Haittaako se, jos vaikka lapsesi ei saisi kummiltaan jouluna lahjaa?

Kyllä mä odotan ainakin lapsemme kummeilta joululahjoja, sekä muistamista muutenkin.
Lapsella on useampi kummi, mutta vain 1 (!!) heistä muistaa lastamme ja rakastaa viettää aikaa hänen kanssaan.

Muut kummit skippailevat synttäreitä, eivätkä muista joulunakaan. Puhumattakaan siitä, että muuten kyselisivät kummilapsensa kuulumisia.

En ole itsekään mikään maailman mahtavin kummitäti, mutta kyllä silloin tällöin pitää edes kysellä mitä kummilapselle kuuluu, sekä muistaa joulut ja synttärit (nimppareilla ei niin väliksi, hyvä kun omatkaan muistetaan)!
 
"Vieras"
Ei haittaisi ollenkaan. En oikesti edes odottaisi moista. Meillä kummi on ollut niin paljon henkisenä tukena, että sitä on edes mahdotonta rahallisesti laskea. Kiitokset rakkaalle kummille hänen olemassa olostaan.
Ja meillä siis oikeasti vaan yksi kummi, joka ottaa kummiudensa tosissaan.
Meillä ei ole kummeille muutenkaan asetettu mitään erityisiä toiveita, lukuun ottamatta, että ovat kastetilaisuudessa läsnä.
 
Ei haittaisi. Jokaiselle kummille on kummiksi pyydettäessä painotettu että emme halua mitään lahja-automaattia vaan mielestämme hienon ihmisen osaksi lastemme elämään.
Tärkeintä on näkeminen ja yhdessä olo, jo postikortista nämä ovat aidosti otettuja.
 
"vieras"
Mä olen tehnyt päätöksen, että kenenkään kummiksi en enää suostu. Mulla on kolme kummilasta ja mikään muu en heidän vanhemmilleen tunnu olevan kuin lahja-automaatti. Muistan parin vuoden takaisen joulun. Yhden kummilapseni äiti lähetti minulle sähköpostin, jossa oli muistutus kummin velvollisuudesta muistaa kummilasta jouluna. Viestin liitteenä oli tilinumero, johon rahaa piti laittaa. Tuolta kummilapselta tai hänen vanhemmiltaan en saa koskaan edes joulukorttia tai tekstiviestiä, jossa hyvää joulua toivotettaisiin. Toivoisin joskus vaikka jotain kuvia tai kuulumisia, mutta ei.

Toisen kummilapseni äiti ilmoitti, että lapsi tarvii kännykän. Ostin sen hälle joululahjaksi. Joulun jälkeen äiti soitti ja mulle vihainen. Lapsi oli todella pettynyt kännykkään, koska siinä ei ollu jotain tiettyjä ominaisuuksia. Kukaan ei kuitenkaan maininnut etukäteen, millainen puhelin halutaan. Mulle siis kummius on vain riesa ja hyväksikäyttöä.....
Kaameita tapauksia. :( Siis kuka ihmeessä voi edellyttää että kummi ostaa kännykän? Itse sanoisin suorat sanat tuossa tapauksessa. Raivostuttavaa. Lahjojen ostaminen loppuisi kyllä siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"Vieras"
No eipä haittaisi, jos ei mitään lahjaa tulisi. Kyllä sitä tavaraa kertyy muutenkin. Itse ostetaan yleensä yhdet lahjat lapsillemme, mutta isovanhemmat ovat hieman innokkaampia lahjojen ostajia, joten kyllä niitä riittää, vaikkei kummit mitään antaisikaan.

Itselläni on yksi kummilapsi ja minusta on ihana ostaa hänelle lahjoja ja käydä välillä viettämässä aikaa hänen kanssaan. Ehkä siksikin, että hän on tyttö, joka tykkää kaikista prinsessajutuista ja meillä on vain poikia, jotka on kiinnostuneita lähinnä autoista ja dinosauruksista. :)
 

Yhteistyössä