**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Onnittelut linneaborealis ja Katja-81 :flower: :flower: :heart: :heart:

riepuriia kivuttomat supistukset on harjoitussupistuksia. Sitten kai paikat alkaa vasta kunnolla avautumaan kun ne supistukset alkaa tuntumaan kivuliailta.

-MiNiA ja masu 38+2 :heart:
 
Täältäkin lähtee sylikaupalla onnitteluja vauvan saaneille!! :hug: :flower: :)
Vauva-arki on lähtenyt rullaamaan, onhan sitä väsymystä ilmassa ja kovasti on tississä tuo neiti kiinni, mut sitähän tämä nyt alkuun on, syömistä ja onneksi myös nukkumistakin. :D
Pari kertaa on tullu se kummallinen haikeus vauvamahaa ja raskaana oloa kohtaan, vaan sitten kun sitä tuijottelee tuota pikkuista nappisilmää niin ah.. :heart:
Oon kovasti hengessä mukana ja saas nähdä kuka lähtee nyytin hakuun seuraavaksi, hyvällä mallillahan te kaikki jo ootte, koittakaa jaksaa! :)

illuusia&"Viivi" :heart:
 
Mä repeilen täällä itsekseni! Mietin tässä vain LEALia astumassa kaupunkijuna-ajeluun ihan täpinöissään. Sä olet varmasti ainoa täysi-ikäinen, jota se kyyti jännittää! :LOL: *MUOKS* No nyt naurattaa vielä enemmän. Näen sieluni silmin odotuspuolella otsikon "Heinäkuiset joulukuussa, PLÄÄH!" kun niin moni täällä meinaa vielä joulunakin olla kasassa. :D Tsemppiä teille loppurutistukseen. :)

Meillä menee muuten kivasti, mutta esikoinen on aika lailla poissa tolaltaan. :( Täytyy toivoa että mimmi tokenee nopeasti. Me annetaan tietysti hänelle mahdollisimman paljon huomiota ja hellyyttä, mutta silti se on kova paikka. Mies on onneksi vielä yli 6 viikkoa lomalla, tämän viikon jo ollut.

Cassy ja mini-mimmi 5 vrk :heart:
 
Onnittelut vauvan saaneille!

Joku esitti tuon mielenkiintoisen kysymyksen millä viikolla itse syntynyt ja miten vauvat. Mä itse olen syntynyt laskettunut päivänä ja esikoisen synnytys käynnistyi itsestään la:na, syntyi sitten seuraavana päivänä. Jos tääkin olis yhtä tarkka, niin sitten ens keskiviikkona. =)

Eilen supisteli koko päivän harvakseltaan ja tänään on supistellut kans jonkin verran. Aavistuksen alkaa jo olla tunnetta niissä mukana, mutta ei mitenkään kipeitä varsinaisesti.

Pitäisköhän täälläkin lähteä Potna-Pekka ajelulle joku päivä. Se ei kyllä normaali oloissakaan ole mitään miellyttävintä kyytiä. :)

Josi ja Prinsessa-Pave 39+2
 
Huomenta :)

Ja onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Täällä piiiiiiiitkästä aikaa kunnolla nukuttu yö takana =) yöllä vaan kerran vessassa :O sanoinki jo miehelle et tää vaavi antaa mamman nukkuu nyt yhen yön ja tulee sit rytinällä =)
Joo ja täs ois sit enää kax päivää ku onki sit 40 rv täys :O kyl täs kieltämättä vähän jänskättää :heart:

Tuosta milloin ite syntynyt ni ite oon tullu tasan vk:n myöhässä, esikko 9pv jälkee ja tän hetkinen kuopus 2pv.

joannah rv39+5
 
...ainakin sen verran kun muistan.

Eli keskiviikkona 1.7 oli aamulla nla jolloin terkka sanoi, että vauvan pää on kiinnittynyt ja siitä sitten lasten kanssa lähdettiin sinne kaupunkijuna-ajelulle. Yhdeltä oltiin kotona ja kahden maissa alkoi tulla suppareita 10 min välein tunti tunnilta kovempina ja kovempina. Tuolloin kahdelta bongasin vessassa käydessä rusehtavaa limatulppaa joka kuuden maissa irtosi oikein kunnolla, pyttyyn tipahti ihan kirkkaanpunainaista limaa ja pyyhkiessä sitä jäi paperiin. Kahdeksan maissa alkoi tuntua, että joku kivunlievitys voisi olla hyvä juttu kun kuuma suihku ei auttanut ja ysiltä oltiin synnärillä. Ottivat käyrää ja tekivät sisätutkimuksen, 3 cm auki ja kaula kadonnut. Päästiin saliin ja siellä sain ilokaasun ja kaurapussin, istuskelin keinutuolissa ja lueskelin lehtiä. Kätilö nauroi kun sen kaasuletkun kanssa istuin ja lueskelin, että ei uskoisi että suppareita tulee 5 min välein =) Yhdentoista maissa olin 5-6 cm auki ja alkoi tuntua, että nyt jotain vahvempaa tai teen katoamistempun koko synnytyksestä. Kätilö puhkaisi kalvot ja anestesialääkäri tuli laittamaan spinaalin 23.45. Se toi ihanan lämpimän ja rennon olon ja ekaa kertaa n. kolmeen tuntiin taas tuntui, että ei tämä taida ihan kamalaa ollakaan. Supistusten huomasin kyllä tulevan, mutta olo ei ollut kipeä tai mitenkään epämiellyttävä. Ennen yhtä alkoi tuntua siltä, että ponnistuttaa, olin auki 9 cm, yhden pintaan oli vielä vähän reunaa jäljellä, mutta sain hetken kuluttua luvan ponnistaa kun oli niin sietämätön olo ja kätilö painoi sitä reunaa pois tieltä. Ponnistusvaihe kesti 9 min, mutta oli ehkä tähänastisista synnytyksistä sietämättömin, koska neiti päätti tulla maailmaan otsa edellä. Tuntui, että vaikka miten ponnistan, pää ei tule ulos ollenkaan ja se sattui niin jumalattomasti, että olin valmis potkaisemaan kätilöitä ja hakkaamaan mieheni samalla kun karkaan salista. Jostain sain viimein voimaa ja päätin, että tämä kidutus päättyy nyt ja lopulta pikkuneiti tuli maailmaan klo 1.19 torstaina 2.7. mitoilla 3500 g, 48,5 cm ja pipomitta 35 cm. Hassua miten heti kun sain tytön mahan päälle tuli sellainen olo, että ei se niin kauheaa ollutkaan :heart: Pieni repeämä tuli, se paikattiin yhdellä ompeleella ilman puudutusta.

Osastolla oli ihan mielettömän kuumaa ja hiostavaa, ilmastointia ei ollut ja vaikka ikkunat ja ovet oli auki niin ilma oli paahtava! Kuumuuden takia ei juuri tullut nukuttua ja toivoin kotiutumista pian. Kotiinlähtötarkistus tehtiin minulle ja neidille puolitoista vuorokautta tytön syntymän jälkeen ja saatiin lupa lähteä kotiin, eli eilen kotiuduttiin ja eka yö kotona meni niin, että tyttö söi ja minä nukuin ja kun neiti ilmoitti, että pitää vaihtaa toiselle rinnalle, heräsin vaihtamaan kylkeä ja neidin toiselle rinnalle. Neiti saa nyt alkuun nukkua vieressä, omaan koppaan ehtii sitten myöhemminkin. Pääasia, että saadaan maito nousemaan. Hyvin se on jo noussutkin ja kun välillä pimu nukkuu 5 tuntia, rinnat on räjähtämäisillään! Jano ja nälkä on koko ajan myös äidillä. Jotenkin sitä on ihan vauvahuumassa ja elämä hymyilee :heart:

Nyt hakemaan lisää juotavaa!

Katja ja tyttö 2 vrk
 
Ihana lukea noita synnytyskertomuksia! :heart:

Prinsessa-Pave: Minäkin ajattelin hypätä viimeistään parin viikon päästä Potna-Pekan kyytiin jos auttais... :D

Minulla koko viime yö kovasti menkka-kipuja ja supistelikin tavallista enemmän. Mies jo kysyi, että lähtökö se on tulossa. No ei nyt sentään. Aamuun mennessä kivutkin oli jo poissa.

Juuh, jos lähtis pesemään viimeistä koneellista vauvapyykkiä. Mies maalaa pinnasänkyä parvekkeella... On tämä jännää.. :D

Pikkumuksis rv 36+6
 
mun äiti synnytti mut muistaakseni neljä päivää yli lasketun ajan, eli tää mun poika syntyis sitte viikon päästä maanantaina (la 9.7.). oon kyllä jo kaikille sanonu et ens viikonloppuna lähen synnyttää! sen enempää yli lasketun ajan en anna mennä :D vihaan tätä ku ei oo yhtää sellane olo et ois lähellä. ihan normaali tuskanen olo vaan. ei ees supistuksia... harjotussupistuksia tosin tulee TODELLA tiheesti ja selkä on tosi kovilla sekä nivuset ihan hellänä. kävely on pirun vaikeeta, mun tahti on oikeesti älyttömän hidasta. en kykene ees kaupas käymää ku rupee särkee niin lujaa. mä niin toivon ettei menis viikkoa kauempaa enää tätä!!

onnea kaikille vauvaantuneille ! :flower: kateellisena odottelen omaa vuoroani...

jedvenna ja poju rv 39+2
 
Täällä kaupunkijuna-ajelut ajeltu, eikä ainakaan vielä mitään tuntemuksia |O :kieh: Kyllä se pitäis vaan uskoa, että ellei synnytys ole muutenkin lähiaikoina itsestään käynnistymässä niin ei siihen mitkään poppaskonstit auta... Mutta mä en halua uskoa! :kieh: Elättelen nyt toivoa tämän v.lopun ettei tarvitsisi mennä enää ma neuvolaan...

Tulipas siinä körötellessä sitten vedeltyä litra mansikoita ja herneitäkin :p Kerrankin jotain terveellistä :D Nyt väsyttää hirmuisesti, koko yön heräilin 1,5h välein :/

Nyt sänkyyn pötköttelemään ja lukemaan uutta Vauva-lehteä - joka kuukauden kohokohtaa! :LOL:

LEAL & poju 38 (pokspoks, en voi uskoa tätä... )
 
Väsynyt ja äreä :/ Viime yönä ei montaa tuntia tullut nukuttua, aamulla supisteli vaan nyt särkee selkää vain ilkeästi ja väsyttää, yritin tossa aamupäivästä nukkua - vaan ei tullut unta ja lapsillakin tuntui olevan koko ajan jotain asiaa.
Tiimarissa piipahdin, kun kaveri soitti ja kehui miten oli alesta löytänyt vaikka mitä ja pitihän minunkin sitten - toivotaan et tää on tyttö, ostin meinaa alesta v.punaisia servettejä ja mansetin, joka on vaaleanpuna/valkea ja kynttilänkin pinkin -kastepöytään ajattelin ja sitten oli vielä tarjouksessa vaaleanpunaisia korttipohjia, joista ajattelin askarrella kastekutsut ja... nyt sitten miehelle sanoin, et mitäs jos nyt hätiköin ja lääkäri olikin väärässä.. No, eiköhän joku saa tytön tästä lähipiiristä, annetaan eteenpin - halvallahan sain kun oli ale :D Ja sitäpaitsi virkisti toi shoppailu, vaikkakin pieni muotoinen mieltä!
Äsken tehtiin lasten kans bebe-leivoksia, nekin tein kokeiluna, kun ajattelin et sopisivat kastajaisiin. Mä siis oikeesti täällä pohdin kastejuhlia ja syystä, et meidän on piettävä kastajaiset elokuun aikana, koska tuleva kummitäti on vain elokuun Suomessa ennenkun palaa töihinsä Sveitsiin- ompahan tässä päiviin pohdiskeltavaa muutakin kun oma kurja olotila.

Synnytyksistä -> mä olen syntynyt itse 3 viikkoa ennakkoon, mieskin muuten on syntynyt ennenaikojaan 4 viikkoa, esikoinen syntyi sillon etukäteen 34 vkolla ja tyttönen syntyi vkolla 38 -> siis ei yliaikaisuutta, vaan saas nähdä mitä tämä viimonen meinaa.

Kissansilmä & rv 37+4
 
Onnea taas uusille vauvautuneille, tyttövalta näyttäisi ainakin vielä olevan. =)

Minulla ei niin kiire ole vielä synnyttää, olo ei niin tuskainen ole etten malttaisi vielä ainakin viikkoa odottaa, jos tämä ei nyt tästä sitten lähde pahenemaan. :kieh:
Olisihan se toki ihana saada jo kulta syliin mutta hyvää kannattaa tunnetusti odottaa. ;)

Eilen kävin siis ä-polilla synnytystapa-arviossa ja hyvin mahtuu kuulemma pikkuinen tulemaan alateitse.
Painokin oli hyvin noussut, edelleen siihen omaan tahtiinsa, ei siis tarvitse käydä enää kontrollissa. Paino-arvio nyt 2680g, itse painoin n2500g kun synnyin ja vain 3pvä ennen LAta, joten pieni olin, ja olen edelleen itsekkin joten ei tarvitse kuulemma tuosta vauvan painosta olla huolissaan.
Pikkuisella oli juuri kovat hengitysharjoitukset meneillään ultran aikana niin ei saanut kaikkia virtauksia otettua, mutta kaikki tarpeellinen kuitenkin.

Tämän aamun, päivän olen siivonnut, ihanaa pesänrakennusta, pyykkiäkin pesisin enemmän kuin mielelläni, kone vain sanoi sopimuksensa irti, toimii kun haluaa, eikä nyt ole halunnut melkein viikkoon. :( Pakko korjaaja saada ensi viikolle, vauva pyykkiäkin kun alkaa tulemaan niin alkaa naurut olla kaukana jos kone toimii vain milloin sattuu.

Jotain oli vielä mielessä mutta en saa nyt sitä päähäni..
Ei kai se tärkeää ollut..
Nyt on mentävä äkkiä vielä kaupassa käymään, jotain tekee mieli! :p

Tinnaa & Onni-poju 37+5 :heart:

Ainiin tuosta pikkuiseni sukupuolesta, joka on ruennut vaivaamaan mieltäni.
Oma poika-oloni kun vain vahvistuu, ja olen siitä yrittänyt sukulaisillenikin vihjailla, he kun ovat kovin varmoja että tyttö se on ja ostelevat tytölle vaatteita ym.
Ahdistaa että jos se nyt onkin sitten poika, niin he pettyvät kovasti. Enhän minä sille mitään mahda ja iloinen olen itse kumpi hyvään sieltä tuleekin mutta mietityttää sitten sukulaisten reaktio tms.
Tyhmät mietteet mutta on vain tullut jostain mieleeni. :ashamed:
Mutta jospa se tästä..
 
Mä olen syntynyt 2pv yli lasketun ajan ja molemmat mun lapsoset on syntyneet ennen laskettua aikaa. Esikoinen 5pv ennen ja kuopus 12pv ennen. Nyt olis 12pv laskettuun aikaan.... eikun saunaan ;)

-MiNiA ja masu 38+3 :heart:
 
pakko tulla purkaa. kauheen kiukkunen ja itkunen olo koko ajan. tekis mieli lyyä päätä seinään. en tiedä mistä tää olo tuli mut on sellane kauheen epätoivonen ja tuskanen fiilis. en jaksa enää. selkään sattuu niin paljon et oksettaa enkä oo voinu syyä siks kunnolla. mä niin odotan et saan alkaa elää taas ku normaalit ihmiset... tää maha vie multa kohta järjen :( anteeksi tää valitus. on ihan kauhee olla.

rv 39+2
 
Yhdessä kasassa edelleen, eikä merkkiäkään jakautumisesta :headwall: Vaihteeks tympäsee tämä raskaana olo ja on ollut taas niin kiukkunen päivä :( kaikki asiat ottaa pattiin ja mikään ei huvita. Taidan painua sohvalle katsomaan telkkaria.

Neitokeiju 38+6
 
uc1
"Pikatiedoitus":

Meille syntyi ihanaakin ihanampi esikoispoika 1.7. klo 04:18
Painoa 4215g pituus 51cm ja pipo 37cm
Pisteitä vaavi sai täydet kympit kaikesta :)

Synnytys oli pitkä ja hankala, vasta tänään tultiin kotiin. Olo on tosi väsynyt, mutta niin onnellinen. Pieni mies on aivan ihana ja hirmu syömäri.

Kirjoitan synnytyskertomuksen paremmalla ajalla. Ei mennyt ihan putkeen, mutta hengissä ja tikeilla + verensiirrolla selvittiin kuitenkin kotiinkin asti :)

Onnittelut vauvaantuneille ja tsempitykset viime suoran odottelijoille!

uc1 + leijonan pentu 4vrk :heart: :heart: :heart:
 
SusSoo
Katja-81 :wave: kiitos että jaksoit kirjoittaa tarinaa.

Jedvenna ja Neitokeiju :wave: Täällä myös yksi erittäin turhautunut
Kaikki asiat on tänään ärsyttäneet... Taisin heti sängystä noustessa murtaa yhden varpaankin, joten päivä alkoikin jo niin ärsyttävästi...

uc1
onnittelut poikavauvasta!

Mureena :D ihan kivastihan sulla on aika kulunut
Hitto kun saiski :whistle: mutta kun ei huvita tässä tuskastuneessa tilassa :ashamed:

Oon mä sentään tänään siivonnu ja saunonu, että olisko niistä apua. Käykö kolmanneksi S:ksi suklaan syöminen, kun ei seksi maita


Sussoo ja S 38+1 :heart:
 
aaaa ihanaa, onnea uc1 vauvasta! :flower: MUN VUORO! mur.
selkä särky edelleen päällä... tää on niin outo kipu etten tiiä johtuuko oikeesti enteilevästä synnytyksestä... ku en oo mun mielest kuullu tämmösest oireest. tää kipu on todella vihlovaa vasemmalla puolella alaselkää jenkkakahvan alueella. et yleensä ku selkää särkee ni koko alaselän alue on kipeä mut mulla on vaan toi vasen puoli alaselästä ja särky on niin kova et oksettaa eikä mikään asento auta siihen ja en pysty hengittää syvään ollenkaan.
voisiko joku valottaa mua? tätä on nyt jatkunu kaksi päivää ja pahenee koko aika. särky on jatkuvaa ihan 24/7 ja tekee hengittämisestä hankalaa. kertokaa joku mitä tää on ja joku sais mielellää kertoo et lähtö pian tulossa :saint:
 
Hei!

Meille syntyi tyttö 23.6. viikoilla 36+1. Strategiset mitat 2545g ja 49cm.
Viime sunnuntaina saimme hänet kotiin, ja tyttö voi hyvin ja on maailman suloisin :heart:
Synnytystä alettiin käynnistellä juhannuspäivänä, äidin alati korkean verenpaineen vuoksi.

Hirmu hyvää jatkoa kaikille ja onnea loppumetreille! Onneksi helteet hellittivät :)


Terkuin taustailija Jouska ja muru
 
onnea Jouska ! :flower:

mun oli pakko tulla kirjottaa ku on tosi epävarma olo. tos ehk puol tuntia sit ku rupesin heräilee vessahätään ja käänsin kylkeä ni pöksyt kastu oikei kunnol. pelästyin et herrane aika en kai pissannu housuu. menin sit pissalle ja vaihoin alushousut ja menin takas sänkyy. edelleen jotaki valu mun housuille ja nousin ylös. päätin kokeilla et onks vaa valkovuotoo ja rupesin kävelee ees taas huonetta ja sit tuli kunnon lusikalline märkää housuille ja jouduin taas vaihtaa alushousut ku meni iha märäks. sitä on tullu nyt siit puoli tuntia sillai ei semmosta jatkuvaa syöttöä vaa välillä lorahtaa semmone lusikalline märkää.

VOIKO OLLA LAPSIVETTÄ? !! kertoisiko joku, jolla on ennestään lapsia, et kun vedet on menny tollai tipottain ni mimmosta se oli? oon iha paniikissa ku ei tunnu kipeitä supistuksia, ainakaa vielä. kovaks maha menee täs koko ajan ja semmost pient menkkajomotust on reisis ja mahas. en haluaisi turhaan mennä äitipolille käymään! haluun et ku menen sinne ni sit kans jään sinne !!

jedvenna ja poju rv 39+3
 
Paljon onnea jouskalle ja koko perheelle tyttövauvasta :flower: :heart:

jedvenna kuulostaa että se on nyt sitä lapsivettä. Mulla alkoi lapsiveden tihkuminen viime raskaudessa just samaan tyyliin. Kannattaa käydä sairaalalla testauttamassa se. Ja jos se on sitä, niin sitten jäät tod.näk.osastolle tulehdusriskin vuoksi ( niin ainakin mulle just viimeks kävi). mullakaan ei tihkumiseseta huolimatta kunnon supistukset alkaneet, vaan käynnistettiin/vauhditettiin sitten reilun vuorokauden päästä oksitosiinitipalla. Tsemppiä matkaan - saat nyytin kohta syliin :)

-MiNiA ja masu 38+4 :heart:
 
kirjotan nyt vielä, koska en tiiä pääsenkö enää ilmottaa itestäni vähään aikaan. neste on ihan selvästi lapsivettä, lorahtelee koko ajan ja menin toho tunniks makaamaan ni supistukset alko. epäsäännöllisiä on vielä mutta tosi kipeitä on. käväsin äsken vessassa ni paperiin jäi verta, eli limatulppa irtoamassa varmaankin. taidankin tänään päästä nyytin hakuun ! apua ! wish me luck !
 

Yhteistyössä