Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Karambola Juu, tämmönen sekopäähän minä oon! :D ei vaan vakavasti sanottuna, et ehkä ymmärtänyt sarkasmiani kun sanoin, että "kiva kun sen niin nätisti sanoit"! En todellakaan pitänyt tavastasi "puhutella"minua, sinulle täysin tuntematonta ihmistä. Kun sanot "sulla on sanomasi mukaan historiaa jos minkämoista", vähättelet epäkunnioittavasti mun edesottamuksia. Mä todellakin olen taistellut edellisen plussani eteen! Kärsinyt ja kulkenut läpi raskaan tien. En tullut tänne "pyyhältäen", vaan tulin tänne, koska olen levitellyt olemattomia ja olemassa oleviakin viivoja tässä ketjussa monen vuoden ajan ja monet täällä olevista ihmisistä on vanhoja "tuttuja". Siksi koin, että pystyn täällä avautumaan vaikeistakin asioista.

Pahoitteluni kaikille, jos viimeaikaiset testikuvani ovat loukanneet jollain tavalla. En arvannut niin tekeväni. Tiedän kyllä tasan tarkkaan, mitä teistä jokainen käy läpi eikä tarkoitukseni ole ollut missään vaiheessa pahoittaa kenenkään mieltä. :heart:
 
mit vit mä just luin?! Jos sä tosissaan olet taistellut edellisen plussasi eteen niin miten sä olet kehdannut tulla tänne vatvomaan ja surkuttelemaan kuinka kamalaa on kun kävi vahinko?? Käytä hyvä ihminen sitä ehkäisyä jos lääkärit on suositelleet vuoden odottamaan sektion takia tai etä halua kahta vaippaikäistä lasta.
 
Ekassa viestissäni surkuttelin joo. Alkujärkytys kun oli aikamoinen. Mutta sen jälkeen mä olen täällä murehtinut vaan ja ainoastaan sitä, vahvistuuko viivat vai ei. Ihan sitä samaa, mitä mä oon tehny jokaikisen raskauden kohdalla, peläten keskenmenoa. Mutta joo, aivan sama mitä ajattelet. Sulla on oikeus mielipiteeseesi.
 
Rauhoittukaa kanssasisarret

Minalo:
Viivat tummuvat ja vaikka raskaus tuntuisi oudolta, onhan hyvä että olet ultraan jo menossa. Minulla henk koht on ollut jokaisessa keskenmenneessä raskaudessa jokin ennakkoaavistus että raskaus ei kulje oikein ja jos vuoto ei ole ultraan mennessä alkanut on usein epäilyni oikeiksi vahvistettu. vaikka olenkin eri viikoille aina päässyt (4+2-13+1)

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, saa tuoda julki, mutta jokin on kuitenkin mielipiteessä pidettävä kohtuutena. varsinkin kun käsitellään raskauden vaikeuksista, lapsen saamisesta ja keskenmenoista.
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Kengumamma nimenomaan tuo ennakkoaavistus on minullakin pitänyt joka kerta paikkansa. Ja vaikken tikkuja uittamalla saakaan varmaa tietoa raskauden tilasta niin kylläpä vaan niistä saa tukea omille ajatuksilleen. Ja onhan se todistetusti niin, että jos viivat ei kunnolla vahvistu, hcg ei täten nouse normaalisti.

Ultraan menen varmistaakseni sen, minkä jo sisimmässäni tunnen. Minulla on omat syyni miksi en heti soita neuvolaan vaan käyn yksityisellä. Näin olen aikaisemmissakin raskauksissani tehnyt.

Äitivanhus haaleeta viivaa nään minäkin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti jokainen hyppisi onnesta jos plussan saisi.. sitä vartehan täällä ollaan.

Mutta tiedän ite että aina ei toisten sanoilla ole isoa merkitystä.. itse kun sain plussan heti oletettujen menkkojen jälkeen, moni sanoi että normaalia alkuraskauden vuotoa, mutta itse tiesin jo että kesken on menossa.

Olen myös vuosien saatossa muuttunut pessimistiksi.. en usko enää ovulaatioon ja raskauteen..
 
Sen verran noista viivojen tummumisista. Itehän en koskaan oo saanu selvää plussaa vaan ihan haalean haamun melkein rv 7. Tummui kyllä 2 viikossa niin että näki mutta haamu se silti oli. Ja ihan normaali raskaus oli kyseessä kun sykekin näkyi ultrassa silloin ja terve poika tuli.
 
Tungempa minäkin sen verran lusikkaa soppaan että lienee mikään muu kuin hcg:n mittaus verestä ei anna varmuutta hormonin nousuun tai laskuun... Virtsatesti voi olla suuntaa antava mutta sitä ei pidä tuijottaa kuin piru raamattu!!

Toivon kovasti minalo että kyseessä olisi ihan normaali raskaus ja etenesi loppuun asti! Ja ymmärrän täysin huolesi!!!
 
Mullakin on tosiaan kokemusta monenlaisista viivojen tummumisista rai tummumattomuuksista. Parissa keskeytyneessä km:ssa hormoni on noussut ihan normaalisti ja viivat tummuneet kunnolla..onhan alkio menehtynytkin vasta rv:lla 8-9.Mutta yksi keskenmeno oli sellainen, missä alkion kehitys oli pysähtynyt jo viikolla 4-5, näin ollen hormooni ei kovin korkeaksi kerennyt nousta ja viivatkaan ei tummunu kunnolla. Digiin sain sillon 2-3 kahteen kertaan, vaikka testien tekemisen välillä oli yli viikko. Vuoto sitten alkoi rv 6+2 spontaanisti. Kerkesin edellisenä päivänä käydä ultrassa toteamassa keskenmenon, jonka siis olin jo päätellyt viivojen tummumattomuudesta ja digin tuloksesta. Pessimisti se minäkin olen. Näissä asioissa varsinkin. Kokemukset muokkaa ihmistä suuresti.
 
Rauhoitetaan asiaa sen verran että himotestailijoiden ketjussahan sitä kaikki ollaan! Eli tikkuja saa uittaa niin paljon ja aikaisin/ myöhään kun kukin haluaa!!! Jokaisella oma historia ja taustansa kaikilla kuitenkin sama toive, se pieni tuhiseva nyytti syliin!

Joten rauhoitutaan kaikki ja annetaan ihmisten hötkyillä kuka mistäkin.... (Nimimerkillä tuskin saan hillittyä huomista kauempaa omaa testailuani jactänään vasta dpo 4 tai 5, eli ei mitään tolkkua hommassa enää...)
 
NutturuuOon täysin samaa mieltä! Ja hätähousu himotestaaja, se minä todellaki oon ja tuun aina olemaan. KAuan oon hätähousuillu ja ennenki törmänny siihen tässä ko. ketjussa et jotakuta vastaan yrittää joku hyökätä. Arvostelu ja loukkaaminen, sitä minä en hyväksy! Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..Pitäs tosiaan ketjua lukevien pitää mielessä et tämä on hätähousujen HIMOtestaajien pino.
 
Siitä rokotteesta.. en enempää alkanut kyselemään, mutta niin sairaanhoitaja minulle vaan kertoi ..Ja hoitaja olen itsekkin.
Vähän päivitystä omaan tilanteeseen. Se megaovis oli silloin 10.11, eli nyt Dpo4-5, yllättävän nopeasti mennyt nää päivät eikä testaaminen ole ollut mielessäkään. |O Tarkoituksena olis alotella testailut Dpo10 paikkeilla.
Rinnat hieman hellät (rintoja pomputtavat liikkeet sattuvat) ja nännit arat. Yleensä mulla rinnat menee aroiksi ovulaation jälkeen. :)

MiNalo, jaksamisia. Käyt varmana sekavia tunnevyöryjä läpi.. Minua ainakaan testikuvasi eivät ole häirinneet. Mielenkiintoista on ollut seurata niitä, ja jatkoa odotan. Jokaisella on oikeus laittaa tänne testeistä kuvia. :) Tää paikka on sellanen jonne on ihana tulla purkautumaan ja pohtimaan lapsen saannin yrittämistä, sen iloja, suruja ja ongelmia. Meillä kaikilla on sama tavoite. Ja mahtava porukka! :)

Tsemppiä muillekkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
MiNalo toivotaan, että ultrassa näkyisi pieni rusina <3
Ja muille plussatuulia! Ja pahoittelut negoista! :(

Tänään sitten alkoi tulemaan verta, niinkun joku olis lahdannut mut! Olin tankkaamassa autoa ja luulin, että pissasin housuhun... Ei ollut pissaa! Maassa jalkojen välissä oli verilammikko :LOL:

Eli alkoi KP1 . Nyt ajattelin alkaa ensimmäistä kertaa tikuttamaan oviksia! Miehellekkin sanoin, että saa sitten varautua puputtamaan käskystä :LOL:
 
Taas testi, outo merkki, antoi nopeasti viivan joka oli vahvin tähän astisista, mutta vaikein kuvattava. Taidan kääntyä molempien sekä gynegologin että psykiatrin puoleen. Ei uskois että pissimisestä saa tällaisen jännitysnäytelmän aikaan. Ihanaa kun ei ole yksin paitsi varmaan iältään :) Kiitos kommenteista. Täältä saa ihan parasta tukea ja toivoa. IMG 0512
 
Äitivanhus Viivoja näkyy. :) Nyt mua alko kiinnostamaan sun ikä. :xmas:

Ja pakko mullakin on sen verran sanoa, että muistan ajan, ku tämä oli ihan eri nimellä tämä ketju. Muistaako muut? :) Siellä vanhassa muutamat lauko mielipiteitään aika suoraan liittyen siihen, miksi pitää niin ja niin paljon tikkuihin pissiä ja miksi viivoja pitää tuijottaa testiajan jälkeen jne. Sittenpä tämä ketju perustettiin. Tämä paikka, jossa kuka vaan voi pissiä niin moneen tikkuun, ku haluaa. Ja voi laittaa niin monta kuvaa, ku ikinä haluaa. Ja voi tutkia roskishaamujaan ja raportoida niistä niistä tänne vaikka läpi kiertonsa, jos niin haluaa. Me ollaan täällä jokainen lukemassa, koska halutaan. Jos paha mieli tulee, kannattaa lukea muita juttuja. Lisäksi linkkejä ei ole pakko aukaista ja haluamansa nimimerkkien tekstit voi hypätä vaivatta yli. Helppoa!

Voimia jokaiselle teille. Pidemmälle toiveilun polulle tai yllättävien käänteiden keskelle. <3

Terveisin (taustalla edelleen päivittäin tilanteita seuraava ja hengessä mukana eläjä) Hopeakissa raskaushormooneineen kaikkineen. :wave:
 
Mä teen yleensä kerran päivään aloittaen jostain kp10 alkaen ja jos alkaa sopivasti tummumaan niin saatan tehä kaksi kolme (aamu-päivä-ilta) kertaakaan päivässä. Parhaiten mulla näyttää 12-15 välillä. Digit teen vaan jos tikku alkaa näyttää hyvältä tai epäselvältä.
 
Huomenta himopissijät :) Psykiatria ajattelen juurikin kun tässä iässä aloin tän himotestailun uudelleen, kun alkoi tulla tuttuja oireita ja ovulaatiotesti hyppi silmille. Olen siis 48, edellinen lapsi syntyi kun olin 43, luomusti yk1. 4 muut on jo aikuisia, vanhin yli 30, sain hänet 17-vuotiaana, tarkoituksella. Pari vuotta sitten oli varhainen keskenmeno, se oli vahinkotapaus. Sen jälkeen olin jotenkin hormoonit sekaisin ja koin että olen jo vaihdevuosissa ja sainkin lääkäriltä mietoa hormonikovaushoitoa joka piti menkat pois. Sitten ehkä noin kolme kuukautta sitten jätin ne pois ja alkoi kiinnostamaan ovuloinko vielä ja siitä tää testaus lähti. Ensin sain sen tikkuun ovisviivan ja sitten se haalistui pois, mutta tikkuja oli vielä joten jatkoin. Mitä lopummaksi kierto kävi , sitä tummemiksi tikut muuttui, siitä alkoi sitten tämä raskaustestailu. Olen muuttanut pari vuotta sitten Espanjaan ja tuntuu että täällä tulee liikuttua todella paljon ja ilmat on suosii terveyttä, lisäksi 20kg on lähtenyt. Kaveri suomesta toi noi apteekin testit, toi viimeinen on täältä ostettu. Tää on tosi iso asia joten tuntuu että että ilman tätä palstaa pää olisi haljennut jo. Onneksi täällä ei tuomita vaan mun mielestä ilmapiiri on kannustava. Abortti ei ole minulle vaihtoehto, paitsi jos kaikki ei ole kunnossa, ei johdu mistään uskonnosta. Onneksi vanhukset tutkitaan tarkkaan, luultavasti täälläkin. Olen siis täällä töissä ja voin kertoa että ennen niin ahkeran työntekijän päässä liikkuu nyt monenmoista "tärkeämpää" ajateltavaa. En sitä sitten tiedä jos tästä tulee todella totta niin onko turvallisempaa palata jossain vaiheessa Suomeen. Paljon siis on mietittävää. Omien haamujen lisäksi saa paljon iloa teidän muiden usein selkeistäkin plussista, ja saa toivoa parasta heille joilla taas on se inhottava kp1. Mukavaa sunnuntaita, yksi testi on kaapissa, taidan tehdä sen jonain päivänä aamupissasta (ihan kuin malttaisin).
ps. Hormonikorvaushoito alkoi ja keskenmeno tapahtui Suomessa. Laskin että olen asunut täällä nyt 1v ja 9kk.
 
Viimeksi muokattu:
Minalolle tsemppiä ja antaa mennä vaan noiden testien kanssa, mielenkiinnolla minäkin seuraan mikä on loputulema. Mullahan kävi esikoisen kanssa niin että kun testasin ekan kerran (epäilin siis olevani raskaana vaikka mitään yritystä ei edes ollut), ja se oli silloin haalea positiivinen tulos. Luulin olevani vasta ihan alussa raskauteni kanssa, juurikin perustuen tuohon viivan haaleuteen. Mikä shokki kun yksityisellä varhaisultra vaihtuikin np-ultraksi :D Eli ekan kerran testatessani olin jo rv 10.
Nyt nää pari keskenmennyttä raskautta niin on testaillu vähän aikaa normiliuskoilla että viivat vahvistuneet (kun on pitänyt aloittaa niin aikaisin se testaaminen) ja sitten digillä varmistellut viimeisen 5+3 että on näyttänyt raskaana 3+. Eli luottavainen olo ollut raskauteen siinä vaiheessa mutta silti raskaudet menneet päin sitä itteään. :stick:

mahotoon, mä meinasin alotella tässä kierrossa tuossa kp10 pintaan testailun että näkee sitten sen viivan vahvistumisen. :)

Mutta asiaan liittyen kysymys: Kuinka kauan pidättelette ennen ovistestin tekemistä? :) Riittääkö 2h? Tai että eikai sillä ole periaatteessa mitään merkitystä, toisin kuin raskaustestin teon kanssa?
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo

Yhteistyössä