Heinäkuiset 2019

Mä oon väsynyt, mutta syynä saattaa olla esikoisen valvottamiset. Mulla oli rauta-arvot todella matalat pari kk sitten ja oon nyt pari rasiaa tyhjennelly pillereitä, parin viikon päästä olis labrat taas. Toivotaan, että edes siedettävällä tasolle nousseet, jotta jaksais paremmin. Edellisessä tuulimunaraskaudessa olin ihan järkyttävän väsynyt, mutta olin myös uudessa työssä silloin.

Mulla olis hirmu into jo miettiä kaikkea vauvaan liittyvää, haluaisin varata aikoja ja ruveta miettimään tulevaisuutta, mutta vielä vähän pelottaa kuin tulee menemään. Mieskin paljon suuremmalla varauksella nyt suhtautuu asiaan. Menispä aika nopsaan!
 
Heippa kaikille ja onnea plussista! :love:

Täällä kirjoittelee 3-kymppinen esikoista toivova(ja toivottavasti tällä hetkellä myös odottava) naisihminen. Jätin pillerit pois elokuussa, joten takana on vasta kaksi kiertoa ennen nyt tätä plussaa. Siitä saakka oon täällä palstalla seuraillut taustalla keskustelua. Olin henkisesti varautunut siihen, että plussaaminen saattaa viedä aikaa mutta yllätyksekseni saatiinkin se jo nyt. Toki kovin alussa vielä ollaan mutta toivotaan että kaikki sujuu hyvin. (y) Tein ensimmäisen testin dpo10, tällöin sain ihan hailuran haamun ja tänään(dpo13) viiva oli nätisti vahvistunut. Ensi viikolla koklaan taas että miltä vaikuttaa.. Liittyisin mielelläni myös sinne faceryhmään! :)

Oireista kyseltiin ja väsymyksestä.. Mulla ollut vielä tosi oireetonta. Outoa tässä kierrossa olikin että rinnat ei kipeytyneet oviksen jälkeen yhtään ja muutenkin olo on ollut aika seesteinen. Alavatsalla jonkunlaisia paineentunnetta on ollu havaittavissa, mutta ei muuta - vielä :whistle:
 
Aamulla kun menin vessaan niin paperiin ruskeaa vuotoa ja housuissakin oli noin teelusikallinen... :( ei onneksi kipuja, eikä ole tullut siteeseen koko loppupäivänä. Ainoastaan paperiin jää pyyhkiessä, ehkä siis kaikki voi olla ihan hyvin vielä? :unsure:
 
Amado, toivottavasti harmitonta vuotoa, niitä kun saattaa olla ”ilman syytäkin”.

Väsymys on todella kova ja just sellaista ettei siihen uni auta. Oon saanut nukuttua todella pitkiä yöunia ja levättyä pitkin päivääkin, silti sitä meinaa nukahtaa seisaalteen silmät auki. Ja oikein järkevästi ei tee mitään mieli syödä.
 
Ehkä minäkin varovaisesti uskaltaudun tänne.. :) haamulainen testattu dpo12. Nyt dpo15 tuli sen verran vahvat viivat ja kun oireitakin on, niin ehkä uskaltaa alkaa hiljalleen totutella ajatukseen et meille tulee vauva. :love: kindermaxi/4.lapsi/la 22.7./TAYS

Facebookin puolelle voisin siirtyä jossain vaiheessa, mutta ihan vielä en "uskalla"
 
Tervetuloa uusille plussanneille :love: Meitä alkaa olemaan jo hyvä määrä täällä (y)

Täällä on ollut puhetta oireista. Itselläni ennen viikonloppua ollut oikeastaan vain väsymys oireena. Viikonloppuna alkoi ällötysolo. Olo pahimmillaan aamuisin ennen aamupalan syömistä ja sitten jos syöminen venähtää. Ei mitään oksentelua, mutta sellainen huono olo :sick: Viikonloppuna myös väsymystä ollut aiempaa enemmän. Perjantaina olisi se kontrolliultra tiedossa ja sitä vähän jännittää jo valmiiksi:whistle: Oliko tällä viikolla muilla ultria tulossa?
 
Voi apua kun ei kyllä meinaa työnteosta tulla mitään väsymyksen ja närästyksen takia... :unsure: join eilen iltapäivällä pienen kupillisen kahvia isänpäivän kahvittelussa joskus klo 15-15.30 välillä ja sekö lie häätänyt nukkumaanmenoajan väsymyksen eilen illalla hornan tuuttiin. Koko päivän siis särki päätä ja väsytti, mutta nukkumaan mennessä väsymys oli poissa ja tänään aamulla kellon soidessa 5.40 olis ihan vähän tehnyt mieli jäädä unille :cautious:

Kertookaas hei vinkkejä, miten saan pidettyä raskauden salassa viikonloppuna kun äiti tulee yökylään ja mennään ravintolaan syömään sekä konsettiin? Yleensä siis aina otan ruoan kanssa viiniä tms.. En tiiä meniskö läpi jos sanosin, että ois esim. antibioottikuuri kesken kun vasta noin 3 viikkoa sitten sain yhden kipulääkekuurin lihassärkyyn. Ehdin siis yhden päivän lääkkeen ottamaan ja seuraavana päivänä tuli plussa niin jäi se kipulääkekuuri kesken ja silloinkim äidin luona käydessä tuntu, että hänen epäilykset heräsi :censored: menisköhän läpi jos sanoisin, että sama vaiva uusiutui? Tavallaan olisi ihana kertoa äidille jo, lauantaina olisi 7+4, mutta mieluiten kertoisin vasta 12 vkon ultran jälkeen kun en siis varhaisultraan ole menossa. Ja olisi kiva kertoa koko perheelle yhtäaikaa jouluviikolla.

Miten muilla, pidättekö salaisuutena vai oletteko jo kertoneet läheisille?
 
Tsemppiä ultraan @jammaillen (y):)

@Kuumeilija90 me ei olla myöskään kerrottu lähipiirille. Vakaa aikomus olisi kertoa jouluna, jos sinne saakka selvitään :) Meillä on plussan jälkeen ollut yhdet juhlat, joissa alkoholia tarjolla. Silloin oli niin lyhyt aika plussauksesta, että en halunnut kertoa, joten antibioottikuurin syyksi juomattomuuden laitoin. En tiedä menikö läpi vai ei, mutta ei kukaan ainakaan mitään kysellyt :LOL: Olen ajatellut, että jos äitini tai joku muu lähipiirin ihminen kysyy suoraan raskaudesta, en sitä tietenkään kiellä, mutta muuten saavat odotella jouluun asti:)
 
Me aateltiin kertoa lapsille ja sukulaisille vasta np-ultran jälkeen eli alkuvuoteen menee. Sinne asti jos pääsee ja kaikki on ok, niin voi turvallisemmin mielin kertoa. Vaikka toki mietityttää, että jos masu alkaa kovin nopeesti paisua et mites sen sitten piilottaa. :LOL:

Mulla kans väsymystä, mutta enemmänkin iltaisin ja silloin myös etovaa oloa. Yhtäkkiä musta on tullut aamuvirkku, mitä en yleensä tosiaan oo. Mielitekoja löytyy ja nännit on superarat. Että ainakin ihan lupaavia merkkejä. :) mulla on vielä pari testiä jäljellä, että ne taidan testata varalta vielä myöhemmin tällä viikolla.

@Kuumeilija90 joku lääkekuuri on kyllä hyvä tekosyy, mitä ite käyttäisin. (y)
 
Hei @Amado mikä tilanne, selvisitkö säikähdyksellä?

@Kuumeilija mä sanoisin, että sama vaiva uusiutui. Ja jos turvautuu antibioottikuuriin niin kannattaa miettiä ennakkoon mitä antibioottia ja mistä syystä syö :geek:

Me ollaan lähdössä isosti perheen kesken risteilylle joulukuun alussa, ja silloin kerrotaan mukana oleville. Aiotaan käydä juuri ennen matkaa varhaisultrassa varmistamassa, että kaikki on hyvin. Viikkoja on silloin matkapäivänä 7+6. Tähän mennessä oon huolehtinut salailusta olemalla kuskina yksissä juhlissa ja skippaamalla työpaikan pikkujoulut kokonaan:LOL:

Otin perjantaina influenssarokotteen, ja oon ollut siitä saakka kipeä. Kuumetta ei ole, mutta kurkkukipua ja lihassärkyä senkin edestä. Muutenkin oon ollut enemmän tai vähemmän kipeänä jo kuukauden, joten alkaa olla mitta täynnä(n)
 
Oon seurannu tätä ketjua jo jonkin aikaa tuolta haaveilijoista, eilen sain yllätykseksi haamun ja tänään dpo11 päiväpissasta digiin raskaana 1-2 :love: laskettuaika menisi omien laskujen mukaan johonkin 24.7. Toista lasta ollaan yritetty lokakuusta 2016, tähän väliin mahtuu 2 tuulimunaa, 1 spontaani ja kemiallinen joten pelottaa ja todella paljon. Odottelen vielä loppuviikkoon ja jos vuoto ei ole alkanut niin uskalla ekan kerran hengähtää. Varhaisultra on varattu 7.12. ja toisen kerran aion käydä kun 10 viikkoa tulee täyteen, muuten en saa mielenrauhaa. :)
 
Täälläkin vihdoin plussattu! Arviolta 4+6 menossa ja laskettu aika olisi silloin 16.7. tienoilla. Nyt kuumeisesti mietitään josko raaskisi varhaisultraan mennä - ja milloin.
Tekisi vaan mieli kertoa kaikille, mutta ei kyllä ennen ultraa uskalla, ja toisaalta ois mukava säilyttää jouluyllätyksenä perheelle :D
 
Moi! Eilen tuli plussattua ja annettua miehelle kiva isänpäivälahja. Toivottavasti lahja pysyy kyydissä...:love:
Olen siis 32v. uusperheessä asuva. Tuleva lapsi olisi minun toinen, miehen kolmas ja meidän perheen neljäs. :ROFLMAO:

Alviita/2.lapsi/la ehkä 11.7./NKL

Arviolta 5+4 tänään. Soitin neuvolaan ja varasin ekan käynnin. Kuukausi pitää odotella. Vähän väsymystä havaittavissa, ei oikeastaan muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Poppy Honey
Tarkoitus on kertoa kans vasta ultran jälkeen. Mietityttää vaan kuinka nopwasti maha voi pullahtaa kun on viime raskaudesta niin vähän aikaa.. elopainoa on sen verran et kukaan ei varmaan kehtaa ainakaan kysellä suoraan :ROFLMAO:

Tää väsymys on kyl taas melkoista. Olin jo ehtinyt unohtaa. Nyt vois vaan nukkua ja jos menee samaan kaavaan ku aiempi niin lopussa ei sitten tarvii nukkua ollenkaan
 
Täälläkin vihdoin plussattu! Arviolta 4+6 menossa ja laskettu aika olisi silloin 16.7. tienoilla. Nyt kuumeisesti mietitään josko raaskisi varhaisultraan mennä - ja milloin.
Tekisi vaan mieli kertoa kaikille, mutta ei kyllä ennen ultraa uskalla, ja toisaalta ois mukava säilyttää jouluyllätyksenä perheelle :D
Me aateltiin järjestää jouluyllätys vanhemmille ja meidän sisaruksille. Tekisi mieli jo kertoa, mut.... :whistle::)
 
Voi apua kun ei kyllä meinaa työnteosta tulla mitään väsymyksen ja närästyksen takia... :unsure: join eilen iltapäivällä pienen kupillisen kahvia isänpäivän kahvittelussa joskus klo 15-15.30 välillä ja sekö lie häätänyt nukkumaanmenoajan väsymyksen eilen illalla hornan tuuttiin. Koko päivän siis särki päätä ja väsytti, mutta nukkumaan mennessä väsymys oli poissa ja tänään aamulla kellon soidessa 5.40 olis ihan vähän tehnyt mieli jäädä unille :cautious:

Kertookaas hei vinkkejä, miten saan pidettyä raskauden salassa viikonloppuna kun äiti tulee yökylään ja mennään ravintolaan syömään sekä konsettiin? Yleensä siis aina otan ruoan kanssa viiniä tms.. En tiiä meniskö läpi jos sanosin, että ois esim. antibioottikuuri kesken kun vasta noin 3 viikkoa sitten sain yhden kipulääkekuurin lihassärkyyn. Ehdin siis yhden päivän lääkkeen ottamaan ja seuraavana päivänä tuli plussa niin jäi se kipulääkekuuri kesken ja silloinkim äidin luona käydessä tuntu, että hänen epäilykset heräsi :censored: menisköhän läpi jos sanoisin, että sama vaiva uusiutui? Tavallaan olisi ihana kertoa äidille jo, lauantaina olisi 7+4, mutta mieluiten kertoisin vasta 12 vkon ultran jälkeen kun en siis varhaisultraan ole menossa. Ja olisi kiva kertoa koko perheelle yhtäaikaa jouluviikolla.

Miten muilla, pidättekö salaisuutena vai oletteko jo kertoneet läheisille?
Mä kerroin mun parhaalle ystävälle heti, mut vanhemmille kerrotaan jouluna, jos sinne asti päästään. Lapsille kerrotaan ultran jälkeen.
 
@Marlen tutulta kuulostaa!

Mä oon ollut väsynyt viimeiset 11kk, eli kohta vuoden täyttävän esikoisen syntymän jälkeen, mut ehkä vielä enemmän väsynyt iltaisinkin viimeisen viikon-pari. Nenä kans tukossa ja viluttaa, mut voi olla vielä flunssan rippeitä. Muuten ei ole ollut mitään oireita ollut, kuten ei esikoisestaan ollut.

Meillä isot juhlat tulossa itsenäisyyspäivän viikonloppuna ja en voi vedota olevani kuski kun ollaan kaikki hotellissa siellä paikan päällä. Paikalla molempien vanhemmat niin kai me sit siellä kerrotaan lähimmille, jos kaikki menee hyvin siihen asti. Varhaisultrassa voisin ehkä käydä siinä ennen, silloin vois olla 9. viikko menossa. Kun edellisestä raskaudesta aika vähän aikaa niin varmaan pullahtaa nopeasti vatsa esiin ja hankala sit enää peitellä...

Miten muilla alle vuos synnytyksestä raskautuneilla on (aiemmissa raskauksista) alkanut masu pullistumaan?
 
Iltaturvotus pömppis oli jo tänä iltana peilissä!

Mä kerroin kans ystävälle, joka on seurannut yritystä ja sen lisäksi työkavereista osa ja pomot tietää, koska tietyissä tilanteissa on vaan pakko kertoa. Jos vaan maltetaan, niin järkätään kans joku jouluyllätys!
 

Yhteistyössä