Heinäkuun helistäjät -lokakuussa

Huomenia, tänään siis iltavuoroon, hetken koneella aamupuuron jälkeen, mies lähti juuri töihin ja minulla vähän huonoa oloa pukkaa, hyvä niin! :heart:
Odotan kun kuopuspoika lähtee, niin on rauha talossa ja saan hyvin unen päästä kiinni! :xmas:
Tutkailen tässä samalla nettiä noista hcg arvoista ja mm tälläisen löysin:
hcg- arvo 16 päivää ovulaatiosta

hCG-taso Raskauden jatkumisen todennäköisyys

25-50 <35 %
50-100 35-64 %
100-200 64-80 %
200-500 80-95 %
500-1000 95-100 %
>1000 100 %

, eli arvoni 198, on ihan Ok tuohon verraten;) :heart:

Tässä vähän oheistusta , milloin syke näkyy varhaisultrassa
Normaalin raskauden tunnistaminen kaikututkimuksessa
Näytönastekatsaukset
01.05.2003
Työryhmä


Näytön taso = C
Kohdunsisäisen raskauden voi havaita vaginaalisella kaikututkimuksella noin 6. raskausviikolla, jolloin näkyy normaalisti jo sikiön sydämen syke.

Normaalin kohdunsisäisen raskauden havaitseminen (sikiön sydämen sykkeen havaitseminen) on mahdollista keskimäärin 41. päivänä normaalien kuukautisten jälkeen eli noin 6. raskausviikolla. Suomalaisen tutkimuksen mukaan hCG taso oli keskimäärin tuolloin 12 050 U/l 1.

Raskauspussi (gestational sac) voidaan havaita jo 31. päivänä normaalien kuukautisten jälkeen eli noin 5. raskausviikolla. Tuolloin hCG taso oli keskimäärin 730 U/l 2.

Kirjallisuutta
Mäkinen J, Anttila L, Rantakokko K, Kalajoki T, Irjala K. Munatorviraskauksiin liittyvät istukkahormonipitoisuudet. Suom Lääkäril 1992;47:1044-6
Cacciatore B, Tiitinen A, Stenman UH, Ylöstalo P. Normal early pregnancy: serum hCG levels and vaginal ultrasonography findings. Br J Obstet Gynaecol 1990;97:899-903

--------------------------------------------------------------------------------
Artikkelin tunnus: nak02116 (026.001)
Rva Pikkumyy :heart: :wave:


 
Huomenta kaikille =)

Pelottaako oireettomuus muita? Haluaisin kovasti varhaisultraan mahdollisimman pian että tietäisi onko elämää vaiko ei :kieh:

Esikoisesta tuli mielettömät tissikivut ja öklötysolojakin jonkun verran, mut nyt ei ole mitään muuta kuin väsymystä ja ajoittaista huimausta, ja mahan nippailuja.
 
Onnea RPM:lle hyvästä HCG-arvosta! :heart: Ja voiko ihmistä onnitella kuvotuksesta? Onnea joka tapauksessa! :D

Olitpa muuten löytänyt mielenkiintoisia lukuja. Minähän kävin perjantaina kans verikokeessa, ja mulla oli arvo jo siinä 550 kieppeillä! Omien laskujeni mukaan silloin ei edes ollut vielä oviksesta 2 viikkoa, eikös tuo ole tosi korkea arvo siihen nähden? :eek: Hieman ihmettelen, onko mulla nyt omat laskut pielessä... Miestä jo pelottelin, että ehkä meille tulee kaksoset! Eipä se auta kuin odotella, pääsen kuitenkin varhaisultraan muutaman viikon päästä.

Toivottavasti vappupekonin viivat vahvistuvat, oletko harkinnut verikokeessa käymistä? Ihana nimimerkki muuten!

Hyvää keskiviikkoa kaikille. :wave:
 
Huomenia uudelleen, juu pahoinvoinnista saa minua onnitella!Kiitos vaan :D
Heinämassu82, Ei minullakaan ole tyttöraskaudestani ollut ollenkaan huono olo, tosin olinkin silloin vielä nuori tyttönen, kuten te kaikki , ainakin useimmat! :heart: Silloin vain migreeniä pukkasi muutaman kerran oltettuna menkka aikana, muutoin vain söin ja söin;=) Se kyllä näkyikin synnyttämään lähtiessä :D , kilot kuitenkin lähtivät puolessa vuodessa jo aika hyvin pois.

En ole niin tarkka tuon painoni kanssa, nyt kyllä katson, etten ihan epäterveellistä syö, kun pitää aika usein jotain ottaa tai juoda, kun tekee muutoin heikkoa;=)

Nukuinkin jo aamupvpäikkärit ja ehdin nukkua vielä iltapvpäikkäritkin ennen töihin menoa jos haluan: :xmas:

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! Nyt kun minäkin olen täällä ja varsinkin jopa hereillä;=)) :saint:

Ihanaa aamun jatkoa, täällä paistaa aurinko!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Rouva Pikkumyy!!! Aivan ihanaa.....Onnea hirmuisesti!!!! Nyt paaaljon vauvaliimaa ja tarrasukkia masuun täältäkin!! :hug:

Kirppiina ja tyttö 1kk (En tiedä muistatko, jaoimme kokemuksia tuulimunasta silloin elo-syyskuussa)
 
Kiva,että joukkomme kasvaa :heart: kaikille tarrasukkia mukaan =)
Kiva,että sait järkättyä työvuorojas Rouva PikkuMyy.
Cassy:Kiva,että sait itelles ajan varhais ultraan.
Vuotoa ei ole ollut siis veristä.Hieman kellertävää valkovuotoa ollut :/ .Kuvotus on onneksi vähäistä.Masua välillä ahistaa,en ole tänään kerennyt paljoakaan huilaan.Väsyttää kylläkin.
Nyt katkes ajatus.
Mukavaa alku odotusta kaikille tasapuolisesti =)
 
Kiitoksia Kirppiina onnitteluistasi!! :flower: Juu muistan toki ja onnittelut tyttärestäsi! :heart:

härkäneito: kiitos myös onnitteluistasi! :flower: Onnea odotukseen sinullekkin.

Kiva oli iltavuoro, kun oli näin lyhyt, pian pääseekin taas nukkumaan;=)) :xmas: Pikkasenko olen aina väsy?? :D
Rva Pikkumyy :heart: :wave:



 
Täällä myös väsynyt immeinen...siis koko päivän tuntuu luomet niin raskaalta ja haukotuttaa |O No mut onneksi on edes tää oire..Mikä siinä onkin että niitä oireita pitää ensin odottaa, että ne muuttavat asian todemmaksi. Sit taas kun niitä oireita on niin toivoo että ne loppuisi pian :headwall: eli ikinä ei ole hyvä...Juu masua juilii edelleen välillä ja tuntuu että kaikki housut ahistavat ja puristavat..
Mie soitin tänään tk:honkin että josko oisin päässyt käymään verikokeissa..noo eihän ne sieltä päästänyt, sanoi vaan että neuvolasta sitten jos on tarvista...
Ei muuten mutkun on niin malttamaton , ja tuntuu että se hcg-arvon tietäminen muuttaisi taas jotenkin todemmaksi..Tänään tein taas testin kp 32 (eli 4+3) siis tänään, ja sillä dbest testillä testasin. Tuli ihan selkee viiva ja paljon tummenpi kuin kp 28-29 mut ei yhtä tumma kuin kontrolli viiva...RPM: tuona päivänä kun sulle tehtiin se verikoe, niin et sattunut sinä päivänä tekemään r-testiä???Niinkuin mietin sitää että jos ei oo viiva testissä yhtä tumma kuin kontrolliviiva, niin voiko tuo hcg arvo olla kuiten hyvä??? Mulla oli esikon raskaudessakin testatessa kp.32 tullut vahva "haamu ja sitten n. viikon päästä sitten olin testannut uudelleen vahvan plussan...(lueskelin just vanhoja arkistoja :D ) Niin ja eihän muulla vissiin oo merkitystä kuin että viivat löytyy ja onhan se tosin vahvistunut...ja clearblue testiin tuli silloin kyllä ihan selvä +kans.... :ashamed: kunhan täällä vain mietiskelen...

ÄitiKengu:: Kiva et kuiten ei ole tullut veristä vuotoa, mutta miksi sie sit oot huolissas :snotty:
 
Arvatkaa menikö mulla tänään 80? mammavaatteisiin. :ashamed: Sehän on hyvin olennaista ostaa niitä viikolla 4+4! :LOL:

Mä en vaan osaa ajatella niin, että jotain ikävää sattuisi. Tiedän toki että niin voi käydä, mutta en aio sen antaa pilata mun suunnatonta iloa raskaudesta. Tässä jos jossakin on elettävä hetkessä.

Hyvää yötä leidit! :wave:
 
Yöllinen pisuhätä ja nälkä yllätti, en syönyt iltavuoron aikana mitään..ei siinä ehdi 14 aikaan pizzaa, itsetehtyä söin , niin..siitä tulikin huonoa oloa, ja silloin meninkin päikäreille, eli melkein sängystä suoraan lähdin töihin :heart:

Piku81: Tässä minun pvää aiemmin tekemäni rtesti
http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=5&img=138 , apteekin oma ja se ei näyttänyt tasavahvoja viivoja ja silti kp 31/30 oli arvo niin hyvä jo aamulla heti. :heart: Eli viivojen ei tarvihe olla tasapaksut tai jopa paksumpia ja silti hcg:tä on veressä riittävästi, saa nähdä , mitä ensi maanantaina on? :heart:

Cassy: Juu se on olennaista, että äitiysvaatteita pitää olla heti alusta alkaen, mitä löytöjä teit voitko linkittää tai kertoa? Haluaisin ruskeat äitiyssamettihousut, mutta en ihan vielä;=))

Nukkukaa hyvin, minäkin pian teen juotua kömmin takaisin miehen viereen nukkumaan :xmas:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Cassy:kyllä määkin tilasin itelleni ähousut,mutta ne on aaivstuksen liian lyhyet ja harmittaa.Positiivinen asenne pitää olla =)
Piku81:pääasia,että tuo viiva on r-testiin tullut.Ymmärrän,että varmasti silti asiaa miettii.Positiivistä asennetta =) :hug:
Jaahas nuorimmainen heräs.
Mukavaa päivää kaikille =)
 
Cassy: Hetkessä pitää elää, ja hetkestä nauttia..Minä myös koitan parhaani mukaan sillä ajatuksella mennä tämän raskauden

Äiti-Kengu
: Niinkai se vissiin tärkeintä on et se viiva tulee..

Rouva Pikkumyy: Kiitos kuvasta...Kyllä se siinä mun testissä siis oli yhtä paksu kuin kontrolli viiva, mutta ei niin tumma. Mutta kyllä helpotti kuulla että vaikka r-test ei niin "tummaa" viivaa näytä niin silti arvot voi olla hyvät =) Onkai sitä vähän hoopo kuin aina näitä asioita niin kovasti pitää päässä pyöritellä :ashamed:

Mukavaa päivää kaikille...tää äippä vois mennä päikyille jos tuo pikku-ukko asettuis tuonne sänkyyn :whistle:
 
Moikkamoi kaikille heinäkuisille :wave:

Tänne ei vieläkään kuulu mitään uutta, ei vaikka kuinka yrittäisi kuulostella :LOL: Päänsärky iskee välillä, mutta menee muutamassa minuutissa ohi ilman lääkettä..Outoa :D

Laitoin jo tonne masukuvapinoon mun pötsistä kuvaa, tää on uskomatonta, mutta mulla on maha ihan puolikas pallo jo nyt, ja viikkoja vasta 4+6 laskureiden mukaan..Ei oikein taida olla edes pelkkää turvotusta, kun se on koko ajan pömpällään ja tuntuu kasvavan ihan joka päivä vähän:D tissit on kanssa alkaneet turpoomaan, mies on HYVIN iloinen asiasta :LOL: mä oon sellanen tikku normaalisti, että johtuneeko siitä tää varhainen koon kasvaminen..ja tietty onhan nyt jo toinen tulossa.. Onko muilla tullut turvotusmahaa jo?
 
Huomenia kaikille! Ja onnea uusille plussanneille! :flower:
Mä olen testaillut nyt joka päivä, ja tänään tuli sitten vähän vahvempi plussa. Vaikka ei ihan yhtä vahva ollut kontrolliviivan kanssa, mutta aika lähelle kuitenkin!
Oli kiva nähdä Rouva Pikkumyy sinun plussatesti, mulla pitäisi olla tänään 4+1 ja aikalailla samanvahvuinen viiva tuli apteekin omaan aamulla. Täällä kuva testistä: http://www.aijaa.com/v.php?i=2999965.jpg

Olen ihan himotestaaja, joten tulee varmaan ainakin yksi testi vielä tehtyä, mulla kun on ihme pakkomielle niistä tasapaksuista viivoista. ;)

Toissapäivänä ja eilen testailin OneStep-liuskatesteillä ja niihin tuli todella hailakoita viivoja. Tänä aamuna testasin tuon apteekin oman lisäksi sellaisella, ja siinä ei ollut viiva juurikaan paljoa vahvempi kuin mitä kahtena edellisenä päivänä. Aloin miettimään, että mahtaako niihin kunnon viivoja saadakaan, kun kuitenkin jo 25 herkkyyden testikin näytti tummempaa viivaa, kuin nuo OneStepin kymppiherkät.

Oireita on melkoisesti! Palelee, pissattaa kokoajan, repäisykipuja, alavatsaa jomottaa, nukuttaisi kokoajan, hajuaisti on parantunut, ja hormonit heittelee mielialoja ihan järjettömyyksiin asti. Siinä on muu perhe kovilla. ;)

Voi kunpa tämä nyt vaan kestäisi....sain elokuussa keskenmenon, joten vielä on tuoreessa muistissa edellinen raskaus, joka ei päättynyt onnellisesti. Nyt kun vain ei antaisi liikaa pelolle valtaa vaan nauttisi tästä niin kauan kuin tätä kestää ja elää hetkessä, kuten Cassy tuolla edellä jo sanoikin. :)

Vähän täydennystä minun riviini etusivulle: Vappupekoni/3.lapsi/OYS/lapset 04, 06.
Uusien laskelmieni mukaan LA olisi 8.7.
 
:wave: uskaltaudun nyt ilmottautua tänne tänään clearbluella hyvinkin selkeä plussa kp 45/40-55

laskurin mukaan (lyhimmän kierron) LA olisi 5.7.2008 ja nyt menossa rv 4+4
että saapi sitten katsoa jos pikkuinen pysyy mukana mihin suuntaan LA lähtee heittämään kun kierrot on olleet mitä on esikkokin meni viikon eteenpäin aikanaan ultrassa

witchi/2 lapsi/ TYKS/ lapsi 06
LA 5.7


Onnea muillekkin heinämammoille :flower:

witchi ja nökönen :heart:
 
Tervetuloa mukan witchi ja paljon onnea odotukseen!! :flower:

Minä voin sitten muidenkin edestä huonosti tänään, ensin aamulla kello 5 oli "makea" olo, ihmeellinen, söin puuroa ja lisäsin vähän enemmän suolaa, että se makea olo häviää, teki huonoa jo silloin se.
Pääsin töihin kello 6, yökks, mikä olo alkoi heti kun menin sisälle :headwall: avasin ikkunan , se helpotti vähän :heart: sitten ananasta huuleen, se helpotti ja nopeasti kierrokselle heti kun vaan pystyi lähtemään, ulkona olo oli hyvä! :D Asiakkaiden luona heti aina ikkuna auki, että pystyn olemaan, onneksi tänään ei ollut haavahoitoja!!
Ruokatauolle menin iloisena, kun oloa yleensä helpottaa syöminen, mutta tällä kerralla tuli niin huono olo, että ajattelin pian oksentavani :headwall: naama kalpeana siellä olin ja sitten alkoi päänsärky!!En halua mittään lääkettä ottaa, en riskeeraa tätä kolmatta raskautta millään lääkkeellä.. :heart: Minun oli pakko kertoa pomolle jo nyt asian laita, koska tiesin , että joudun lähtemään oloni takia, ennen kuin määrä olisi, hän oli kovasti innoissaan puolestani ja nyt peukkuja kovasti pitää ylhäällä puolestani-puolestmme, hän siis tietää helmikuun ja elokuun keskenmenon ja ymmärtää hyvin ajatuksiani. :saint:

Omaa autoa ei ollut ja jos olisin mennyt linja-autolla tai taksilla kotiin , ihan varmaan olisin alkanut oksentamaan, eli ei sitä vaihtoehtoa. :headwall: :headwall:

Ainut ratkaisu oli , että kävelin kotiin 14km, ihan rauhallisesti kylläkin, olo on hyvä ulkona ja nyt vielä kotonakin, söin leipää , kaakaota ja vähän jäätelöä, pian menen nukkumaan! :xmas:

Minulla tänään myös ollut niitä repäisykipuja ja noita em oireita , sekä vilutusta myös. :heart:


Ihanaa pvn jatkoa kaikille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:



 
Varhaishuomenia kaikille!

Ihanaa vihdoin perjantai ja huomenna ja sunnuntaina vapaata, ei haittaa mihin aikaan on huonovointisuutta, ja väsymystä , pääsee aina lepäämään, jos siltä tuntuu. :heart:

Tuleekohan tänään joku uusi plussaaja? Tervetuloa vaan mukaan, jos näin on :saint:

Ihanaa aamua kaikille, te vielä nukutte, minä herään tottuneesti jo tähän aikaan, vaikkei tänään olisi edes tarvinnut :saint: No voinhan mennä vähän ennen 7töihin, koska auto käytössäni;=) :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:



 
Rouva PikkuMyy toivottavasti vointis pysyy siedettävänä.Eilinen työpäiväs kuullosti tosi :( Mukavaa odotusta oireista huolimati =)
Uusia tulee mukaan kiva =)
Mulle ei sit enään farkkuni mahdu :/ Tällä hetkellä jazzhousut menee jalkaan.Tarvinnee kattellä housuja itelleen.Kaikki äippävaatteet myin pois nuorimmaisen jälkeen.No saahan niitä ostettua uudestaan.
Kaikille tarrasukkia mukaan :heart:
 
Huomenta :D

Äiti-Kengu : ei mahdu mullekkaan enää kuin yhdet farkut jotka oli aiemmin isot..Verkkareissa kotona kuljen..Mieletön turvotus päällä.

Voi että tätä finnien määrää |O Ei ole aiemmin tarvinnut näistä kärsiä, mutta nyt en tiedä miten näistä pääsee eroon :/

Oliskohan sitten tyttö tulossa :p
 

Yhteistyössä