turvotuksen takia, saa nähä onko mitään apua.

jessi ja pikkuj 35+0 poks poks!
 
talvicci tuo olis kyllä hyvä käytäntö, ei sillä luvulla saa aikaseks kun turhia huolia.. Siis silloin kun kyseessä on tällanen pöhkö kun minä :D Nyt loppu luvuista huolehtiminen!

jessi vau, kiva kun pääsit jo huilimaan! Otahhan nyt kaikki ilo irti :)

Ätiyspakkaus otetaan ehdottomasti. Ei sillä summalla rahaa tosiaan paljon juhlita. Ja kivoja vaatteita oli kuitenkin pakkauksessa :)

Ihanan aurinkoinen päivä!
Mukavat viikonloput kaikille! Voikaa hyvin!
Niiskuneiti ja 17+0 POKS! :kiss:
 
Kiekkosunnuntaita vain kaikille ;)

Täällä odotellaan finaalipeliä alkavaksi. Se on muksukin niihin aikoihin tuolla vatsassa niin hereillä että vatsanahka on kovilla kun vetää sellaista sambaa että :D Jospa ne leijonat ottais voiton kotiin meidän vauvan kannustamana


Itsehän otin tuossa abaut neljä tuntia sitten melkoisen satsin levolacia kun tuleva mummi sitä apteekkireissullaan toi... Eikä mitään
mä oon ollu nyt melkein kaksi viikkoa ihan ummessa. Pari jäniksenpapanaa oon saanut tikistettyä. Vettä juon kyllä ja viimeisen 4 päivän aikana oon lisännyt jugurttiin leseitä yms. mut kun ei niin ei. Luumua ei kiitos mulle. Jospa se rupeis huomenna tuo troppi auttamaan. Kylkiäisinä kun olen saanut peräpukamankin :kieh: Ja ihan vaan illan kevennyksenä... mulla on tullut suonikohju pimpsaan. Mahtavaa tämä raskaana olo :D

Mutta mistäs täällä onkaan juteltu.. hmm.. Niiskuneidillä on ainakin ollut nuita alaselkäkipuja. Mä olen tuskastellut niiden kans myös jostain rv 10 lähtien. Kävin alkuviikosta hakemassa fysioterapiasta tukivyön mutta mainittavaa hyötyä en ole kyllä havainnut. Hiostaa ainakin ihan pe****sti. Niin no se suonikohju pienenee huomattavasti kun tukivyö on asennettuna. Kai se vähentää tuota painetta. Mulla oli muuten tuo riskiluku täysin sama kuin sulla. Ihan kyllä vakuutuin siitä kun th sanoi että ihan hyvät on lukemat :) Mulle on yksi hailee mistä ne sen laskee :D

Jessille onnea äitiyslomalle pääsystä :) Mullakaan ei ole enää kuin neljä viikkoa töitä jäljellä :O sitten jään pitämään kesälomaa ja siitä äippälomalle. Vitsi mä oon oottanu tätä et pääsee ihan kunnolla ottamaan rennosti ja vielä kesällä :heart:

Meillä on esikoinen alkanut taas kolhimaan itteensä ku ei enää pueta pehmentäviä toppavaatteita päälle :D Miten yhdeksänvuotias tyttö voikin teloa itteensä ihan jatkuvasti?! Meinasin et käyn apteekista ostamassa kylmäpusseja, ice poweria ja tukisidettä + laastarit ja kyypakkaukset ja muut päälle. Tällä hetkellä hällä on nilkka kipeä/venähtänyt kun pari päivää sitten kaatui pyörällä. Nyt on tukiside vasemmassa kädessä kun oli vääntänyt sormensa koulun pihalla kiikussa. Mitähän seuraavaksi?! Isännällä on hammas halki, tikit ylähuulessa ja naama täynnä asfaltti-ihottumaa. Oli saanut taas epilepsiakohtauksen ja kaatunut naama edellä asfalttiin :( Mä oon vielä ainoa meidän sakista joka on päässyt ilman ruhjeita tästä viikonlopusta.

Koirienkin kanssa on pitänyt huolehtia enemmän kuin laki sallii.. Kaksi narttukoiraa kärsivät närästyksestä ja oon nyt useempana iltana pakkojuottanut ruokasoodavettä niille. Johtuu varmaan tuosta ylenmääräisestä ruohon mässyttämisestä. Äippäkoiralla alkoi kaiken kukkuraksi kiima ja poikansa on jo sen verran saanut ikää että tietää jo "niistä hommista". Mut tarkkana tässä saa olla ettei poika pistele äitiään paksuksi :O

Pikkujuttujahan nämä oikeasti on ja monella on ihan oikeitakin ongelmia mut pakko saada kiukutella johonkin tää kiukku :) Kiitos siitä teille :heart: Tämä keskustelupalsta on kyllä huippuihana vertaistukifoorumi. Mies ei aina sitä ymmärrä kun moittii mua ainaisesta palstojen lukemisesta. Tulee kyllä toisiin ajatuksiin kun muistutan että hän on sitten se toinen vaihtoehto kenelle mä näitä huoliani ja vauvajuttujani puran sit ;)

Meniköhän tämä vähän turhan sekavaksi tää teksti kun oon kohta 1,5 tuntia kirjoittanut ja välillä tehnyt jotain muuta :D No yrittäkää kestää ;)

(vatsanympärys 104cm kun normaalisti joku 70 :D )

Ruutinen ja Leo 23+1
 
Viimeksi muokattu:
hauskaa kiekkohuumaista alkanutta vkoa kaikille! :D aivan mahtava peli eilen, huh! ruotsi sai maistaa taas katkeran kalkin 16 vuoden jälkeen, ah, mikä tunne ja ku niille tuli vielä tollanen rökäletappio :LOL:

ruutinen no johan teillä sattuu ja tapahtuu :O toivottavasti ei mitään pahempaa enää. meillä on kans toi 5v aika sählä, koko ajan kolhii itteään. sulla tuleeki kiva loma ku pääset noin ajoissa alottaa :) mulla ei tosiaan enää paljoo ois jälellä, apua :eek: ja kaikki vielä tekemättä, pinnasänky vaa maalattu. muutaki hommaa ois mut ei jaksais millää ruveta hommii :rolleyes:

ens perjantaina ois äitipoliaika ja ultra, saa nähä minkä kokonen vonkale siellä masussa köllii :D

jessi ja pikkuj 35+3
 
HYVÄ LEIJONAT! AIVAN MAHTAVA JUTTU!
Ihan oikein, ruotsi sai kokea karvaan RÖKÄLE tappion. Siitä saivat kun uhosivat ennen peliä, miten helppo vastus Suomi on!! "Suomi on meille heittopussi"! Juupajuu :D

Ruutinen kyllä miekin tiedän, että onhan siellä masussa kaikki hyvin, eikä se luku maata kaada. Pisti vaan kummastuttamaan noiden lukujen erot. Mut kiva kuulla, et on niitä pienempiä lukuja muillakin ollut. Tuli vaan sellanen olo et kaikilla muilla on joku 1:50000.
Sulla on kyllä ihanan iso masu jo!! :heart: Ja toivottavasti ummetus helpottaa, on varmasti tukala olo!

Jessi Tuuhhan sit kertoo, minkä kokonen rakkauspakkaus sieltä masusta löytyy!

( . ) Ai hitto mitkä hartia-niska-päänsäryt! Nyt kun ollut saikulla tuon selän takia, ja se on levon takia taas ok, niin eiköhän ala tuommonen v-mäinen kipu. Siis se kipu on kyllä jotakin kauheeta. Meinaa itku tulla, kun niin kovasti koskee. Eilen oli pakko ottaa 1g panadolia ja pitää kauratyynyä hartoilla, ennen kun helpotti sen verran, etten enää kiemurrellu tuskasta. Oon kyllä ihan invalidi raskaana ollessa, mistä näitä kipuja oikein tulee?? :LOL:

Niiskuneiti ja 17+3
 
Pikasesti omaa napaa... Myöhemmin sitten lisää...

Meillä oli tänään rakenneultra :heart: Johan sitä oli ootettu!
Vauvalla kaikki hyvin :) Hyvin kuvauksellinen oli ja kätilö sitä kehu ku sai niin helposti tarkat mitat otettua :)
Vastas rv.21+3 niinku nyt on, ainoastaan oliko se mahanympärys oli jonkun verran isompi ku nuo muut mitat mut sano et normaalia se silti on. Painoa nyt ultran mukaan 452g :)
Tuli puhetta kans tuosta esikoisen synnytyksestä ja siitä ku oli solmu napanuorassa, sano itekki et onneks se napanuora oli niin pitkä ettei se solmu ollu enempää kiristyny. Mulla jotenki siellä sitten alko itkettää ku tajus miten huonosti kaikki olis voinu mennä ku se kätilöki ite siitä ihan alko puhumaan... Mutta ei siitä sen enempää.
Niin ja istukka oliki etuseinämässä! Muistelen varmaan sitten omiani että olis aikasemmin sanottu et takaseinämässä :D Tuo kyllä sitten selittää sen miten hentosimpia ne liikkeet oli alussa ja välissä ei tuntunu mitään... :whistle:


Talvicci ja Torsti rv.21+3 :heart:
 
Heippa, muistaakohan mua kukaan enää :wave: Päivitin tuota kuumeilupuolen pinoa jonkin aikaa sitten. Jäin taustalle hetkeksi koko palstasta, mut palasin aika pian. Yritin pitää kuumeilun paremmin aisoissa ja kirjoittelin sitten vaan esikoishaaveilijoiden pinossa. Mut nyt on asiat niin, että plussasin lauantaina! :heart: LA olis menkoista laskettuna 22.1.2012 eli nyt mennään viikoilla 4+2. Ajattelin vaan tulla kertomaan, kun täällä kuitenkin pyörii aika paljon tutuksi tulleita nimimerkkejä :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Meillä esikoinen alko sairastamaan yöllä. On kyllä kuuma ja väsähtäny. Onneks ainaki tähän asti mitä on pari kertaa sairaana ollu niin on menny helposti ohi ja melko äkkiä...

Jomille isot onnittelut :heart:
Kyllä tosiaanki muistan sut ja olen sun kuulumisia käyny kurkkimassa tuolla vauvakuumepuolella ;)
Kiva saada lisää tuttua porukkaa tälle puolelle :)


Talvicci ja Torsti rv.21+4 :heart:
 
Onnittelut Jomille :flower:

Täällä on alettu kärsiä pahoinvoinnista... lievästä vielä mutta todennäköisesti tää alkaa pikkuhiljaa tästä pahenemaan :whistle:
Rinnatkin alkaneet kipeytyä vihdoin.. Ja nyt varmaan iskee joku kevätflussa kun kurkku on pirun kipeä. Oon muutenkin ollut hirveen väsynyt ettei kyllä yhtään jaksais nyt sairastaa :headwall:
Taidan mennä päikkäreille kun tuntuu et suu repee kohta liitoksistaan |O

 
Mamulle jaksamisia pahoinvoinnin kanssa...


Neuvolakuulumisia :wave:
Verenpaineet 120/71, p.83
Pissa puhas.
Hb 145! Tähän asti ollu pikkusen matalampi, jotain 139 keskimäärin. Voi olla että ku en aamulla ollu juonu kauheesti niin oli noin korkee. Mut hyvät arvot :)
:heart:-äänet 140
Liikkeet ++
Painoa tullu yhteensä 4kg. Ihan sopiva kuulemma.
Sf-mitta 21cm, hienosti meni sitten heti yläkäyrille. Esikoista oottaessa rv.22+1 oli 18,5.

Esikoisen synnytyksestä sanoin ja itku meinas taas siellä päästä :( Neuvolantätikin ihmetteli kun ei se kätilö tullu osastolle tuosta synnytyksen kulusta puhumaan... Yleisessä aulassa (jossa kuka tahansa olis voinu kuulla!) sano pääpiirteisesti jotain ku vei mut osastolle, mut enhän mä siinä vaiheessa mitään tajunnu ku olin niin tillintallin vielä synnytyksen jäliltä...
Meillä järjestetään semmosia priva tutustumisia synnärille, minkä kaupunki sitten maksaa ja hänkin oli sitä mieltä et voi olla varmaan ihan hyvä mennä vaikka sinne, niin saa siellä kysyä asioista. Meillä muutenki on synnytyssalit ja kaikki eri paikassa nykyään ku mitä sillon ku esikoisen sain. Jollekki ylilääkärille kuulemma tuosta kätilöstä voi sanoa mut en tiiä kehtaanko...

Talvicci ja Torsti rv.22+0 :heart:
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Tuntuu kyllä niin ihanalta olla vihdoinkin tällä puolen kirjoittelemassa :)

Ruutinen Voithan sä lisätä mut listaan, eiköhän mun tuu täällä huudeltua aina välillä jotain! Mun rivi menis siis näin: Jomi - 1. - 22.1.2012 - TAYS :) Ihana tuo video :heart:

Jomi 4+5
 
Jomi Voi että, ihan mahtavaa!! ONNEA!! Ja tarrasukkia ja kaikenlaisia pikaliimoja matkaan että odotus sujuu onnelliseen loppuunsa asti hyvin! Hienoa, olisit plussan ansainnut jo aiemmin mut hyvä näin! :heart: :heart:
Mäkin kävin joskus sua vakoilee ja mietin mikset kirjotellut enää haaveilijoihin, kovasti sua kaipailut oon! :)
Kirjoittele nyt ihmeessä tännekkin! :heart:

ruutinen Kiva melske masussa! :heart: Mulla rupee potkut olee siinä vaiheessa että monta kertaa meinaan tuolilta pompata tai kaupassa vääntyä kaksin kerroin kun potkii jonnekkin mihin lie hermoon ja sisuskaluihin ja kylkiluihin niin voimalla :headwall:

Mamu toivottavasti pysyis kuiteski kohtuullisen aisoissa pahoinvointi vaikka paheniskin, voimia!

Talvicci Meillä oli poika kans alkuviikon kipeänä, kuumetta ja nenä vuotaa vieläkin. Peruuntui 2-vuotis neuvolakin sairastamisen takia. Nyt sit mulla on ollut eilisestä kurkku/poskiontelot/imusolmukkeet/niska/hartiat kipeenä ja tosi kökkö olo :(
Menis vaan kaikessa hiljaisuudessa ohi eikä tästä pahenis. Panadol Hot-juomaa olen nautiskellut helpotukseksi.
Tosi paljon paranemisia jos siellä vielä sairastellaan!
Mäkin just viime maanantaina neuvolakäynnillä avauduin asiattomasta kohtelusta osastolla esikoisen synnytyksen jälkeen. Kyllä ne on sellasia juttuja että ne jää kaihertaa väkisinkin jos ei niitä saa puhuttua tai muuten käsiteltyä alta pois. Minäkään en antanut silloin palautetta, olisi kyllä pitänyt. Olen ajatellut että nyt tän kakkosen kohdalla pidän puoleni ja puolustan oikeuksiani kun tiedänkin jo paremmin miten asiat on.

Kävitkös Jessi jo ultrassa? Millasia kiloja lupasivat vauvalle?

Oma neuvola-aika viime maanantaina oli tosi piristävä senkin suhteen että painoa oli tullut itelle kolmen viime viikon ajalta yhteensä vain 33grammaa. Ihanaa vaihtelua siihen +500g/viikko-tahtiin! Ja mä olin ihan varma että nyt teen painoennätyksen, on ollut niin painava olo :headwall:
Ja sf-mitta oli sama 28cm mitä viimeksikkin, silloin se olikin jossain yläkäyrän yläpuolella, hyvä kun paperilla :D Eli vauva oli vaihtanut asentonsa parempaan ja oli nyt nätisti pää alaspäin.

Vointi on hyvä, mitä nyt selkäsärkyä ja tota ikävää iskiaskipua pakarassa edelleen.

Juu ja eilen saatiin tilattua tuplarattaat sekä turvakaukalo, edistystä siis myös hankintojen suhteen! :)

Ihanaa viikonloppua mammoille!

jasmin ja aarre 29+5
 
Jomi
Tänne vain rupattelemaan :wave: Mukava saaha tänne porukkaa :)

jasmin
Poitsu vielä sairaana, lämmin on. Sitten vielä lisäks lykkäs jonku ummetuksen sille. Ei ole pariin päivään kakannu kunnolla ja kauheen itkun kanssa reppanalla yö meni ja tänään sitten kans sama hommaa, haettiin apteekista mikrolaxia mikä sitten autto onneks :) Meillä jäi relatipat mummolaan niin ei olla niitä annettu, musta tuntuu et pysyy vatsa paremmin toimivana ku saa niitä. Ostettiin sitten uudet tipat.
Juu ei sitä sillon edes tajunnu vaatia mitään... Mä olin niin väsynykki synnytyksen jälkeen...
Tällä kertaa aion kyllä pitää puoleni.

Laitoin jo tuonne masukuva pinoonki jo kuvaa mut laitanpa tännekki... Kuvassa otettu tänään :)


Talvicci ja Torsti rv.22+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä