Heinähippuset 2006

Odotus pinosta jo 1v pinoon :D
Laitetaanko etusivulle synt.aikoja??

Mutta siis vilu tänään illalla täyttää 1v.Sai äsken mummolta Fisher Pricen säästöpossun lahjaksi.(lempinimi on possu)

Huomenna juhlitaan mansikkakakun kanssa,vilua ja siskoa joka täytti viikko sitten 8v.

D
 
Täällä olisi yksi tällainen "myöhäisherännäinen" 14.7.2006 syntyneen tyttösen äippä.
Olen käynyt silloin tällöin lueskelemassa kuulumisianne.. Ja varsinkin vuosi sitten raskauden loppumetreillä saanut paljon sitä ns. vertaistukea, Kiitos siitä :flower:
Sijaintimme kartalla on Pirkanmaa ja perheemme on viisihenkinen.

 
Mekin siirrytään Ellan kanssa kirjoittelemaan nyt tälle puolelle. Ella on syntynyt 7.7 eli ensi viikolla tulee vuosi täyteen. :heart: Ostettiin hänelle tänään jo lahja,sellainen Tomyn perässä vedettävä koira joka haukkuu ja hiekka leluja.

Onnitteluja D-mamman 1 vuotiaalle hippuselle!
 
=) Eli siirrymme Santerin kanssa tänne puolelle myös. Juhannusaattona tuli siis vuosi täyteen. haikee olo, mutta toisaalta niin hienoa nähdä pojan kehittyvän. Vauvakuumettakin hiukka pukkaa....

Onnitteluja muillekin 1-vuotiaille hippusille.
 
Onnea jo vuoden täyttäneille heinähippusille! Meidän Elena syntyi 5.7 eli ensi viikolla juhlitaan! Hän on kyllä vielä vauva ainakin äidille :heart: Imetys jatkuu eikä tyttö ihan vielä kävele, vaikka meininki onkin kova siihen suuntaan.

Jospa muutkin hippusten äidit taas innostuvat kirjoittelemaan tänne uuteen osastoon, toivotaan!
 
Meiltäkin onnitteluja kaikille hippusille jotka ovat tuon ensimmäisen kynttilänsä puhaltaneet!
Sadepäivää vietetään.. siis sitä kolmatta sellaista. Alkaa pikkuhiljaa äidin mielikuvitus loppua leikkien suhteen =)
Onneksi isoveli jaksaa aina välillä meidän tirppaa viihdyttää. Iskä siis työmatkalla tämän viikon ja minä täällä lasten kanssa kotosalla (ilman autoa tietenkin..)

Hauskaa sadepäivää kaikille!!!! Huomenna pitäisi taas auringonkin näyttäytyä ja sitten ollaankin koko päivä ihan pihalla =)
 
tänään ois mun pikkuveljen tytön ristiäiset,saa nähdä mukä tulee nimeksi =)
villellä oli tossa alkuviikosta vauvarokko,onneks ei ihan hirveen kovalla kuumeella,mut kolmantena päivänä tuli näppylät.yöt onkin ollu aika hirveitä. voi tietty vaikuttaa ett ollaan mummolassa.eilen illalla meni ihan itse omaan matkasänkyyn nukkumaan ja nukkuikin tosi hyvin :D kävelyä kovasti harjoitellaan ja vilkutus opittiin vihdoin.

D (jolla on ihanat myrkyn vihreät patukat päässä)
 
Tirpalla nousi eilen kuume, ei järin korkea mutta kumminkin lämpöä.
Ei mitään muita oireita, eli nyppyjä odotellaan alkuviikosta. En oikeen muutakaan selitystä äkilliselle kuumelle keksi kuin vauvarokko..
Vähän on neidiltä veto pois eikä ruoka oikein tahdo maistua. Juo onneksi hyvin ja lähinnä maitoa (tuttelia) oon antanut.

Vilkuttelu on pop meilläkin.. Konttaamalla mennään kovaa, tukea vasten seisoskellaan ja muutaman askeleenkin siinä ottaa.
Sanoja ei vielä tule mutta omia juttuja on kovasti..
Hiekkalaatikolla meidän neidin tehtävä on syödä hiekkaa
:p

Ja nyt mennään taas..
 
Heipat täältäkin :wave:

Meil pojilla tulee 1vee täyteen ylihuomenna eli 3.7. Tänä viikonloppuna jo ollaan juhlittu.
Meillä ovat kävellee jo 10kk iästä lähtien (taitaa olla aikamoinen poikkeus kun kaksoset kyseessä) Hampaita on suupiukassa :D poskihampaita tehdään nyt urakalla. Elämä on aikasvauhdikasta mutta ihan hyvin pärjäillään. Kotona olen ainakin tämänvuoden loppuun saakka.
Onnea kaikille pienille joilla 1vee tulee täyteen tässä lähipäivinä :heart:
 
Huomenna olis meidän pikku neidin 1v kuvaus. Olen kovin miettiny,et mitä laittaisin hänelle päälle ja päädyin sitten tumman punaiseen mekkoon. Ovatko muut hippuset menossa kuvaukseen?

Meillä on neuvola vasta 9 päivä. Minkä kokoisia muut hippuset ovat olleet /ovat 1v neuvolassa?

Ella kävelee aika hyvin tukea vasten ja niin että pitää kädestä kiinni. Nyt on muutaman kerran seissy vähän aikaa ilman tukea.
 
Kyllä kai se sitten vauvarokkoa oli.. Kolme päivää lämpöilyä max. 38.8 ja nyt tänään nousi pientä punaista näppyä..

Meidän neiti on kanssa tarkoitus viedä 1v kuvaan mutta sain haluamalleni kuvaajalle ajan vasta elokuussa. Ostin jo ajoissa sellaisen riihipeikon mekon kuvaa ja juhlia varten.
1v synttärit vietämme vasta heinäkuun viimeisenä viikonloppuna, kun kaikilla tuntuu olevan menoa enkä halua monia juhlia järjestää.. Vaikka onkin suuri päivä kun 1v täyttää.

Onko kellään muulla haikea mieli kun vuosi on mennyt niin nopeasti? Onhan se hienoa kun lapsi kasvaa ja oppii kaikkea uutta mutta haluaisin kuitenkin tämän meidän viimeisen vauvan olevan VAUVA mahdollisimman pitkään.
Nyt jo katselen niitä vauvakuvia ja haikeudella muistelen öisiä imetyshetkiä..

Neuvola meillä on heinäkuun 18.päivä ja voin kanssa laittaa silloin mittoja.
Tämä meidän tyttö on kokoaika kulkenut siellä alakäyrillä ja siksi on sen "tirppa" lempinimenkin saanut.. Tällainen pahnanpohjimmainen!

Päiväunilta tuolla juuri heräillään ja äitiä jo kaipaillaan.. Taas mennään!!!
 
Meidän neiti täyttää vasta 12.7. vuoden mutta laitan pari sanaa jo nyt. Pari askelta ollaan otettu ilman tukee ja seisoskeltu mutta ei vielä varsinaisesti kävelty. Eli pääasiassa konttaamalla mennään eteenpäin. Omaa tahtoa alkaa olla yllin kyllin tytöllä! Ja elokuun alusta neiti aloittaa perhepäivähoidossa, nyyh! :'( :) Mutta eiköhän se siitä!
 
Meillä Severi täyttää viikon päästä 1v eli 9.7 =)
Nyt käytiin neuvolassa ja mitat oli 9.8kg ja pituus 78cm.
Kävellyt on jo siis 8.5kk iästä lähtien. sanoja tulee muutamia, kukka taitaa olla se yleisin :flower:
Mutta meidän vauva se on silti vielä :heart:
 
Tänään oli sitten 1v kuvaus ja se meni just niin kuin oltiin pelättykin eli neiti huusi pää punaisena alusta asti. Tuli tosi hienoja kuvia. Ei auttanut mitkään lelut eikä äidin lähellä olo. :(

Ella juttelee enimmäkseen omaa vauva kieltään mutta muutaman kerran on tullut äiti,isi ja vauva sanat.
 
Heipähei meiltäkin!! Eemu täyttelee vasta 14.7. sen vuoden,mutta tuli jo tänne. Ja täällähän on vilkkaampaa, kiitos paljon d-mammalle uudesta pinosta ja KIVAA PULUNEN,että uskaltauduit tänne :wave: Meillä onkin samana päivänä se kriittinen yks vee.

Hei d... tää on outo kysymys, mutta kysyn kumminkin. Kun meillä hippu sai joululahjaksi sen saman possun ja se HAISEE aivan kauheelle. Niin kai ne possut tapaa haista,mutta onkos teillä sama juttu? Minuu inhottaa ottaa se leikkeihin, kun siinä on niin kumma haju. :LOL: :LOL:


Palaillaan taas :wave:
 
vilun 1v mitat oli 10700g ja 76.8cm ja 1v kuva on profiilissa.ihan itse otin,ei muitakaan ole käytetty ammattilaisella =)

pupu,vilun possu ei haise! äsken kävin nuuskimassa :LOL:

tää vuosi on mennyt niin nopeeta,hyvä ett oon perässä kestäny :eek: eikä helpotusta näy loppuvuodellekkaan.jos vain saisinkin terveen paperit jo tänä vuonna..siis seuranta vaiheeseen pääsisin,katotaan.lääkäri on elokuun eka.

lisää myöhemmin,nyt pötkölleen pötköjen viekkuun :wave:
 
Hei vaan kaikille!

Meillä poika täyttää vuoden 17.7. ja nopsaan on aika mennyt...viimeiset viikot on menneet sairastellessa, ensin iski keuhkokuume sekä korvatulehdus ja oltiin 3 pvää tipassa sairaalassa, palattiin kotiin ja sitten iskikin päälle rota-virus, oltiin taas 2 pvää tiputuksessa. Lapsi rassu on mennyt kovin huonoon kuntoon, ja ripuloi yhä. Miehellä oli 3 vkoa kesälomaa ja kaikki meni sairastaessa. Nyt kai ollaan jo voiton puolella, vko on jo rotaakin pidetty joten luulisi loppuvan kohta.

Mitat olivat viimeksi 10,5 kg ja 75 cm...tosin paino oli tullut alas nyt sairaalassa niin että oli muistaakseni 9,6. No, jos ruokahalu palaa entiselleen, paino nousee nopsaan takaisin entiseen. Nyt ei uppoa mitenkään...

Meillä on muuten myös tuo possu, eikä se haise millekään...missähän se pupun possu on oikein uinut =)
 
Hih, meidän possu on siis käynyt omilla retkillään.. :LOL: :LOL:
voi Marjali, onpas teitä koeteltu!! :( tuo sairastelu on KAMALAA, meidänkin hippu sitä on harrastanu kiitettävästi muttei onneksi rotaa ole saanut vaikkei rokotettukaan. Meillä oli mitat 76cm ja 9,3 kg. Sitä kymppiä odotellaan, olis turvallisempi nukuttaa. Nyt tuli korvapkl-aika jo ensi viikoksi,toivottavasti asiat lähtis siitä lutviutumaan.

Mukavaa viikendiä kaikille :wave:
 
Meiltä kanssa hyvää viikonloppua kaikille. Lähdemme pikku lomareissulle ja kotiudumme tirpan synttäripäivään (14.7.) mennessä.
Tämä päivä onkin mennyt pakkaillessa, eka pidempi reissu viisi henkisenä perheenä.. Matkalaukut natisee liitoksistaan!

Sain muuten tänään kuulla että voisin halutessani aloittaa työt elo/syyskuussa tekemällä puoltapäivää (12-17)
Nyt sitten mietitään josko palkattais hoitaja kotiin kun minun ja mieheni työajat ei menisi päällekäin kuin 1-3 tuntia /päivä. Ei tarttis vielä laittaa tyttöä hoitoon ja olishan kivampi isommillekin kun olisi joku kotona koulusta tullessa..
Työhöni kuuluu kehitysvammaiset lapset (ja heidän perheensä Toisaalta olisi kiva mennä jo taas töihin ettei putoa kelkasta siellä ja toisaalta taas voisin vielä nauttia tästä kotiäidin elämästä..!
Vaikeita päätöksiä mutta onneksi saan asiaa rauhassa miettiä.

Mitenkäs muilla.. Onko moni jo palannut työelämään?

Ja nyt tosiaan LOMALLE B)
 
Heissan!
Meillä poika täytti eilen, 5.7. yhden vuoden =)
Mitat ovat 11,6kg ja 76,5cm. Kävellyt kuukauden verran ja on niiiin kiltti ja tyytyväinen lapsi. Sanoo.. ruoka B) ja äitä :saint:

Kotona vielä olen ja nautin joka sekunnista, kehitys on niin huimaa tässä vaiheessa. Joka päivä keksivät jonkun uuden jutun.
 
Pulunen,
onneksi olkoon työpaikasta! etenkin jos päätät ottaa vastaan sen :hug:
Minäkin sain uuden paikan,mutten ole vielä irtisanoutunut vakivirastani enkä vahvistanut vastaanottamista. Tarkoitus olisi kuitenkin syksyllä alkaa taas työt,vaikka omatunto vähän soimaakin. Mutta mä en yksinkertaisesti ole kotona viihtyvää sorttia :ashamed: :ashamed:

Olen paljon tasapainoisempi ja onnellisempi äitinäkin,kun mulla on jotain omaakin. Huomaan nimittäin,että mä nipotan nykyisin joka asiasta. Hyvä etten luuttua lattiaa koko ajan lasten perässä kun ravaavat ulos ja sisälle. Eli siis touhuan liikaa koko ajan kotona. :LOL:

Ja on se meillä selkeesti taloudellinen juttukin,iso laina painaa niin paljon että pakko on lähteä viim. tammikuussa töihin. Tosin teen vain 30 tuntia viikossa,sen olen jo neuvotellut. Eli perjantait vapaita,saadaan kuitenkin nauttia pitkä viikonloppu. Olemme suunnitelleet ainakin syksyn,ehkä keväänkin niin,että mieheni tekee pari päivää etänä töitä,joten lapset tarvis hoitopaikkaa vain kahtena päivänä viikoittain. Harmi,kun ei ole sellaista mummua,joka tykkäisi hoidella pieniä. :/ Täällä on 1 päiväkoti ja se natisee jo liitoksistaan,pph.ia ei ole ku pari ja hekin täystyöllistettyjä. Sit on jotain muita päivähoitomuotoja,joista en oo vielä ottanut selvää.

Onkos muita hippusten äitejä,jotka on jo töissä tai menossa nyt syksyllä? Miten olette hoidon järjestäneet?
 
Eilen meidän pikkuinen täytti sitten jo 1 vuotta. Aika on menny ihan hirmu nopeesti. Juhlat meni ihan kivasti ja paljon tuli lahjoja. Ella sai mm taapero kärryn jota hän työntelee ahkerasti ja sitten sai paljon muumi-tuotteita.

Huomenna on se neuvola pitästä aikaa. Jännä nähdä,et miten on kasvanut. Rokotuksenkin tulee taas saamaan,mut ei häntä ole ne aikaisemmat ainakaan yhtään haitanneet. On tutkinut lelua vain eikä ole edes huomannu piikkiä. =)
 
krisun Ellalle onnea!! :flower: ja muillekin jos on juhlat olleet,lahopää ei muista kun viimeisen viestin

:LOL:

nyt on pari yötä mennyt hyvin,kopkop..eilen meni tosi myöhään nukkumaan meno kaikilla,lapset isot siis oli korkeasaaressa ja tuotiin kotiin vasta 21..vilu oli just menossa nukkuu,mut ei sit malttanut kun tuli sisko ja veikka kotiin.

tänään kylään tulee mun veli vaimonsa ja lasten kanssa,nuorempi on 2kk.mut ei ole vauvakuumetta,eikä tule. :kieh:
nyt lastenhuoneen kimppuun,rauha maassa kun vilu meni pihalle nukkuu.
huomiseen D
 
Tänään oli 1v neuvola ja kaikki oli hyvin. Ella ei nyt itkenytkään lainkaan vaikka rokotuksenkin sai. Paino oli nyt 10,1kg ja pituus 77,7cm. Painoa oli tullu lisää vain reilu kilo mutta pituutta yli 5cm edellisestä.
:heart:
 
Onnittelut Sintulta ja Ilonalta kaikille 1- vuotiaille hippusille!!
Ilona täytti 1 v. 30.06. Paino 9,040 kg ja pituus 70 cm. Tänään olimme korvapolilla ja päästiin putkitusjonoon. Toimenpide tapahtuu elokuun lopulla. Minä aloitan työt 1.8. ja Ilona menee perhepäivähoitoon. Minusta työhön meno tuntuu ihan kamalalta, tai siis VAUVAn hoitoon jättö. Vauva hän siis on meilläkin vielä, ensiaskeleita ottaa, kaksi hammasta on ja joitakin sanoja tulee. Yöt vieläkin repaleisia. Näin meidän kuulumiset pikapikaa.
 

Yhteistyössä