Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Saisiko liittyä vielä mukaan ennen kuin lapset ovat maailmassa? Olen 32-vuotias äiti etelä-Suomesta. La 02.08. tulossa erimunaiset kaksoset, ilmeisesti tyttö ja poika. Olen ollut levossa kuutisen viikkoa, kohdunsuuta 2 cm. 3 lasta ennestään, ovat päivät hoidossa/koulussa. Jääköhän jotain olennaista kirjoittamatta? Tämän palstan lukeminen on ollut todellinen henkireikä tässä vaakatasossa ollessa. JO nyt sain kirjauduttua. Onnea Satukalle SUURESTI!

Toivottavasti osasin käyttää tätä oikein!
 
Onnea pienistä tytöistä! Milläs viikoilla neidit nyt sitten syntyi? :heart: :heart: :heart:

Pilvi2, tervetuloa vaan mukaan!

Mulla huomenna ultra, jännittää kovasti että miten vauvat on kasvanu!!!

Eliza 29+0
 
Ohoh, onpas täällä paljon tapahtunut! Jättionnittelut SatuKalle ja koko perheelle sekä kiitos Mariamummille tilanteen päivittämisestä
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Ihan vallan menee kylmiä väreitä, mutta saattaa johtua myös siitä, että ikkuna on auki...:)
 
Voi kun ihanaa Satuka! Paljon onnea koko perheelle ja sukulaisille :) Täällä nyt ripsivärit poskella kun saan näin ihania uutisia lukea. Toivottavasti nähdään vielä ennen kuin itse poksahdan.

Pilvi2:Tervetuloa mukaan. Mistä päin etelä-suomea olet?

Terveisin, onnellinen Satukan puolesta eli Kipa ja viikkoja jo 34
 
Onnea tytøistä Satukalle ja isälle mummoa unohtamatta.

Tervetuloa Pilvi2.

Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS) * 13.5. rv 32 tyttö ja tyttö n.1700 g*
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3ja4 lapsi (Tays)
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät) *12.5 rv 29+1 tyttö ja poika 1630 g *
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2 ja 3 lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 2 ja 3 lapsi (Kät/ KOS )
Pilvi2 32 v. la 2.8. 4. ja 5. lapsi
 
Hei,
vielä viimeisen kerran "uutisoin" SatuKan puolesta, toivottavasti hän saa kannettavan käyttöön sairaalaan ja voi itse kertoilla kuulumisia.
Olin eilen katsomassa vajaan vuorokauden ikäisiä vauvoja ja olen tosi onnellinen, että sain nähdä ne Kukan päivänä syntyneet pienet ihmeet! Vauvat olivat täydellisiä ihmisiä, kovin vaan pikkuisia! Kauniita, terhakan näköisiä. Olin varautunut näkemään "reppanoita", mutta näistä jäi ihan toisellainen mielikuva. Pieniä mutta pippurisia ja sinnikkäitä. Näistä tytöistä kasvaa todellisia tahtonaisia - ovathan ne horoskoopiltaankin härkiä!!! Ihanaa elää Suomessa, missä keskosten hoito on huipputasoa!
Vauvat näyttivät prikulleen samannäköisiltä.
SatuKa joutuu nyt kärvistelemään muutaman viikon ison leikkaushaavan kanssa - mutta toivottavasti terveistä vauvoista koituva ilo korvaa kivun.

:wave:
 
Taas meinaa puskea nestettä silmäkulmasta kun lukee MariaMummin viestiä.
Ihanaa että käyt meille välittämässä "laitos kuulumiset"..

Näissä raskaushormooneissa vain kun lueskelee... =)

SatuKalle paljon jaksamista sinne sairaalaan :hug: , ihana tosiaan kuulla kuulumisia!

nyt tää lähtee kuopuksen kanssa lepäilemään ja pyyhkii silmä kulmiaan.. =)
 
MariaMummi[/b sitten hankkii keinutuolin, hartiahuivin ja tupsulliset Aino-tossut ostaa kasan lankaa ja alkaa neulomaan tuplasti vaaleanpunaista. Voi miten ihan vauvakuumeen pukkaa nuo satukan kuulumiset. Miltäs mummosta tuntuu tulla tuplamummoksi samantien?

Ja haavan pikaista paranemista satukalle.

Äiteelle voimahalit ja nettirokotetta vatsatautia vastaan.

Mulla ei oo levottomia jalkoja, mut turvotus on sitä luokkaa, että neste tulee ihon läpi. Ei oo enää onneksw montaa viikkoa...

Voimia kaikille ja laittakaa mummot ja miehet tai muut tutut tiedottajiksi, jos alkaa tapahtua.


T: Kattinka 35+2
 
Täällä kontrolli ultra takana. Vauvat on kasvanu tasasesti omalla käyrällään. A olis tulossa vielä peppu edellä ja B on poikkitilassa se päällä. Hurjat painoarviot oli A 1577g B 1462g. :heart: Kaikki näyttää olevan ihan hyvin täällä, maanantaina taas uus kurkkaus kohdunkaulan tilanteesta. Saa nähä onko supistelut vaikuttanu...

Eliza 29+1
 
Ihanan usein pääset kontrolleihin Eliza. Mulla oli eilen lääkäri, muuta tietoo en saanut kun että kohdunkaulan tilanne ennallaan ja napavirtaukset ok. vajaa 3 viikon päähän seuraava käynti. Lepäilen koko ajan ja kun nousen sängystä niin heti alkaa supistaan ja levossakin supistaa, mut ei vielä onneks säännöllistä. Kun tässä kovin lepäilee, niin välillä alkaa tuntua ettei henki kulje, kyljellä joskus parempi ja joskus ei auta muu kuin nousta ylös, että saa happee. Onko muilla vastaavaa? Positiivista tässä on se, että ainakin saan yöt hyvin nukuttua ja ei oo mitään alun pahoinvointeja, ne oli sitten kauheita aikoja.

Pilvi2 28+4
 
Olen vieläkin häkeltynyt raskauteni saamasta nopeasta käänteestä... Menin ma 5.5. kontrolliultraan Kättärille, jossa todettiinkin kohdunkaulan lyhentyneen 2,5 senttiin ja olevan yläpäästä vähän auki. Viikkoja oli 28+1. Eli pakkolepoon sairaalaan ja kortisonipiikit "varmuuden vuoksi". Olo oli hyvä enkä tuntenut supistuksia - vähän vain selkäkipua (joka sitten kuitenkin meinasi supistuksia). Ihmettelin vain, mitä mä siellä teen.

Seuraavana perjantaina lääkäri totesi kohdunsuun olevan auki 1,5 senttiä, joten mulle tilattiin kiireen vilkkaan ambulanssikyyti Naistenklinikalle. Siellä jouduin suoraan synnytyshuoneeseen enkä saanut nousta sängystä mihinkään. Mulle laitettiin 48 tunniksi tippana supistuksia ehkäisevää lääkettä. Edelleenkään en tuntenut supistuksia - ainoastaan pikkuisen ikävää alaselkäkipua, jonka luulin johtuvan viikon makaamisesta.

Lauantain ja sunnuntain välinen yö olikin jo vähän ilkeämpi, mutta aamulla kaikki kivut olivat poissa ja olo oli loistava. Lääkärin mukaan kohdunsuun tilanne oli ennallaan, joten pääsin odottavien osastolle. Sunnutai-iltana rupesi taas selkä kipuilemaan. Ja kipu paheni iltaa myöten ja rupesi säännölliseksi. Kun kivun aikana rupesi vielä ponnistuttamaankin, ajattelin että ei helkkari, NYT nää on ainakin supistuksia ja vissiin aika pahojakin. Lääkäri tuli toteamaan, ettei tunne enää muuta kuin pelkkää kalvopussia ja että tätä synnytystä on enää turha ruveta estelemään.

Päivä oli vaihtunut jo maanantain puolelle, kun mut kärrättiin takaisin synnytyshuoneeseen, jossa vasta yksi kätilöistä huomasi soittaa miehelleni. Tosin liian myöhään, koska olin alkanut jo ponnistaa. Kymmenen minuutin ponnistusvaiheen jälkeen syntyi tyttö ja kahdentoista minuutin päästä poika. Viikkoja heillä oli 29+1 ja he painoivat molemmat 1630 g. Kipulääkkeitä ei ehditty antaa ja ilokaasupullokin oli kadoksissa. En kyllä olisi niitä tarvinnutkaan - kaikki kävi niin nopeasti ja adrenaliini kohisi suonissa...

Syntymän jälkeen näin lapseni muutaman sekunnin ajan ja sitten he jo menivätkin lastenlääkärin tutkittavaksi ja heidät vietiin Lastenklinikan vastasyntyneitten teho-osastolle. Onneksi mies tuli paikalle vähän sen jälkeen, joten ei tullut ihan orpo olo.

Molemmat kaksosista voivat hyvin eikä suurempia ongelmia ole ollut. Jatkohoitopaikasta on ollut jo vihjauksia, joten sitä odotellaan nyt, milloin he ovat tarpeeksi vahvoja siirtymään. Yritän luottaa siihen, ettei heillä ole mitään hätää erinomaisessa hoidossa.
 
Onnea Eleanor ja perhe! Ehdit joukon ensimmäiseksi ja hyvinhän se kuulostaa sujuneen vaikka varmaan melkoinen järkytys on ensialkuun ollut. Vauvasi ovat jo keskosiksikin hyvän kokoisia ja naistenklinikan asiantuntemus aiheesta varmasti alan huippu joten kaikki menee varmasti jatkossakin hyvin.

Nyt kun useampi on jo kaksosten äidiksi ryhtynyt jännittää tosissaan koska oikein onkaan se oma vuoro...

Etsiväkaksoset 30+2
 

Yhteistyössä