Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Ääk.. Täällä yks hätähousu liittyy mukaan jännittämään. Eilen kp23/30-34 tein huvikseni O-testin, joka oli lähes plussa, tänään uusiks ja tuli ihan selkeä plussa! (siis ovistestiin).. Onko OIKEASTI jollekin käyny niin, että ovistesti olis näyttäny raskautta aiemmin ku r-testi? Mulla on kaapissa vaan noita Sofin One Stepejä, jotka ei ainakaan tän pinon kokemusten mukaan näytä raskautta kovin aikaisin, ni en oo niitä raaskinu käyttää.. (paitsi yhden.. Hätähousuna... 3 pv sit täys nega)..Pää hajoo :kieh:
 
Ja negahan sieltä tuli tänä aamuna dpo11, ei pitäis näillä päivillä yllättää, mutta harmittaa silti vietävästi:( Nyt yritän ainakin viikonloppuun sinnitellä, ehkä jopa maanantaille (tuskin!), jos ei vuotelut nyt sitten kuitenkin ala..
 
Kuinkas naapurintyttö sun testi? Lähtikö tummumaan vai teitkös Digin? Toivotaan että nyt jo näyttää niinkuin pitääkin :)
Siis mullahan loppu digit :D juuh piti yks testata iltapissasta toissa iltana, tilasin pari lisää digejä.
Olen ollut huolissani tuosta vuodosta tai siis kun sitä esiintyy sillon tällön paperiin pyyhittäessä, kaksi kertaa ollut hennon vaaleanpunaista limaa. mutta sitten luin tämän jutun:

Moni asia huolestuttaa

ja tajusin että aina kun liikun niin sitä vuotoa esiintyy ihan pikki riikkisen, ja kun mietin niin istukka voi olla mulla semmoisessa kohtaaa juuri khdun suulla että se aiheuttaa sitä pientä vuotoa, oon aina ollut limakalvoiltani herkkä.

En ressaa enää, ja minusta tuntuu että stressi aiheuttaa sen hormoonin erityksen heikkoiden virtsaan mulla, niin hullulta kun se kuulostaakin.

Sitä en ymmärrä miksen ole vielä neuvola aikaa varannut, jotenkin mä tässä oon aatellut että tiistaina, sit kun on viikkoja mun laskujen mukaan ainakin se 6+0 kasassa.

koska mulla ei oo kipuja yms niin jotenkin luotan että kaikki on kunnossa. olen vain sen verran erilainen kuin muut :p
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Tirppuli
miss_piggy
Jos olisin Naapurin Tyttö, niin olisin kyllä varannut jo neuvolaan ajan. Itseäni vuoto ainakin pelottais, ja jos vuotaa mutta testit näyttää plussaa, niin sehän voi olla keskenmenokin, raskaushormonihan ei heti kuitenkaan häivy kehosta. Ite haluaisin varmuuden niin pian kuin mahdollista...Ihan jo oman ja vauvan hyvinvoinnin takia...
 
  • Tykkää
Reactions: *Barbie*
Jos olisin Naapurin Tyttö, niin olisin kyllä varannut jo neuvolaan ajan. Itseäni vuoto ainakin pelottais, ja jos vuotaa mutta testit näyttää plussaa, niin sehän voi olla keskenmenokin, raskaushormonihan ei heti kuitenkaan häivy kehosta. Ite haluaisin varmuuden niin pian kuin mahdollista...Ihan jo oman ja vauvan hyvinvoinnin takia...
Niin mutta kun se ei ole keskenmenomaista vuotoa vaan esiintyy parina kertana päivässä paperiin pyyhittäessä... ei ne neuvolassa osaa asialle tehdä vielä tässä vaiheessa mitään ja ultraus näillä viikoilla myöskin turhaa.
 
Naapurintyttö: oot sinä kyllä vahva mimmi kun pystyt olla noin positiivinen. Onhan se tosi outoa jos ne viivat ei vahvistu. Istukkahan ei ole vielä edes kehittynyt vaan siellä on se ruskuaispussi joka hoitaa sen virkaa ensimmäisillä viikoilla. korjatkoon joku jos olen väärässä. Tietenkin kiinnittymiskohta saattaa vuotaa, eli olis ns. kiinnittymisvuotoa ja koska on kyseessä rusehtava vuoto niin sehän ei välttämättä ole todellakaan huono asia. Mut se, että testit ei tummu (kävin lukemassa sun kuulumisia kesäkuisista) on kyllä jo aika hälyttävää. Pyydä ihmeessä veritestiä niin ainakin näkisist sillä lailla että tulos lähtisi paranemaaan. mä kuolisin kyllä ite huolesta tuossa vaiheessa, vasinkin kun on jotain vuotoa kuitenkin ollut. Kyllä neuvolan pitäis siinä vaiheessa olla yhteistyökykyinen ja laittaa automaattisesti veritestiin. uskon, että sua pelottaa sen tulos, mutta mitä jos parin viikon päästä tuleekin huonoja uutisia, kuinka kauheaa se silloin on. Tää nyt on vaan mun mielipide, mutta ajatelkaa myös omaa jaksamista siinä vaiheessa kun on epävarmuutta ilmassa. Pienelle elämän alullekaan ei ole stressi hyväksi. MUOKS. ja mehän edelleen ajatellaan niin kauan kun jotain tuloksia saat, että hän on siellä. =)
 
  • Tykkää
Reactions: *Barbie*
!!!Omaa Napaa!!!
Tein äsken testin johon sain haaamujen haamun,Kp vasta 22/28 ja testi erittäin herkkä marketin testi jonka voi tehdä 4pvää ennen menkkojen alkua. Dpoista ei tietoa :)

Aijaa.com - 11156318

Tässä ilman salamaa joten huono kuva (kännykällä)
Aijaa.com - 11156319

pregchekit oli kaupasta loppu,mutta huomenna täyttävät hyllyjä. Mikä muu testi ois hyvä ja herkkä jonka voi tilata netistä?

Tässä vielä kuivana,ARGH, tarvisin uuden kameran :D



 
Viimeksi muokattu:
naapurintyttö:
minulla viime raskaus vuoti viikolle 12 asti kirkasta vuotoa ja sitä tuli paljon.. silti tuolla tuo vuoteleva taapero nyt nukkuu:) eli hyvinkin voi käydä mutta olen myös kohdun ulkoisen kokenut joka ei mitenkään muuten oireillut kun pienenän tuhruvuotona kunnes sitten yhtäkkiä tulikin kovat kivut ja sit oli jo kiire leikkaukseen. kannattaa siis käydä lääkärissä!!!
 
Mulla takana 3 keskeytynyttä keskenmenoa (joista yksi kaksosraskaus eli alkio ja tuulimuna) ja yksi tuulimuna. Kahdessa keskenmenoista tuli vain pyyhkiessä paperiin ruskehtavaa valkovuotoa, ei missään vaiheessa kunnon verta. Viimeisimmässä tuulimunassa puolestaan ei vuotoa, mutta digitestin viikot vahvistuivat yli viikon liian hitaasti. Oman kokemuksen perusteella vuodon laadusta tai määrästä ei voi päätellä mitään. Kohdunulkoisen poissulkemiseksi olen itse halunnut käydä ultrassa jo tosi varhaisessa vaiheessa. Jo rv 5+ voi kohdunulkoisen sulkea pois ja viikko sen jälkeen myös tuulimunan.
 
Nyt kyllä mietityttää.

Itsellä on ollut vähän vaihtelevia pms-oireita ennen kuukautisia, viime kesän jälkeen oireita ei juurikaan ole ollut. Noin 7-10 päivää ennen kuukautisia vatsaa nipsaisee pari kertaa ja se on siinä, menkkojen alkamispäivänä sitten sattuukin alavatsaan ihan järkyttävästi (vaatii 800mg buranan helpottaakseen) ja menkat yleensä alkavat lähes heti kipujen alettua.

Nyt kuitenkin alavatsaan ja alaselkään on koskenut ihan järkyttävän paljon lauantai-illasta/yöstä lähtien. Eilen vatsa tuntui turvonneelta ja alavatsakivut vastasivat melkein menkkakipuja, mutta selkä oli niin kipeä, etten pystynyt istumaan tuolissa ja sängyssäkin sain unta kipujen takia vasta yli kahden tunnin pyörimisen jälkeen. Tissit on arat, mutta niin ne saattavat joskus olla ennen menkkoja muutenkin.

Tänään on kp 28, arvion mukaan ovulaatiosta tulisi nyt 15 päivää. Kierron pituus on ollut yleensä 28-32 päivää, mutta kovista kivuista johtuen tein testin jo tänään, vaikka ajattelin odottaa ensin tuonne 32. kiertopäivään asti. Testihän oli sitten negatiivinen.

Mutta kertokaas mielipiteenne, sössinkö testin tekemisessä? En tehnyt sitä aamupissasta, ja testiä edeltävästä vessakäynnistäkin oli aikaa noin parisen tuntia. Testissä luki, että se näyttää luotettavan tuloksen jo sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, joten mahdollisesti tein testin myös vähän liian aikaisessa. Miltä kuulostaa muuten, onkohan mahdollista että olisin raskaana negasta huolimatta?
 
Viimeksi muokattu:
piuu Kiitos vastauksesta Joo niin minäkin ajattelisin, että olisi pitänyt näkyä jo... En ole koskaan aikaisemmin kuitenkaan laskenut päiviä ovulaatiosta menkkojen alkamiseen, joten en ole täysin varma miten monta päivää itsellä menee noiden kahden välillä. Dpo:kin on summittainen, aloin laskea päiviä sen jälkeen kun kovimmat ovulaation "oireet" olivat menneet ohi, en siis ole tikuttanut tai mitään. Joten saatan olla liian aikaisessa testailun suhteen... Testissä kyllä luki, että sen voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta netistä luin infoa, että luotettavuuden takia pitäisi pidättää vähintään 4-5 tuntia tai mieluiten mitata aamupissasta. Voihan huoh, olisi ollut hyvä tietää edes tuo etukäteen ennen testauksia.

On vaan semmoinen tunne, että en oikein luota tuohon testitulokseen, kun oireet on niin voimakkaat - ei ole koskaan aiemmin ollut mitään tällaista kipuilua ennen menkkoja, että ihan öisikin valvotuttaa. Huh!
 
Jos et ole tikuttanut ovista niin voihan se olla ollut myöhemmin :) toivotaan! Tuo pissan vahvuus vaihtelee ihmisillä,mulla esim päivä/iltapäivä parempi aika testata kuin aamu jolloin pissa on tosi laimeaa.

d :) b toivotaan parasta
 
Joo, itse huomaan oireista (valkovuoto, halut, kosketusherkkyys...) kyllä milloin ovis on lähellä, mutta en kyllä ole koskaan tuntenut munasolun irtoamista, minkä ilmeisesti monet tuntee nipistyksenä. Eli periaatteessa olen voinut ovuloida myöhemminkin kuin mitä luulen.

Nyt tänään tuli kyllä ihan uutena wc-paperiin vaaleanpunaista vuotoa... Yleensä menkat on kyllä alkaneet rusehtavana vuotona... :confused:
 

Yhteistyössä