Häät halvalla

Otsikossa se jo tuleekin,eli kuinka halvalla ootte häät onnistunu järjestään ja millaset häät ne oli? Me tahdottais naimisiin mieheni kanssa mutta ainoa hidaste on se että kunnon häät maksaa niin mahdottomasti! Haluttais kuitenkin jonkinmoiset juhlat,et ei pelkkää maistraattia/kirkkoa ja siitä kotiin... :/ Paljonkohan maksais jos menis kirkossa naimisiin,ois jonkun suht edullisen hääpuvun hommannu ja sit ois pienet juhlat vaikka seurakunta-talolla? lämmin ruoka,muutama kakku ja kahvia? ja vaikka dj tms? ruuat voitas tehdä ainakin osittain itse/suvun voimin. Tai sit menis juhliin kavereiden kesken vaikka mökille tms? mut toisaalta haluisin kuitenkin joitakin sukulaisia juhliin...mahtaako sitten sukulaiset suuttua kun aika paljon täytyis sit karsia jos haluaa halvalla päästä. Mieluien kun säästän vaikka johonkin ihanaan matkaan,kun tuhlaan yhteen päivään ja sukulaisten ruokkimiseen/juottamiseen... Me kun halutaan maksaa häämme itse,eikä millään laina- taikka vanhempiemme rahoista!
 
mie
Etsi käsiisi viime kesänä ilmestynyt Maku-lehti, jossa on kuvattu yhdet kesähäät. Näihin häihin sukulaiset toivat rahan sijaan ruokalahjoja ja puutarhassa paljain jaloin tanssiva morsian oli lupiinien seassa aika suloinen.
 
riippuen henkilömäärästä... Teetkö itse ruuat vai pitopalvelu. Siinä on molemmissa puolensa.
Tuleeko musiikkia, juomia.

Kutsuvieraslistan tekeminen on hankalaa.. Tulee paljon tilanteita et "jos ton kutsuu niin noiki pitää" jos ei halua loukata. Mut jos ei piittaa niin sit ei nii vaikeeta.
 
vieras
Meillä oli vain n 20 vierasta, mut rahaa meni silti. Kampaus ja meikki ja hääkimppu maksavat kuitenkin ihan yhtä paljon oli isot tai pienet juhlat. Puku mulla oli suht edullinen, eikä edes perinteinen hääpuku.
 
mie
Mekko kirpparilta, sormus tuohesta, puutarhajuhlien kehys juhlille eikä kalliita vuokrapaikkoja, kasvisruokaa, täysi tee-se-itse -linja,
oman näköisyys, kekseliäisyys. Niitä vaatii halvat häät.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Et kyllä kovin halvalla pääse kaveri yritti mutta rahaa paloi siitä huolimatta 5400?
Vaikkei hän päässytkään niin kyllä joku muu voi päästä. Ostaa alesta / käytettynä / vuokraa vaatteet, tekee ( halvat ) ruoat itse, ei viinoja, seurakuntasali on tietääkseni edullinen / jopa ilmainen jne...

Me yritetään mennä kans pienellä budjetilla ( maks. 4500 ) ja juhlapaikka + pitopalvelu maksaa n. 2500 euroa. Ne on meillä isoimmat ja noistakin voi säästää paljon.
 
mie
ja siis kampaukset, häämeikit ja nämä hilpetöörikimput säästölinjan häissä unohdetaan kokonaan! Seppele luonnonkukkia hiuksiin, itse tehty kimppu tai vaikka auringonkukka hääkimpuksi ja sillä siisti.
 
Ruokahan se maksaa eniten, ja itse tehden siinä pääsee suht halvalla. Teette vaikka talkoovoimin ruuat sinne, niin vain tarveaineet maksaa. Hääpukuja voi saada hyvinkin edullisesti. Hintoja en kyllä osaa arvioida, ja toisaalta mietin, että jos juhlien järjestäminen tuntuu pakkopullalta, vain "sukulaisten juottamiselta/ruokkimiselta", olisiko silloin kuitenkin parempi pitää ihan pienet häät.
 
Meillä oli halvat häät, rahaa meni n.1200?, kahvitarjoilu, ukolle puku (500?) mun puku n.100?, sormukset... ieraita 30 kipaletta, paikan vuokra oli 170? pe-su. Tarjottavat kaverin pitopalvelusta, mutta ei siinäkään alennusta kummosesti ollu, tarjottavat teki muistaakseni n.250?.
Pojan puku oli kaverilta lainassa, ukon porukat osti tytölle ulkomailta mekon, ukon sisko teki kukat (oli tehny hirmu hienon ja törkeen kalliin kimpun) ja toinen sisko huolehti valokuvaamisesta.
kaverin kanssa tehtiin koristehommelit.
Kampaus ja meikki kaverilta :saint:
 
mielestäni
ihan mukavaan hintaan saatiin häät pidettyä eli n. 4500e ja ihan itse maksettiin. Mut jos sukulaisia ei halua syöttää niin kannattaisko mennä ihan kahestaan vaan naimisiin jossain maailmalla. Niin ja kannattaa tarkistaa saako seurakunnan tiloissa tarjoilla vettä väkevämpää??? Meilläpäin ei.
 
Juu, se voi olla et seurakunnan tiloissa ei saa alkoa tarjota...
Koivunkäpy: Sä pääsit halvalla! Jostain tollasesta mäkin haaveilen. Meil kyl on suvussa leipuria,tarjoilijaa,floristikin löytyy tuttavapiiristä...

Nyt on kyllä alkanu tosiaan kiinnostaan toi ulkomailla vihkiminenkin... mitenköhän se sit hoituu ja paljonko maksaa itse toimitus?
 
Varsinais-Suomi
n. 3000 eurolla saatiin 110 hengelle perinteiset tanssihäät orkestereineen ja pitopalveluineen. Ompelutaitoinen äitini teki minulle upean uniikin hääpuvun. Miehen saketti vuokrattiin. Pienillä paikkakunnilla on edulliset hinnat. Isoimmat maksuerät olivat pitopalvelu. Hääpaikan vuokra ja orkesteri olivat edulliset. Samoin valokuvaajat, kampaaja ja kukat. Äitini toi ulkomaan reissuilta edullista viinaa ja viinejä.
 
vieras
Kuinkia kauan olette olleet yhdessä ennenkuin päätitte mennä naimisiin ja miksi? Me seurusteltiin 5 vuotta jonka jälkeen kihlauduttiin. Silloin päätettiin hääpäivä kahen vuoden päähän ja säästäminen alkoi. Meillä oli monta "syytä" mennä naimisiin eli suhteen virallistaminen,ennen lapsien tekoa ja tietysti oli kiva järjestää ne juhlat. Niin ja häät tuli kustantaan n.4000-5000e.
 
Puku kannattaa ostaa alennusmyynnistä tai teettää.
Vihkiminen kirkossa ei maksa mitään.
Laskekaa ruokarahaa n. 20-30 euroa per vieras ja sen mukaan päättäkää ketä haluatte kutsua.
Lahjan voi pyytää rahana ja vaikka niillä kustantaa osan häistä.
Sormuksia saa edullisestikin.
Bändi+ohjelma talkoilla, ei viinatarjoilua.
Käyttäkää röyhkeästi hyväksi lähi- ja tuttavapiirin musiikkitaiturit, valokuvaajat ja kampaajat sekä tarjoilijat ym.
 
Soiku
Meillä tuli maksamaan n. 2500e ja siihen kuuluu kaikki ihan kiitoskortteja myöten. Häämatka tosin on tekemättä.. että se ei kuulu budjettiin :)

Meillä vieraita oli reilu 70. Meillä oli pitopalveluna viereisestä pikkukunnasta tuntematon, mutta sitäkin mukavampi pitopalvelu. Hinta oli siis huomattavasti huokeampi kuin olisi ollut meidän suurkaupungin pitopalveluilla. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Itse tuotiin kaikki alkoholipitoiset juomat.

Bändiä meillä ei ollut, se mitä tanssittiin, tanssittiin haitarin ja levyjen voimalla.

Hääpuvun teki mun äiti, kangas oli verhokangasta, mutta ei sitä kukaan uskoisi :) Hääpukukankaat kun maksaa maltaita, vaikka ovat ihan samoja. Miehelle oli puku lainassa tuttavilta.

Tein meikin itse, tukan laittoi tuttu. Kimppuna mulla oli vain kimppu gerberoita, sillä pelkkä hääkimppu sanana tuo hintaa lisää monta kymppiä.. Hääkutsut askartelin itse, nekin oli aika simppelit.
 
Kippuravarvas
Joku 3000-4000? meni vissiin(vanhemmat maksoi..)
Siis ruoka tilattiin ammattikoululta 1000? 100:lle hengelle ja bändi oli 700?, ne siis kalleimmat. Mulle puvun teki äiti, kankaat oli alle 200?, miehelle ostettiin alesta puku kun yksi liike lopetti. Tilana oli kylätalo se oli kans aika halpa. Koristeina oli kuivattuja pihlajanmarjaterttuja ja erilaisia lehtiä+kiviä, oli siis syksyllä häät. Piikoina oli muutama kylän nainen. Ja viinat haettiin kaason kanssa Tallinnasta. Valokuvaus oli kans aika edullinen ja juhliin saatiin kuvaaja siskon kautta. Kampaus ja meikki myös alennuksella tutun kauppaa+kaasot laitettiin siellä kans. Kimppu oli aika yksinkertainen, maksoi vissiin 25?.
 
Vajaa 3000 meni meidän häihin. 90 vierasta. Leipomiset tehtiin itse, pitopalvelu teki ruuan (maksoi 1200 e), viinaksia ei tarjoiltu, mun puku vuokrattiin, sormus oli yksinkertainen ja suht edullinen, ohjelma tuli vieraiden puolelta, dj:tä ei ollut, kukkia oli mun kimpun lisäksi kaksi isompaa "kimppua" koristeena, koristelu oli muutenkin hyvin yksinkertainen.
Näin meillä.
 
Meillä oli pienet häät (30 henkeä ) ja rahaa paloi n.2500e. Pitopalvelu saatiin ns.häälahjana, puvun ostin alesta eikä sormuksetkaan ollut kalleimmasta päästä. :) Juhlatilan vuokra oli kallein yksittäinen juttu, reilut 700e. Hyvät bileet oli!
 
Yhdessä on oltu reilu 3 vuotta josta kihloissa 2,5 vuotta. yks lapsi on siunaantunut ja toinen on toiveissa. :) naimisiin menoa ei olla harkintaa pidemmälle päätetty aikasemmin kun ollaan opiskeltu yms ja on tosiaan niin turkasen kallista jos siis pitää juhlat. Nyt ollaan kuitenkin tultu toisiin aatoksiin kun molemmat ollaan töissäkin yms..ja päätetty et naimisiin mennään. Saattaapi olla et tosiaan karataan jonnekkin ja ihan vaan kahdestaan.
 

Yhteistyössä