Hei auttakaa! Pelottaa....

  • Viestiketjun aloittaja hullu huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
hullu huolissaan
Mulla on ollut jo useamman viikon solisluu kipeä. Kipu tuntuu välillä lähellä kaulaa ja välillä jossain olkapään tienoilla. Kipua on tosi vaikea paikantaa. Kipua tuntuu myös jos makaan vasemmalla kyljelläni niin, että tuen itseäni vasemmalla kädellä. Tässä asennossa tuo kipu tuntuu eniten.

Missään en ole loukannut solisluutani joten siksi pelottaa että voiko tuo oire olla vaikka imusolmukesyövästä ;( Tosin mitään patteja en tunne kaulalla tai solisluun kuopassa ja muutenkin vointi on hyvä...mutta mistä tuo voi johtua? Voiko niska- ja hartiaseudun jumit aiheuttaa kipua solisluissakin?? Niskat on pahasti jumissa ja kipeät, mä nukun jotenkin tosi omituisessa asennossa mahallani niskat lytyssä ja kädet tiiviisti rinnan alla, jolloin nuo olkapäät on ihan mutkalla...sanokaa nyt, että voi johtua siitäkin, pelkään ihan hysteerisesti syöpää...:((
 
kiitos nöppäri
voi kunpa olisikin vain sitä....mä en tajua miksi aina pelkään tuollaisia kamaluuksia, vaikka todennäköisin syy on varmaan juuri tuolla tuki-ja liikuntaelimistössä...eli siis rangassa. Mutta silti pelottaa, kun olen kuitenkin ikäni kärsinyt niska-hartiaongelmista eikä mulla kyllä olekoskaan solisluu kipuillut. :(

Vielä lisää kokemuksia kaipailisin muiltakin niskavammaisilta, onko teillä ollut samanlaisia oireita?
 
mulla on tälläki hetkellä ihan sama ongelma, hartiat on niin jumissa ja nyt se on jo siirtyny tuohon etupuolelle eli solisluun kohtaan :kieh: varasin maanantaiksi hierojan niin jospa sit rupee helpottamaan!

käyppä hierojalla jos mahollista :)
 
vieras
Imusolmukesyövästä. Mun kaverilla oli, ja hänellä se alkoi flunssana joka ei lähtenyt millään, siis kuumetta ja kovaa flunssaa kolme viikkoa, siitä sit sai lähetteen lisätutkimuksiin. Ei mitään kipua missään, vaan muuten oli yleisemmin sairas ja heikko olo.

eiköhän se ole vain nivel- ja lihaskipuja jos noin mutkalla kerran nukut. Mullakin on usein solisluut kipeänä kun nukun ilman tyynyä.
 
ap
voi kiitos paljon vastauksistanne. Kannattaakohan näitä hartioita nyt hieroa? Jos pyytäisin tuota miestä....vai pahentaakohan se vaan asioita?
Olen muuten kuukausi sitten aloittanut työt uudelleen, istun 8 h joka päivä tietokoneella tosi huonossa asennossa. On kai sekin voinut pahentaa näitä oireita?

Tosi kummaa tää kipu, nytkin jomottaa tuosta olkapään kohdalta, välillä vihloo lähempänä kaulaa....hysteerisesti olen painellut kaulaa ja soliskuoppia että löytyykö patteja...ei löydy, mutta pahentaakohan tuo painelukin sitä kipua....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi kiitos paljon vastauksistanne. Kannattaakohan näitä hartioita nyt hieroa? Jos pyytäisin tuota miestä....vai pahentaakohan se vaan asioita?
Olen muuten kuukausi sitten aloittanut työt uudelleen, istun 8 h joka päivä tietokoneella tosi huonossa asennossa. On kai sekin voinut pahentaa näitä oireita?

Tosi kummaa tää kipu, nytkin jomottaa tuosta olkapään kohdalta, välillä vihloo lähempänä kaulaa....hysteerisesti olen painellut kaulaa ja soliskuoppia että löytyykö patteja...ei löydy, mutta pahentaakohan tuo painelukin sitä kipua....

no hellää hierontaa ja esim. lämmin kaurapussi tai lämmin suihku hartioille tekee tosi hyvää kun ne on ihan jumissa..
 
ap
joo menen, mutta tk:een on neljän viikon jonot. Yksityiselle ei varaa. JOten jotain mielenrauhaa nyt ajattelin tässä kysellä.....lisääkin mielelläni kuulisin jos jollain on omakohtaisia kokemuksia.
 
kollonen
Löysin tällaisen ketjun ja nostetaan, koska mullakin solisluu todella kipeä ollut jo viikon. Mitään patteja en minäkään tunne. Tietääkö kukaan voiko solisluu kipuilla niska-hartiaongelmien takia?
 
jumittaja
Menkää jäsenkorjaajalle...solisluu lumpsahtanu väärään paikkaan .se vetää niskan jumiin ja jomottaa , syvään hengittäesdä tuntuu solisluun kohdalla kipua....
 
jumitus
Mulla joskus aivan järjetön kipu olkapäässä ja solisluussa, paikat oli vaan niin jumissa. Neuvoksi sain työterveydestä särkylääkettä 3x päivässä ja venytyksiä. Niillä ne kivut sitten lähti.
 
Aatos 73v
Yhdistän tuon vasemman solisluun kipeytymisen lähetyssaarnaaja-asennossa suoritettuun peuhuun. Olkavarren varassa ylävaralon kannattelu kipeytti solisluuntienoon. Rekkitangossa riippuminen molemmilla- ja väliin yhdellä kädellä toi helpotusta kipuun ja hävisi kahessa viikossa. En ole rohjennut toistaa tuota josko uusiutuu kipu.
 
vierailija
mulla on tuota useinkin..en tiedä mistä johtuu..talleilla jos olen töissä nin tulee ..samoin huonosta nukkumisasennosta..
niska- hartia seudun kipuilu on saattanut tulla käden tai käsien liiallisesta rasituksesta , itse asun pientalossa , kesäisin kantelin 20kg multasäkkejä
pitkin pihaa , 2kpl rautaista 30kg painoista istutusastiaa siirtyi eestaas .
auton renkaat kannetaan varastosta autoon , talvella on taas jatkuvaa lumenluontia , auton puhdistus lumesta , klapien kantamista 160 pv x
a 20kg kasseja , siinä sitä on rasitusta kerrakseen , tuo on joka päivä liikaa
ikääntyneelle jonka nivelet eivät enää ole yhtä vahvat kuin nuoremmilla
joiden vartalo ei juurikaan kärsi päivittäisistä tavaran kanteluista . sääliksi
kyllä käy rahtikuskeja , Postin lähetti toi kotiini 25kg koiranmuona säkin .
nyt 4kk kärsitty niskan, kaulan ja hartioiden särkyä . oikea puoli sentään
on parantunut mutta oikea olkapää vieläkin kipuilee ja pyörryttää kun
vuoteeseen mennessä vedän oikealla kädellä peittoa päälleni .
 

Yhteistyössä