Hei taas! Nyt lähti omasta tahdostani B1 lähete psykiatriseen hoitoon

  • Viestiketjun aloittaja nyt nikitönnä
  • Ensimmäinen viesti
noooo
[QUOTE="siis";29826432]Etkö halua elää edes lastesi takia?[/QUOTE]

Ei masentunut pysty ajattelemaan sillä tavalla. Kokemusta on. Se ahdistus ja paha olo valtaa kaiken. Haluaa vain nukkua, mutta ei pysty. Mikään uni maailmassa ei vie sitä oloa pois.
 
"valkovuokko"
Kovasti jaksamista ja aurinkoa Sinulle! Lapsesi tarvitsevat Sinua!! Olet heidän ainoa ja paras äitinsä. Jaksa vielä, pienin askelin. Ajattele lastesi kasvamista, tulevia syntymäpäiviä, kohta alkavaa kesää ja sen valoa. Lämmin halaus Sinulle!
 
gghh
:) hyvä että olet saanut hieman mietittyä asioita.

Kyllä ne sielä osastolla tietää ton ajatusmallin, että väsynyt tai masentunut ihminen tekee "hiljaista itsemurhaa" syömättömyydellä. Kyllä ne tietää, kun minäkin jo tiedän tuollaisen asian. Jos joskus jaksat nii lue välillä koko ketju uusiks., voi olla että täällä sulle kerrotut asiat aukee välillä ihan eri tavalla riippuen missä toipumisen vaiheessa olet.

Tärkeintä on, että itse ymmärrät tuon mitä sillä syömättömyydellä aiheutat. Suosittelen, ett ota vaikka ja tulosta tuo kirjoituksesi ja näytä se jossain niistä keskusteluista. Tuo kuullosti nyt niin suoralta puheelta suoraa sydämestä.

Mutta älä vielä yhtää kiirehdi sen toipumisen kanssa :) Ei se tapahdu hetkessä. Ei masennuksesta, tai väsymyksestä tai mistään parane muutamassa viikossa, eikä kyse ole mistään "ryhdistäytymisestä". Pää tarvii aikaa toipua, siihen auttaa lääkkeet, lepo, keskustelu, mieluisat asiat, ja fyysisesti terve keho. Sulle tuola aikaisemminkin joku sano, että pää tarvii ravintoa, että pystyis parantumaan :) Eli sää olet siinä masennuksen kehässä. Masennus sua alunperin väsyttää, reagoit siihen syömättömyydellä, olet entistä väsyneempi, syöt entistä vähempi...ja lopulta aliravitsemustila kuihduttaa kaikki sun iloiset tunteet, pitää sut väsyneenä ja voimattomana. Aliravitsemustila ja masennus -et sinä itse.

Pään sisäiset sairaudet on niin katalia,, kun ihminen uskoo "omiksi ajatuksikseen" niitä sairauden aiheuttamia tuntemuksia. En osaa taas selittää mitä tarkoitan.. mutta oletko muka aina ollut väsynyt, millainen olit vaikka 10vuotta sitten? Mistä asioista iloitsit, mistä sait voimaa? Jos 10vuotta sitten joku olisi kertonut ajattelevansa noin mitä itse nyt kerroit tekeväs tolla syömättömyydellä, olisitko kauhistunut? Tekee hyvää jos pystyy yhtään ymmärtää että nämä synkät ajatukset johtuu jostain sairaudesta, jota voidaan hoitaa: en tunne näin sillon kun olen terve oma itseni.

Se toipumisen tie on pitkä :) siksihän alunperinkin puhuttiin parista kuukaudesta. Lepää, ota rennosti! Anna itsellesi armoa ja anna kehon ja mielen hissuksiin toipua
 
nyt nikitönnä
Hei. 5 tunnin lomalla kotona, kiva nähdä lapsia. Lääkäri vähensi kotilomia minulta koska paino on tippunut osastolla. Vointi huono. Ruokailu hirveää kun tarjotin lastataan täyteen ja nukkuminen siellä vaikeaa vaikka unilääkkeet menee. Pää menossa sekaisin kun lääkitystä nostettu.
 
nyt nikitönnä
Hei. Jälleen käymässä kotona. Tänään tulin ja huomenna takaisin. Ihana olla kotona, saa saunoakkin. Ensi vkolla kiristetään syömistä ja nyt vähennettiin yksi loma pv, eilen en siis saanut tulla kotiin. Osastolla aivan mahtavia ihmisiä, sieltä saa tosi ystäviä joihin haluaa pitää yhteyttä.
 
"Samu"
Jaaha, tämmöstä nostettiin. Perhana, mä oon ollut M1 lähetteellä hoidossa, ja ehkä hyvä niin. Toivoisin kovasti että apua olisi enemmän tarjolla ennen ihmisen täydellistä romahtamista. Ja tästä saisin romaanin kirjoitettua.
Hienoa, että jotkut löytävät tarpeeksi voimaa hakeutuakseen tarvittavaan hoitoon.
 
vierailija
Kiitos. Pari vkoa joudun ehkä odottamaan paikkaa. Puhuttiin parin kuukauden olosta kohdallani
En kyllä menis vapaaehtoisesti. SAAT SIELLÄ VAAN VÄSYTTÄVIÄ MÖMMÖJÄ NAAMAAN JA TODENNÄKÖISESTI LOPPUIÄKSESI. SEN JÄLKEEN ALKAA MUU SAIRASTELU. SIVUOIREISTA EI KAUHEESTI PUHUTA MITÄÄN, MUTTA KAIKKI SAA JOTAIN OIREITA. SE ON VARMAA. OMA KÄYTÖKSESI MUUTTUU. VOIN MELKEIN TAATA, ETTÄ LÖYTYY LÄÄKKEET, JOILLA RUOKAHALU PARANEE, VOI KYLKIÄISENÄ TULLA MUITAKIN HALUJA. ENNEMMINKIN ADDIKTIOITA. ETKÖ, VOISI MUUTTAA ERILLEEN VÄHÄKSU AIKAA JA KOOTA ITSEÄ JA VAIKKA VIIKONPOPPUISIN KÄVISIT KATSOMASSA LAPSIASI TAI ANTAISI TILAPÄISEEN HUOSTAAN. TOSIN SOSKUN KIRJOIHINKAAN EI PITÄISI KOVIN AKTIIVISESTI PYRKIÄ. NUO TILAPÄISET HUOSTAANOTOT SAATTAA PITKITTYÄ JA PAHIMILLAAN EI SAA LAPSIA TAKAISIN, JOS ON VARSINKIN PÄIHTEIDEN, LÄÄKKEIDEN KÄYTTÖÄ TAI MUUTEN KATSOTAAN ETET OLE SOPIVA LASTEN HUOLTAJAKSI. TOSIN AIKA PASKAMASISSA OLOISSA LAPSET ELELEE JA SUURIN OSA SOSKUN PORUKASTA ON AIKA AMMATTITAIDOTTOMIA JA YMMÄRTÄMÄTTÖMIÄ, EKÄ NOIDEN RATKAISUISSA OLE MITÄÄN LINJAA. RIIPUU KENEN VASTAANOTOLLA KÄY
 

Yhteistyössä