Heinäkuiset 2019

iK
Mulle tuli postista nyt 2 digiä. Huomenna 5+5 ja kauhee jännitys että mitä jos ei tuu vieläkään 3+ digiin. (n)(n)(n) Vaikka siltikin voi kaikki olla ihan hyvin. Mut jotain mielenrauhaa mukamas...... No aamulla pissitään tikkuun.

Täällä olot aika iisit. Iltaisin tuntuu maha turvonneemmalta ja vähän etoo. Aamut on melko tavallisia. Monenmoisia nipistelyitä, kutitteluita ja jomotuksia päivien aikana kyllä on.
 
Mun niin tekisi mieli ostaa Digi. Ehkä huomenna. Sitten on mun laskujen mukaan 5+1 niin saapahan nähdä että tuleeko jo 3+ vai viel 2-3. Jos menee 3+ niin sitten saattaa kyllä olla jo se neuvolan mukaan viikot 5+3 huomenna. Sit jos antaa 1-2 niin voin kyllä arvata että kesken menossa. Mulla menee yleensä aika pitkään että saan sen 3+. Keskimmäisen raskaudessa en toki tiennyt raskaudesta heti, mutta viikolla 6 taisin olla kun tein digin ja tuli 3+. Toki jos sen huomenna tietenkin teen päivällä niin viikkoihin kai ei pitäisi luottaa,mutta jos ostan semmosen missä kaks niin teen sitten lauantai aamuna toisen. Edelleenkin oireet vähän vähissä. Tai no jauhelihaa paistoin eilen ja meinasin jo olla varma että se on pilalla. Hyi helvetti se haisi pahalle ja kun paistoin sen niin tuntu että koko kämppään jäi semmonen pilaantuneen lihan haju :sick: mutta luulen että se oli mun nenä nyt väärässä kun mies sano että ei haise millekään että päiväystä jäljellä viel muutama päivä ja ihan perus tuoksu jauhelihan paistosta. Mullahan keskimmäisessä raskaudessa oli sama,kaikki lihat haisi niin pilaantuneille että mä pystyin syömään vaan kalaa tai jotain valmiita prossesoituja lihoja mikä tietty ei ollu yhtään khyvä asia sinällää :D tää taitaa mennä samalla kaavalla että mä en pysty alkuraskaudessa tehdä mistään lihasta yhtään mitään,ja hetkeksi jää kammo tuosta hajusta niin ehkä taas puolivälissä raskautta uskallan maistaa :LOL: ja joo väsymys ja itken joka asiasta :D mainokset,lasten piirretyt:ROFLMAO:(y) ihanaa kun voi ottaa tunteisiin kaikki ilot ja surut jossain lasten piirretyssäkin :ROFLMAO::ROFLMAO: My little pony on kyllä pahin ku ne on niiiin imelän onnellisia aina että itkettää :oops::D:D:D
 
Niin ja toinen on vauvan kakka mikä haisee ihan kamalalle. En tiedä onko tää vähän huono vertaus mut siis tiedättekö kun joku on käyny aamulla isolla hädällä rankan illan päätteeksi ja se vessa haisee sellaiselle hyyiii,,no miten sen sanoisi,krapula paskalle :sick: niin mun nenä vääristää nyt sen vauvan kakan hajun sellaiseksi.:poop::sick: ja tiedän tasan tarkkaan, että viikko sitten se ei sille haissut :LOL: kamala vertaus pienen vauvan kakasta :oops: Sitten taas nuo kissanhiekkalaatikot jos ei hetkeen ole siivottu niin haisee jollekin pistävälle hajuvedelle,semmoselle oikein kamalalle että silmiä kirvelee :ROFLMAO: kiitos ihanan nenäni, mä en ymmärrä miten se voi niin pahasti vääristää kaiken :D siis meillä on kolme kissaa, niin hiekkalaatikoita saa siivota aamuin ja illoin tai mä en pysty olee täällä :whistle::sick: ja ei ne nyt varmaan ihan siinä ajassa ehdi alkaa haista :ROFLMAO: jännää kyllä miten voi tällein hajuaisti muuttuao_O
 
iK
@papupata12 Mun inhokit on ollut esikoisen raskaudessa kaikki hajustettu kosmetiikka. :censored: Saas nähdä koska sekin taas iskee.

F0B073FE-99FB-4E71-BC4C-70C7F8D8F72C.jpeg

Jes, aamupissasta sain nyt vihdoin tämän! Tänään on 5+5. Ihanaa! Olo helpottui, vaikka hyvin tiedän ettei tämäkään välttämättä kerro mitään. :D
 
@papupata12 Mun inhokit on ollut esikoisen raskaudessa kaikki hajustettu kosmetiikka. :censored: Saas nähdä koska sekin taas iskee.

katso liitettä 5071

Jes, aamupissasta sain nyt vihdoin tämän! Tänään on 5+5. Ihanaa! Olo helpottui, vaikka hyvin tiedän ettei tämäkään välttämättä kerro mitään. :D
Hienoa, että sait 3+! Ei tarvitse sitä jännittää enää :)

Itsellä eilen ja tänään ollut sellaista aaltoilevaa kuvotusta. Eilinen aamu oli ehkä pahempi. Sängystä noustessa tuli kauhea kylmähiki ja ällötys :sick:Syömisen jälkeen taas helpotti. Ollaan lähdössä reissuun kahden viikon päästä ja vähän se lentomatka jännittää, jos kovin pahoinvoivaksi tässä heittäytyy...

On tämä jotenkin ihmeellistä. Ensin ihmettelee oireettomuutta ja sitten kun ne oireet tulee, niin sekään ei ole hyvä :LOL:
 
Mä soitin vihdoin neuvolaan. Soittavat iltapäivällä takaisin kun siellä takaisinsoittojärjestelmä. Toivon, että pääsisin siihen ultraan mahdollisimman pian heti ensi viikolla.
Mulla huono olo jatkuu, aiemmin oli vain iltaisin, nyt on alkanut ilta aikaistumaan ja alkaa jo 16-17 aikaan olo huononemaan.

Huomenna pitäisi mennä hammaslääkäriin, pelottaa jo valmiiksi. Oikeasti kammoan hamppilääkäriä. Hyh.

Kerrottiin esikoiselle raskaudesta muutama päivä sitten. Ihanaa kun tuollainen 11v poika on innoissaan että saa neljännen pikkusisaruksen:love:


Onko muilla jo työnimiä vauvoille?
Meillä on kaikilla ollut oma työnimi. Esikoinen oli Tuhina Niilo-Nestori, kakkonen Aino-Einari, kolmonen Inka-Iivari ja nelonen Onni-Onerva. Tää vitonen on sit Into-Irmeli.

Pillipöllö ja Into-Irmeli 5+5?
 
Mulla ollut aika paljon kaikenlaista pientä oireitta. Oon jo vähän alkanut uskomaan että tämä raskaus voisikin jatkua. Kunnes äsken tein testin nähdäkseni kuinka on vahvistunut. No ei ollut. Tosi haalea viiva. Haalistunut siis.. näin ne ovat aiemmatkin raskaudet menneet. Eihän mikään ole varmaa ennen kuin vuoto alkaa, mutta aika huonolta näyttää. :unsure:
 
@Viizplus no mikään ei ole varmaa jos ei ole vuotoa ollut :) mutta tiedän ton olotilan. Sillein se mun keskenmeno alkoi,tai no viivat ei haalistunut ennen vuotoa mut ne ei vahvistunut. Voihan olla että tikku on ollu viallinen tms. Toivon todella, että se testi on vaan viallinen tai eikai ne kaikilla edes tummu.
itselläkin välillä olo että haluisin jo vihdoin luottaa että tää onnistuu mut sitten en halua tippua liian korkealta ja jotenkin seilaan siinä välillä, että olen vaan varautunut jo valmiiksi pahimpaan. pariin päivään en ole testiä tehnyt, mutta huomenna taitaa Digi apteekissa huudella mun nimeä, että sellaisen haen ja katotaan millainen tulos sieltä tulee, jännittää :unsure:
 
Meillä ei ole oikeastaan ollut työnimiä tai no aina jotkut sit jääny enempi "käyttöön". Kun on ollu vaan vaikka mitä nimiä milloinkin,rakkailla lapsilla monta nimeä, myös syntymän jälkeen aina ennenkuin on nimet annettu :LOL: :D
 
Joku palstalainen kirjoitteli joskus, että ei ollut viivat tummentunut, mutta raskaus mennyt siitä huolimatta normaalisti. Tiedä näistä sitten. Myös vrk aika ja se kuin kauan on rakosaa ollut, voi vaikuttaa. Toivotaan, että kaikki olis hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Joku palstalainen kirjoitteli joskus, että ei ollut viivat tummentunut, mutta raskaus mennyt siitä huolimatta normaalisti. Tiedä näistä sitten. Myös vrk aika ja se kuin kauan on rakosaa ollut, voi vaikuttaa. Toivotaan, että kaikki olis hyvin!
Joo minäkin oon lukenut ettei ne kaikilla tunnu ollenkaan,johtuuko jostain että joillain ei siihen pissaan se hCG nouse niin korkealle vaikka veressä nousisi. En tiedä,mutta sellaisen ihmisen ei varmaan kannata myöskään tehdä Digi testejä kun sittenhän ne viikotkin saattaa antaa mitä vaan.

Mä oon nyt tehnyt kahdessa raskaudessa Digi testin,toisen just silloin kun hoksasin myöhään että raskaana ollaan,oli yritystä ollut 9kk mutta sitten elämä muuttui sen verran että aloitinkin pillerit ja niitä olin kerennyt syömää parin kuukauden ajan ja jostain kumman syystä olin tullut silti raskaaksi ja oloista tajusin kun tuli semmosia, että yks ilta sanoin miehelle että meneppä hakemaan testi kun nyt on niin ihme ja outo olo,mahaan sattuu yms.. ja sitten paukahti heti se 3+ ja olin viikolla 6 silloin.myöhemmin selvisi ne viikot ultrassa. Nyt tästä nuorimmaisesta tein omien laskujen mukaan 5+3 ja tuli 3+ mutta no ultrassa siirrettiin la 4päivää myöhemmäksi eli oon saanu sen 5+0. Sen takia vähän jännittääkin että kuinkahan tänään mulle käy digin kans :oops: suuntaan apteekkiin heti kunhan täältä pääsen lähtemään ja apteekki on auki:ROFLMAO:Mä en voinu ostaa sitä valmiiksi koska oon niin malttamaton että olisin sen jo tuhlannut. Ja eilen laitoin väärin viikot, Siis nyt on omien laskujen mukaan tänään tasan rv5+0(neuvolan mukaan rv 5+3)

Papupata12 ja pötkylä 5+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Neer
Just siis eilen aloin miettii että teinkö digin tästä nuorimmaisesta ollenkaan ja muistin että tein kans vaan yhden ja mietin että ennen vuotoja vai vuotojen jälkeen niin tein ennen. Ja sitten osasin laskee kun kävin omakannassa kattoo vuodon ajankohdan ja ne viikot, että millä viikoilla tein. Alkuun muistin että nuorimmaisestakin sain sen joskus viikolla 6 kun olin jo vuotanut mutta oli se aikasemmin. Tai no tavallaan joo jääny varmaan päähän se viikko 6 kun eikö sitä sanota että on viikolla 6 jo 5+0? Mä jotenkin muistelin että sillon tein vaan liuskatestin mutta kylläpä nyt pamahti mieleen että tein myös digin. Se alku vaan oli sen verran stressaavaa että ei mikään ihme etten muista siitä oikein mitään :oops:
 
Kakka:poop: digit oli loppu enkä kehdannut alkaa kyselee että onko niitä jossain niillä ettei ole hyllyyn laitettu vielä, niin ei pystynyt ostaa,sen verran pieni paikkakunta että vähin äänin aina saa mennä testien kans kassalle ja mielellään kun siellä ei jonota muita :ROFLMAO: no ostin apteekin oman sen sinisen paketin, jokohan uskoisi :love: voisko sanoo jo ihan leffaviivoiksi :LOL:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Marlen ja iK
Mulla on tänään vapaa päivä. Mietin et joko sitä uskaltaisi soittaa neuvolaan. En tiedä mikä ongelma mulla tässä on. Meillä on neuvolan tätikin vaihtunut matkalla, joten kai se vähän aiheuttaa jännitystä kummmoisen tyypin kanssa sitä sitten matkaa tehdään :unsure:
 
iK
Täällä ollut tähään ikäviä vihlaisuja oikealla puolelle. Sitten tulee tietysti heti ajatus kohdunulkoisesta. Voisko nyt hetken olla stressaamatta..... Joku hirveä ajatus on vaan ettei tästä vauvaa tuu. Äh! Typerää! Olispa jo varhaisultra..
 
Jännä nähdä, miten samanlaisten kysymysten kanssa täällä muutkin painiskelee kuin itse. Olen miettinyt tekisikö toisen digin, mutta sitten toisaalta tiedän millaisiin maailmanlopun tunnelmiin se syöksee jos ei näytä odotettuja viikkoja vaikka kaikki olisikin hyvin o_O Kahdessa aiemmassa raskaudessa laskettu aika on siirtynyt myöhemmäksi, ja veikkaan että oireiden perusteella myös nyt on ovis ja hedelmöittyminen tapahtuneet myöhään.

Mulla myös ollut noita toispuoleisia vihaisuja jotka on saaneet mut ihan varmaksi siitä että kyseessä on kohdunulkoinen. Oireetkin on aika vähäisiä, pientä kuvotusta välillä. Tuntuu että rintojen kipeys ja alavatsan nippailut on myös vähentyneet ihan huomattavasti :(Toisaalta olen kaikissa raskauksissa ollut ihan satavarma siitä että keskenmeno on tulossa, paitsi siinä jossa se oikeasti tuli. Tässä asiassa ei näköjään voi luottaa yhtään omiin fiiliksiin. Olin jo ihan onnellisesti unohtanut miten stressaavaa aikaa tää alkuraskaus on :eek:

Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille samoja asioita pähkäileville! Toivotaan että stressataan kaikki turhaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: iK
Täällä taas myös tätä hyvinkin tuttua "turhaan stressaamista" tai siis ainakin toivon, että tää ois turhaa ;) Kovasti mietinnässä digitestin osto. Kaksi viikkoa sitten siis plussasin normitikkutesteillä muutaman päivän ajan ja viiva lähti niissä kyllä vahvistumaan. Nyt en oo testejä tehny ja kuten aiemmin kirjoitinkin, niin oireiden esiintyminen vaihtelee. Saiskohan digistä mitään mielenrauhaa (n) Tosin eihän sekään aina näytä oikein niin meniskö vaan rahat hukkaan..
Nyt ei kyllä oikein oo ees sellanen olo, että olisi raskaana, pari päivää ollu tämmönen olo.. :unsure::unsure:
 

Yhteistyössä