** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Alkuperäinen kirjoittaja LEAL:
Nopeasti tulin ilmoittelemaan itsestäni, että mukana ollaan edelleen :)
Koneella olen käynyt viimeksi sunnuntaina :eek:

"torsti" on aivan ihana vauva. Tänään oli neuvola ja paino oli vain laskenut :( Joten korviketta alettiin antamaan, no ainakin tiedän, että olen yrittänyt. Poika roikkunut tissillä lähes 24/7, mutta on silti ollut vähän itkuinen ja unelias joten nälkää kai on raukka kärsinyt :/
No nyt olen onnellinen kun saatiin asiaan selvyys ja poika saa ruokaa :heart:

Isosiskosta on tullut aikas hankala tapaus alkuinnostuksen jälkeen, mutta kai se ajan myötä helpottaa..

Jahas, taisi poika vaistota että äippä livahti koneelle ja heräsi heti ;) Joten syöttöpuuhiin! :wave:

LEAL & "Torsti"-poju 8vrk.

LEAL, laitatko tietoja vauvastasi, niin saadaan tuonne listaan sunkin tiedot kuntoon? :)
Juu, tottakai, eli:
LA 18.7,
poika 23.7,
3300g,
49cm,
py 34,5cm,
toinen


Vähän on harvassa tätä nykyä koneella käymiset :whistle:
Poika on tosi tyytyväinen kun saa tarpeeksi ruokaa (NANnia ), pumpulla saan puolessa tunnissa hädin tuskin 30-5oml, lypsämällä en senkään vertaa :/
No saipahan poika sentään tärkeimmät ensitipat ja annan korvikkeen ohella nuo omatkin tilkkani :)
Ti olis neuvolassa painokontrolli.

LEAL & Torsti-poju 10vrk (? )
 
Leal: tiedäthän että kaikki eivät heru pumpulle..ajattelin vain että minullakin on vaikeaa toi pumpulle heruminen..kaikki vippas konstit joudun käyttämään et saan herumisen vauhtiin, siksi en yleensä jaksakaan pumpata.. Ja sit jos vauva imee rintaa niin se on hyvä merkki että maitoa tulee jos hän nielee..tietty varmaan tiedät nämä, mutta sanoinpa vaan. Hienoa että vauva on ollut nyt tyytyväinen, sehän on tietysti pääasia =)
 
Heipä hei!
Täällä tänään väsynyttä meininkiä, nukuin yöllä huonosti ja typy heräili seittemän jälkeen tunnin-kahden välein ja 11 asti on melkein valvoskellut ja ollut tissillä tiuhaan. Siinä vaan sitten on tullu raivareita kun maitoa tulee liikaa, nousee heti kun neidin tissille ottaa mut pumpata en viitti noin tiuhaan, ettei nyt ainakaan lisääntymään rupea toi maito! :snotty: Joopa joo, nää on näitä päiviä, mieskin on treeneissä, onneksi kohta puoliin tulee.
Jospa sitten ilta meniskin rennosti..:D


LEAL, mitäpä jos antaisit poitsun ensin olla tissillä ja sitten lisämaitoa jos ei meinaa rintamaito riittää? Aattelin vaan kun vauva on kuitenkin vasta reilun viikon niin ihan hyvin voipi se maidontuotanto sulla lisääntyäkin vielä. :)

 
Mulla ei pahemmin ole pumpulla maitoo kertynyt,vaikka maitoo on vauvan tarpeisiin riittänyt hyvin.
Pääasia on että vauva kasvaa hyvin oli sit korvikkeella tai rintamaitoa.

Huomenna neuvola lääkäri.
Tänään nukuttu pitempiä pätkiä.Toisesta rinnasta tulee suihkuamalla ja sit tyttö pulauttelee ylimääräisiä pois.
Tytön lempipaikat syli ja rinnalla :heart:

Illuusia jaksuja toivottavasti saat univajeen kuitattua.

ä-kengu ja tyttö-kengu 1kk+1pvä
 
LEAL pääasiahan se että poitsu tyytyväinen. Kannattaa kuitenkin yrittää imetellä meinaan ittellä meinas maidon tulo loppua kun vaavi oli teholla, mutta nyt maitoa alkanut taas tulla kunnolla kun kaksi viikkoa tuttina olen ollut. :D

Paljonko teidäm muiden yksikuiset nukkuu? Tuntuu että meidän poju nukkuu päivät ja on illasta pari tuntia hereillä, tosin saattaa nukahdella välillä. Yötkin menee ihan parilla heräilyllä syömään.
Kutsu kävi, mentävä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinentanja:
Meidän esikko: la oli 26.7 syntyi 15.7 painoa 4220g pituus 53cm ja pipo 37,5cm :heart:

Tuulinna84 kiitos onnitteluista :) (heinäkuisten pinon puolelta).
Kurkkasin tuolta odottajien puolelta, että olit saanut pojan ja omin luvin lisäsin sen listaan, onko ok?

Mä en siis laita tuohon listaan kuin ne tiedot mitkä itse haluatte ilmoittaa itsestänne ja vauvastanne. En kopioi niitä suoraan tämän enempää, kun jotkut haluavat yksityisyyttä toisia enemmän. Eli laittakaa kaikki tiedot itse mitä haluatte mun lisäävän. Kiitos

:flower:
 
GALLUP:

Mites teidän väsymys?
Mikä on väsymystila asteikolla 1-10? (1 ei ollenkaan väsytä-10 aivan järjetön väsymys)

Itsellä jotenkin epätodellinen olo, ehkä ennemmin kuin väsy. Hp on matala, sen huomaa, kun vähän heikottaa ja huippaa välillä. Ja tosiaan rautaa en saa syödä, ettei maha jämähdä uudestaan.
Mutta väsymystilaa voisi arvioida ehkä 4 luokkaa. Yöllä väsyttää herätä, muttei tee vielä vaikeeta.
 
1kk neuvolalääkäri takana tyttö kasvaa rintamaidolla hyvin 4582g painoa ja pituutta 53,6 cm.Vaikka välillä kovin pulauttelee jää siis jotain sisäänkin.

Galluppiin:7

Jaahas nyt neiti juttelee kovin,joten taidanpa mennä seuraksi :wave:
 
Galluppiin:
Väsymystä on ehkä asteikolla 6-7, kun pikkumies itkeskelee aika paljon ja vuorokaudessa tulee nukuttua pätkissä noin 5-7 tuntia riippuen miten yöt menee.

Huonojen unien ja omienkin itkujen takia olin huolissani maidon tulosta kun tissitkään ei oo yhtään kasvanu, mut tänään oli eka neuvola ja poitsu oli saanu paino puol kiloa 7 päivässä, että ei ilmeisesti huolta. Se taitaaki olla ainut asia mikä meillä on menny hyvin.. hyvä, että edes se :heart:

Ja nyt onki ruoka-aika taas :wave:

- Jousku ja Väkkärä 1vko 5vrk
 
Tuuliina kyseli nukkumisista, meidän reilu 1kk on selvästi pitempiä jaksoja hereillä, heräillään siinä 10-11 maissa ja saattapi siinä olla parikin tuntia hereillä, tosin riippuu kyllä siitäkin että ollaanko kotosalla vai onko jotain menoa tms. Nyt on ollu jonkin aikaa semmoinen rytmi että näin iltapäivällä nukkuu sitten 3-4h unet, herää syömään ja joko jatkaa uniaan tai haluaa "seurustella", sitten ehkä syö taas vähän ja nuokkuu siinä illan mittaan välillä enemmän, välillä vähemmän.
Ns. yöunille käy 22-23 välillä ja posottaa yleensä 4-5h, viime yönä tosin heräs jo 3h jälkeen syömään. Sit jatkaa taas useamman tunnin unia ja tankkaa taas, yleensä siinä vaiheessa en kelloa kato vaan torkun neidin kanssa. :D

Ja Mureenan galluun: eilen oisin voinut vastata että 8-9 mut tänään taas ehkä 3, vaihtelee siis. :) Mä kyllä saan ihan kiitettävästi otettua päikkäreitä kun tuo esikoinen kattelee esim. elokuvaa tai touhuillee itekseen, samoin aamulla onnistuu loikoilu pojan katellessa lastenohjelmat. :) Se on kyllä ison ikäeron suuri etu, on sujunut kivasti tää vauva-arki!

Jousku, hienosti on sun pikkumiehesi kasvanut!!
:flower: :heart:
Meillä keskivkona lääkärineuvola, saas nähdä poksuuko 5kg rikki, melkoisen pyöreäposkinen tuo neiti jo on. :D :heart:

illuusia&"Viivi" reilu 5vkoa
 
Päiviä, ehtii kirjoitteleen kun poika vetelee iltapäivisin aina 3-5 tunnin unet :)

Galluppiin:
Väsymys ehkä asteikolla 5-6 väsy on vähän ei onneksi liikaa. Poika nukkuu kuitenkin 23 - 4 välisen ajan ja syö ja taas 6 syö ja nukkuu vielä noin 8-9 kunnes syö. Ollaan miehen kanssa sitten nukuttu hyvällä omalla tunnolla kanssa tonne 8-9 ja esikko myös =) Mä en ymmärrä miksei se raskausajan "unettomuus" voi jatkua tänne ekoihin kuukausiin kun nyt väsyttää niin iltaisin niin ankarasti öisin ja silloin tuli kukuttua tonne klo 1-2 ennen kuin uni tuli.

Meillä poika syö pääosin pullosta rintamaitoa ja välillä tissistä. Mun pitää mennä kahden viikonpäästä kouluun joten en ala kunnolla imettämään ollenkaan, harmittaa vaan kun maitoa tulee tosin saa sen pumpun kautta ja tän ekan kuukauden haluan ainakin jaksaa tota pumppausta että saisi vaan äidinmaitoa edes 1kk
:'(

Onko teillä jo Nimet tiedossa?

Meillä vaihtelee alkuun oli jo nimi mutta poika ei näytä ollenkaan siltä nimeltä joten mietintä myssy on taas käynnissä. RIstiäiset sovittiin 13.9 (mun koulu loppuu tohon mennessä)

Annora ja poika(nimi hukassa) 1vko+ 6 päivää

 
Väsymys ehken luokkaa 3 tai 4. meillä kumpikin tyttö nukkuu hyvin mutta itellä unet jossain kateissa...
Meillä vieläkin vaan nuha vaivaa tota pikkusta, onneksi on tuo nenäfriida keksitty, helpottaa neitin oloa kummasti!!
Nimikin tais eilen illalla välähtää mieleen... ;) Ristiäiset on 6.9.

Mites teillä oma jälkivuoto? Vieläkö on? Mulla nyt pari päivää ollu sillai et ei juurikaan enää siteeseen asti tule. Sais jo loppuakkin et pääsis uimaan!!! :D ja synnytyksestä nyt reilut 3 viikkoa...
 
Minä myös mukana!
Kunhan vauvan ensin kotiin saan. :ashamed:
Ensin sitä odotettiin vauvaa ja nyt että saa murun kotiin!

Eli siis Esikoinen LA 20.7, TYTTÖ syntyi 29.7, paino 2585g, pituus 48cm sekä pipo 34cm
rv oli 41+2

Galluppiin en oikein pysty vastaamaan kun ei vauva-arkea vielä ole, mutta mieliala on kyllä täys 10! Ei oikein jaksais kun itkeä vain. Vaikka mitään hätää tytöllä ei ole, mutta tuntuu kuin suurin osa itsestäni olis jäänyt sairaalaan.
Tyttö siis sokeritipassa kun arvot olivat alhaiset synnyttyään.
 
Onnittelut Tinnaalle pikkuisen tytön syntymän johdosta! :heart:
Voin kuvitella miltä susta tuntuu. :hug: Meillä oli aikoinaan pojalla infektioepäily syntymän jälkeen, oltiin 9 pitkää päivää sairaalassa. Mutta eiköhän sun murusi pian kotiudu!

PömpeliPötsi kyseli jälkivuodosta, mulla kesti vaihtelevasti n. 4 viikkoa, niukkaa on onneksi ollut. :)

Nimi on päätetty ja ristiäiset ovat tämän kuun 23.pvä. :)
Tänään oon netissä surffaillut ristiäistarjottavia ideoimassa, luultavasti tilaan kakun, muut leivotaan äidin ja mummun kanssa itse.
Kastemekkokin tuolla jo odottaa, täytyy siihen vaan vaihtaa vaaleanpunaiset nauhat. :heart:

Meillä oli eilinen ilta aikamoista kitinää ja mikään ei meinannut olla hyvä, typy nukahti viimein 00.00 ja heräsikin vasta 06.00 syömään. :) Oli kumman pirteä olo ja siitä jatkettiin unta vielä 10 asti.
Tänään on vaan laiskoteltu, vaunulenkillä käytiin ja jädet haettiin, nam. :p
Nyt neiti vetelee myöhäisiä päiväunia ja tää mami vois mennä syömään..
 
me kans voitais tulla tänne kirjottelemaan eli:

kolmas lapsi
LA 23.7
poika synty 2.8
3540g
51cm
pipo 35,5cm

kiirettä pitää kun esikko siis kohta 5v, keskimmäinen 1v1kk ja nyt tuo 3pvä vanha kuopus.
ekaa päivää olen ollu kotona ja muuta ei oo oikein kerenny tekee ku vaihtelee vaippoja ja syöttää, toi kuopus kun on oikein sinappitehas, uutta tulee heti kun on vaippa vaihettu, ja sivussa saa sitten vaihella myös tuolle isommalle.

täytyy odotella että Jokerille syntyis pian joku rytmi että ois hiukan helpompaa
 
Mureena juu sai laittaa et poika, mie en ees tajunnut etten sitä "sanonut" kun itellehän se nyt on täysin selkeä juttu niin toki oletan et tekin näette tän netti virran läpi suoraan meidän olohuoneeseen että poikahan tuossa nukkuu :LOL:

Väsymyksestä, taidan mennä itse vielä hormooneilla kun ei kamalaa väsymystä ole ollut.. öisin poju nukkuu 3-4.5h päivisin taas... 5min-3.5h xD Riippuu vääntääkö mahaa vai ei.

Tanja ja "TonttuÖhköIisakkiJooseppi" (rakkaalla lapsella monta nimeä) 22pv
 
:wave: löysin minäkin tieni tänne. Siis meille syntyi tyttö 6.7. klo 7:04 (rv 37+6) 2780g ja 47cm.

Kauhian nopsaan menee aika, kohta on murunen 5 vkoa!
Isommat oli koliikkilapsia ja pitivät mua yöt (päivätkin) hereillä vaan tää on ollut aivan toisenlainen lapsonen ns. helppo tapaus, syö ja nukkuu ja on kaikin puolin tyytyväinen tyttö, ei juurikaan itkeskele. Nyt on alkanut jo seurustelemaankin ja ihmettelee silmät suurina maailman menoa =)
Mun imetys ei sitten onnistunut ( tai ois kai jossain vaiheessa onnistunut, jos oisin vaan sitkeesti yrittänyt ja pitänyt lasta nälässä niin kun terkkarikin ehdotti....), vaan mun oli hyväksyttävä et tissin ohella lapsonen saa mahansa täyteen korvikkeella pullosta. Paha mieli asian suhteen on ollut erään kerran, vaan oon alkanut asian laidan hyväksymään ja pääasiahan on et laps voi hyvin.
Mahavaivaa on ollut, mut meillon muruselle auttanut cuplatonit -> miten voikaan pien äänekkäästi piereskellä :D ja vyöhyketerapia jota oon itse tehnyt.
Väsymyksestä -> mä en oikeestaan kauhian väsynyt oo ollu, siis numerona ehkä 4. Tyttö nukkuu yölläkin ensin pidemmät unet n 5h ja sitten heti syötyään jatkaa untaan ja nukkuu 3h ja taas nukkuu- joten itsekkin olen saanut nukuttua kiitettävästi. toivottavasti näin menee jatkossakin!

Meillon ristiäiset sunnuntaina, joten niitä ollaan järkätty. Kakkublogeja olen ahkerasti selannut ja tarjottavia suunnitellut, nyt on reseptit valmiina kunhan vaan leivotaan. Nimikin on valmiina ja paperiinkin kirjoitettu mustekynällä eli ei enää vaihtoa :D

Nyt kuuluu nälkäinen hälytys, joten :wave:
 
Pikasesti tulin kertomaan, et poikahan se sieltä sit tuli, käynnistyksellä 4.8. klo 0.37. Pikkusella mittaa oli 54 cm ja painoa 4260 g (py 37). Sokerit oli alkuun alhasia, mut oman maidon noustessa ne sit tasaantu ja päästiin eilen kotiin. Aikalailla yhtä sekasortoa täällä meillä, tyttö ei onneks kovinkaan mustis.

Tarvis vissiin avata tissibaari, sen verran kovaa käskytystä kuuluu..

Ämpee ja eepee 3 vrk
 
käytiin tänään ekassa neuvolassa ja siellä todettiin että poika kasvaa tosi hyvin eikä ens viikolla tarvii mennä.. painoa oli nyt 3670g
paitsi jos napaa tarvii näyttää, tänään tehtiin eka laapistus kun napa ei irronnutkaan kokonaan.

wiivi84 & Jokeri 5vrk
 
Meillä alkaa tänään loma, siis isännän.. :D
Eka pitää kesäloman ja sit käväsee pari viikkoa töissä ja sit vielä isyysloman ja muut pitämättömät ylityöt yms...
Just tekasin sille loman kunniaks sacher-kakun, ja soitin et tuo pitsan töistä tullessaan, tänään siis herkutellaan oikein kunnolla!!

Meillä on ruvennu pieni neiti kitisemään mahaansa. Se on jotenkin kauheeta kun ei oikein mikään auta kun kanniskelet vaan ja toinen itkee naama punasena. meillä kun esikoinen oli vauvana niin tyytyväinen et kumpikaan ei muista et olis ikinä ees itkeny... :saint: No ehkä aika kultaa muistot!! Oon nyt sitten meinannu et lähettäs käymään vyöhyketerapeutin pakeilla, josko sieltä sais avun.

Jaaha, kai se ois syöksyttävä tuonne vattupuskaan!! :wave:
 
Onnittelut teille pienokaisen saaneille! :heart:
Meidän pikkuinen se on huomenna jo 6 vkoa vanha, miten kummassa voi aika mennä näin nopsaan!?
Täällä kaikki hyvin, justiin nukahti typy iltaunille, rauhallisena valvoskeli meidän kanssa, väläytteli ihania hymyjään ja torkkui miehen sylissä. :heart:
Mulla vähän flunssainen olo, tänään ei oo jaksanut juuri mitään tehdä, mies on passannut pitkin päivää, on se ihanaa kun on lomalla koko tämän kuun! :)

Huomenna jos olo on ok niin mennään käymään rantsussa, poika kovasti haluaa esitellä sukeltamistaitojaan. :)
Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä