** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

^ Mä kuvittelin sut vaaleahiuksiseksi, en tiiä miten semmonen mielikuva. Ja siis positiivisessa mielessä! Ja jälkikäteen tajusin, että onhan sulla kuva tuolla profiilissakin, en vaan oo siellä tainnu käyä. Uteliaana vaan FB:stä katoin, kun sinne linkki oli.

Jahas, mä sit käytin Iiristä lääkärissä. Kaikki oli "hjuvin", kuten lääkäri sanoi :D Katto korvat, nielun ja kuunteli keuhkot. Sanoi, että 38 ja yli pyllystä mitattuna on kuumetta, nuha ja yskö voi kestää pitempään. Ja oli hyvinvoivan näköinen. Tosin en tiiä, miten paljon kuunteli, kun sanoin jossain kohtaa, että ei oikein ruoka maistu, niin toiseen kohti sanoi, että jos on virkeä ja ruoka maistuu... Ja sit kysyin, että millon voi sitten laittaa taas ulos nukkumaan, niin sanoi, ettei ei varmaan minnekään kaanata lähteä, kun on kipeä. Olin että meillä siis päiväunet nukutaan aina ulkona, mutta ei nyt, kun on kuumetta... eli ei oikein muuta irronu kuin se, että ainakin nyt kaikki kunnossa.

Ainiin, sisävaatteista: meilläkin oikeestaan aina kotona body ja sukkikset/puolipotkarit. Sitten jos ollaan kerhossa, niin vielä päällä jotkut siistimmät päällivaatteet.

Hoitoon jättämisestä: meillä ei Iiris oikeestaan hoidossa ole ollut. Ja kotiin miehen hoteisiin jättäminen ei mielestäni ole hoitoon jättämistä. Meillä kun täällä ei ole ketään, joka voisi hoitaa lapsia... Joulun/uudenvuoden seutuun jätettiin pari kertaa lapset nukkumaan, kun käytiin kylillä kavereita tapaamassa ja syömässä. Mutta sillon onkin helppo lähtee, kun nukkuvat.
 
Iltoja!

Meillä neiti on edelleen sellanen yökukkuja, yöllä tunnin-kahen välein heräilee ähisemään, tissi suuhun ja uni jatkuu. Mutta kun se keskeyttää sen minun unen et aamusin sen huomaa kuinka väsynyt on! Mut sit taas näin illasta ei malttas mennä nukkumaan kun saa sen hetken sitä omaa aikaa. =) Päiväunia Justiina nukkuu tosi hyvin vaunuissa, yleensä kolmet päivässä mut nää yöt on kyllä ihan mahottomia! Neiti siis nukkuu mun vieressä ja saman peiton alla ja ihan kylessä kiinni. Meillä on isäntä nukkunu jo monta kuukautta isomman tytön kanssa vierashuoneessa kun sillä on aamusin niin aikaset herätykset että saa sit kunnolla nukuttua, tosin viikonloput pyrkii sit tulemaan meijän viereen, että tällaset järjestelyt meillä... :whistle: ;) Se jää nyt viikon päästä yli 4 viikoks lomalle ja sillon meinattiin pitää vähän unikoulua.

Meillä ei kellekkään otettu rokotetta,

Asutaan keski-suomen pikkukunnassa, omakotitalossa maaseudulla, keskellä ei mitään! :D Jyväskylä on meijän lähin kaupunki.

Vielä ei oo hampaita tullut. Kontallaan on ollut jo toista kuukautta mutta ei oo opetellu konttaamaan kun ryömimällä pääsee niiin lujaa että äiti ei meinaa perässä pysyä!

Mites teillä ketkä vielä imetätte, saako vauvat jotain muuta nestettä esim. aterialla? Mä oon tarjonnu nokkamukista sekä vettä että tuttelia mutta eihän Justi osaa niitä juua, eli meillä on toi tissimaito ainut mitä juuaan. Ja sitäkin suurimmaks osaks yöllä/nukkumaan mentäessä. Päivällä ku tarjoo niin se on muutama imasu ja tänk juu!! :D

Jaa, olikohan vielä muuta... Ei muistu nyt mieleen joten hyviä öitä ja hohtavia hankia äiteille ja pienokaisille!!! :wave:
 
Niin vauvakuumeestahan piti vielä mainita että mulla on varmaan ikuinen sellainen! Että heti saa tulla kun on tullakseen, meillä se ei tosin niin helposti vaan käykään, esikoista yritettiin puolitoista vuotta ja Justiinaa tuplaten, 3 pitkää vuotta. Mutta ai että sellanen tyttötrio ois ihana, puhas akkavalta talossa! Ja ihan yhtä tervetullut se poikakin olisi! :D

No jospa sitä nyt sinne nukkumaan... :xmas:
 
Heheei!:)

Ekaks nyt 6kk neuvolakuulumiset, eli Pihlalla on pituutta 65,5cm ja painoa 6575g, pipo oli ehkä 42cm. Ja SEURALLINEN tyttö on! Sekunttia ei olla hiljaa!:D Paitsi nukkuessa, välillä kyllä silloinkin mumistaan. :D
Ja meillä sanotaan jo selvästi 'ätääää' kun näkee minut ja kissan kun näkee niin tulee 'kirrrrrr'. :heart:
Eli ilmeisesti meillä opitaan nopsemmin puhumaan kun liikkumaan! Muutaman kerran on kyllä pienet matkat ryömitty ja kierimällä mennään eteenpäin ja silleen s-mutkia tekemällä muttei muuten. :)

Ja hmm mitäs täällä olikaan.. no aiemmin ainakin oli kysymystä iästä ja asuinpaikasta, eli meidän perheessä on minä 20v ja Pihla 6kk. Ja joensuusta ollaan. :)

Ja peitoista tms, Pihlalla on öisin unihaalari tai t-paita ja pikkuhousut ja nukkuu ihan miun kyljessä kiinni, saman peiton alla.
Päivisin meillä on kotona päällä body ja housut, on kans sellainen ikiliikkuja tämä neiti et kuuma tulee heti jos vähänkään enempää laittaa!

Ja menkoista oli kans jotain puhetta, miulla alkoi ihan jo n. kuukaus synnytyksen jälkeen(sektion siis, en tiedä vaikuttaako)! Oishan se ollu kiva et ois ollu pidempään pois mut johan noihin on taas tottunut!

Ja PömpeliPötsin kysymyksiin, imetän siis vielä ja meillä on juoturuoan kanssa ite nokkamukista vettä jo n reilu kuukauden ajan. Kerran koitin lypsää omaa maitoa mukiin niin Pihla valutt vaan kaiken suun pielestä pois, vesi kelpasi taas sitten.
Ja kylvyssä meillä käydään n 2-4krt viikkoon. Pihla kun miulla aina sitterissä mukana kylpyhuoneessa, niin usein otan sitten omien pesujen jälkeen hänetkin pesulle. Ja lystiä on! Nyt kun tajuttu veden läiskyttäminen! :D

Huhhu, tais tulla tekstiä taas, pitäs useammin käydä niin ei tarviis novellia kirjoittaa! :)
Mutta nyt tää äippä menee murun viereen nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä! :)

Oletteko muuten ketkään käyneet missään (eka)vauva-ryhmissä tms?
Me meinattiin huomenna mennä katsomaan meininki, jos vaan jaksetaan herätä niin aikasin.. :D
 
Lääkäristä; me käydään yksityisellä. Meillä on molemmilla lapsilla vakuutus, joten laitetaan nuo laskut aina sinne tai siis onhan siinä aina omavastuu, mutta kun kerran on kallista vakuutusta maksettu, niin yritetään sitä sit hyödyntääkin. Niin ja yksityisille lääkäriasemille on monesti netissä ajanvaraus, joten on hyvä, kun voi varata lääkäriajan vaikka keskellä yötä seuraavaksi päiväksi.

Kylvystä; meillä käydään noin 2 kertaa viikossa. Typykällä on aika herkkä ja kuiva iho, joten ei viitsitä kovin usein kylvettää, vaikka kylpyveteen lisätäänkin aina öljyä.

Ääntelystä; meillä tulee välillä tavuja tyyliin vav-vav-vav tai mam-mam-mam.

Jeps, mutta nyt päiväunille |O , sen verran vähän nukuttiin taas viime yönä.
 
Hoh hoijaa, täällä myös vähän äitiä väsyttää.. Koitettiin taas viime yönä josko neiti ois huolinu pulloa ja alkuun näytti hyvältä mut eipä se meinaa kelvata. Ja tämä siis siksi kun mun ois tarkotus lähteä vähän baila baila.. Mies kyllä sanoi että pärjäävät, kattoo nyt! :xmas:

Vaatetuksesta ollut juttua, tuo nukkuu yöasussa ja peitto päällä, meillä melko viileät huoneet. Lattialla touhuilee bodyssa ja sukkiksissa, kovilla pakkasilla enemmän päällä eli huppari ja pökät ja sukat.
Kylvyssä neitiä käytetään pari kertaa viikossa, yhdessä vaiheessa näytti iho kuivuvan, nyt pysynyt tosi hyvänä! :)
Ja kovasti riittää juttua, välillä sanoo "äitiii" mut se on sattumaa kyllä, lisäksi puhelee "niin niin" ja emmä amma jne.. :D

Ja ruoan kanssa juodaan vettä nokkiksesta, tänään koitin myös omaa maitoani antaa mut eipä tuo juoda oikein osaa, lähinnä imeskelee. :D

Ja nyt on tosiaan tota eroahdistusta ollut, unille mentäessä huutelee ja haluaa sylissä pötköttää tovin, sitten nukahtaa rauhallisin mielin. :heart:
 
Noniin, taisi selvitä sitten yksi lisäsyy meidän neitin vailittamiseen ja kitinään yskän, nuhan ja eilen loppuneen kuumeen lisäksi. Nimittäin 3. puhjennut hammas! Ja onpa hassussa paikkaa, nimittäin yläkulmahammas! Kaks aiempaa oli siis alaetuhampaat ja oletin, että seuraavaksi puhkeaisi vastinparit niille, mutta toisin kävi. Jospa tästä pikku hiljaa alkais paremmat päivät..

Kylvystä: meillä käytetään kerta viikossa kylvyssä ja toinen pesukerta tulee vauvauinnissa. Tosin nyt vauvauinti on vähän tauolla, kun tulee tuo muutto, jatketaan sitten koko perheen voimin uudessa kaupungisssa.

Mä en kyllä ääntelystä oo oikein mitään erikoista huomannu. Sama oli esikoisen kohalla, kun neuvolassa kyseli silloin, että miten ääntelee. Olin että hä? Enhän mä osannu sanoa mitään erityistä, kunhan öhisee ja ähkii, jokeltaa ym. Sama on nyt, paljonkin ääntelee, mutta en mä osaa sanoa, että mitä tavua tai äänteitä sanoisi.

Täällä kanssa pääasiallinen juominen tulee tissistä. Ruualla oon sitten jo jonkin aikaa antanu nokkamukista, tai oikeestaa Aventin "taikamukista" vettä. Tosin pitäny olla se venttiili pois, kun ei vielä älyä imeä sitä niin, että sais venttiilin läpi tulemaan. Tosin nyt kaikki ruoka ym. hommat ollu tosi jäissä, kun ollu kipee ja varmaan tuo hammaskin osaltaan vaikuttanut.
 
jooh täällä kans väsynyt äiti!! dani on ollut tän koko viikon ihan kamala :( saa hirveitä raivareita kun syö, kun menee nukkuu, kun herää yöllä, menee päikkäreille.. huutaa ihan koko ajan. tänääki nukutin tunnin, huusi täyttä kurkkua koko tuon tunnin. sylissä huusi myös, ei siis auttanu mikään. äitini sanoi että itku kuulostaa ihan kipuitkulta. danille on tullu taas ihan hirvee flunssa, nokka ihan täynnä räkää ja äitini mielestä vaikutti kuumeiselta. mulla ei oo danille kuumemittaria mut käyn huomenna danin mummon luona ja pyydän hänelt mittaria. mietin viel meenkö lääkärissä taas käymään. ekaks luulin et hampaiden tuloa huutaa noin paljon mut sit ilmeni toi räkäisyys ni en sit tiiä. inhottava olo kun ei oikeesti tiedä mikä toisella on. se huuto on oikeesti aivan järkyttävää. oon iteki itkeny monet illat ja yöt kun oon niin väsyny ja toine huutaa :( voisitteko sanoa mielipiteitänne? mikä voisi olla kyseessä ja mitä oikei teen?? oon tosi epätoivonen :(

ruokajuomasta ni oon danin syntymästä asti antanu vettä tuttipullosta. ostin nokkamukin vähän aikaa sit eikä oikei tykkää siitä kun ei voi oikei imeä ja tuntuu hassulta.
joo eroahdistusta täälläkin! en saa edes tiskata danin puurolautasta kun poika ryömii housun lahkeeseen kiinni huutaa et syliin ja äkkiä! oon joutunu ottaa pojan vessaanki mukaan ku ei tahtois päästää mua mihkään. aika rasittavaa välil ku pitäs oikeesti saada tehä jotaki tärkeetä.

ääntelyistä, dani sanoo pappa aina ku näkee mun isän :D mun isä on opettanu sille ties mite kaua et "sano pappa! sano pappa!" ni dani muistaa mun isän jotenki siitä ja sillai jänskästi kuiskaa "pappa" kun näkee isäni :D kuulostaa tosi hassult! sit sillonku dani huutaa ja itkee ni sanoo maammaaaaa :D ja sillonku kiukuttelee sängys ja karjuu siel ni sanoo ei ei ei ei eiii, joskus sanoo myös älä ja kun tahtoo mun syliin ni sanoo ääääittäääääää. noi kaikki on kyl varmasti sattumia koska en usko et noin pieni voi tajuta mitä sanoo :D mut silti kuulostaa niiiin ihanalta et ihaku puhuis :)

kylvyssä käyään joka päivä, siit on jääny tapa. ja jotenki tuntuu et jos jää yks päivä välii ni poika vaikuttaa tosi likaselt ja haisee puklulle ja kaikelle soseruualle :p mut joo mul oli kyl jotaki mutten muista enää.
kuulumisiin!

jedvenna ja daniel 7kk
 
Moi!

Jedvenna on korvat tarkistettu? Ettei oo tulehdusta..

Täällä pojalla kans kuumetta tai siis lämpöä ja vähän vatta sekasin yks päivä, meni onneksi ohi!

Ainiin ei taida olla montaa muuta vaavia jolla kakkaväli ois n. 2vkoa :)) Meillä on ja ei siis huuda tai kipuile sitä! Aattelin vaan et taitaa olla aika harvinaista, vai? Kakkavälit alko harvenee siinä 3kk iässä..

Hyviä vointeja ja koitetaan jaksaa :)
Maatuska ja pikkupoju
 
jedvenna, voisko olla hampaita tulossa? Onhan sulla panadolia? Sitä saa ja kannattaa kyllä antaa jos lapsi tuntuu kärttyiseltä ja kipeältä, tottakai myös lääkäriin jos kuume nousee uudestaan tai on aivan tukkoinen. Ja koita nostaa yöksi sängynpääty ylemmäs jos vaan mahdollista, auttaa tukkoiseen oloon.
Ei nyt muita niksejä tule mieleen, toiv. poika siitä taas tokenee, ei oo herkkua kellekään noi sairastelut/kipuilut. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
jedvenna, voisko olla hampaita tulossa? Onhan sulla panadolia? Sitä saa ja kannattaa kyllä antaa jos lapsi tuntuu kärttyiseltä ja kipeältä, tottakai myös lääkäriin jos kuume nousee uudestaan tai on aivan tukkoinen. Ja koita nostaa yöksi sängynpääty ylemmäs jos vaan mahdollista, auttaa tukkoiseen oloon.
Ei nyt muita niksejä tule mieleen, toiv. poika siitä taas tokenee, ei oo herkkua kellekään noi sairastelut/kipuilut. :hug:
Yhdyn illuusian kommentteihin.. Eli sängynpäätä neuvon nostamaan, esim. puh luettelot sopivat vallan mainiosti tähän tarkoitukseen :D ja sit tosiaan panadolia voit antaa.
Meillä oli esikoisella useasti just räkätauti silloin kun tuli hampaita, ja tekikin niitä aina kerralla sit useamman.. Jaksuja, ei ole helppoa noiden pienten sairastelijoiden kanssa. ja muille sairastelijoille myös toivottelen paranemisia ja mammoille jaksuja :hug:
 
jooh panadolia oonki antanu. annoin illal sille enneku nukahti ni yö meniki sit tosi hyvi. nukahti seittemän mais illal ja heräs ekan kerra vast viidelt aamul. no sen jälkee poikaa ei sit nukuttanukaa enää! valvottii kuutee ja sit nukahti uudestaa, sit heräs seittemält "lopullisesti". kävin yheksän aikaa vaunuilemas ni nukahti sinne ja uudelleen ulos kahentoist maissa ja kyllä nukkuu hyvin! varmaan paljo helpompi hengittää tuol ulkoilmas!
joo siis tosiaan pitiki kysyy et onks iha tavallista et flunssa kuuluu hampaiden tuloprosessiin? en oo ennen edes älynny et toisel voi olla noinki kaamee nuha ja sit tuliski hammas! danin korvat tarkistettiin sillo pari viikkoo sit lääkäris eikä ollu mitään. tarkkailen täs nyt tota suuta, aika varmaa se on kipee eikä korvat... koska syöminen on iha tappelemist vaan ja huutoo. voiko toisen tuskaa helpottaa muutenku antamalla viileän purulelun ja panadolia?

nii ja tost kakkaamisest ni must se ois ainaki hurjaa jos vauva kakkaa vaan kahen viikon välein! jos mul itelki kestäis pari vko tulla ni huh olis tuskaset oltavat! aika jännä juttu. ootko antanu ruusunmarja sosetta? se tepsii ainaki meillä. ja paljon vettä juotavaksi, seki toimii. mut joo eipä mulla muuta! täällä koitetaan jaksella :)

jedvenna ja daniel 7kk
 
jaahas,meillä jimi nyt sitten 39 kuumeessa :(
huomenna oli tarkotus mennä kaverimme häihin,mutta saas nähdä jääkö häät nyt väliin..anopin piti tulla tänne lapsia hoitamaan.
no täytyy toivoa että olis vaan tämän päivän toi kuumeilu!poika on ollut niin kipee koko päivän,mikään muu ei ole kelvannut kun äipän syli.

taas sitä heräitiin sängyssä..juurihan sen sinne minuutti sitten veinkin..eli täytyy taas mennä!

babjuska+jimi 6kk
 
Viikonloppuja!

Meillä oli eilen kuumeeton päivä, eli kesti aika lailla tasan 3pv ja nyt on tullut naamaan näpyt eli oli ilmeisesti sitten se vauvarokko. Mutta ihanaa kun poika on taas oma itsensä, jos mahdollista vieläkin energisempi kun tuli muutama päivä huilattua :D

Mukavaa viikonloppua ja oikein pikaisia paranemisia kipeille tai muuten kiukkuisille vauvoille ja äideille jaksamista :hug:
 
Lueskelin täällä noita juttuja,kun lapset jo seissyt ja sanoja sanonut.
Meillä Leenu on vähän yli 7kk eikä vieläkään seiso eikä sano mittää.
Istuu kyllä mutta ite ei pääse istumaan.
Konttaamaan oltais lähössä kyllä,mut taakse päin vaan menee eikä eteenpäin...
 
yonido, ei meilläkään nousta eikä kontata, ryömimällä tuo reilu 7kk typy menee. :)
Kovin on yksilöllisiä juttuja nämä, meidän poika taas oli sitten varhain liikkeillä, 9kk iässä lähti kävelemään, puhe taas tuli sitten myöhemmin.
Toivottavasti kaikki nuhanenät ovat jo tervehtyneet ja muutenkin meno mukavaa. :wave: :)
Lyhyestä virsi kaunis, tyttö huutelee sängyssään, ei tuu nukkumisesta enää mitään jos ei sylissä saa tankata läheisyyttä, että voihan eroahdistus sentään.. :whistle:
 
heippa !
Hampaiden tulosta: meille ainakin neuvola täti sanos viimeks kun oltiin siellä ja Nea oli tosi räkänen ja kipeän olonen, että hampaiden tulo voi aiheuttaa myös flunssa oireita. Meille ei kyllä tosin tullu hampaita mut se tukkosuuskin kesti vaan muutaman päivä.
Nostettiin sängynpäätyä ja laitettiin vauvojen nasolin tippoja kumpaankin sieraameen. Ja muutamana iltana annoin panadolin kun oli niin kipeän oloinen.

Peitosta: meillä on pikku peitto käytössä, tosin ei se pahemmin Nean päällä pysy. lisäksi on yöhaalari ja sukat. Päivisin kotona on vaan body ja sukkahousut tai housut.

Ja kylvyssä meillä käydään 2*viikossa.Täällä kanssa iho tuntuu kuivuvan. Rasvataankin Nean jalkoja päivittäin.

Vatsa on nyt alkanut toimimaan päivittäin tai vähintään joka toinen päivä. Tossa ennen kiinteiden aloitusta oli sellasia viikon välejä ja olo alkoi olemaan sen mukainen.

Yöt on edelleen mitä on..välillä nukutaan oikein hyvin ja välillä niin kuin viime yönä heräiltiin parin tunnin välein.
Illalla nukahtaminen on kyllä mun mielestä helpottunut.Aika rauhallisesti nukahtaa kun hetken silittää ja on vierellä. tutti sähläilykin on loppunut.. No katotaan vaan ni tänä iltana on kaikki taas toisin :)
 
danille tuli eka hammas! sunnuntaina huomasin ku syötin, semmone pikkane valkone hammas siellä näkyi! voi ihanaa mun vauva on jo niin iso! arvasin et teki hammasta kun oli tuollane. kiukuttelut on vähentyny roimasti ja nukkuuki paremmin. nukuttaminenki ei enää vie tuntia, äskenki laitoin lasten unilaulu-cd:n soimaan ja heijasin sylis ni melkei jo nukahti siihe. sit vaa sänkyy pötköttää ja unirätti kainaloo ja se oliki siinä! on nukkunu sellasia 5h-8h unia putkeen. :)

osaako kukaan sanoa et kuinka kaua menee et tulee toinen? että miten tiuhaan tahtiin noi hampaat yleensä tulee kun eka on puhjennu? tiedän vähän odottaa tuskasia päiviä sitten :D

toivova-84 ja babjuska: paranemisia vauvoille ja jaksuja äipälle ja iskälle!

juttelin muute tänää yhen sairaanhoitajan kanssa ja kerroin et mun hb on 98 täl hetkellä. se oli iha kauhuissaan et sehän on iha anemiaa et ei mikään ihme et väsyttää ja huimaa. sanoi myöskin et senpä takia oon itkunen, mieliala heittää, uupumusta, väsymystä, huonoa oloa, haluttomuutta ja voimattomuutta. mun pitäs tosissaan saada itteni kuntoon ku enhä mä jaksa mihkää rantakuntoon itteäni laittaa ku oon niin poikki! haluisin niin kovasti päästä tekee jotaki liikunnallista mut väsyttää ihan sairaan paljon :( jos vaikka kevätkin vähän sit piristäis jos se sieltä ikinä tuleekaan kun lunta tuolla nytki sataa aika paljo :D

ai niin, piti kysyä vielä et mihin aikaan teillä vauvat nukkuu viimeiset päikkärit? ja mihin aikaan alkaa yöunet? ja nukkuvatko vauvanne vikatkin päikkärit vaunuissa? en oo tähän mennes viimesiä päikkäreit laittanu ulos ku on nii pimeetä mut mitäs se nyt sit estää. oon vähä hömppä... vikat päikkärit on (jos on) joskus 16-17 välillä. aikamoista taistelua se aina on. mietinki et vaunuis ehk nukkuis paremmi niinku päivemmälläkin. yöunille dani menee klo 19 aikaan. se on melko aikasin mut toiminu meil iha hyvi ja mul onki siin tosi paljon omaa aikaa sit illal :) mut kuulumisiin!

jedvenna ja daniel 7kk
 
Hampaista meillä tuli ekasta n. 4-5 viikon päästä vasta se toinen. Oireilua silti riitti. Ja nyt ilmeisesti kolmatta pukkaa. Zzzz.

Tai sitten jotain muuta. Maaliskuun alkuun saatiin kunnollinen aika lastenlääkärille, neuvolalääkäri ja yksityinen yleislekuri on ihan persiistä.

Päikkärit menee meillä (poikkeuksia on, esim. tänään :kieh: ) suurinpiirtein näin:
- herätys klo 6:30-7:30
- päikkärit klo 9-10 (n. 2h)
- päikkärit klo 15-> (n. 30min)
- yöunille klo 19-20

Ja katotaa vaan niin taas kohta muuttuu toi rytmi :D Tosta loppupätkästä tosiaan valvoo sen 3-4h ja päikkärien kesto yhteensä vaan 2,5h. Sitten nukkuu melkein kellonympäri ja heräilee 4-10 kertaa.. Zzz.

Miten jos teilläkin Jedvenna ei ois enää noita 16-17 päikkyjä, jos ne kerran on taistelua? Tietysti jos tuntuu, et poika tarvii ne, niin tottakai sitten. Meillä ollaan väsyneitä kyl ja vähän se on sellasta, että hereillä on yritettävä pitää, mutta tunti ennen nukkumaan menoa aletaan jo puuroa syömään ja sitten rutiinit. Ihan hyvin menee sillee. Vauvakohtasta toki =)

Jaksuja ihan kaikille :flower:

- Nöösi ja poitsu 6,5kk
 
no mä en olekaan moneen aikaan laittanu noille 16-17 päikyille koska se on pelkkää tappelemista vaan. dani nukkuu muutenki huonosti päikkäreitä ja on just toho aikaa törkeen väsyny ja vihane. meillä nää unijutut menee näin (ei toki aina):

herää klo 6.00-7.00
päikkärit klo 8.00 (n. 45min)
päikkärit klo 10 (n. 30min. - 1h)
päikkärit klo 12-13 (30min)
ja hyvällä onnella nukkuu myös vielä 16-17 aikaan sen puoli tuntia ja yöunet alkaa n. klo 19

dani nukkuu aika monta kertaa mut se nukkuu oikeesti tosi vähän kerrallaan. kaikkein useimmiten sen puoli tuntia. on joskus niitä herkkupäiviä et nukkuu 1,5h vaunuissa. sen jälkeen ku poika oppi liikkumaan ni päikyt muuttu tollasiks. ennen nukku aina 3h päikkyjä. mut eiköhän se tästä! nytkin poika on nukkunu tuolla ulkona tunnin. ihana lepohetki ollu tässä :)
viime yö meni ihan hyvin. nukkui 5h, alkoi huuto joka ei meinannu loppua. no heijailin sylis ja kuunneltiin unilauluja mankasta ja nukahti sit uusiks. nukkui toiset 5h ja oliki sit niin pirtee et piti päästä leikkii. laitoin takas sänkyy ja torkahti ehkä puoleksi tunniksi ja sit piti jo päästä kokonaa pois ku kakit oli housussa :p se on alkanu taas harrastaa tota kakkaamista klo 5-6 aikoihi.

onko täällä paljonkin tutin syöjiä? miten paljon annatte tuttia? danista on nyt eroahdistuksen myötä tullu aikamoine tuttihirmu. se on nyt oppinu ite laittaa sen suuhu iha oikein päin ni ainaku löytää ni tunkee suuhu ja mussuttaa sitä tosi pitkään. ennen käytin tuttia aina päikkäreiden ja yöunien aikana. nyt on päivisinki alkanu mussuttaa sitä. mun pitäis kyllä ottaa se pois mut mä en pysty! se on niin älyttömän hellyyttävän näkönen se suussa :D tulee iha mielee Simpsonien Maggie-vauva ku se mussuttaa tuttia samalla tavalla :D en vaan voi! heheh.

mutta eipä mulla muuta =)

jedvenna ja daniel 7kk
 
Meillä nukkumiset menee suurin piirtein näin:
-herätään 8.-8.30
-ekat päikkärit siinä 11 tai viim. 11.30 (nukkuu 1.5- 2 h)
-tokat 17 (n. 1h)
-yö unille 20- 20.30

Tosin poikkeuksiakin on, kuten tänään. herättiin 7 ja nea meni kymmenen jälkeen jo päikkäreille. Nukkuu edelleen, yritti kyllä herätä tunnin päästä nukahtamisesta, mutta heiluttelin vähän vaunuja ni nukahti uudelleen :)
JA siis päivän kummatkin päikkärit nukkuu ulkona vaunuissa.

Meillä syödään tuttia pääosin nukkuessa yöllä ja päivällä.. Hyvin harvoin muuten vaan hereillä ollessa. (ainakaan vielä :D )
 

Yhteistyössä