**Heinäkuiset heinäkuussa**

  • Viestiketjun aloittaja SusSoo
  • Ensimmäinen viesti
Heippa :wave:
Onnittelut kaikille vauvaantuneille! :flower:
Meille syntyi pieni tyttö 14.7 rv 40+1. Mittoja neidillä oli 3400 g ja 50 cm.
Synnytys oli nopea 1 h 10 min ja ponnistus kesti 3 min. Ilokaasun avulla kärvisteltiin menemään loppuun saakka. Tytöllä oli kiire maailmaan ;)
Myöhemmin pitää tulla lueskelemaan juttuja kunhan kerkiää. :)
 
Taas oli tullut vauvoja, onnea! :flower:

Täällä sitä samaa, iltapäivällä pitäis mennä serkun 7v. synttäreille ja mä kun niin varmana alkuviikosta heille sanoin, että tuskin pääsen tulemaan :ashamed: :headwall:

Piti muuten sellaista sanoa/kysäistä, että onko muut kuulleet, että jos limatulppa irtoaa niin se ei enää tarkoita välttämättä että synnytys käynnistyisi viikon sisällä...?
Mulle terkka sanoi muutama viikko sitten, että vaikka limatulppa lähtisi irtoilemaan niin se ei pidä paikkaansa että vkon sisällä käynnistyisi synnytys, kiva :/ Tosin tässä vaiheessa se on jo ihan sama, mutta silloin otti päähän...

Ihanaa kun välillä on vähän viileämpi päivä, pilvistä on mutta mittarissa silti +22, riittää mulle =) Jazzitkin on nyt sitten loppusuoralla, mutta eipä ehdi kovin kauaa tämä kaupunki rauhoittua kun ensi viikonloppuna on sitten se Sonisphere ja Metallica...

Mureena mun sympatiat on niin sun puolella :hug: Kärvistellään täällä sitten yhdessä - voin vaan kuvitella sun ketutusta kun itsekin olen jo ihan epätoivoinen :ashamed:
Mä rupesin eilen jo ihan puolitosissaan funtsimaan sitä peräruisketta.. :snotty: Oletkos sinä kokeillut?

LEAL & poju 40+1
 
Ai niin, mun vuosien takainen kaverini (johon en tosin pitkiin aikoihin ole pitänyt yhteyttä ennen viime viikkoja ) oli saanut aamulla tytön :heart:
Harmi sinänsä kun me niin toivottiin, että oltais oltu samaan aikaan synnärillä :D Tosin hänellä oli viikko etumatkaa... Noh, ehkä tavataan vielä vuodeosastolla jos tämä tajuaisi alkaa vaikka tänään ulostautua :p nimim. "Toivossa on hyvä elää"
 
LEAL : Kiitos =) En ole kokeillut peräruisketta. Kaikkea muuta mahdollista olen kokeillut ja mikään ei auta. Ne on huuhaata ja taikauskoa sanon minä. Ei auttanut lenkkikään, paitsi turvottamaan sormet ihan makkaroiksi... No kerättiin muksun kanssa pupuille voikukan lehtiä matkalta.

Tänään heräsin ihan pirteänä ja tarmoa täynnä tähän päivään. Vaikka nukuin ehkä 4 tuntia kaikkiaan viime yönä, ihme homma. No heti aamusta siivoilin vähän, tulipahan jotain hyödyllistäkin tehtyä.

Ei ole muuten ikinä elämässäni mennyt yksikään viikko näin hitaasti, kuin tämä viimeisin. Ei vaikka olisi ollut muksu sairaalassa tai muuta kamalaa. Tuntuu että viime maanantain lääkäristäkin olisi ainakin kuukausi aikaa. Vähän väliä tulee vilkuiltua kelloa, että koska alkaa tämäkin päivä olee ohi ja antaa itselleen luvan mennä sänkyyn odottamaan uutta päivää. En mä ihan vaan kotona ole kärvistellyt, ollaan tehty autolla reissuja ties minne (päiväreissuja). Mutta selän vain saan kipeäksi , ei supistuksia. Vauvakirjassa oli hyvin kuvattu lasketun ajan ohittaneiden äitien tuntemuksia vuotavaksi ilmapalloksi , se kuvastaa jotenkin hyvin tätä turhautumista.

Mureena ja papu 41+0 edelleen
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Mureena: Jospa tuo sun pirteys ja tarmo merkkais lähellä olevaa synnytystä? MInä nimittäin olin silloin viikko takaperin perjantaina aamulla aikasiin hereillä, ei mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä, mutta aivan älytön tarmo siivoomiseen ja muutenkin pirtee olo :) silloin vielä sanoin miehelle että tänään ei ainakaan tapahdu mitään kun ei ole mitään tuntemuksia ;) Tyyntä myrskyn edellä siis ;) Ja niin vaan alkoi illalla tapahtumaan :) PIdän sulle peukkuja että pian pääsisit tositoimiin :hug:

Meillä on vauva-arki lähtenyt luistamaan hyvin. vauva on oikein ihana :heart: Itsekkin oon parantunut synnytyksestä niin hyvin, että perjantaina kävin ratsatamassa jo käyntilenkin maastossa :D jälkivuotoo ei tuu juur yhtään enää ja kilotkin tippuu niin kivasti, että mahtuu ja osa vanhoista vaatteista päälle, vielä olis kuusi kiloa pudotettavaa, sitten oltas lähtöpainossa, minä tosin aion pudottaa kyllä vielä vähän lisääkin painoa ;)
Imetyksen kanssa on vähän ongelmia, vauva ei oikein tissillä viihdy, ei saa siitä tarpeeks maitoa. oon sitten pumppaillut sen mitä tulee ja annan maidot pullosta, näin poika on tyytyväinen :heart:

Nyt kuuluu sängystä öhinää, pikkuinen heräilee. Tsemppiä kaikille tulevaan synnytykseen!!

Neitokeiju
 
Onnea taas vauvansaaneille! :flower:

Kesäheinä07 eiköhän sellanenki passais ihan hyvin, että vaan kopiois tästä pinosta sen ensimmäisen viestin ja tekis oman uuden johon perään vaikka VOL 2 tms. Iteki ajattelin tota päivittämistä, mutta jos tässä nyt viikon sisään sais vauvan ulos..

Tiistain yliaikakontrolli, toivottavasti sais loppuviikoks käynnistysajan. Henkisesti ollu aika paha olla, ni koitan tsempata itteäni. Ja sehä tarkottais jo sitä, että ravun sijasta tuliskin leijonanpentu =) Onneks äitin kans eilen juttelin, kun itekää en halunnu omin avuin tulla, ni helpotti vähän ja nyt voi suunnata katseen sit käynnistyksee.

Oon sit varmaan se, joka hautomisviikoissa vie voiton :D Ei oo ees limatulppaa nimittäin näkyny.

- Jousku ja Pertsa 41+1
 
:flower: Onnea vauvan saaneille uusia taas !
Meillä ei vieläkään mitään huomenna neuvola !

Olo on oikein nuutunut ja paksu |O

Masakko ja Hups 40+5

Taitaa tulla leijona tästä kun niin tykkää olla masussa :heart:
 
Limatulpasta kommenttia:

Kyllä vaan on niin, että se ei jokaisen kohdalla tarkoita välttämättä yhtään mitään :/
Äidilläni kun on mennyt meistä siskoksista tulppa, on mennyt max.48h ja synnytys on käynnistynyt.
Siskolla alkoi irtoilla hissukseen ja kun sitten viikon päästä irtosi isompi, eli varmaankin loput tulpasta, alkoi synnytys 1vrk päästä.

Sitten taas tuttavallani alkoi irtoilla jo rv36 ja kokonaan irtosi rv38 (nämä on suunnilleen viikkoja ) ja yli ajalle meni :whistle:

Itsellä se ei koskaan edes irronnut kotona, vaan lösähtää matkähti pönttöön vasta käynnistyksessä :headwall:
 
ONNEA taas nyyttinsä saaneille! :heart: :flower:

Hohhoijjaa! Täälläkin ollaan vielä täysin yhtenä kappaleena! |O
Eikä tuntoja, ei mitään! Vähän nipistelee mahaa mutta niinhän se on tehnyt jo monen monta päivää, ellei ihan viikkoa! puuh.
Tänään käyty jo aamusta torikirppiksella kävelemässä ja sen jälkeen siivottu, siivottu ja vielä vähän siivottu, mutta ei mitään! Paitsi hyvin, hyvin kipeä selkä!

Jotenkin oli sellainen olo että ei mene yliaikaiseksi mutta huomenna poksuu rv 40 niin kyllä se vain taisi mennä!
Ei ehkä itselläni olisi niin kiire ja hoppu, mutta kun muilla tuntuu olevan, niin se saa omankin pään kiirehtimään! :(

Tsemppiä kovasti meille kaikille vielä odottaville! :hug:
 
SusSoo
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Nuutti :wave: saitte sitten pienen tytön. Onnea! Nyt tosiaan pitää tutustuttaa meidän poika teidän prinsessaan =)

Sussoo ja poju 1vko :heart:
 
Onnea Vilkkuvalo vauvan saamisen johdosta :flower:

LEAL taisi kysellä limatulpasta mulle knassa on sanottu ettei merkkaa välttämättä mitää muuta kuin synnytys lähestyy. eriasia sitten 1 2 vai 3 vikkonpäästä kaikki on vissii tarkoittaa "lähellä". Mulla 5päivää(tai jotain) sitten alkoi irtoilla limatulppa ja vielä eilenkin tuli klönttiä...........

Huomenna on äitipoli käynti sa nähda mitä eteen tulee, jänskättää vähä kuka lääkäri on? Onko paineet koholla ja onko pissassa proteiinia kuten neuvolassa oli.

Tsemiä kaikille loppumetriläisille

Annora
 
Supistuksia ilmassa.. Tosin vain suht lieviä ja 1yksi/tunti tai ½h. Mutta jotain tapahtuu, se on pääasia. Tai sit mun on vaan maha mennyt oudoksi, kun söin aamulla puoli pussia (250g) kuivattuja luumuja :LOL: Mutta älkää hätäilkö, en mä vielä pääse synnyttämään pitkään aikaan.
 
Onnea taas kaikille vauvan saanneille :flower:

Huomenna olis sit se yliaikaiskontrolli sairaalassa..jännittää mitä ne meinaa tehdä..toivon kovasti et alottaisivat käynnistämään heti huomenna tai edes ens viikon aikana..

Olotila on pysynyt nyt koko ajan samana.

Tosta limatulpasta..mullakin sitä on valunu jo pidemmän aikaa.viikko sit perjantaina tuli oikein kunnon klöntti ja edelleen tulee sitä limaa tulee vaan..

Vointeja kaikille :hug: Tulen ilmottamaan miten meijän kävi jos tulen vielä kotiin huomenna.

Katka&masukki 41+2 :kieh:
 
Tiistaina 14.7 klo 4.45 meni vedet sairaalassa monen päivän käynnistyksien jälkeen paikalle lääkäri ja kätilöitä, kontta asento, sydänäänten lasku... ajan kuluessa palautuu normaaliksi, supistukset alkoi muutaman tunnin kulututtua. Tiistaina aqua-rakkulat 2 kertaa, petidine kerran, miljuuna suihkua, lämpöhaudetta ja hierontaa, jumppapalloa.. kanava hävisi tiistain aikana ja paikat auki sormelle... olo parani illaksi,..yöllä alkoi säännölliset supistukset, osa supistuksista jäi päälle, synnytys sali täynnä jo tiistaina joten osastolla mahd. pitkään. aamulla (ke) 6.20 siirto saliin ja tunnin päästä supistukset kadoksissa. oksitosiini tippa.. tulee epäsään. sup. ja osa ei laukea ollenkaan. paikat auki 2cm. tippaa jatketaan ilokaasua ja lämpöhaudetta. supistuksia 8-10min välein joka toinen pienenmpi ja toinen isompi laukeamaton, suihkua ja lämpöhaudetta.. paikat 2cm auki. Erittäin poikki lamaannuttavista pitkistä supistuksista. lisää ilokaasua. tippakiinni n. 12.00... klo 13. syömä juoma kielto uudelleen tippa päälle ja kohdun härnäys.. iltapäivällä olen täysin loppu, epäsään.sup. ja kestävät laukeamattomina paikat auki 2cm kohdussa sisällä supistus anturit jnel.... klo. 18.30 tippa kiinni ja 19.00 sektio päätös. poika syntyy sektiolla 19.52. poika saa pisteetn 9/9 mutta muutaman hengenvedon jälkeen alkaa "murista" isä ja kätilö lähtevät vauvateholle.. vauvalla ilmarinta, (sokerit sekaisin koska mullahan se raskausdia) ja sydämessä sivuääniä... äitiä paikataan mutta kohtu ei lähde supistumaan... kaiken maailman keinoja ja lopulta "kohdun seinän rapsuttelua" kohtu lähtee palautumaan... tikkaus. äiti heräämöön palautumaan spinaalista ja epiduraalista.äiti heräämöstä n. klo 23 osastolle...
poika ke yö - la aamu teholla, nyt kaikki hyvin ja kunnossa. Huomenna kotiin :)

Olipahan synnytys. Mutta tulos mitä hienoin.

tanja ja tonttu 4pv
 
Vauvauutisia !

Meille syntyi poika eilen aamulla 18.7. Poika syntyi suunnitellusti kotona. Synnytys oli nopea- vedet meni ensin ja sitten alkoi lievät supistukset. Soitin kätilön hetken päästä. Rentouduin altaassa. Ja kun kätilö puoli tuntia-45min myöhemmin saapui, nousin pois altaasta ja sainkin heti alkaa ponnistamaan- kohdunsuu oli täysin auki. Supistukset olivat niin lieviä, että sain vyöhyketerapiaa ja otin homeopaattista lääkettä. Sitten jo sain ponnistettua ison pojan. Sain ottaa hänet itse syliin ja syömään. Vältyin repeämiltä ja poika voi hyvin.

Todella kaunis kokemus. Kaksi aiempaa olen synnyttänyt sairaalassa. Ihaninta on, että on saanut olla koko ajan rauhassa kotona omassa sängyssä. ( olen siis Tanskassa, jossa saa valita synnytyspaikan ja sairaalasta tuotiin kaikki laitteet kotiin )

Iso kaveri siis - 4300g 55cm syntyi viikolla 40+2

Onnellinen mamarosa

Ja onnea kaikille sekä vauvan saaneille, että matkaan synnyttäville !


 
Onnea Tanja ja mamarosa!!! :flower: :heart:

mamarosa: Meillä esikoinen oli melkein samankokoinen (4200/56cm, syntyi 40+4). :)

Täällä valvottiin viimeyönä neljään supistusten kourissa. Tuli noin 24-04 supistuksia 3-20min välein, keskimäärin väli oli 10min. Ehdin jo soittaa äidilleni, että pakkaa varalta kamat kasaan (tulee 200km:n päästä esikoista hoitamaan). Mutta niin vaan hiipui nekin supparit ja se siitä. :'(

Jos lähtis vaikka syömään sitten...

Pikkumuksis rv 39+1
 
meidän prinsessa syntyi 15.7.09 rv41+2, painoa pikkuneidillä oli 3050g ja pituutta 48cm.. :heart:
neiti tuli niin vauhdilla maailmaan että jäi kaikki puudutukset ja kivunlievitykset saamatta..mutta onnex kivut yms unohtuu kun katsoo pientä rakasta..eilen kotiuduttiin ja prinsessa on oikea enkeli ollut..nukkuu kiltisti herää vaan kerran/kax yössä...
onnea myös kaikille muille vauvatuneille... :flower:
 

Yhteistyössä