Hei nukkekoti immeiset.....

Olen jo pitkään halunnut tehdä jouluaiheisen roomboxin, jonka voisin ottaa aina jouluna esiin jonkun seimiasetelman sijaan...Tänään sitten sain asiaa hiukan eteenpäin eli tein sinne sohvan pahvista ja kahvitikuista.Itse boxihan on vielä mietintäasteella...


ja tässä sohva käsiteltynä spriipohjaisella kuultomaalilla:



vielä täytyy odotella kuivumista, sitten tarvitsee miettiä siihen tekstiilit...
 
Mitä kaikkea vanhanaikaista kamaa tonne jouluboxiin vois laittaa?
Tulossa on pirttiryhmä, puuhella, keinutuoli, olkipukki, himmeli, rukki, piparitalkoot...

Ajattelin tehdä siitä boxista kahden huoneen "mökin".Toiseen tulee tupakeittiö ja toisessa huoneessa on pikkuruinen makkari...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 22:49 L-I-L-L-I kirjoitti:
Mitä kaikkea vanhanaikaista kamaa tonne jouluboxiin vois laittaa?
Tulossa on pirttiryhmä, puuhella, keinutuoli, olkipukki, himmeli, rukki, piparitalkoot...

Ajattelin tehdä siitä boxista kahden huoneen "mökin".Toiseen tulee tupakeittiö ja toisessa huoneessa on pikkuruinen makkari...
Tietenkin se joulukuusi :D Hellalle puurokattila. Oisko kirnu vanhanaikanen tavara? Pitää selata noita vanhoja satukirjoja...

Hei voisko oviaukon luo laittaa vanhat hikilaudat pystyyn, kelkka ym.
 
Heips,

olen tässä sivusta seurannut tätä nukkekoti-palstaa...teillähän on aivan mielettömän hienoja luomuksia/projekteja siellä kotona :)

Oletteko aloittaneet tämän harrastuksen ensin ihan normaalin nukkekodin sisustamisesta vaiko suoraan tuollaisen ison talon rakentamisella ?

Hankin tuossa viime viikolla Ruotsista sellaisen Lundbyn masardi-kattoisen kolmikerroksisen nukkekodin..muistaakseni siellä puhutaan ns Dallas-mallista ja nyt on tullut mietittyä että millaisia huonekaluja siihen haluan. Ja mistä niitä kannattaisi hankkia ? Omat taidot eivät riitä tuohon näpertelyyn jolla te olette luoneet esim sohvia jne.
Toki talon käyttötarkoitus ei ole vielä aivan täysin selvä...toisen lapsen la on helmiskuussa 07 ja riippuen kumpi tulee niin siitähän voi siten tulla joko ihana nukkekoti tai sitten hieman omituisempi parkkitalo :LOL: No mikäli se näyttäisi kallistuvan tuohon parkkitalo käyttöön niin ehkä minä sen talon omisin sitten täysin omavaltaiseen sisustussuunnittelu-käyttöön.

Niin ja sitä olen vielä miettinyt, että annatteko lastenne leikkiä noilla taloillanne vai ovatko ne "vain" teidän harrastuksenanne ?
Ja mistä sitä tietää millainen nukkekotikärpäsen purema tästä tulee kun nyt ensin aloittaa tuollaisella valmistalolla....
 
Moi!

Mulla koko harrastus alkoi sillä, kun huomasin vanhan ränsistyneen Lundbyni vintillä.Päätin tehdä sille jotakin...Lundby-skaala on vain aika pientä, joten aika pian siirryin tuohon 1:12 kokoon. Tuohon 1:12 kokoon on muutenkin saatavilla paljon ihanempia aikuiseen makuun olevia mööpeleitä kuin tuota Lundby 1:16/1:18 kokoa.Valkoinen talo on minun ja lapsille remppaan sen Lundbyn.Lisäksi lapsilla on vielä leikeissä Lego-Scala nukkekoti, joka myöskin on kokoa 1:12...

Tuo "Dallas"-talo on ihana.Siihen olisi kiva tehdä mööpeleitä...
 
Tuutilulla! Kivan näköistä!

Eilen sain tehtyä jouluiseen roomboxiin tällaisen alakaapin:



runko on pahvia, tikut kahvi- ja jätskitikkuja, nupit helmiä, altaat jääpalamuotteja ja taso kivikuvioista muovimattoa...

Todennäköisesti tämä idea paisuu roomboxista mökiksi...
 
KOVASTI syyhyttäs tehä nukkista mut ei taho olla aikaa eikä virtaa :ashamed: mut kunhan se aika koittaa.... :whistle: =) sitte minä teen,teen ja teen :D jospa saatas ens kesänä puuverstas tehtyä ni ottasin vkossa muutaman illan ja oisin siellä nukkiksen kimpussa :whistle: :D nyt ollu muuta touhua...
SIISTEJÄ nuo teijä jutut!mut hyvä kattua mitä toiset tekkee ja ottaa ideoita sieltä sun täältä :ashamed: ;) :D
 
Hei apuva!!! Mä oon yrittäny tulostaa noit kuviollisia tapetteja mut aina ku tulostan ni siihen papruun tulee vaan niist kuvioista YKS kappale per paperi!! Siis onkohan tulostimen asetukset päin peetä vai enks vaan osaa?? <br><br>
 
Xena79 Kokeilitko näin? Keittiönoidan antama ohje:

Printattavat tapetit itse tehtynä. Siis joo...printattavaa tapettiahan voi tehdä itse. Jos löydät kivan kuvan netistä, esimerkkinä vaikkapa tämä

http://www.iconarchive.com/icon/art/geometrianoir_by_etherbrian/Decosink.gif

ja haluat tehdä tuosta kuvasta tapettia, avaa tietokoneellasi notepad (Muistio) -ohjelma ja kirjoita siihen seuraava koodi:

<html>
<head>
</head>
<body background="http://www.iconarchive.com/icon/art/
geometrianoir_by_etherbrian/Decosink.gif">
</body>
</html>

ja tallennat vaikkapa nimellä omatapetti.html

Tuo html-pääte on oleellinen. Avaa tiedosto selaimessa ja hoblaa, sulla on pikkukuasta tehtyä tapettia.
 
no nyt on sitten varmuus että nukkekoti tulee olemaan minun omaisuuttani...eli saamme siis pojan. Joten nyt tarvitsee vaan ruveta miettimään, että mistä kannattaa ostaa huonekaluja...juu, näin ensi alkuun aioin ostaa ja ehkä myöhemmin kokeilla sorminäppäryyttäni.

Ja toivon mukaan tuolta tulevalta ulkomaanmatkalta löytynee jotain kivaa ja erilaista kuin mitä täällä on nähnyt tuota perus-lundbykamaa...ei sillä etteikö tuo Lundby-mallisto kelpaisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 13:35 Xena79 kirjoitti:
Nostan, jos vaikka jollain olis vastauksia mun aiempiin kysymyksiin...
Minä täällä pitkästä aikaa...
Minä ihan muovitin koko paperin.... ei kaikkein siistein vaihtoehto,mut toimii paremmin ku ei mitään...
Paperit ei juurikaan siedä sormeilua....

Ite en oo tehny mitään,kärsin syysmasennuksesta ja odotuksessa on vaan joulu :D
Välillä oon katellu tuota taloa tuolla ja voivotellu sille että voi sinuakkii ku mittää oo sulle tehnynnä... se kattoo minuu surullisesti.... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 18:14 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 13:35 Xena79 kirjoitti:
Nostan, jos vaikka jollain olis vastauksia mun aiempiin kysymyksiin...
Minä täällä pitkästä aikaa...
Minä ihan muovitin koko paperin.... ei kaikkein siistein vaihtoehto,mut toimii paremmin ku ei mitään...
Paperit ei juurikaan siedä sormeilua....

Ite en oo tehny mitään,kärsin syysmasennuksesta ja odotuksessa on vaan joulu :D
Välillä oon katellu tuota taloa tuolla ja voivotellu sille että voi sinuakkii ku mittää oo sulle tehnynnä... se kattoo minuu surullisesti.... :whistle:
Millasella tulostimella oot sitten printtaillu niit tapetteja? Eikös lasertulostimella pysyis paremmi ne kuviot? Tuosta muovituksesta en niin tiiä... Mietin et näyttääks se sit ihan hassulta ku tiilet kiiltää ulkoseinissä :D
 

Yhteistyössä