Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Viime viikolla mulla tuli sellasta voidemaista valkkaria. Loppuviikosta muuttui venyvämmäksi. Eilen alkoi olemaan kirkkaita kohtia joukossa ja tänään jo melkein kokonaan kirkasta. Nyt alkoi illasta jomottamaan vasemmalle muniksien kohdalle.
Voiskohan nyt vihdoin tulla ovis?
Vai voiko ovislimoja olla ilman ovista (n)
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Moi! Luin tän vuoden kaikki viestit pinosta lämmittelyksi ja uskaltaudun nyt esitellä itseni :rolleyes: eli mulla kaksi km taustalla, 3/2015 ja 5/2017. Nyt on uuden miehen kanssa yk3 menossa. Tammikuusta kesäkuuhun ei tullut menkkoja ollenkaan, sen jälkeen kierto ollut 21pv, luteaalivaihe seitsenpäivänen:poop:
Nyt on kp 24, dpo 10/11. Testailen negoja joka aamu :unsure: dpo 7/8 testasin yes/no testillä vahvan haamun, mutta kaikki muut testit näyttää ihan blankoa. Ärsyttää, pelottaa ja väsyttää tämmönen. Että semmosta! Saavun kanssanne odottamaan, että mullekkin se plussa joskus suotaisiin :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
@Sharon_1 6kk on jo hyvä imetysaika. Jotkut eivät imetä laisinkaan. Meillä kaikki lapset on aloittaneet kiinteiden ruokien syömisen 4-5kk lähtien. Maitoa ei muutenkaan juoda enää läheskään yhtä paljon, kuin ihan vastasyntyneenä. Korvikemaidotkin ovat ihan hyvää ravintoa, ei niitä muuten olisi myynnissä. Äitien syyllistäminen tässä aiheessa on muutenkin ihan syvältä.
 
@babygreen jos imetys onnistuu hyvin, niin kuuden kuukauden imetys ei ole mikään hyvä imetysaika, vaan ehdoton minimi minkä vauva vaatii. Suomalaiset äidit ei vaan jaksa imettää lapsiaan niin pitkään kuin suositellaan, koska on liian kiire omiin juttuihin. Eri asia on tietenkin jos imetys ei syystä tai toisesta onnistu. Ja vaikka korvikkeet nykyään hyviä onkin, niin ne ei koskaan voi olla yhtä hyviä kuin äidinmaito. Muutenkin ihmetyttää miksi ei osata ajatella vauvan hyvinvointia kokonaisvaltaisesti ja ymmärtää sitä, että vuoden ikäisenä se lapsi on vielä niin pieni että tarvitsee äidin ja isän huomion todella kokonaisvaltaisesti. Sitten tehdään toinen lapsi heti perään kun on niin kiva olla raskaana, ja se aikaisempi lapsi jää vaille tarvitsemaansa huomiota. Ja se jää vaille sitä vaikka kuinka ajattelisit että kyllä sitä ehtii molempien kanssa olemaan. Mun mielestä se on itsekästä ja huonoa äitiyttä.
 
Mun on pakko kysyä @pillipöllö että miks ihmeessä yrität nyt jo raskautua? Onko sulle tärkeempää se lasten tehtailu ja raskaana oleminen, kuin se itse vauva? Vai miksi et keskity hoitamaan juuri syntynyttä vauvaasi ja anna tämän rauhassa nauttia äidin huomiosta ja rakkaudesta?
Mun ei varmasti tarvitse avata meidän elämää sulle sen enempää :) Suosittelen sua keskittymään ihan siihen omaan elämääsi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
No joo, ehkä mä olin vähän turhan kärkäs. Sitä vaan kyynistyy kun työkseen korjailee niitä jälkiä joita näennäisesti hyvissäkin perheissä saadaa aikaan kun äidin huomio pyörii enemmän itsessään kuin lapsissaan. Sellasia vaurioita joita syntyy kun äidit sysää ne ensimmäiset vauvansa liian pienenä sivuun keskityyäkseen seuraavaan. Yleensä siksi, että raskaana ollessa on kiva kun saa huomiota ja koska vauvat on ihania sillon kun ne on vauvoja. Unohdetaan usein että ne vauvat tarvitsee rakkautta aika pitkään sen ihan pikkuvauvavaiheensa jälkeenkin ja että se lapsi yleensä jää sivuun kun seuraava syntyy heti perään.
 
Meiltä löytyy ennestään neljä lasta. On lyhyttä ja pitkää ikäeroa; 1. ja 2. välissä liki 5v, 2. ja 3. välissä 2v sekä 3. ja 4. välissä liki 4v.
Nyt toivotaan pientä ikäeroa. Toki nyt jo se tulee olemaan vähintään se 1v2kk-1v3kk.

Enkä niinkään tykkää olla raskaana.


Mä annan kyllä kaiken mahdollisen aikani lapsille. Olen ollut vuosikausia lähes kokonaan kotiäitinä, lapset saaneet olla sen 3v kotona ennen päivähoitoon menoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Vaikka @Sharon_1 taitaakin olla nettitrolli :ROFLMAO:, ruokin häntä nyt tämän kirjoituksen verran vielä lisää.

Imetys on toki erittäin hyvä asia se nyt on totta.

Imetyksen keston lyhyyteen voi olla lukuisia muitakin hyviä syitä, kuin pelkkä imetyksen onnistumattomuus. Imettämättömyys ei vie lapsen ja vanhemman välistä läheisyyttä ja rakkautta yhtään vähemmäksi. Rakkautta ja läheisyyttä voi osoittaa niin monella muullakin tapaa. Sinulle ei itseasissa kuulu edes se, että mikä on kunkin syy/syyt. Enkä ala ruokkimaan sun trollaushalua enempää avaamalla syitäni sulle.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kaks päivää sit alko menkat ja nyt ne tekee jo loppua. Mä en tajua miks mun menkat on niin niukat. Onks mulle tulossa jo vaihdevuodet vai minkä takia voi tulla niukkoja menkkoja?

Mä nään hirveesti unia ja viime yönä näin unta et rfsu n liuskaraskaustestin tuli kaksi kunnon viivaa.

Ja kun tänään olin ostoskeskuksessa ja menin ruokapaikkojen ohi se ruuan käry alko oksettaa ja bussissa ei voinut hengittää nenän kautta kun siellä oli joku paha haju.

Ja sit mulla on tissit ihan hervottoman kokoiset ja maha on pyöreä niin kun raskaana olevilla iltaa kohti turpoo tosi paljon. Turvotus voi johtua yhdestä ruoka-aineesta mikä ei sovi mulle. Mut se on jännä kun selällään maatessa vetää mahan sisään jää alavatsaan kumpu.

Mullehan on välillä tullut parempiakin viivoja raskaustestin mut menkat on kuitenkin tullut. Mä tänään vielä tein rfsun testin kun noi hajut sai yökkäämään ja näin sitä plussa untakin. Mut testiin tuli vaan viivanpaikka.

Mulle välillä on käynyt mielessä et mitä jos mä olen pitemmällä raskaana. Kun on ollut kaikennäköisiä oireitakin. Mut sit mä yritän järkevöityä et enhän mä voi olla raskaana kun menkkoja tulee ja testit ei näytä kun viivanpaikkaa. Anteeks kun tuli pitkä juttu. Pakko oli vähän purkaa mietteitä tänne kun ei kehtaa niistä muille puhua. Koittakaa takoo järkeä mun päähän. :) mä toivon et joku viitsii lukea ton mun tekstin ja vastata. Onko muilla samoja viiliksiä?
 
@Minni-83 Taidan tietää tasan tarkkaan mistä puhut,ihan kun mun suusta.
Tiedän etten ole raskaana mut kaikki tuntemukset aivan samojao_O
Jossain kierroissa oon myös ihme aikoihin tehnyt testin kun en voi olla varma..
Tänään istuessa tuntui kuin vauva potkisi kylkiluita-varmaan kramppasi lihakset tai muuta mutta tuntu täysin samalta.
Oikeestaan se oli kiva tunne-tuli muistoja mieleen raskaus ajoilta:whistle:
Tsemppiä meille(y)
 
@Minni-83 Taidan tietää tasan tarkkaan mistä puhut,ihan kun mun suusta.
Tiedän etten ole raskaana mut kaikki tuntemukset aivan samojao_O
Jossain kierroissa oon myös ihme aikoihin tehnyt testin kun en voi olla varma..
Tänään istuessa tuntui kuin vauva potkisi kylkiluita-varmaan kramppasi lihakset tai muuta mutta tuntu täysin samalta.
Oikeestaan se oli kiva tunne-tuli muistoja mieleen raskaus ajoilta:whistle:
Tsemppiä meille(y)
Ihanaa että täällä on muitakin joka painii samojen juttujen kanssa.

Mä yhtenä iltana tunsin ihan kun joku olis tehnyt kuperkeikan mahassa. Ja erilaisia muita tuntemuksia on ollut mahassa.

Kai mulle käy samanlailla kun friin dokumenteissa oho olen raskaana. Yhtäkkiä alan synnyttään. Paitsi mul on ollut sit jotain aavistuksia.

Mut ei mulle tuollain voi käydä eihän. :):ROFLMAO:
 

Yhteistyössä