Hei taas! Nyt lähti omasta tahdostani B1 lähete psykiatriseen hoitoon

  • Viestiketjun aloittaja nyt nikitönnä
  • Ensimmäinen viesti
nyt nikitönnä
koska en pärjää enää kotona. Voimia ei enää ole joten osastolle lepäämään. Onko kukaan muu ollut osastolla voimia keräämässä? Itse täytän kyllä pakkohoito kriteeritkin mutta nyt mennään kiireellisellä B1 lähetteellä joka perustuu minun suostumukseen. Ja hoito ei olekkaan ihan lyhyt
 
näin..
Hienoa, että hakeuduit itse hoitoon ja ymmärrät olevasi sen tarpeessa. Oletko aikaisemmin ollut hoidossa osastolla vai mistä tiesit että nyt on aika hakeutua sellaisen avun piiriin? Parempi niin kuin myöhemmin jos tilanne pahenee.. Tsemppiä!
 
nyt nikitönnä
Alkuperäinen kirjoittaja näin..;29747307:
Hienoa, että hakeuduit itse hoitoon ja ymmärrät olevasi sen tarpeessa. Oletko aikaisemmin ollut hoidossa osastolla vai mistä tiesit että nyt on aika hakeutua sellaisen avun piiriin? Parempi niin kuin myöhemmin jos tilanne pahenee.. Tsemppiä!
Kiitos. En ole aiemmin ollut mutta lasten takia nyt on mentävä. vaikea masennus ( nyt puhutaan jo psykoottistasoisesta), loppuunpalaminen ja syömishäiriö. Lähden lepäämään ja opettelemaan syömistä. En jaksa huolehtia itsestäni ja ollaan jo alipainon puolella
 
nyt nikitönnä
[QUOTE="Gemma";29747343]Psykiatriselle osastolle ei ketään oteta lepäämään. Sairaalahoitoon on aina oltava lääketieteelliset perusteet! Jos tarvitset lepoa, mene hotelliin.[/QUOTE]

Lue mitkä diagnoosit minulla on. Kyllä vaan sinne näin mennään. Tarvittaessa jos vointini esim. vkonloppuna huononee niin pääsen jonon ohi, lähetteeseen kirjataan niin
 
joku ei tajuu
[QUOTE="Gemma";29747343]Psykiatriselle osastolle ei ketään oteta lepäämään. Sairaalahoitoon on aina oltava lääketieteelliset perusteet! Jos tarvitset lepoa, mene hotelliin.[/QUOTE]

Kyllähän sinne aloittajan diagnooseilla pääsee lepäämään!
 
näin..
[QUOTE="Gemma";29747409]Ihan vapaasti voitte selittää itsellenne, että menette "lepäämään". Sairaalassa annetaan hoitoa![/QUOTE]

Eiköhän jokainen tuon tajua vaikka käyttää sanontaa lepäämään
 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
HippuTAR
Hyvä. Mun äiti meni aikoinaan psykoosiin ku ei kehdannut ja uskaltanut hakea apua ajoissa. Ei ollu meille lapsille herkkua vaikka oltiinkin jo teinejä. Pari kuukautta äiti oli osastolla, kuukauden jälkeen jo pääsi viikonlopuiksi kotia. Ihan hyvin on sen jälkeen voinu mielenterveyden puolesta.
 
nyt nikitönnä
Hyvä. Mun äiti meni aikoinaan psykoosiin ku ei kehdannut ja uskaltanut hakea apua ajoissa. Ei ollu meille lapsille herkkua vaikka oltiinkin jo teinejä. Pari kuukautta äiti oli osastolla, kuukauden jälkeen jo pääsi viikonlopuiksi kotia. Ihan hyvin on sen jälkeen voinu mielenterveyden puolesta.
Kiva kuulla. Toivoa siis minullakin on. Kuntoutumiseni tulee olemaan vuosien mittainen, nyt kuntoutustuella.
 
vieraas
Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitönnä;29747670:
Etkö tiedä mikä on B1 lähete? Ja mitä hauskaa siinä nyt on
Minä olen luullut että se on M1-lähete...

Hyvä että haet itse apua. Varmasti hyvä koko perheellesi, että hoidat itsesi kuntoon.
 
Vier
Levätä siellä tuskin paljoa saa, paremminkin yrittävät "aktivoida" ja jopa pakottavat vaikkei jaksa jotain. Se on järkyttävää. Mutta toivottavasti saat apua joka tapauksessa.
 
B1-lähetteellä mennään vapaaehtoisesti hoitoon. M1-lähete (+M2 ja M3) liittyy tahdosta riippumattomaan hoitoon. B1-lausunnolla haetaan ihan muita juttuja. Näin off topic...

Aloittajalle, tsemppiä! Hyvä päätös hakea apua. :hug:
 
nyt nikitönnä
Levätä siellä tuskin paljoa saa, paremminkin yrittävät "aktivoida" ja jopa pakottavat vaikkei jaksa jotain. Se on järkyttävää. Mutta toivottavasti saat apua joka tapauksessa.
jos en saa levätä niin lähden pois. Tiedän jo osastonkin minne menen, mielialahäiriöyksikkö johon ohjataan aikuiset syömishäiriöiset potilaat. Toivottavasti ei mitään pakkoruokintaa eikä vieressä istuta kun yritän syödä.
 
nyt nikitönnä
Huomenta. Vointi suht hyvä, mitä nyt kova flunsa iski. kotona ollaan mutta sellainen aavistus on että ensi viikolla tulee soitto vapautuvasta paikasta. Kyseessä siis Oulun psykiatrinen sairaala, onko kenelläkään kokemuksia? Siellä on tiukat vierailuajat, mitenkähän lapset siellä voivat käydä kun kokemusta minulla ei ole?
 
"viera"
Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitönnä;29753749:
Huomenta. Vointi suht hyvä, mitä nyt kova flunsa iski. kotona ollaan mutta sellainen aavistus on että ensi viikolla tulee soitto vapautuvasta paikasta. Kyseessä siis Oulun psykiatrinen sairaala, onko kenelläkään kokemuksia? Siellä on tiukat vierailuajat, mitenkähän lapset siellä voivat käydä kun kokemusta minulla ei ole?
Minne osastolle menet+
 

Yhteistyössä