**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
onnea kaikille vauvan saaneille! 12.7 on ollu touhukaspäivä monelle:) täällä ei mitään muutosta:/

mulla kans ollu sormissa kipuja, neuvolatäti sanoi että siellä on nestettä:/vaikka ei mulla turvotusta ees oikeestaan ole. aamusin kaikista pahimmillaan:/

onnijuuli 38+3
 
Sormet on kipeät varsinkin aamuisin täälläkin ja taivuttelu sattuu.

Mulla on ollut pientä oksettavaa oloa pari päivää, toivottavasti tähän ei mitään mahatautia pukkaa! :headwall:

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Pikkumuksis rv 38+3
 
MOI

Yhdessä kasassa ollaan. Tänään ollut alaselkä ja nivuset tosi kipeät, mutta johtuu varmaan kun eilen leiposin ison kasan pullia pakkaseen ja olin kaksinkerroin kun tein korvapuusteja...

Huomenna olis taas neuvola...

40+5
 
Onnea vauvaantuneille! :flower:

Ei mitään uutta.. Kaikki vaan sanoo, että sais jo vauva tulla. No ihan tosi! :headwall:
Käynnistyksen kauhukuvat alkaa olla jo mielessä. Menkkajomotuksetki on kadonnu tyystin..

- Jousku ja Pertsa 40+4
 
Täällä ei niin mitään.

Oikean käden nivelet särkee ihan hirveästi öisin ja aamuisin, rintsikoiden hakasia on vaikea laittaa kiinni ja meikkaaminen sattuu :/ Terkka sanoi heti, että johtuu turvotuksesta. Onneksi se häipyy aina aamupvän aikana...

Jousku puhui käynnistyksen kauhukuvista, mulle ne taas melkein on jo toivekuvia! :ashamed: :D Esikon käynnistetty synnytys oli niin nopea ja aika helppo joten yksi sellainen kelpaisi taas, kiitos! Toki toivon että lähtee tästä itestään tulemaan...

Pori Jazz Kids-festivaalien viimeisellä päivällä oltiin koko aamupäivä - eipä saanut mitään rasitusta aikaan se kävely ja meteli :headwall:

Mies sanoi, että hänkin alkaa olla jo vähän turhautunut ja kärsimätön - kauan hän kyllä jaksoikin! =)

Nyt taas sängyn pohjalle toivomaan mahd. kivuliasta yötä :whistle:
Nytkin vihloo alakertaa, mutta se johtuu vain siitä kun tyyppi tuolla kaivelee minkä kerkeää.

LEAL & poju 39+4 (joo, eipä tainnut sisarus tulla samoilla viikoilla kuin siskonsa :| )
 
Alkuperäinen kirjoittaja jouvauva:
Jousku Noi toisten kommentit on just kaikista ärsyttävimpiä. Että etkö ajattele mennä ollenkaan synnyttämään ja koska aattelit lähtee jne.
Niimpä, just silleen että "joo ei kun oon niin mielelläni raskaana tälleen kesähelteillä että en halua ollenkaan synnyttämään!" :headwall:

Ihan kun se ois mitenkään omista haluista ja toiveista kiinni... :whistle:

(joo sori, tää teksti ei ollut osoitettu mulle :ashamed: :D )

 
yritän tässä jotain kertomusta:

eli tosiaan, sillon lauantaina oli koko päivä aikas tuskaisaa, mutta koska sitä nyt oli jo jonkun aikaa kestäny niin enempi olin kiukkuinen kun mitään muuta. joskus siinä puol seiskan aikaan kun mies tuli töistä, aloin pikkasen seurailemaan niitä supistuksia kun alkoivat olemaan jo aika kipeitä, tulihan niitä 10-5 min välein koko ajan, päätin että meen saunaan ja katson mitä tapahtuu, saunasta tultiin kasin maissa ja sanoin tuolle miehelle että jos jatkuu tätä menoa niin ysiltä soitan synnärille. no ysiltä olo oli jo tosi tuskainen kun supisti ja mies pakotti soittamaan. sovittiin kätilön kanssa että oon kotona niin kauan kun pystyn, ja päätinkin että mä en lähde mihinkään ainakaa pariin tuntiin, mutta kivut lisäänty kovaa vauhtia ja lähettiin joskus puol kymmenen viemään koiraa hoitoon. vanhemmat asuu tossa 10 min matkan päässä ja sanoin miehelle että viedään koira ja ajellaan vielä ja katsotaan, mutta supistukset alkoi olemaan jo niin kipeitä että mentiin sitten suoraan kättärille. siellä oltiin joskus puol yksitoista, oli aika kiireistä ja käyrille pääsin yhdeltätoista. paikat oli auki 6cm. kokeilin siinä ilokaasua, mutta ei auttanut olenkaan, kahdeltatoista meni vedet, oli vähän vihreää. ja melkeen heti sen jälkeen supistukset alkoi olemaan sietämättömät. puol yksi pyysin saada puudutuksen, tulivat tippaa laittamaan ja tekivät sisätutkimuksen paikat täysin auki, eli ei ehditä puudutusta laittamaan.00.40 alkoi ponnistus vaihe, mutta 00.50 supistukset alkoi loppumaan joten sain tipasta oksitosiiniä avittamaan ja jatkettiin. ei onnistunut vauvan sydänäänet laski ja mulla alkoi paikat repeemään joten teki sitten välilihaleikkauksen ja vihdoin saatiin poika pihalle 01.17. pojalla napanuora kaulan ympärillä ja kun vesi oli vihreää niin imettiin keuhkoja, siitä hän virkosi ja sain pojan rinnalle.istukan tuleminen kesti ja kesti ja sain lääkkeitä, lopulta saatiin sekin ulos, kesti kauemmin sen synnyttäminen kun pojan ponnistaminen:/ mutta loppu hyvin kaikki hyvin, poika alkoi heti imemään rintaa ja imikin tunnin:) sitten isä sai pestä/punnita jne. pojan ja mut kursittiin kasaan... 10 tikkiä alapäässä, paikat sen mukaisesti arat.
mutta vaikka kipu oli järkyttävä, palkinto on niin suuri että ei tunnu enää missään :heart: paraneminen lähtenyt hyvin käyntiin, hiukan aristaa, maha on melkein entisellään, ei kyllä näytä siltä että olisin juuri synnyttänyt:)
poika siis aivan ihana, syö valtavasti ja on perus tyytyväinen. kovasti sai kehuja lastenlääkäriltä kun kotiuduttiin ja kun painokin oli tippunut vain 40g syntymäpainosta niin kotiuduttiin hyvällä mielellä kun ruokaa ainakin riittää.

tässä näin lyhykäisyydessään ja jonkin verran sekavasti kerrottuna, mutta kun en oikein itsekään muista, oli sen verran nopeaa toimintaa:)
 
Hei kaikille!
Meijän tyttömme syntyi 2.7 :heart: Painoa neidillä oli 4210g ja pituutta 50cm.
Vauva on todella rauhallinen, nukkuu yöt hyvin ja jaksaa olla pitkiäkin aikoja hereillä.

VAuva synty rv 40+2. Synnytys oli nopea ja ilman kivunlievityksiä mentiin |O . Kipeää kävi, mutta palkinto on kivusta niin äärettömän ihana, ettei kipua muista nyt jälkikäteen. Ihanaa on vain nyt olla kotona ja hoitaa nyyttiä :heart: .

Onnea kaikille vauvansa saanneille ja onnea odottaville tulevaan koitokseen!! :flower:
 
Jaahas, tänää olis sit mun veikkaukseni meen peipin synttäreiks, mut pikkasen hiljasta on :) Meillä on taas veikkauslista pystyssä, porukat veikkailee, et mikäs päivä se meen pampero sit syntyykään, on pikkasen jännitystä sit täsäkin touhussa. Ei ol sit niin kettuuntunu olo siitä kyselemisestä, ja "voittaja" saa vaan lämmintä kättä ja hyvän mielen.. Miehellä veikkauksessa huominen, ko sit olis vauvoilla tasan 13 kk ikäeroa. Ei onneks kauheen moni vielä oo veikannut lasketun ajan toiselle puolelle, meen äiti nyt tietty. Meillä tuppaa kaikki menee viikolla yli, ni se pelaa varman päälle. Reilu :kieh:

Mä valmistaudun neuvolareissulle, jo siitä onkin kolme ja puol viikkoa ko viimeks siellä poikkesin. Nyttekin niin kova kiiru et mies kerkee tuomaan mut sen jälkeen kotiin ja sit ajelee töihin, et hyvä jos täti kerkee paineet mittaamaan..

Oli kiva yöllä kuulostella suppareita ja tota jatsimesoo, ens yönä saakin kuunnella Duffya :) Ens viikonloppuna oliskin sit pikkasen raskaammat kemut luvassa, onneks Metallica on luvannu lopettaa jo 12st kieppeillä. Ei sillai etten bändistä tykkäis, mut..

Ämpee 38+6 (en olis kyl uskonu et 40. viikol keretään..on täs viäl ilta aikaa..)
 
Eikä mitään.

Pakko purkaa kun mua niin rasittaa meidän mummi ja mummu enkä kehtaa niille kovin kärkkäitä vastalauseita antaa |O
Tänään meidän mummi saarnas mulle kun tuskailin kyllästymistäni että "kuule mä voin sulle kertoa että se voi ihan hyvin mennä kahdellakin viikolla yli, tosin kyllä minä vaan olen saanut jo kaksi viikkoa etuajassa mutta ihan hyvin voi sulla mennä vielä vaikka kuinka kauan!!" Tosi kannustavaa :headwall: Yritin siinä jotenkin nätisti sanoa että hei haloo kyllä mä nyt sen varmaan tiedän, mutta ei sun kuulus noin sanoa vaan kannustaa mua jne. niin vastaukseksi saan vaan että "kyllä mä voin kuule sulle sillain sanoa, yli se taitaa mennä, et sinä ainakaan viikonloppuna ole mihinkään lähdössä!" :headwall:
Niillä ois joku hääpäiväateria lauantaina (eli tän vauvan laskettuna päivänä ) ja tekis mieli jättää kokonaan menemättä prkl :kieh:

Ja sitten meidän mummu. Kävin siellä runsas viikko sitten kylässä ja hänellekin siinä totesin miten kyllästynyt olen ja valmis vauvan tuloon jne. niin hän siinä saarnaa että "joo mutta kuule kun et sä ole yhtään sen näkönen ja olonen että se sieltä vielä vähään aikaan tulee, ei sen vauvan aika ole vielä ja kyllä saat odottaa vielä aika kauankin ennen kun se vauva on sieltä valmis tulemaan" :headwall: Kaiken kukkuraks tämän käynnin jälkeen mummuni soitti pari pvää sitten että "mun vaan täyty soittaa että muistatko mitä sanoin sulle viikko sitten että et sä siitä mahasta vielä eroon pääse ja olet sen kanssa ainakin viikon päästä vielä! Kyllä minä olin taas oikeassa, ei sen vauvan aika ole vielä, taidat ehtiä vieläkin kyläilemään mahan kanssa, mä olin oikeessa enkö ollutkin??"
Voi jessus että ottaa päähän! |O
Tekis mieli sanoa molemmille että nyt v*ttu turvat kiinni jos ei oo mitään kannustavempaa tai rohkasevampaa sanottavaa! :ashamed:
Noh, täytyy kestää, vanhat ihmiset...


LEAL & poju 39+5
 
LEAL :hug:

Ärsyttäviä tuollaiset kommentit tosiaan. Ja sit kaikilla on niin hauskaa sanoa, ettei ne vauvat ole sinne mahaan jäänyt (JOPA kätilö sanoi äitiyspolilla mulle noin rv 40+1). Olen vain sanonut, että on niitä kuule jäänyt, mutta siinä on tainnut mennä henki jopa molemmilta. Alkaa olee henkisesti aika raskasta aikaa tämä odottaminen.
 
Kärvistelijät suuren suuri :hug:

Tein eilen illalla viel tunnin lenkin eikä yhtäkää supistusta. Paras alkaa asennoituu siihen käynnistyksee.. Ja tosiaa pelko siitä sen takia, ku en tiiä kuinka epäkypsät paikat mul on ja kun ei kipeitä supistuksiakaan oo ollu ku kaks vissii, ni ei pahemmin toivoa kait oo.

Tänäänki tullu taas puheluita, et eikö vieläkää.. no ei.

Vähän muuten hiki lentää, terassilla 34 astetta ja sisällä 25, huh huh!

- Jousku ja Pertsa 40+5
 
Neuvola oli tänään ja kaikki kunnossa.
Huomenna olisi laskettuaika ja neuvolan täti meinasi, että mun olisi syytä huomen aamulla soitella synnärille ja pyytää että siellä katsoisivat mikä on tilanne tuolla alakerrassa kun on niin vaikeaa kävellä ja maha on niin alhaalla.
Muutenhan se saa mennä sen kymmenen päivää yli ennen kuin voin yliaikaiskontrollia varata mutta kun nyt on paikat jo vähän auki ja pehmenny niin olisi hyvä lääkärin kopeloida.

On tämä.... tulisi vaan sitten itsekseen jo ENSI YÖNÄ kiitos!!

sori tämä omanapaisuus mutta helpottaa johonkin purkaa ketutusta :headwall:

riepuriia ja torsti 39+6
 
Täällä kans yks lopen kyllästynyt olotilaansa :kieh:
Eilen paukahti nilkkoihin kunnon turvotukset mitkä ei laskenu edes yön aikana, kurja olo ku kävely sen takia hankalaa..
Tänään oli neuvola ja kaikki kunnossa.Pissakin oli puhdas vaik kuulemma usein tässä vaiheessa ei enää ole..PAinoo oli tuli reilu 2kiloo viides päivässä, mut se johtuu kaikki turvotusta.
Huomenna pitäis varata yliaikakontrolli maanantaille..kumpa syntyis ennen sitä tai sit ne sais käynnistää jo heti maanantaina.
MIes menee huomiseks päiväks töihin, toivotaan et alkais jotain tapahtua huomenna :)
Turha toivo..
Koitetaan me kärvistelijät viel jaksaa vaik tuntuuki kurjalta :hug:

katka&masukki 40+6
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!!


Täällä vihdoin kotiuduttu pitkän reissun jälkeen. Eli tyttö syntyi 10.7. 7.33 todella nopeasti loppujen lopuksi. Paino 3380g ja pituus 48cm ja pipo 34½cm.

Synnytys oli kivulias ja nopea. Mitään en ehtinyt saada kivun lievitykseen ja jos joskus vielä olen synnyttämässä niin en ikinä kuuna päivänä halua enää avautumisvaiheessa ammeeseen. Oltiin sairaalassa vähän ennen puoli kuusi aamulla ja olin auki silloin vajaa 5 cm. Sen aikaa istuskelin keinutuolissa kun amme täyttyi ja söin aamupalan. Sitten ammeeseen, jossa kestin tasan kolme supistusta ja huusin kuin leijona. Soitin kätilön paikalle, kun välistä tutnui jo niin kauhea paine alhaalla. Kätolö kun tuli paikallle sanoin että haluan heti jotain kivun lievitystä. Olin auennut seittemään senttiin ja kätilä soitti lääkärin laittaa kohdunkaulan puudutetta, mutta mä sanoin et vauva tulee nyt. Olin auki täysin ja vauva tuli 8:ssa minuutisssa. Synnytyksen kesto oli 3 h 25 min. ja sairaalassa oltiin noin 2 tuntia. Sain vauvan rinnalle ja sitten tuli istukka joka huomattiin että on repaleinen ja vuosin runsaasti verta, joten mua lähdettiin kiidättään leikkuriin. Ensin tehtiin kaavinta ja sitten ommeltiin pahat sisäiset repeämät. Menetin verta hirvittävät määrät ja heräsin heräämössä muutamaa tuntia myöhemmin.

Osastolle pääsin perjantain ja lauantain välisenä yönä ja sain vauvan vierihoitoon aina kun sillä oli ruoka-aika. Lauantai iltana vasta sain nousta ylös ja suihkuun. Eivät oikein uskaltaneet antaa liikkumislupaa, ennenkuin hemppa oli noussut yli 80. Kaikenkaikkiaan kävin aika heikolla hapella.

Kumminkin kaikki hyvin loppujjen lopuksi. Itse olisin päässyt kotiin jo maanataina, mutta vauva laitettiin sinivaloon sunnuntai iltana ja pääsi maanantaina pois. Tänään vasta arvot oli niin n´hyvin laskussa että päästivät kotiin.

Joka paikassa oli kyllä niin mahtavaa henkilökuntaa ja sain niin niin hvyää hoitoa. Aika kävi vaan suunnattoman pitkäksi sairaalassa maatessa ja musta tulikin siellä aivan ylisosiaalinen. :)

Tässäpä tämä minun vuodatukseni.

Kaikesta tapahtuneesta huolimatta hyvässä kunnossa ja meillä on maailman ihanin prinsessa.

Josi ja Ilona-Prinsessa 6 vrk
 
Mulla olikin terkkarin sijaisena tänään mun lukioaikanen kouluterkkarini, oli kiva et oli tuttu täti.. Kaikki jutut ihan jees, taitaa keretä pamahtaa viis kiloa rikki ennen synnytystä, nyt oli tullut yhteensä 4,8 :) Sf-mitta ei oo kasvanut melkeen neljään viikkoon, on varmaan kiinni mittaajastakin, mut kovin on vauva alhaalla jo. Tuntuu ihan et olis vatta auki tosta alhaalta, selkäkin ihan jumissa, et oon tosi viehkee näky ko tääl lyllerrän :)
Eikä tullu vauveli mun veikkauksen mukaan, ei.. Siskon pikkunen tulee huomenna yökylään, et sisko pääsee miehes kanssa jatsailee :heart: Saadaan sit pikkasen harjotella, et millai yhden ihan pikkusen ja yhden pikkasen isomman pikkusen kans pärjätään :) Eikä meil kuitenkaan mitää lähtöö sil aikaa tuu, vaik sisko kovin myi puhettas sil :D
Jostain on tullu ihan kauheet närästykset!! Enkä oo ees saanu oikeen mitään syötyy eilen enkä tänään, oksettaa vaan ajatuskin.. Varmaan se just ruokatorvee poltteleekin :/

Ämpee 38+6

Ja Josi & muut vauvan taas saaneet, onnea uuteen arkeen!! :flower:
 
:'( Ei vaan vieläkään ole tapahtunut mitään höh.
Selkä vaivoja täälläkin alkanut olemaan nyt jo kolmatta päivää.Turvotusta löytyy liikaakin jonka seurauksena on nivelet ja kädet kipeenä särkee ihan älyttömästi :kieh: .
Pitää vaan sinnitellä reippaana :D
Onkos kaikki jo synnyttämässä kun on niin hiljaista täällä :)
Masakko ja HUPS 40+3
(ei uskois että ois jo kolme tehny kun ei tää kanskaa halua tulla poies täältä) :whistle:
 
LEAL Ei millään pahalla mutta älä sä nyt ota niin vakavasti.. Ja oikeastaan mä sun tilalla hymyilisin. Yleensä vanhemmat ja kokeneet ihmiset, erityisesti läheiset, ne jostain umman syystä tietää ja näkee paljon enemmän mitä me luullaan. Munkin äiti sanoi et siltä tuntuu et meen yliaikaan.. antaa olla. TÄRKEINTÄ on se et se sielt tulee.. En ottais siitä stressiä.. MÄ VANNON SULLE ET 2 VIIKON SISÄLLÄ SUN PIKKUNEN ON SULLA SYLISSÄ:: IHAN OIKEESTI!!! :hug: :hug: :heart: =)
 
LEAL: :hug: mä ymmärrän, mulla on kokemusta vähän tuan tyylisistä kommenteista. Pitäisihän noita "vanhoja" ymmärtää(ne on niin kaikki tietäviä) tai toisesta korvasta vaan pihalle. MUTTA kun on tässä olotilassa ja on sellanen KESTO VEE päällä niin ei naurata yhtään.....

Tänään neuvola ja verenpaineet oli tosi korkealla 161/100, proteiinit plussalla ja maanantaina sitten äitipolille käymään ja katsotaan tilanne. Kotona paineet paljon alemmat joten tuskin ne siellä mitään tekee????Tää olo tila on vaan niin tukala vielä ton flunssankin takia väsyttää. Kotona pitää jaksaa vielä esikon kanssa leikkiä ja oon niin kiitollinen että on viikonloppu tulossa ja mies on kotona saa luvan lähteä esikon kanssa mummolaan että saan pari päivää olla ja lepäillä.
Yks outo juttu vielä kun noi proteiinit on neuvolassa plussalla(ollu jo 2 kertaa) tai niillä on sellaset paremmat liuskat jossa näkee kaikkea muutakin ja oon sitten kotiin saanu sellasia "pikaliuskia" jossa on vain tua proteiini kohta niin se ei edes näytä että ne on plussalla???????EIhän se nyt voi noin muuttua neuvolan ja kodin välillä?? mÄ oon yhtä kysymys merkkiä :LOL: Neuvolasa aina kaikki arvot päin mäkiä ja kotona ei oo mitäää SIIIS
Neuvolatäti vielä ihmetteli kun kohdunpohjankorkeus on hypännyt nyt parin viikon aikana 34 tonne 39 mittasi tullessa ja lähtiessä ja aina sain noi ison luvun ja painoa ei ollu tullut taas ????

Tsemiä kaikille

Annora ja Masukki rv 38+3
 
SusSoo
Kiitos onnitteluista!

Prinsessa-Pave :hug: voimia toipumiseen. Myös mulla synnytys eteni niin nopeasti, että puudutuksia ei ehditty laittaa. Samoin kävi monella äidillä, joiden kanssa synnärillä juttelin. Vauvoilla on ollu nyt loppujen lopuksi sitten kiire maailmaan. Onnittelut perheenlisäyksestä!

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!

Mun turvotukset oli hävinny jo suurelta osin muutamaa tuntia ennen synnytystä. Nyt paino on tippunut 9 kiloa, mutta vielä kymmenen pitäisi tiputtaa että oltais lähtöpainossa. Yleensä se on multa lähtenyt 2-3 kuukaudessa. Painoa lisää kyllä noi mun jättimäisen rinnat :eek: Olen pienikokoinen (160cm) ja normaali kokoni on 75D... nyt noi rinnat on ehkä 75F. Selkää särkee ja tuntuu että rinnat räjähtää tähän paikkaan |O No, jos tätä tukalaa olotilaa ei kovin kauaa kestäisi... :whistle: Vauva on tosi kova syömään. Päivisin syö noin 3 tunnin välein ja yöllä 1½-2 tunnin välein. Että ne niistä yöunista sitten :)

Sussoo ja Suloinen Poikavauva 5vrk
 
Helteistä heinäkuuta !

Täälläkin edelleen odotellaan. Supistelee ja vauvan pää painaa koko ajan enemmän ja enemmän. Olo on nyt tosi tukala, kun painoa on tullut hirviästi ja myös paljon turvotusta. Niveliin sattuu, joten pääosin päivät on lepäilyä.

Eilen kävin kätilöllä ja hän arvioi vauvan nyt nelikiloiseksi. Täällä ei noita sisätutkimuksia tehä ollenkaan niinkuin Suomessa. Ainoastaan, jos on jotain häikkää.

Kärsivällisyyttä kaikille odottajille. Ja ihanaa oloa teille vauvantuoksuissa oleville !

mamarosa 40+1
 
Onnea jälleen vauvansa saaneille! :flower:

Ja te vielä nyyttiä odottavat :hug:

Prinsessa-Pave Toipumisia! :hug: Itse avauduin yhtä nopsaan enkä kivunlievityksiä kerennyt saada joten sen tuskan määrän tiedän. Onnea kovasti pienen prinsessan johdosta!

Täällä alkaa toivo elää. Vauvan vointi vakaa, mutta edelleen seurannassa. Hänellä ilmeisesti ylimääräinen johtorata joka aiheuttaa tykytykset. Helpottavaa kuulla että vaiva saattanee ajan kanssa korjaantua itsekseen mutta pääasia että vauva voi hyvin. :heart:

Tuuliina ja unipupu 15vrk
 

Yhteistyössä