**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Täällä kaikki ihanaa... oltiin tänään kaverin lapsen ristiäisissä. Ne on orodokseja joten kaikki oli erilaista ja aika upeeta. Pakko myöntää et paljon hienompi ilaisuus ku luterilaisilla.

Täällä ei suppareita eikä muutakaan. kaveri ehdotti yhtä keinoa joka voi vähen edetä tilannetta.. Kokeillaan illalla...

Anna ja masukki 38+2
 
Täällä vieläkin kasassa. Aamulla ensimmäinen lause miehelle: "Mä olen NIIIN pettynyt! Taaskaan ei tapahtunut mitään!" |O :ashamed:
Mä olen jotenkin ihan "itseeni päin" kääntynyt, en jaksa olla kiinnostunut muioden asioista tai jazz-huumasta (Porissa siis nyt jazzit meneillään, kyllä mä tänään kävin siellä kääntymässä ), koko ajan mielessä pyörii vaan oma napa ja tuntosarvet herkkinä yrittää nähdä pienimmänkin merkin synnytyksestä :ashamed:

Mä luulen olevani sitä lajia, jonka synnytys lähtee sitten kerralla kunnolla käyntiin kun mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään harjoitussuppareita tms. ja silloin vkolla 33 nekin supparit oli heti kunnon polttoja.
Toivotaan, että asia on näin, muuten en kyllä synnytä koskaan (paitsi käynnistyksellä rv 100 ).

Anna333 kerro heti mikä keino :kieh:

Tsemppejä ja onnea taas kaikille, toiveikkaana kohti ensi yötä (täällä ainakin... )

LEAL & poju 39+1

PS. Huomenna ois sitten neuvola taas edessä ja mä jo lupasin että mua ei siellä näy enää ilman vauvaa kainalossa :ashamed: |O :headwall:
 
Tinnaa - mies lähtee mukaan synnytykseen! :heart: Tosin jos odottaa yksin niin silloin toki pitäisi kovasti miettiä synnytyskaveria, yksin en uskaltaisi mennä... :eek:

Sussoo on sitten ilmeisesti lähtenyt synnyttämään, kun ei ole tänään palstalle ilmaantunut.

Minä lähden huomenna kotoa kohti synnytyskaupunkia. Viimeinen yö kotona kahdestaan, reissun jälkeen meitä on kolme. Hui kun on jännää!! :/

Meillä oli koko illan vieraita ja mä oon nyt aivan poikki. Poimittiin vähän mansikoita ja pakastin ne. Muuten olen yrittänyt ottaa rauhallisesti. Mies meni nyt lämmittämään saunan... :heart:

Nuutti ja Ville Vallaton 38+6
 
Tuo peräruiske voikin auttaa jonkin verran jos on kypsymistä tapauhtunut jo.

Käyttävät suolentyhjennystä synnärillä edelleen, vaikka äiti olisi ilmoittanutkin istuneensa koko päivän vessassa...tarkoituksena saada supistuksiin tehoa ja tiheyttä :D

Eli kokeilemaan vain, keinot kaikki sallittu...

Toivotan kaikille paljon ja kipeitä supistuksia ensiyöksi =)

paapelo+poju+Deri 28+1
 
Minä taas olen kuullut, että tuo peräruiske voi aiheuttaa ns. liian rajut supistukset, mutta faktatietoa asiasta ei ole, joten paha mennä sanomaan.

Ittelläni ollut tänään erittäin väsynyt päivä, tuntunut, ettei jaksa liikkua tai yhtään mitään. Eilinen nimittäin shoppailtiin äitini ja esikoisen kanssa kaupungilla koko päivä, käytiin kaupunkijuna-ajelulla ja pojan kanssa vielä Vauhti-puistossa illalla ja migreenikin kävi siinä jossain välissä kylässä joten menoa riitti. Supistuksia harvakseltaan, ei mainittavaa. :|

Mutta nyt valmistautumaan yöpuulle, ihanaa! :) Tsemppiä ja mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Pikkumuksis rv 38+0 *poks*
 
Se sitten tuli lähtö puolenyön aikaan viime keskiviikkona.

Ultraajahan meinas ettei masukista poikaa saa..

Poikahan sieltä sitten tuli 9.7. rv 39+4 klo 5.24. Paino 3910g ja pituus 50,5cm ja pipo 37,5.
Eilen kotiuduttiin.

Synnytys ei ollut sieltä parhaimmasta päästä. Oli silloin ruuhkaa synnärillä (kolme synnyttämässä) ja synnytys pitkittyi luultavasti sen takia et pojalla oli napanuora kaulan ympärillä. 7,5 tuntia oli kesto. II vaihe kesti vain 2 minuuttia. Keskimmäiseltä se oli 5 minuuttia.
Poltot oli aivan hirveät. Johtuikohan siitä et iso lapsi kyseessä..

Täällä voidaan hyvin.

Ajattelin alkaa luovuttamaan maitoa sairaalalle. En ole aikaisempien kohdalla sitä tehnyt ja täällä on pula äidinmaidosta. Katsoo nyt jaksanko kauan..

-tarja ja ukkeli 4 vrk-
 
Oi ihanaa, taas on paljon vauvaantuneita! :heart: Paljon onnea teille! :flower:

Oma olo EDELLEEN oikein mainio, kuten joku aiemmin mainitsi, että samanlainen kuin n10vkoa sittenkin.
Jostain kumman syystä minulle on tullut päähän että yöllä tulee lähtö, päivällä en osaa kuvitellakkaan lähteväni sairaalaan! :D

Nyt menen taas siivoilemaan, jospa se sitten tästä..

Tinnaa & Onni-poju rv39 POKSPOKS :heart: :heart:
 
Oi, paljon taas syntynyt vauvoja, onnea onnea kaikille! :heart: :flower:

Tinnaa: Minulla kanssa sellainen "päähänpinttymä", että lähtö tulis yöllä, en tiedä miksi, esikoisestakin lähtö tuli aamulla.

Melkein yhtä väsy olo mulla, kuin eilenkin, mutta eipä tuo esikko anna juuri levätä. Jos saisi ruuan jälkeen kattomaan jotain dvd:ta niin sais itte vähä sohvalla huilia. :whistle:
Viime yön nukuin kuin tukki, vessareissutkin jäi yhteen kertaan. Ei supistellutkaan yhtään. Vakaasti uskon, ettei tämä ainakaan tällä viikolla synny.

Nyt ruuanlaittoon, jatkuva nälkä alkanut vaivata... :ashamed:

Pikkumuksis rv 38+1
 
Viidettä päivää kysissä. Neljä päivää käynistelty.. ja tulos? sentin auki ja vähän vähääään pehmennyt. Limatulppa irtosi vciime yönä /aamulla mutta muuten tulos = 0-
Huomenna vuorokauden kotilomalle ellei ala tämänpäiväisillä tableteilla tapahtumaan..-

Tää ei oo lyhyt pinnasen touhua :kieh: -
-
-Ihania vaavi uutsia!!! onnea jokaikiselle :heart:
 
Äitiyspolilla tuli käytyä... Nyt on multivitutus...

Viimeviikolla toinen lääkäri sanoi että kohdunkaulaa sentti jäljellä ja auki sormelle ja oikein pehmeä ja vauva oikein alas tullut.

NYT: Kohdunkaula OIKEIN epäkypsä, auki sormelle ja kaulaa jäljellä 2,5 cm!!!!! Mitä hemmettiä!!!! |O |O |O Painoarvio oli tällä hetkellä 3900g ja ei ole kuulemma tulossa vielä. Ronklas sillain, että veri lensi pitkin kinttuja ja lattioita ja ei supistuksen supistusta. Sit se vielä kehtas alkaa selittää jotain että ei laskettu aika välttämättä pidä paikkaansa, tiedän senkin, mutta turha mulle alkaa sitä selvittää, lasketun ajan JÄLKEEN. Ihan kun olisi halunnut vetää vielä joku 3 viikkoa lisää laskettuun aikaan. Sanoi, että sori vaan... Ensi viikolla sitten taas uudestaan.. Kait tää syntyy oikeesti elokuussa ja kuusikiloisena :headwall:

Mureena ja papu 40+1
 
Täällä neuvolakäynti taas takana.
Huomenna TAAS uudestaan kun haluaa katsoa paineet, ne oli lähteneet nousuun. Salaa toivon, että alettas paineiden takia käynnistellä jo :ashamed: Vaikka ei ne vielä pilvissä ole niin kuin viime raskaudessa...
Sf-mitta oli taas laskenut, nyt se oli 33cm ja korkeimmillaan ollut 35cm. Vauvan sykkeet oli 130, ennen ollut 150, mistä se mahtaa johtua...?
Painoa tullut viikossa 2,3kg!!! |O :ashamed: Mitä ihmettä? :eek:
Pissa puhdas ja silleen, ihan kypsänä täällä olen :|

Mureena no varmasti ketuttaa, ärsyttävä juttu :/ Toivotaan nyt että päästäis vauvanhakuun jo lähipäivinä ja toivotaan ettei se osannut ronklata sua oikein ;)

Onnea vauvautuneille! :flower: Pakko myöntää, että olen todella kateellinen ja vähän harmittaa aina kun tänne tullut monta vauvaa ja mulla ei mitään elkeitä mihinkään suuntaan :ashamed:

Miten tuo peräruiske muuten toimii? Ajattelin että pitäiskö sitä itekin oikeesti alkaa "epätoivoisiin" kokeiluihin kun ei tää kaveri tunnu täällä mahassa muuten mitään tajuavan...

LEAL & poju 39+2

PS. No pääsipähän esikko sentään tänään Pori Jazz Kids-festivaaleille ja Mimiä&Kukua katsomaan kun äippä ei vielä lähtenyt sairaalaan :heart:
 
Pinokin viime päivät ollut niin hiljainen, että eipä yhtään entistä enemmän ala ottamaan päähän kun tietää missä kaikki muut on :snotty: : nuuhkimassa vauvojaan tai saattamassa niitä maailmaan...
Me täällä sit vissiin Mureenan ja parin muun kanssa pyöritään ties miten pitkään...
 
LEAL Älä murehdi mäkin täällä pyörin vielä varmaan elokuun puolessa välissä ihan yksin kun kaikki on jo vauvautuneet, NO pidetään pino pystyssä:)
Oikeesti mäkin oon kateellinen vaika arvasin että kun on loppukuinen niin tää on tätä kun toiset jo synnyttää ja itellä on vielä monta viikkoa laskettuun aikaan. Eiköhän tämä tästä ei ne masuun oo vauvat jääny :saint: paraskin sanomaan kun ärsytttää kun yks tuttu tänään noin sano mulle ja mua otti päähän :$ SORY vähä purkausta

ONNEA Mansku ja Daria :flower: :flower: Ihan oikeesti tosi paljon onnea(vaikka kateellinen oonkin) :ashamed:

Tsemppiä Tavallinentanja toikin on tosi arsyttävää kun käynnistellään ja mitään ei tapahdu :hug:

Annora ja masukki rv 37+6
 
Onnea paljon taas vauvaantuneille! :flower:

Vaikka oonki tosi kade.. hmph. Eilen luulin jo, et joko jotain ku maha tyhjeni ja siit tuli levollinen olo, tyyppi oli mahas rauhallisempi ja kävin siinä sit saunas ja tulista ruokaa tuli syötyä.. Yöllä tuli menkkajomotuksia.. Mut arvatkaa, et onko tänää enää mitään. No ei.

Mureena :hug: Voin vaa kuvitella mitä lääkäri sanoo huomen.. "Kohdunkaulaa jäljellä 4,5cm ja kiinni. Painoarvio täl hetkellä 4100g".

tavallinentanja paljon tsemppiä käynnistelyyn! Mun äiti sano, et meikäläinen tuli vasta kolmannesta käynnistyskerrasta ja jotai viikon ne käynnisteli. Mut sitteku alko tapahtumaan, niin neljän tunnin päästä olin ulkona.

Kaks viikkoo enää... |O

Jaksamisia odottaville!

Ainii muoks.. ei oo muuten meidän pinossa lasketun ajan ylittäneitä oikeastaan, ku vauva on jo syntyny.. yhyy.

- Jousku ja Pertsa 40+2
 
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille! :flower: :flower: :flower:

Täällä mennään 37+5, yöllisiä supisteluja jonkin verran. Varsinkin kun käy yöllä pissalla niin sen jälkeen alkaa kovastikin supistella - eikä unta saa.

Ja nyt alkanut ihan järkyttävät vihlaisut tuolla alapäässä. Ihan kuin joku tunkisi veitseä sisään. Ilmeisesti vauvan pää painaa tuonne alas niin kovasti.

Painoa alkanut tulla ihan luvattoman paljon loppua kohden vaikka syön vähemmän kuin aikaisemmin, jopa +1,8kg/vko. Painoa tullut yhteensä nyt 12kg. Ilmeisesti tämä turvotus tekee tuota kohtuutonta nousua. Jalkoja särkee ja ne näyttää ihan kauheilta turvonneilta pölkyiltä. Jospa tämä kohta loppuisi... :eek:

Talviyö 37+5
 

Yhteistyössä