** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

tervetuloa uusille :heart:

jimille puhkesi eilen 5 hammas ja 6 tekee tuloaan..onneksi poika ei niiden tulosta juurikaan valita,pikkuisen huonommin on syönyt.

meillä 6kk neuvola vasta 26pvä(samalla siskon 6v neuvola),joten uusia mittoja ei olla vähään aikaan saatu..
voi meidän pikkukakkonenkin täyttää 31pvä jo 6vuotta ja tänä vuonna mennään sitten eskariin :)kovasti tyttö jo nyt odottaa!!

jimi kehittyy ihan hirmuista vauhtia,nyt ollaan pari viikkoa noustu konttausasentoon,ja eilen otettiin ensimmäiset konttaus"askeleet" :heart: muuten menee kun mato eteenpäin,nousee konttiasentoon ja siittä matomaisesti vierii eteenpäin,hassun näköstä :LOL: ja aina tietenkin mennään kaikkiin sellaisiin paikkoihin joihin ei saisi mennä,esim,johdot ja pistorasiat on tosi kivoja..koko ajan saa olla silmät tarkkana!
pinnasänky meillä laskettiin alempaan tasoon kun jimi yks ihana aamu roikkui kiinni pinniksen reunassa kaksin käsin,siinä jo hieman pelästyin että mitä jos olisi tippunut,no onneksi niin ei käynyt!

jaahas,sit pitäis mennä ruuan laittoon :)

ainiin mustikkaa ollaan nyt syöty,ja hyvin on sopinut,onneksi!poika tuntuu olevan jo kyllästynyt pelkkään bataattiin..

babjuska+jimi kohta 6kk
 

Täällä täytetään tällä viikolla puoli vuotta on se aika menny tosi nopeesti.
Täällä ollaan oltu jo konttausasennossa, mutta liikkeelle pääsy on aika hupsun näköstä:DSitä ei ole vielä onnistuttu saamaan, menee vaan konttaus asennosssa ees taas:D
Enni nukkuu hyvin öisin, ei turhaa kitise, nukkuu kiltisti omassa pinnasängyssään.
Onko joku muu jo antanut tälläistä pilttiä, kuin : Makaronia ja kanaa ''illan tullen'', sopii jo 5kk ikäiselle, annoin sitä Enille oliko se lauantai, onneksi ei oo tullut mitään oireita aattelin sitä koittaa uudestaa
Enni kyllä syö kaikkea mitä antaa, epäilin ensin antaa perunaa ja parsakaalia, mutta sinne suuhun se meni, eikä edes naamaa vitristäny:D
Ollaan kokeiltu varmaan kaikkea mitä saa antaa 4-6kk pilteistä, hyvin on maistunu, Enni on sillanen palleroinen söpis:) Välillä tulee huono omatunto että oisko saanukkaan koittaa niiin montaa pilttiä? :eek:


Sarianna78&Enni melkein 6kk
 
Sarianna78: oon syöttäny danille tota makaronia ja kanaa-pilttiä ja hyvin uppoo. poika on oikeestaan kaikkiruokainen et syö ihan mitä makuja vaa. ei irvistele millekää enää. älä koe huonoa omaatuntoa noista pilttien kokeiluista ku iteki oon antanu ties miten paljo kaikkia erilaisia ja syyää viikossaki montaa eri makua. en koe sitä pahaksi pojalle :) vai olisiko siitä sitten haittaa? että miks koet sit huonoa omaatuntoa siitä?

neuvolassa käytiin ja neukkatäti oli iha ihmeissää ku kerroin et meiän poika osaa nousta jo ite istumaan :D ryömii hurjaa vauhtia ja konttaaminenki on niin lähel et taitaa kuukauden sisällä lähtee sekin taito käyntiin :D mitat oli 68cm ja 7,4kg.
dani on nyt ollu hirveessä flunssassa :( oon ollu iha pulassa ku lapsi huutaa iha kauheesti ja nukuttamine vie tunnin ku nokka on niin täys räkää ettei voi hengittää nenän kautta ni tuttia tai tuttipulloa ei huoli. yöt kyllä nukkuu tosi hyvin et viime yönäki nukku 9h putkee! vau!

mietin kans täs just et pitäsköhä pinnistä laskee alemmas ku poika istuskelee siellä kokoajan ja kurkistelee reunan yli et onks mami hereillä jo, tääl oltas valmiita leikkimään :D
mul on iha kauheen surkee mieli ku danin isä lähti tänään armeijaan :( kauhee ikävä on jo nyt ja joutuu olemaan heti väh. 2vko siel kiinni. häntä eilen itketti et pelottaa jos poika unohtaa hänet ja hän menettää niin paljon danin kehityksessä. kauheen haikea mieli mulla kokoajan! pohdin kokoajan et mitä mä nyt iltasin oikein teen ku niin yksinäistä on ku dani menee niin aikasin nukkumaan. yks idea oli et lähtisin kävelylle iltasin mut kurjaa se on yksin :( olisko kellään mitään ideoita mulle miten saisin ajan kulumaan kun ukko on sotimassa? ikävää on vaikeeta lievittääki ku siellä ei näin alkuun saa puhelinta käyttää ku tosi vähän. huoh :(

noh tämä sotaleski painelee suihkuun. kuulemisiin!

jedvenna ja daniel 6kk+
 
heiii pakko oli tulla heti kertoo! dani tunnisti tänää ekan kerran oman nimensä! luulin et se käänty kattomaa vaa vahingos mua ku huutelin nimellä mut testasin monta kertaa ja aina käänty kattoo et mitä sä mua huutelet siel :D tunnistaako teillä vauvat jo nimensä?
 
Ummetuksen hoidostamme - osittain toimii osittain ei. Välillä on ollut raskasta, kun toinen pinnaa ja pinnaa, ettei tavaraa tulisi housuun ja valittelee. Reppana pikkuinen. Tänään ei edes suostunut syömään mitään kiinteitä, heti meni suu kiinni. Ostettiin apteekista mallasuutetta, ku Levolac ei tunnu kovin hyvin auttavan. Huomenna aloitan mallasuutteen tarjoamisen.

Jedvenna - meidän neiti on tunnistanut oman nimensä myöskin jo jonkun aikaa. Mut sit mun siskon mies lyttäsi minut - kuitenkin kutsut lasta tietyllä äänen sävyllä ja vaikka kutsuisit samalla äänen sävyllä "kissa" niin lapsi kääntyisi. No en testannut asiaa vaan ajattelen, että meidän neiti tuntee nimensä! Ihanaa, eikö vain?? :heart: Esim. passikuvaa otettaessa valokuvaajan piti saada lapsi kääntämään päänsä kameraan, pyysin häntä kutsumaan nimeltä ja niin se vain tepsi.

Neiti on nyt viikon ajan kääntyillyt, liikunnan harjoituksen vuoksi meni ääntely harjoitukset. Nyt ei enää tule pitkiä jokeltelupätkiä eikä päristelyä ja puhaltelua, kun kaikki energia menee liikunnan harjoittamiseen. Tyttö oli suloinen, kun se päristeli - sit minä, mies ja sit taas tytskä. Vuorotellen päristeltiin ja naurettiin, vähän se nautti siitä. Nyt ei ole enää sellaista.

Elämä on mielettömän ihanaa lapsen kanssa, kun se on jo niin seurallinen!

Ite oon aloittanut näiden lumien tulon myötä hiihtämisen, hiihdän päivittäin 5-8 kilsaa, mies on tehnyt kotiovelta ladut. Aivan mahtavaa päästellä menemään vähän raskauskiloja ladulle!
Nuutti ja tytskä kohta 6 kk:ta (14.pvä)
 
Täällä taas yötä myöen valvoskelen, tällä kertaa kumminkin ihan yksinäni, tyttö nukkuu.
Vähän levottomat meinaa olla muo yöunet nyt, kun oppi aamulla ryömimään. =)
Ihan pikkumatkoja vasta ryömii, mutta nyt sen huomaa että on ihan tarkoituksellista. Välistä vetäsee niin vauhdilla, että meinaa mennä naamalleen, kun jääkin käsi mahan alle.

6 kkN neuvolassa oli mitat 66cm ja paino 6955g, joten kovin suuri ei meidän neiti ole, mutta eipä ollut aikoinaan isosiskonsakaan. 5,5 vuotiaana esikoinen on kumminkin huomattavasti ikäisiään pidempi.

Mulla itselläni on koko ajan semmoinen olo, että kumpa sais tätä aikaa jotenkin hidastetetusti menemään, kun vastahan tuo pikkuinen syntyi ja nyt jo puol vuotta...

Nyt nukkumaan!

Josi ja prinsessa 6 kk ja 2 pv
 
kaie
Nuutti, meillä on ollut ihan sama ton vatsan toiminnan kanssa. Kiinteiden aloituksen jälkeen vatsa alkoi toimia 3-5 päivän välein, kun siihen saakka toimi useita kertoja päivässä. Tyttö ei varsinaisesti valita, mutta kun alkaa olla tukala olo, ei ruokaa enää mene alas, juuri niin kuin säkin kerroit.

Mä olen kahdesti turvautunut peräruiskeeseen nimeltä mikrolax. Saa apteekista ilman reseptiä. Ja muuten otetaan tuota Levolacia päivittäin. Se ei toimi heti, saattaa mennä useampi päivä että alkaa toimia. Mutta esim. peräruiskeen jälkeen kun vaan muistaa antaa joka päivä sen 5ml, niin yleensä on vatsa pysynyt toiminnassa tahtiin kerran päivässä-kahdessa. Sitten heti jos joku reissu tmv. sotkee rytmit ja levolac jää antamatta niin sen huomaa heti ja vatsa panttaa. Sitten pitää taas antaa reippaasti levolacia ja odotella muutama päivä kunnes alkaa taas toimia. Tai turvautua peräruiskeeseen.

Mun mielestä tyttö selvästi panttaa kakkaa. On varmaan jo oppinut että jos vatsa on kovalla niin kakkaaminen tuntuu inhottavalta: siispä jalat tikkusuoriksi ja pakarat yhteen kun hätä tulee. :/ Niinpä nykyään heti kun huomaan tytön äheltävän, kaappaan sen kainaloon, hoitopöydälle, vaipat pois ja jalat koukkuun. Näin autettuna kakka yleensä hetken odotelun jälkeen tulee. Toisinaan nostan suoraan pytylle/potalle.

Meillä ei toiminut luumu, ei vesi, ei edes kuumemittari (jonka käyttöä tosin ei kai nykyään suositellakaan). Itse olen pitänyt peräruiskerajana tuota viittä päivää panttausta. Tsemppiä!!
 
Heippa! Ja uusille tervetuloa! :wave:

Yhdyn edelliseen, tää aika on mennyt kyllä niin nopsaan, tyttö on jo 6,5kk ja tuntuu ettei meillä kohta ole enää vauvaa!? :eek: Vaikka onhan tuo vielä ihana vauva, mut tietänette mitä tarkoitan..

Täällä ei vielä ryömitä, takpuolta nostellaan ylös ja ponnataan jaloilla. Ympäri mennän ja nyt tullut uutena sängyssä kieriminen, saattaa olla ihan nurin perin siellä ja huudella sitten kun asento on vähän huono.. :whistle: :LOL:

Ja kyllä tuo on nimensä tunnistanut jo hyvän aikaa, ihan sama kuka kysyy niin pää kääntyy. :)
Heh, hampaitakaan tytöllä ei vielä ole, ihan hyvä vaan mun kannalta. :p
Jonkin sortin ummetusta on ollut, pidin paussia liharuoista ja annettiin reilusti luumua ja tehtiin puuroista löysiä, on toiminut onneks taas. :) Ja aika paljon on erilaisia ruokia maisteltu, tosin terkka sanoi ettei tässä iässä vauva mitenkään tarvitse monia eri ruokia mut saa tietty antaa, ei niistä luulis haittaakaan olevan!

Yöt meillä menee ihan kivasti, kerran tai kaksi syö, vielä en yösyöttöjä lopettele, tytöllä kun kuitenkin tuntuu olevan ihan nälkä herätessään.

Jahas, nyt on neiti jumittunut sohvapöydän kulmaan, täytyy mennä hätiin. :D
:wave:
 
Kaie - Me ostettiin eilen myös samaa peräruisketta, mut miehen suvussa on jokunen lääkäri niin yksi heistä vain eilen toppuutteli mua sen antamisessa. Samoiten toinen sanoi, ettei ensimmäistä kannata antaa ite, koska tää meidän neiti on niin todella pieni, ettei satu vahinkoa. Joten en näissä "peloitteluissa" uskaltanut antaa sitä ensimmäistä itse, onneksi vatsa taas tänään toimi, joten ei tarvitse lähteä vastaanotolle. Aivan samanlaista täälläkin, selkä kaarella panttaa kakkaansa, silloin yritän laittaa myös jalat koukkuun yms. et se tulis, mut onnistuu silti pidättämään. Tänään kokeilin antaa mallasuutetta, mut maitoon sekoitettuna tyttö ei suostunut yhtään juomaan sitä.

Hampaiden tulosta - Meillä ei ole tullut hampaita, mut ajattelisin, et niitä olis varmaan kohta tulossa. Minkälaisia hampaiden tuloon liittyviä oireita teidän beibeillä on ollut? Meidän tystkä ei suostu nyt kunnolla syömään, valittaa koko ajan, nyrkki tms. on koko ajan suussa. No voihan nuo tietysti liittyä myös tuohon ummetusasiaan.

Jedvenna - onko poitsu parantunut flunssasta? Me tehtiin häkkisänkyyn ihme viritelmiä, kostea lakana päälle, että saa kosteaa ilmaa ja pääpuolella patjan alle tyyny, et nukkuu vähän pystyasennossa. Ja tietysti suolaliuosta nenään ja usein niistämistä. Helpotti nukkumista.

Mielessä on syöttötuolin hankinta. Joko olette hankkineet? Hirveesti tekis mieli sitä tripp trappia, mut on se todella hintava. Ja vanhoista pyydetään maltaita!
Nyt neiti taas hermostuu...
 
heissan :)

tässä olisi taas jimistä kuvia :LOL:
tänään otettuja..
http://www.aijaa.com/v.php?i=5557447.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5557480.jpg

laittakaahan muutkin kuvia!niitä on niin ihana katsella :)

ja nuutti79 kyseli syöttötuoleista,meille ostettiin se tripp trapp tuoli,mietin että saahan siittä sitten osan takaisin kun myy eteenpäin!

harmi että niin monella on tuota ummetusta :(
täällä ihan päinvastoin,melki joka aterian jälkeen tulee tavarat housuihin..

jaahas nyt on jätkä taas syömässä siskojen leluja,täytyy mennä!

babjuska+jimi ihan kohta 6kk
 
hellou...

pitkästä aikaa päätin kirjotella..meillä ei oo onnex ollu mitään pahempaa ummetusta...kerran päivässä yleensä tulee isommat tavarat vaippaan :)
meillä on syöttötuoli käytössä siinä on ihan se syöttötuolin oma pehmuste ja laitoin alux pienen tyynyn selän taakse mut nyt alkaa näyttää siltä et tyynystä voidaan luopua,sen verran tomerasti tuo meidän neiti siinä istuu :)
perjantaina meidänki neiti täyttää jo 6 kuukautta..kamalan nopeesti on aika menny :( maanantaina ois sit neuvola et saadaan taas uusia mittoja...:) hampaita ei vielä oo tullu mut kovasti tuo ikeniään rapsuttejee et jospa niitä kohta alkais tulla mut nyt pitää mennä nauttimaan omasta ajasta..
palaamisiin taas ja toivotaan et flunssaiset pienokaiset parantuu nopeesti :)

tässä ois pari viikkoa sitten otettuja kuvia meidän neidistä

http://www.aijaa.com/v.php?i=5558468.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5558494.jpg
 
meillä poika kakkii tosi hyvin, kerran päivässä. ei oo pitkiin aikoihin ollu ummetuksia. dani syö monipuolisesti vilja- ja liharuokia eikä maha reagoi mitenkää.
meillä on käytössä syöttötuoli, ollu jo joulusta saakka. oon laittanu pyyhkeen pojan tueks vaa ku istumine on viel hiukan huteraa.

herranjestas dani kehittyy hurjaa vauhtia. tänääki istu tosi pitkään tuetta ite, meni siihen asentoon kaiken lisäks omin avuin. näyttää niin isolt pojalt jo ku istuu sillai ittekseen! täällä ei vielä hampaita näy. jos tulee äitiinsä ni hampaat tulee vast vuoden iässä :D mut on kyl ollu aika selviä oireita niiden tulosta tosin. nyrkki maistuu ja kuola valuu ja välil itkeskelee ja on vihanen eikä syö kunnolla.

dani on paranemaan päin flunssasta. vielä on nokka ihan tukossa, illalla kun nukutan yöunille ni raukkaparka yrittää juua tuttipullosta sillain et välil haukkoo henkee suun kautta ja sit jatkaa imemistä. ei oo enää kiukkunen ja tuskanen ja ruokaki maistuu taas. tänään oltiin pitkästä aikaa vaunuilemassa. en tienny millo olis ollu hyvä viedä poika ulos ettei saa mitään jälkitauteja. mut eipä tuolla enää niin kylmäkään ole ja dani voi jo paljon paremmin :)

piti muuten kysyä, neukkatäti puhu jotakin semmosta et pitäs alkaa opetella lopettaa noi yösyötöt et lapsi oppii sen ettei yöllä syödä. dani on esikoiseni ja tiedustelisin teiltä joilla on enempi lapsia et millon ne yösyötöt pitäs alkaa lopettaa? dani herää yöllä 2x ja juo pullollisen maitoa ja nukahtaa samantien. jos yösyöttöjä alkaa lopettelee ni mitä pitää tehä et lapsi nukahtais uudelleen?

mutta eipä mulla muuta, illanjatkoja!

jedvenna ja daniel 6kk+
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Yösyötöistä; olen vähän jäävi neuvomaan... meillä esikoinen sai rintaa vielä jerran yössä 1v ja 1kk ikään. Sitten iski kova räkätauti eikä herännyt kahteen yöhön syömään. Kolmantena päätin, että yösyötöt loppuu nyt. Silittelin, lauleskelin ja heijasin pojan takaisin uneen. Mutta oon samaa mieltä kuin Illuusian kanssa, että vielä ei oo kiirettä lopetella yösyöttöjä. Meillä kanssa ihan todella syödään yöllä (tosin muutenkin itketään, paukutellaan, ollaan jumissa ja valvotetaan äitiä |O , mutta se on ihan toinen tarina se. )

Ummetuksesta; meillä kakka tulee 2 - 3 päivän välein ja on aika kiinteetä - ei ihan kivikovaa, mutta aika kovaa. Meillä homma toimii niin, että kun typykkä alkaa ähistellä, mennään hoitopöydälle, jossa otan vaipan auki, pumppailen jalkoja ja painan jalkapohjista. Yleensä kakkaa sitten siinä, kun painaa kevyesto jalkapohjista jalat koukussa vatsan päällä. Kannattaa kokeilla, jos vaikka auttais muillakin.

Esikoinen täyttää tänään 4v. ja typykkä täytti pari päivää sitten 6kk niin se aika rientää...

Piti kysymän saako nää 6kk neuvolassa sikapiikin ja aiotteko sen ottaa?

SusieQ ja typykkä
 
SusieQ, olisi saanut sikapiikin mutta kun on epäilys kananmuna-allergiasta niin ei annettu vielä. Me otetaan ens vkolla miehen kanssa ne piikit, täytyy toivoa että suojaamme tyttöä sitten. :)
Niin ja onnea sun esikoiselle, niin se aika todellakin vaan rientää!
Ja yösyötöistä, mun poika lopetteli muistaakseni itse yösyömiset n.7kk iässä, joten se oli helppo nakki se.
Ja neuvolassa taidetaan "ohjeistaa" että 6kk kieppeillä voisi yösyötöt lopettaa, mutta toisaalta taas, mun mielestä tässäkään asiassa ei ole mitään yhtä oikeaa vastausta tai tapaa. Jossain oppaassa neuvottiin että sitten jos äiti päättää yösyötöt lopettaa niin parasta se on tehdä kerralla. Lapsi siis ei voi tajuta sitä että esim. klo 23 hän saa maitoa mutta sitten taas klo 03.00 ei saa. Mutta joo, eipä mullakaan ole oikein vinkkejä antaa, meillä kun mennään vielä tuon typyn ehdoilla. :xmas:

Tänään oltiin hammashoitolassa, pian on kuulemma eka hammas tulossa, jee.. :D
 
Hei!
Eilen käytiin neuvolassa ja sopivasti oli tullut niin mittaa kuin painoakin. 65,3cm ja 6835g. Ihan sopivat mitat =) Meillä tyttö ei vielä ryömi, mutta pyörii kuin hyrrä... Mummu pelotteli että jos sukuunsa tulee, niin jättää ryömimiset väliin ja lähtee suoraan kävelemään=) neiti nimittäin seisoskelee itse rahia vasten pitkät pätkät ja olis vaan seisaallaan... No katsotaan, itse olisin tyytyväinen vähän hitaampaan tahtiin. Olis ainakin aikaa varautua ja etsiä kaikki vaaranpaikat :D
Meillä onkin sitten vahdinvaihto maaliskuun alusta. Isä jää kotiin ja minä lähden töihin. Isä käyttää viimeisen vanhempainvapaa kuukauden ja jatkaa hoitovapaalla ainakin puoli vuotta.
Ihanaa!! Olen kyllä innoissani menossa töihin, saatiin juuri yhtiökumppanin kanssa remontti valmiiksi ja pääsen ihka uuteen liikkeeseen hommiin :D
Voi olla että suru iskee puseroon, kun joudun olemaan prinsessasta erossa, mutta onhan hän parhaassa mahdollisessa hoidossa :saint:
Nyt lähdetään nauttimaan ihanasta ulkoiluilmasta ja viedään koiruus kunnon lenkille!
mimmu ja Siiri 6kk+++
 
meillä oli tänään 6kk neuvola:

tuoreet mitat oli
69.7 cm
8.3 kg
ja pää 47

Kehitys on hieman ikäsitään edellä, ryömii, istuu tuettuna hienosti ja ilman tukea lyhyitä aikoja, nousee melkein istumaan itse ja kovasti yritystä myös seisomaan.
eli kaikki mallikaasti poika on hyväntuulinen jne.

saatiin muuten myös kumpikin possurokotteet, katsotaan tuleeko niistä mitään.

mä lopetin yösyötöt pojan kanssa kokonaan, kun ei nälkä ole, enempi vaan tapa. meni hienosti samoihin yövalvomisiin mitä tässä nyt on muutenkin ollut. oikeastaan aika kivuttomasti kävi ehkä noin 3 yönä kitisi, mutta sitten tajusi että maitoa ei tule ja nyt on yötkin rauhoittuneet

jaahas, kutsu käy. palaillaan

toivova ja poika jo 6kk
 
varasin huomiseksi lääkärin danille. poika on vieläki niin tukkonen ja tuskanen et täst ei oikeesti tuu enää mitään. nukuttamiset yhtä helvettiä ku toine karjuu täyttä kurkkua kun nokka nii täys räkää ettei tuttia voi syödä ku ei saa henkee nenän kautta. poika on ollu jo viikon samanlainen ja iha yhtä kipee koko aja. ei paranemaan päin ollenkaan. kuumetta ei tosin ole enää ja ruoka maistuu paremmin mut toi nuha on ihan hirvee. meen tarkistuttaa korvat ja poskiontelot. mulla on niin epätoivoset fiilikset ollu et oon itkeny parina iltana ku lapsi huutaa ihan täysii ja oon ihan rättiväsyny. kerran kävi mieles et hitto vie, mä en jaksa enää...musta ei oo tähän. danin isä on armeijassa enkä häneltä apua voi saada :( itkeskelin hänelle puhelimessa ja hän lohdutteli et viikon päästä tulen sinne auttamaan sua. voi että kun on ikävä sitäkin. :(
mul on niin paha univaje et se on alkanu vaikuttaa mun muistiin, keskittymiskykyyn ja ajamiseen. kerra ku ajoin kylille ni edellä oleva pakettiauto näytti menevän kauemmas kokoajan ja näkökenttä kapeni yhtäkkiä. pelästyin et nukahdanko rattii vai mitä oikei tapahtuu!? sitte jos teen kahta kolmea asiaa yhtä aikaa, yksi niistä menee tosi huonosti koska en pysty keskittyy. oon unohdellu paljon tärkeitä asioita ja kaikkee. poika on nukkunu tän puolvuotta melkei joka yö 3h pätkissä ja päikkäreit nukkuu alle tunnin nykyään. aamusin nousee ylös kuudelta :/ oon niin poikki..
 
jedvenna, hyvä kun viet pojan näytille! Ja piti kysyä että onko sulla nenä-fridaa? Sillä me saatiin tosi tehokkaasti imettyä tytöltä räkää kun oli flunssassa, suosittelen! Samoin keittosuolatipat oli myös tarpeen, laitettiin ensin niitä ja sitten imettiin. Tsemppiä!!
Koita nukkua pojan kanssa päikkäreitä ja teet vaan pakolliset hommat, univaje tosiaan vaikuttaa moneen asiaan. Mut jospa se siitä taas kun menee tuo ikävä räkäisyys ohi!
 

Syöttötuoli on ollut meillä toiminnassa kanssa joulukuusta.
Ostettiin toi Tripp Trapp tuoli, toki se oli aika hintava, mutta sen voi myydä kun ei itse sitä enää tarvitse ja saa jonkun osan itse takaisin.
Ite pääsen kanssa töihin maaliskuussa, meillä isi jää sitten vapaalle silloin myös, joten sama tilanne.
Enni rakastaa niin kovin ulkona oloa, nukahtaa niin hyvin ulkona ja muutenkin lenkkeilään ja katsellaan maailman menoa, veljeä vahditaan ulkona:)
Meilläkään yösyötöt on todella harvinaisia
Konttaamista on muutaman kerrran jo testailtu, siinä aina kerkeän miettimään, kuinka tyttö kasvaa:)

Sarianna78&Enni 6kk
 
Illuusia;hyvä kun sanoit tuosta kananmuna-allergiasta. Sehän ratkaisee meillä myös asian. Typykkä nimittäin pulauttelee ihan älyttömästi, kun oon syönyt vähänkään kananmunaa, joten eiköhän meilläkin jää tuo rokote toistaiseksi ottamatta. Tosin täällä taidetaan aloittaa terveiden aikuisten rokotukset vasta helmikuussa...

Jedvennalle iso :hug: . Yritä saada aina nukuttua silloin kuin poika nukkuu (joo, tiedän helpommin sanottu kuin tehty). Jos sulla on ketään, jota pyytää apuun oma äiti tai anoppi, ystävä tai sukulainen niin pyydä. Ihan sama milloin nukkuu, kunhan saa edes vähän lepoa. Nuhanenälle voi vielä kokeilla tuota sipulisilpun laittamista pinnasängyn viereen ja sitten ilmankostutin/märät pyyhkeet makuuhuoneeseen. Jos räkä ei tuu pois, niin sitten keittosuolatipat nenään ja nenä-fridalla imemään, vaikka se onkin kurjaa puuhaa, niin helpottaa pikkuisen oloa. Niin ja korvat kannattaa tarkistuttaa, pidemmän päälle kun nuo räkätaudit menee näillä pikkuisilla niin helposti korviin.

Mut nyt iltapuuhiin.

SusieQ ja typykkä
 
Harmi, mun teksti hävisi...

Oletteko käyneet vauvauinneissa? Meillä meni infotilaisuus ohi viime viikolla huomaamattamme. Uimaan ei pääse, ellei ole käynyt infossa. Nyt yritän metsästää uuttaa tilaisuutta muista lähialueen uimahalleista. Onko teillä kokemusta siitä tilaisuudesta ja uimisesta?
 
Hei kaikille!
Ajattelin tässä aloittaa kirjoitella silloin tällöin kuulumisia tänne ja jos vaikka joskus täältä saisi tukea, ymmärrystä tai antaa niitä :)

Tässä on vähän tietoa pienestä pojastani. Laskettu aikahan meillä oli 20.7, mutta hän päätti tulla viikkoa aikasemmin elikkä 13.7. Mitat olivat 49 cm ja 3530g. Aika on mennyt ihan mukavasti pienen pojan kanssa, ilman isompia tai pitempi aikaisia ongelmia. Nivustyrä joka leikattiin kuuden viikon iässä, josta kyllä parannuttiin nopeasti, on ollut ainoa lyhytaikainen huolenaihe.

Luin tuolta aikaisemmin puhetta vauvan ummetuksesta, meillä oli alkuaikoina viikon välit kakkaamisessa, siis silloin kun oltiin vielä pelkällä rintamaidolla. Sen kyllä sanottiin olevan pelkällä maidolla elävälle ihan normaalia. Eipä tarvinut kakkavaippoja vaihdella niin usein :) (Toista se on pojan serkulla jolla ainakin vielä pari viikkoa sitten oli kakkaa joka vaipassa.)
Mutta meilläkin se kakkaaminen tihenty kun alettiin syöttämään kiinteitä, nyt tulee jo melkeinpä joka päivä.
Ja suurinpiirtein kaikkea ollaan syöty mitä vaan oon keksiny antaa ja hyvällä ruokahalulla.

Nukkuminen oli meillä alkuaikoina todella mukavaa, siis nukuttiin hyvin ja suhteellisen pitkään. Kunnes Siinä kolmen kuukausen paikkeilla poika ei enää nukkunutkaan yhtään pitempää pätkää, kahden tunnin välein heräsi, monesti jopa useammin. Eikä tuntunut mikään auttavan mitä kokeiltiin :( Nyt tällä hetkellä rinnan antamisen lopettaneena ja olohuoneessa nukkuvana, joudun heräämään enää kerran tai kaksi yössä :D (Meillä on vielä tällä hetkellä kaksio, kun ei olla tätä saatu myytyä pois :( )
En tiedä mikä tuossa on auttanut vai yhteistekijät. Pelkkä rinnan lopettaminen paljoa eroa tehnyt. Ehkä sitä vain ei kuule kaikkea sitä kitinää mitä sieltä saattaa yöllä kuulua mihin aikasemmin on herännyt.

Ja käytiin tuossa 6-kk neuvolassa ja mitat olivat 72 cm ja 8930g, eli tää lötkö on kasvanu ihan hirveästi :heart:

No toivottavasti joku jaksaa lukea, tästä nyt näköjään tuli aika pitkä tarina.

T. Suvituuli86 ja poika09
 

Yhteistyössä