** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

okei hei kiitos vinkistä mimmu ja pätkä! toi on ihan järkky tuo pojan sänky :D reunapehmusteet repsottaa ties mite ja dani on älynny ne narutki niis ni vetelee ne solmut niist auki :D hassu kaveri <3

joo hei! katoin noi koiran syömät vaipat ni meilläkin on käyny noin :D meil on tollane koiran pöljäke joka syö oikeesti ihan mitä tahansa. kerra vahingos jäi kakkavaippa liia alas ni koira otti suuhu ja maiskotti namnam. hyi että et oli inhottavaa siivota jäljet!!

jouluaatto me vietetään danin kans täällä kotona mummon, papan ja enon kanssa :) iskäkin lupasi tulla kylään.
mua on pelottanu laittaa dani nukkumaa tonne ulos :s en millää uskaltais ku on niin törkeen kylmä! oon saanu jo hyviä neuvoja et mite kantsii vuorata vaunut lämpimäks jne mut silti en vaa uskalla :(
mutta hei illanjatkoja kaikille!

jedvenna ja dani 5kk
 
Heippati hei!
Pyydän anteeksi taas hiljais eloamme(apua, onko yhdyssana?:eek: äitiysdementia on todella iskenyt, jopa näinkin arkisissa asioissa!), en ole saanut aikaiseksi istahtaa koneelle ja kertoa kuulumiset! :ashamed:

No näin ensiksi nyt 4kk neuvolakuulumiset(neuvolahan oli 2.12)
painoa oli 5535g ja pituutta 61cm, pipoa en nyt muista mutta ihan normaali.
Paino edelleen hiukan niillä omilla alakäyrillä, mutta niinhän sitä jo masusta asti on menty! :)
Virkeä, eloisa ja nauravainen tyttö. :heart:

Meillä mennään edelleen imetyksellä lähes täysin, päivittäin on nyt parin viikon ajan yritetty maistella vähän erilaisia soseita, mutta kun kaikki vihannekset on niiin pahoja että ihan yököttää ja puistattaa! Hedelmiä sen sijaan menee vaikka koko purkki kerralla! Mutta noo, totutellaan! :)

Jaaa viihdyttämisestä taisi olla, meillä kanssa Pihla on todella huomion- ja seurankipeä! Vähänkin jos jää esim kyläillessä huomiotta, alkaa sellainen show että pakko katsoa ja nauraa! :D
Kotona viihtyy myös onneks esim lattialla lelujen kanssa, tai sängyssä mobilea katsellessa.
Sitterissä tykkää myös olla mukana katselemassa esim ruoanlaittoa.

Ja käännyttyhän meillä ollaan selältä mahalleen jo kohta kuukausi, nykyään jo sellaista vauhtia että heikompia hirvittää! :D Välillä neiti hoksaa myös että mahalta voi kääntyä selälleen ja taas mahalleen jne ja siten pääsee eripaikkoihin. Silloin se on erityisen mukavaa kun on lattialla ilman vaippaa ja äidin silmä välttää, niin on kiva kieriä paljaalle lattialle pissalle! :D
Ja kuten joku, taisi olla mimmu ja pätkä oli kertonut että heillä ei enää istumaan nouseminen käsistä nostettaessa riitä, vaan seisomaan pitäisi päästä, niin meillä alkoi myös sama muutama päivä sitten! Ihan hirveästi en vain uskalla siten seisottaa kun ei kerta istuakaan vielä saa. Hyppykiikku onkin meillä kovinkovin suosittu tällä hetkellä! :D

Mitähän sitä muuta vielä oli.. Joulusta sen verran että mummilaan menemme viettämään sitä, sukuloimassa varmaan myöskin käydään. Ja lahjoja on iso kasa hankittuna. :D

Laitetaan nyt meidänkin tonttutyttösestä kuvanen(osaankohan??)
http://www.aijaa.com/v.php?i=5423994.jpg

Ja muutama muukin..
http://www.aijaa.com/v.php?i=5424006.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5424015.jpg
ihan tuoreimmat kuvat taitaakin olla vielä kamerassa..noo säästetään ne ensikertaan! :)

Nyt taitaa yöunet kutsua täällä jotta jaksaa huomenna taas temmeltää. :)

Ainiin Jedvenna taisi ulkonäöstä kysellä, Pihla on kuin ilmetty kopio minusta vauvana, silmät vain ovat isältään. :)

Nyt unille ->
Tinnaa & Pihla 4 ja n puol kk :heart:
 
tänään oli meillä 5kk neuvola,ja jimin mitat olivat:
paino: 7525kg
pituus:67,8cm
painon suhteen meillä mennään edelleen -10%käyrillä pituuteen nähden.alipainoinen on kuulemma :( mutta mun mielestäni jimi on kasvanut ihan hirmusesti!!
saatiin rokotteet,ja nyt ollut herra hieman kiukkunen..en sitten tiedä johtuuko niistä vai siittä kun ei ole tänään suostunut päiväunia nukkumaan kunnolla..tai sekin tietysti voi olla rokotteen vika,tiedä nyt sitten..

kovasti kehuttiin taas poikaa,niin on jäntevä ja ikäistään hurjati kuulemma edellä kehityksessä,täti kyllä sanoi että pääsee luultavasti siksi niin hyvin liikkuun kun on hoikka poika,mutta ihanaa näin äidin kannalta kun jostain kehutaankin!! :heart:

teillä on kyllä tosi sulosia vaaveja kaikilla :heart: ja ihana lukea muidenkin kuulumisia!

joulusta oltiin myös kyselty?meillä ollaan koko joulu kotosalla,en viitsi/jaksa ruveta 4lapsen kanssa reissaamaan,meille ollaan sitten sukua kutsuttu 25 ja 26pvä syömään.ja joulupukkikin on tilattuna aatoksi,kovasti isommat tytöt sitä odottelee ja laskee päiviä kalenterista.

mutta palailen taas paremmalla ajalla,nyt täytyy lähteä töllöä katsomaan,ihana kun saa nämä illat viettää ihan rauhassa miehen kanssa(meillä lapset menee nukkumaan kaikki jo kahdeksan aikaan).

babjuska+jimi 5kk
 
Hei taas! Joulua meillä vietetään kotosalla. Aattona on kutsuttu anoppilaan mutta vähän arvuuttelen asian kanssa. Anoppi kun on aika kova alkon ottaja, mut ehkä se Joonaksen vuoks nyt osais olla ilman...

Jedvenna kyselit niistä piirteistä. Meillä silmät (vihreät) on isältä selvästi peritty ja silmäripsetkin taitaa olla isältä, pitkät tuuheat...samoin kulmakarvat. Leuassa lovi on isältä. Huuletkin taitaa olla isältä, nenää jännätään (iskällä kamalan iso terävä nenä kun mulla taas nätti pieni) vielä. Kasvojen muoto yleensä on ehkä minulta, iskän piirteet on paljon "voimakkaammat" ja minusta Joonaksella näyttäis olevan aika lempeet piirteet, niinku danillakin;)

Meillä oli maanantaina 5 kk neuvola ja pituutta oli jo rapiat 63.2 cm,painoa 6200 grammaa. Jossain miinuskäyrällä huidellaan edelleen mut kuulemma nyt käyrän lasku on tasaantunut tai pysähtynyt. En tiedä mitä lie on tarkottanut mutta kai ihan hyvä asia. Ite oon kyllä kamalasti tykännyt että Joonas on ollut hoikka, se on edesauttanut liikunnallisten taitojen oppimista ja edelleenkin selvästi auttaa liikkumisessa, pyörimisessä yms. Neuvolassakin sanoivat että hoikemmat usein lähtee liikkeelle aikasemmin, ja se on mulle ihan fine. Mut siinä se sit onkin, toi on yks ikiliikkuja ja mitään semmosta pitkäjänteisyyttä vaaativaa taitoa ei oo tullut (esim. ei tuijottele varpaitaan vaan huitomalla tarttuu ja sit taas irtoaa kun huitoo). No, ehkä tuo tuosta rauhoittuu iän myötä kun isän kanssa ollaan molemmat rauhallisia.

Pientä angstia tässä on ollut mulla kun mun tarttis maaliskuussa lähtee töihin. Iskä jää 1 kk vanheimpainvapaalle (+se isäkuukausi) ja mun tarttis lähtee ansaitseen. Oon kylläkin vaan sen 2 kk töissä ja sit jään pitää noin 10 viikon kesälomat. Mites muut palstalaiset, meinaatteko monikin jäädä kotihoidontuelle pidemmäksi ajaksi kotiin? Joonas olis tarkoitus ens syksynä lähteä hoitoon reilun vuoden ikäisenä mut ehkä saan tehdä osapäiväisenä töitä, en vaa tiedä miten onnistuu kun oon esimiehenä... mut jos saan niin se olis helpompi ainakin aluks.

Ihania tonttukuvia täällä paljon lisää tullut;)
 
Olipas tullut tekstiä, kiva jos tää tästä vähän vilkastuu! :)

Piirteistä, mä en kyllä juuri itteeni tytössä nää, leuka on multa ja moni on sanonut että ihan äidin suu ja ilmeeet on, mut tummuus tulee kyllä isältä. :)

Ei oo hampaita tullut mut mulla on semmonen tunne et alkaa kyllä kohta tulla, on kuolannu nyt kauheesti ja koko ajan jotakin kalvaa, imettäessä on alkanut "purra" rintaa ja se kyllä tuntuu jo nyt, auts auts.. :x Mut pojallekin tuli tosiaan vasta yli 7kk iässä, olin silloin jo imetyksen lopetellut.

Käyristä, ei niistä kannata stressiä ottaa, kuitenkin kaikilla vauvat kasvaneet ja muutenkin asiat olleet hyvin niin eipä sillä painolla nyt väliä ole. :) Meilläkin on nyt 2kk ajan tullut vähän vähemmän kun alkoi kääntyillä ja touhuta, täällä myös pitää saada seistä ja istua sylissä, tänään koitti oikein pomppia. :D Mietin hyppykiikkua mut ehkä pärjätään ilmankin.

Töihin paluu ei oo mulla vielä ollenkaan ajankohtaista, aikaisintaan syksyllä jos mun äiti alkaa neitiä hoitamaan, muuten yritän kyllä pärjätä ainakin vuoden vielä kotosalla. :)

Jouluaatto vietetään ihan kotosalla, yleensä meillä on ollut porukkaa mut tänä jouluna ei miehen vanhemmat tule aattona, pyysivät meidät sinne joulupäivänä joten sinne sitten. Mutta aattona en kotoa halua mihinkään lähteä, on ihanaa nauttia kaikesta kaikessa rauhassa, aamulla mennään aina joulusaunaan ja sitten puuron keittoa jne.. :)
Vähän ois vielä jouluostoksia tehtävänä, oon luuhannu nyt kaupoilla parina iltana ja mies on laittanut tytön nukkumaan, hyvin on mennyt ja on tuo vaan niin kiltti neiti kyllä. :heart:

Kai sitä vois mennä kohta itekin nukkumaan, aamulla kun pitäs lähteä kävellen esikoista viemään eskariin, saas nähdä millaset pakkaslukemat on.. En oo kyllä viittiny nyt tuolla pihalla nukuttaa, onneks on päikkärit maistuneet myös omassa sängyssä!

Sellaista tänne, jouluoloa kaikille!! :xmas:
 
hei vaan!
Jouluna ollaan ihan kotona ja molemmat isovanhemmat tulee meille. Sanoin kyllä, etteivät odota liikoja tarjoiluiden ym. suhteen. En ole mikään suuri kodinhengetär, mutta onneksi molemmat (äiti ja anoppi) sen tietävät =) :ashamed:

Mieheni vanhemmat ovat hieman vanhempia ja vanhoillisempia, joten vähän jännään mitä joulusta tulee... Olemme toki samalla kokoonpanolla olleet paljonkin yhdessä, mutta ei koskaan joulua. Anoppi ja varsinkin appiukko kun ovat niin tarkkoja pienistäkin yksityiskohdista ja tahtovat kaiken menevän heidän tavallaan. No ehkä hekin päästävät omista tavoistaan osaksi irti, kun olemme eri ympäristössä. tuntuu vaan, että meille järjestetään HEIDÄN joulua, eikä meidän...
Tulipas vuodatettua, no joka tapauksessa arvostan heidän apuaan ja olen onnellinen, että saamme viettää joulun yhdessä kaikkien rakkaiden ihmisten kanssa! :heart:

Neuvola oli ja meni ja uudet lukematkin saatiin. Äiti olisi toivonut hieman enemmän painonnousua, mutta kelpaahan nuokin lukemat. Nyt oli 5kk neuvolassa 6050g ja 63,5 cm.
Paino oli laskenut alakäyrältä vielä alemmas, mutta ei huolta, neuvolantätikin sanoi että liikkuminen vaatii nyt niin paljon energiaa, ettei ihme... :) hyppykiikku otettiin esille ja Siiri taisi rakastua ensisilmäyksellä :heart: siinä ollaan pyöritty ja kiljuttu niin että heikompia huimaa...

puuroa ollaan maisteltu nyt parina aamuna, se ei oikein maistu, mutta hiljaa hyvä tulee...
Kuinkas kokeneemmat olette aloittanee lihat... iskä on juuri kaupassa ja tuo sieltä jotain possunsuikaleita, joita pitäisi sit keittää soseen mukaan. Neuvolassa sanottiin, että vois maustaa esin persiljalla ja tillillä ym. mitä muita yrttejä voi käyttää...??? niin kuin sanoin jo aiemmin, en ole mikään kodinhengetär :D

mutta jokaiselle tasapuolisesti HYVÄÄ JOULUA ja nauttikaa ihanista ilmoista (siis kun kovimmat pakkaset on ohi) :hug: :xmas: :heart:
 
pirpanatervetuloa joukkoomme :heart: ja hampaista kun kyselit,niin meillä on jimillä 4kpl:tta :)

lääkäri soitteli tänään,ja huomenissa aloitellaan jimillä sitten riisin antaminen,hieman vielä mietin missä muodossa,mutta kohta kauppareissulla sen tarttis olla selvillä :)
seuraava käynti meillä onkin taysissa vasta toukokuussa,jos ei nyt mitään kummallista ennen sitä ilmaannu..toukokuussa sitten altistellaan poikaa vehnälle,eli ennen sitä vehnä on kiellettyjen listalla.

tein muuten tänään elämäni ensimmäisen piparitalon,neidit oli niin mielissään kun saivat sen koristella..

jaahas,tortut palavat pian uuniin,joten taas on mentävä!

babjuska+jimi 5kk
 
äää'ä! mul on sairaan huono omatunto ku luen noit teiän soseruoka-juttuja. mä en oo kertaakaa ite tehny, soseuttanu tai pakastanu mitää. oon ostanu aina valmiita pilttejä kaupasta. tuntuu silt et kukaan muu täällä ei tee niin :D kauheen laiska olo :D

joo siis dani on niin isänsä näköne et mä meinaan välil saada sydärin ku otan danist kuvii ja myöhemmi selaan ne läpi ni apua! ihanku iskä! sitku oon katellu danin isän vauvakuvia ni herranjestas :D miten voi olla niiiiiiiiiin samannäköne.

oottekos jo suunnitelleet uudenvuoden viettoa? mua vähä jänskättää et mitä dani meinaa noist raketeist.. poika menee jo seiskalt nukkuu ja koko yön paukkuu et miten mahtaa mennä yö hänellä. ite oon menos likkojen kans ulos juhlimaa ja poika jää mummon hoitoon. sääliks käy äitiäni jos menee iha itkuks danilla koko yö.

mutta ei mulla sen kummempia :)

jedvenna ja daniel 5kk
 
Pirpana87 tervetuloa!

Hampaista; meillä ei ole vielä näkynyt. Esikoiselle tuli ensimmäinen 8kk iässä. Toivon mukaan tytöllekin tulee vasta keväällä.

Babjuska; ostin typylle viime kauppareissulla Nutrician Muksu Riisipuuroa, siis sellaista jauhetta, joka sekoitetaan kiehautettuun veteen. Näytti sisältävän riisihiutaletta ja tiamiinia. Käviskö sellainen teidän Jimille?

Ihania kuvia oli vauvoista!

Kirjoittelen meidän neuvolakuulumisia ja joulusuunnitelmia myöhemmin, nyt neiti kaipaa seuraa...
 
Heipä hei!

Ajajttelinpa kertoa meidän 5kk neuvola kuulumiset. Poika ei ainakaan enää pieni ole...eli 71 cm ja 10,6 kg :). Meirän pieni kullannuppu ;). Kova poika on touhuamaan...kääntyilee sujuvasti molemmin päin joten sitähän pääsee kätevästi kulkemaan huonetta ympäriinsä PYÖRIMÄLLÄ :D. Kovasti juttelee...jatkuva älämölö kuuluu :).

Hampaita ei vielä näy ei kuulu, kuolaaminen ja ikenien hankaaminen on jo ollut pitkään kyllä melko runsasta....

Jaahas..nyt kaivataan seuraa...

Palaan taas paremmalla ajalla... :wave:
 
Heippa vaan kaikille! En tiedä muistaako kukaan mua kun ei oo tullu piitkään aikaan kirjotettua mitään, lukemassa olen kyllä käynyt.

Eli meille syntyi 12.7 poika mitoilla 52cm ja 3924g. Synnytys oli nopea, vedet meni kuudelta aamulla ja poika synty varttia vaille yheksän ja sairaalaan menin kaheksan aikaan. Siinä kävi niin että olisin joutunu lähtemään muualle synnyttämään kun lääkäriä ei ollu sairaalassa mutta olin sen verran paljon jo auennut ettei voitu lähteä viemään joten onneksi sain synnyttää tutussa sairaalassa ja yksin kun vielä olin.

Nyt sitten poika on jo 5kk ja aika menny hirmu nopeasti. Paljon jutellaan ja syödään jonkun verran kiinteitä. Kirveesti en oo vielä uskaltanu antaa kun meillä noita vatsavaivoja on ollu sairaalasta asti ja tuntuu vieläkin olevan. 4kk neuvolan mitat oli 70cm pitkä ja 8280g paino.

Vielä ei ole hampaita tullu mutta en tiedä josko olis tuloillaan kun kuolaa on erittyny jo aika kauan ja hinkkaa hirveesti nyrkillä suuta niin et välillä koko nyrkki on siellä suussa :D

Oli kyllä sulosia nuo kaikkien vauva kuvat :heart: Nyt mä lähden hetkeks rentoutuu ennen kun pieni mies heräilee syömään. Yritän tulla useemmin kirjottamaan :D
 
hei, mä oon ymmälläni ja haluaisin et ees joku jaksais lukee tän mun jutun. tämä ei liity mitenkää vauvoihin, paitsi niiden tekemiseen kylläkin :D mut mua kummastuttaa yks juttu ja ois tosi tärkeetä jos joku kertois mielipiteensä tai kommenttinsa tähän, eli:

en ole siis danin isän kanssa yhdessä enää, tosin meillä on edelleen seksisuhde ja tapaillaan jne. noh meidän seksielämä on aina ollut vilkasta ja avointa. synnytyksen jälkeen miehelle tuli vissiin pieni "pelko" et tuun raskaaks taas, koska aina kun mies oli laukeemassa ni otti sisältä pois ennenku tuli. syön siis pillereitä tällä hetkellä. no tässä muutaman viikon aikana on asiaan tullu omituinen muutos...
kun ollaan oltu petipuuhissa ja kun sitä on jatkunu jo jonkun aikaa ni yhtäkkii mies keksii jonkun "tekosyyn", esim. "nyt ei jaksa enää", "tais loppuu toiminta mun alakerrassa" jne. no mä oon sit iha uskonu noi ja olettanu ettei oo lauennu ollenkaa. no sitku oon kävelly vessaan ni ihan nilkkoihi asti valuu tavaraa! ja ku meen pissalle ni pöksyt ja kaikki haisee vahvasti spermalle. tämä on tapahtunu jo monta kertaa. aluks en ees viittiny kysyy mitään mut sit lopulta mua alko häiritsee ja kerra kysyin et ootko varma ettet tullu sisään? ni hän vastas et tais se tos jossai vaihees varmaa livahtaa.

aloimpa siis miettiä et voiko olla oikeesti mahollista ettei mies muka huomaa tulleensa vai mitä toi on? mies on aina ennen myöntäny ihan reilusti et on tullu mut nyt en oo ees huomannu muutenku tavarat valuu reisiä pitkin.. must on siis outoo et se tollai salaa tota ja huijaa... mitä mieltä ootte tästä? mua häiritsee oikeesti iha sikana mutten viiti kysyy.. luuleekohan se et jos hän tulee sisään ni suutun siitä tai jotai? kertokaa mitä ajattelette tuosta :)
 
jospa hän on sit tajunnut, että myös sinä huomasit kaikki "tekosyyt" ja koittaa näin peitellä jotain...
Miehille on yleensä aika kova paikka puhua ylipäätään mistään =) mutta saatika sitten petipuuhista ja varsinkaan jos niihin liittyvät omat "ongelmat". Niide ei tarvitse olla isoja ongelmia, mutta puhumatta niistä tulee isoja ongelmia ja luulenpa näin käyneen hänellekkin. Jostain syystä hän ei tahdo sinun tietävän, että laukeaa "liian nopeasti"...???

en tiedä auttoiko "analyysini" :LOL: mutta olen sitä mieltä, että asioista täytyy puhua...
Ainakin saat jonkinlaisen selityksen...
:heart:
 
no ei mustakaa voi olla huomaamatta! kun oon kysyny et tulitko, ni vastaus on ollu just jotaki et emmä ainakaa huomannu, tais se tos livahtaa. niin ja tost et laukee liian nopeesti ni ei se oo tullu nopeesti :D ollaan puuhattu jo ties mite kaua ja sit koittaa keksii et nyt ei jaksa enää, nyt ei kikkeli toimi enää. mä en tajuu miks se "pelkää" myöntää et tuli sisälle. luuleekoha se oikeesti et suutun siitä...? meillä ei oo seksistä puhuminen oo koskaa ollu ongelma. aina on tehty toiselle selväks et nyt oon tullu ja yleensä oon huomannuki sen. mä vaa siis ihmettelen täs et ku ennen otti aina äkkii ulos sen ku tuli mut nyt tekee tollee et tulee sisälle mut "salaa" sen. mut kiitti hei teille jotka vastasitte :p
 

Pääsin nyt sitte vihdoin käymään koneella.
Joululahjat on ostamatta :eek: Kauhee paniikki iski
Huomen ois tarkotus mennä esikoinen on huomenna kummitädillä ni huomen pääsen sitten ostaa lahjat kaikille, toki Enni o mukana mulla.
Uudenvuoden vietosta en tie viel.. luultavammin mun äitillä ja isällä taas ja mun sisko kans kaiketi tulee sinne:D
Huomen ois nyt täälki päi tarkotus maistella ekan kerran puuroa

Myt näkemisiin :xmas:

Sarianna78 ja Enni 5kk ja 3pv
 
meillä on jimi nyt maistellut SusieQ :n mainitsemaa riisipuuroa,ja hyvin on uponnut :)pari teelusikkaa olen antanut kerralla..
hain sitten tänään melkein kaikki jouluruuatkin valmiiksi,235e upposi sinne,hui!!tai no oli siinä sitten jimille vaipatkin,ja joulunamit,ja jimille ostin 4kiloo bataatteja jotka äskön survoin pakkaseen..en vaan sit huomannut et eihän meillä tuohon määrään jääkuutiorasioita ole,no tein niistä lopuista soseista sitten bataattilaatikkoa jouluksi,ja nam kun onkin hyvää :p kalat tarttisi sitten vielä keskiviikkona hakea että on tuoretta..laatikoita oon tehnyt nyt pitkin viikkoa pakkaseen,ja joululeivonnaisetkin on valmiina.
paketit sain pakattua ja ne on jo vietykkin sinne minne piti,ja nyt olisi enään joulusiivon teko..ahdistaa vaan alottaa kun tätä lääniä on neljän lapsen ja 2 aikuisen kanssa jonkun verran.
mä sitten rakastan joulua :heart:

ja jedvennalle tosiaan neuvoksi että kannattaa puhua sen miehen kanssa kunnolla,eihän mies voi huomaamattaan tulla..tai jos sitten tosiaan häpeää sitä jotenkin,tai tietääkö että syöt pillereitä?jos haluaa tulla sisälle,mutta pelkää että tuletkin raskaaksi ja tuli vahingossa eikä uskalla sulle kertoa..nämä tuli mulla heti mieleen..

jaahas,palailen taas paremmalla ajalla,nyt laittaan muksut unten maille =)

babjuska+jimi 5kk
 
Heipuliinilla komean kokoinen poika! :D
Ja Pömpelipötsin Justiinalle onnittelut hienosta uudesta taidosta!! :heart:
Meidän neiti lähti eilen kylässä hilaamaan itseään lattialla eteenpäin, tosin selällään maaten. :D Eli nosteli peppuaan ja työnteli jaloilla ja hienosti meni, hassun näköistähän se on, jatkoi moista kotonakin, hih. Koitti myös kovasti ryömiä mutta ei vielä pääse kuin pikkusen ja usein herppaa kun lelut ei vaan tule luokse. :kieh: :headwall: :D

Semmoista! Mä ajattelin myös tarjota riisipuuroa, nyt on syöty kaupan päärynäpuuroa, tosin tais sisältää myös jotain riisijauhoa jos oikein muistan.. kaurapuuroa on myös pari kertaa syöty, ei ole ollut kovin suuri hitti mutta kaikkea tuo on kuitenkin syönyt. :)
Kasvissoseet oon tehnyt itte ja aattelin että kaippa niitäkin vois laajentaa, pakkasessa ois maissia ja siihen vaikka pottua tai kukkakaalia sekaan, vois maistuakin. Maustanut en oo, vaikka ihan hyvin vois, laiskuutta kai!?

Uusi Vuosi otetaan vastaan kotona perheen kesken, meille tulee varmaankin mun veli avokkinsa kanssa. :)

Joulupuuhia on vielä vaikka mitä, mut mä päätin että siivoamisesta ne ota stressiä, riittää kun on perussiistiä ja hyvä mieli toivottavasti kaikilla. :xmas:

Mut nyt iltapalalle ja telkun ääreen, hyvää joulun odotusta kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä