**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Leal kyllä täällä ollaan vielä yhdessä kasassa, mutta ketuttaa käydä lukemassa kun vauvoja tulee ja itselle ei edes oireita....

Onnea taas kaikille vaavinsa jo saaneille ja yritetään me loput vielä hetki jaksaa vaikka välillä vaikeaa onkin.

40+3
 
onnea taas uusille vauvaantuneille, teitä olikin aika monta :flower: :flower:

täällä arki alkaa sujumaan ok. ristiäiset ois sit 9.8 tuli nekin varattua. poitsu nukkuu ja syö, välillä kiukuttelee, mut hyvin on saanu viel nukuttua.
huomenna tulee nvlan täti käymään ja tikit lähtee (hui kun mua pelottaa)

pääryskä ja poju 6 vrk
 
mureena voimia!!!


kukas puhukaan käynnistys kerrasta kolme et tullut vasta sit?

mulla menossa kierros 8 xDDDD

anteeksi vähä sanaisuus, miniläppäri leuan alla kun ei saa liikkua näiden käynnistysasioiden ollessa päällä, niin kirjotus hiukka vaikeaa.
 
Jouvauva joo mä ymmärrän kyllä, mut sitä en tajua miks mun pitää itseäni käydä täällä "kiusaamassa" monta kertaa pvässä :D :whistle:
Vaikka toisaalta on ihan kiva nähdä muitakin täällä ruikuttamassa ja tietää etten ole ainoa tilanteessani ja onhan se kuitenkin ihanaakin kuulla pikku nyyttien tulevan maailmaan :heart:
Ja kun tietää, että se oma vuoro tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa niin se tieto on edes pieni lohtu - vaikkakin laiha sellainen.


Mä leikkasin tuossa klo 19 aikaa meidän nurmikon (mitä ei tosin järin paljon ole... ) niin sen jälkeen alkoi tuntua alavatsassa kipeältä varsinkin kovalla istuessa ja kumartelu sattui. No kävin myös saunassa ja ihan hirveästi on sattunut tuonne alavatsaan ja alakertaan - sellaista ihmeellistä viiltelyä, vihlomista yms. Myös selän puolella tuntuu jotain epämukavaa. Kun nousen seisomaan niin tuo kipu hellittää, mutta heti istuessa taas alkaa...mitä mahtais olla? En oikein tiedä voiko olla supistuksia, kipeitä ainakin on, mutta ei tunnu kyllä yhtään ylävatsalla tai sivuilla... Yritin kokeilla mahaakin onko kireän tuntuinen, mutta mä en kyllä vieläkään erota sitä :ashamed:
Ajattelin myös että voiko avautumiskipuja olla ilman supistuksia? Siis että voiko se tuntua näin selvänä kipuna jos paikat kypsyy/avautuu ilman että supistaa...?
Tää on kyllä niin hankala selittää, mutta toiv. joku tajuaa :D

LEAL edelleen samoilla viikoilla...
 
Alakerta vuotaa edelleen kun olis menkat. Ihan saan pitää kunnon sidettä. Ja veri on kirkasta sekä tummaa. Se lääkäri tais repästä oikein kunnolla. Sanoi vaan, että voi vuotaa muutaman päivän. Lääkärin vessanlattialla oli kunnon lammikko verta, kätilökin tuli siihen kanssa katsomaan ja autto siivouksessa. Mitään synnytykseen liittyvää ei tunnu. Kiva olla viimeisillään raskaana ja vaihdella terveyssiteitä, kun olis kuukautiset :headwall:

Mureena ja papu edelleen 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna333:
Mureena hmm.. ihmellistä, sit ku mulle lääkäri tutkii ja sen jälkeen tuli verta se sanoi et jos iltaan asti jatkuu niin takas päivystykseen..
Mä en vielä ainakaan ole kovin huolissani, kun uskon että loppuraskaudessa on vaan niin "rehevät" paikat, että vuotaa herkemmin. Enkä oikein tiedä mihin soittaisin, kun neuvolassa ei ole ketään (paitsi ke ja to) ja neuvola-aikoja mulle ei ole enää annettu ja huomenna äitiyspolilla on se sama lääkäri joka teki sisätutkimuksen ja sanoi, että voi vuotaa muutaman päivän. Elän nyt viimeisessä toivossa, että tämä tilanne tästä muuttuisi synnytystä edistäväksi. Itse siis pyysin kokeilemaan vähän ronskimmin alakertaa, että pääsisin joskus synnyttämään. Mutta sanoi tosiaan sisätutkimuksen jälkeen että sori, paikat on vielä aivan epäkypsät :ashamed:
 
Onnea taas vauvaantuneille! :flower:

tavallinentanja JAksamisia ja kärsivällisyyttä! Ymmärrän että olo alkaa olla kärsimätön..ite olin jo parin tunnin päästä. (Minäkö kärsimätön) :hug:

Täällä tilanne suht ennallaan. MAidon tulo alkaa hiipua, voimat hetkittäin loppu ja tekee mieli huutaa |O
Lääkitys on vauvalle löydetty, muttei se estä rytmihäiriöitä kokonaan ja niin kauan kuin niitä tulee täytyy vauvan olla teholla. JA niitähän tulee päivittäin. Eli käytännössä samaa kehää kierretään.
Tuskaiselle tuntuu pienen puolesta ja huoli on kova. :(

Tuuliina ja unipupu 11pv
 
LEAL mulla on ollut kans tuollaista kipuilua alavatsalla ja alakerrassa jo parina päivänä ja tänään oli enemmänkin, mulla ne vaan loppui kun istusin ja kävellessä taas alkoi. Jopa niin kovasti että tukea piti hakea seinistä.
En kyllä kokenut niitä sellaisiksi supistuksiksi mistä voisi kellolla seurata kestoa.
Toivon kuitenkin että ne jotakin saisi aikaan ja ennakoisi lähestyvää lähtöä.

Mureena Toivottavasti pian pääset toimiin!

Tuuliina84 Voimia teille ja vauvalle eritoten, toivottavasti kaikki olisi pian hyvin.
Voin vain kuvitella minkälainen huoli sinulla on :hug:

riepuriia ja torsti 39+3 edelleen
 
Elisa
Heissan kaikille!

En ole paljon listalle kirjoitellut, mutta lueskelemassa käynyt kylla jonkin verran. Ilmoitan nyt kuitenkin, että meille syntyi tyttövauva tiistaina 7.7 raskausviikoilla 40+6. Painoa komeat 3930g ja pituutta 51cm.

Synnytys oli kuin elokuvista, täysin erilainen kuin esikoisen. Oli nimittäin hilkulla ettei lapsonen syntynyt taksiin :) Maanantaina supisteli illan pitkään säännöllisestikin, mutta ei kuitenkaan kovin kipeästi. Ajattelin että en kyllä lähde ennen kuin on ihan pakko, edellinen synnytys kun venyi parin vuorokauden maratoniksi sairaalassa. No, vedet meni sitten vähän ennen puoli kolmea ja supistukset räjähti päälle ilman yhtään taukoa. Lähdettiin kohti laitosta ja perillä oltiin ehkä 02:50. En pystynyt enää kävelemään vaan huohotin vain sairaalan käytävällä kontillani ja sanoin että nyt se tulee.Kätilöt ja mies kampesi mut jotenkin paareille ja juoksuttivat saliin. Hyvä kun housut kerettiin ottamaan pois ja eikun ponnistamaan. Kolmella ponnistuksella tyttö oli maailmassa klo 03:03!!!
En saanut yhtään repeämää tai tikkejä, vointi oli erinomainen niin äidillä kuin lapsellakin, vaikka aikamoista rytinää oli. Niin ne vaan on synnytykset erilaisia, en olisi ikinä uskonut että mulla tulisi olemaan tällaista syöksyä :)

Tsemppiä kaikille vielä odottaville, tiedän todellakin tuon turhautumisen tunteen, kun esikoinen syntyi rv 42+1 ja menihän tämäkin 6 päivää yli. Mutta koittakaa ajatella että ne tulevat sitten kun ovat itse valmiita, eivät silloin kun äiti haluaa.
 
Paljon onnea kaikille jo vauvansa saaneille...!:flower:
täällä ois yx jonka laskettuaika oli 6.7 ja ei mitään merkkejä et pieni rakkauspakkaus olis tulossa pihalle.. :ashamed: eli nyt siis viikkoja kasassa 41+0 ja kaikki saunat,siivoomiset ja seksit yms on koitettu mut eipä oo meidän kohdalla ollu mitään apua...
nyt vasta löysin tänne sivuille ekaa kertaa joten six vasta nyt liityn porukkaan... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinentanja:
kukas puhukaan käynnistys kerrasta kolme et tullut vasta sit?

mulla menossa kierros 8 xDDDD
Meikäläinenhä se tommosta möläytti, mut pieleen meni se tsempitys.. Kuulemma 5 päivää käynnisteltii ja taukoja piti pitää. Toivotaa et pieni tulee sit nopsaa, kun vihdoin haluaa tulla!

Tuuliina84 paljon jaksamisia pienelle ja koko perheelle! Huoli on varmasti kova :hug:

Omat kärvistelytuskat tuntuu iha turhilta toho verrattuna, et ois huoli pienestä.

Ainii tuli mieleen, että onko kukaa hakenu synnytysmatkakorvausta Kelalta? Sain nimittäin semmosen lapun sieltä, kun niitä äippärahajuttuja kävin kyselemässä. Varmaa pidempimatkalaiselleki ois jotai hyötyä tosta..

Elisa onnea! Ja heinämamma tervetuloa kärvistelemään ;)

- Jousku ja Pertsa edelleen 40+2
 
No onpas teille ei-vauvautuneille iskeny kauheita kateellisuuspuuskia!! :eek: Kyllähän mä silti ymmärrän, ei tää hääviä oo touhu täälläkään.. Varsinkin lasketun päivän ylittäneille heruu mun sympatiani, se vasta ketuttaakin :hug:

Vauvautuneita oli taas tullut tosi monta, onnittelut teille kaikille!! :flower: :flower:

Oman navan alla ei mittään erikoisia, supistelee satunnaisesti pitkin päiviä, mut loppuu sit ko pääsen makuulle. Tai toistappäi, et yöt supistelee, ja loppuu sit ko nousen.. :/ Joka aamu oon vaan tosi onnellinen, ettei lähdettykään vielä - ihan outo juttu. Viime vuonna olin vaan kiukkunen ja kipee aamusin, mut nyt on jotenkin vaan huojentunut, ettei tarvinnu mennä taaskaan. Ja mullakin joku ihme päähänpinttymä siitä, et lähtö tulee yöllä, vaikka esikoisestakin lähdettiin aamupäivällä. Johtuu varmaan siitä, et yöllä tarkkailee kaikkeist tarkimmin jokasta liikahdusta ja supistusta muutenkin..
Vauveli on ollu tosi vähäliikkeinen jo pari päivää, tosin illalla asettautuu hyvin masuun ko oon itte löytäny hyvän asennon.. Tänään oli päivällä niin kipee selkä ja vatta, et itkin vaan surkeenani, varmaan miehestä tuntu hyvältä taas lähtee iltavuoroon ja jättää mut tänne kipujen ja vauvan kanssa :( Vaik tää on tosi raskasta ja vaivalloista tää oleminen ollu jo pidempää, ni mä tasan jaksan vaan sen takii, et tiedän et kyl se vauva sieltä muutaman viikon sisään tulee, ja sit ei ikinä tarvi olla enää raskaana ja saa oman kropan ihan ittelles takas!! Pikkasen voi olla pehmeetä (mulla varmaan katkennu päästä joku piuha ko oon ollu niin turhautunu.. :kieh: ), mut ei tää itkemisestä mikskään muutu.. Toisaaltas venaan edelleen vaan koko ajan enemmän sitä, et pääsen sairaalaan "lomalle" =) Taitaa kyllä mennä vielä tovi, vaik tasan kolmen viikon päästä mulla olis sit JO käynnistyskin (10 pv yli..).

Kyl se siitä, mammat!! Kaikille paljon jaksamisia, ei meistä tääl ykskään ole enää 45. rv:lla!! :LOL:

Ämpee 38+3
 
Moi!

En sitten pe 10.7. päässytkään parturiin: aamuyöstä alkoi supistella ja oletettavasti tuli vettä. Klo 9.15 oltiin synnytysvastaanotolla tarkstuskäynnillä ja 12.42 tyttö oli syntynyt! Aika nopsaa toimintaa lopulta...hyvä niin :)

Tänään päästiin päivällä kotiin ja nyt totuttelua koko perheeltä.
Tulen paremmalla ajalla (eli milloin??) kertomaan tarkemmin.

Onnea muille vauvaantuneille ja vielä kovasti jaksamista odottajille!!!
En millään nyt pysty muiden kirjoituksiin perehtymään, anteeksi!

- Minsku ja tyttö 3 vrk
 
Onnitteluja taas lähettelen vauvansa saaneille :heart:

Ne omat näkemykset muka turvonneista huulista ja mahan aktiivisesta toiminnasta taisi olla ihan harhaa kun edelleen täällä ollaan. On kokeiltu kaikki ässät, nurmikon leikkuut ja muut systeemit mutta eipä sitten mitään. Jostakin luin että kun äidin ruokahalu muuttuu niin synnytys on lähellä....tarkoittaakohan tuo että kun ruoka alkaa maistua kuin norsulle niin kohta mennään...nimittäin olen nykyään jatkuvasti jääkaapilla. Yölläkin pitää käydä tankkaamassa ihan kunnon satsit :LOL: Tosin oikeasti pelkään että kun ruoka ei enää maistu niin sitten on toimintaa luvassa... :headwall: Että taitaa mennä vielä pitkäääään
 
onnea taas kaikille vauvautuneille :flower:
ihanaa lukea kaikista syntyneistä vauveleista:)

itsellä tänään neuvola:
rr 111/70
pissa ok
sf mitta 33cm
pää ei vieläkään kunnolla kiinnittynyt ...aarg!
painoa tullut 400g yhteensä siis koko aikana 5kg:)
vaikka syön koko ajan ja karkki maistuu... :snotty:

miten teillä joilla on esikoinen kotona odottamassa niin miten isompi sisarus suhtautunut vauvaan?

onnijuuli 38+1
 
Kiitokset kaikille! :flower:
Kohta taas saa mennä pientä katsomaan...kumpa rytmihäiriöitä ei olisi tullut ja yö olisi mennyt hyvin.

Mureena sitä itsekin välillä tulee mietittyä. Reilua ei tämä elämä todellakaan aina ole.

JAksamisia poksumisia odotteleville! Onneksi ei pahimmat helteet ole, vaikka olo varmasti tuskainen ja kärsimätön.. :hug:
 
Sedrik toivotaan et se ruokahalu olis toistappäin, mul jatkuva nälkä ja nyt tullut uudestaan et jos pidempi ruokaväli niin tulee tosi heikko olo.

Täällä yhdessä kasassa. Eilen tuli alakertaan kauheesti pistäviä kipuja kun pari päivää oltu enemmän liikkeessä, mutta ei supistuksia....

40+4
 

Yhteistyössä