Hallitus suunnittelee nostaa roimasti ruoan hintaa.

  • Viestiketjun aloittaja riittääkö rahat ruokaan?
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="taavi";25886693]Toimistotyöntekijän palkka oli 80-luvun alkupuolella 1800,- - 2200.- mk.
Nyt n. 2000,- EUR eli palkkataso on kymmenkertaistunut tässä ajassa.
Hinnat eivät ole kuitenkaan kymmenkertaistuneet. Tässä toimii edelleen jo aikasemmin esitetty totuus, että reaalipalkat ovat noussseet 40% n. kymmenessä vuodessa. Ei me ainakaan köyhdytty olla, ostotottumukset ovat sen sijaan muuttuneet ja kulukohteet ovat lisääntyneet.[/QUOTE]

Vuonna 1980 mä menin ekan kerran kesätöihin elintarviketehtaalle ja mä tienasin silloin 2000 mk kuukaudessa, eli eiköhän toimistotyöntekijöiden palkka ollut sitä enemmän ko ajankohtana.
 
Keittiönoita
[QUOTE="taavi";25886693]Toimistotyöntekijän palkka oli 80-luvun alkupuolella 1800,- - 2200.- mk.Nyt n. 2000,- EUR eli palkkataso on kymmenkertaistunut tässä ajassa.
Hinnat eivät ole kuitenkaan kymmenkertaistuneet. Tässä toimii edelleen jo aikasemmin esitetty totuus, että reaalipalkat ovat noussseet 40% n. kymmenessä vuodessa. Ei me ainakaan köyhdytty olla, ostotottumukset ovat sen sijaan muuttuneet ja kulukohteet ovat lisääntyneet.[/QUOTE]
Miten voi olla noin pieni? Kun mä tammikuussa 1981 menin Lastenklinikalle sairaala-apulaiseksi, mun palkkani oli silloin rapiat päälle 5000 mk.
 
Kannattaa kouluttautua ja hankkia työkokemusta, ees osa-aikaista! Sitten voi myöhemmin saada hyvän työn+hyvän palkan niin ei tarvitse valittaa siitä, että alvi nousee muutaman prossan verran.
Musta on niin mainiota että tällä palstalla muistetaan aina mainita tää opiskelu ettei vaan kenenkään tartteis tehdä sitä paskaduunia. Kukahan nekin hommat sit tekis? Kaikki ei vaan voi olla jotain lääkäreitä ja toimareita.
 
"heh"
Mikään muu ei kelpaa, kuin se, että otetaan eniten kouluttautuvilta ja tekeviltä. Sekö on oikein?
Kyllä pienituloistenkin joskus on tultava auttamaan yhteiskuntaamme, se ei ole ainoastaan ahkerien vastuu. Ja hei...onneksi äänestitte vasureita. :D
 

Yhteistyössä