**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
pikaisesti tulin kertomaan että meille syntyi ihana pieni poika keskiviikkona 15.7 :heart:
mittoinaan 3445g ja 52cm,ja pipo 35cm.
synnytys oli nopea ja helppo,kestoltaan 44minuuttia,eipäs siinä sitten mitään puudutuksia ehdittykkään antamaan..tänään kotiuduttiin.

onnea myös muille vauvaantuneille,tulen lukemaan jutut paremmalla ajalla!!

ja kertomaan tarkemman selvityksen synnytyksestä :)

babjuska+pikku prinssi (kohta 2vrk) :heart:
 
Vieläkin kasassa... tänään ollu henkisesti helpompi päivä B)

Eniten nyt vain rassaa se, kun on ensi keskiviikkona kontrolli ( silloin rv 41+3 ), että jos lääkäri laittaa vaan kotiin kasvamaan. Se lääkäri kun on ollut jo monta kertaa sitä mieltä, että uudelleensynnyttäjillä ei mene yliaikaisiksi, vaan heidän lasketut ajat ovat sitten ilmeisesti persiillään ja vauvat tulevat sitten kun ovat valmiita. Sitä pelkään, etten pääse edes 42+ viikoilla käynnistykseen, jos ei tämä älyä tulla ennen sitä. Saan varmasti hermoromahduksen siellä lääkärissä, jos lääkäri ei puhu mitään käynnistysmahdollisuuksista tai kysyttäessä sanoo, ettei käynnistetä missään tapauksessa. Pelottaa eniten se että vauva oli rv 40+1 arvioltaan 3,9 kg, että kuinka iso se sitten 42+ viikoilla on. Ei varmaan tarviis kasvaa enempää?

Mureena ja papu 40+5
 
Mureena:

Tuo ei kuulosta kovinkaan hmm, miten sen nyt sanoisi, täysijärkiseltä lääkäriltä :/
Olisiko sinulla mahdollisuutta pyytää toista lääkäriä tai sitten toisen lääkärin mielipide asiaan.

Tuntuu aika hurjalta, jos kokoarviokin on tuollainen ollut ja lääkärin mielipide asiaan on tuollainen.

Mutta pidä pääsi vaikka mikä tulisi. Mikään ei ole pelottavampaa, kuin tahtoaan ajava odottava äiti ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Mureena:

Tuo ei kuulosta kovinkaan hmm, miten sen nyt sanoisi, täysijärkiseltä lääkäriltä :/
Olisiko sinulla mahdollisuutta pyytää toista lääkäriä tai sitten toisen lääkärin mielipide asiaan.

Tuntuu aika hurjalta, jos kokoarviokin on tuollainen ollut ja lääkärin mielipide asiaan on tuollainen.

Mutta pidä pääsi vaikka mikä tulisi. Mikään ei ole pelottavampaa, kuin tahtoaan ajava odottava äiti ;)
Mä varotin jo miestä, että saan todennäköisesti hepulin ensi kontrollikäynnillä, jos sama virsi jatkuu. Ja sekin vielä, että tämä lääkäri (joka on muuten johtava ylilääkäri) on itse sanonut jo kaksi kertaa 30 raskausviikkojen jälkeen, että kohdunsuu on pehmeä, niin nyt sitten viimeksi 40+1 sanoi, että erittäin epäkypsä tilanne ja laittoi raksin ruutuun: kohdunsuu kiinteä. Ja kohdunkaula onkin pidentynyt sentin pituudesta takas 2,5 cm:iin. Siksi kai mulla on hermot niin kireellä koko ajan ja en pysty oikein nauttimaan mistään, kun on niin epävarmaa tämä kaikki mun kohdalla. Toivon sydämeni pohjasta että synnytys käynnistyisi itsellään ennen ensi keskiviikkoa, niin mun ei tarvitsisi mennä sinne lääkäriin ollenkaan.
 
Hei ja onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: , nyt onkin tainnut tahti vähän laantua!
Huono juttu kyllä meidän vielä odottavien kannalta!

Itselläkään ei sen kummoisempia oloja ole vieläkään, joten ei kai tässä vielä tänään olla synnyttämässä. Vaikka tuleva mummo oli siitä niin varma! :D
Itse olen onneksi aika hyvin välttynyt noilta "joko nyt"-kyselyiltä, mutta muutaman kerran perusteella voin uskoa että se ottaa päähän ja pahasti!
Lupasin kaikille kenen uskoin kyselevän että ilmoitan heti kun tapahtuu ja hyvin ovat jaksaneet odottaa sitä! :D

Mutta jaksamisia meille kaikille! :hug:

Tinnaa & Onni 39+4 :heart:
 
Synnärin mukaan LA oli eilen, neuvolan tänään, minun laskujeni mukaan huomenna ja ultran mukaan sunnuntaina.
Sunnuntaihin asti siis annan toivon elää, mutta ma uskon jokaisen ylipäivän olevan tuskaa ja tekevän musta päivä päivältä kärttysemmän ja väsyneemmän eukon :kieh:
Siitä ei onneksi oli huolta, että vauva hirmu suureksi ehtisi kasvamaan, ottaa vaan niin pirusti päähän, että mitä lääkäri menee 35+ viikoilla 100% lupaamaan että EHDOTTOMASTI tulee ennen LA:ta jos niin ei olekaan :headwall: (joo kyllähän mä tiedän ettei kukaan voi etukäteen vauvan tuloa ennustaa, mutta ärsyttää tuollaiset lupailut ).

Eli jos ei vielä käynyt ilmi niin samoilla linjoilla mennään edelleen, ainoastaan turvotukset lisääntyneet :kieh:
Tänäänkin oltiin liikkeellä 5h ja lähes koko sen ajan seisoin/kävelin, mutta ei niin mitään :whistle: Jazzitkin loppusuoralla, tosin niissä tullut käytyä jo niin monena pvänä että ei niin väliksikään vaikka loppuu.
Sateita toivon ainakin seuraavan viikon ajaksi, kiitos :heart:

LEAL & poju 39+6 ( TAI 40+1, 40, 39+5, miten sen sitten haluaakin laskea |O )
 
Heips!

Ja onnitteluja taas vauvautuneille! :flower:

Mulla oli nla tänään, kaikki ok siellä mutta sen sijais-tytön mukaan sf-mitta taas noussut, nyt 37cm, johon en usko tippaakaan! Mutta silti laittoi varmuuden vuoksi lähetteen äitipolille ja sieltä soittivatkin sitten melkin saman tien aikaa, eli keskiviikkoaamuna ois kokoarviointiin meno, jos olen vielä kasassa silloin (ja olenhan minä, pessimisti ei pety... :whistle: ) . Seuraava nla sitten ensi perjantaina, jolloin viikkoja olisi 39+5 ja onneksi jo "oma täti" paikalla silloin. Tietysti toivon, ettei enää tarvis mennä...

Painoa oli tullut kilo nyt viikossa, turvotusta? Ehkä... En kuitenkaan viittinyt mainita jokapäiväisistä vaniljajäätelö+mansikka-annoksista :ashamed: . Ja ruokahalu tosiaan muutenkin kasvanut nyt viikossa-parissa aivan älyttömäksi.

Tänään ollut hirveästi menkkakipuja, varsinkin aamusta, joten toivotaan, toivotaan että jotain tapahtuisi... Nyt illasta enemmän tavallista supistelua, jota saunominen vielä tuntui vähän lisäävän.

Tulipa taas oma-napa-teksti... :ashamed:

Tsemppiä nyt kaikille vielä viime metreille, toivottavasti monelle tulee lähtö tämän viikonlopun aikana! :)

Pikkumuksis rv 38+5
 
Mureena, mulla vähän sama tilanne. Sain käynnistysajan 42+0. Neuvolassa terkka oli sitä mieltä et pitäis olla aikasemmin kun sokrut koholla ettei kasva liian isoksi, mut eipä tyksi antanut mul aikaisempaa aikaa... Pelottaa sikana kun esikoinen syntyi 41+0 ja oli 4 kilonen et kuin iso tää oikein on... Missään vaiheessa ei olla tästä tehty koko arvioo 20 viikon ultrassa arvioitiin normi kokoiseksi, mutta silti... Oon ollut pari päivää tosi masentunut ja itkeskellyt iskenyt synnytyskammokin ku pelkää et siellä on ihan mielettömän kokoinen vauva. Ja mitkään ässätkään ei tehoa....

41+1
 
Ei tuu tääkää ei.. On kyl perheessäki välil aika turvaton olo, josko se sitte estäis niitä hormooneja kehittymästä. Eihä eläimetkää turvattomas paikas synnytä.

Mullaki lääkäri arvioi, että laskettuun aikaan mennes saattaa vauva olla nelikilonen jo enkä mikää pitkä ihminen oo, joten innolla käynnistyksee sitte. On alkanu kaikkia pelkoja tulla esii tässä, mieski alottaa varmaa taas kohta tupakan polton, ku se on hermoraunio lamast ja kaikesta.

Jaksuja kaikille ja toivotaa, et joku pääsis nyytin hakuun :flower:

Ja tänää on poks poks, näist viikoista ei kyl varmaa iloita enää..

- Jousku ja Pertsa 41+0
 
Kasassa vielä mutta yöt on yhtä vessassa ramppaamista tunnin välein ja välillä vihloo niin pirusti kun kävelee ja selkä jomotus öisin päivisin kaikki kunnossa joo... :whistle:
En tiiä jaksaisko sitä ees nyt synnyttää kun ei ees kauheesti nuku vaikka olo on väsyny :/
Mutta eiköhän se joskus tuu sieltä poies :kieh:
Onnea vaan kaikille pikku nyytin saaneille :flower:

Masakko ja Hups 40+4
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että meille syntyi pieni poika 13.7, 4320gr, pituus 50 cm ja pipo 36,5cm. Kaikki hyvin, keskiviikkona jo kotiuduttiin, mutta yllättäen tänne ei ole malttanut aikaisemmin tulla :) Enemmän kuulumisia paremmalla ajalla :)

Hanttapuli ja Ukko 5 vrk :heart:
 
Niimpä vaan tämäkin laskettu päivä on kohta eletty ilman merkkejä yhtään mistään.

Mummuni kanssa jouduin tänään taas puhumaan ja hältä tuli tälläinen kannustava kommentti: "Juu`u, enkös mä vaan ollut taas oikeassa että yli lasketun ajan mennään ja katsos jos se siellä mahassa on poika niin kyllä se AINAKIN viikolla yli menee!" :headwall: Että näin :whistle:

No, onneksi mies tuo kohta pizzaa :p :ashamed:

LEAL & poju 40 (poks poks, empä ois kyllä ikinä uskonut... Nyt tuntuu, että on ihan sama kuinka monta noita päiviä tuossa neljänkympin päällä on, yhtä masentavaa.. )

PS. Harmillisen hiljaista täällä nykyisin :/
 
Hiljaista on joo.
Onnea vauvaantuneille :flower:
LEAL saa :hug: koita kestää mummeleita, meillä on jo viikon asunut mun äiti ja vaikka juttuun tullaankin niin :headwall: Palautuu kummasti mieleen jotkut murkku iän riidan aiheet.
TULISI TUO TORSTI JO!! niin saisi oman normaali arjen kulkemaan taas.
mua on alkanut korpeamaan kun astiat on väärin kaapissa tai kun tuo neuvoo mun lapsia tai sit jos ei lapsia niin kautta rantain mua....
Hyvää tarkoittaa ja on sillä jossain asioissa pointtikin, laittaa ruokaa ja pesee pyykkiä mut silti toivon että loppuis tämä odottelu.

Olin eilen siellä synnärillä, makoilin sydänkäyrällä ja lääkäri koplasi paikat. Kaikki lapsella hyvin, kohdun kaulaa kai kaks senttiä jäljellä? vai oliko se auki kaks senttiä? Meni taas multa ohi. Mutta joka tapauksessa lääkäri sanoi että kun tuo on niin alhaalla ja sattuu kävellessä niin voin maanantaina soitella jos en pysty olemaan niin mietitään käynnistystä.
En kyllä olisi halukas siihen kun tulisi sitten vaan itsekseen.... Nyt vaikka heti!!

riepuriia ja torsti 40+1
 
Täällä yhtenä kappaleena ja kaik hyvin B)

Ei ole laskeutunutkaan vielä maha joten turha kai odotella vielä pariin viikkoon, eikös sen pitäis aina kuitenkin laskeutua ensin?! Esikoinen oli näillä viikoilla jo laskeutunut ja syntyi siis 41+0...

Onnea vauvautuneille!
:flower:

Miten tämä ketjun päivitys, mä en osaa tehdä yhtään mut voin koittaa jos joku neuvoo!! Pitääkö lainata Sussoon teksti alusta ja liittää se tänne ketjun hännille vai miten...? :ashamed:

Kesäheinä07 38+4
 
synnytys stooria..
eli mullahan yritettiin käynnistellä sitä synnytystä maanantaista saakka ihan pienellä annoksella niitä tabletteja,ei mitään vaikutusta..sit tiistaina lisättiin annosta,eikä mitään tapahtunu vieläkään..keskiviikkona sitä laitettiin sit kohdunsuulle eikä sitkään heti mitään tapahtunu,ja sainki jo luvan lähtee kotiin,mut mentiin sit vielä kymmentä vaille viis käymään ulkona kävelemäs,ja siin alko sitä lapsivettä tulla,luulin tosin et kusasin housuuni ku ennen mulla on aina puhkastu kalvot salissa..no mentiin hieman kiireellä sit hisseille ja osastolle ja siinä alko ihan hirveet kivut,kello oli vähän yli viis sillon.lähettiin osastolta suoraan saliin,salis olin vasta 2cm auki eikä voitu viel puudutuksia laittaa,mut sit alko tapahtuun rytinällä,oltiin just laittamas epiduraalia ku sanoin et nyt se tulee,eli aloin ponnistaan samalla ku epiduraalipiikki oli viel puoliks laittamatta,otettiin se äkkiä pois,ja olinki sit kyljelläni ja ponnistin pojan 3minuutissa maailmaan,synnytys kesti kaikenkaikkiaan 44minuuttia..eli nopeeta toimintaa!!poika tuli lopun lapsveden mukana maailmaan klo 17.59.

kaikenkaikkiaan mulle jäi ihan mahtavan hyvä olo noin nopeesta synnytyksestä,ja oonkin parantunu jo oikeestaan kokonaan :) jälkivuotokin on melkeinpä lopuillaan vaikka synnytyksestä on tosiaan tänään sen kolme päivää..yhtään repeemää ei tullut :)

mut nyt syöttään herraa :)

babjuska+minimies 3vrk

 
taas syntynyt paljon vauvoja, onnea kaikille :hug:

tuntuu että kaikilla sujunut nopeasti ja kivasti tuo synnytys..saapa nähdä miten itsellä sujuu...esikon synnytys käynnistettiin ja se kesti 11h.. :headwall:

tänään 39 vk eikä mitään merkkejä , että poika tahtois ulos:/

onnijuuli
 
babjuska Onnea vauvasta :flower:

Ja kaikille muillekkin tasapuolisesti, jos joku on jäänyt mainitsematta :hug:

Kesäheinä07 : Mä en kyllä osaa sanoa tosta mitään, mutta luulisin, että joudut aloittamaan uuden ketjun, että saat päivitettyä etusivun tilannetta. Neuvoisiko joku joka tietää kuinka toimia. Mä mietin kanssa tuota päivittäjän roolia, mutta mä niin mielelläni menisin jo synnyttämään, etten tiedä kannattaako mun alkaa. Ihana jos alat päivittää :flower: . Saataisiin lista ajantasalle. Ollaan me kaikki nimemme ansaittu etusivulle, sitten kun vauva syntyy :)

Omaa vointia: Aamulla tuli taas limatulppaa, siis sellaista oranssin-keltaista paksua limaa aika paljon. En jaksa edes enää siitä innostua, kun se vain kertoo että synnytys lähenee. Ja kyllä näillä viikoilla se pitäis olla ihan selvä ilman limojakin. Eilen kävin taas illalla lenkillä , muutama kilometri niin lujaa kun jalat kantoi ja vauva mylläsi mahassa pari tuntia sen jälkeen aivan kamalasti. Jospa se sitä limaa irrotteli. Kohta ajattelin mennä taas kävelylle, jos ei tule supistuksia, niin ei tule, saanpahan liikuntaa ja raitista ilmaa. Mä olen jo NIIIIN valmis synnyttämään...

Mureena ja papu 41+0 POKS (taas) :ashamed:
 
Heippa kaikille! :wave:

Onnittelut kaikille jo pienokaisen saaneille, ja paljon voimia ja kärsivällisyyttä odotteleville... Tiedän, on tuskaista, mutta ei se sinne jää! :D

Tulin pikaisesti ilmoittamaan että meille syntyi lauantain vastaisena yönä (18.7, rv 40+3)pienen pieni tyttövauva mitoilla 49cm, 2975g. Synnytys oli pitkä ja vaikea, mutta lopputulos palkitsi! :heart: :heart: :heart:

Lämmintä heinäkuun jatkoa, palaan astialle vielä kunhan kotiudutaan!

Tiara
 

Yhteistyössä