Haluatko laihtua? Tällä ruokavaliolla onnistut!

  • Viestiketjun aloittaja Vieraszz
  • Ensimmäinen viesti
Vieraszz
Normiruokapäiväni syömiset:

2 siivua ruisleipää kevyillä päällysillä ja kasviksilla ja kahvia

Hedelmä

Normiruokaa lautasmallin mukaan, ei leipää

Hedelmä

Maitorahkaa purkillinen, marjoja ja sokeroimatonta mehukeittoa

Hedelmä

Kahvia ja pieni kourallinen pähkinöitä

150-200g kanaa/ kananmunaa/tonnikalaa sekä vapaasti kasviksia kylmänä tai kuumana, öljyä

Porkkanoita

Vettä 2-3 litraa päivän aikana

Näillä olen mennyt noin puoli vuotta ja painoa pudonnut 22 kiloa, en ole liikkunut :)
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
sdasdas
Laihduttaminen ilman liikuntaa ei ole fiksua, järkevämpää syödä enemmän ja liikkua paljon, kasvattaa lihasmassaa. Laihtuu paljon kauniimmin ja tulos on pysyvä(mpi).
 
En halua laihtua, ja henk. koht. pidän mieluummin painoni hanskassa ja kroppani kuosissa liikkumalla ja kuluttamalla aivan hitosti, jolloin voin syödä aivan tasan mitä huvittaa.
Eipähän tartte kitua millään v*ttumaisella nälkädieetillä ja kyttäillä mitä suuhunsa survoo.
 
Vieraszz ap
Herkkupäiviä on silloin tällöin, kerran kaksi kuussa. Silloin pizzaa tai muuta hiilarihöttöä. En ole ollut laihduttaessani nälkäinen, kasvisten määrä on runsas. Kohta pitäisi löytää ylläpitokalorimäärä milloin ei laihdu/liho.
 
asdfasdsadd
Herkkupäiviä on silloin tällöin, kerran kaksi kuussa. Silloin pizzaa tai muuta hiilarihöttöä. En ole ollut laihduttaessani nälkäinen, kasvisten määrä on runsas. Kohta pitäisi löytää ylläpitokalorimäärä milloin ei laihdu/liho.
Mutta siis kysyin, meinaatko syödä sitten tavoitteeseesi pääsyäsi samoin kuin nyt? Laihduttuasi et voi juurikaan tuota enemmän syödä ilman lihomista, sillä peruskulutuksesi on huomattavasti pienentynyt lähtötilanteesta sekä pudotetun painon että menetetyn lihasmassan takia. Karkeasti voisi arvioida, että jos 22 kg lihavampana pystyit syömään vaikkapa 2300 kcal lihomatta/laihtumatta, niin laihduttuasi esim. 25 kg vastaava kalorimäärä on ehkä joku 1500 kcal... siihen ei paljon diettiäsi kummempaa syödä.
 
Vieraszz ap
Juuri niin. Tämän kyllä tiedän, jos olisin jatkanut vanhoilla syömistyyleillä niin paino olisi vaan noussut. Koska olen jo paljon pienempi, en myöskään tarvitse enää niin paljon ruokaa ollakseni kylläinen. Joten en mielestäni jää paitsi mistään. Tsemppiä kaikille muillekin painonhallintaan! Motivaatiosta kaikki lähtee...
 
Nälkädieetti? Kuuri?

Mä en laihtuisi noilla syömisillä, vaikka tuskin lihoisinkaan.
Vaikea kuitenkaan kuvitella, että voisin säännöllisesti syödä noin paljon (kaksi (liha)ateriaa päivässä, koko purkillinen rahkaa, useampi leipä..).
 
Sinä olet melko pienellä ajatuskapasiteetilla varustettu yksilö kuten ameriikan kaverisi, joka on vielä tyhmempi.
Noh, valaise nyt vähän tyhmempääsi. ;)

Tuossahan on aivan kaikki tarpeellinen ja vielä vähän ylikin (välipaloja kummallisen paljon).
Jäin vain miettimään, kuinka helvetisti osa täällä syö, jos tuo on jonkinlaista kituuttamista heidän näkökulmastaan.
 
bbierass
Aijai kun on porukka niin kateellista/ katkeraa/ muuten vaan,negatiivista kun keksimällä keksitään kaikkea huonoa tuollaisesta järkevänkuuloisesta ruokavaliosta. Hyvä juttu jos laihdut tuolla. Olennaista varmaan tuossa on, että syöt riittävästi, monipuolisesti, mutta et makeita ja suolaisia herkkuja tai alkoholia ja muita energiapitoisia juomia.
 
Vieraszz ap
Aineenvaihdunta pysyy käynnissä kun syö vähän väliä jotakin pientä järkevää.. Ja vedenjuonnilla. Ja tottakai liikunta auttaa jos liikkumisesta tykkää. Hiilareista on karsinut minimiin pahat hiilarit, mutta säilyttänyt hyvät. Tämä on ollut todella helppoa, kun on ollut selvä päämäärä ja motivaatio kohdillaan....
 
"Hilla"
Niin, siis eikös tuo ole hyvin tavanomainen ruokavalio, eikä mikään nälkädieetti tai kuuri.
Sitä vaan tarkoitin.
No samaa mietin minäkin.

Ja mä en varmaan pystyisi syömään noin paljoa. Kun nytkin välillä vasta illalla huomaa että pitäisikö sitä vaikka aamupalaa syödä :D kahvilla kun pärjää aikas hyvin. Tosin ei se terveellistä tämäkään ole, eiköhän se olisi järkevintä mahduttaa päivään muutama ruokailukerta.
 
vieras*
mä laihdutin 35 kiloa suunnilleen vastaavalla dieetillä. Usein söin kyllä aamu-ja iltapalaksi puuroa. Ja marjoja en syö, pahoja.

siitä on 13 vuotta enkä ole lihonut takaisin. Enkä edelleenkään ole jumpannut.
 
vierass
Muuten hyvä, mutta öljyn olet unohtanut kokonaan ja mehukeitot voi korvata kunnon marjoilla ja hedelmillä. Itsellä tavoite myös syödä samaan tyyliin, jättäen perunat yms. pois, valitettavasti vain suklaa ja muu on liian hyvää. Itse tosin syön jo aamupalaksi rahkaa, marjoja ja maitoa että on hyvä juoda ja sauvalla hienoksi ja kunnon loraus oliiviöljyä joukkoon, loppupäivä sitten onkin vielä pielessä
 

Yhteistyössä