**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Tänää oli sitte lekuri, eipä tyyppi tarkastanu ees kohdunsuun tilannetta. Oon vissii niin epätoivonen tapaus.. Uutta aikaa vaa ens viikolle ja sit lähete käynnistyksee, jes.

Painoo tullu 400g/vko, paineet 143/90, proteiinia(1+) ja leukkareit(4+) pissas, pistivät viel sydän- ja supistuskäyrille kökkimää, joka oli ok, ja ultras tyypin ympärysmitta senku kasvaa.. Nyt se on jo isompi ku pää! Huomen kontrollipissanäyte pitää viedä. Kiva jos jotai myrkytystä vielä alkaa pukkaamaa, tulis nyt jo hemmetti ulos.

Harmittaa ku mun kroppa ei tajua mitää. Tuollaki kyseltii, et onko tullu supistuksia, limatulppaa, lapsivettä.. ei, ei, ei. Nyt jos alkaa viel oireet pahenee ja vauvalleki vaaraks, ni perhana sentää.

Anteeks purkaus :ashamed: Kohta vaa alkaa olla huolissaa.

Jaksamisia kaikille!

- Jousku ja Pertsa 40+3
 
Onnea vauvautuneet :flower: Ja tsemppiä sitä tarvitseville :hug:

Täällä taas neuvolakäynti takana, kaikki ok, myös paineet. Pitää niitä nyt taas päivittäin seurata.

Ne eiliset kivut sitten jatkuivat puoleen yöhön saakka ja joka kerta kun sellainen viilto/vihlaisu tuonne alavatsalle ja alapäähän tuli niin kaksin kerroin piti mennä - niin kipeää teki!
Terkkari ei oikein osannut mitään sanoa, mutta uskoi myös, että liittyy avautumiseen ja voivat olla myös supistuksia.
Tänään paikat olleet tosi arat, niitä kipuja ei enää ole tullut mutta liikkuessa tuntuu että on paikat "hellänä". Toivottavasti illalla on taas tosi tuskaa :saint: :D

Illalla pitäis mennä Pori jazzeille konserttiin, neuvolassa sanoinkin, että menen ainakin suoraan kaiuttimen eteen seisomaan jos vaikka tyyppi tajuis tulla ulos kun on niin kova meteli :whistle:

Eipä tässä muuta, päivät tuntuu loppujen lopuksi ihan mukavilta kun miehelläkin nyt loma ja kun yrittää keksiä joka päivälle tekemistä niin ei ehdi niin kovasti tylsistyä ja "masentua" vaikka joka ilta olenkin ihan totaalisen kypsä...

LEAL & poju 39+3 (esikko syntyi käynnistyksellä 39+4, tajuiskohan tämä tulla itestään samaan aikaan... :whistle: )
 
Moikka!
pikaiseen ilmoitan että ne sitten tosiaan oli niitä oikeita supistuksia, poika syntyi 12.7 klo. 01.17, pituutta 50 cm, painoa 3420g ja pipo 36 cm. oli aika nopea lähetys kirjauduttiin sairaalaan pikkasen ennen ilta yhtätoista ja poika olikin sitten maailmassa alle 3 tunnin. jäi sitten saamatta kaikki puudutukset |O mutta nyt siis kotona, voimme hyvin ja poika on aivan täydellinen. palailen paremmalla ajalla.


iki- onnellinen toivova, isä ja pieni hurmurimme
 
SusSoo
Pikkuinen suloinen poikamme syntyi sunnuntaina 12.7. Paino 3090g ja pituus 48cm.

Matkaan lähdettiin supistelujen vuoksi ja poika syntyi lopulta maailmaan vauhdilla "luomuna" ilman kivunlievityksiä. Synnytys teki kipeää, mutta toipuminen ollut nopeaa. Juuri kotiuduttiin.

Päivittäähän lupasin siihen asti kun itse synnytän, joten nyt joku muu saa jatkaa. Täällä alkoi ihana vauvantuoksuinen arki.

Tsemppiä vielä kaikille muille odottajille ja onnea vauvautuneille!

Sussoo ja Suloinen poikavauva 2vrk :heart:
 
Oi vauvoja lisää! Onnea tuhannesti kaikille nyyttinsä saaneille! :heart: :flower:

Ihan meinaa aina itku tulla kun ajatteleekin sitä miten kohta saa oman hurmurin syliinsä!

Täällä ei tänäänkään sen kummempia ole ollut. Pullaa on paistettu ja siitä kunnon hiki saatu aikaan, ei muuta. Vähän nippailee mahasta mutta niinhän se on tehnyt jo muutaman viikon, ei siis ilmeisesti muuta kun harkkareita vain. :ashamed:
Huomenna neuvola taas niin kertoilen sitten niitä kuulumisia. :)

Perjantaita vähän yritän tylsyyksissäni jännittää jos silloin päästäis toimiin, kun sillon on
rv 39+4 ja itse olen syntynyt niillä viikoilla, samoin siskoni. :)

Tai sitten minäkin liityn joulukuisiin! :LOL:

Tinnaa & Onni 39+1 :heart:
 
12.7 on näköjään ollu vilkas päivä ku niin monet ovat silloin päässeet synnyttämään..Onnea! :heart:
täällä ei vieläkään merkkejä ulos tulemisesta..pientä vihlomista alaselässä ja masussa mutta sitä on nyt jatkunu jo kohta viikon joten..nyt odotellaan torstaita jolloin ois yliaikaiskontrolli polille..jospa ne suostuis käynnistämään synnytyksen jo sillon..pitää sanoo niille etten kotiin lähde ennen kun on vauva sylissä... :LOL:
 
Onnea kaikille poksuneille, teitä on jo paljon :flower: :flower:

LEAL vähän kateellisena luen sun juttuja, kun pääset jazz- kadulle pörräämään milloin vain. Me ollaan joka vuosi miehen kans oltu jazzeilla (n. 15 vuotta kun on kimpassa kuljettu)
ja tämä on eka kesä kun jää väliin.... hyvästä syystä kyllä, mutta silti on sellainen kutina poriin.
Mieheni on porissa syntynyt ja aina porilainen ;) kuulemma.
Jää sitten väliin se Metallica myös... hitsiläinen teitä porilaisia
:D

riepuriia ja torsti 39+4
 
Kovasti onnea kaikille vauvan saaneille, nyt ei kaikkien nimiä muista kun teitä oli niin paljon :) :flower:

Ruokahalun lisääntymisestä oli puhetta. Mulla lisäänty noin viikkoa ennen synnytystä ruokahalu ihan hirveesti. Ajattelinkin ettei synnytys voi olla lähellä kun luulin että se vähentyy ennen synnytystä. Kaipa se voi toisilla vähentyä ja toisilla kasvaa =)

Sisarusten suhtautuminen vauvaan: Meillä on ennestään 5-vuotias tyttö, hän on ollut hiukan mustasukkainen, mutta kuitenkin kovin kiinnostunut siskostaan. Välillä pahoittaa oman mielensä verisesti kun hän ei saa tehdä jotain mitä vauva saa, esim. kylpeä vauvan ammeessa. Leppyy kyllä sitten kun selitetään asia hänelle. Kovasti ollaan yritetty isompi huomioida samalla tavalla kuin ennenkin ja antaa hänelle laatuaikaa kun vauva nukkuu. Kivasti on ystävät ja sukulaiset muistaneet myös isosiskoa käydessään katsomassa uutta tulokasta =)

Mulla iski sit vähän takapakkia synnytyksestä toipumisen kanssa. Tuli 3 tikkiä häpyhuuleen mitkä oli ihan ok kun sairaalasta pääsin kotiin, mutta nyt alko taas sattua pissalla käynti ja istuminen ja oikeestaan kaikki toiminta. Kävin tänään lääkärissä ja on joku tulehdus iskenyt päälle, joko virtsatieinfektio, emätintulehdus tai kohtutulehdus (istukka oli palasina kun tuli kohdusta ulos). :/ Nyt on menossa 10 päivän ab-kuuri. Toivottavasti vauvalle ei tule imetyksen yhteydessä mitään reaktioita lääkkeestä.

Jaksamista kaikille odottajille, tiedän hyvin miltä tuntuu kun laskettuaika tulee ja menee eikä mitään tapahdu :hug: Esikoinen kun syntyi 42+1 käynnistyksellä!

MMK & Pienen pieni Kirppu :heart:
 
Yhtenä kappaleena ollaan..

tänäänki tullu paljon sellasia kestosupistuksia pitkin iltaa, mutta ei kai tässä vielkään olla mihkään lähössä..onhan näitä ollu ennenki. ja kun edelliset syntyny 41+1 ja 41+4 ni tuskin näillä viikoilla 38+5

Lauantaina oli meillä todella murheellinen.. silloin kuoli meijän pikkanen koiruus.. ei kerenny täyttämään edes 10kk. mutta nyt koitetaan jo päästä normaaliin arkeen vaikka suru painaa
 
Onnitteluja taas vauvansa jo hakeneille! :flower:



Ruokahalun lisääntymisestä , minäkin olen kuullut, että vähentyy synnytyksen lähetessä ja koska itselläni nyt ollut mielettömät ruokahalut noin viikon verran, niin olen ajatellut, että menee tosiaan piiiitkään. Koko ajan voisi syödä jotakin, koko raskausaikana ei ole ollut tällaista, ei ees alussa.

Nyt on alkaneet kavereiden ym. taholta nämä rasittavat kyselyt, "joko", "onko mitään tuntemuksia", argh! Oisivat voineet vielä malttaa, kun la:kin vielä matkaa. :headwall:

[/b]MammaMaraKisulle muuten pikaista paranemista tulehduksesta! :|

Nyt saunaan...

Pikkumuksis rv 38+2

Meni taas nuo tummennukset päin peetä, sori...
 
kuikuilen tänne hiukan:

Pakko tuosta ruokahalusta kertoa siskoni tapaus.

Noin viikko ennen synnytyksen alkamista hän puputti jatkuvasti jotain...tätä jatkui melkein viikon verran ja siis kaikki kelpasi.

Suunilleen kaksipäivää, ennen kuin synnytys sitten käynnistyi alkoi siskon ruokahalu kaikota, tai ei maistunut mikään raskas ruoka, vaan kaikki keitot, hedelmät...kaikki juotava myös sekä kaikki mikä sisälsi paljo hiilareita.

Tuosta oudosta hiilarien himosta itse epäilin, että siskolla alkaa olla lähtö hiljalleen käsillä ja niinhän se sitten olikin :D
 
Tarvii kans kommentoida tota ruokahalujutskaa.. Mä olin viime vuonna kaks päivää ennen synnytystä melkeen kokonaan syömättä (mut olinkin sillon jo polilla..), et hyvä kun aamulla join kupillisen teetä ja söin tomaatit leivän päältä. Mulla oli kyl ihan sairaalloiset kivut, et ehkä johtu siitäkin, mut ei kyl mikään maistunu!! Sit maistu kyl synnytyksen jälkeen kahvi ja voileivät hyvältä siäl synnytyssalissa =) Ja sitä oon kyl sanonu ja ihmetelly, et vaik olenki harrastanu vaik mitä urheiluja, ni koskaan ei oo ollut niin kova NÄLKÄ ko synnytyksen jälkeisinä päivinä sairaalassa ja vielä kotonakin!! Sairaalassakin oli pakko lähtee taapertaa yökaapille hakemaan hedelmiä, ettei taju lähteny.. Saas nähdä millai tällä kerralla käy.

Tuli sit vihdoin leivottuu pullatkin, et saadaan tarjota sit kyläilijöille synnytyksen jälkeen.. Mies tuli eilen kotiin iltavuorosta, ja oli kyl niin sulonen, ko käski mun alkaa jo pikkasen pinnistelee, et se pääsis takas lomille. Niillä on melkeen kaikki töistä lomilla, eikä siellä oo oikeen töitä eikä porukkaa, ni ymmärrän kyl et on tylsää. Ja tosiaan "pikkasen pinnistelisinkin", mut ei se nyt vaan käy ihan sillai vaan :p

Kauheesti olitte taas synnytelly, varsinkin sunnuntaina. Onnittelut kaikille uusien vauvojen äiteille!! :flower:

Ämpee 38+4
 
No mahdottomasti onnea kaikille VAUVANSA saaneille :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Teitä oli tosi monta pömpelipötsi, Sue soo, Iiris-77 ja toivova-84 :flower: :flower:

Toivottavasti joku alkaa päivittämään listaa :attn: (sorry musta ei oo siihen nää tietsikat ei oo mun juttu :ashamed: )

Mä oon nyt ollu kaks päivää ihan hirveässä flunssassa, että kivaa olo on mitä surkein :$ Ainut hyvä asia oli että sain viime yönä nukuttua koko yön panadolin voimalla mitä ei oo tapahtunu moneen viikkoon.

Limatulppaa on ironnut eilen ja tänään tuli verensekaista, mutta lueskelin että ei se vielä silti mitää merkkaa joten enpä oo paljon iloinnut asiasta. Mitens teillä muilla mitä tuo limatulppa on merkannut onko synnytys alkanu pian??????

Pikkusisaruksesta meidän 3,5 vuotias varmaan tulee olemaan mustis vaikka varmaan haluaa auttaakin(varmaan ihan liikaakin auttaa hoidossa) mutta toivottavasti vieraat kanssa ymmärtää että huomioisivat isosiskoa siis ihan puheissa ensin ja sitten vasta ihmeteltäis vauvaa, Kaveri sano että sillä on tosi iso merkitys ainaki niillä ollut.

Annora ja Masukki rv 38+ jotain
 
Voi ois kyllä jo aika saada nyytti syliin ! :whistle:
Onnea kaikille pikku vaavin saaneille :)
Meillä taitaa mennä reippaasti yli kun aina ennenkin vaikka 4 on tulossa niin yli mennään komiasti :kieh: .
Mutta kaikki kunnossa, eilen neuvolassa. Ens viikolla sitten kasotaan yliaika kontroliin pääsyä jos sitten ei meinaa ittekseen tulla. :p Juu ruoka se tännekkin maistuu liiankin kanssa ja kauhee jano koko ajan.
Ainut oire oli viimeyönä selkä tulessa :kieh:
Masakko ja Hups 40+1
 
Voi, koitahan Annora parantua että on voimia sitten vauvaan.:hug:

Täällä vielä kasassa, vaikka luulen kyllä että harkkasuppareita on alkanu tulee hieman tiheämmin ja useammin, selkeitä nämä ei missään nimessä ole mutta jotain kylläkin! Toivotaan parasta.. :whistle:

Nyt nopsaan neukka-kuulumiset, ollaan lähdössä käymään n100km päässä tehtaanmyymälöissä ihastelemassa. :)
Eli
rv 39+2
paino +350/vko
turvotus -
RR 124/75
pissa puhdas
sf 34
RT ja pääkin nyt kiinnittynyt!
syke +
liikeet ++

Kaikki siis mainiosti. Viikonlopusta nla jotain puheli että voi olla että silloin, mutta voi olla myös että ei silloinkaan! No, sen näkee ajallaan. Jospa tämä pieni kesäreissu jotain sais aikaan. =)

Tinnaa & Onni 39+2 :heart:
 
Neuvolassa käyty:
rv 38+5
paino 2,8kg/vko OUUU kauheeta (mutta sanoi et se liittyy turvotukseen.)
turvotus ++(+++)
RR 118/88
pissa puhdas
sf ei jostain syystä sanonu eikä kirjannu ylös.
RT ja pää on kiinnittynyt
syke 135
liikeet ++
Hemppa 108 (ei siis millään nouse.)

Anna ja masukki 38+5
 
Moi! Aloin kysäseen onko joku muu teistä kärsinyt sormien nivelivuista nyt loppuraskaudessa? Mulla menossa rv 38+1 ja eilen ihan yhtäkkiä vasemman käden sormet kipeytyivät niin, ettei niitä oikein pysty taittamaan ollenkaan nyrkkiin ilman ihan hirveetä tuskaa. Semiturvotusta niissä on ollut, mutta ei mitään hirveetä ja nyt vaan toiseen käteen iski tällainen oire. Levossa sormia ei säre. Onko kohtalotovereita ja mitä teille on lääkäri vaivasta sanonut?
 
heippa..
mulla on kanssa nivelet kipeet sormissa..aamuisin varsinkin ei saa edes kahvikupista kiinni.neuvolassa sanottiin et kuuluu asiaan.ei tarvii kuulemma olla kun ihan vaan vähänkin turvotusta nivelissa ni kipeytyvät..mulla auttaa ku vähän venyttelee sormia.

nii täällä ollaaan edelleen kasassa...sunnuntaina näytti lupaavalta, supistelujen suhteen ja lähdettiinkin siinä puol 4 sairaalaan..kohdunsuu oli 2 cm auki ja mut kirjattiin osastolle ja sit odoteltiin..mut mitään edistystä ei tapahtunu..maanantai iltapäivällä lähdin kotiin edelleen vaan 2 cm auki ja supistuksia tulee koko ajan.
No huomenna olis taas neuvola, ajattelin pyytää siellä kohdunsuuntilanteen tarkastusta..

Kurjaa vaan ku tekee koko ajan kipeää :(

Kaipa se munkin vuoro tulee joskus :kieh:

katka&masukki 40+5
 
Sormien nivelkivuista vaan, :wave: täällä sama homma. Varsinkin öisin ja aamuisin on sormet ihan pönköt ja kipeet. Neuvolassa sanottiin vaan että kuuluu asiaan en oo sitten lääkäriä vaivannu edes kysymällä. Riippuu turvotuksen laadusta jos hellepäivä niin on pahempi jne.....

Nyt lepäämään pehkuihin anoppi tulee esikon kanssa leikkimään että mä saan levätä :) Jotain edes ei jaksa oikein tehdä mitään muuten hirvee rään tulo ja yskitys. fMietin jo sikainfluenssaakin mutta tuskin tää nyt sitä on kun en oo missään käyny kun lähikaupassamutta näin raskaana sitä miettii kaikkea |O

Annora 38+
 

Yhteistyössä