Häätkutsussa ei mainittu lapsia, serkku loukkaantunut kun en tule

  • Viestiketjun aloittaja ihmetyksen aihe
  • Ensimmäinen viesti
"Niina"
eikö siinä kutsussa ollut ollenkaan sun miestäsi mainittu, ilmeisesti joo, niinhän tuossa ap:n kirjoituksessa oli. Mitä se serkkus oikein ajattelee? Jos mulla moinen tilanne kuin kysyjällä, niin skippaisin koko juhlat ja that's it.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
"niinno"
En itsekään menisi lastenvihaajien juhliin. Sehän on sen hääparin oma valinta. Kun kutsutaan lapsiperheestä vain vanhemmat, on hyvin todennäköistä että suuri osa ei tule. Ja se on aivan oikein. Lasten syrjimistä on jo aivan tarpeeksi, kuten esim. matkatoimistojen aikuisten hotellit, tai kaupat joihin lapset ja nuoret eivät pääse.
 
?=?=
[QUOTE="niinno";29669913]En itsekään menisi lastenvihaajien juhliin. Sehän on sen hääparin oma valinta. Kun kutsutaan lapsiperheestä vain vanhemmat, on hyvin todennäköistä että suuri osa ei tule. Ja se on aivan oikein. Lasten syrjimistä on jo aivan tarpeeksi, kuten esim. matkatoimistojen aikuisten hotellit, tai kaupat joihin lapset ja nuoret eivät pääse.[/QUOTE]

Miksi kukaan haluaa tuoda lapsia paikkaan jossa ryypätään. Mä en ole ollut vielä yhissäkään häissä missä ei olisi vieraat olleet humalassa.
 
mielensäpahoittaja
[QUOTE="niinno";29669913]En itsekään menisi lastenvihaajien juhliin. Sehän on sen hääparin oma valinta. Kun kutsutaan lapsiperheestä vain vanhemmat, on hyvin todennäköistä että suuri osa ei tule. Ja se on aivan oikein. Lasten syrjimistä on jo aivan tarpeeksi, kuten esim. matkatoimistojen aikuisten hotellit, tai kaupat joihin lapset ja nuoret eivät pääse.[/QUOTE]

Juu, lastenvihaajien juttujahan nämä. Ennemmin se olisi vanhempien ja muiden ihmisten vainoamista, että lapsivapaita paikkoja ei olisi. Vaikea uskoa, että ihmiset joilla on omia lapsia ja jotka pitävät lapsettomat häät olisivat jotain lasten vihaajia. Ehkä jotkut vain haluavat rentoutua joskus ihan aikuisten kesken vain? Oliskohan niin?

Jos häissä on vaikka ohjelmaa joka ei sovi lapsille tai ajankohta/paikka sellainen tai ihan vain ei haluta sen tärkeän hetken aikana kuulla itkua ja kiljuntaa mistään?
 
"Vainiin"
Siis onko sairas lapsi erityislapsi? Eikö sillä tarkoiteta enemänki näitä asennevammaisia jotka eivät osaa käyttäytyä.
En pitäisi esim. diabeetikkoa erityislapsena.
Et taida tietää mistä puhut. Monessa diabeetikkoperheessä on sellainen tilanne, että KUKAAN (edes isovanhemmat tai sisarukset) ei uskalla hoitaa diabeetikkolasta. Että kyllä siinä mielessä diabeetikkoa voi pitää erityislapsena. Erityisesti jos puhutaan noin pienistä kuin ap:n tapauksessa.
 
Oon kans sitä mieltä, et kukaan ei voi olettaa ap:n ilmaantuvan paikalle. Kannattaa kuitenkin kenties soittaa ja pahotella, koska kaikki ei vaan osaa ajatella, mitä matka tarkottas.

Ja hieman asian vierestä: kaikiin näihin ei-lapsille hotelleihin yms. on syynä se, että nykyään ei voi tietää, miten lapset käyttäytyy. Moni itsestäänselvä käytössäntö ei enää ole itsestään selvä lapsille ja vanhemmille.
 
"noniin"
[QUOTE="niinno";29669913]En itsekään menisi lastenvihaajien juhliin. Sehän on sen hääparin oma valinta. Kun kutsutaan lapsiperheestä vain vanhemmat, on hyvin todennäköistä että suuri osa ei tule. Ja se on aivan oikein. Lasten syrjimistä on jo aivan tarpeeksi, kuten esim. matkatoimistojen aikuisten hotellit, tai kaupat joihin lapset ja nuoret eivät pääse.[/QUOTE]

Ja mietippä ravintoloita, täyttä syrjintää kun ei saa yöllä mennä lapsen kaa!! Ja äänioikeus pitäisi antaa heti kun oppivat kirjoittamaan!!!! LAPSET EDUSKUNTAAN!!!!
 
"hmh"
No tää voi olla rikkinäistä puhelintakin... Eli siskosi tarve liioitella serkkusi reaktioita omista syistään (esim. tunteakseen itsensä tärkeäksi... tyhmä syy mutta yllättävän yleinen).

anna olla, älä välitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minuli
vierass
En ymmärrä lasten syrjintää ja suomalaisten aikuisten tiukkapipoisuutta. Suomalaiset vaativat lapsilta aivan liikaa ja lapset tuomitaan liian herkästi huonosti käyttäytyviksi. Löysätkää aikuiset sitä kireää pipoanne ja ottakaa rennosti!
 
M32
[QUOTE="niinno";29669913]En itsekään menisi lastenvihaajien juhliin.[/QUOTE]Ihan hyvä. Tuollaiset hapannaamat pilaavat aina lastenvihaajien suuren päivän. Ei tosiaankaan jaksaisi katsella kenenkään sukulaisen hapanta naamaa, kun pappi kiittelee puheessaan Afrikan lasten ahdinkoa ja hääleikkinä vedetään viisivuotiasta turpaan.
 
ampp
Soittelet ja pahoittelet tilannetta. Mies ulkomailla ja kerrot ettei hoitajaa saa. Voit vielä valaista, että esimerkiksi päiväkodeissakaan ei kuka tahansa saa antaa lääkkeitä lapselle vaan siinä pitää olla pätevyys. Voit vielä kertoa, että kyselit Mannerheimin lastensuojeluliitolta, mutta heillä ei ole lääkeannosteluun pätevää hoitajaa. Ole rehellinen, jos serkkusi siitä suuttuu, sano, että sinä se yksi Bridezilla olet ja puhutaan sitten joskus asiasta uudelleen.
 
"Neppi"
En menis itsekkään.. en tajua mikä uusi muoti villitys tuo lapsettomat häät oikein on? Mä olen äiti ja mun pakettiin kuuluu myös mun lapset. Ymmärrän totta kai että joku ei halua omiin juhliinsa lapsia, mutta silloin ei voi loukkaantua jos joku sellanen jolla on lapsia jää pois. Ja ymmärrän senkin et jos häät ovat ravintolassa, tai muuten sopimattomassa paikassa lapsille, mut jos häät on esim. jossain seurantalolla en vaan tajua miten lapset voi olla jollekkin niin piikki lihassa. jokainen tekee valintansa itse, mutta silloin ei voi loukkaantua toisen valinnasta
 
"ymmi"
Alkuperäinen kirjoittaja Vierestä;29669732:
Siitä ei nyt varmaan ollutkaan kyse. Ap:lle on nyt vain hankala järjestää se häihin osallistuminen lasten vuoksi.

Ap, kurja juttu! Älä ota paineita serkkusi vuoksi. Hermoileva morsian..
Samaa mieltä.
se joka kehui kuinka usein hääpari jolla jo on lapsia haluaa lapsettomat häät niin se on ihan ok mutta kaikilla kun ei se suku asu samassa kylässä ;)
Helppohn se on huudella jos koko ikänsä asunut samassa kylässä ja on tuttuja kuin sukulaisia ketkä hoitaa mutta en minäään niin yhtä tsekästä kuin se minultakin on mene häihin joihin lapseni ei ole tervetulleet ;)
Syy:
järjestäjällä on oikeus haluamiinsa juhliin, minulla on oikeus myös kieltäytyä ja mikään ei minua pakota palkkaamaan kallista hoitajaa.
Miksi juhlan järjestäjä ei sitten hanki lapsilleni hoitajaa jos kutsu on käsky ;)
 
hitleri
On se vaan jännä että edelleen meillä mielletään hääKUTSU pakko osallstua
ja vähintäänkin morsio vetää herneenpalkoja nenän jos syy jolla jäät häistä
pois ei hänelle kelpaa :LOL:
 
jfs
Minä en nyt oikein jaksa uskoa, että asia on juuri niin kuten ap kertoo. Tuntuu, että oisko se serkku vaan pahoitellut että ap ei pääse ja se sisko sitten kääntänyt että nysse on loukkaantunut? Kun ei kuulosta kovin normaalilta käytökseltä tuollaisesta loukkaantua.

Mulla on lapsia ja lähimmillä ystävilläni myös. Innoissaan odottavat kaikki kutsua LAPSETTOMIIN häihimme, koska harvemmin enää päästään yhdessä juhlimaan ilman lapsia. :)
 
viera.s
Ymmärtäisin, että kaikkensa koittaisi panostaa päästäkseen sisaruksensa tai lapsensa häihin. Mutta 700 km päässä asuva serkku... No omassa suvussani ei ole serkkuja koskaan edes häihin kutsuttu. Jotkut voi olla serkkujensa kanssa tietty läheisempiä, mutta tuskin ne sentään mitään kaikken tärkeimpiä ja läheisempiä ihmisiä on, ainakaan tuollaisen matkan päässä serkut.
 
me nähtiin tosi usein
Ymmärtäisin, että kaikkensa koittaisi panostaa päästäkseen sisaruksensa tai lapsensa häihin. Mutta 700 km päässä asuva serkku... No omassa suvussani ei ole serkkuja koskaan edes häihin kutsuttu. Jotkut voi olla serkkujensa kanssa tietty läheisempiä, mutta tuskin ne sentään mitään kaikken tärkeimpiä ja läheisempiä ihmisiä on, ainakaan tuollaisen matkan päässä serkut.
Tulee mieleen se Siskonpeti-sarjan jakso, jossa sulhasen serkkupoika jaarittelee ummet ja lammet. :D
 
jfs
Ymmärtäisin, että kaikkensa koittaisi panostaa päästäkseen sisaruksensa tai lapsensa häihin. Mutta 700 km päässä asuva serkku... No omassa suvussani ei ole serkkuja koskaan edes häihin kutsuttu. Jotkut voi olla serkkujensa kanssa tietty läheisempiä, mutta tuskin ne sentään mitään kaikken tärkeimpiä ja läheisempiä ihmisiä on, ainakaan tuollaisen matkan päässä serkut.
No minä taas olen käynyt serkkuni polttareissa 600 km:n päässä. :) häät oli järjestetty vähän lähemmäksi, mutta tuli niihinkin matkaa 200km.
 
Bride
Mun häät oli lapsettomat. Ihan siitä syystä, että aivan lähipiirissä on 3kpl lapsia jotka käyttäytyy kaikissa suvun juhlissa rajattoman huonosti ja vanhemmat ei puutu siihen mitenkään. Eräissä viiskymppisissä lapset kävi rääpimässä käsillä kaikista kakuista päällykset, heitteli pikkusuolaisia maahan ja syljeskeli noutopöydän ympärillä. Ei ollut mahdollista kutsua muita lapsineen ja vaan tätä pariskuntaa ilman, joten, lapsettomat häät kokonaan. Sääliksi kävi toisenpuolen suvun lapsia, toiselta puolella kaikki ymmärsi miksi tällainen päätös.
 
ihmetyksen aihe
No tehtävköön vielä selväksi:
1. Mulla ei ole mitään lapsettomia häitä vastaan. Järjestän itsekin juhlia, joissa ei ole lapsia - viimeksi työkavereille pari viikkoa sitten kun mies oli lasten kanssa äitinsä luona.
2. Menisin häihin tosi mielelläni matkasta huolimatta, ollaan serkun kans oltu lapsena ja nuorena tosi läheisiä, heppaleirit ja Interreilit tehty yhdessä, ja yhteisellä festarireissullamme miehensäkin tapasi. Siksi ymmärrän hyvin, että hän todellakin haluaisin minut sinne.
3. Lapsi on erityislapsi, koska häntä ei voi kuka tahansa hoitaa. Päiväkodissakin ovat laittaneet lapselle oman avustajan, kun ei vielä ole hoitotasapaino kunnossa. Nyt vain on niin, ettei hoitajaa löydy. Ja sitä ei sitten oikeasti löydy.

Sisko on hyvin luotettava lähde, enkä näe syytä, miksi liiottelisi. Rakas serkkuni on ihan kaikkien muidenkin sukulaisten mukaan melkoisessa häämaniassa, ja samaa asiaa tahkonnut muillekin. Draamaqueen se on ollut aina, joten tämä nyt on vaan joku häästressin projisaatio...
 
-
Itselläni on kaksi täysin tervettä lasta. Nuorempi vierastaa ja suhtautuu kylmäkiskoisesti tuntemattomiin aikuisiin, eikä todellakaan halua jäädä heidän seuraansa. Näinollen mulle ei tulisi mieleenkään, että jos en olisi kykeneväinen järjestämään lapselleni tuttua ja turvallista hoitajaa, niin en mä sitä missään nimessä jättäisi viikonlopuksi itkemään jonkun tuntemattoman hoivaan.
Hoitoon jättäminen tuntui aluksi jo aivan liian pahalle, joten en enää jättäisi viikonlopuksi.
 

Yhteistyössä