Hallitus suunnittelee nostaa roimasti ruoan hintaa.

  • Viestiketjun aloittaja riittääkö rahat ruokaan?
  • Ensimmäinen viesti
"Mää"
[QUOTE="vieras";25882384]Ja kumminkin niitä vihanneksia ja kalaa saa luonnosta ihan ilmaiseksi.[/QUOTE]
ilmaiseksi ja ilmaiseksi. Mulla ei ainakaan kasva täällä kuin juola, tulisi hintoihinsa parantaa maaperä sille tasolle, että edes porkkana kasvaisi.
Ongella saat istua päivän, että saat kaksi särkeä, ja katiskaan ei mene välttämättä viikossakaan mitään. Ja ne luvatkin pitäisi olla, jos muuta tekee kuin onkii.
Eikä täällä ole edes mustikkametsiä, saa autoilla ties kuinka kauas.
 
kummasti sinäkin tykkäät siellä kaupassa käydä kun ne paskapalkkaiset sua palvelee , tai terveyskeskuksessa tai viet lapsesi sellaiselle hoitoon. mm. noissa ammateissa palkka on sieltä ja syvältä.


Kannattaa kouluttautua ja hankkia työkokemusta, ees osa-aikaista! Sitten voi myöhemmin saada hyvän työn+hyvän palkan niin ei tarvitse valittaa siitä, että alvi nousee muutaman prossan verran.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25882798]Eiköhän joka kunnassa ole jonkilainen, puro, oja, joki, järvi, lammikko mistä kalaa saa.[/QUOTE]
Tässä meidän lähellä on lampi, mutta aika onnettomia kalasaaliita siitä pikkupojat saavat, kun mato-ongella kesäisin viettävät tuntikausia. Jos sinne lammen rantaan ilmestyisi edes 100 onkijaa, niin tiukoille menisi näiden perheiden kala-ateriat.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25882822:
Tässä meidän lähellä on lampi, mutta aika onnettomia kalasaaliita siitä pikkupojat saavat, kun mato-ongella kesäisin viettävät tuntikausia. Jos sinne lammen rantaan ilmestyisi edes 100 onkijaa, niin tiukoille menisi näiden perheiden kala-ateriat.
No ei se ihan noinkaan mene. Kalat liikkuvat miten liikkuvat ja syövät milloin syövät.

Olen minäkin viettänyt tuntikausia ongella saamatta mitään ja seuraavana päivänä samasta paikasta kala toisensa perään, niin että isohkoja ahvenia oli muovikassillinen vajaan tunnin onkimisen jälkeen, enkä edes ottanut pienempiä mukaan vaan päästin takaisin kasvamaan kokoa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25882854]No ei se ihan noinkaan mene. Kalat liikkuvat miten liikkuvat ja syövät milloin syövät.

Olen minäkin viettänyt tuntikausia ongella saamatta mitään ja seuraavana päivänä samasta paikasta kala toisensa perään, niin että isohkoja ahvenia oli muovikassillinen vajaan tunnin onkimisen jälkeen, enkä edes ottanut pienempiä mukaan vaan päästin takaisin kasvamaan kokoa.[/QUOTE]
Tarkoitinkin lähinnä sitä, että jos tämänkin lähiön kaikki pienituloiset aikoisivat tuosta lammesta ottaa edes kerran viikossa kala-aterian perheelleen, niin ei tossa lätäkössä riittäisi kalat.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25882865:
Tarkoitinkin lähinnä sitä, että jos tämänkin lähiön kaikki pienituloiset aikoisivat tuosta lammesta ottaa edes kerran viikossa kala-aterian perheelleen, niin ei tossa lätäkössä riittäisi kalat.
No ei varmasti. Sekö on ainut vesistö paikkakunnallanne?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25882873]Samasta paikasta olen saanut MATO-ONGELLA istutettua lohta ja taimenta.[/QUOTE]
No sen mä tiedän, että tuohon meidän lampeen ei ole istutettu yhtään mitään kalaa.
 
"Mä"
No täällä vaikka pitkiä jokia onkin, saa istua ihan joka päivä ilman tulosta. En ymmärrä miten se talous pelastetaan istumalla päivittäin 8 tuntia ongella, saaden pari särkeä, pikkusormen kokoinen ahven, ja pari kiiskeä. Ihan oikeasti, kun sitä kalaa ei mene sinne katiskaankaan. Tuskin nämä pari jokea ovat ainoita laatuaan, joissa sitä kalaa vain ei ole.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25882877]No ei varmasti. Sekö on ainut vesistö paikkakunnallanne?[/QUOTE]
Ei ole ainut, mutta ei tämän lähiön asukkaatkaan ole ainoita paikkakunnan asukkaita. Itse asiassa tämä on varsin pieni lähiö. Lisäksi täällä on rajoitettu, missä ylipäätään saa kalastaa ja milloin.
 
"vieras"
[QUOTE="Mä";25882896]No täällä vaikka pitkiä jokia onkin, saa istua ihan joka päivä ilman tulosta. En ymmärrä miten se talous pelastetaan istumalla päivittäin 8 tuntia ongella, saaden pari särkeä, pikkusormen kokoinen ahven, ja pari kiiskeä. Ihan oikeasti, kun sitä kalaa ei mene sinne katiskaankaan. Tuskin nämä pari jokea ovat ainoita laatuaan, joissa sitä kalaa vain ei ole.[/QUOTE]

naiset...
 
jyrki the "käteinen" sucks
[QUOTE="vieras";25880392]Ensin dieselin hinta ylös --> elintarvikkeiden hinta nousee

Sekään ei riitä, nostetaan alvitkin ylös.

Haistakaa hallitus vittu[/QUOTE]

Peesi tälle!!!!
 
"Mä"
[QUOTE="vieras";25882912]naiset...[/QUOTE]
no mitä sä siinä viisastelet, näin vain on. Ikäni olen kalastanut näissä vesissä, huonoin tuloksin.
Appiukko pitää katiskoja ja verkkoja kesät kaiket joessa, ja tyhjiä ovat nekin useimmiten.
Mutta voidaanhan sitä nyt kuvitella, että kun vaan vielä sinnikkäämmin istuu ongella, niin saadaan ihan syötäväksi asti.. Järkevämpää varmaan olisi sekin aika viettää syksyisin puolukkametsässä, luulen ma.
 
"vieras"
Ei ole enää järkeä käydä töissä, kun kaikki ylimääräinen raha kuluu auton kustannuksiin ja polttoainesiin, että pääsisi sinne töihin.

Mitään ei jää sukan varteen.

Nostakaa vaan niiden elintarvikkeiden ja polttoaineiden hintoja ja verotusta, köyhät kuolkoon, se kai on nykyhallituksen päämäärä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25883129]Ei ole enää järkeä käydä töissä, kun kaikki ylimääräinen raha kuluu auton kustannuksiin ja polttoainesiin, että pääsisi sinne töihin.

Mitään ei jää sukan varteen.

Nostakaa vaan niiden elintarvikkeiden ja polttoaineiden hintoja ja verotusta, köyhät kuolkoon, se kai on nykyhallituksen päämäärä.[/QUOTE]

Tuntuu ihan siltä kuin hallitus haluaisi tehdä työn tekemisen kannattamattomaksi ja ajaa loputkin ihmiset sossun asiakkaiksi. Sen verran järjettömältä touhulta tää tuntuu.
 
"taavi"
En tiedä mitä kansanedustajien palkat on, mutta vissiin aivan kohtuuttoman paljon. Mitäs jos lähettäis ensteks niistä leikkaan ja hakeen helpostusta rahatilanteeseen. Hassua on, että kun eduskuntaan valitaan uudet ihmiset, niin ihan ensimmäisenä tehdään päätös heidän palkkojen korotuksista.[/QUOTE

Ai täällä edelleen jatketaan tätäeisistä ketjua ja keskustelun taso sen kuin laskee.

"En mitään tiedä enkä mitään ymmärrä, mutta vahva mielipide minulla on" tarkoittaa tämän sarjavammankin kirjoitus.

Ensteks vaikka et eideä edes kasnanedustajan palkkoja, niin anna olla. Toinen asia on, että kansanedustajien palkkiot (ei palkat) määritellään neljäksi vuodeksi kerrallaan, verraten niitä palkansaajien taulukkopalkkojen nousuun edellisellä jaksolla. Kansanedustajat eivät itse päätä palkankorotuksistaan.
 
"taavi"
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;25882339:
Mua aina välillä hirvittää kaupassa ajatella loppusummaa.

Mä muistan kuinka oltiin äidin kanssa joulun alla ostoksilla (1980-luvulla, en muista vuotta ). Ja kauppalasku oli VAIN 300 markkaa, joka oli siis tuohon aikaan tosi paljon. Nykyään se 50 euroa ei edes riitä vkl:n ostoksiin.
Toimistotyöntekijän palkka oli 80-luvun alkupuolella 1800,- - 2200.- mk.
Nyt n. 2000,- EUR eli palkkataso on kymmenkertaistunut tässä ajassa.
Hinnat eivät ole kuitenkaan kymmenkertaistuneet. Tässä toimii edelleen jo aikasemmin esitetty totuus, että reaalipalkat ovat noussseet 40% n. kymmenessä vuodessa. Ei me ainakaan köyhdytty olla, ostotottumukset ovat sen sijaan muuttuneet ja kulukohteet ovat lisääntyneet.
 
"taavi"
[QUOTE="vieras";25881135]Mikäs sitä on julkisen sektorin virkakyöstinä ollessa: ei työt paina ja palkat maksetaan vero- ja velkarahalla. Fiiliksesi on varmasti samanlainen kuin kreikkalaisilla virkakyösteillä vanhaan hyvään aikaan...[/QUOTE]

Tässä menit oikein kirkkaasti metsään lähtiessäsi minun henkilööni puuttumaan.
En ole julkisen sektorin virkakyösti, vaan yrittäjä, joka voi tehdä kotoaan töitä ja duunarit painaa firmassa ja revin tämän kaiken tietysi niiden selkänahasta.
Tämä kirjoitin ennenkuin kukaan ehtii siihen puuttumaan.

Odottaisin oikeasti , että sinä ja kaltaisesi opettelisivat keskustelemaan asiallisesti ja perustellusti ja jättäisitte lapselliset finninaamojen herjanheitot sikseen. Tietysti teillä on huono esikuva Timo Soini, joka ei hänkään pysty mmielipiteitään perustelemaan, vaan esittää asiansa puolihauskoina vitseinä, joille nauravat vain kypsymättömät kakarat tai muuten vähälahjaiset.
 

Yhteistyössä