** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Lyhyesti vaan, pakko painua päiväunille, kun viime yö oli niin rikkonainen... |O Taitaa meilläkin olla eroahdistusta ilmassa. Nimittäin viime yönä ei oikein mikään auttanut, kun niin kovasti itketti. Tosin mun vieressä huiski niin, ettei siinäkään saanut rauhassa nukuttua (siis kumpainenkaan...)

Pukluista; joo tulee joka päivä. Vähän ehkä vähentynyt viimeisen kahden viikon aikana, mutta jos typykän laittaa lattialle syömisen jälkeen, niin kääntyy heti vatsalleen ja nousee konttausasentoon hytkymään ja muuta ei sitten tarvitakkaan. Lattialla, matolla tai leluissa on iso, ihana, lämmin, märkä puklu, jota on Ah niin ihana levittää pikku kätösillään. ;) Eilen viimeksi pesin isoveikan pienen avoauton, jonka sisusta oli täynnä puklua. Onneksi veikka oli tarhassa, niin ei saanut hepulia.

Meillä asuu neiti yökukku!

Eli herätään 8:30 - 9:00
Ekat päiväunet (riippuen koska herää...) alkaa 10 - 11 aikoihin ja nukkuu noin 3h
Tokat päikkärit 18 - 20
Yöunille 23 jälkeen

Mut nyt pyykkikoneen tyhjennykseen ja päikkäreille...

Jaksuja kaikille! :hug:

SusieQ ja typy
 
meillä nukutaan hyvin :)
eli jimin rytmi:
-heräillään 8.45-9.00
-ekat päikkärit 11.30 (nukkuu 1-2 h)
-tokat päikkärit 17.30 (n. 1h)
-yö unille 20.30-20.45 ja nukkuu koko yön putkeen tuonne heräämiseen asti.

jimillä ollut aikalailla sama rytmi ihan pikkuisesta asti.

meillä ei tuttia huolita,erilaisia olen kokeillut,mutta ei kelpaa..toisaalta hyvähän se on niin ei tartte sitä vierotusta sitten toteuttaa :LOL: (tosin meillä ei kukaan ole syönytkään koskaan tuttia)

ja puklailusta..nyt jimillä on jo aikalailla vähentynyt,ehkä kerran päivässä puklailee!

minkäslaiset vaipat teillä käytössä?meillä ollaan nyt käytetty liberon housuvaippoja(7-11kg),liikkuu toi poitsu sen verran paljon että noi on paljon helpommat käyttää!

niin ja joku kysyi hampaistakin,jimillä siis nyt 6 ja 7tuloillaan,meillä kaksi ensimmäistä tuli muistaakseni 2päivän välein,ja alas tuli 2ensin ja sitten ylös kulmahampaat(joka kuulemma harvinaista)ja sen jälkeen vasta tuli ylös ne keskelle.

jaahas,nyt taas syöttöpuuhiin..meillä ollaan kovia syömään..

babjuska+jimi 6,5kk
 
katka86, syönnin jälkeen tuleepi mahtavat röyhtäisyt ja lattialla mönkiessään pulauttelee vielä, ei tosin enää suuria määriä mut kuitenkin. Ja joo, täällä kanssa pikkukädet levittelee sen sitten ympäriinsä, ihanaa.. :xmas: :headwall: :D
Ja meidän neiti todella rakastaa kun saa itse "syödä", eli kaapia lautaselta loput ja läpsytellä pöytään ja naamaan, on aivan tohkeissaan. :p Mutta siitähän ne oppivat, kun kaikki aistit ovat käytössä. :)

Meidän rytmit on olleet pitkään samat eli:
heräillään 7-8 aikaan
ekat päikkärit 10-11 välissä, kestävät vajaan tai reilun tunnin
tokat päikkärit 14-15 maissa ja kestävät 1,5-3h (3h tosin harvinaista!)
Yöunille 19-20, nyt on ollut kaks syöttöä

Mut voi että on ollut tahtojen taistoa eilen ja tänään noi ekat unet, eilen ne jäikin välistä! Ja on neiti tosiaan pidentänyt hereillä oloaan, kevyesti jaksaa nykyään semmoset 3h puuhailla, veikan kanssa hassuttelee ja lelujaan tutkii, tyytyväinen neiti, paitsi unille mentäessä.. :whistle:
Tuttia ei ole kumpikaan syönyt, molemmille koitettiin mut ei niin ei. Poika sentään huoli tuttipullosta, neiti ei sitäkään! :D No nyt on alkanut vähän vettä menemään, mulla siis ois la. bailuilta luvassa... :p :D
 
Kiva kuulla et muiden vauvat vielä puklailee. Ei meilläkään tosiaan ihan hirveasti enää pukluja tule mutta tulee kuitenkin. Ja todellakin se on kiva levittää lattialle omilla pikku käsillä :)
Nii noista nukkumisista vielä.. Meilläkin syödään kerran yössä vielä.

Vaipoista Me siirryttiin viikko sitten liberon housuvaippoihin. Teippivaipan pukemin alkaa olemaan hankalaa kun nea ei meinaa enää millään pysyä selällään makaamassa :) Yöllä käytettään vielä teippivaippaa (pampersin baby dry), tuntuu että ei tuu niin helposti ylivuotoja.

Ihana talvipäivä :D Aurinko paistaa ihanasti..pakkasta on vaan vähän turhan paljon.
 
Terve :)

Tuttia ei meilläkään syödä, tosin nokkis kelpaa hyvin ilman venttiiliä. Meillä ei kauheen tarkaa rutiinia eli nukutaan sillon ku väsyttää jne..
Mut jotenkin näin tää menee kotipäivinä..

aamu 6-8.00 hereillä n. 1,5h
aamu-unet 8-11 kesto noin 1,5 ( yleensä äitin viekussa )
puolen päivän aikaan hereillä n. 2,5 h ja sen jälkeen unet 2,5h
sitten hereillä taas iltapäivä ja klo 18.00 unet 30min
ja nukkumaan 20-21.00
Öisin syö ja nukkuu vaihtelevasti. 4,5h taitaa olla ennätys ja päivisin ei nukuta eikä olla hereillä 3h pidempään.


Äsken vaavi nosti pepun ylös ja eiku konttausasentoon!! Meillä kun ollaan oltu aika laiskoja lähteemään liikkeelle. Poika on semmosta möllöttävää sorttia :) Miksipä turhaan vaivautua, jos muutenkin viihtyy
:)
Suosittelen noita konttaussukkiksia, on muuten hyvät! Tilasin itse ne netistä n.11?..

t. maatuska ja pallero
 
Meilläkin on alettu heräilemään hirveen aikasin, ennen seiskaa jo aamulla. Mä jatkan unia silti ja neiti häärää siinä mun vieressä. Höpöttelee ja raapii minua... ;) Tänäänkin nousin sängystä vasta kasilta vaikka neiti oli herännyt ennen seiskaa. Hyvinhän tuo viihtyy siinä vielä, kun ei osaa kontata tai nousta ylös.

Ostin eilen syöttötuolin. Nyt on pariin otteeseen kokeiltu sitä, hauskan näköinen typykkä, kun tuoli on niin iso tuolle pikkuselle. Siinä se sit keikkuu ja heiluu hirveesti. Syöttiminen on paljon vaikeampaa kuin sitterissä ollessaan.

Kävin myöskin työpaikalla tekemässä poissaoloilmoituksen. Siis 2 kk:ta ennen vanhempainvapaan päättymistä piti tehdä. Sanoin olevani hoitovapaalla 2011 loppuun. Aivan hirveen vaikea päätös - miten rahat riittävät? Miten olette muut asian ratkaisseet?? Oon yrittänyt laittaa rahaa säästöön nyt kun sitä on vielä tullut, mut silti tuntuu järkyttävältä jäädä sille 300 euron ansiotasolle ja siitäkin menee verot, kun on aikaisemmin tottunut normi palkkaan. Pitääkö sanonta paikkansa: "niin suuret menot kuin tulot."? Hirvee paniikki nyt päällä, et tuleeko konkurssi meidän taloon, kun on asuntolainaa yms. menoja hirveesti.
Typykkä heräs, on mentävä...
Nuutti ja tyty kohta 7 kk
 
Syöttötuolista; jokos kaikilla on syöttötuoli käytössä? Meillä syödään toistaiseksi vielä sitterissä tai sylissä. Typykkä ei nouse istumaan - eikä siis vielä pysy istumassa, joten en oo pitänyt kiirettä syöttiksen kanssa. Niin ja toinen ongelma on se, että meidän 4v esikoinen istuu edelleen tyytyväisenä TripTrapissansa (siis tietty ilman tota kaarta ja remmiä), sinänsä hyvä, että suhteellisen tyyris tuoli on ollut koko ajan käytössä. Pari kertaa olen pojalle vihjaillut, että kohta voisi alkaa istumaan aikuisten tuolissa, mutta toistaiseksi poju on ollut sitä mieltä, että oma tuoli - paras tuoli. Kohta meidän täytynee ostaa typylle oma TripTrap. :p No, jos sillä vältetään isompi mustasukkaisuus, niin ei kai siinä mitään.

Hoitovapaasta; ennen kesää en mene töihin, mutta ehkä syys- tai lokakuun alusta. Meillä alkaa rakennusprojekti nyt keväällä, heti kun lumet on sulaneet, joten ei oo varaa olla kotona kovin pitkään. (Jos voitan lotossa, niin sitten on eri asia. ;) ) Alun perin olin ajatellut, että menisin 2011 tammikuussa töihin, mutta tdn. täytyy mennä jo aiemmin.

Tästä varmaan jo kirjoiteltiin, mutta kysynpä kuitenkin eli annatteko vettä ruuan yhteydessä? Me ei olla vielä annettu ja neuvolassa sanoivat ettei tarvitse. Esikoiselle taisin tässä iässä jo antaa, kun oli kesä ja kuuma.

Nyt on pää tyhjäkäynnillä, joten palailen myöhemmin.
 
Syöttötuolia meilläkin aika harvoin käytetään, sitterissä vielä jokseenkin helpompi syöttää. Vaikkei meilläkään vielä itse nousta istumaan niin silti osaa jo istua ja ottaa käsillä vastaan jos sattuukin muksahtamaan kyljelleen(lattialla ollessa siis :D).

Vettä meillä juodaan kyllä aina ruokaillessa, tyty kun osaa itse juoda nokkamukista niin veden juonti on puolihupia.

Ja hoitovapaasta olen suunnitellut hoitavani Pihlaa kotona ainakin siihen saakka kun hän on 2v (eli 2011 syksyyn), ja rahasta en ole osannut murehtia koska tälläkin hetkellä saan vanhempainrahaa n.400e joten tuskin hirveelle häviölle jään sitten kodinhoidontuellakaan, ainakin ystäväni saa jopa enemmän rahaa nyt ollessaan khtllä kuin ä-lomalla ja hällä oli samanverran ä-raha kuin minulla. Selitinköhän nyt oudosti? :D

Onko muuten kellä 7kk neuvolaa? Kun meillä sanottiin tuossa 6kk neuvolassa et seuraava onkin sit vasta 8kk ja lääkäri sillon samalla niin oon miettiny et onks se ihan yleinen käytäntö?

No mutta nyt meillä heräilläänkin päikiltä! :heart:
 
Moikka!

Meidän poju on tänään 7kk :heart:

Meillä on mennyt nyt viime aikoina yöt ihmeen hyvin, herää ehkä pari kertaa kitisemään tuttia, mutta nukahtaa sitten samantien. Yöllähän meillä ei ole syöty enää n. kuukauteen, rauhoitti kyllä kummasti unet, kun ei enää nosteta sängystä niin ei herää kunnolla. Muutenkin tosiaan yöt nyt rauhallisia, oli siis jotain hyötyä siitä kuumeesta, sillon oli niin väsy että nukkui koko yön ja se taisi jäädä päälle (koputtaa puuta).

Meillä kyllä herätään mun mielestä turhan aikaisin, heti kuuden jälkeen alkaa kukkumaan. Otan pojan meidän viereen, mutta kun se möyrii, häärää, repii, nipistelee, nousee istumaan, niin ei sitä kauheasti saa nukuttua :D

meidän rytmi on jotakuikin tälläinen:

6-7.30 herää
8-9 aamupuuro
maitoa
10-12 pikku päikkärit n. 0.5h
niiden jälkeen lounas
n. 13 päikkärit, ulkoilessa. nukkuu mitä vain 0.5-4h väliltä
kun heräillään syödään päivällistä
jos nukkunut huonosti, nukkuu vielä n. puol tuntia 17-18
riippuen unien pituuksista saatetaan syödä vielä joku välipala
19 syödään iltapuuro
ja n. 20.30-21 iltatoimet


syöttötuoli meillä ollut käytössä jo aika pitkään ja nyt syöminenkin sujuu siinä, tosin tuo on sellainen tohottaja että välillä pelleilee ja naureskelee vaan :) oppinut kaikkia ihania juttuja, on musta tosi söpö, kun kiellän esim. vetämästä pöytäliinää, poika katsoo mua ottaa kiinni, vetää ja maiskauttaa suuta päälle :LOL: okei, vielä jaksaa naurattaa, mutta me ollaan pulassa tuon lapsen kanssa, se on niin vilkas! neuvolassakin täti jaksaa aina ihmetellä pojan energiaa.

meillä myös pussaillaan ja halaillaan, tosin vain mua :heart: on se niin ihanaa :attn:

meillä ei vielä hampaita näy, mutta toisaalta mullekin tuli vasta vuoden iässä ekat.

ja kyllä meilläkin poju vielä välillä puklailee, muttei enää samallalailla kun pienempänä.

Eemil nousee itse istumaan, istuu jämäkästi ilman tukea, seisoo tukea vasten ja pyörii todella nopeasti akselinsa ympäri, mutta ei ryömi. sillä ei riitä kärsivällisyys harjoitteluun, kun ei heti ylety leluun alkaa kaamea huuto eikä edes yritä enää :headwall:

... jaahas nyt heräsi :wave:
 
hoitovaapasta ilmoitin töihin olevani ainakin vuoden loppuun, koska taka-alalla kytee ajatus siitä josko olisi uuden äitiysloman paikka sitten keväällä ;) niin katsellaan tilannetta ja ilmoittelen sitten töihin joko jatkavani h.vapaata äitiysloman alkuun tai sitten jatkavani h.vapaata ainakin vielä syksyyn 11.
kyllähän se rahatilanne vähän mietityttää, mutta toisaalta haluan hoitaa pojan kotona kun on pieni. eli sitten vaan on pakko pärjätä vähemmällä.
 
puklailusta ni danilla se harveni huomattavasti ku alettii syömää soseita. joskus se vielki pulauttaa mut seki johtunee juuri siitä et heti syönnin jälkee menny touhuilee lattialle tai oon likistäny sylissä masusta :D mut eipä juuri pulautuksia enää tule :)

mä en noista hoitovapaista mitään tiedä ku keväällä kirjotin itelleni valkolakin ja oon nyt sit ollu pojan kans siit saakka kotona kun on syntyny. meinailin hakea syksyksi ammattikorkeeseen opiskelemaan ja daniel menisi päiväkotiin hoitoon ihan toho 200m päähän meiän talosta :p vuoden loppuun aattelin kotosalla vielä asua ja sitten kun opiskelut on lähteneet hyvin pyörimään ni sit uskaltaisin muuttaa omaan kotiin pojan kanssa :)

pussailua ei meillä oo mut halailua kylläkin! se on niin ihanaa kun toinen kurottelee käsiään ylös ja tapittaa suloisilla silmillään et "ota syliin äiti" ja sit rutistaa lujaa ku pääsee syliin. ihana :heart: osaako joku jo vilkuttaa tai taputtaa? meillä ei kumpaakaan vielä.

syöttötuoli on ollut käytössä jo 5kk:n iästä saakka. oppi silloin istumaan ni ruvettiin heti käyttää. syötöt helpottu heti ja poika tykkää olla yhessä meiän muiden kans samaan aikaan ruokapöydässä. se on nyt oppinu tosi kivan jutun siin tuolissa, se nousee koko ajan seisomaan siinä. apua :D

meillä yöt rauhottunu tooooosi paljon sen jälkee ku hammas puhkesi. voi ihanaa dani on nukkunu 6-7h putkia ja juonu pullollisen maitoo ja jatkanu siitä aamuun asti. eli yössä yksi herääminen ja annan vielä maitoo. en oikei uskalla enää vierottaa sitä siitä syömisestä ku edellinen kerta oli ihan kauhee. danin mummokin sano mulle et kyllä se lopettaa sen yöllä syömisen sitku on valmis siihen et enhän mäkään herää enää yöllä syömään :D kyllä se siit ajan kans varmasti. vaikka neuvolassa sanottiin 6kk tarkastuksessa et pitäs alkaa opettaa ettei yöllä syödä. mä en vielä jaksa alkaa sen asian kans taistelee ku oli toi hammas-juttu ja kaikki. nautin täst ihanuudest nyt! ei oo yhtää saanu raivareita ja syö tosi nätisti jne.
nii ja ruuan kans annetaan aina vettä, syntymäst asti oon tarjonnu janojuomana vettä ku synnärillä sitä suositeltiin, kuuma kesä kun sillon oli.

otatteko muuten koskaan vauvaanne mukaan suihkuun? mä otin danielin kerran mun kans suihkuun ku käytiin saunassa mut se oli äärimmäisen pelottava kokemus pojalle! raukka yritti kiipee mun sylissä ylöspäin ja puristi tosi lujaa ja huusi "apua" :D se oli tosi pelottavaa mut emmä sen jälkee oo raaskinu kiusaa toista :p kylpyammeessa on kivempi leikkiä.

täällä missä me asutaan ni käytäntönä on 6kk:n neuvolan jälkeen seuraava käynti on vasta 8kk. ei mua sinänsä haittaa mut olis kiva nähä miten poika on kasvanu kuukauden aikana mut parinki kuukauden aikana on varmaa tullu hurjasti senttejä! mua vähä jännittää miten tota painoa on tullu ku viimeks paino oli alakäyrillä ja poika laihtumassa. oonki miettiny et annankoha liian vähän/harvoin ruokaa. toinen on erittäin energinen ja äärimmäisen vilkas lapsi. ryömii hirveetä vauhtia ja konttaa ja seisoo ja kiipeilee koko ajan.

onko siis täällä ketään joka pääsääntöisesti ruokkii vauvaa pelkillä soseilla? meillä on maidonjuonti harventunu vain öihin. päivällä syyään pelkkää oikeeta ruokaa. paljonko annatte sitä? mä annan aina koko purkillisen liha/kasvispilttiä ja muutaman lusikallisen hedelmää jälkkäriks. oon huomannu et jos annan vähemmän ni kitinää tulee koska nälkä jää. mut eipä mulla tässä muuta, palaillaan!

jedvenna ja daniel 7kk+
 
Syöttötuolista annan soseet,vaikkei ite vielä pysty istumaan nouseen.
Vettä annan soseiden annon yhteydessä nokkamukista.
Kotosalle jään lasten kanssa,vaikka tiukkaa tulee tekeen.
Soseiden määristä vaikee sanoo,kun teen pakkaseen välillä jääpalakuutioihin ja sit sellaisia kokkareita jäätyyn.
rintaa saa niin usein kuin haluaa.
Öisin rajoitan 2 kertaan ja nekin jätän tästä pois jossain vaiheessa.
Yöt on tosi rikkonaisia edelleen.

Täälläkin on 6kk ja sit vasta 8kk nla.

Jaahas nyt kaivataan äitiä :wave:

Jakselkaa hyvin =)
 
Jedvenna - Dani on kyllä suloinen, kun sillä on niin paljon hiuksiakin! Meillä lähti kaikki hiukset pois. Eikä uusia ole kasvanut tilalle. Syntyessä oli aivan tummakutrinen kuin isänsä, nyt on vaalea kuin äiti.

Neuvola on tosiaan seuraavan kerran vasta 8 kk:n iässä. Saahan sieltä väliajankin, mikäli on huolestunut lapsen kasvusta tms. Mä nimittäin mietin sitä asiaa, kun toi puklauttelee niin hirveesti, että voiko se edes kasvaa.

Pitäis alkaa siivoamaan, ei vaan kiinnosta, kun kaikki paikat ovat niin sekaisin.

Ostin muuten sen tripp trapp tuolin - koska sain Stockalta 40 e alea siihen! Joku vastaava mahdollisuus on myös tällä hetkellä Kodinykkösessä, mut niitä kuponkeja en ole koskaan saanut. Stockalla näytti lähtöhinta olevan edullisempi. Niitä Stockan alekuponkeja tuli kanta-asiakaslehden välissä - ystäväni antoi yhden setelin lisää, joten sain maksimi alet. Kannattaa hyödyntää, mikäli stocka on saavutettavissa.
Viikonloppuja!
 
meillä jimi istunut syöttötuolissa jouluna ekan kerran..meillä syödään pääasiassa oikeaa ruokaa päivisin,maitoa ei mene kun ehkä se 1pullollinen toisilla päiväunilla.ja sit tietysti iltamaito siihen päälle.tosi vähän siis maitoa menee meillä,ja jos yritänkin sitä päivällä tyrkyttää niin jimi huitoo pullon käsillään vihaisena pois!
soseita menee kerrallaan 1liha-kasvis ja sit 1marja siihen päälle.ja ne syödään n,3kertaa päivässä. aamulla ja illalla syödään puuroa n,2dl kerrallaan,joskus siinä mukana jotain marjaakin.
meillä jimin herkkua on maissinaksut,niitä tykkää itse napostella.

itse olis ajatellut mennä töihin jo 2viikon päästä,mutta kelan etuudet siinä sitten menisi,meillä hoito järjestyisi niin että isä kun tulee töistään niin minä lähtisin töihin..meillä tämä ollut hyvä ratkaisu jo ennen jimin syntymää,mies siis illat kotona lasten kanssa ja minä töissä..saas nyt nähdä raaskinko töihin kuitenkaan vielä mennä..hmm..

meillä on oikea pusupoika,aina kun näkeekin mut niin kädet on ojolla ja hokee äää:tä..eli äitiä sillä tarkoittaa :) ja kun otan syliin niin pussaa koko naaman märäksi ja ottaa kaulasta lujaa kiinni,on se vaan niin ihana!eilen jimi sano ihan selkeästi äiiitiii sillain katkonaisesti tuli,ja 2kertaa peräkkäinkin.
meillä mennään ihan hirmuista kyytiä eteenpäin,ja aina ollaan jonkun housunlahkeessa kiinni,tai pistorasioilla tai siellä missä ei saisi..siskojen lelut ja pleikkarit on ihan lemppareita :LOL:
ja seisomassa ollaan koko ajan,nyt opittiin/päästiin jo sohvaakin vasten seisomaan ja muutaman askeleenkin siinä jo ottaa.

täällä myös neuvola vasta 8kk iässä seuraavan kerran..olishan se kiva nähdä ennemminkin kuinka jimi on kasvanut..

mä en ymmärrä mihin se pikkuinen pallero vauva on kadonnut,tuntuu niin hurjalta tämä kehitys..ei meillä tytöt ihan näin aikasin ole kaikkia juttuja oppineet!

no onneksi taas ensikuussa nähdään vauva kun siskoni synnyttää :) olen menossa mukaan siihen synnytykseen..hieman jännittää,mutta eikähän se pikkuinen sieltä ulos kuitenkin tule ;)

mutta jaahas,nyt lähdettävä viemään esikoista linkalle,lähtee mummulaan :)

babjuska+jimi kohta 7kk
 
Olipas tekstiä tullut! :D

Meillä on tyttö syöttärissä istuskellut jonkin aikaa, sitteri jäänyt käytöstä pois. Tuo heilui ja ponni siinä niin kovin että helpompi syöttärissä syöttää. :)
Oon antanut tytölle pari kertaa ns. sormiruokaa, muutaman herneen ja vähän raejuustoa, siis ihan muutaman murusen, tykkäs kovasti!
Hoitovapaasta, ainakin ens elokuuhun olen kotona ja meillä niin ihana tilanne että mummu luultavasti sitten tulee neitiä kotiin hoitamaan. :) Ja joo, kyllähän tässä tulot tippuu, oon kyllä joka kuussa pistänyt rahaa sivuun joten mitään hätää ei pitäs tulla.

Mun käsittääkseni missään ei ole 7kk neuvolaa, ellei sitten ole kasvuseurantaa tms. Eli ihan normaali käytöntö.

Ja pussailusta/halailusta, tuo lähinnä tulee suu ammollaan kohti ja syö mun poskea tai leukaa!
:LOL: Ihan hassu murunen!

Ruoan kanssa tyttö juo/hörppii vettä mutta imetän sit kyllä ruoan päätteeksi. Välillä tuntuu että saako tarpeeksi kun olikos se suositus että väh. sen 500mlmaitoa per päivä olis suotavaa? Jos annan purkkiruokaa niin sitä menee noin puolet kerrallaan (iso purkki ). Hedelmäsosetta menee välipalla yks pieni purkki, yleensä.

babjuska, oi vitsi, hieno homma kun pääset mukaan, on se vaan niin ihana tapahtuma (yleensä ). :heart:

Jahas, kutsu käy, päiväuni aika koittaa.
Hyvää viikonloppua kaikille, tää mami lähtee ekan kerran viihtelle, viime kerrasta piiiitkä aika!! :xmas:
 
joo pitiki muuten kans kertoo et dani on myös oppinu ottaa muutamia askelia tukea pitkin! ainakun nousee jotaki vasten seisoo ni pari askelta ottaa sivulle. tälle mammalle tulee hoppu ku näyttää silt et lähtee ennen kesää jo juoksee :D

lähteekö hei kukaan lapsimessuille tänä vuonna? ite mietin viel et meniskö, eihän tuo pikkunen oikei tajuais niitä hienouksia siellä mut saa nähä :p
 
apuaa!!mun pieni vauvani kiipeili äskön ihan onnessaan rappusia ylöspäin,toisella rappusella oli jo kun olin pyykkiä laittamas enkä heti huomannut,meinas sydän hypätä kurkkuun tällä äipällä!!enhän mä nyt ajatellut et pikkumies senkin oppii niin nopeeta,nyt on sit portti ostettava myös tänne alakertaan..

ja ei mulla muuta taaskaan :LOL:

babjuska+jimi kohta 7kk
 
Meillä on menny taas kolme viimistä yötä ihan päin pyllyä :( Illalla mennään ihan kivuttomasti nukkumaan, mutta noin tunnin päästä tyttö herää kovaan itkuun ja saa rauhotella vaikka kuinka kauan. ja sit heräilläänkin n. tunnin välein. Viime yönäkin ollaan nukhadettu kunnolla vasta puol neljän jälkeen ja heti seittemältä oli tyttö virkeenä hereillä. Onneks mä sain nukkua kun mies nousi hänen kanssa :) Mahtaisko olla se hammas nyt vihdoinkin tulossa. Oireita on jo pidemmän aikaa ollut mutta mitään ei näy eikä tunnu.

Meilläkin on seuraava neuvola vasta 8 kk:den iässä.Mun ymmärtääkseni niitä on enää joka toinen kuukausi yks vuotis neuvolaan saakka ja sit kerran vuodessa. Ainakin meillä täällä.

Syöttötuolista Meillä on ollu jo pari kuukautta käytössä ja hyvin sujuu syöminen. nea ei vielä nouse itse istumaan mutta istuu tosi tukevasti kun nostaa istumaan.
Sitteri meillä on ollu jo pidemmän aikaa pois käytöstä, ei tyttö oo viihtyny siinä enää yhtään. Yritti vaan nousta pystyyn.

Mä olen jäämässä hoitovapaalle ainakin tän vuoden loppuun.Suunnitelmissa olis kanssa uus äitiysloma :) Mut sen saa sit nähdä, jos en tule raskaaksi ni menen tammikuussa sitten töihin.
Tällä viikolla tuli se kelan päätös siitä kotihoidontuesta ja kyllä hirvittää että miten pärjätään, kun on kanssa toi asuntolaina. (Tiesin kyllä mihin ryhdyn, mutta nyt kun se raha summa oli mustaa valkosella alkoi hirvittämään :) )
 
Puuh...

En oo vähään aikaan kirjottanut - oon niin puhki ja poikki.
Käytännössä jo 3 kk on Joonas kukkunut yöt läpeensä, välissä kyllä muutama parempikin yö.

Meillä 7 kk iässä uusi taito oli "tätätä" ja "mämämä" eli puhe on vihdoin alkanut. Muuten Joonas ryömii mun perässä ja välillä itsekseen ympäri kämppää ja tutkii kaikenlaista lipaston nupeista maton hapsuihin:)

Ruoka meillä menee tosi huonosti alas. Makeat vähän paremmin mut muut sörsselit sit tosi huonosti, tarjoankin nyt vaan kerran päivässä ja sillonkin menee ehkä neljäsosa purkillinen...muuten mennään iltapuuron ja tissimaidon voimin lähestulkoon. Välipalaksi yritän tarjota hedelmää mutta se useimmiten johtaa siihen et seuraavana päivänä sitten normiruoasta lakkoilaan.

Itse palaan 1.3 töihin ja Jonttu jää isänsä kanssa 2 kk kotiin kunnes alotan pitkän kesäloman... melkosta angstia senkin suhteen, varsinkin kun meillä tosiaan ollaan jopa 6 krt päivässä tissillä nykyään...saa nähdä että miten sen kanssa selvitään. ONNEKS mun esimies lupas et saan tehdä etätöitä niin paljon ku vaan voin, just ton imetyksen takia:)

Onko teillä muilla jo raskauskilot lähteneet? Mulla jäi varmaan 10 kiloa eikä ne oo tippunut sit millään. Oon nyt tammikuusta asti ollu imetysdieetillä (-500 kcal/pvä) eikä grammaakaan oo tippunut. Luin jostain et synnytys voi aiheuttaa kilpirauhassairauden ja oonkin nyt menossa lääkäriin...mun bmi oli vähän vajaa 30 kun tulin raskaaks ja nyt varmaan 35...siis todellinen kamala ylipaino eikä millään laihdu vaikka juoksen jumpissa ja lasken suupaloja. En tiedä oikeen että mitä tässä pitäs tehdä, enempää en viitti vähentää ruokaa kun sitten maito alkaa vähentyä...jumpissa ravaan 2-3 kertaa viikossa + lenkkeilyt ja satunnaiset kotona crossailut päälle...harmittaa vaan että kevään tullessa en tällä painolla varmasti enää voi alottaa juoksukauttakaan ja nyt tulee sit jo 2 vuoden tauko juoksemisessakin mikä on lempilajini:(

No, tulipas todellinen painoangstiavautuminen...todellinen murheenkryyni tämä asia on...ja sit kun lukee keskusteluja miten toisilla on imetys tiputtanut 10 kiloa kuukaudessa...no eipä mulla ole!!

Mut tosiaan, oon tajuttoman väsynyt...mieskin kaks viikkoa ollut kuumeessa ja epäilen että itelläni on kans jotain sairautta vaikkei kuumetta olekaan.

Mut Joonas on kyllä ihana. Vaikka pientä vierastamista ja eroahdistusta selvästi on jo näkyvissä (huutaa kun meen toiseen huoneeseen- ryömii perässä), väsyneenä ei kelpaa kukaan muu ku äidin syli ja tissi jne. Et on se niin suloinen ja kauhea ajatus että pitää olla pari kk erossa pidempiä aikoja.

En tiedä, onko aistittavissa pientä väsymystä ja masennusta...siltä välillä vähän tuntuu.

Syöttötuolissa ei joonas oo vielä istunut, syö sylissä kun tuoli odottaa vanhempien luona 500 km päässä et haettaisiin se. Ikeassa istutin herraa kyl tuolissa ja hyvin se siinä pärjäsi vaikkei muuten istukaan oikeen tuetta. sitterissä ei meilläkään enää istuta...mut kuten sanoin, ruoan menekki on tosi pientä ja jännittää mitä 8 kk neuvolassa sanotaan kasvuvauhdista...

Tämmöstä tänne siis...

Uusin kuva pojasta ja sille neulomastani jokerimyssystä löytyy meidän blogista
http://pikkuprinssinkotona.blogspot.com/
 
meidän pikkuprinssi syntyi 9.7. nyt 7kk. oppi vasta kääntymään mahalleen ja siitä selälleen. on enemmänkin semmoinen tarkkailija ja mietiskelijä. ihanan kiltti vauva. 5,5kk ikäsenä opetin hänet nukahtamaan itse, niin sen jälkeen on nukkunut 12h öisin putkeen. sitä ennen yöt oli ihan hirveitä kun herättiin parin tunnin välein, kun lapsi ei osannut itse nukahtaa takas ja huuteli apua. semmoinen alle 3kk vanha vauva on helppo, kun se nukahtaas vaikka pääalaspäin. x) kiinteitäkin meillä menee älyttömästi. tuttipullosta ei oikein tykkää, joten nokkamukiin koitan opettaa. imetän vielä, mut varmasti on maito vähentynyt paljon. syöttötuolissa istuu jo.
mullekki on jämähtänyt nämä ylimääräset 7kg ja tuntuu ettei ne millään lähde. koitan urheilla joka pvä ihan kunnolla ja jätin kaiket turhat sokeriherkut pois. salaattia syön paljon ja koitan muistaa syödä pieniä määriä, mut usein, et metabolia pysyy aktiivisena. jospa se siitä pikkuhiljaa putois... en halua mitään mahtinopeaa diettiä. imetys kärsii.. tahdon vain mahtua vanhoihin vaatteisiin. :D ylipainoinen en ole grammaakaan, mut olin ilmeisesti liian hyvässä kunnossa ennen raskautta, kun tuntuu et nyt on liikaa ylimääräistä. x)
 

Yhteistyössä