Häiritseekö nimeltä kutsuminen lääkärin vastaanotolle?

"miämiä"
Ei ainakaan pelkällä sukunimellä kutsuminen haittaa.

Sen sijaan kerran häiritsi todella pahasti hammashoitolassa, kun hoitaja tenttas mun nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja syntymäajan (vai sotun? en muista) papereihinsa siinä odotustilassa, jossa oli samaan aikaan paljon muita ihmisiä.
 
Tyttö tuollainen
Ei häiritse yhtään! Joskus labrassa nolottaa mennä sen pissapurkin kanssa kaikkien ohi vessaan, johon on suora näkymä koko odotustilasta :D Mutta en taida olla ainoa, kenellä on meidän kaupunginsairaalan labrassa sama, kiusalinen olo.

Millä siellä sitten pitäisi huutaa? Pelkällä vuoronumerolla? Sellaiseen siirtyminen ei ehkä olisi kamalan kallis investointi jos sen järkevästi tekisi... mutta kun ollaan Suomessa. Huoh.
 
Saraldo
Ei mua ainakaan häiritse. Jos joku mut siellä tuntee, niin tuntee jo ulkonäöltä. Ei se sukunimi enää asiaa pahenna tai paranna. Eli ei siellä tuntemattomana pääse menemään muuta kuin tosiaan pussi päässä.
 
Ilmeisesti jollain vuoronumerosysteemillä. Yksityisyys on toki tärkeä asia, mutta en pidä kyllä tätä nyt niin oleellisena asiana että kaikilla suomen poliklinikoilla ja terveyskeskuksissa pitäisi investoida vuoronumerojärjestelmään.
No eikai se olellista olekaan. Naamat näkyy kuitenkin ja jos nyt sattuu istumaan samassa tilassa kukalie Virtanen niin ei se sukunimi kerro mitään siitä kuka hän on ja miksi lääkärissä.Vieraita ne ihmiset kuitenkin ovat. Ja tutun sattuessa nimellä vielä vähemmän merkitystä.
 
piipiip
No ei todellakaan haittaa ja jos mietin, onko mulle jäänyt mieleeni jonkun vastaanotolla kutsunut ihmisen nimi joskus, niin vastaus on "ei ole". Ja jos olisikin, niin mitä sitten?! Enhän tiedä, mitä varten toinen on lääkärillä eikä asian pitäisi normaaleja ihmisiä kiinnostaa.

Taitaa olla virkamiehillä luppoaikaa oikein helkutisti, kun moisesta ongelman tekevät.
 
"Ani"
Ei häiritse, mutta monia nauratti, kun huudettiin "Mutanen, Sylvi!" Nuori isä talutti noin kaksivuotiaan huoneeseen. Moni odotti, että vanha mummo olisi köpötellyt lääkärin luo.
 
Ja seuraavaksi peräpukamat!
Itse olen anestesiasairaanhoitaja, ja haen potilaita leikkaukseen odotustiloista. Jos leikkaukseen tulevat pitäisi kutsua jollain vuoronumerosysteemillä, niin siinäpä vaarantuisi potilastuvallisuuskin sitten oikein huolella. Milläs siinä varmistaisi, että potilas on oikea? Kysymällä että mitähän herra numero 47 toivoo itseltään leikattavan? Ja jos vastaus on sama, mikä mulla on mielessä niin sitten vaan kohti salia, niinkö?

Aivan naurettavaksi menee tämä "yksityisyydensuoja", ei voi muuta sanoa.
 
"vieras"
[QUOTE="voi";28687201]Jessus! Kaikki tutut näkee, että virtasen vilma on menossa lääkäriin, mutta lääkäri ei sais sitä nimeä mainita....[/QUOTE]

Näin just. Pitäisikö terveyskeskusten ja sairaaloiden ulko-ovilla tarjoilla paperipusseja, jotka jokainen potilas vetäisi päähän astuessaan ovesta sisään? Eikö kasvojen näyttäminen vaaranna yksityisyyttä? Asiasta täytyy tehdä kansalaisaloite, tämä on ehdottomasti tutkittava!
 
[QUOTE="voi";28687201]Jessus! Kaikki tutut näkee, että virtasen vilma on menossa lääkäriin, mutta lääkäri ei sais sitä nimeä mainita....[/QUOTE]

Tämä. Tutut huomaavat muutenkin ja tuntemattomia ei kiinnosta, joten missä ongelma? Virkamiesten päässä. Tuntevatkohan he itsensä kovinkin tarpeellisiksi tällaisten joutavuuksien kanssa puuhastellessaan.
 
Saraldo
Vähän sama kun mä olen joskus odottanut lääkäriä samassa odotushuoneessa kuin Michael Monroe. Ei siinä vuoronumerot auta, kun jokainen turkulainen tietää kuka se värikäs pörrötukka siinä odotushuoneessa on :D. Vaikka millä salanimellä menis, eikä edes pussi päässä auttais :D.
 
"nainenvain"
No en tykkää kun kutsutaan koko nimellä. Yleensä kyllä vaan sukunimellä, mikä on ihan ok. Ehkä siksi kun kerran tk:ssa joku somalimies tuli siihen liehittelemään, ei oo kiva jos joku tommonen satunnainen ei toivottu ihailija alkaa kokonimen perusteella selvittämään sun puhelinnumeroa yms.
 
***
Nimellä kutsuminen ei haittaa. Viimeksi minut ja poikani kutsuttiin sanomalla (ja sormelle osoittamalla) "sinä ja sun poika" :) Meillä on vaikea sukunimi, mutta tuo tapa oli paljon tökerömpi kuin sukunimen väärin lausuminen.
 

Yhteistyössä