Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Naamiolampaalla kyllä jotain on :) , toivottavasti vahvistuisi ja selkeentyisi!

Tiettekös kanssatestaajat, hetkeni tässä oli ohikiitävä ja siirryn ainakin toistaiseksi syyskuisiin. Viiva piirtyi aamulla heti kun tikun vaan kastoi, ei vieläkään yhtä vahva kontrollin kanssa mutta ainakin puolet siitä. Kyllä mä täällä varmasti ainakin päivittäin aluksi kurkin, niin kauan oon jo lukenut taustalla kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
mulla iskee ahdistus että tummuuko viivat tarpeeksi... ylhäältä alas dpo 10,11,12,13 ilta ja 15 aamu. Mielenrauha ois kiva juttu mutta ei onnistu... :/

Cristal mullakin on ovis jäänyt tulematta flunssan takia. ja kerran kemiallisessa sairastuin pahimmanluokan influenssaan juuri kun sain haalean plussan r-testiin, no eihän se neljän päivän ja 39 asteen kuumeessa pysynyt kyydissä. :(
 
Viimeksi muokattu:
Pisamapeikko johtuu varmaan clomeista, että on kierrot menneet nyt paremmin eikä pco ole oireillut. Minulla nyt tämä kolmas kierto oli sellainen.
Harmittaa muuten, että olen vuosia syönyt clomeja liian pienellä annoksella :/
Minkälaisella annostuksella sinä syöt niitä ja monesko kierto oli menossa?

Cristal3 kävitkö yksityisellä lääkärissä vai ihan kunnallisella? Ja hyvin vahvistuu kyllä viiva! Ootko mitannut aamulämpöjä? Siitähän se selviää siitä aamulämmöstä sitten, kun ovulaatio on tapahtunut.
Minäkää en muuten varmaksi tietäisi, jos en aamulla lämpöjä mittaisi.
Tsemppiä nyt lempihommiin.. :D

Nutturuu minä en taida nähdä noissa mitään ainakaan näin koneen näytöltä. :/

Omista testeistä olen nyt tullut siihen tulokseen, että antavat ihme viivoja joskus, muttei aina.
Nyt tuntuu, ettei PC:t ole olleet yhtään huonoja, kuin mitä aiemmin oli - siis aiemmissa kierroissa, kun sain niihin viivoja, mutta veritesti sanoi, ettei ollut edes yritystä.

Tänään on menossa dpo 11 ja fiilis on, että se oli siinä. Viimeinen Primolut on otettu aamulla ja nyt jäädään odottelemaan sitten menkkoja. Aamulämpö tipahti nyt jo toista päivää putkeen, joten sekin viittaa tulevaan kierron päättymiseen.
Ajattelin aluksi, että Primolut pitää lämmöt ylhäällä, mutta totesin tarkkailtuani edellisen kierron lämpökäyriä primojen ajalta, ettei näin olekaan vaan lämpö on ylhäällä oman hormonitoiminnan myötä. Ja näin ollen se laskeekin sitten sen omanhormonitoiminnan myötä.

Aamulla tein tietysti testin, mutta se oli aivan tyylipuhdas, vitivalkoinen ja kirkas negatiivinen. Ei edes kuivuessa tullut mitään jälkiä siihen.
Tänään "ahdistus" on vähän hellittänyt, kun kierron päätös on selvästi jo aistittavissa. Harmittaa vaan, etten päässyt oikein edes jakamaan kuvia mistään :/

Harmittavasti näyttää, että monella meillä nyt meni nämä hyvin alkaneet haamuilut puihin ja testien vääriksi viivoiksi - toisaalta , vuoto ei ole tainnut kenelläkään vielä alkaa, joten toivoa on kaikilla vielä. Vähintään epätoivoa :/

Tsemppiä nyt kaikille!
 
bissama onnea teille! Ihanaa, että täältä plussaa nyt useampi! :)

Naamiolammas sulla on selkeä viiva tuossa eilisessä testissä! Eiköhän se silläkin vahvistu plussaksi ihan pian :)

Mitkä kp:t ja dpo:t teillä naamiolammas ja bissama on nyt? :)

Zipuliini älä stressaa hyvinhän tuo on tummunu! :) oon muistaakseni joskus lukenut ettei kaikilla aina tummukkaan täysin tasavahvaksi vaikka kaikki olisikin hyvin :) saattaa tummua vasta joskus todella paljon myöhemmin rv6-7 :) nauti nyt vaan raskaudesta! :) <3
 
  • Tykkää
Reactions: Zipuliini
RiiMini: En ole mitannut lämpöjä :eek: En osaa sitä tekniikkaa :( miten se toimii ja onko tyhmää jos nyt mittaan? Mulla lämmöt yleensä 36.5-36.6.. Äläkä nyt vielä kirvestä kaivoon heitä <3

Zipuliini: Mun mielestä tuo viiva on juuri sellainen kuin pitää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zipuliini
Zipuliinilla hienoja viivoja, luulen että voit varmaan jo rauhoittua pikkuhiljaa! ;)

Samhe, mulla on nyt meneillään jo kp 33/27, ilmeisesti dpo 15... Menkat on ollut säännölliset tähän asti.

Cristal3, olipas ihanaa kuulla etä sinun tilanteeseen tuli nyt vähän selvyyttä, Onnea yrittämiseen!! =)

Nutturuu, minäkin viivalaseineni jotain oon vähän aavistusta siellä näkevinäni, mutta mulla onkin tosi tiukasti nyt viivalasit silmillä... Eilen piti vielä naapurikin kutsua tillistelemään tuota testiä kaveriks! :D

Tänään en oo vielä testannut, mietin villisti että josko pitäisin ihan välipäivän testaamisesta mutta tuskin tulee onnistumaan.. Ovistikut on jatkaneet tummumistaan uskollisesti päivä päivältä.
 
Hätähousuna menin taas testaamaan ja eipä ole aikaisemmista päivistä kummentunut, joten taitaa olla peli menetetty mun osalta :( Turhaa viivaa ja toiveita siis antaa tuo One step testi. Nyt alkaakin menkkojen odottelu niin pääsee uudelle yrityskierrokselle, se onkin jo sitten yk12.

Tsemppiä kaikille haamuilijoilla ja onnea vielä kerran plussanneille! :)

Tässä vielä kuva tuosta tämän päiväisestä testistä.

kp25
 
Viimeksi muokattu:
Samhella näkyy jotain. :)

Naamiolammas niin minäkin!! Kävin äsken! :D Soitin neuvolaan ja juteltiin siinä että varaanko aikaa, no sanoin sit että voin varata sen verikokeen jälkeen. :D Tänään muutaman tunnin päästä pitäs olla tulos katottavissa netistä. Ei hitto sitä on vainoharhainen. Ois sama lopettaa testailu kokonaan, koska ei ole olemassa semmoista viivaa, että se saisi panikoinnin loppumaan. Jos viiva on haalea, panikoi, jos viiva on tumma, panikoi siltikin. Onneksi on illalla palaveria sun muuta niin ei jouda koko päivää ahistumaan.

Tammityttö Tiedätkö, mulla on kerran otettu hcg verestä ja se oli 60, ja viiva oli sillon tosiaan haaleampi kuin tuo toisiksi ylin. Että kohtuu tarkasti tuo pc näyttää sitä hcg:n määrää, jos pissa vaan ei ole liian laimeaa. Itsellä tullut monesti todella haalea viiva jos on pissakin laimeaa. Surutta sitten vaan olen nakannut sen testin roskiin ja testannut vähän myöhemmin paljon vahvemman viivan. Tässä oppii aika taitavaksi himotestaajaksi... :D
 
Cristal3 lämpöjen mittaus on yksinkertaista, mut joskus haastavaa siinä mielessä, että tulos ei aina ole välttämättä vertailukelpoinen.
Mutta perusperiaate on, että alkukierrossa peruslämpö on alempi kuin ovulaation jälkeen.
Ja muutaman kierron mittailemalla se oma tilanne selviää. Ja minusta kannattaa nyt ottaa mittaukseen! Kyllä se tilanne sitten selviää viimeistään, jos vuoto alkaa tai jos ei ala, niin näet miten lämmöt käyttäytyy.

Esimerkkinä minun aamulämmöt. Minä tunnistan nykyään loppukierron, vaikka aloittaisin mittauksen myöhemmin, sillä se aamulämpö on selvästi ylempi ovulaation jälkeen.

Alkukierto ennen ovista : 36,0-36,4 C
Oviksen jälkeen: 36,6-37

Jos ovulaatiota ei tapahdu, niin lämmöt humppailee edestakaisin. Ovulaation jälkeen lämpö jää ylös ja tipahtaa vasta, jos menkat alkaa.

Pari vinkkiä
1. Mittaa lämpö aamulla HETI herätessä ENNEN kuin nouset sängystä tai teet yhtään muuta. Eli mittari siihen käden ulottuville ja ennen kuin eväkään heilahtaa mittari suuhun (kielen alle) ja odottamaan lukemaa. Ja heti kun mittari piippaa, laita lukema JA kellonaika ylös
2. Lukema olisi hyvä ottaa mahdollisimman samaan aikaan joka aamu
3. Lukema pitäisi olla vähintään 3h unen jälkeen, mielellään ihan kunnon unien jälkeen.

Aamulämmöistä näkee käsitykseni mukaan varmasti sen, että tapahtuuko ovulaatio. Ja se perustuu siihen, että aamulämpö nousee, jos ovulaatio tapahtuu, sillä keltarauhanen käynnistyy toimintaan ja nostaa kehon lämpötilan. Sen vuoksi aamulämpömenetelmä toimii ovulaation varmistamisessa varsin hyvin. Jos lämmöt ei kunnolla nouse vaikka muut oireet tuleekin, niin on aika varmaa, että ovulaatio ei tapahdu.

Minulla se keltarauhanen vaikuttaa myös iltalämpöihin (mut ne on siis epäluotettavia lukemia) ja lämpö nousee hyvin usein sinne 36,7-37,3C lukemiin luteaalivaiheessa iltaisin ilman että olen siis mitenkään kipeä.
Iltalämpöjä mittaamalla ei voi oikeastaan selvittää sitä niinkään, sillä iltalämpöön vaikuttaa kaikki mitä on tehnty - urheillut, saunonut tms.

Marienna
hyvä pointti muuten. Minä yleensä laitan ensin siihen oman pakettinsa päälle, mutta sitten kuvattavaksi paperin päälle. Paperi ei heijasta kuvissa. Mut sitä en ole ajatellut, että se paperi imisi väriä tosiaan testistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Pisamapeikko ootko sinä menossa asian tiimoilta lääkäriin jossain vaiheessa, jos clomit ei noin isolla annoksellakaan auta? Toisaalta jos siis on kilppariongelmaa ollut, niin se kai varmaan voi kans selittää jotain?
En ole ihan perillä siitä.
Mut sehän on kyllä hieno, jos nyt sitten tulee itsekseen!
On nämä sellasia juttuja.. Minä olen miettinyt kyllä, että pyytäisin tilalle jotain muuta kuin clomia, joka kertyy sinne elimistöön. Käsittääkseni Letrot ei kertyisi, mut ajaisivat saman asian..

Noh, täytyy tutustua asiaan.
 
Meh.... kp32 ja testattu nega r-testillä taas aamupissasta, pregcheckin testi.

Tää on toivotonta... menkkojakaan ei näy mailla eikä halmeilla. Alkaa ärsyttää ku kaks viikkoo jo eläny sellases fiilikses et juu kohta alkaa, limailee niin paljon. Huokaus. Iskee vähä masis, ku pelottaa liikaa et kroppa on lakannu toimimasta edes sinne päin oikein, ku ei menkkoja tule... vaikka kai tässä pitäs kiltisti vielä vähän aikaa ootella, vilähän tää kierronpituus menee siihen normaalikategoriaan.

Kurkkasin noita vanhoja kalentereitani läpi, mulla pco ei ole koskaan jättänyt menkkoja pois (tai ainakaan en muista moista), vaan menkat venyny jäätäviksi. Vanhoissa kalentereissa ylipitkät kierrot on ollu nimenomaan pitkien menkkojen takia pitkiä (menkat kesti pahimmillaan jopa 30vrk). Mut ei noita ylipitkiäkään ollu ku ehkä parin vuoden ajan muutaman kuun välein, muuten kierrot ollu ihan normaaleja 21-28 tienoolle asettuvia...

Mä niin toivon ettei kroppani oo seonnu ny kokonaan ja jätä menkkoja tulematta tjtn.
 
Mä käyn joka kierrossa folliultrassa ja soittoaika jossa sovitaan jatkoa.. tää on ihan jo rutiinia ja ilmeisesti ongelma lienee keltarauhasessa.. vaikkei tiputtele.
Syön enää pari kiertoa.

Mä mittaan aamulämmön aina 7 ekalla vessakäynnillä kainalosta. Mulla hyppii lämmöt miten sattuu mutta yleensä 35.8 aamusin. Oviksen huomaa kun pysyy ylhäällä 3-4pvää (ff laskee myös noin ja on ihan paras lämpöilyyn).
 

Yhteistyössä