**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Onnea päärynärouva :flower: Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

kata-74 Mä olen saanut niin paljon erilaisia painoarvioita, etten usko enää niistä yhteenkään. Ne on tosiaan vaan arvioita ja uskon ja toivon, että sunkin vauvalla on kaikki ihan hyvin. Hän voi olla siro vauva ja ei ne rasvakudosta ultralla mittaa, vaan pään, mahan ja reisiluun (vai sääri ?) pituutta ja siitä ottavat sen painoarvion. Eli niissä voi olla kilonkin heitto niissä arvioissa.
Toivottavasti pystyt ottamaan rauhallisesti, koita olla miettimättä liikaa sitä, että vauvalla olisi joku vikana. Hyvä jos käynnistävät, niin saa ainakin mielenrauhan kun näet ihanan vauvasi
:hug:

Mureena ja papu 39+6

Lähden taas 100 km päähän shoppailemaan, ei täällä vauvaa ole tulossa... Joulukuussa sitten.. :xmas:
 
Onnea päärynärouva toivottavasti kaikki on hyvin pikkuisella :hug:

Onnea muillekkin vauvan saaneille jos olen jonkun unohtanut.. :flower:

Kata-74: Ei tosiaan välttämättä ole kyllä mitään syytä huoleen. Mullahan esikoinen oli 2065g syntyessä ja häntä tutkittiin koko raskauden ajan kun oli niin pieni, ja lopussa kasvukin "pysähtyi" mutta kaikki oli hienosti kuitenkin. Kovastihan tuo itteekin huolestutti, mutta tosiaan vaikka hän oiskin pieni niin ei kaikki ole isoja :hug: koita jaksaa. Ja tosiaan jos hän ei ole kasvanut ensi käyntiin mennessä, niin sithän sanoit että käynnistävät, eli sit saat pikkuisen maailmaan. Mullahan silloin myös raskaus käynnistettiin, koska vauva oli niin pieni, ja samoin pikkuinen tyttö tuli nyt meille.. Minkä kokoinen olet itse, entä syntyessä, oletko ollut pieni...?jaksuja :hug:

Jaksuja kaikille, kohta loppu häämöttää :hug:

Piku ja Tintti kohta 3vk :heart:
 
Kasassa. Edelleen. |O

Mä olen tänään ollut ihan masentunut ja melkein kellosta katsoen olen koko ajan vaan odottanut koska lähtö tulee :| :ashamed:
Olen ihan väsynytkin kun öisin tulee heräiltyä tunnin välein, selällään kun ei kovin pitkiä aikoja sais maata ja kyljellään puutuu molemmat kädet ihan tunnottomiksi ja sormet pistelee, käsien ja sormien niveliä särkee jne... Ja vessassa saa rampata :/
Maha on laskenut hirmuisesti, olen saanut siitä jo kommenttejakin esim. äidiltäni ja mummultani, etten vaan kuvittele :D

Jazzeille piti lähteä käymään, mutta kappas, täällä sataa vettä ja ukkostaa :headwall:

Eipä tässä mutta, hetki kerrallaan...

LEAL & poju 39 (poks vaan juu, luulin, että rv 37 olisin jo päässyt työstämään :headwall: )
 
kirjottelen synnytyskertomuksen jos joku haluisi vaikka lukea :)

sunnuntaina 5.7. heräsin seittemältä aamulla vessahätään. käänsin kylkee ja jotaki lorahti housuun. aattelin et se on kummiski vaa jotaki valkovuotoa vaan ja kävin vessas sit. noh sitä nestettä sit lorahteli koko aika semmonen teelusikallinen kerrallaan ja rupesin miettiin et voiko oikeesti olla lapsivettä. kävelin ympyrää ja odottelin et alkais vaik supistella. ei tapahtunu mitään ja menin takas sänkyyn. en kerenny kun viis minuuttia pötkötellä ni alko supistella. odottelin vähän ja aloin ottaa aikaa. niitä tuli 4 minuutin välein. nousin ylös ja pakkasin viimeiset tavarat sairaalakassiin ja söin vähän aamupalaa.

yheksän aikaan rupes jo sattuu sen verran et koitin soittaa äitipolille et kannattaako lähteä. siellä ei vastattu, koska soittoaika viikonloppuisin alkaisi vasta klo 11. päätin etten tosiaankaan odota kahta tuntia kipeänä kotona. päätin herättää äidin ja lähdimme puoli kymmenen ajamaan sairaalaan.
kymmeneltä oltiin perillä ja kätilö vei mut käyrään puoleksi tunniksi. supistukset alko oleen jo aika kovia ja kipeitä. tämän jälkee vaihoin sairaalavaatteet ja sain piikin reiteen ja mut vietiin huoneeseen. siellä odottelin äitini kans telkkaria katsellen että alkais paikat aueta. kivut oli jo tosi kovia ja menin suihkuun istuu pallon päälle. tän jälkeen huomasin et olo muuttu tosi omituiseks ja sekavaks. tuli tosi huono olo ja tuntu et oisin ollu hirvees humalas. tää lihaspiikki jonka sain oli niin vahvaa et päätin mennä sänkyyn makaa. silmät hädin tuskin pysyi auki. supistusten väli oli jo 2 min.

vähän ennen kolmea lääkäri tuli tutkimaan. sydänääniä kuunneltiin tosi kauan, koska niitä ei meinattu millään löytää ja olivat kovin epäsäännölliset kun vauva ns. "karkaili" koko ajan et äänet hävis eikä kunnon käyrän lukua saatu. otettiin ultra ja tarkistettiin tarjonta, raivotarjonnassa oli. supistukset olivat jo niin kovia et piti kunnolla puuskuttaa ja keskittyä hengitykseen. lääkäri tutki paikat ja olin kolmelta 5 cm auki, mut siirrettiin synnytyssaliin.

tässä vaiheessa kivut sai mulle vedet silmiin ja itketti iha kauheesti. supistuksia tuli niin tiheesti, et tuntui ettei taukoa niiden välillä ollu ollenkaan. salissa mulle laitettiin spinaali ja se helpotti heti. tuntui ihan taivaallisen ihanalta. kätilö tutki vauvaa ja anturia laittaessaan huomasi jonkin olevan vähän hassusti. hän tunsi vauvan nenän ja pyysi lääkäriä tarkistamaan. hän tunsi saman eli vauva oli kasvotarjonnassa joka olisi ollut vaaraksi sille. päätettiin leikata. olin neljän maissa 8 cm auki ja mun kalvot oli puhkastu siis tätä ennen kun kaikki vedet eivät olleet menneet vielä. katetri laitettiin ja siirrettiin leikkaussaliin. siellä sain lisää spinaalia ja meni hetki kun kuulin vauvan itkun ja kyyneleet valui silmistäni.

heräämössä sain vauvan syliin ja oli siinä ihmettelemistä. leikkaushaava oli todella kipeä pari ekaa päivää enkä pystynyt kävelemään. vietin sairaalassa 4 päivää ja nyt haava on jo parantunut tosi hyvin, vieläkin vähän kirpasee ja yskiessä ja nauraessa sattuu.
synnytyksestä ei jääny traumoja, en päässyt kokemaan alatiesynnytystä mutta kivuliaat supistukset kylläkin. ei tee mieli ihan heti tehä toista :D

jedvenna ja dani 6 vrk
 
heip! kyllä mä eilisestä olen jo rauhoittunut, odotellaan vaan nyt sitten mitä tuleman pitää. hyvin typy liikkuu ja pyörii joten siltä saralta kaikki ok. :) Ite olin 3300 g ja mies 2800g syntymäpainolta, joten ei mitään jättejä mekään oltu.
mitään supistuksia tai kipuja ei vaan kuulu... odotellaan
:heart:
 
Meille syntyi Poika 10.7.2009 klo. 5.47. mitat 3835g ja 51cm pituutta :heart: Pojalla on tumma tukka ja aivan ylisuloinen muutenkin :heart:

Synnytys oli hyvin rankka alun rauhallisuuden jälkeen. spinaalin laiton jälkeen multa puutui kasvot ja rintakehä, jonka jälkeen vauvan sydänäänet romahti totaalisesti ja sitten mentiinkin hätäsektioon. Kun saivat mut leikkaus pöydälle, vauva päätti kaikesta huolimatta tulla alakautta 2 minuutin ponnistuksen jälkeen. Vauva voi hyvin, napanuora oli kerran kaulan ympäri ja toisen käden ympäri. Tuloksena terve 9 pisteen vauva ?. Minä sain muutaman pienen repeemän siinä rytäkässä ja siis muutaman tikin, mutta hyvin pystyn istumaan, eikä satu ollenkaan. Ensimmäinen synnytys jonka jälkeen pystyn istumaan ja käymään normaalisti vessassa :D

Tänään päivällä päästiin jo kotiin :)

Nyt maitoa pienelle ?
 
Heippa ja onnea monelle joka on taas tehnyt suuren urakan :flower:

Mulla tosiaan vedet meni klo: 1.50 viikko oli just vaihtunut 40+0. Tarkka tapaus.. Neiti tuli maailmaan 36 tuntia myöhemmin ja saatiin vielä avittaa imukupilla kun raukan pää oli jumissa.. Oli todella tuskainen ja pitkä synnytys, mutta hyvin me selvittiin murun kanssa.

Eli pienoinen tyttö syntyi 9.7. ja painoi 3510g ja oli 51cm pitkä. Pipo 37cm. Huomenna jos pääsis kotiin.. :D
 
supistellut koko päivän reippaasti, tossa puol seiskan maissa rupesin seurailemaan, tullut siitä saakka 10-5 min. välein, iltaa kohden lisääntyen ja kipeentyen. kävin tossa saunassa ja tahti vaan kiihty joten soittelen pikkuhiljaa synnärille. katsellaan jos pääsis vihdoin toimeen:) jännittää... tuun ilmoittelemaan jos lähtö ei tullutkaan, muuten :wave:

toivova ja nyytti 39+3
 
SusSoo
Onnea Skorppan
tyttövauvasta!

Onnittelut Neitokeijulle
poikavauvasta!

Toivova-84
onnea matkaan!

Omaa napaa... Mulla supistellut klo 17 lähtien 10-25 minuutin välein. Jos tästä vielä tihenee, niin soittelen synnärille. Meiltä kuitenkin matkaa synnyttämään 50km, niin en oikein tiedä koska pitäis lähteä. Menis edes vedet, niin silloin osais ainakin lähteä. Luultavasti taas tämä olo tästä rauhoittuu, kun nukkumaan menen... Jos ei huomenissa musta mitään kuulu, niin tiedätte missä olen


Sussoo ja S 39+1 :heart:
 
Onnea kovasti vauvaantuneet!!! :heart: :flower:

Ja kiitos synnytyskertomuksista!!! :flower:

Ja Sussoolle ja toivovalle tsemppiä koitokseen!!! :wave:

Tuntuu että kaikki on jo saaneet, tai ainakin parhaillaan hakemassa nyytiä, täällä vaan ei tapahdu kerrassaan mitään! :snotty: Mikä lie saa lapsen noin viihtymään yksiössään??
Oon varmaan ainoana sitte täällä pyöriskelemässä ja ihmettelemässä.. :|
Huoh. No, odotellaan, ei tässä juurikaan muu auta. :whistle:

Hanttapuli ja myysy 40+1
 
kaverin puolesta on täällä jännitetty tämä ilta(omien supistusten lomassa) :LOL:
eli kaverini synnytti juuri äskön tyttövauvan,ja synnytys olikin helppo+nopea..4h.
ihanaa kun pääsee maanantaina katsomaan vauvaa omien käynnistyksien lomassa..jospa se vaikka edesauttais omaa käynnistystä :D paitsi jos tämä päättää nyt ennen maanantaina sitten vielä syntyä :heart: suppareita tullut koko illan nyt 20min välein,ja saunottukkin on siinä välissä jo..kunpa nämä nyt tästä tiheentyisi niin sais itsekkin lähteä kohti taysia!!

neiditkin on tänään viety hoitopaikkoihinsa että saan levätä ennen tositoimia kunnolla!

onnea kaikille vauvaantuneille :flower: :heart:

babjuska+bömbbis 38+5
 
Vihdoin!
Lapsivedet alkoivat tulvia puolisen tuntia sitten. Nyt vaan odotellaan supistuksia, että pääsen urakoimaan ruuhkaiselle Nkl:lle! :D
:wave:
Tsemppiä muillekin ja onnea jo työn tehneille!
Puddin 41+1
 
Isot tsempit kaikille synnyttämään lähteville :hug:

Ei pitäis tulla lukemaan tänne mitään, kun menee oma mieli vaan mustemmaksi... Olo on ihan sama kun 10 viikkoa sitten. Olen aidosti iloinen niiden puolesta, jotka ovat saaneet vauvan ja joilla jotain tapahtuu, mutta toivoisi sitä itselleenkin. Täytyy vaan ajatella, että yhtään päivää ei onneksi mene taaksepäin! :ashamed:

Mureena ja papu 40+0 :heart:
 
eipä tullut tännekkään lähtöä viimeyönä vaikka supistukset oli jo aikas kovia,ja koko yö valvottiin niiden kera :kieh: täällä on siis yksi erittäin väsynyt äiti!! no onneksi tietää että huomenna se viimeistään on edessä :heart:
ja oonkin tilannut nopean ja helpon synnytyksen:LOL:

tsemppiä myös kaikille lähtijöille,kohta pukkaa taas urakalla vauvauutisia(omiakin luultavasti alkuviikosta!)

babjuska+bömbbis 38+6
 
Tsempitykset kaikille vauvaa hakeville ja onnitteluja jo työnsä tehneille :flower: :flower: :flower: Oikeasti yritän iloita muiden onnesta mutta, kyllä sitä jo itsekin mieli tekisi jotakin ilmoitella :ashamed:

Täällä ylähuuli ehkä vähän turvoksissa (jos oikein niin haluaa nähdä) ja maha aamulla vähän vetelällä....no se voi johtua kyllä kahvin määrästä :headwall: Mutta muuten ei mitään |O
 
Onnea KOVASTI kaikkai vauvautuneet :flower: :flower: :flower: Päärynärouva, Skorppan ja Neitokeiju :flower: :flower:
Mä oon niin kateellinen kaikille jo vauvautuneille, mäkin haluun :$ Mutta silti olen tietysti iloinen teidän puolesta jotka olette nyyttinne saaneet, mä vaan oon niin väsy tähähän odottamiseen :ashamed:

VIiime yönä en saanu nukuttua vasta 2 jälkeen. Mun antibiootti kuuri pissatulehdukseen ei sovi ollenkaan mulle. HIRVEÄT närästykset ja oksettava olo tulee kun ottaa sen :kieh: Ja mä todella juon paljon ja otan ison kaurapuuroannoksen kanssa ne tabut aamuin illoin mutta ei auta. Nyt äsken kun kävin isommalla hädällä niin tuli kirkassta verta aika paljon ja luulen että johtuu tosta antibiootista. Pitäisi kai soittaa lääkärille ja kysyä jos lopettaisi ottamisen.................

Muutenkin olo on niin masentunut, tuntuu että kukaan ei ymmärrä että mä kaipaan lepoa. Mieskin sitten vaaan ihmettelee kun hän joutuu tehdä kaikki kotityöt"pitääkö mun tämäkin tehdä, aina sä vaan lepäät kun mä oon kotona" JUST joo. Tekis mieli jättää viikoksi tekemättä kaikki kotityöt ollaan sitten niin että kukaan ei tee yhtään mitään.....Ens viikollakin se tekee pitkäää päivää töissä ja minä sitten yritän jaksaa leikkiä esikon kanssa, en halua edes ajatella ens viikkoa.hoh hoijaa ANTEEKSI VALITUS piti vaan purkaa....
En kaipaa tätä raskausaikaa enää ikinä( ja ennen tätä raskautta mä tykkäsin esikon aikana olla raskaana, oonko mä tosiaan ollu sitä mieltä joskus?)

Supistuksia kaikille niiitä haluavilleXXXXXXXX paljon

Annora ja valituspäivä sekä masukki rv 37+5
 
Tulin kurkkaamaan teidän kuulumisia- johan nyt on vauvoja maailmaan tullut useita -Onnea vain kaikille tasapuolisesti.

Ja te ketkä vielä odottelette jaksamisia, odottavan aika on pitkä vaan vuoronne tulee piakkoin =)

Meillä elellään vauva huumassa. Pirpana on niin kiltti ja ns. helppo vauva - tää äiti on ihan onnesta soikeena :heart:

Kissansilmä & mini murunen
 
Onnea kovasti nyyttinsä saaneille! :flower: :heart:
Ja jaksamisia meille muille! :hug: Yhtään vauvaa ei ole tähän mennessä jäänyt syntymättä joten eiköhän se meidän muiden vuoro vielä tule! :)

Sitten hieman neuvola kuulumisia torstailta:
Rv 38+3
Paino +1.633kg/vko (Neukkarikin ihmetteli suurta nousua, mutta en tiedä syytä kun turvotuksiakaan ei hyvin ole!)
Turvotus -
RR 129/80 Hieman koholla, mutta voi johtua siitä kun pari edellistä mittaa otti sijainen ja hän ei koskaan ottanu sitä ensimmäistä, suurempaa lukemaa, vaan mittasi parikin kertaa ennen kuin otti ylös, tämä oikea neuvolan-täti ottaa sen ensimmäisen suoraan.
Pissa puhdas
Hb Ei otettu
Sf 32
RT
Syke +
Liikkeet ++

Vauva on alhaalla, mutta pää vielä liikkui, ei siis kiinnittynyt, ei siis lähtöä lähipäivinä.
Tosin, neuvola oli torstaina, onhan siitä jo muutama päivä mennyt.. no tuskimpa sentään! :LOL:

Nyt taidan ottaa koiran ja kävellä lenkiksi äidin luo kahville! :)

Ihan uteliaisuudesta muuten, lähteekö/oliko teillä kuka mukana synnytyksessä?

Tinnaa & Onni-poju rv 38+6 huomenna POKS :heart:
 

Yhteistyössä